Ръководителят на "Ауди" е арестуван заради скандала с вредните емисии

Изпълнителният директор на "Ауди" Руперт Щадлер (вдясно) с новия ръководител на "Фолксваген груп" Херберт Дийс

© Michael Dalder, Reuters

Изпълнителният директор на "Ауди" Руперт Щадлер (вдясно) с новия ръководител на "Фолксваген груп" Херберт Дийс



Изпълнителният директор на "Ауди" Руперт Щадлер вече е най-високопоставеният служител, арестуван заради скандала с вредните емисии от последните години, съобщиха "Ройтерс" и "Франкфуртер алгемайне цайтунг".


Случаят хвърля в криза "Фолксваген груп" (от която "Ауди" е част) в момент, когато новият ръководител на групата Херберт Дийс опитва да промени управленската структура и да ускори прехода към електромобили заради скандала.


Миналата седмица, близо 3 години след избухването на скандала с манипулиране на данните за вредни емисии от автомобили на "Фолксваген", мюнхенската прокуратура съобщи, че вече проверява 20 заподозрени и че в понеделник са били претърсени апартаментите на Щадлер и на още един член на управителния съвет на "Ауди". Двамата са разследвани за евентуална измама и за фалшиви реклами, както и за предполагаемата им роля в това да се изкарват на европейския пазар автомобили с незаконен софтуер.




Мюнхенската прокуратура обяви в изявление тази сутрин, че е издала заповед за ареста на Щадлер като част от разследването и че той ще бъде задържан, за да не може да възпрепятства разследването.


Говорител на холдинга "Порше", който притежава една трета от акциите на "Фолксваген груп" (но е и акционерът с най-значимо право на глас), каза, че арестът на Щадлер ще бъде обсъден на среща на надзорния борд по-късно днес.


"Вероятно е знаел и за емисиите в Европа"


През 2015 г. "Фолксваген" призна, че е използвала софтуер, за да манипулира резултатите на тестовете за вредни емисии на автомобили с дизелови двигатели в САЩ. Това отприщи най-голямата криза в историята на компанията и повдигна дебат за регулациите в автоиндустрията.


Прокуратурата разследва кой е отговорен за монтирането на незаконния софтуер в 80 000 коли на "Фолксваген", "Ауди" и "Порше" в САЩ. През май "Ауди" обяви, че има проблеми с вредните емисии на други 60 000 коли.


След прикриването на манипулациите с емисиите в САЩ Щадлер вероятно е знаел и че това се случва в Европа, но не е направил нищо по въпроса, разказват източници на "Франкфуртер алгемайне цайтунг", свързани с прокуратурата. Според тях доказателствата се позовават на водена от него кореспонденция и на обиски, извършени в централата на "Ауди" и другаде.


От 2009 г. "Ауди" е продала в САЩ и Европа около 220 хил. автомобила с подобен софтуер, отбелязва германското издание.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Ето пример за независеща и действаща прокуратура. (Не коментирам дали човекът е виновен, ако не, ндавям се да го оправдаят). У нас това не може да стане за съжеление, тук си ги знаем кои са за повдигане на обвинения, но прокуратурата гледа на срани и се разправя само с неудобните за власта ... Гарантирано от БСП2 ...

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  2. 2 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 463 Любопитно

    Време беше - такава излъгация няма как да се направи без знанието на ръководството...
    Толкова големи мениджъри, пък да не са чували, че на лъжата краката са къси... Сигурно не им е за пръв път и това е създало лъжливо усещане за безнаказаност...

    Stef
  3. 3 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#1] от "danvan":

    Изчакай резултата и реакцията на ЕС.

    Winora forever
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1954 Любопитно

    Съдебната система в Германия пипа здраво!След подобни трусове...дизеловите мераци буквално ще отидат в историята!И се очертават нови ,доста сериозни загуби за VW Group....Вероятно скоро същото ще се случи и с мерцедес......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5433 Неутрално

    А какво стана със споменатите вече 10 милиона автомобила? Или просто са добавили една медийна "бомбастична" нула. Арестът е достатъчна бомба...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на абйб
    абйб
    Рейтинг: 217 Весело

    Всички са мангали!?

    I really don't care. Do U?
  7. 7 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Всички са мангали!?
    —цитат от коментар 6 на poy25561531


    Себе си включваш ли?

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  8. 8 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 566 Неутрално
  9. 9 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 218 Весело

    Така си е. Германците са абсолютни мангали. Български бизнесмен никога не би бил толкова глупав, да влезе в подобна ситуация. Или най-малкото би се подсигурил с няколко мангала за бушон. Справка Пеевски...

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  10. 10 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Съдебната система в Германия пипа здраво!След подобни трусове...дизеловите мераци буквално ще отидат в историята!И се очертават нови ,доста сериозни загуби за VW Group....Вероятно скоро същото ще се случи и с мерцедес......
    —цитат от коментар 4 на Messerschmitt


    Да, и Даймлер, и VW ще имат загуби.

    Иначе, там това със съдебната система в Германия, дето пипала здраво. Ми тя ако пипаше здраво, щеше вече някой да е зад решетките. Ти да си чул, някой от мендиджърите на VW да е в затвора?

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  11. 11 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 218 Весело

    До коментар [#4] от "Messerschmitt":

    Не е въпроса в това дали Съдебната система пипа здраво в Германия, а как може изобщо да се случва в Германия това -
    Измама в стил Магурата от началото на 90-те.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  12. 12 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Представям си, ако беше в БГ, как прокуратурата им издава "прдписание" да се съобразят с нормите ама занапред...

  13. 13 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 967 Неутрално
  14. 14 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#10] от "EP":

    Ще чуеш. Той съда не се е произнесъл още.
    Навремето вкараха в затвора доста шефове на Сименс, за корупционни престъпления извършени в ..... Африка
    Имат си те работеща съдебна е.
    Ние си нямаме

  15. 15 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    По отношение влиянието върху възпрепятстване на разследването, три години след започването е малко късничко, иначе никой не се съмнява, че всичко е дошло от най-високо ниво.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7760 Неутрално
  17. 17 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    "Вероятно е знаел и за емисиите в Европа"
    По-скоро "няма начин да не е знаел".

  18. 18 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "EP":Ще чуеш. Той съда не се е произнесъл още.Навремето вкараха в затвора доста шефове на Сименс, за корупционни престъпления извършени в ..... АфрикаИмат си те работеща съдебна е.Ние си нямаме
    —цитат от коментар 14 на Noal


    Не ми обяснявай, колко мениджъри от Сименс са влезли в затвора. Аз живея в Германия и ги следя отблизо тия неща.
    Скандалът във VW е отдавна и още няма ефективно осъден. Меркел е знаела за измамата, много дълго преди светът да научи. Всички са знаели и са си траели.

    Ти не четеш немска преса и си мислиш, че само в България нещата не са наред.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  19. 19 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Митът за честните и здраво работещи немци се сгромолясва. Тук не става въпрос за мързел и недоглеждане, а за софтуер, който умишлено манипулира тестовете. Да не говорим, че колите им са пълни боклуци от около 15 години насам. След като мине гаранционния срок са изключително ненадеждни. Затова минах на японски автомобил. Там поне нещата са малко по-приемливи.

  20. 20 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#4] от "Messerschmitt":Не е въпроса в това дали Съдебната система пипа здраво в Германия, а как може изобщо да се случва в Германия това - Измама в стил Магурата от началото на 90-те.
    —цитат от коментар 11 на Обществен деятел


    Явно, че във всяка държава е възможно да има гнили ябълки и хитреци на дребно и едро.

  21. 21 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4167 Любопитно

    В Германия "пипат яко"......................!

  22. 22 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#20:"T.M."][/quote]

    Ех, Т.М., това нещо ново ли е за теб? Та хората по света са напълно еднакви!

    Митът за честния и добросъвестен немец си е само мит! Такова нещо няма. Ако спазва правилата, то не е защото е съвестен, а защото го е страх да ги пристъпи. Страх е това, а не честност.

    При японците също е до голяма степен мит (видяхме, какво се случи с Фукушима).

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  23. 23 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Този не е случил на прокуратура.

  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    А шефа на Бош?
    —цитат от коментар 8 на taratanki


    Глупости! Измамите са извършвани от производителите на коли - криели са, че колите им имат такъв софтуер, с цел печалба, разбира се.
    Фирма за производство на пистолети не е виновна, ако някой с техен пистолет застреля някого. Така е и с Бош.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  25. 25 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    [quote#10:"EP"][/quote]

    Преди да пишеш да беше прочел статията - шефът на Ауди отива зад решетките да си чака присъдата.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  26. 26 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Ех ако беше нашата прокуратура, жална им майка на чистачките и на оня лаборант. Е верно обвинението щеше да падне в съда, ама и бурята е отминала.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  27. 27 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#11] от "Обществен деятел":

    Ще ти кажа как. Със знанието на абсолютно всички - висшия мениджмънт в немските авто производители, през средния мениджмънт, през екипите от бизнес анализатори, които са проектирали измамната система на идейно ниво, през системните архитекти, които са проектирали системата на техническо ниво, през програмистите, които са имплементирали софтуера, през хардуерните инженери, които са проектирали сензорите така, че да се разбира кога колата е в режим за тестване, през инженерите по контрол на качеството, които са тествали крайния продукт дали работи(сиреч дали системата лъже както очакват). 100% има стотици вътрешни мейли и документация на тази система.
    Измама на такова ниво, според мен, няма как да се реализира и без знанието на властите в Германия. Авто индустрията е твърде голям процент от БВП-то на Германия и едва ли някой мениджър ще си заложи главата самосиндикално. Имат си уговорка, че ще действат докато мине номера, после ще имитират съдебно разследване, въпросните топ мениджъри ще бъдат уволнени и много щедро обезщетени и в замяна ще си мълчат. Цялото нещо се прави за да се спаси реномето на Германия. А наложените глоби са капка в морето. Мисля, че се падаше нещо от сорта на 100 евро на автомобил.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK