И ръководителят на "Ауди" вече е сред разследваните за измамата с вредни емисии

Руперт Щадлер

© Reuters

Руперт Щадлер



Германската прокуратура разшири обхвата на разследването за измамите с вредни емисии в "Ауди" с включването на главния изпълнителен директор Руперт Щадлер сред заподозрените.


Близо 3 години след избухването на скандала с манипулиране на данните за вредни емисии от автомобили на "Фолксваген" мюнхенската прокуратура съобщи, че вече проверява 20 заподозрени и че в понеделник са били претърсени апартаментите на Щадлер и на още един член на управителния съвет на "Ауди". Двамата се разследват за евентуална измама и за фалшиви реклами, както и за предполагаемата им роля в това да се изкарват на европейския пазар автомобили с незаконен софтуер.


В неделя "Билд ам зонтаг" съобщи, че и близо 1 милион автомобила на "Даймлер" са се оказали с незаконно ниво на изхвърляни от двигателя вредни емисии. Това само потвърждава как проблемът, започнал от "Фолксваген", продължава да тормози цялата автоиндустрия.




"От 30 май председателят на борда на Audi AG професор Руперт Щадлер, както и още един член на управителния съвет са заподозрени", се казва в съобщението на прокурора в Мюнхен.


Това може да предизвика криза в ръководството на "Ауди" и на компанията майка "Фолксваген", където през април Щадлер бе повишен на поста ръководител на продажбите на групата. Той се радва на подкрепа от членове на фамилиите Порше и Пийх, които контролират "Ауди" и "Фолксваген", независимо че е критикуван, след като през ноември 2015 г. (два месеца след разкритията за "Фолксваген") компанията му призна, че е използвала програми, прикриващи нивото на вредни емисии. Преди да оглави "Ауди" през 2007 г., Щадлер беше довереник и бивш асистент на тогавашния президент на "Фолксваген" Фердинанд Пийх, патриарх на цялата автомобилна група.


Прокуратурата разследва кой е отговорен за монтирането на незаконния софтуер в 80 000 коли на "Фолксваген", "Ауди" и "Порше" в САЩ. През май "Ауди" обяви, че има проблеми с вредните емисии на други 60 000 коли.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 720 Любопитно

    Ръководството на Лада не е разследвано и няма и да бъде.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  2. 2 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    Рибата се вмирисва от главата. Няма как ръководителят да не е знаел и да не е бил замесен, а скандалът е много голям. Той навреди много на имиджа на фирмата и на Германия като цяло.

  3. 3 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    Как са се усетили - явно не вярват че 5 литра и 400 коня харчат максимум 6 на 100, на която база са изчислени и вредните емисии.

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3784 Весело

    Бунаци!

    Ми е'лате у България, бе! Щеше да е виновен само портиерът!
    Катебействам ви го ЧЕЗно!
    Всички останали невинни, а делото щеше да се точи емнайсе гОдин ...

    И фирмата отдавна да беше трапосана фиктивно на някой ром от Лом!

  5. 5 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Весело

    Не може да бъде, корупция и мошенгии има само в България

    Use your Illusion
  6. 6 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Чест прави на германското правосъдие, че се занимава сериозно с този случай. Навсякъде другаде нещата щяха да се замажат в интерес на държавата, на работните места, на имиджа........
    Изобщо голямата икономика в света е на път да изгуби всички добродетели....в името на парите и печалбите се вършат масово измами, кражби и заблуди...
    Светът става все по лошо място за живот!

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3784 Весело

    Чест прави на германското правосъдие, че се занимава сериозно с този случай. ....
    —цитат от коментар 6 на elevation04


    Ай по-кротко с челобитията, плз!

    При такъв скандал наш Цацаров щеше да действа по-бързо.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    150 хиляди от едната група срещу 1 милион от другата :)
    Не ми се вярва, а освен това къде е третата :) ? (БМВ )

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1644 Любопитно

    Някаква световна конспирация срещу немските коли?

  10. 10 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1686 Весело

    В Германия, както виждаме виждаме че дори и най заможни и високо поставени личности попадат под ударите на закона. Кога ли ще стане в България това ... За Русия е ясно че никога в обозримо бъдеще.

    ПП Дневник, не позволявайте на неуки журналисти да ви излагат. Софтуер се инсталира, не се монтира :)

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3784 Весело

    Как са се усетили - явно не вярват че 5 литра и 400 коня харчат максимум 6 на 100, на която база са изчислени и вредните емисии.
    —цитат от коментар 3 на Deaddark

    Не може да бъде, корупция и мошенгии има само в България
    —цитат от коментар 5 на saint evlampi

    В интерес на истината манипулацията е доста тънка. И витиевата като трактовка, доколкото стандартите са лизгави.

    Вината на германците била, че вкарвали двигателя в специален тестов режим при определяне на параметрите.
    Интересно ... В какъв режим контролират американските многогалонни монстъри, които явно покриват нормативите, щом за тях няма такива преследвания?
    Щото покриват едни и същи норми за емисиите, нали?
    Тях как ги тестват? На пълна мощност?
    Не съм се ровил, но бас лагам, че и те се тестват на определен от производителя и утвърден от американските контролни отгани тестов режим.
    При това същите американски контролни органи, които са допуснали и германските коли. И които изпищяха ... много време след като германците бяха минали всички американски процедури за покриване на нормите и допускане до пазара.
    Ама само германците мошеници, ръйшли!

    Та такива ми ти работи ...

  12. 12 Профил на stem
    stem
    Рейтинг: 439 Весело

    В Германия, както виждаме виждаме че дори и най заможни и високо поставени личности попадат под ударите на закона. Кога ли ще стане в България това ...
    —цитат от коментар 10 на danvan


    Сложете си очила.
    Защото виждате съвсем, ама съвсем късогледо и замъглено. А в цялата картинка и в дълбочина може да се види как в продължение на много години едни концерни са фалшифицирали данните, едни лаборатории и държавни институции са си затваряли очите, а "високопоставени лица" попаднаха "под ударите на закона", едва когато ВЪНШНИ за Германия фактори разобличиха измамата. Това може и да е част от конкурентната борба, която е безмилостно жестока, но фалшификацията е факт!
    Апропо, как може да се нарече преминаването на канцлер веднага след падането му от власт на синекурна и високоплатена длъжност в олигархичен путински концерн? Ако същият канцлер при канцлеруването си е прокарал серия вредни за съюзниците на страната му, но полезни за путинския олигархичен концерн действия. Носещо многомилиардни печалби за путиновите олигарси?
    Да, точно Шрьодер имам предвид.

    Накратко: България е прогнила от корупция. Само че корупцията не е само в България.

    Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!
  13. 13 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1686 Весело

    До коментар [#12] от "stem":

    И къде точно съм написъл че корупция има само у нас? Явно не сте схванал основното ми послание:

    "Корупция има навсякъде, но само у нас прокурата се ползва за бухалка към борещите се с нея, вместо да раследва виновните" ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  14. 14 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#11] от "xm...":

    Най-сетне едно мнение, което да съвпада с моето - апропо споделено няколко пъти и нацвъкано с минуси. Чисто и просто това си е началото на търговската война срещу германската икономика - въпреки това от Бремерхафен всеки ден заминават хиляди коли за Америка.

  15. 15 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 665 Неутрално

    В Германия, както виждаме виждаме че дори и най заможни и високо поставени личности попадат под ударите на закона.
    —цитат от коментар 10 на danvan


    Тоя е някой бай хуй, издигнал се до върховете с робски труд и лизане на задници на акционерите и мачкане на раята под него.

    Голям бушон, но все пак бушон, така че по-полека с хвалбите.

    В БГ също чат пат изпушва някой бушон, ей го Ценко Чоков, брат по душа и маниери на премиера слънце, ще полежи в затворническото общежитие от кумова срама.

    Митьо Очите и Вальо Топлото също не бяха дребни бушони.

    Реално дишаме праха само на Румъния, където ако не вкарат 2-3 ма бивши министри в затвора, не я броят годината за приключила. :)))

  16. 16 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 665 Неутрално

    въпреки това от Бремерхафен всеки ден заминават хиляди коли за Америка.
    —цитат от коментар 14 на georgi_ww


    Америка вече не е пазар н.1 на немските коли.

    Освен това голяма част от СУВ-овете на БМВ и Мерцедес се правят там.

    Германците им е през оная работа дали Тръмп ще им сложи мита от 50-100% или не.

    В САЩ не се продава Голф и Поло, а луксозни автомобили от 50.000 долара на горе, които са символ на престиж.

    Който има пари за такива коли дори и с мито пак ще си купи немско, а не някой таралясник от Детройт .

  17. 17 Профил на ccb
    ccb
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Преди да оглави "Ауди" през 2007 г., Щадлер беше довереник и бивш асистент на тогавашния президент на "Фолксваген" Фердинанд Пийх, патриарх на цялата автомобилна група...."

    Ама явно и в Германия секретарките намират вертикален път на развитие и се изтрелват в Космоса......Просто там не са от женски пол, а иначе близостта до "шефа" е решаваща и на Изток и на Запад......

  18. 18 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3084 Неутрално

    [quote#16:"abdulhazred"][/quote]

    Истината е точно обратната. След туита на Тръмп за налагане мита на европейските автомобили от германската автомобилна индустрия изпаднаха в паника и тръгнаха да лобират за едностранно премахване митата за американски автомобили в ЕС и за премахване на всякакви дискриминационни мерки. Митата на Тръмп ги приемат като голям удар за германската автомобилна инсустрия. Ако загубят този пазар, те губят и авторитет и германската автомобилна промишленост ще западне.
    То вижте какво става в ЕС. Италианците и французите се очаква да са против премахването на митата за американски автомобили. Те се чувстват застрашени и ще последва борба между Германия от една страна и Франция и Италия от друга. Най-вероятно германците ще операт пешкира. Германия ще пострада най-много,но и всички,които изнасят автомобили и части ще пострадат.
    Автомобилостроенето е изключително важен бизнес, гарантирано търсене, много работни места,много пари,високи технологии,върхова индустрия. Тръмп няма да пропусне шанса да я създаде набързо тази индустрия. Много важно,бързо се създава, халета,оборудване, тридневно обучение на персонала, създава се за нула време.

  19. 19 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 957 Весело

    Рибата се вмирисва от главата. Няма как ръководителят да не е знаел и да не е бил замесен, а скандалът е много голям. Той навреди много на имиджа на фирмата и на Германия като цяло.
    —цитат от коментар 2 на voyko


    Пък българската секция на дойче веле непрекъснато ни обяснява, че германския бизнес не идвал в България заради корупцията.
    Ами, че те ще се чувстват у дома си, ако дойдат тук :)

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  20. 20 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3430 Весело

    До коментар [#18] от "gozambo":

    На тръмпистите морето е до колене. Тръмп е бог и щракне ли с пръсти от нищото изникват заводи и цели индустрии.
    Гозамбо, американската автомобилна индустрия не е от днес или утре.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  21. 21 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Джордж оруел го е предсказал отдавна! евразия, океания и америка. три супер държави. това ще е след 10-15 години

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  22. 22 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3084 Неутрално

    До коментар [#18] от "gozambo":На тръмпистите морето е до колене. Тръмп е бог и щракне ли с пръсти от нищото изникват заводи и цели индустрии. Гозамбо, американската автомобилна индустрия не е от днес или утре.
    —цитат от коментар 20 на vesolr


    "...не е от днес или утре..."!!!
    Започна да говориш несвързано.
    Малко тъпанари могат да опонират на това,което казвам. Като станат непродаваеми германските и европейските автомобили това не означава,че американските ще спрат да си купуват автомобили. Или ще се получи дефицит на автомобили. Веднага ще бъде отговорено на повишеното търсене на негермански и неевропейски автомобили с нови производствени мощности. Време се изисква за разработване на нов модел,то за съществуващи модели разширяването на производството става много бързо.
    Трудно ми е да ти обяснявам какво означава производство,защото ти в завод не си бил, а и образованието ти е за половете.

  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    Този сигурно е виновен. Друг е върпосът. В абсолютно всички независими тестове в реални условия, дизелите (а и май не само) на Рено-Нисан са най-мръсни (дори няма разлика между Евро 5 и 6), а всъщност ФВ и Ауди са от най-чистите (коли Евро 6 покриват поне Евро 5). Защо никой от Рено-Нисан не е разледван? Фиат-Крайслер също са от по-мръсните.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    В какъв режим контролират американските многогалонни монстъри, които явно покриват нормативите, щом за тях няма такива преследвания?
    —цитат от коментар 11 на xm...


    Американските многогалонни монстъри са бензинови. В Щатите никой не кара дизел, освен виднят радетел за социализъм и борец срещу колонизирането на клета майка България - Мишо Шамара. Неговият тир е на дизел.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  25. 25 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    До коментар [#22] от "gozambo":

    Да, трудно ти е да ми обясниш необяснимото защото в твоята паралелна Вселена трябва да се създава нещо което вече съществува. Запознай се с броя на автомобилните заводи в САЩ, колко милииони коли произвеждат, пък после говори за халета. Твоята представа за завод и халета са фабриката за консерви в Куртово Конаре. Барем да беше отишъл до Спартанбърг да видиш завод за коли, на 2 часа от Атланта е.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  26. 26 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Немските производители на коли трябва да бъдат наказани сурово.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK