Македонският президент отказа да подпише договора за името, за да не бъде осъден

Македонският президент отказа да подпише договора за името, за да не бъде осъден

© Ognen Teofilovski, Reuters



Македонският президент Георге Иванов обяви, че няма да подпише договора между Скопие и Атина, който слага край на продължилия над две и половина десетилетия спор за името, предаде агенция МИА.


Според Иванов документът е "противоконституционен" и легитимирането му - чрез подпис на закона за ратификация, приет от парламента - е "престъпна дейност", което ще постави Македония в подчинена позиция спрямо друга държава, а за това може да бъде наказан с "най-малко пет години" според чл. 308 от Наказателния кодекс. Правните последици от спогодбата за него "биха били основа за наказателно дело".


"Един от стълбовете на моята политика в предизборната програма (преди вота за президент) от 2014 г. е, че "не приемам промяна в конституцията с цел промяна на конституционното име", гласи съобщението от кабинета му, изпратено до медиите.




"Не приемам идеи или предложения, които биха заплашили македонската национална идентичност, особеностите на македонската нация, македонския език и македонския модел на съжителство", продължава държавният глава. Той припомня, че почти 535 хил. души са гласували за него въз основа на програмата му.


Договорът между Атина и Скопие, подписан на Преспанското езеро, задължава Македония да се преименува на Северна Македония и да използва името както в общуването с други държави, така и вътрешнополитически (думите "македонски" и "македонци" ще могат обаче да се използват в определен контекст). Ще се наложат и промени в конституцията.


Какво следва


Решението на Иванов вече е получено от парламента, който ратифицира документа миналата седмица. Сега в срок от 30 дни председателят на събранието Талат Джафери трябва да свика ново заседание, но според МИА това ще се случи не по-късно от другата неделя.


Ако депутатите отново одобрят закона, според конституцията Иванов е длъжен да го подпише. Не са предвидени същевременно механизми, които могат да го накарат да го направи. Премиерът Зоран Заев вече обяви, че партията му ще търси начин да обедини депутатите - както тези от управляващата коалиция, така и други, - за да може държавният глава да бъде отстранен.


Договорът за името се счита за задължително условие, за да може Македония да започне преговори за членство с Европейския съюз и да получи покана за влизане в НАТО. Вчера генералният секретар на Алианса Йенс Столтенберг каза, че Скопие би могло да разчита на поканата още идния месец, но да се присъедини към организацията единствено след като договорът е "финализиран", а това включва подпис от президента.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Ми като го е страх да взема съдбоносни решение, да сдава оставка и да отвори мястото за по-смел от него.

  2. 2 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Сека Зайко пак трябва да изпие чашата сам и да прокара този закон. Накратко Зайко май са го взели да прокара всичките мизерии които никой друг не иска да прокарва. НАкрая след целия цирк просто албанците съвсем ще командватт панаира в Скопие.

  3. 3 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Очертава се интересна картинка албанските партии на практика управляват в Скопие, а Ердоган чрез Доган в София. Останалото са псотавени месни кехаи - Зайко в Скопие и Бойко в София които да вършат мръсната работа.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Цялата рубладжийска кохорта на балканите брани с телата си последната капия на джуджето, но и това няма да помогне!
    Македония трябва да стане член на НАТО и ЕС!!!

  5. 5 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Саботьор!
    Едно време ВМРО беше съгласна и на автономия в рамките на османската империя само и само делото да успее.
    Тук се поднася решение на тепсия и пак се опъва.

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3218 Любопитно

    Е то това се очакваше...магедонското Гоце да откаже!Той е последният бастион на сърбоманитеи "македонистите" и е добре подплатен от едни "хибридчици"!Борбата Македония да остане извън европейските структури е сериозна!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  7. 7 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#4] от "selqnin":

    Хе интересно Путин пък какво му дреме че Македония ще стане член на каквото и да е :) Та това е тотално разбита държава без икономика и армия забита в центъра на Балканите :) При това Македония никога няма да стане член на каквото и а било освен ан Албания и всички го знаят.

  8. 8 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Ми като го е страх да взема съдбоносни решение, да сдава оставка и да отвори мястото за по-смел от него.
    —цитат от коментар 1 на Ивайло Вълчев


    Хем го е страх, хем е на руско-сръбска хранилка.

  9. 9 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Докато тече уникалния и напълно безмислен спор за името на Македония, албанските партии на практика управляват в Скопие. Зайко е кукла на конци както и другите македонски политикани. както впрочем и бг колегите им. Корупцията е тоттална в двете страни а политиката е само да се облусжат интересите на външни сили.

  10. 10 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jumbo Jet":

    Е тогава пък Зайко е на турско-албанска хранилка :)

  11. 11 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#10] от "sqrt":

    Ти нещо друго нямаш ли да кажеш. Албанци тук, албанци там. Вдигай въстание, като много си загрижен.

  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    По тази логика какво прави Георге в гората, щом го е страх от мечки?

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ивайло Вълчев":

    Ми то това е важното че албанците на практика рулят в Скопие. Много важно как се казва странта като албанците управляват.

  14. 14 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3218 Весело

    До коментар [#2] от "sqrt":

    Докато вие си пишете позитанските опорки от лани,305000 македонци вече имат български паспорти!Т.е.са членове на ЕС!Тихата ви надежда да има руска ос Скопие-Белград умира!!!Дотук хибридната Ви война и демагогията не е постигнала НИЩО!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  15. 15 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#14] от "Messerschmitt":

    и какво като 30 000 македонци имат ЕС паспорти? Те си живеят в ЕС да не живеят в България или Македония? При това сред тях има и немалко косовари и албанци както и турци които платиха на корупционерите от ВМРО да им прокарат паспорти и да рабоят в ЕС.

  16. 16 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Македонският президент се избира от парламента и затова спокойно могат да му спретнат импийчмънт. Напъните на техния Гоце за саботаж може и да проточат пътя им към НАТО и ЕС, но няма да го прекъснат.

  17. 17 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Въобще няма даннни за никави Путинци в македония. То ако се слушаха безумните медии Путин прави изборите в САЩ, убива който си иска в Англия, рекетира ЕС и прочие... Пълни глупости без каквито и да е доказателства че има нещо такова. Истината е че Русия е суровинен придатък на Запада след падането ан комунизма и Путин е просто представител на западната олигархия. Иначе Русия е с БВП като този на Испания и няма никкви ресурси да прави нещо което и се приписва. ГАзпром и Лукойл са собственост на западните олигарси чрез борсите в Ню Йорк и Ситито в Лондон. Русия е на колене а Путин е част от цирка да излъжат руснацитее че още са сила.

  18. 18 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#16] от "plebs":

    То президента не им е проблем а самите македонци, които все още са мнозинство в Македония. Зайко е нищо без албанскитре партии котио на практика управляват с Скопие.

  19. 19 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Македонският президент се избира от парламента и затова спокойно могат да му спретнат импийчмънт. Напъните на техния Гоце за саботаж може и да проточат пътя им към НАТО и ЕС, но няма да го прекъснат.
    —цитат от коментар 16 на plebs


    2014 имаше президентски избори в Македония, претседателски по тяхно му.

    I shave with Occam's razor
  20. 20 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    ГеоргЕ Иванов е като наш Гоце - обича и слуша повеКе Русия от Македония! Ами рубладжиите са еднакви навсякъде - Марийка у Франция или ГеоргЕ у Македония - все тая.

  21. 21 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alexander97":

    Е няма никакви данни за интереси на Русия в Македония. Иам териториални интереси единствено на Албания и чрез тях на Турция. Както и териториални интереси на Турция към България. Значи всичко се цели да се прикрият тези интереси като се измислят някакви несъществуващи руски.

  22. 22 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    До коментар [#21] от "sqrt":

    Бълнуване усещам, видения някакви.
    Да сме живи и здрави, ще видим. То и до сега доста видяхме!!! 😈

  23. 23 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#22] от "Alexander97":

    Е какво Бълнуване като в Скопие албанските партии реално рулят правителството и албанския вече си е официален език в Македония или както се кава сега. Това са фактите. В западна македония и половин скопие навсякъде се веят албански знамена. Зад Албания е факт че стои Ердоган, а неговата идеология е неоосманизма. Влиянието и контролът на Турция у нас е също факт чрез контролът на Бойко и правителстовот му. Това да се откажеш от газ от Газпром и после да я купуваш от Турция същата е пример за предателство което си е факт.

  24. 24 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    Това е пътя и бавно или бързо (по-добре) балканския полуостров ще стане част от ЕС и тогава вече наистина ще престанем с балканските си бълнувания за кой е бил по-велик и просто ще си гледаме работата.
    А джуджи така или инаè няма да види Босфор, така че язък за барута и рублите.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Опитвам се да схвана логиката.

    Значи, ако подпише закона ще е противоконституционно, защото новото име е нарушение на конституцията. Ако не го подпише, също ще е противоконституционно, защото според конституцията е длъжен да го подпише.

    Егати кашата...

  27. 27 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Вариантите бред Македония са два. Интеграция и труд, или "народно величие" и излитане към небитието.

  28. 28 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Имало и по-страхлив президент от нашия?! Ти да видиш...

  29. 29 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Явно Георге Иванов предпочита историята да го осъди.

  30. 30 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Явно Георге Иванов предпочита историята да го осъди.
    —цитат от коментар 29 на Fiji


    Пука им на рубладжиите за историята, важно е да си напълнят гушките сега...

  31. 31 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Очаквано. Нашият не го ли е похвалил още?

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  32. 32 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#19:"Сахаров"][/quote]

    Ми то и нашия трябваше да се казва" председател в скоби президент". То това пак е натрапено от руснаците защото означава че отпред СЕДИ. На македонски диалект трябва да е войвода, щото не СЕДИ а най-отпред ВОДИ.
    Колко са жалки рушняците в своите напъни...

  33. 33 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#7] от "sqrt":

    До коментар [#4] от "selqnin":Хе интересно Путин пък какво му дреме че Македония ще стане член на каквото и да е :) .
    —цитат от коментар 7 на sqrt

    Дреме му , дреме му. Щото след две - три години и сърбете ще се засилят да влизат в НАТО, ясно е, че без НАТО няма европска уния. И понеже Видин, София и Самоков били "стари сръбски места" според крал Милан навремето, дали да не поставим условие да си прекръстят държавата на Северна Шумадия.



  34. 34 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1991 Весело

    До коментар [#30] от "bez_ime2":

    Да, но няма да му издигнат паметник на площада в Скопие.

  35. 35 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    Дръпнали са му конците на марионетката от Москва...те за това се имат с нашия фелдфебел льотчик...

  36. 36 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#22] от "Alexander97":Е какво Бълнуване като в Скопие албанските партии реално рулят правителството и албанския вече си е официален език в Македония или както се кава сега. Това са фактите. В западна македония и половин скопие навсякъде се веят албански знамена. Зад Албания е факт че стои Ердоган, а неговата идеология е неоосманизма. Влиянието и контролът на Турция у нас е също факт чрез контролът на Бойко и правителстовот му. Това да се откажеш от газ от Газпром и после да я купуваш от Турция същата е пример за предателство което си е факт.
    —цитат от коментар 23 на sqrt


    Аре млъкни с тия албански партии вече, скапан руски трол

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  37. 37 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#30] от "bez_ime2":Да, но няма да му издигнат паметник на площада в Скопие.
    —цитат от коментар 34 на Fiji


    Не се знае, тук си имаме много интересни паметници - МОЧА. Альоша, Тошо Правешки, знайни и незнайни шумкари... Общо взето, няма предател без паметник. Що и македонците да не го овековечат този рубладжия?

  38. 38 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 889 Весело

    До коментар [#7] от "sqrt":


    До коментар [#4] от "selqnin":Хе интересно Путин пък какво му дреме че Македония ще стане член на каквото и да е :) Та това е тотално разбита държава без икономика и армия забита в центъра на Балканите :) При това Македония никога няма да стане член на каквото и а било освен ан Албания и всички го знаят.
    —цитат от коментар 7 на sqrt


    С две думи - кисело е гроздето?

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Де да беше подсъдно да си нарушиш предизборната програма... Тоя е зле.

  41. 41 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Жалкар.

    The best way to predict the future is to invent it.
  42. 42 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    Марионетка си Ти Георге! Марионетка...

    SHADOWS of SOFIA
  43. 43 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Ми, ако го беше подписал, трябваше да напишете северномакедонския президент,
    което е нонсенс. Точка.

  44. 44 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Цялата рубладжийска кохорта на балканите брани с телата си последната капия на джуджето, но и това няма да помогне!Македония трябва да стане член на НАТО и ЕС!!!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Не - последният бастион е Сърбия, а те скоро няма да стигнат до покана ни от НАТО, ни от ЕС.Освен ако Путин не ги "освободи", като Крим!!!
    Лошото е, че у нас всички парламентарно представени партии са руски лакеи и сме не троянски кон, ами направо конюша с троянски коне!!!

  45. 45 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3401 Неутрално

    " Според Иванов документът е "противоконституционен" и легитимирането му - чрез подпис на закона за ратификация, приет от парламента - е "престъпна дейност", което ще постави Македония в подчинена позиция спрямо друга държава, а за това може да бъде наказан с "най-малко пет години" според чл. 308 от Наказателния кодекс. Правните последици от спогодбата за него "биха били основа за наказателно дело".

    Няма да го съдят - в Русия направо ги разстрелват предателите по стара болшевишка традиция...
    Неговата собствена партия изгради корупционни схеми , като тези на нашите управляващи, но това не било никакъв проблем според тоя..........

  46. 46 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#25] от "skomina":

    Рулс на английски значи управляват бе нали си натовец уж :)

  47. 47 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alexander97":Е няма никакви данни за интереси на Русия в Македония. Иам териториални интереси единствено на Албания и чрез тях на Турция. Както и териториални интереси на Турция към България. Значи всичко се цели да се прикрият тези интереси като се измислят някакви несъществуващи руски.
    —цитат от коментар 21 на sqrt


    Тези данни, някой отгоре ли ти ги праща или се реят нейде из твоята празна кратуна?!!!Между Путин и Ердоган почти няма разлики вече, ама ти си толкова плосък, че не можеш да го осъзнаеш!!!

  48. 48 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#38] от "Лудколю Деликолев":

    Хе то Македиония едно грозде - само албанци го ядят.

  49. 49 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 890 Неутрално


    Заев: Подавам оставка, ако името на Македония не бъде одобрено на референдум

    Проблем е и президентът Георге Иванов, който не подкрепи споразумението с Гърция

    (IMG:https://www.faktor.bg/media/article_gallery/uploads/Images2/z/zoran-zaev-234-icle2.jpg )
    Зоран Заев

    26 JUN 2018

    Македонският премиер Зоран Заев каза, че ще подаде оставка, ако споразумението с Гърция за преименуването на страната му на Северна Македония не бъде одобрено на референдум, предаде "Катимерини".

    Той все пак изрази увереност, че сделката за името ще бъде подкрепена с достатъчно мнозинство на референдума, който ще се проведе есента. Според него споразумението ще получи 75 или дори 85% подкрепа в съответствие на процента граждани, които искат балканската страна да се присъедини към ЕС и НАТО. И двата процеса зависят от уреждането на спора за името.

    Заев добави, че правните му съветници в момента проучват какво може да се направи, ако президентът Георге Иванов не подкрепи споразумението, както вече обяви.

    По-късно днес се очаква разширяването на ЕС да е на дневен ред на Съвета на ЕС по общи въпроси в Люксембург. Позовавайки се на разговори с дипломатически източници, агенция "Ройтерс" пише, че на съвета ще се прояви съпротивата на Франция, Холандия и отчасти Дания, които ще очакват повече реформи от Албания и Македония, за да се съгласят те да получат покана за преговори.

    Тирана и Скопие срещат подкрепата на много европейски столици (и на Еврокомисията, която тази пролет препоръча начало на преговорите), а представители на ЕС многократно са свързвали евроинтеграцията на Македония с разрешаването на спора за името с Гърция, което и стана по-рано този месец. Скопие бързаше с решението, за да може темата да е на дневен ред както на днешния Съвет по общи въпроси, така и на Европейския съвет в четвъртък и петък.

    НАТО обяви, че ще предостави покана на Македония на срещата си на върха другия месец, макар присъединяването към алианса да зависи и от други фактори.

  50. 50 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 532 Любопитно

    Тоя сфинкс е най-гнусния сръбско-руски агент, който безпардонно саботира всяко усилие за стабилизиране на Р.Македония. Забележете как точно в деня, в който ЕС решава дали да отправи покана за преговори за Еврочленство, той обявява своето Вето срещу споразумението с Гърция !

  51. 51 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    До коментар [#47] от "chinaski":

    Защо легитимираш трола?Нека си хуртува.

    SHADOWS of SOFIA
  52. 52 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Koлко време се отдели да се измисли името и сега няма кой да подпише договора..какво правим?

  53. 53 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Бе накратко историята с превземането на Балканските държави от Османците през 14 век се повтаря. Всички се карат помежду си, а лабанско-турския ятаган постепенно превзема всички. Първо Босна, после Косово, Западна Македония, България.. поссптепенно държавите се свличат в Анадола икономически, демографски и прочие... Докато местните предатели ги лъжат и печелят от процеса. Матрицата релодид се завръща...

  54. 54 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#47] от "chinaski":

    Е ок ама и на Ердогана миналта седмица американците му подариха най-новите си Ф-35 дето до сега са ги продавали само на Великобриотания и Израел. А това за капак на военната помощ всяка година към турската армия за 5 милаирда долара. Меркелката му снася пък 5 милиарда евро уж заради бежанците дето сама ги кани. Знчи какво ще рече че между Путин, Ердоган, САЩ и ЕС няма разлика? Съвсем вярно е - всичките тези актьори ги рулятр от Ситито и Уол Стрийт...

  55. 55 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 524 Весело

    "It's treason, then." - канцелерът Палпатин

  56. 56 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#5] от "gl_avatar":
    "Едно време ВМРО беше съгласна и на автономия в рамките на османската империя само и само делото да успее."

    Не е така.
    В една от клаузите на Берлинския договор се предвижда възможност за обособяване на автономна област Македония по подобие на Източна Румелия. Ако Стамболов не беше убит, до обособяване на автономна област Македония можеше да се стигне по пътя на преговорите, защото Стамболов е бил в много близки приятелски отношения със султана. Ето защо Стамболов е бил против образуване на въоръжената групировка ВМРО , която е искала Македония да се сдобие с политическа самостоятелност чрез въоръжено въстание. Стамболов е знаел , че това не може да стане , че въоръжена съпротива и въстание само ще костват многобройни жертви и разрушения. Стамболов затова беше убит от руснаците. Те най-много се страхуваха от автономна Македония , защото така България постигаше целите си за обединение и това нямаше да им дава повод за бъдещи войни с Османската империя за завладяване на Цариград и проливите.


  57. 57 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#56] от "tacheaux":

    Само дето всички знаят че Стамболов е убит по поръчка от Фердинанд и затова има много доказателства, а не от някакви химери руснаци, за което няма никакви доказателства. И може да си спестиш глупавите лъжи които нямат никакви исторически факти.

  58. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7562 Неутрално

    Ония, дето вееха руските знамена в Скопие,явно така са наредили.

  59. 59 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#57] от "sqrt":

    Фердинанд току що тогава е бил признат от руския цар за княз на България при определени условия, обаче. Условията са били да води руска политика и Фердинанд до ПСВ е правил точно това. Първоначалното условие , обаче е било да бъде убит Стамболов.

  60. 60 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 756 Неутрално

    "Не приемам идеи или предложения, които биха заплашили македонската национална идентичност, особеностите на македонската нация, македонския език и македонския модел на съжителство", продължава държавният глава."

    Онзи ден от трибуната на все още "македонския" парламент, за сведение на всички които примират в захлас от "общата ни история" и умиление пред светлото "добросъседство", както и на членовете и председателят на "комисията" по договора от българска страна, комунистът сърбоман Зоран Заев/ лидер на партия член на ПЕС и приятел на Станишев, какъвто впрочем, е и Ципрас/лъснал отвсякъде, самодоволно издекламира следното:
    - “Сбъдваме вековните мечти на предците – да бъдем македонски народ, който говори македонски език. Имаме договор с ясно признаване на македонския език и идентичност. Защитихме идентичността за векове“
    Някой може ли да открие разликите с казаното от Г. Иванов? Въпросът както казват някои български Учени е риторически.
    Цинична откровеност. Доказваща че сърбоманите си остават сърбомани, комунистите единият преименувал се на социалдемократ а другият станал член на ВМРО - ДПМНЕ, си остават комунисти. На всичкото отгоре и "македонисти". "Македонисти" разиграващи театрални етюди за публика от наивници.
    Гърцкият народ/не комуниста Ципрас лидер на партия член на ПЕС и приятел на Станишев/ изтъргувал "името" срещу разсрочване на дълга от кредиторите/ се страхува от това, от което още повече трябва да се страхуват българите. Официалното име/все още де юре не е "Северна Македония"/, на измислените в комунистическите кабинети в Москва от Сталин и подлогите му/Г. Димитров/ в Комунистическия интернационал - "нация" и "език", а от 1991г и вече "държава" след разпадането на Югославия незнайно защо "призната" от Филип Димитров и Жельо Желев, е БЮРМ - Бивша Югославска Република Македония, която краде и фалшифицира историята на две свои съседни истински държави. Най - старите в Европа. Който не го знае да пита гърците. Те ще му го обяснят простичко. Българските историци и политици очевидно не могат. Те си мълчат. ФД и ЖЖ. с трескавото и трагикомично/надпреварваха се по пл. "Батенберг", кой пръв ще стигне до НС, за да го обяви/"признаване" под името "Република Македония"извършиха предателство към националните интереси и идеали на България. Както го сториха българските политици и дипломати заради които избухна Междусъюзническата война в резултат на която България завинаги загуби Македония, която сърбите и гърците си поделиха. Поделиха си и българите, които я населяваха. Които, след повече от 100г. антибългарска пропаганда, промиване на мозъците, икономическа, социална и физическа принуда, безвъзвратно са забравили какви са били. И още нещо само за протокола - относно Конституцията на самонареклата се в нея "Република Македония". Във всички международни формати в които участват Гърция и т. нар. македонци, същите тези "македонци" забравят за "конституционното" си име и сами се наричат БЮРМ. Защо ли? Освен това под натиска на Гърция същите тези "македонци" промениха собствената си Конституция по отношение на знамето си - от "Звездата на Виргина"/родното място на Филип и Александър Македонски/, то стана най обикновено слънце. Същото ще се случи и с името, в което гръцкият народ никога няма да допусне думата "Македония". Гръцкият народ ще бламира Ципрас/оцелял във вота на недоверие/ , ще има предсрочни избори, а за "името" и в Гърция ще се организира раферендум. Интересно как ли "северняците" ще се самонарекат тогава. Може би спартанци. Хубаво е, че още не са се сетили за траките. Добрата новина е че след 50г./може и по - малко/ преобладаващото население в тази територия ще е албанско. А албанците никога не са отричали, че Охрид/столица на България/, Струга и земите около Вардар са български, Климент Охридски и учениците му са българи, станалата на 1000г. Охридска архископия е българска, Самуил е български цар, Илинденско - Преображенското въстание е въстание на българите, братя Миладинови, Гоце Делчев, Яне Сандански, Мара Бунева, ........... са българи.Проблемът е, че България е капо. Както винаги. И тепърва ще бере горчиви плодове. Тя е "добър съсед" с "държава" създадена през 1991г, която краде и фалшифицира националната й история. Това че има българи, които не го разбират, не е проблем. Големият проблем е че българските управляващи от новата и най новата ни история не го разбират. Не за първи път. С Договорът за добросъседство, България призна официално съществуването на "македонска" нация и език, както и "общата ни история"/потресаваща формулировка/, с тази "нация". Този договор бе ратифициран от 239/от 240/ български народни представители. Имаше един "въздържал" се. В Сърбия и в тяхната УДБА, както и в Москва вече са изстудили шампанското и доволно потриват ръце.. Троянското им магаре може и да се добере до НАТО и в преспектива до ЕС. Каквато е геостратегическата им цел. Дано не се стигне до отварянето на това шампанско. Тогава делото на Сталин, Димитров, по - късно и на Тито и на измисленият от тях "македонизъм" ще се е увенчало с краен успех.
    А иначе, най - хубавото име си е сегашното - БЮРМ/Бивша Югославска Република Македония/. Напълно отразяващо историческите факти и действителност.
    Всъщност Ципрас, като подписа този договор без да иска направи услуга на България, пред която се открива шанс този път наистина да защити историята си и националните си интереси. Ако договорът влезе в сила в международното публично право се появява нов субект/нова държава, с ново име, "erga omnes" - "отнасящо се за всички" / - Северна Македония. С този субект България нищо не е подписала. Нито го е признала като такъв. В такива случаи няма автоматично правоприемство. А иначе, най - хубавото име си е сегашното - БЮРМ/Бивша Югославска Република Македония/. Напълно отразяващо историческите факти и действителност.
    Всъщност Ципрас, като подписа този договор без да иска направи услуга на България, пред която се открива шанс този път наистина да защити историята си и националните си интереси. Ако договорът влезе в сила в международното публично право се появява нов субект/нова държава, с ново име, "erga omnes" - "отнасящо се за всички" / - Северна Македония. С този субект България нищо не е подписала. Нито го е признала като такъв. В такива случаи няма автоматично правоприемство.

  61. 61 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Руската ръка е дълга.

  62. 62 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#60] от "subaru":

    Не казваш откъде си копирал този текст.

  63. 63 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 533 Гневно

    Георге Иванов и Георги Димитров-Дамаджаната все едни и същи национални предатели,агенти и проводници на панславянизма,проповядван от Русия,с цел претопяване на БЪЛГАРИТЕ,заличаване и фалшифициране на историята и създаване на "велик" народ-славяните....

  64. 64 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#59] от "tacheaux":

    И откъде пък разбра такива тайни мисии на Фердинанд спуснати му от руския цар:) Въобще няма такива исторически доказателства затова са пълни глупости. Има доказателства че Фердинанд стои зад убийството на Стамболов и на Цар Борис зад това на Стамнболийски. Другото е в сферата на фантастиката.

  65. 65 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Тук някакви чичовци се мъчат да убедят мухите че Заев дето е потомствен юголславянин по някакви неведоми пътища небесни станал най-големия бг националист :) Луди хора ей...

  66. 66 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#59] от "tacheaux":И откъде пък разбра такива тайни мисии на Фердинанд спуснати му от руския цар:) Въобще няма такива исторически доказателства затова са пълни глупости. Има доказателства че Фердинанд стои зад убийството на Стамболов и на Цар Борис зад това на Стамнболийски. Другото е в сферата на фантастиката.
    —цитат от коментар 64 на sqrt


    Пълно е с доказателства , че Фердинанд е водил руска политика, което е довело до националните катастрофи на България.
    Твърдения , че цар Борис е замесен в убийството на Стамболийски са комунистическа измислица.
    Спри да разпространяваш комунистическа историография , която няма нищо общо с истината.

  67. 67 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До вчера бяха в титова Югославия и никой за слива на ги бръснеше, сега тоя се изкара потомък на най -славния народ населявал някога земята а той героя който брани крепоста, идентичноста, името. Жалко съшество !

  68. 68 Профил на Stefan Arsov
    Stefan Arsov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Македонија не добива ништо со ЕУ и НАТО само убав циркус за политичари. Згора на тоа и Франција ќе блокира пристапни преговори и целиот циркус и изгубено време и пари никој нема да ги врати. Идиоти се политичарите кои не се грижат за економијата туку за евроинтеграциите а едното со другото се исклучени нешта иако веќе 27 години лажат дека се.

  69. 69 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Последни напъни на сръбските удбаши во Македонията.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  70. 70 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Македонија не добива ништо со ЕУ и НАТО само убав циркус за политичари. Згора на тоа и Франција ќе блокира пристапни преговори и целиот циркус и изгубено време и пари никој нема да ги врати. Идиоти се политичарите кои не се грижат за економијата туку за евроинтеграциите а едното со другото се исклучени нешта иако веќе 27 години лажат дека се.
    —цитат от коментар 68 на jjj


    Така така - пейте си тая преспивна песен - тя Македонията нищо не добива, ама да занаеш ние колко милиарди евро добиваме, а пък не питай за гърците ( щото те за такива чугуни като тебе си правят номерата 27 години).

  71. 71 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Е, това се очакваше. Удбашите и ушанките отдавна са превзели партията на Гошко отвътре. Но, всичко ще се реши на референдума. Надявам се, че Заю няма да допусне алтернативно преброяване на гласовете от сърбоманите и рублолюбците.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  72. 72 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5521 Неутрално

    В Скопие, Македония днес е тихо :)
    Движат се много кюстендилки коли (предполагам македонци с български паспорти)
    Паметника на Тито, новичък, боядисан в златиста боя е със следи от удари...
    Хората си псуват както винаги...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  73. 73 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#56] от "tacheaux":Само дето всички знаят че Стамболов е убит по поръчка от Фердинанд и затова има много доказателства, а не от някакви химери руснаци, за което няма никакви доказателства. И може да си спестиш глупавите лъжи които нямат никакви исторически факти.
    —цитат от коментар 57 на sqrt


    в. Гражданин, редактор граф В. Мещерски
    27. юни 1895, няколко дена преди убийството на Стамболов, Фердинанд е в Петербург и чака да бъде приет на аудиенция:

    "...Докажете - трябваше да им се каже - на дело туй, което говорите на думи, и тогава идвайте в Русия да молите за благоволение!
    "Новое Время", с устата на своите репортери, се стреми да успокои страхът на българите, относно присъединяването на България към Русия"
    ...
    "В името на тая правда българите са длъжни да гледат на бъдещето иначе, от колкото те гледат сега, под влиянието на глупавите мисли за някаква си независимост! Имено глупави са такива мисли...
    Обединението на Германия намери в историята своя час и своето място: същото ще стане и с обединението на Русия. Мъчно е да си представим нещо по-глупаво от самостоятелни славянски държави като България, Сърбия и Румъния; това не са самостоятелни организми, това са случайно и противоестествено отклонивши се от главния си корен отраслъци, у които проявяванието на самостоятелност не е нищо друго, освен болезнено явление. За сега тоя процес на лекувание в животът на тия отраслъци се продължава - и проявява един карикатурни подобия на държавна автономия и народна сплотеност; но ще дойде някога неизбежния ден, когато всичките тия кралевства и княжества ще влязат в състава на руския народ, както щат да го нарекат - руски или славянски..."

    I shave with Occam's razor
  74. 74 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#13] от "sqrt":

    абе я кажи нещо за албанците, а?

  75. 75 Профил на Neophyte Believer
    Neophyte Believer
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#73] от "Сахаров": Сахаров, Сахаров...с това не доказваш нищо, освен определени настроения у част от руският елит по това време...уж си Сахаров.

  76. 76 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alexander97":Е няма никакви данни за интереси на Русия в Македония.
    —цитат от коментар 21 на sqrt


    Интересите на Русия (както ги разбира Путин) е да правят сечено на Запада (САЩ, НАТО, ЕС). Поради това гледат колкото може да подкрепят центробежните процеси (като Брекзит) и да пречат на присъединителните.

    В случая с Република Македония, Русия играе националистичната карта. Например, вижте тази статия:

    https://eadaily.com/ru/news/2018/06/18/makedonskiy-narod-ne-pozvolit-izmenit-imya-svoey-strany





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK