Собствениците на фейсбук страници също са отговорни за данните на потребителите

Собствениците на фейсбук страници също са отговорни за данните на потребителите

© Dado Ruvic, Reuters



Администраторът на фен страница във Facebook отговаря като администратор на данни съвместно с Facebook за обработката на данните на посетителите – това реши Съдът на ЕС.


Магистратите постановиха това по казус на германското дружество Wirtschaftsakademie Schleswig-Holstein, което е специализирано в областта на образованието. То предлага услуги за обучение чрез фен страница, която се хоства от Facebook на адрес www.facebook.com/wirtschaftsakademie.


Администраторите на фен страници като Wirtschaftsakademie могат да получават анонимни статистически данни за посетителите на такива страници с помощта на функция, наречена Facebook Insight, която им се предоставя безплатно от Facebook при условия на ползване, които не могат да бъдат променяни. Тези данни се събират с помощта на информационни файлове ("бисквитки", "cookies"), всяка от които е активна в продължение на две години и се запазва от Facebook на твърдия диск на компютъра или всякакъв друг носител на посетителите на фен страницата. Кодът на потребителя, който може да бъде свързан с данните за връзката на регистрираните във Facebook потребители, се събира и обработва в момента на отваряне на фен страниците.




През 2011 г. органът за защита на личните данни в провинция Шлезвиг-Холщайн нарежда на академията да деактивира страницата си, защото не предоставя информация на посетителите за въпросните практики. Дружеството обжалва с мотива, че не е възлагало на Facebook да обработва тези данни, не може да надзирава какво се случва с тях и съответно – да носи отговорност.


Според магистратите обаче както администраторът на фен страницата, така и Facebook са администратори на данни. Причината за това е, че администраторът на фен страница чрез действията си по параметриране (с оглед най-вече на неговата целева аудитория, както и на целите, които си поставя във връзка с управлението и рекламата на своята дейност) участва при определянето на целите и средствата за обработването на личните данни на посетителите на своята фен страница.


Съдът отбелязва, че администраторът на фен страницата може да поиска да му бъдат предоставени (в анонимен вид) — и следователно обработени — демографски данни относно неговата целева аудитория (по-конкретно относно тенденциите във връзка с възрастта, пола, сантименталния живот и професионалното положение), информация относно начина на живот и интересите на неговата целева аудитория (включително информация относно покупките и поведението при онлайн пазаруване на посетителите на неговата страница, категориите продукти или услуги, от които най-много се интересуват) и географски данни, които позволяват на оператора на фен страницата да разбере кога да прави специални намаления или да организира събития и, по-общо, как да насочи по-добре предлаганата от него информация.


Според Съда фактът, че даден администратор на фен страница използва създадената от Facebook платформа, за да се ползва от свързаните с нея услуги, не би могъл да го освободи от задълженията му в областта на защитата на личните данни. Магистратите отбелязват и че местните институции имат право да приложат същите правомощия и по отношение на Facebook.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 559 Неутрално

    И тук и там побъркват малките фирми, а големите ще се оправят по един или друг начин...

  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    Мисля,че най-вече заради тях се прави.
    Но наистина - ще го отнесат малките фирми.Както винаги.

  3. 3 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 996 Неутрално

    Тези съвсем изтрещяха. Уникална тъпотия са сътворили. Пореднатя!

  4. 4 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Бахти простотията! Поне имейл адресът и никнеймът можеше да не го броят за лични данни в тея новите тъпни, защото така или иначе те може да са фалшиви и анонимни, демек въобще да не са нечии лични данни. И щяха много неща да се спестят .

  5. 5 Профил на interesna
    interesna
    Рейтинг: 901 Весело

    ...."Ние сме като горски цветя...", отговорни сме, и още как?!

  6. 6 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Баси, тая страничка с няколко хиляди фена да я занимават да се защитава в съда, няма такава простотия в ЕС.

  7. 7 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1857 Неутрално

    Вече започнаха да прекаляват. Фейсбук трябва да направят опция, с която да спират въпросния Инсайт, ако администраторът пожелае и така да не бъде администратор на лични данни.

    Друг въпрос е колко са лични данни сърчицата, снимките на партита и измислените прякори/имена на участниците в тези страници. Аз мога да се пиша Иван Иванов от Иваняне, но има ли гаранция, че наистина съм този имагинерен човек?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9502 Неутрално

    Става твърде напечено. Ще доведе до отлив от платформи, до чиито средства за събиране на данни човек няма достъп, камо ли да ги администрира...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на Logicbg
    Logicbg
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Ъъъ как хем са анонимни, хем са лични данни?

  11. 11 Профил на Logicbg
    Logicbg
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Всъщност няма как да отговаряш за лични данни на фейсбук страницата си - Ти не можеш да ги представиш при поискване, не можеш да ги изтриеш - те просто не са при теб.
    Излиза, че ЕВРОПЕЙСКИТЕ БИЗНЕСИ ТРЯБВА ДА ЗАКРИЯТ ФЕЙСБУК СТРАНИЦИТЕ СИ?!

  12. 12 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 670 Неутрално

    А пък на Оги Минчев му изтрили коментара от Фейсбук... Другари соросоиди, когато вашето татенце настоява да се разбият социалните медии, за да не пречат на официозните, не забравяйте, че в България официозните медии са на КОЙ.

  13. 13 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    Боже, боже, какъв безсмислен труд кипи, боже! По-добре кажете за данните, които отиват към PRISM и какво обработва BND, а не ни хвърляйте прах в очите, ако обичате. Може да не сме най-умните, ама чак толкова глупави не сме, защото толкова глупави хора просто няма!

    На агитката не отговарям!
  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3323 Неутрално

    И тук и там побъркват малките фирми, а големите ще се оправят по един или друг начин...
    —цитат от коментар 1 на пасъм

    Логично е малките фирми да се откажат от фейсбук приятелите , то и без това Фейсбук само им ги краде както Гугъл и ги предоставя на корпорации които плащат повече !
    В ЕС ако има фирма в която работят 5 човека им трябват още поне 10 работни места за евро-счетоводтсво, опериране с лични данни,евро-банкиране и евро-чиновници!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на luliak
    luliak
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Това верно е началото на края на Фейсбук.....

  16. 16 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 661 Весело

    Ако няма данни, няма и проблем за регулиране:

    Препубликувам един мой коментар от друга подобна тема, защото го смятам за "меко" казано релевантен.
    За да се избегне целият този хаос, потребителят е редно да вземе мерки:

    "...куп разбирачи тук и нито един да не представи решение на проблема, който статията описва. А такова решение съществува и макар да не на 100%, то поне отчасти се решава проблема:
    Казва се "AdNauseam" и се явява приставка (адд-он) за всеки един от трите водещи браузъра. С отворен код е и е надграждане над друг известен Ad-blocker с отворен код - uBlock origin. Къде е разликата...
    Разликата е там, че за разлика от първообраза (uBlocк), която само блокира показването на реклами и действието на тракинг-енджините, вградени в сайтовете, AdNauseam не просто блокира рекламите, а в back-ground режим КЛИКВА на ВСЯКА ЕДНА ОТ ТЯХ! По този начин, гоогле/фацебоок биват спууфнати (заблудени) с данни от всякакъв характер...Което прави невъзможно профилирането на потребителя... :D :D :D
    Неслучайно, гоогле са блокирали този адд-он от офиц. магазин за адд-они на Хром, защото той се явява директна АТАКА с/у целият им бизнес модел! ;) "

    https://adnauseam.io/

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK