Франция ограничи скоростта по второстепенните пътища

Франция ограничи скоростта по второстепенните пътища

© Георги Пауновски



Въпреки месеци на полемика и оспорване във Франция от днес в сила влиза ограничение за скоростта по второстепенните пътища в страната. От днес скоростта по 400 000-километровите второстепенни пътища е ограничена на 80 километра в час, предаде Франс прес, цитирана от БТА. .Целта на мярката е намаляване на смъртността в пътни инциденти.


Досега разрешената максимална скорост по този тип пътища беше 90 километра в час. Сега според разпоредбата тя става 80 километра в час по всички двупосочни пътища, с по едно платно във всяка посока, без централен разделител (матинела, бариера, насип и др). На това описание отговарят 40 процента от пътищата във Франция.
Мярката бе обявена още на 9 януари. Асоциации на автомобилисти и мотоциклетисти протестираха не веднъж срещу нея. Подписани бяха петиции. Мярката бе обявена за ненужна и взета с политически цели.


Парламентаристи и местни избраници от различни партии също се разбунтуваха срещу нея, защото, според тях, тя била в ущърб на селските региони, където се намират засегнатите от нея пътища. Всички тези усилия бяха напразни и правителството остана непоклатимо.




Преди въвеждането на мярката имаше медийна кампания с цел нейното популяризиране, но въпреки това 74 процента от французите казват, че са против в нея, според допитване от миналия вторник.


В петък премиерът Едуар Филип каза, че намаляването на скоростта не цели да се "досажда на всички, а да се намалят случаите на смърт и на сериозни травми по пътищата". Той припомни, че миналата година при пътни инциденти във Франция са загинали 3684 души, а ранените са били 76 840. Според правителството намаляването на скоростта с 10 километра в час ще позволи спасяването на 400 живота на година. Според властите по пътищата, които ще бъдат засегнати от мярката, са станали 55 процента от инцидентите, регистрирани миналата година.


В Италия, Испания, Португалия, Унгария, Гърция, балтийските страни, Люксембург, Словения, Хърватия, Македония, Албания, Словакия, Чехия ограничението на максималната скорост по този тип пътища е 90 километра в час. На други места в Европа скоростта е дори сведена до 70 километра в час, а на други пък е 100 километра в час, припомня Франс прес.


Най-толерантна е Германия. Там разрешената скорост по пътища с две платна извън населени места е 100 километра в час. На магистралите няма ограничения, въпреки че властите съветват да не се превишават 130 километра в час. В Австрия ограничението е 100 километра в час по пътищата и 130 километра в час на магистралите. Във Великобритания максималната скорост по пътищата с две платна е от 60 мили в час (96,6 километра в час), а на магистралите е 70 километра в час. В Ирландия скоростта е ограничена на 100 километра в час на всички национални пътища, дори и двулентовите, и на 80 километра в час по второстепенните пътища, а е 120 километра в час на магистралите. В Полша лимитът е 140 километра в час на магистрала и 90 или 100 километра в час на път.


Най-стриктни по отношение на скоростта са Швеция (70 километра в час извън градовете и 110 или 120 километра в час по магистрала). В някои области бе въведено от миналата година ограничението за 80 километра в час по двулентови пътища. В Белгия максималната скорост по двулентовите пътища бе намалена на 70 километра в час във Фландрия, но остава 90 километра в час във Валония и в Брюксел.


Подобно на Франция максималната скорост на двулентови пътища е от 80 километра в час в Норвегия, Холандия, Швейцария, Дания, Финландия, Босна, Кипър и Малта.


По отношение на смъртността по пътищата Франс прес припомня, че тя е най-висока в Румъния (9.6 на 100 000 души) и в България ( 9.9 на 100 000 души). Във Франция е 5.2 на 100 000 души. Данните са на Евростат за 2015 г. В България разрешената скорост по второстепенни пътища е 90 километра в час, а в Румъния 90 до 100 километра в час. По магистралите и в двете страни скоростта е 130 километра в час, отбелязва Франс прес. Високият ръст на пътни инциденти там е приписван отчасти на лошото качество на пътната мрежа и на сторите автомобили, които са в движение там, посочва агенцията.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Бедняци и простаци - вместо да слушат Хамилтона, дето прекарва на пътя малко време като кара с 200 и по този начин е в безопасност отвсякъде, те се излагат на всекидневни опасности.

    седеньето го зголемува задникот
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5625 Неутрално

    А ние увеличаваме по ГЪРБавите магистрали. Но пък караме на фарове като аборигени. Защото сме загубили на белот без дори да сме сядали около сукното.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2676 Неутрално



    в действителност на 2/3 от герм. аутобани има огрн. знаци за 130, 120 и 100 км/ч. някъде дори и 80 км/ч.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5625 Весело

    До коментар [#3] от "Нинов":

    Нинов де и ние да сме карали в Германия. Стар човек да лъже не е добре. Има ограничения където текат ремонти но движението не е спряно. И да ти обясня, че когато има ограничение 80 в цяла Европа пътят вече НЕ Е магистрала. Не мисли , че знаеш всичко - човешки съвет .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, защо се вреш м/у шамарите по теми дет бъкел не отбираш и хал хабер си немаш?

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5625 Весело

    До коментар [#5] от "Нинов":

    За да изпъкнеш над плебса бе, драги ми смехурко ! Известен ли ти е знака "край на магистрала" ?
    О, Забравих, че си професионален шофьор !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 954 Неутрално

    У нас вместо ограничаване на скоростта се използват многобройните дупки.

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5299 Неутрално

    Който иска бързо придвижване/високи скорости/ да си плаща и на магистралите

  9. 9 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    Според мен тази мярка няма да постигне сериозен ефект.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  10. 10
    Нинов
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  11. 11 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 916 Неутрално

    В Германия само около 1/3 от магистралите нямат ограничение на скоростта, другите 2/3 си имат 😉

  12. 12 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    Трябва да се задължат автопроизводителите, да ограничат електронно скоростта на автомобилите на примерно 130 км./ч. Така и ще си изчислят по-добре скоростните кутии и ще се постигне по-нисък разход на гориво, респективно по-малко замърсяване.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5625 Неутрално

    До коментар [#12] от "Viva la Evolution":

    това би било много опасно и довело до много жертви по пътищата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5625 Неутрално

    До коментар [#10] от "Нинов":

    Много си ми мил НО истината ми е по- мила !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    все пак темата не е разместени плочки, запушени шахти и недосадени от фандъка градинки, за да си вреш гегата.

  16. 16 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Разумно решение, едва ли ?

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5625 Весело

    До коментар [#15] от "Нинов":

    Отново се появи "благият ти характер" !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9116 Неутрално

    Да го направят и у нас, а не да гонят като не видели път.

  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11023 Неутрално

    В Пфалц има ограничи за скорост на магистралите :)
    Интересното е, че Николай не забелязва, че нашата смъртност е почти два пъти по-висока от френската, а те вземат мерки да спасяват водачите си...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    И в България имаше време ,когато ограничението за извънградски пътища беше 80 км/час,а тази по магистрали 120 км/часа.

  21. 21 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1051 Весело

    Дневник: "В България разрешената скорост по второстепенни пътища е 90 километра в час, а в Румъния 90 до 100 километра в час. По магистралите и в двете страни скоростта е 130 километра в час, отбелязва Франс прес."

    Ако цитатът е точен, то Франс прес нещо не са в час.
    В България ограничението по магистралите е 140 км/час.

  22. 22 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    То пък ако чакаш да ти разрешат...

  23. 23 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1146 Весело

    На всякъде и за всички ограничение 5км/ч . Освен това пред всяка кола да тича викач с чан на шията, кречетало в ръка и вувузела у устата :-)))
    Тъй горе-долу се е почнало, тъй, вероятно, и ще свърши :-/

  24. 24 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Промяната на етническия състав не прощава. Скоро няма да има ограничение, защото ще се движат с камили.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  25. 25 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#20] от "musashii":

    Тогава и колите с мъка вдигаха 100

    седеньето го зголемува задникот
  26. 26 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    Като шофьор мярката не ми харесва. 80 е една странна скорост, на която не можеш да караш на най-високата предавка. Поне не в нормални обороти. На 90 става.

    Еретик
  27. 27 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1466 Любопитно

    До коментар [#21] от "uporit":

    У нас ограничението е 140 км/ч по магистралите, защото имаме най-перфектните магистрали от цяла Европа. Е, засега Германия малко ни конкурира по качество на пътната настилка, ама там нямат технологията, която кара колата да издава звука" тадъм-тадъм", все едно караш по релси и слаломираш между платната, за да търсиш недрусащ път.
    Иначе евала на французите - имат наполовина жертви на нас и продължават да мислят как да си подобрят резултатите, а у нас е обратно - може да нямаме никакви пътища, но за сметка на това можеш да караш където с колкото си поискаш почти безнаказано...

  28. 28 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    Аз обаче имам наблюдения, че не карането с 90 км/ч е предпоставка за пътни инциденти по двулентовите пътища, а карането с ниски скорости! Много пъти съм наблюдавал, как някой чичка с Москвич или Жигули кара с 70 км. и зад него се събира опашка от автомобили. Изнервени водачите им започват изпреварвания, които в повечето случаи са рискови! После ги обвиняват в несъобразена скорост, която в случая няма нищо общо!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  29. 29 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    Във Великобритания максималната скорост по пътищата с две платна е от 60 мили в час (96,6 километра в час), а на магистралите е 70 километра в час.
    ------------------
    Ограничението за магистралите е 70 мили/час, а не километра. Което прави около 114 км/ч.
    Не високата, а несъобразената скорост и неправилните изпреварвания са основната причина за катастрофите.

  30. 30 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Според мен тази мярка няма да постигне сериозен ефект.
    —цитат от коментар 9 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Освен да понапълни бюджета с глоби, което е й основната цел, че тия милиони мигранти от Африка поотраснтнаха и искат да ядат и пият повече, цигарки, нови Ай-фони и пр.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK