
© Michael Dalder, Reuters
Изпълнителният директор на "Ауди" Руперт Щадлер (вдясно) с новия ръководител на "Фолксваген груп" Херберт Дийс
Изпълнителният директор на "Ауди" Руперт Щадлер вече е най-високопоставеният служител, арестуван заради скандала с вредните емисии от последните години, съобщиха "Ройтерс" и "Франкфуртер алгемайне цайтунг".
Случаят хвърля в криза "Фолксваген груп" (от която "Ауди" е част) в момент, когато новият ръководител на групата Херберт Дийс опитва да промени управленската структура и да ускори прехода към електромобили заради скандала.
Миналата седмица, близо 3 години след избухването на скандала с манипулиране на данните за вредни емисии от автомобили на "Фолксваген", мюнхенската прокуратура съобщи, че вече проверява 20 заподозрени и че в понеделник са били претърсени апартаментите на Щадлер и на още един член на управителния съвет на "Ауди". Двамата са разследвани за евентуална измама и за фалшиви реклами, както и за предполагаемата им роля в това да се изкарват на европейския пазар автомобили с незаконен софтуер.
Мюнхенската прокуратура обяви в изявление тази сутрин, че е издала заповед за ареста на Щадлер като част от разследването и че той ще бъде задържан, за да не може да възпрепятства разследването.
Говорител на холдинга "Порше", който притежава една трета от акциите на "Фолксваген груп" (но е и акционерът с най-значимо право на глас), каза, че арестът на Щадлер ще бъде обсъден на среща на надзорния борд по-късно днес.
"Вероятно е знаел и за емисиите в Европа"
През 2015 г. "Фолксваген" призна, че е използвала софтуер, за да манипулира резултатите на тестовете за вредни емисии на автомобили с дизелови двигатели в САЩ. Това отприщи най-голямата криза в историята на компанията и повдигна дебат за регулациите в автоиндустрията.
Прокуратурата разследва кой е отговорен за монтирането на незаконния софтуер в 80 000 коли на "Фолксваген", "Ауди" и "Порше" в САЩ. През май "Ауди" обяви, че има проблеми с вредните емисии на други 60 000 коли.
След прикриването на манипулациите с емисиите в САЩ Щадлер вероятно е знаел и че това се случва в Европа, но не е направил нищо по въпроса, разказват източници на "Франкфуртер алгемайне цайтунг", свързани с прокуратурата. Според тях доказателствата се позовават на водена от него кореспонденция и на обиски, извършени в централата на "Ауди" и другаде.
От 2009 г. "Ауди" е продала в САЩ и Европа около 220 хил. автомобила с подобен софтуер, отбелязва германското издание.
danvan
Рейтинг: 752 НеутралноЕто пример за независеща и действаща прокуратура. (Не коментирам дали човекът е виновен, ако не, ндавям се да го оправдаят). У нас това не може да стане за съжеление, тук си ги знаем кои са за повдигане на обвинения, но прокуратурата гледа на срани и се разправя само с неудобните за власта ... Гарантирано от БСП2 ...
Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Satstef
Рейтинг: 463 ЛюбопитноВреме беше - такава излъгация няма как да се направи без знанието на ръководството...
StefТолкова големи мениджъри, пък да не са чували, че на лъжата краката са къси... Сигурно не им е за пръв път и това е създало лъжливо усещане за безнаказаност...
_plamen_
Рейтинг: 563 НеутралноДо коментар [#1] от "danvan":
Winora foreverИзчакай резултата и реакцията на ЕС.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1954 ЛюбопитноСъдебната система в Германия пипа здраво!След подобни трусове...дизеловите мераци буквално ще отидат в историята!И се очертават нови ,доста сериозни загуби за VW Group....Вероятно скоро същото ще се случи и с мерцедес......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноА какво стана със споменатите вече 10 милиона автомобила? Или просто са добавили една медийна "бомбастична" нула. Арестът е достатъчна бомба...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertабйб
Рейтинг: 217 ВеселоВсички са мангали!?
I really don't care. Do U?Онуфри
Рейтинг: 401 НеутралноСебе си включваш ли? Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
taratanki
Рейтинг: 566 НеутралноА шефа на Бош?
MORTAR
Рейтинг: 218 ВеселоТака си е. Германците са абсолютни мангали. Български бизнесмен никога не би бил толкова глупав, да влезе в подобна ситуация. Или най-малкото би се подсигурил с няколко мангала за бушон. Справка Пеевски...
Свободен архитект, урбанист и еколог!EP
Рейтинг: 426 НеутралноДа, и Даймлер, и VW ще имат загуби.
Иначе, там това със съдебната система в Германия, дето пипала здраво. Ми тя ако пипаше здраво, щеше вече някой да е зад решетките. Ти да си чул, някой от мендиджърите на VW да е в затвора? There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
MORTAR
Рейтинг: 218 ВеселоДо коментар [#4] от "Messerschmitt":
Свободен архитект, урбанист и еколог!Не е въпроса в това дали Съдебната система пипа здраво в Германия, а как може изобщо да се случва в Германия това -
Измама в стил Магурата от началото на 90-те.
falkoneti
Рейтинг: 967 НеутралноПредставям си, ако беше в БГ, как прокуратурата им издава "прдписание" да се съобразят с нормите ама занапред...
falkoneti
Рейтинг: 967 Неутралнопредписание...
Noal
Рейтинг: 513 НеутралноДо коментар [#10] от "EP":
Ще чуеш. Той съда не се е произнесъл още.
Навремето вкараха в затвора доста шефове на Сименс, за корупционни престъпления извършени в ..... Африка
Имат си те работеща съдебна е.
Ние си нямаме
442
Рейтинг: 1376 НеутралноПо отношение влиянието върху възпрепятстване на разследването, три години след започването е малко късничко, иначе никой не се съмнява, че всичко е дошло от най-високо ниво.
Роси
Рейтинг: 7760 НеутралноАйде и тука скандал.
dma12587967
Рейтинг: 1013 Неутрално"Вероятно е знаел и за емисиите в Европа"
По-скоро "няма начин да не е знаел".
EP
Рейтинг: 426 НеутралноНе ми обяснявай, колко мениджъри от Сименс са влезли в затвора. Аз живея в Германия и ги следя отблизо тия неща.
Скандалът във VW е отдавна и още няма ефективно осъден. Меркел е знаела за измамата, много дълго преди светът да научи. Всички са знаели и са си траели.
Ти не четеш немска преса и си мислиш, че само в България нещата не са наред.
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
Aldi Mitov
Рейтинг: 294 НеутралноМитът за честните и здраво работещи немци се сгромолясва. Тук не става въпрос за мързел и недоглеждане, а за софтуер, който умишлено манипулира тестовете. Да не говорим, че колите им са пълни боклуци от около 15 години насам. След като мине гаранционния срок са изключително ненадеждни. Затова минах на японски автомобил. Там поне нещата са малко по-приемливи.
T.M.
Рейтинг: 567 НеутралноЯвно, че във всяка държава е възможно да има гнили ябълки и хитреци на дребно и едро.
bat_plamen
Рейтинг: 4167 ЛюбопитноВ Германия "пипат яко"......................!
EP
Рейтинг: 426 Неутрално[quote#20:"T.M."][/quote]
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.Ех, Т.М., това нещо ново ли е за теб? Та хората по света са напълно еднакви!
Митът за честния и добросъвестен немец си е само мит! Такова нещо няма. Ако спазва правилата, то не е защото е съвестен, а защото го е страх да ги пристъпи. Страх е това, а не честност.
При японците също е до голяма степен мит (видяхме, какво се случи с Фукушима).
Булаир
Рейтинг: 649 НеутралноТози не е случил на прокуратура.
quatro_4x3
Рейтинг: 1495 НеутралноГлупости! Измамите са извършвани от производителите на коли - криели са, че колите им имат такъв софтуер, с цел печалба, разбира се.
Фирма за производство на пистолети не е виновна, ако някой с техен пистолет застреля някого. Така е и с Бош. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1495 Неутрално[quote#10:"EP"][/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Преди да пишеш да беше прочел статията - шефът на Ауди отива зад решетките да си чака присъдата.
Корки
Рейтинг: 2411 НеутралноЕх ако беше нашата прокуратура, жална им майка на чистачките и на оня лаборант. Е верно обвинението щеше да падне в съда, ама и бурята е отминала.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Aldi Mitov
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#11] от "Обществен деятел":
Ще ти кажа как. Със знанието на абсолютно всички - висшия мениджмънт в немските авто производители, през средния мениджмънт, през екипите от бизнес анализатори, които са проектирали измамната система на идейно ниво, през системните архитекти, които са проектирали системата на техническо ниво, през програмистите, които са имплементирали софтуера, през хардуерните инженери, които са проектирали сензорите така, че да се разбира кога колата е в режим за тестване, през инженерите по контрол на качеството, които са тествали крайния продукт дали работи(сиреч дали системата лъже както очакват). 100% има стотици вътрешни мейли и документация на тази система.
Измама на такова ниво, според мен, няма как да се реализира и без знанието на властите в Германия. Авто индустрията е твърде голям процент от БВП-то на Германия и едва ли някой мениджър ще си заложи главата самосиндикално. Имат си уговорка, че ще действат докато мине номера, после ще имитират съдебно разследване, въпросните топ мениджъри ще бъдат уволнени и много щедро обезщетени и в замяна ще си мълчат. Цялото нещо се прави за да се спаси реномето на Германия. А наложените глоби са капка в морето. Мисля, че се падаше нещо от сорта на 100 евро на автомобил.