Германия нареди изтеглянето на 60 хил. автомобила "Ауди"

Германия нареди изтеглянето на 60 хил. автомобила "Ауди"

© Ауди



Германските власти наредиха изтеглянето на 60 хил. автомобила "Ауди" от моделите А6 и А7. Това се налага след разкритието за "нелегален софтуер", който е в състояние да манипулира отчитането на вредните емисии, съобщава БТА.


Изтеглянето се отнася за 33 хил. автомобила в Германия, оборудвани с 3-литров дизелов двигател, който отговаря на евростандарта Евро 6.


От "Ауди", които са част от групата на "Фолксваген", която вече е замесена в скандала "дизелгейт", обявиха в началото на май, че е спряла доставките за клиенти на някои превозни средства от моделите А6 и А7, след като е "открила нередности" при дизеловите двигатели.


Според германския вестник "Шпигел" злоупотребата се отнася за системата срещу замърсяване "АдБлу" (AdBlue) - течност, която "всмуква" азотния диоксид. Софтуерът за управление на двигателя прави така, че тази течност, която е скъпа, да бъде инжектирана в по-малко количество в каталитичния конвертор, за да се ограничи консумацията между две технически инспекции, което води до изпускане на повече замърсяващи частици.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    "Софтуерът за управление на двигателя прави така, че тази течност, която е скъпа, да бъде инжектирана в по-малко количество в каталитичния конвертор, за да се ограничи консумацията между две технически инспекции.."

    Значи даваш 100-120 хиляди за Ауди, плащаш подръжка като на луксозен автомобил, а германските измекяри даже не могат да го заредят с достатъчно каталитична течност да изкара до следващата смяна на масло... Ултра наглост от страна на тези измамници и отровители на планетата ни и на здравето ни!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Тук има нещо непреведено като хората. Адблу се налива на бензиностанцията и цената му не е висока. Поне на фона на консумацията на нафта, която за този змей е сериозна. Та да пестят от АДБЛУ е смешно. По - скоро впръскването на тази течност носи някакъв друг негатив и затова са я ограничили...

  3. 3 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1341 Неутрално
  4. 4 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 247 Гневно

    Мошеници от класа!

    The Tenth Man
  5. 5 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#1] от "Суджук Герберите":

    Че какво общо имат “германските измекяри” със зареждането на консуматив, който освен, че е евтин, както правилно отбелязаха по-горе, се продава на бензиностанциите. Друга е причината за шашмата, няма как да е пестене на адблу. Пестене на карбамид има при тираджиите

    simple mind
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4305 Неутрално

    Между другото, който кара немски автомобили в гаранция, много добре знае, че само в първите две години, "извънредно" ще посети няколко пъти фирмените сервизи.... Голямо олекване откъм качество, голямо. В Германия не стигат сервизите, чакането - огромно, въпреки гаранцията...
    Ще караш автомобил за над €100 000, и постоянно да си в бокса?! Голямо олекване на немското качество.... При мен, специално, един шум се появи на 10 000 км. в предна дясна врата при скорост над 90 км. Три пъти я взимаха, караха (монтьорите), слушаха, отваряха кората на вратата, ремонтираха, и нищо. В понеделник, пак съм в бокса, и този път съм им взел стетоскоп. Свързваха се в е-системата им, такава повреда досега е нямало, и се чудели как да процедират.?!
    Казах им, в понеделник аз ще карам, монтьора да слуша внимателно, да видим какво ще установи. И третия път ако не я оправят я оставям и се качвам на същия автомобил от салона... Ще ги заболи главата, Ще трябва да продават премиум автомобил на 1 год., платен в брой, на 30 000 км., с цена 35 000 лв. надолу...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  7. 7 Профил на stalker
    stalker
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    Немското качество от много време не е нито немско, нито пък качество.

    Common sense !
  8. 8 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    Така бяха върнали едно А8 Л с постоянно повтарящ се проблем в електрониката на скоросната кутия.
    Човека му писна и им го остави за друго....

    The Tenth Man
  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Ауди дизел капут?
    —цитат от коментар 3 на galapagas


    Просто "дизел капут"!

    Няколко марки от групата "Фолксваген" са използвали същата шмекерия в софтуера си (не само "Фолксваген" и "Ауди", но и "Порше"). То е логично - понеже част от двигателите се използват за повече от една марка в групата (както има и общи двигатели между "Фолксваген" , "СЕАТ" и "Шкода").

    Като се има предвид, обаче, че системите за управление доставяни от "Бош" се използват и от други фирми, а също и редовните "технически събрания" които "Даймлер", "БМВ", "Ауди", "Порше" и "Фолксваген" са провеждали, подозирам, че "Мерцедес" и "БМВ" имат подобни проблеми като "Ауди", "Порше" и "Фолксваген".

  10. 10 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1689 Разстроено

    Излагат се като ромки на панаир за булки...

  11. 11 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#9] от "plamen_b":

    То за Мерцедес излезе инфомация за два модела с един двигател...

    Мошеници....

    The Tenth Man
  12. 12 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    "Според германския вестник "Шпигел" злоупотребата се отнася за системата срещу замърсяване "АдБлу" (AdBlue) - течност, която "всмуква" азотния диоксид. Софтуерът за управление на двигателя прави така, че тази течност, която е скъпа, да бъде инжектирана в по-малко количество в каталитичния конвертор, за да се ограничи консумацията между две технически инспекции, което води до изпускане на повече замърсяващи частици."
    https://en.wikipedia.org/wiki/Selective_catalytic_reduction
    На който му е интересно ,да чете.Превода горе е пълна дивотия.Прощавайте г-да журналист,но това не може да бъде описание.Нищо не всмуква уреята/адблу/.В катализатора протича химичен процес,в края на който от изпускателната система излизат азот и вода.Това с цел да се премахне азотния окис.Системата /обикновено на Бош/е Денокстроник и заедно със филтър за твърдите частици е отговорна за постигането на Е5 и Е6.Как работи...да зависи от параметрите,които и са програмирани.Самата система е много сложна и скъпа.Така или инак не може да сработи преди температурата в катализатора да достигне 150 целзий.Просто не протича реакцията.И уреята не е особено скъпа.
    От автоиндустрията вече се оляха с тези манипулации.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  13. 13 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#1] от "Суджук Герберите":

    Това не се зарежда със смянитена масло.Разхода на адблу е в зависимост от разхода на гориво и околна температура.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  14. 14 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#2] от "niakoi_si":

    Няма негативи.Течността не е скъпа и не мога да преценя за какво е целия този тарикатлък.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  15. 15 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Тук има нещо непреведено като хората. Адблу се налива на бензиностанцията и цената му не е висока. Поне на фона на консумацията на нафта, която за този змей е сериозна. Та да пестят от АДБЛУ е смешно.
    —цитат от коментар 2 на niakoi_si


    Цената на резервоарите за AdBlue (урея) се увеличава (може би, твърде бързо) с покачването на обема. Картелът на "Мерцедес", "БМВ", "Ауди", "Порше" и "Фолксваген" са се съгласили да не се конкурират по този показател, а да стандартизират обема на резервоара за AdBlue. Да, но в определен момент количеството на AdBlue се оказва недостатъчно, за да разгради произвеждания от дизеловите двигатели азотен окис:

    http://www.spiegel.de/international/germany/the-cartel-collusion-between-germany-s-biggest-carmakers-a-1159471.html

  16. 16 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Не ми стана ясно от статията ... няма логика ... загуил се е в превода авторът и ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  17. 17 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#15] от "plamen_b":

    Качеството на уреята е по стандарт.За да се преработи азотния окис се впръсква толкова,че изходящия сенсор за азотни окиси да отчете количеството,което е цел.На входа на катализатора също има снзор.Според концентрацията на входа,се изчислява количеството адблу за впръскване/тегло/.Когато целта не е постигната на изхода,увеличава се впръскването на урея.Не е голяма магия.Зависи какви параметри са зададени на изчислителя.Ако параметрите са занижени,естествено очистването ще е неефективно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  18. 18 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1639 Весело

    Сложно, та дрънка, а ефектът - според зависи закъде е колата. Няма начин дизелът да ме спечели за клиент, еле пък немския...

  19. 19 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6686 Неутрално

    Автомобилната индустрия в Германия пред ново изпитание

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  20. 20 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Немската автомобилна промишленост започва да изпада в криза. Само американски мита й липсват.
    Не съм почитател на германските автомобили,защото колите им са надценени. Нито са толкова луксозни,нито са толкова комфортни,нито са качествена изработка.

  21. 21 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2170 Любопитно

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    що нещо не ти вярвам

    гошо
  22. 22 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2170 Неутрално




    До коментар [#20] от "gozambo":

    и като се прибави че им бутат електроника единствено с цел увеличаване на цената , зорлем карат хората да не купувати вече тяхни коли

    гошо
  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6820 Весело

    Примерни причини (от профан, неспециалист):
    - Колата не спира когато уреята свърши :)
    - Катализаторът е предвиден за опрелене брой цикли на химическа реакция между азота и уреята, и като се намали уреята се увеличава животът на катализатора (който е скъп)
    - няма нищо общо с описанието, ае нещо друго което журналистите не са описали...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Когато целта не е постигната на изхода,увеличава се впръскването на урея.
    —цитат от коментар 17 на sandman


    Да, но тази логика може да е променена в софтуера който регулира впръскването (например, за да може уреята да стигне до следващата смяна на маслото в сервиза, така че и AdBlue да се добавя там и да не се занимават собствениците с доливането му). А това, че азотните окиси няма да се разложат според изискванията на стандарта за емисиите - майната му. Затова сега властите спират от движение десетки хиляди коли. Вероятно, само смяна на софтуера може да е достатъчна.

  25. 25 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#24] от "plamen_b":

    И... имаме правилният отговор!

    В отпуск съм
  26. 26 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#2] от "niakoi_si":

    20 литра туба е 40 лв и стига за поне 20.000 км

    Пръска се след двигателя и не виждам на какво може да пречи

  27. 27 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":


    Тоя шум имаш ли го като се вози пътник на дясната седалка със сложен колан?

  28. 28 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Това са пълни глупав. За 5 минути софтуера може да се промени и да вкарва повече адблу.

    If you are going through hell... Keep going!
  29. 29 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Това са пълни глупав. За 5 минути софтуера може да се промени и да вкарва повече адблу.

    If you are going through hell... Keep going!
  30. 30 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 461 Неутрално

    От "Ауди", които са част от групата на "Фолксваген", която вече е замесена в скандала "дизелгейт", обявиха в началото на май, че е спряла доставките за клиенти на някои превозни средства от моделите А6 и А7, след като е "открила нередности" при дизеловите двигатели.

    Ей ама и тия са много нагли...Открили, все едно не са знаели и не е било умишлено

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4305 Неутрално

    До коментар [#27] от "abdulhazred":

    И с пътник, и с пътници отзаде, все тая. До 90 км./ч - нищо, оттам нататък - шум.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  32. 32 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    До коментар [#20] от "gozambo":и като се прибави че им бутат електроника единствено с цел увеличаване на цената , зорлем карат хората да не купувати вече тяхни коли
    —цитат от коментар 22 на гошо


    До петата година електрониката вече е окапала. Принципът е такъв- колкото повече електроника, толкова повече аварии и толкова по-скъпи ремонти. Имам непосредствени впечатления от бялата техника, но при колите е същото. Електрониката е първата, която се разваля в една машина,а цените й са ненормално високи. И няма никакъв стандарт за качеството й. Платка, прегрее и изпляка.

  33. 33 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Германците си го самонабиват постоянно. Нема как 2 т. желязо да ги караш с 200 и да цапат колкото пича градска въшка и всички да им вярват.
    Открай време показват, че са патологичен случай въобще.

  34. 34 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#31] от "hamiltonf1":

    Това е от уплътнението на вратата и вероятно може да се оправи просто с реглаж на пантите на самата врата. Защо не се наемат да го направят е друг въпрос.

    Не ме питай как и защо го знам, но съм сигурен, че е това.

  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4305 Неутрално

    До коментар [#34] от "subsonic":

    В понеделник ще им кажа. Първия път ми казаха, че имало скоби откачени, закрепили ги. Но щом проблема не се оправя, може и това да е. Иначе, гледаха и уплътненията, пода на колата, подкалник, снимаха, снимките изпращаха в Германия, и пак нищо..

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  36. 36 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Между другото, който кара немски автомобили в гаранция, много добре знае, че само в първите две години, "извънредно" ще посети няколко пъти фирмените сервизи.... Голямо олекване откъм качество, голямо. В Германия не стигат сервизите, чакането - огромно, въпреки гаранцията... Ще караш автомобил за над €100 000, и постоянно да си в бокса?! Голямо олекване на немското качество.... При мен, специално, един шум се появи на 10 000 км. в предна дясна врата при скорост над 90 км. Три пъти я взимаха, караха (монтьорите), слушаха, отваряха кората на вратата, ремонтираха, и нищо. В понеделник, пак съм в бокса, и този път съм им взел стетоскоп. Свързваха се в е-системата им, такава повреда досега е нямало, и се чудели как да процедират.?! Казах им, в понеделник аз ще карам, монтьора да слуша внимателно, да видим какво ще установи. И третия път ако не я оправят я оставям и се качвам на същия автомобил от салона... Ще ги заболи главата, Ще трябва да продават премиум автомобил на 1 год., платен в брой, на 30 000 км., с цена 35 000 лв. надолу...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf1


    Виж да няма сложена рекламна или сервизна лепенка в страничната част на вратата

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  37. 37 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Мошеници от класа!
    —цитат от коментар 4 на Адвокат на дявола


    Май не разбираш - става въпрос за нелегален сохтуер. Това е като нашите измекяри, дето махат катализаторите и после лъжат компютъра с фалшиви данни от лабда 2, че уж ила катализатор и показанията са му ОК.

    Тази добавка малко по малко се отлага в катализаторите и с времето ги запушва, тъй че някои програмистчета са хакнали компютъра с цел да удължат живота на катализатора и така безпроблемно да се минават по-дълго време техническите прегледи.

  38. 38 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2460 Весело

    "нелегален софтуер", който е в състояние да манипулира отчитането на вредните емисии..."

    Как в един чисто нов автомобил би попаднал "нелегален софтуер"?!
    Според мен само по легален начин!
    Просто отново ги сгащиха...

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK