Военните пилоти летят на ръба на прекъсването, обяви зам.-командир на авиацията

Военните пилоти летят на ръба на прекъсването, обяви зам.-командир на авиацията

© Красимир Юскеселиев



Българските военни пилоти летят на ръба на прекъсването, след преминаването на който трябва да преминат през ново обучение, каза днес по Нова телевизия заместник-командира на Военновъздушните сили (ВВС) бригаден генерал Петьо Мирчев. Той допълни, че е стремежът е пилоти с по-малко опит да са в екип с по-опитни.


Генерал Мирчев не се съгласи с идеята за намаляване на броя на пилотите, тъй като няма техника, на която могат да летят. "Авиационна техника може да се закупи, но подготовката изисква години", е неговият аргумент.


По повод катастрофата с хеликоптера Ми-17 от понеделник, при която загинаха двама военни, бригаден генерал Мирчев каза, че все още причините за инцидента не са известни. "Назначена е комисия от Военна полиция и целта й е да се открият причините за инцидента. Двете най-вероятни версии са или технически проблем, свързан с опашния винт, или допусната грешка от страна на пилотите. Засега обаче всичко е в сферата на догадките", допълни той.




По думите на бригадния генерал при полет никой не може да гарантира, че в даден момент няма да се случи нещо неочаквано. "Това обаче не означава, че машината не е била технически поддържана", уточни той. "Професията на пилота е рискова и всеки един от тях знае това", заяви бригаден генерал Петьо Мирчев.


Заместник-командирът на ВВС обяви, че не иска да коментира коментарите на политиците за армията. "Виновни няма, само потърпевши. За съжаление ние сме потърпевшите. Реформи много, армията е една от най-реформираните. Стратегии много, трансформации, реорганизации, а ефект няма", коментира бригаден генерал Мирчев.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Летят и умират зареди некадърниците от ГЕРБ.Един от стълбовете на всяка държава беше низвергнат при 8г им управление .

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  2. 2 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    кат гледам баш пилота каква карикатура е, .. не знам

  3. 3 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    ...в сферата на догадките??????
    Ако Москвич е направил 30 години, ще има ли догадки?
    Никой от тлъстите задници в Парламента или Военното министерство не иска да ползва четиригодишно БМВ, а живота на летците се рискува и буквално похабява с тези престарели и лошо поддържани машини!
    Проруското лоби, което задържа модернизацията на ВВС трябва да влезе в съда, но не този, който съди предния министър, а истински! Не че ЦАРАТУРАТА не се нуждае от подмяна. Всъщност това е предусловие!

  4. 4 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    "Военните пилоти летя на ръба на прекъсването"
    Оправете си заглавието.

  5. 5 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 512 Неутрално

    "Българските военни пилоти летят на ръба на прекъсването, след преминаването на който трябва да преминат през ново обучение"
    "Авиационна техника може да се закупи, но подготовката изисква години"
    Ами ако нямаш никаква подготовка, тъй или иначе трябва МНОГО години да те учат отново. макар че при съвременните симулатори за 2-3 години успяват да подготвят бъдещия летец за малкото часове във въздуха.

    Тия явно много са изкуфели, или две и две не могат да съберат, или просто така им изнася - много персонал - голям началник. А че персоналаът при редките случаи когато лето мре кой му пука ние нали си носим генералските нашивки и от всяка доставка на нова техника или ремонт си вземаме комисионните.

    Ако царят е гол да го казваме 12 самолета и 6 хеликоптера да имаме ама 30-40 пилоти да умеят да летят с тях и да не загиват всяка година. Е командващия ВВС при такъв състав ще е майор, няма да е генерал. Но поне каквото можем това ще си позовляваме

  6. 6 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Някой може ли да разясни найстина ли имаме 12 Кугъра, или са по-малко и сделката не е изпълнена изцяло?

    В момента бюджетът на МО отива мисшя 90% за заплати. Добра практика е да са под 70%. Тези числа се споменаха в предаването референдум скоро по БНТ. Заплатите трябва да се увеличават, така че как точно тези проценти ще се нормализират не е ясно.

  7. 7 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Това, че около половината пилоти летят, колкото да могат да се водят пилоти( другата половина изобщо не летят) е известно от повече от 20 години. Тогава се реши, да се съкратят 80% от наличните самолети, за да се осигури нормална подготовка за останалите.
    Съкращенията бяха извършени, бяха свалени от въоръжение стотици самолети, бяха закрити десетки бази, а подготовката на останалите изобщо не се подобри.
    Къде отидоха парите?!?
    Кой е отговорен?
    Или у нас не е прието да се задават такива въпроси?

  8. 8 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#6] от "skyfighter":

    Според писаното при онядешното му интервю България разполага със следните вертолети
    Ми-17 -6 бр, от които само 1 е летял(останалите имат нужда от ремонт)
    Ми-24 - 5 бр. от които 1 лети(2 са в ремонт, и още 2 стоят за ремонт)
    AS532 Cougar -12 бр от които 4 летят, останалите са приземени поради липса на резервни части и годишен преглед
    AS565 Panther - 3 бр от които 2 летят, третият разбилия се още тече разследването след това за резервни части.
    Ми14 - 6 бр нито един не лети
    Обещана доставка по анекса за приключване на отношенията с Eurokopter 1 АС365 Dauphin

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10406 Неутрално

    Ясно, идентифицирания ЖИВ отговорник в МО за откраднатите пари от ремонта в терем се е наложил и вината ще се окаже на МЪРТВИТЕ пилоти. Колко пошло

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на igb
    igb
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#6] от "skyfighter":

    Добрата практика е 40% заплати, 30% издръжка и 30% капитални вложени.

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    То.... при ГЕРБ, всичко е на ръба! Кара се ден за ден. Всичко е на парче.... Няма дългосрочни цели и резултати, които да се изпълняват. Пожарникарска държава сме в момента.

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    Българските пилоти са опасност за себе си и за всички други по вина на държавата !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  13. 13 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Остава като си купуваме нови самолети да ги поръчваме в комплект с достатъчно обучени пилоти.

  14. 14 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Що, 200 НПО не стигат ли. Години наред се занимаваме с второстепенни неща. Това което трябва да е стимул и пример за развитие е превърнато в парцал, а целта се оказвават кризисни центрове. Слагайте розовите фланелки, като ви се долети.

  15. 15 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1644 Весело

    До коментар [#13] от "naskotop":

    По-добре да си поръчаме база със самолети и пилоти, защото каквото и друго да поръчаме просто парите ще ги откраднат и пак ще кърпим старите "Москвич-29"....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#10] от "igb":

    Според стратегия 2030 на МО това разпределение е 60%- 20% - 20%

    Но по-добре от 90-10-0

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    Ако има 245 пилота за общо 3 самолета, то може да се предположи, че наистина не летят достатъчно.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  18. 18 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    "Генерал Мирчев не се съгласи с идеята за намаляване на броя на пилотите, тъй като няма техника, на която могат да летят. "Авиационна техника може да се закупи, но подготовката изисква години", е неговият аргумент."

    Всичко може да се закупи, но не е правено вече повече от 50 години ! Коя армия ще е боеспособна с такова оръжие ?
    Пари има за Белене, за схемите КТБ, за Цанков камък, има монопол в горивата, подаряваме Пирин на олигархията, черноморието ....Но ето, да се закупи най - необходимата техника, която пак ще е крайно недостатъчна, но поне ще бъде сравнително по - модерна, виж това никой не го е направил досега !
    Защо тогава говорим, че притежаваме армия ?

  19. 19 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    До коментар [#8] от "ЙЕИ":

    AS565 Panther - 3 бр от които 2 летят, третият разбилия се още тече разследването след това за резервни части.

    Кога се е разбивал?

  20. 20 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 673 Неутрално

    "Двете най-вероятни версии са или технически проблем, или допусната грешка от страна на пилотите."
    Интересно, каква ли трета версия им се върти из главите на генералите? Пряко попадение на метеорит? Или детска игра с прашка от земята?
    Всъщност, имат огромен проблем и генералите, и политиците - оцелелият пилот.

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    Къде се харчат парите от българския бюджет. За нищо няма пари, а все сме имали ръст.

  22. 22 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#21] от "Роси":

    Ръст? Ако говориш за външния дълг - съгласен.

  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    Това което смущава в подобни случаи тук е абсолютната липса на журналистическо разследване по случая.
    Като правило в економедия пускат текстове които са прилапали отнякъде и дотук!

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#19] от "von_seeckt":

    Ами миналото лято, вий кво в България ли не живеете?
    И него го произведоха в майор, посмъртно.
    Всяка година курбан даваме млади момчета, заради некадърно военни и политическо ръководство

    https://news.varna24.bg/735801.html

  25. 25 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 953 Неутрално

    нова техника трябва да се закупи незабавно, не ремонти на 30 годишни щайги, а нови и истински самолети и хеликоптери

    за съжаление в "пленената държава" млрд-дите отиват за корупционни и абсолютно ненужни проекти като белеНЕ и южни патоци и големи шлемове

    след години в учебниците по история управлението на страната от и след Тройната коалиция ще се изучава като най-престъпното и предателско спрямо българските национални интереси

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  26. 26 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    Всяка година загиват около 700 българи по пътищата ...
    За последните 20 години са загинали сигурно под 20 военни докато са вършили служебните си задължение.
    Кое е по опасно, да си военен или шофьор в България...

    Ако назначат 1000 военни пилота на заплата, съвсем никой няма да лети.
    Дори при покупката на новите самолети, няма да имаме повече от 20 самолета годни за летене, повече от 100 военни пилота не са ни необходими.
    Трябва оптимизация на армия и полиция.
    Не знам как може да се иска при намаляващо население всяка година с около 50 хиляди, да не се намалява и броя на хората заети в сигурността

  27. 27 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#6] от "skyfighter":

    Кугърите са 12. По договор трябваше да са 18 и 6 Пантер. Договора е сключен от правителството на царя с един голям недостатък - няма индустриално сътрудничество, което да трансферира високи технологии в нашата индустрия. По време на крадливите комунисти, при 12 000 000 000 излишък, плащанията са спрени. След това идва финансовата и икономическа криза и ББ поема властта. Наследява плащанията към Юрокоптер, но вече няма излишък, а и коланите са затегнати. Тогава започват преговори за промяна на параметрите на договора (остават 12 Кугър и 3 Пантер, единия от които вече загубихме миналата година). По време на експлоатацията на Кугърите се оказва, че те са без противообледенителни системи (за да са по-евтини), което значително ограничава експлоатацията им в зависимост от атмосферните условия. Или накратко казано калпави политици - калпави договори и приземена авиация.

  28. 28 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#13] от "naskotop":По-добре да си поръчаме база със самолети и пилоти, защото каквото и друго да поръчаме просто парите ще ги откраднат и пак ще кърпим старите "Москвич-29"....
    —цитат от коментар 15 на mitko11


    Преди повече от 5 години (с мъка в сърцето, защото от малък обичам авиацията) прогнозирах, че есента на 2016г. охраната на въздушното пространство над България ще се поеме от НАТО.
    Е това се случи макар и частично, но виждайки действията на политиците и възхода на агентите на Държавна сигурност в МО (не е само караагентов има и други) и след последната доставка от РСК МиГ (двигателите бяха без документация), отчитайки летателните часове на пилотите, които не са на ръба, а отдавна са под него (това все още не се признава) и спирането на процедурата за избор на нов изтребител (6 години тупат топката, а трябваше да се започне още през 2004г.) фактически ние нямаме изтребителна авиация. Ето защо най-вероятно ще последваме прибалтийските републики в организацията на охраната на въздушното пространство, като предоставяме летища на натовски държави, които ще поемат охраната на въздушното пространство.

  29. 29 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Г-н генералът е много деликатен за военен. Добре че армията търпи безкрайната вкиснала словесна еквилибристика на политиците.

  30. 30 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3632 Неутрално

    До коментар [#23] от "2.5":

    "Това което смущава в подобни случаи тук е абсолютната липса на журналистическо разследване по случая."

    Четох разследване на афера.бг.
    Въпреки че чета текстовете там с "едно наум", има резон в зададените въпроси относно качеството на ремонта на хеликоптера и вложените резервни части. Наложително е разследващите да си свършат работата експертно.
    http://afera.bg/ето-го-ключът-за-падането-на-падналия-в.html
    Светла им памет на загиналите пилоти!

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  31. 31 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1005 Гневно

    Нямаме пари за летателни часове, та ще даваме стотици пъти повече за закупуване на "нова" техника!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  32. 32 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    В нормална държава проруското лоби, отговорно А провала на модернизацията на авиацията ни, начело с президента щеше да е осъдено за национално предателство и вече да излежава ефективни присъди ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  33. 33 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    В Гербария е така...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  34. 34 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#27] от "Uprsport":

    Благодаря за разяснението. От това, което прочетох тази система е нещо като консуматив, трябва да се подменя през някакво време. Но явно няма средства и/или желание да се поддържа техниката, защото 12 хеликоптера би трябвало да ни стигнат и да извадим старите от употреба.

    За жалост предполагам няма какво да ни спре да оплескаме и новите сделки за самолети и бронирани машини.

  35. 35 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Тия явно много са изкуфели, или две и две не могат да съберат, или просто така им изнася - много персонал - голям началник. Ако царят е гол да го казваме 12 самолета и 6 хеликоптера да имаме ама 30-40 пилоти да умеят да летят с тях и да не загиват всяка година. Е командващия ВВС при такъв състав ще е майор, няма да е генерал. Но поне каквото можем това ще си позовляваме
    —цитат от коментар 5 на ЙЕИ
    В 10-ката. Проблемът е в раздутия щат. При 5-6 изправни самолета и още толкова въртолета да се държат на щат 265 пилота е безумие. Трябва да са максимум 20-30. Това би спестило поне 20-30 милиона на година. Ето ти пари за ремонт и поддръжка на техниката. Но тогава няма как да има толкова много генерали. Ето това е обяснението на парадокса, че държим на заплата летци дето нямат възможност да летят.

    А иначе свръхщата е видим с просто око - Унгария при 3 пъти повече изправни машини има щат на ВВС от 3500 души. Ние имаме щат от 6500. Коментарът е излишен.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  36. 36 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Каквато попара са надробили терористите навремето, такава ще сърбаме сега, за съжаление е така!
    През соца летяха на щайги. Сега поне имат възможноста да летят на истински самолети/въртолети. Проблемът сега е че няма пари, да благодарим на 45 години "проспериращ" соц. когато ни лъжеха колко добре сме били а държавата фалирала 3 пъти за 45 години!

  37. 37 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Не мога да проумея що за гьонсурат трябва да си, за да носиш униформа на български офицер и да търпиш такова унижение днес. Само не ми говорете за патриотизъм - всичко друго е, но не и патриотизъм е да се оставиш да те управляват не просто некадърници, а откровенни бандити.
    Само Бог може да опази България. Ние се провалихме.

  38. 38 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3680 Любопитно

    До коментар [#1] от "tamplierr":


    Летят и умират зареди некадърниците от ГЕРБ.Един от стълбовете на всяка държава беше низвергнат при 8г им управление .
    —цитат от коментар 1 на tamplierr


    Стълбовете на всяка държава е националния въздушен превозвач...я ме подсети кой затри БГА "Балкан"...

  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#7] от "1107a":

    Ако трябва да бъдем честни, май няма държава, която да е можела да разкара миг-23 и да не го е направила

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#38] от "BiGman1":

    Хаха, ама верно ли БГА Балкан е бил "стълб"? Май вие герберите съвсем комунясахте, вече и опорните им точки използвате едно към едно. А кой затри стълба - питай Румен Гечев:) След 1996 фалитът е вече неизбежен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 388 Неутрално

    """Генерал Мирчев не се съгласи с идеята за намаляване на броя на пилотите, тъй като няма техника, на която могат да летят. "Авиационна техника може да се закупи, но подготовката изисква години", е неговият аргумент.""Ако беше една частна фирма,досега щяха да съкратят 2/3 от тях. Но нали е държавна,аи са военни там няма бутане. Най ми хареса ,че техника мобе да се закупи...кога ще стане бе генерале? след 10-12 год. Като знаем ,че тия пилоти ги пенсионират рано, рано тия всичките ще се пенсионират ,а и тия които сега влизат в училището. А и като нямат полети какво правят цял ден? Дали ходят изобщо на работа, или графика им е полет един път в месеца ,и останалото време са си в къщи.??

  42. 42 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    До коментар [#40] от "deutschwagen":

    Къф фалит бе немскавагина...оня Гад можа да спечели милиони само от слотовете за кацане , ма държавата не можеше и трябваше да му го подари...тия ги разправяй на баба ми на фърчилото, не на мен щото съм вътре в нещата...само от слотовете в Хийтроу гушна няколко милиона...нема ти казвам по другите летища, че имаше най хубавите часове за кацане и излитане...верно, че летателния парк беше руски и за чеп не ставаше но от скрап само можеше да си изплати задълженията...ами сградния фонд, ми хангарите...аре беги у лево ша ви и разбирачите...

  43. 43 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 388 Гневно

    До коментар [#27] от "Uprsport":

    Нещо свястно да е свършил като премиер,освен ,че взема неща които не са негови.Да не говорим за министърчетата му ,подбрани по некадърност,но с апетит към държ.дълг,предприятия,токове,води, пясък на морето .....и т.н.......

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#42] от "BiGman1":

    Внимавай кого наричаш вагина, простак гербжерастки.

    За друхгото, понеже си очевадно неграмотен и тъп като гербер:

    http://www.segabg.com/article.php?id=173279


    Другото ти е ръсене на соц митове от вестник Труд. Ама нали герберастите сте си най обикновени комунисти

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6682 Неутрално

    Армия, образование, здравеопазване, наука - все втора грижа на герберското управление

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  46. 46 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Армия, образование, здравеопазване, наука - все втора грижа на герберското управление
    —цитат от коментар 45 на neut


    Я спомени коя е първата, че не се разбира.

  47. 47 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 420 Неутрално

    По-лошото е, че летят на ръба на оцеляването.
    Ясно е, че Бойко прати войската в десета глуха, но това очевидно е и по заповед на господарите му от НАТО.

  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#47] от "niki7":

    по заповед на господарите му от Кремъл

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK