Масачузетският технологичен институт е най-добрият университет в света

Масачузетски технологичен институт

© AP

Масачузетски технологичен институт



Масачузетският технологичен институт (MIT) за седми пореден път оглави рейтинга на най-добрите университети в света в 15-ото издание на класацията на британската компания "Куакуарели Саймъндз" (Quacquarelli Symonds - QS), съобщава БТА.


В нея са включени почти хиляда най-добри световни висши учебни заведения. MIT е коронясан за седми пореден път, превишавайки рекорда на Харвардския университет. Следващите три вуза също са американски - Станфордският университет (2), споменатия вече Харвардски университет (3) и Калифорнийският технологичен институт (4).


Следват двата британски университета - "Оксфорд" (5) и "Кембридж" (6), които тази година сменят местата си. Единственият друг от топ 10, който не е американски или британски, е Швейцарският федерален технологичен институт в Цюрих, който е 7-и, подобрявайки класацията си с три места. Останалите три в десетката са лондонският Имперски колеж (Imperial college), Чикагският университет (САЩ) и лондонският Университетски колеж (University college).




Най-високо в класацията от азиатските вузове е Националният университет на Сингапур (11). За пръв път от 2006 г. в топ 20 влиза китайският университет "Цинхуа", скочил от 25-о на 17-о място. От руските университети в първата стотица влиза Московският - "Ломоносов" - на 90-о място, подобрявайки рейтинга си с 5 места. Санктпетербургският университет е 235-и в класацията, следван близо от Новосибириския и Томския.


От българските вузове единствен сред първите 1000 е Софийският университет "Св. Климент Охридски", който дели местата от 800 до 1000 в обща група от 200 вуза от най-различни страни. QS публикува този рейтинг от 2004 г., като оценява вузовете по шест критерия. Сред тях са академичната репутация (40 процента от общия бал), съотношението между преподавателския състав и броя на студентите (20 процента), индекса на цитиране (20 процента), репутацията сред работодателите (10 процента), делът на чуждестранните студенти (5 процента) и делът на чуждестранните преподаватели (5 процента).

Коментари (160)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5054 Неутрално

    Е все пак сАвецките университети са в класацията....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  2. 2 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Не мога да повярвам.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  3. 3 Профил на Kir4oKirov
    Kir4oKirov
    Рейтинг: 447 Весело

    Иначе казано (на "мурзилски")-Пиндостан РУЛЗЗЗ!

    Е все пак сАвецките университети са в класацията....
    —цитат от коментар 1 на Messerschmitt


    Да, Ленинградският Държавен университет е № 235!

    П.С. Домързя ме да търся дали московският "Патрис Лумумба" е в класацията:)

    trol
  4. 4 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 561 Весело

    За всички е ясно, че Челябинският Машинно Тракторен самъй технологический институт е безапелационно на първо място. Както и целокупната Матушка, ако сте забравили. Тези пиндосляшките от тази класация са далеч под неговия уровень - затова са и отделно класирани.

  5. 5 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2228 Неутрално

    И после да не се чудим и да се оплакваме от "лошите" САЩ. Като го добутаме нашите университети, ако не в дестката, петдесетицата, поне да влезат в стотицата, тогава може и да се жалим.

  6. 6 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Абсурдната система на МОН за финансиране 'на калпак по лъжичка' ще затрие скоро и Софийския университет и в топ-1000 няма да присъства името 'България'.

  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    Няма да спра да повтарям, че технологичното развитие на света е благодарение на MIT (да не се бърка с МИД). Да, далеч не всички нови технологии са от възпитаниците на Масачузетс, но другите гении доразвиват иновациите, дори може би ги правят още по-добри. Но, основите на всяка технологична новост са на MIT

  8. 8 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    Абсурдната система на МОН за финансиране 'на калпак по лъжичка' ще затрие скоро и Софийския университет и в топ-1000 няма да присъства името 'България'.
    —цитат от коментар 6 на galapagas


    Ние сме пичове, държим на безплатните университети и това си е. Нищо, че нивото им на преподаване е като на ПТУ за заварчици. Важното е да изпадне някоя дипломка за детето ни

  9. 9 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 719 Весело

    Е как, не са ли МГМО И УНСС?

  10. 10 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 719 Весело

    До коментар [#6] от "galapagas":

    Докато е пълно с комуняги там, нищо няма да прогресирав СУ...

  11. 11 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    Е как, не са ли МГМО И УНСС?
    —цитат от коментар 9 на pinoccio


    Те са. На челни места по корумпирани преподаватели, декани и ректори.

  12. 12 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    Ранглисти всякакви. За мен най-автортетна е тази на ARWU (http://www.shanghairanking.com/ARWU2017.html ). Тя се базира на цитируемостта на публикациите на съответните университети. Т.е. университетите произвеждащи качествена наука са по-напред. Там 16 от първите 20 университета са американски.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  13. 13 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 476 Весело

    И да не забравяме, виновни за това, че бг университетите са толкова ниско в класацията, са Сорос, САЩ, ЕС и НАТО.

  14. 14 Профил на Kir4oKirov
    Kir4oKirov
    Рейтинг: 447 Весело

    И да не забравяме, виновни за това, че бг университетите са толкова ниско в класацията, са Сорос, САЩ, ЕС и НАТО.
    —цитат от коментар 13 на foreverman77


    И Костов, И КОСТОВ, колега:)!

    trol
  15. 15 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Нашите са по-зле и от някогашните ПТУ - приличат по-скоро на фиктивни вътрешно-заводски курсове за разряд.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8315 Неутрално

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":

    Той и СУ е в класацията, но къде.

  17. 17 Профил на Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Библиотекарския де е?

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  18. 18 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Стати Статев For the Win! Любим мой персонаж и олицетвроение на вишУто ни образование.

    П.С. Не съм учил в УНСС, нито в България.

  19. 19 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#7] от "stanislavdi":

    Браво, ти сега каза голяма новина. Досега това никой не го знаеше.
    Благодая за информацията!
    Без твоето писание щях да си умра прост, и неинформиран:-))))))))))))

  20. 20 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 574 Весело

    Абсурдната система на МОН за финансиране 'на калпак по лъжичка' ще затрие скоро и Софийския университет и в топ-1000 няма да присъства името 'България'.
    —цитат от коментар 6 на galapagas


    В България всичко се напъва да бъде университет, Югозападен, Великтърновски и прочие изчадия и уродливи хибриди, докато този си е институт и не прави опити да става университет.

  21. 21 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Интересно германските инженери, които произвеждат почти всичко къде учат, в Масачузетс ли , в Швейцария ли, че ги няма в класацията немските университети ?

  22. 22 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Реалният факт, ще у нас е по-лесно да се запише човек в университета е по-лесно, отколкото в детска градина, говори много, и това не е в полза за университета.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  23. 23 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Нормално, това не трябваше ли да в категория платени реклами? Аглосаксонския свят се саморекламира, това е лесно когато световните медии работят в синхрон за което са много полезни западните фондации. Друго си е да очерниш Източна Европа, Африка или Азия, да похвалиш нашите. Така се прави политика и бизнес. Само като се види кой взема Оскари, Пулицъри, Нобели и други синекурни наградки става ясно за каква мощна пропаганда става въпрос. Нищо чудно, че тези хора се борят с руската пропаганда, която е съгурно под 1% от американската.

  24. 24 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Въобще не ме интересува Масачузетския унивеситет. Търся начин да завърша оня в Симеоново и да стана генерал и министър-председател.

  25. 25 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 780 Неутрално
  26. 26 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#18] от "vespasian0303":

    Не си учил в България? Основно и гимназия в чужбина ли си завършил?
    Стати ми е съученик от основното ушилище и от Английската в Бургас.
    Обаче тогава още беше пич!
    После Националната математическа гимназия го "развали":-)))

  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    Традиционно в тези класации най-добре се представят американските и британските университети. Така, че съвсем резонно е и таз годишното класиране.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 28 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    Интересно германските инженери, които произвеждат почти всичко къде учат, в Масачузетс ли , в Швейцария ли, че ги няма в класацията немските университети ?
    —цитат от коментар 21 на The Island
    Истината е, че Германия след ВСВ леко издиша в областта на науката. Поне в сравнение със САЩ и Великобритания. Преди ВСВ всяка втора Нобелова наргада е била немска. Сега едва 10% от нобеловите награди са немски. Дори Израел има повече Нобелови награди през последните десетилетия. А в днешно време науката се прави в университетите и това се отчита в маса университетски ранглисти. По тази причина немските университети ги няма в челната десятка. Дори и в челните 20-30 университета.

    Но немската индустрия се крепи на професионалното и дуално обучение (т.е. професионални училища, техникуми и полувисши). Германия е лидер в този тип обучение.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  29. 29 Профил на pyn
    pyn
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Таз класация си е пълна порнография. Единственият обективен критерий е цитируемостта. Останалите са некви репутации. И как пък ги измериха? С платени социологически проучвания? Бах...

  30. 30 Профил на qrw19507795
    qrw19507795
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Гледам много сте се загрижили за руските унита, дай да си оправим първо наще пък после ще ги требим другите?! Вие уш мразите русия пък все русия вие е в устата, да се чуди човек българи ли сте руснаци ли сте.

  31. 31 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Има и езиков елемент - английският е по-популярен, затова повече статии се четат и съответно цитират, когато са на английски. Немският е доста по-слабо разпространен. Вярно, че много немци публикуват на английски, но си има и авторитетни немскоезични издания. Може би това ги дърпа малко надолу в класациите.

    Свободата не е за гратисчии.
  32. 32 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Има и езиков елемент - английският е по-популярен, затова повече статии се четат и съответно цитират, когато са на английски. Немският е доста по-слабо разпространен. Вярно, че много немци публикуват на английски, но си има и авторитетни немскоезични издания. Може би това ги дърпа малко надолу в класациите.
    —цитат от коментар 31 на espresso


    След Брекзита английския е изхвърлен от кулоарите и в работните документи на ЕП.
    Сега след окончателното скарване на ЕС със САЩ английския съвсем ще бъде игнориран.

  33. 33 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#11] от "stanislavdi":

    Вярно, но с един малък пропуск, липсва Тракторът.

    73! Go Go
  34. 34 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Много е субективна тази класация и по кой фактори решиха че е най-добрият?

  35. 35 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2202 Весело

    Нека да дадем обективната класация по места на университетите:
    1. Пернишки Университет по Технологии, Компютри и Автоматика/някой да не вземе да чете само главните букви/.
    2. УниНедоубит/бивш Библиотекарски/.
    3.Свищовска А каде ми е ?
    4. Швейцарска академия - Казанлък
    5. УНСС.
    6. ......

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  36. 36 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    До коментар [#7] от "stanislavdi":

    Ако приемем, че Интернет е "някаква новост" мисля че има и европейска заслуга. Но щом казвате....

  37. 37 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2202 Весело

    До коментар [#32] от "log_on":

    И официалната валута ще стане рублата.....
    Абе откъде ви намират такива?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  38. 38 Профил на tgapple
    tgapple
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Абсурд! Това е заговор срещу българското. Трябва веднага да втвърдим тона и да оспорваме. Как не е СУ, УНСС, ТУ или библиотекарския?!?

  39. 39 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#28] от "Николай Николов":


    Добър коментар, имам само една добавка. Хак му е на Хитлер, че е подгонил евреите и циганите. Добрите му учени просто са забягнали към Англия и оттам в Америка.

    А немските инженери, които правят изобретения, са учили и даже преподават точно в ETH Цюрих. Останалите са доста зле подготвени, стават за производство, но не и за иновации.

    73! Go Go
  40. 40 Профил на Hutya Puylo
    Hutya Puylo
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Ако имаше университети по алкохолизъм, колхозниците щяха да окупират топ 10. Уви, няма.

  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6505 Неутрално

    Софийския си е влошил позициите, преди беше в 700-те

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2202 Весело

    До коментар [#41] от "penetrating":

    Просто в предната класация беше "от 500 до 1000". Като поименната класация се даваше само до място 200. След това пишеха - от 200 до 500, от 500 до 1000, от 1000 до 2000....

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  43. 43 Профил на Ерик
    Ерик
    Рейтинг: 282 Неутрално

    не може да бъде
    щом не е руски

  44. 44 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Масачузес, със стотици степендианти избрани от цял свят, редовно хваща първата десетка на световните олимпиади по информатика, физика и тн. Ма първите места от доста години са за руснаците и след тях китайците.

  45. 45 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 221 Весело

    Не мога да повярвам.
    —цитат от коментар 2 на simval


    Повярвай, хибридните троли го завършват

    Руски трол. https://мвд.рф/
  46. 46 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#32] от "log_on":И официалната валута ще стане рублата.....Абе откъде ви намират такива?
    —цитат от коментар 37 на mitko11


    Е,за товва не знам. Но е факт,че голяма причина за скарването е рублевия СП-2.дето шефката си го иска цял и непокътнат.
    И никакъв английски и американски не може да я разколебае.

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Интересно германските инженери, които произвеждат почти всичко къде учат, в Масачузетс ли , в Швейцария ли, че ги няма в класацията немските университети ?
    —цитат от коментар 21 на The Island

    Ха-ха-ха, точно докато си го мислех това и ти си го написал :)
    +++

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  49. 49 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    По тази класация Германия,Швейцария, Франция, Холандия, Финландия, Швеция, Австрия и т.н. и т.н. трябва да са съвсем изостанали но това са държави с най-висок стандарт и най-високо развитие, аиде пък Германия технологично - говорим за химия, фармацефтика, самолетостроене и т.н. и т.н.
    Така че класацията е пълен БОШЛАФ

  50. 50 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    "Сред тях са академичната репутация (40 процента от общия бал)"

    То репутацията е хубаво нещо ама репутацията не върши работа, камо ли пък да изобрети нещо, но щом 40% от критерия за 1 университет е репурация нека.
    Репутацията може да върши работа при адвокати и други хуманитарни ама при технологиите не става.

  51. 51 Профил на nutun
    nutun
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Между тези университети и нашите не може да има никакво сравнение защото бюджетите за в порядъци по различни (пример: МИТ - 14.8 милярда долара бюджет за 2017 докато СУ има към 100 милиона лева). Разликата във финансирането е повече от 200 пъти, а двата университета са равни по големина.

  52. 52 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Абсолютно вярно! Няма учебно заведение, дето и на светлинни години да се доближава до MIT! Който иска да става компютърджия, да ходи да учи там. Ама трудно приемат. За щастие има много онлайн курсове. Е, не е същото, ама все е нещо!

    Мърфи е оптимист!
  53. 53 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1132 Разстроено

    За мен номер едно си делят 'Библиотекарския инстититут' и Магнаурската школа в Симеоново, защото техните кадри са най-успешни и са дали най-много управленски матрял на България!

  54. 54 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    а къде са Япония и Южна Корея?
    Или те нямат добри университети?
    Ако нямат добри университети как така всички компоненти за всичко елетронно идва от там?
    Може би нямат и автомобило строене?
    Хмммм

  55. 55 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2708 Весело

    До коментар [#49] от "eyd13372645":

    университета в Цюрих е на 7 място, бе!
    Швейцария не е голяма като САЩ, който е над 300 милиона население.
    Освен това, 7 място не знач 7 пъти по-зле от първия.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  56. 56 Профил на bird_song
    bird_song
    Рейтинг: 300 Весело

    Магадския Университет е назад- жалко!

  57. 57 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Между тези университети и нашите не може да има никакво сравнение защото бюджетите за в порядъци по различни (пример: МИТ - 14.8 милярда долара бюджет за 2017 докато СУ има към 100 милиона лева). Разликата във финансирането е повече от 200 пъти, а двата университета са равни по големина.
    —цитат от коментар 51 на nutun


    Абе това горе си е поръчков материал. Хвърлят въдици за рибки ,защото явно американските не стигат за пълнеж. В Масачузетския таксите са около 50 000 долара годишно без издръжката.
    Пред почти безплатните европейски.

  58. 58 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#44] от ".":


    Така ли?
    А руснаците защо не учат в Русия?
    Или: "тъпите" американци, китайци, корейци, и всякакви други талантливи студенти защо не учат в руски университети,
    ами се натискат за американски?
    Руснаците може да са на първите места по разни олимпиади,
    (макар, че според нашите медии българчетата са все на първи места),
    но сигурно в олимпиади за деца до 4.клас:-)
    После си изпиват акъла:-)
    Затова руснаците всякa година остават с пръст в устата при Нобеловите награди:-)

  59. 59 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#49] от "eyd13372645":университета в Цюрих е на 7 място, бе!Швейцария не е голяма като САЩ, който е над 300 милиона население.Освен това, 7 място не знач 7 пъти по-зле от първия.
    —цитат от коментар 55 на ckh41566335


    А Германия, Япония а Южна Корея?
    Държави много по малки от САЩ без грам ресурс напълно унищожени преди 50 години и въпреки това МНОГО МНОГО по развити от САЩ в момента.
    Как става тая работа без добри университети?

  60. 60 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    А Германия, Япония а Южна Корея?
    Държави много по малки от САЩ без грам ресурс напълно унищожени преди 50 години и въпреки това МНОГО МНОГО по развити от САЩ в момента.
    Как става тая работа без добри университети?
    —цитат от коментар 59 на eyd13372645


    И без да имат долара като резервна валута и да могат да печатат безкрай.

  61. 61 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Има една много важна разлика с ЕУ университетите.
    ЕУ университетите са базплатни всички тези по горе Американски и Английски струват около 250 000 до 500 000 долара да ги завършиш.
    Което автоматично изключва 99% от населението пък ако ще и да си гении.

  62. 62 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    А Германия, Япония а Южна Корея?
    —цитат от коментар 59 на eyd13372645

    Просто е бе, каскет, тях не са ги 'освободили' братушките от СССР.
    Лошите америкаци им направиха на германците един 'план Маршал', а братушките разстреляха де що беше чиатаво, изнесаха заводи и златото от БНБ. Набиха ни уродлива металургия, за да сме техния придатък и така.
    Просто е, ама не е за ушанки и каскети.

  63. 63 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    До коментар [#28] от "Николай Николов":

    Добре казано и обяснено. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  64. 64 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2708 Неутрално

    До коментар [#59] от "eyd13372645":

    Ами нали това съм писал ето Швейцария, Великобритания са споменати че са в топ 10. Статията горе не е много изчерпателна.
    И както написах това топ 10 не означава че и топ 20 или 30 не са достатъчно добри.
    Не всичко е пишкомерство но е ясно че ако си извън топ 200 нещата вече отиват на зле

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  65. 65 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#12] от "Николай Николов":

    Имам директни впечатления от Японски, Великобритански и Български университети плюс хора завршили американски. Класацията, която сте дали наистина е по-реалистична. Quacquarelli Symonds - QS надува яко резултатите на великобританските и азиатските университети.

    "Да, България"
  66. 66 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    До коментар [#54] от "eyd13372645":
    До коментар [#59] от "eyd13372645":

    Има ги, но явно не си прочел добре статията, цитирам за тебе:

    "Най-високо в класацията от азиатските вузове е Националният университет на Сингапур (11). За пръв път от 2006 г. в топ 20 влиза китайският университет "Цинхуа", скочил от 25-о на 17-о място. "

    В топ 20 сигурно има и поне един японски университет или общо азиатските са най-малко 3, което си е малко според мен.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  67. 67 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Има една много важна разлика с ЕУ университетите.ЕУ университетите са базплатни всички тези по горе Американски и Английски струват около 250 000 до 500 000 долара да ги завършиш.Което автоматично изключва 99% от населението пък ако ще и да си гении.
    —цитат от коментар 61 на eyd13372645


    В САЩ наистина ти искат да покажеш банкова гаранция за срока на следване ,защото стипендии ,ако има изобщо, са една-две максимум. И нямаш ли парите ни диплома от средно ти важи ,ни кандидатстудентски.
    Т.е. всеки дебил с 300-500 000 долара от тате може да бъде приет и да завърши този вуз,а и другите им.

  68. 68 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2202 Весело

    До коментар [#51] от "nutun":

    А в МИТ правят ли конференции за делото на Людмила Живкова?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  69. 69 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2708 Неутрално

    До коментар [#67] от "log_on":

    като видиш къде учат децата на комунистическите номенклатури, значи там става с пари. иначе познавам 2 българи които отидоха да учат в МТИ със стипендия

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  70. 70 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#54] от "eyd13372645":До коментар [#59] от "eyd13372645":Има ги, но явно не си прочел добре статията, цитирам за тебе:"Най-високо в класацията от азиатските вузове е Националният университет на Сингапур (11). За пръв път от 2006 г. в топ 20 влиза китайският университет "Цинхуа", скочил от 25-о на 17-о място. "В топ 20 сигурно има и поне един японски университет или общо азиатските са най-малко 3, което си е малко според мен.
    —цитат от коментар 66 на Иво


    Сингапур и Китай добре (макар че нито едните нито другите са високо-технологични).
    Аз питам къде е Германия, Япония и Южна Корея?
    Ако класацията е реалистична те би трябва да са в ТОП 10?
    Или вие смятате че САЩ са много по високо-технологични от Германия, Япония или Южна Корея?

  71. 71 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    Няма да спра да повтарям, че технологичното развитие на света е благодарение на MIT (да не се бърка с МИД). Да, далеч не всички нови технологии са от възпитаниците на Масачузетс, но другите гении доразвиват иновациите, дори може би ги правят още по-добри. Но, основите на всяка технологична новост са на MIT
    —цитат от коментар 7 на stanislavdi


    Абсолютно не си прав! Една птичка пролет не прави. Аз имам впечатления само от Калифорнийски университети, защото ги проучвах и посетих заради сина ми. Има поне 7 до 10 страхотни технически университети само в Калифорния! Ако погледнеш колко Нобелови лауреати имат, колко открития са направени и се правят в тях, кои са ги завършили .... няма да се захласваш само по МИТ.
    За да имаш наука не ти трябва един страхотен университет а мрежа от много добри университети. Така имаш конкуренция, имаш обмяна на професори, програми. Имаш и конкуренция между студентите.
    Аз преди няколко години проучих Дейвис, Бъркли, Кал Поли и няколко други. Бях впечатлен от това което видях. Човек трябва да виси за да разбере за какво става въпрос - това са милиарди долари, умно влагани в продължение на много десетки години, без паузи, без прекъсване, без простащини, без политика. Това нещо дори да решиш да го разрушаваш, ще ти отнеме десетилетия.
    И ... да, много е скъпо но си заслужава парите!

    California Über Alles
  72. 72 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Аз преди няколко години проучих Дейвис, Бъркли, Кал Поли и няколко други. Бях впечатлен от това което видях. Човек трябва да виси за да разбере за какво става въпрос - това са милиарди долари, умно влагани в продължение на много десетки години, без паузи, без прекъсване, без простащини, без политика. Това нещо дори да решиш да го разрушаваш, ще ти отнеме десетилетия.
    И ... да, много е скъпо но си заслужава парите!
    —цитат от коментар 71 на Pontif New Dnevnik SUCK


    А би ли ми обяснил как в Европа го правят същото но без всичките тези милярди?

  73. 73 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3832 Неутрално

    До коментар [#44] от ".":

    Това изобщо не е вярно. Първо, отборите в олимпиадите по математика са съставени от ученици преди университетско ниво. МИТ е ВУЗ, съответно не участва в подобни състезания, дори в него да учат много от призьорите - те са приети там СЛЕД като са приключили участието си в олимпиади.

    Второ, Русия като страна изобщо не е на първо място в математически олимпиади в последните години.
    Резултати от последните няколко математически олипиади:
    2017 - САЩ 4то място, Русия - 11
    2016 - САЩ 1во, Русия - 7
    2015 - САЩ 1во, Русия - 8
    2014 - САЩ 2ро, Русия - 4
    2013 - САЩ 3то, Русия - 4

    Ако продължим назад в историята, неизменно ще намерим година, в която Русия е била пред САЩ, а може би дори на 1во място, но това не доказва теорията ти, че от Русия по-велико нЕма.

    Нормално МИТ (и останалите американски ВУЗове на подобно ниво) да привличат талантливи студенти от цял свят. Разполагат с огромни средства, могат да привлекат най-големите светила в различни области, лабораторите и базата като цяло също е на високо ниво. За какво някой талантлив български математик спечелил медали от олимпиада ще си губи времето в СУ-то, при положение че с отворени обятия го чакат в МИТ, Харвард, Калтек?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  74. 74 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3832 Весело

    До коментар [#52] от "султана глаушева":

    Има, и още как - даже в статията са ти го написали - Станфорд и Калтек например. Разликите между тях са минимални, говорим за сантиметри, а не за светлинни години както е в твоята хипербола.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  75. 75 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    По тази класация Германия,Швейцария, Франция, Холандия, Финландия, Швеция, Австрия и т.н. и т.н. трябва да са съвсем изостанали но това са държави с най-висок стандарт и най-високо развитие, аиде пък Германия технологично - говорим за химия, фармацефтика, самолетостроене и т.н. и т.н.Така че класацията е пълен БОШЛАФ
    —цитат от коментар 49 на eyd13372645
    Германия е силна в някои сектори, но при високите технологии (ИТ, биотехнологии) изостава. Царе са в машиностроенето и автомобилостроенето, но и там англосаксонските страни им дишат във врата. Например немците почти напълно проспаха електромобилите - а това е бъдещето. Преди това проспаха интернет - всички световни интернет компании са англосаксонски. А във високите технологии са мангизите. Германия тепърва я чакат интересни времена. Но да не ги мислим - дойчо като разбере, че се е прецакал ще завие и ще даде газ в правилната посока.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  76. 76 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Например немците почти напълно проспаха електромобилите - а това е бъдещето.
    —цитат от коментар 75 на Николай Николов


    Тъй ли аз пък не знаех?
    Те щото проспаха Електро-Автомобилите за тва тяхните компании имат рекордни продабжи и Печалби.
    А тези дето са на гребена на Вълната като ТЕСЛА имат огромни загуби и въпреки всички субсидии са ПРЕД ФАЛИТ !!!
    Дали ТЕСЛА ще я има през 2019???? Може би да може би НЕ.
    Но БМВ, АУДИ, ВВ ще ги има.
    За момента Електричките са една фантасмагория не стават не могат ... някой ден може и да ги има масово и да стават ... тогава Дойчо може да се включи и за 2-3 години да умори всичко друго.
    За момента няма никакъв смисъл.

  77. 77 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    [quote#67:"log_on"][/quote]
    "
    Има една много важна разлика с ЕУ университетите.ЕУ университетите са базплатни всички тези по горе Американски и Английски струват около 250 000 до 500 000 долара да ги завършиш.Което автоматично изключва 99% от населението пък ако ще и да си гении.
    —цитат от коментар 61 на eyd13372645


    В САЩ наистина ти искат да покажеш банкова гаранция за срока на следване ,защото стипендии ,ако има изобщо, са една-две максимум. И нямаш ли парите ни диплома от средно ти важи ,ни кандидатстудентски.
    "
    Абе, другаре, вие луди ли сте, бе? От къде ги измисляте тези лъжи????

    Нормален много добър университет в САЩ струва около $30,000 до $40,000 на година. Супер елитните най-много до около $50,000 на година. Повечето студенти имат някаква форма на стипендия. Има много помощи които се дават от Федералното или Щатско правителства. Има начин сам да си вземеш заем + помощи +грантове (което са дарени пари) Да не говорим че повечето големи университети ти дават пълна стипендия ако имаш успеха и родителите ти правят по-малко от $100,000 на година.
    В Америка няма студент който да не учи защото няма пари!!! Няма такова нещо! По един или друг начин ще ти се намерят пари - или стипендии (повече от една) или помощи или заеми.
    Не съществува учебно заведение в САЩ което да ти иска гаранции че ще можеш да плащаш! Няма такова нещо. Студентите дават финансовата информация на родителите си само ако искат стипендия или помощ. Имат опцията да си вземат заем (който е гарантиран от Федералното правителство) без да дават обяснение на който и да било за това какви пари имат или нямат родителите ти. Разбира се след като завършиш си изплащаш заема.
    Има и друго нещо - когато сам си плащаш, шанса да учиш 10 години История на поезията е доста малък. В Европа в последните 10 години студентите които искат да учат медицина или инженерство е спаднал със 70% !!! С толкова са се увеличили желаещите да учат Поезия, Литература, История на Литературата, История, Кино Изкуство, История на Кино Изкуството. Свободни Либерални Науки, ПР, Социални науки, Социални отношения, Връзки с обществеността и други такива "науки". Може и да не съм прав но безплатното образование има нещо общо с тази тенденция. И защо не? Няколко години университетски живот без пари - партита, преливане от пусто в празно, мама и тате се грижат за студента. Като завършиш нещо такова, намирането на работа е ясно - още 10 години за помощи или при мама и тате или пък специализация, пак платена от държавата в подобна "специалност".
    Аз познавам такъв хитрец тук - има Ph.D. по Археология!!! Учи около 10 години. Сега работи като пазач в Wallмart за $11/час и е адски недоволен.

    California Über Alles
  78. 78 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    До коментар [#71] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Прав сте - в калифорния има силна университетска екосистема. Но и на Източния Бряг има такава. В Бостон освен MIT e и Harvard. Ню Йорк е на един хвърлей място (по американските стандарти) а там са Columbia, NYT, Rockfeller, Cornell. Наблизо са и Princeton, UPenn, Yale и Johns Hopkins. Всеки един от тези университети е звезда поне в някоя дисциплина. А около тях има съзвездие от не чак толкова известни университети (Penn State, Carnegie Mellon, Temple U, Univ. of Massachusets, City Univ. of NY, Rochester и др.). Та, на кратко, на Изток също има силна екосистема.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  79. 79 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    [quote#72:"eyd13372645"][/quote]

    В Еропа правят същото?! Ти или не си чел статията или никога не си се занимавал с наука!
    Фокусирай се върху думата "същото". Как е същото като не са в първата 10ка или 50тица или 80? В първите 100 около 70 са Американски университети! За какво "също" бълнуваш? Въпроса ти е глупав. Според тебе същото е и в СУ, нали?
    Щеше да бъде същото ако тези които цитираш са в този списък. Не са!

    California Über Alles
  80. 80 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 827 Неутрално

    До коментар [#7] от "stanislavdi":

    Няма да спра да повтарям, че технологичното развитие на света е благодарение на MIT (да не се бърка с МИД). Да, далеч не всички нови технологии са от възпитаниците на Масачузетс, но другите гении доразвиват иновациите, дори може би ги правят още по-добри. Но, основите на всяка технологична новост са на MIT
    —цитат от коментар 7 на stanislavdi


    Е, не са само те, де.
    На първо четене ми идва на акъла Кал Тек.
    Бих добавил и Чикаго Юн. и Мичигън Ст.
    Тексаският университет за нефтохим специалности.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  81. 81 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Класацията е интересна. В нея са представени 27 руски университета. Сравних я с руските класации и приблизително се припокрива. Прави ми впечатление, че не са класирани по-тясно специализирани университети с икономическа насоченост, подобно на нашите УНСС, СА "Д.А.Ценов" и Варненския университет. Например в Русия е уважавана "Висшата школа по икономика", където преподаваше г-н Симеон Дянков, преди да го изритат, Финансовият университет към правителството на РФ, както и Академията за народното стопанство и държавните служби към Президента на РФ. Но може би не са включени, защото там преподават предимно местни кадри, а реализацията е изключително към държавния сектор вътре в Русия

    Бог да благослови Америка за България!
  82. 82 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Нормален много добър университет в САЩ струва около $30,000 до $40,000 на година. Супер елитните най-много до около $50,000 на година.
    —цитат от коментар 77 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Е същият Университет в ЕУ че и по-добър струва 1000 долара на година :)
    Просто образованието в САЩ е един голям бизнес (както е медицинското обслужване) за тва и тази измислена класация :)
    Вижте ние сме в ТОП 10 само Америкснски унивеситети елате да платите по 50 000 долара.
    На тази въдица се вързват само Китаийци и Индийци ... накарай някой Европеец да дойде да ти плати 50 000 на година да учи в САЩ ще ти се изсмеее ...
    Няма на кво да го научат повече отколкото в Германският Университет за 1000 Евро на година.

  83. 83 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    До коментар [#70] от "eyd13372645":

    Сингапур си е високотехнологична държава от всякъде. Китай се опитва да стане такава и сигурно след години ще успее да стигне поне нивото на Южна Корея и Япония. Но, САЩ също си е високотехнологична държава не по малко от Япония и Южна Корея.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  84. 84 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    [quote#76:"eyd13372645"][/quote]

    Значи има едни неща като т.н. "пазарен квадрант". Учат се във "Въведение в Маркетинга". Та там накратко разделят продуктите според това какви пари носят и според това какъв ръст имат. Тези дето носят добрите пари са обикновено надежни и изпробвани технологии. На такива продукти им викат "дойни крави". Но работата е, че при тях висок ръст по правило няма - продажбите са що-годе константна величина с леки колебания. Те са продукти на "средна възраст". Хубаво е да имаш такива продукти, но още по-добре е да имаш т.н. "продукти-звезди" - това са продукти с висок ръст. Това по правило са нови продукти, които още не са се наложили. Но въпрос не време е да се наложат. Така е било с всички познати продукти - навремето автомобилите са били екзотика докато файтоните са били утвърдена технология. Но с времето всяка технология рано или късно умира. Така ще умрат и колите с ДВГ. Който успее да се качи на следващия влак ще уцелее. Който не - го чакат съдбата на файтоните.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  85. 85 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#70] от "eyd13372645":Сингапур си е високотехнологична държава от всякъде. Китай се опитва да стане такава и сигурно след години ще успее да стигне поне нивото на Южна Корея и Япония. Но, САЩ също си е високотехнологична държава не по малко от Япония и Южна Корея.
    —цитат от коментар 83 на Иво


    Сингапур е главно финанси и ниски или липсващи данъци.
    Я ми покажи нещо измислено и произведено в Сингапур?
    САЩ са главно маркетинг и Софтуер и много финанси (главно заради долара като резервна валута) + много много ресурси.
    Сащ са производител Но.1 на ГАЗ и почти най големия на НЕФТ.
    Всички компоненти са Южна Корея и Япония.
    Германия е Но.1 при машиностроенето.
    Така че тази измислена класация никак ама никак не се вързва с реалността.

  86. 86 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Абе американски университети -трънки.Щерката на Борисов като завърши американски вуз за счетоводителка големия и професионален престиж беше да бачка в квартален супермаркет като такава. И хоп сега върти манджи на мъжо и тате в Банкя иси дундурка детето като на път е и второто.

    Същевременно е първа дама и богаташка не от щатско ,а от българско.
    И от българската диплома на тати.

  87. 87 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#28] от "Николай Николов":

    Хората завършили техникуми и проф. училища след това бачкат на поточната линия или на някой стенд за измерване. Такива хора могат да са основата на една индустрия, но не и да я развиват.

  88. 88 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 347 Неутрално

    [quote#76:"eyd13372645"]
    —цитат от коментар 84 на Николай Николов
    Значи има едни неща като т.н. "пазарен квадрант". Учат се във "Въведение в Маркетинга". Та там накратко разделят продуктите според това какви пари носят и според това какъв ръст имат. Тези дето носят добрите пари са обикновено надежни и изпробвани технологии. На такива продукти им викат "дойни крави". Но работата е, че при тях висок ръст по правило няма - продажбите са що-годе константна величина с леки колебания. Те са продукти на "средна възраст". Хубаво е да имаш такива продукти, но още по-добре е да имаш т.н. "продукти-звезди" - това са продукти с висок ръст. Това по правило са нови продукти, които още не са се наложили. Но въпрос не време е да се наложат. Така е било с всички познати продукти - навремето автомобилите са били екзотика докато файтоните са били утвърдена технология. Но с времето всяка технология рано или късно умира. Така ще умрат и колите с ДВГ. Който успее да се качи на следващия влак ще уцелее. Който не - го чакат съдбата на файтоните.[/quote]

    1. Още не е дошъл този момент (както всички виждаме)
    2. Когато дойде Германските Авто-производители са много по добре позиционирани да се качат на този ВЛАК 1ви и да го карат напред.
    3. Ел Автомобила не е изцяло НОВ ПРОДУКТ а вариация на стария продукт в който германците са вече лидери.
    4. Кой произвежда компонентите за този НОВ ПРОДУКТ? и мога да ти гарантирам не са ТЕСЛА. Тесла само сглобяват.

  89. 89 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    [quote#85:"eyd13372645"][/quote]Почти всички технологични компании имат развойни звена в Сингапур. Това е заради силните университети. Сингапур дето има 4 милиона жители има поне 20 или 30 пъти повече работни места в развойна дейност от БГ. Сети се за която и да е технологична компания и ще видиш, че има хъб в Сингапур. Повечето от тези фирми или нямат звено в БГ или звеното им се занимава само с продажби. А разликата в заплащането е огромна. Един новоизлюпен докторант в развойно звено на утвърдена технологична компания започва с поне 100-тина хиляди долара годишна заплата. Един новоизлюпен маркетингов специалист - с 30-40 хиляди долара заплата (това на Запад - у нас е в пъти по-малко). Под развойна дейност нямам предвид обикновено програмиране (в каквото се състои 99% от ИТ работните места у нас). Разликата между развойната дейност и програмирането по отношение на заплатите е същото като между програмирането и не-ИТ професиите. Т.е. огромна. Но в полза на развойната дейност. Това е "каймакът" на технологичните професии. У нас, за съжаление, такива работни места са много малко. И една от основните причини е в слабите ни университети.

    На кратко - известни сингапурски фирми няма, но много от научно-изследователската и развойна дейност на световно известни фирми се прави в Сингапур (разбира се, не само там).

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  90. 90 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    До коментар [#71] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Прав сте - в калифорния има силна университетска екосистема. Но и на Източния Бряг има такава. В Бостон освен MIT e и Harvard. Ню Йорк е на един хвърлей място (по американските стандарти) а там са Columbia, NYT, Rockfeller, Cornell. Наблизо са и Princeton, UPenn, Yale и Johns Hopkins. Всеки един от тези университети е звезда поне в някоя дисциплина. А около тях има съзвездие от не чак толкова известни университети (Penn State, Carnegie Mellon, Temple U, Univ. of Massachusets, City Univ. of NY, Rochester и др.). Та, на кратко, на Изток също има силна екосистема.
    —цитат от коментар 78 на Николай Николов


    АБсолютно има!. И не само в Ню Ингланд и Джъзи. ДЖорджа Тек ис грейт университет. Сигурен съм че и в други щати има, просто аз не знам за тях. Пойнта ми беше че не е само един и без него нищо няма да стане.
    Не казвам че и в Европа или на други места няма добри университети. Но това което е в САЩ го няма никъде. Аз знаех само легенди и глупости докъто не се наложи да избирам училище за сина ми. И въпреки че съм тук повече от 30 години .... останах невероятно впечатлен. Просто университетската култура е много по-различна от всичко което аз знам. Завършил съм в България и съм работил с руснаци в руски научни институти преди да се спася. Няма сравнение. Няма!
    Ако имаш шанс ... например отиди в Бъркли. Отворен кампус е. Можеш да отидеш до една от библиотеките им. Невероятна сграда. Няколко пъти по-голяма от Националната библиотека Кирил и Методий. От създаването си никога не е затваряна! Има студенти които живеят вътре с месеци преди някой да ги забележи. Срещу нея през една поляна е друга страхотна библиотека на Азиатската литература и наука - най-голямата такава библиотека извън Азия! Има няколко милиона оргинални манускрипти и картини достъпни за всеки който влезе вътре и всеки може да влезе вътре.
    Тези университети въобще не разчитат на туишъна от студентите. Най-големия им приход са парите от дарения на алумнай, дарения от правителството, плащания по проекти от частни корпорации и организации.
    Имам познат който работи на Линейния Ускорител под I-280 в Станфорд. Там един ден работа на Ускорителя струва $1,000,000. Учени от цял свят се записват да работят по тази програма. Сега Ускорителя е преработен в много силен ЛАЗАР с голяма селективност и го използват за синтезиране на нови молекули, главно за лекарства. И познай - никой от учените или организациите които го използват не плащат нито стотинка! И това са хора от цял свят! Включително Русия и Китай. Като го питах защо не ги чарджат, ми каза че Станфорд има толкова много пари от дарения че не им е необходимо да чарджат за тази услуга - $1,000,000 на ден!! Това са около $300, 000,000 на година!

    California Über Alles
  91. 91 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    До коментар [#90] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Знам за какво говориш. Бил съм в САЩ - включително в някои от университетите (даже учих там известно време). Учил съм и в един от най-елитните европейски университети (името му е сред споменатите в статията). За съжаление, в Европа липсва тази дарителска култура. Причините сигурно са много, но една от тях е, че одържавеното обучение прекъсва връзката между продавач и купувач. В Европа за университетите клиент не са студентите, а държавата понеже от там идват основна част от приходите. Дори в ЮК е в значителна степен така при все, че британската система най-силно наподобява американската. Респективно, университетите не се опитват да "опитомят" студентите си и да създадат чувство за лоялност. И, респективно, студентите като завършат си вземат дипломата и казват "чао".

    Този феномен може да го видиш в БГ. Най-лоялни към университета си са възпитаниците на АУБГ. Ако някой университет в БГ има изобщо дарителски приходи то това е именно АУБГ при все, че е сред най-младите университети и има най-малък брой абсолвенти. А таксите му са едни от най-високите. Т.е. хем студентите плащат, хем после се чувстват привързани и даряват (поне част от тях). Но това е когато унивеситетът гледа на студентите като на клиенти. Разбира се, това не обяснява защо другите частни университети в БГ не могат да възпроизведат тази дарителска култура.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  92. 92 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Весело

    [quote#32:"log_on"][/quote]

    А ти осъзнаваш ли че английския не е официален заради САЩ а точно заради Великобритания преди векове, защото е владяла 24% от целия свят, дори и по-голяма територия от Наполеон, Римската империя и Чингиз Хан. Това че в някои страни Руския е било задължителен в другите 90% никога не е бил :).

  93. 93 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3832 Неутрално

    До коментар [#61] от "eyd13372645":


    До коментар [#67] от "log_on":

    Изобщо не сте наясно с приема в САЩ. Там конкуренцията е жестока, по 10 и повече кандидата за 1 място. Приемат според всичко друго, но не и парите. Ако са те приели, тогава гледат колко може да си позволиш да платиш според дохода на семейството и ти дават "финансова помощ", която може да покрие и 100% от цялата сума за обучение. Съответно пълните стипендии в МИТ, Харвард, Станфорд не са единични бройки, а десетки, не са върнали никой талантлив студент само защото семейството му е бедно и не може да си позволи да плати.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  94. 94 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3832 Неутрално

    Уточнение 93 - коментара за конкуренцията се отнася за най-елитните вузове - като почнем от тези цитирани на върха на класацията до първите 50-100 в страната.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  95. 95 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    Е същият Университет в ЕУ че и по-добър струва 1000 долара на година :)Просто образованието в САЩ е един голям бизнес (както е медицинското обслужване) за тва и тази измислена класация :)Вижте ние сме в ТОП 10 само Америкснски унивеситети елате да платите по 50 000 долара.На тази въдица се вързват само Китаийци и Индийци ... накарай някой Европеец да дойде да ти плати 50 000 на година да учи в САЩ ще ти се изсмеее ...Няма на кво да го научат повече отколкото в Германският Университет за 1000 Евро на година.
    —цитат от коментар 82 на eyd13372645


    Ха-ха. Значи, прав сте. Не се шегувам. Но сте прав само за бакалавърските степени - там наистина разликата в материала не е особено съществена между силен американски университет и силен европейски. Но колкото по-нагоре отивате (магистър, докторант, пост-докторант) толкова по-голяма става разликата. И тя се формира от това колко силен е университетът в научно-изследователската дейност. Американските университети са МНОГО СИЛНИ. Дори и университети дето не сме ги чували и са след 50-то място в ранг листата правят по над 100 милиона долара приходи от научна дейност. Под формата на патенти, лицензи, консултантска дейност.

    Работех до скоро за една световно-известна фармацевтична фирма. Плащахме златни кинти на Харвард и МИТ за консултантска дейност. И това бяха само пари дето минаваха чрез мен - а фирмата за която работих има над 120 хиляди служители по целия свят от които над 10 хиляди се занимават с развойна дейност. Като във всяка голяма организация лявата ръка не знае какво прави дясната - аз нямах идея какво правят 99% от колегите ми в тази фирма. Т.е. в същата тази фирма със сигурност има и други звена дето плащат златни кинти на въпросните университети. И не само на тях. Виж, на БГ университети не знам да сме плащали и стотинка. От европейските университети сме плащали на холандски и белгийски (не напразно Холандия и Белгия се представят добре във въпросните класации) и тук-таме на някои френски и скандинавски. И това е. Лъвският пай отива при американските университети понеже там са патентите и ноу-хау-то.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  96. 96 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#82] от "eyd13372645":
    ми питай госпожа Нинова - нейния син завърши Бъркли - и понеже университетът е държавен за чужденците не се отпускат стипендии и не могат да получат студентски заеми- дори и за отличен успех - годишната такса за обучение е около 60 000 долара.

  97. 97 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    Таз класация си е пълна порнография. Единственият обективен критерий е цитируемостта. Останалите са некви репутации. И как пък ги измериха? С платени социологически проучвания? Бах...
    —цитат от коментар 29 на pyn
    Честно казано, донякъде споделям това мнение. За това за мен най-релевантният ранкинг е на ARWU.

    Най-добре би било да се използва и друг критерий - средна заплата на абсолвентите. Но, подозирам, че ранг листата ще е сходна - просто дипломите на елитните американски университети носят по-големи кинти.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  98. 98 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3832 Неутрално

    До коментар [#96] от "raytcho":

    Това не съвсем точно - чужденците не могат да получават стипендии по федерални или щатски програми. Но Бъркли имат частни стипендии, които могат да отпуснат на талантливи чужденци. В случая със сина на Нинова, като участник в международни олимпиади не е проблем да бъде приет с пълна стипендия и то не само в Бъркли. По документи майка му е бедна като мишка, най-вероятно.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  99. 99 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    До коментар [#91] от "Николай Николов":

    Американски колежи в България има от 1860г !! Започват с девическата гимназия в Стара Загора, която после прераства в Американски Колеж в Самоков. В началото на миналия век това става Американският Колеж в София. Това продължава до идването на "освободителите" . Така че Американски училища има в България преди създаването на СУ дори. Дори по мое време още се говореше с уважение за възпитаниците на Американския Колеж. И вероятно част от тази гордост на завършилите има общо с твоята теория за това кои са клиентите - държавата или студентите.
    Често някои педагози забравят че това са години в които студентите се формират не само като специалисти но и като хора. Всъщност повече като хора отколкото като специалисти. Аз съм завършил МЕИ по времето на Соца. Никой, никога не се е опитвал дори да култивира нещо в нас освен да се преподава учебния материал, гавно по Русни учебници. Никога не съм чул някой да се гордее с това че е завършил МЕИ. Да не говорим че беше пълно със свирепи селяци, които си останаха такива до края. Никой не се научи на труд, на способност да работш в колектив, да разботиш добре с други, да можеш да предложиш идея за решаване на проблем и да и я защитиш технически, научно и икономически. Дава ти се проект и трябва да го направиш точно по руския учебник. Всяка проява на творчество или инициатива се наказваше особено жестоко.
    За материална база дори няма да говорим - това я ясно. Но това което много ме впечатлява като разлика в двете системи на обучение е подхода към колективна работа. В Соца само се говореше за колективизъм но това беше код за послушание и подчинение на шефа на колектива, който обикновено беше някой простак назначен от Партията. В Американските училища е точно обратното. Винаги проект се дава на група от 4, 5 студента. Работата винаги е повече отколкото сам човек може да свърши в срок. Никой не назначава шеф на проекта така че самата група трябва да си избере лидера. Вътрешно си разпределят работата което ги кара бързо да преценяват кой какви са му силните страни. Винаги проекта трябва да бъде защитен на идейна фаза пред преподавателя и другите студенти. Това означава че не можеш да прави фантастили и глупости които нямат връзка с реалността. Освен това одобрението на идейната фаза зависи не само от преподавателя но и от гласа на другите студенти така че се научават да представиш и защитиш идеята си пред равни на тебе. Накрая оценка се дава на тийма не на отделните студенти и самите студенти трябва да си разделят оценката помежду си, така че всеки оценява всеки и всеки носи отговорност. Ако се провалите, проваляте се всички. В МЕИ се преписваше от учебника и това е.
    Има и друга разлика - интерншип ... не знам как се казва - нещо като стаж. Но в БГ ходеше в някой завод и висеше там без нищо да правиш, само чакаше да мине деня и да се ходи на парти някъде. В САЩ тези стажове си зависят само от тебе. Ти сам трябва да си намериш стаж или работа за без пари или за много малко пари. Това се прави обикновено последните 2 години и шанса това да прерасне в работа сед дипломиране е голяма.
    И друга огромна разлика - студентите и преподавателите се държат като приятели и съратници не като даскал и ученик както беше в БГ.
    Не знма как е сега в Европейските университети но в САЩ една от основните дейности на колежите е да работят по проекти с компании. Особено тука в Силикон Вали. Това е източник на големи пари и престиж и непрекъснат обмен да хора между университетите и частния бизнес. Съвсем нормално е професор да напусне университета и да започне старт ъп с други инженери и някои студенти, също е нормално да вземеш някоко години от частния бизнес и да отидеш да преподаваш в колеж. Съвсем различна концепция.
    Вчера четох за главния инженер на СпейсХ, който след 7 години в компанията отива да преподава в университет в ЛА а преди това е бил астронавт и е работил за НАСА. Сигурен съм че лекциите му ще са по-интересни и полезни от тези на дърветата в МЕИ които четяха от руските учебници.

    California Über Alles
  100. 100 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    В САЩ наистина ти искат да покажеш банкова гаранция за срока на следване ,защото стипендии ,ако има изобщо, са една-две максимум. И нямаш ли парите ни диплома от средно ти важи ,ни кандидатстудентски.Т.е. всеки дебил с 300-500 000 долара от тате може да бъде приет и да завърши този вуз,а и другите им.
    —цитат от коментар 67 на log_on


    Значи прав сте, но само отчасти. В САЩ действително и дебил може да завърши престижен университет. Но не гледат толкова таксата (щото я искат от всеки), колкото тате да е някоя много престижна клечка. Примерно, да работи цар. Или да е (бил) президент. Връзките и влиянието са по-важни от парите. По тази причина (тате президент) Джордж Буш младши успява да влезе в Йейл и Харвард.

    Но Вие бъркате ако си мислите, че въпросните университети се състоят основно от връзкари. Връзкарите са не повече от 5-10%. Останалите просто са адски умни и работливи. Та компенсират и свръх-компенсират 5-те процента идиоти. На кратко, в Харвард, Йейл и др парите и влиянието се събират с интелигентността и амбицията. И бракът като цяло е сполучлив. Получава се "оld money meets new money".

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK