Бизнесът с онлайн реклама изпробва подходи към правилата за личните данни

Бизнесът с онлайн реклама изпробва подходи към правилата за личните данни

© Reuters



Компаниите за онлайн реклама имат разнообразни подходи към новия европейски регламент за личните данни – някои прекратяват услугите си, докато други изпробват границите на регулаторите, показва проучване на агенция "Ройтерс".


Някои големи сайтове продължават да изпращат таргетирана реклама на европейци, които не са дали съгласие за това, казват източници от индустрията, собственици на уеб страници и проучването на медията.


Въпросното съгласие е ключов елемент от Общия регламент за защита на личните данни (GDPR), който влезе в сила през май. Някои сайтове и продавачи на рекламен софтуер обаче са на мнение, че това може да бъде заобиколено – и понеже законите са нови, регулаторите тепърва трябва да предприемат мерки.




А вътрешните данни на високопоставени служители в четири рекламни компании показват, че между 10 и 30% от европейските потребители отказват да получават персонализирани реклами, когато получат избор за това.


Пазарът за онлайн реклама в Европа е на стойност 22 млрд. долара. Сайтовете и приложенията могат да искат 10 пъти по-високи такси за показване на реклами, когато те са таргетирани, например по историята в браузъра или местоположението на потребителя. За нарушения на регламента компаниите са заплашени от глоби до 4% от годишния оборот.


Германската издателска къща "Аксел Шпрингер" не е искала съгласие да насочва рекламите в своите сайтове – например новинарския "Билд" - с мотива, че законът прави изключение за "легитимни" бизнес интереси и ако потребителите могат да се откажат. Американската Национална хокейна лига също запази таргетираните си реклами в Европа, без да разкрие как употребява данните.


Повече от една трета от 75 големи сайта, прегледани от медийната консултантска фирма Oko Digital, не предупреждават за персонализираните реклами. Холандската потребителска организация Consumentenbond съобщава, че половината от 150 изследвани от нея сайта са започнали да следят дейността на потребителите, преди да получат съгласие.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    "вътрешните данни на високопоставени служители в четири рекламни компании показват, че между 10 и 30% от европейските потребители отказват да получават персонализирани реклами, когато получат избор за това."
    ===================================================
    Мислех, че процента ще надхвърли 90.
    За мен факта, че 70% от хората са съгласни да ги облъчват с реклама е шокиращ.

  2. 2 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 957 Неутрално

    За мен факта, че 70% от хората са съгласни да ги облъчват с реклама е шокиращ.
    —цитат от коментар 1 на atmanpg

    80% от хората по света са меко казано неумни. Освен това и ги мързи. Камо ли пък да полагат усилия да мислят. В комбинацията от двете неща си казват "Абе защо да си давам зора да чета и да разсъждавам тука, какво пък чак толкоз може да стане" и се сългасяват, защото така им е най-лесно. Когато след време разберат, че тънко са ги прецакали, тогава вият като ранени койоти и викат "Егати!", ама то вече е късно.

    Така навремето и у нас, когато продадоха ТЕЦ Марица-изток 1 и 3, всички викаха "Голям праз, к'во ме интересува". Когато после след години дойдоха високите сметки за ток заради направените инвестиции от собствениците, всички ревнаха "Егати!".

  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Разкошна комбинация от две изцяло дебилни мнения 😂😂😂
    Матрял, кво да го правиш...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на Put in, put out
    Put in, put out
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    Разбирам, че нищо не ви увират тиквите. Реклами на сайтовете е имало, има и ще има. Въпросът е дали да са таргетирани (т.е. Базирани на вашите интереси), за което трябва да се събират данни или на случаен принцип. Аз предпочитам рекламите да са ми полезни, защото така или иначе ще ги виждам (освен ако не съм с адблок, но той не работи на всички сайтове).

  5. 5 Профил на Put in, put out
    Put in, put out
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darth Plagueis":

    Съгласен! Типажи, които нито имат понятие що е маркетинг, нито защо се прави. На всичкото отгоре, заспиващи с мисълта, че не гледат реклами и за това си правят избора "сами". Но са първи пушки да пльоснат кило простотия.

  6. 6 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Всяка персонализирано подадена информация може да е манипулация,базирана на личните данни за човек и техния човешки или алгоритмичен анализ. В днешно време корпорациите са стигнали толкова напред в злоупотребата при използването на лични данни в комбинация с психологията , че това в някои случаи е равносилно на психологическо оръжие. Една реклама може да няма за цел да ви накара да си купите някакъв продукт, а нещо съвсем друго. Тя може да служи просто като един от инструментите за внушение, сугестиране, невротизиране, подсъзнателно програмиране, създаване на нагласи, емоционална манипулация и т.н. Ако даден човек знае тайните и страховете на друг, то той може да ги използва срещу него, в лична комуникация или компрометиране пред други.
    Е, защо си мислим, че корпорациите, които знаят МНОГО за ВСЕКИ, ще са честни, почтени и добри?

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  7. 7 Профил на bobinews
    bobinews
    Рейтинг: 259 Неутрално

    няма нищо лошо да се показва таргетирана реклама.. предпочитам да виждам такава за неща, към които евентуално бих проявил интерес, вместо за неща, от които никога няма да се интересувам.. А който не иска да вижда реклами, винаги може да си инсталира една приставка в браузъра и да не вижда никакви реклами..

  8. 8 Профил на Krasimir Bambalov
    Krasimir Bambalov
    Рейтинг: 8 Гневно

    Еврокомунистите успешно затриват бизнес след бизнес.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK