От Нова година Русия и ОПЕК създават нов петролен супер картел

Александър Новак, министър на енергетиката на Русия.

© Reuters

Александър Новак, министър на енергетиката на Русия.



От 1 януари 2019 г. може да се появи нов петролен картел, обединяващ страните от ОПЕК и Русия, обяви руският енергиен министър. Тази структура ще се основава на появилата се през 2016 г. платформа ОПЕК+, а агенция "Блумбърг" я кръсти преди време "Супер ОПЕК".


ТАСС цитира Александър Новак да казва, че в момента в ОПЕК+ съгласуват името на новата организация и къде ще бъде разположена централата ѝ. "Планираме така, че този механизъм да заработи от 1 януари 2019 г. Ще обсъждаме това на срещи на ниво министри."


Новак потвърждава, че бъдещият картел може да реши да се намали добивът на петрол с цел поддържане на по-високи цени. "Да, при необходимост. Такива възможности (за управляване нивото на добив на страните членки) ще бъдат заложени в съвместното координиране на действията."




Той коментира още, че въпреки решението на ОПЕК+ от миналия месец да се повишат с 1 млн. барела дневно добивите, не се очаква свръхпроизводство, а напротив - може да се стигне до дефицит. Това решение бе свързано с очакваното намаляване износа на Иран след възстановяването на американските санкции срещу ислямската република.


Колко произвежда Виенската група


Платформата е известна още като Виенска група и обединява 14 страни от ОПЕК плюс 10 държави извън сдружението. Първата група, предвождана от Саудитска Арабия, контролира 35% от глобалните петролни доставки и 82% от доказаните резерви. С добавянето на втората, включваща страни като Русия, Мексико и Казахстан, тези дялове стават 55% и 90%. Това би трябвало да означава потенциал за контрол над световната икономика, какъвто не е познат от десетилетия.


Проблемът на Супер ОПЕК е, че в действителност само четири от тези 24 държави имат капацитет да увеличават добива - Русия, Саудитска Арабия, Кувейт и Обединените арабски емирства. Останалите като Иран, Ирак и Венецуела или са под влизащи в сила на 1 ноември 2018 г. санкции, или работят на предела на възможностите си, или петролният им сектор е в задълбочаваща се криза. Така ползите от повишаване на износа в момент, когато цените най-високите от три години и половина насам, отиват в малка група от картела.


Новак предложи през юни във Виена повишаване на добивите с 1.5 млн. барела дневно и макар да прие компромисните 1 млн. барела Русия продължи да лобира за повече износ. При откриването на световното първенство по футбол в Москва бе саудитският престолонаследник принц Мохамед бин Салман, който най-вероятно е обсъждал темата с руския президент Владимир Путин. Руснаците имат нужда от валутни приходи и не искат на пазара да се създаде дефицит, който да вдигне цените с последващо намаляване на потреблението. Саудитците също са доволни, когато могат да изтласкат Иран от пазара и да увеличат дела си, а освен това са подложени на открит натиск да намалят цените и от президента Доналд Тръмп.


Тази седмица цените на петрола леко се понижиха ("Брент" слезе до около 72 долара за барел), след като се разбра, че през юни страните от ОПЕК+ са нарушили спазването на договорените през 2016 г. квоти. В момента цената е около и малко над 73 долара за барел, докато в началото на годината бе 67 долара. За да избегнат прекалено поскъпване, руснаците започнаха да увеличават добивите до 11.09 милиона барела дневно в първата седмица на юни, т.е. преди последната среща на Виенската група.


Кои са основните вносители (в стотици хиляди барела на ден) на ирански петрол за първите 6 месеца на 2018 г. Американските санкции влизат в сила от 1 ноември и се очаква до края на годината иранският износ на петрол да намалее с две трети.

Кои са основните вносители (в стотици хиляди барела на ден) на ирански петрол за първите 6 месеца на 2018 г. Американските санкции влизат в сила от 1 ноември и се очаква до края на годината иранският износ на петрол да намалее с две трети.


В САЩ обсъждат закон срещу петролния картел


Приходите от петрол и газ съставляват 40% от приходите във федералния бюджет на Русия през 2017 г., или са донесли на Кремъл 96 млрд. долара. Благодарение на договорките в ОПЕК+ през 2018 г. по изчисления на финансовото министерство в Москва в бюджета ще влязат още 45 млрд. долара - осем пъти над първочаналните прогнози за около допълнителни 8.5 млрд. долара.


Според "Блумбърг" една бъдеща организация Супер ОПЕК може "да предизвика сеизмични размествания в петролния световен ред". Източници на агенцията заявиха, че структурата не само ще има нов устав и секретариат, но и вероятно ще е с разпределение на гласовете, различно от "една държава - един глас" на ОПЕК. За да се не превърне Супер ОПЕК в "говорилня" на 24 държави, вероятно е Русия и Саудитска Арабия да получат повече гласове и тежест при гласуването на решения.


Заедно двете страни добиват около 21 млн. барела дневно, или една пета от световното производство. Без саудитците останалите в ОПЕК добиват около 20 млн. барела, сочат данни на Международната агенция по енергетиката. Енергийните министри на двете страни изградиха през последните две години близко сътрудничество, работят паралелно на традиционния процес и процедури на ОПЕК и дори дават съвместни пресконференции във Виена.


В САЩ, където се добиват над 10 млн. барела дневно, са изнервени от перспективата Русия да получи през Супер ОПЕК инструмент по-силно да влияе на световните цени на петрола. Поради това в Конгреса се обсъжда проектозакон (H.R. 5904), който да обяви извън законите на САЩ структури като ОПЕК. Той е известен още като NOPEC (No Oil and Producing and Exporting Cartels Act) и в него се казва, че:


"(...) ще е незаконно и в нарушение на този закон всяка чужда държава или всеки механизъм или агент на която и да е държава да действа колективно или в комбинация с друга чуждестранна държава или механизъм или агент на чужда държава или която и да е личност, било чрез картел или каквото и да е друго сдружение или форма на сътрудничество или съвместни действия за ограничаване производството и разпространението на петрол, природен газ или други петролни продукти;


- да определя или поддържа цените на петрол, природен газ или други природни продукти или да предприема действия за ограничаване на търговията с петрол, природен газ или какъвто и да е петролен продукт, когато подобно действие, комбинация или колективно действие имат пряк, значителен и основателно прогнозируем ефект върху пазара, доставките, цените или разпространението на петрол, природен газ или друг петролен продукт в Съединените щати".

Ключови думи към статията:

Коментари (120)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    От 1 януари 2019 г. може да се появи нов петролен картел, обединяващ страните от ОПЕК и Русия,

    но може и да не се появи.
    Не зависи само от тях!

  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8215 Неутрално

    Какво става със шистовия газ.

  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4054 Неутрално

    Вероятноста не е голяма да се появи нова организация, защото Русия не обича друг да командва

  4. 4 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1286 Любопитно

    Сега е моментът всички големи автомобилопроизводители да "ударят" картела ОПЕК в земята, като пуснат новите си разработки - на ток и хибриди...

  5. 5 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2030 Неутрално

    Ами русия си е мюсюлманско бананово царство, точно там и е мястото.

  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1882 Неутрално

    Това ще бъде поредния провал.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    Вероятноста не е голяма да се появи нова организация, защото Русия не обича друг да командва
    —цитат от коментар 3 на pet_fire

    До коментар [#3] от "pet_fire":
    "За да се не превърне Супер ОПЕК в "говорилня" на 24 държави, вероятно е Русия и Саудитска Арабия да получат повече гласове и тежест при гласуването на решения."

  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3591 Весело

    До коментар [#2] от "Роси":

    ами сети се , имаш плюсче все пак

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Значи все пак принц Ал Чаршаф не се е разсърдил на Путин за онова 5:0 на откриването на Световното...

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  10. 10 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    Моя позната замина за канада. Преди години. Тук-там, най-после се установи в северна канада. Построи си къща. Енергийно независима. Въпрос:как може в северна канада, дето слънцето е лукс, да можеш да направиш такова нещо, а тук, дето се лее благодатно, да не го можем? Аман от този кървав петрол!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    Аха опит на бензиностанциите СА и Расия да контролират...света!Е да но забравят чичо Сам!Както и консуматорите Китай ,Индия и Япония.....

    До истината се достига с познание!
  12. 12 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Лека-полека енергийното мазе на цивилизацияна се пренарежда. Геополитиката е нетрайна, геологията - вечна.

  13. 13 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    "В САЩ, където се добиват над 10 млн. барела дневно, са изнервени от перспективата Русия да получи през Супер ОПЕК инструмент по-силно да влияе на световните цени на петрола"

    Тръмпи сигурно си мисли че ще седне с приятеля си Путин и ще се разберат. Колко пъти още обаче има Путин да клати Тръмп тепърва ще видим.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ. И АЗ МОГА ДА БЪДА ТАМ КОЛКОТО И ТЕ
  14. 14 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Айде, отече работата. Колкото по-бързо преминем на алтернативни източници на енергия и електромобили, толково по-добре за всички нас, за да не сме зависими от страни като Русия и Саудитска Арабия.

  15. 15 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    Хайде, джендърите,викайте срещу Тръмп и подкрепяйте Супер Опек, който ще осигурява гарантирано високи цени за Европа! Очаквам да видя как ще обясните защо Тръмп служи на Путин, забранявайки този картел.
    Между другото, САЩ вече стават най-големият производител на нефт и газ.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    Нали всеки картел убива конкуренцията и води до по-високи цени. Защо няма световна КЗК? NOPEC е добро начало! Браво на САЩ!

  17. 17 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1496 Любопитно

    До коментар [#10] от "султана глаушева":

    еми ти ще кажеш или и ти си енергиино независима Само твята позната да си подкрепя енергийната независимост с някои генератор и парно на пелети

    гошо
  18. 18 Профил на donald brawnight
    donald brawnight
    Рейтинг: 292 Неутрално

    "Дневник" да открие нова рубрика,"мечти",в която да помества статии на мечтатели със силни желания, жители на виртуалния свят, но устремени към купонната система на реалния.....

  19. 19 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    До коментар [#17] от "гошо":
    Парното на пелети иска ток. Без ток не ще да работи. Аз частична имам, но крайно недостатъчна! И ме е яд.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  20. 20 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3087 Неутрално

    До коментар [#13] от "emil":

    Тръмп удари едно рамо на Русия,като развали сделката с Иран.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Весело

    До коментар [#18] от "donald brawnight":

    Точно! В сегашния ОПЕК (без Русия) се карат и лъжат едни други за добива, а пък с Русия съвсем "надеждни и предвидими" ще станат! 🤣

  22. 22 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1633 Весело

    мокро - по-мокро - най-мокро - на путю сънищата да влезе у опек...
    не чаршафът, целио креват подгизнал от мерак... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  23. 23 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    Идва края на фусилите. За това всеки ще се бори за пазарен дял. Даже и този така наречен Нов ОПЕК да се състои няма да е за дълго ще изпокарат.

  24. 24 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3054 Неутрално

    "но може и да не се появи.
    Не зависи само от тях!"
    До коментар [#1] от "Alexander97":

    Ти ли ще им пречиш?

  25. 25 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3901 Весело

    Това ще бъде поредния провал.
    —цитат от коментар 6 на EU defender


    БРИКС няма да позволи провал.

  26. 26 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3054 Неутрално

    Сега е моментът всички големи автомобилопроизводители да "ударят" картела ОПЕК в земята, като пуснат новите си разработки - на ток и хибриди...
    —цитат от коментар 4 на Г.Е.М.


    Те ако можеха, щяха вече да са го направили.

  27. 27 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1496 Весело

    До коментар [#19] от "султана глаушева":

    я там бръкни в електомера ако не знаеш, виж там някои специалист от "Факултету" и ставаш съвсем независима

    гошо
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3192 Весело

    Това да покаже на всички, какво е бъдещето. Без изнудвачи, без петролни олигофрен мафиоти, без синишни батюшки. Всички тези, чаршафите и най бояришник ще си отидат по реда като всички останали изнудвачи и юалохрамотни селски тарикати

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3054 Неутрално

    Значи все пак принц Ал Чаршаф не се е разсърдил на Путин за онова 5:0 на откриването на Световното...
    —цитат от коментар 9 на .NET


    Не! Призна се за победен и каза че вече ще слуша Путин. Щото янките се опитвали да го прецакват.

  30. 30 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2091 Любопитно

    Сега е моментът всички големи автомобилопроизводители да "ударят" картела ОПЕК в земята, като пуснат новите си разработки - на ток и хибриди...
    —цитат от коментар 4 на Г.Е.М.


    ако може и химическата промишленост да ги удари ще е перфектно, но не може - в Украйна за 1 година фалираха 4 големи завода поради скъп газ

  31. 31 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Хайде, джендърите,викайте срещу Тръмп и подкрепяйте Супер Опек, който ще осигурява гарантирано високи цени за Европа! Очаквам да видя как ще обясните защо Тръмп служи на Путин, забранявайки този картел. Между другото, САЩ вече стават най-големият производител на нефт и газ.
    —цитат от коментар 15 на gozambo


    Трендафиле, хубаво ли прочете статията??? Не си, защото ясно е написано " в КОНГРЕСА, а не в президентството, се обсъжда проектозакон". Чети бе фатмак

  32. 32 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Закъсняха може би с 30-40 години...

    Умерен толераст
  33. 33 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2091 Любопитно

    то това не проблем САЩ си построи два нови завода за карбамид, и Одеса карбамид вече не пречи

  34. 34 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2091 Любопитно

    И най важнто в Русия евтиния нефт свърши- не че нямат но трябва реорганизация на системата има много по малко те така не са свикнали

  35. 35 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    Моя позната замина за канада. Преди години. Тук-там, най-после се установи в северна канада. Построи си къща. Енергийно независима. Въпрос:как може в северна канада, дето слънцето е лукс, да можеш да направиш такова нещо, а тук, дето се лее благодатно, да не го можем? Аман от този кървав петрол!
    —цитат от коментар 10 на султана глаушева


    Отговорът е пределно прост!
    Този, който ни продава скъпо и прескъпо газта и петрола никак не харесва да му умре бизнеса!
    ЛУК! и останалите такива мръсни производни!
    Дъщеря ми също е независима, но в САЩ!
    Това е бъдещето, което съзнателно е препъвано в БГ!

  36. 36 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    До коментар [#27] от "гошо":
    Уфффф, защо такива примитивизми?

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  37. 37 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    Всеки съюзил се с Русия се е провалил!!! Това означава, че и краят на ОПЕК наближава, освен ако руснаците лъжат, както обикновено. За който не вярва, в статията е подсказано. Съюзяването на ОПЕК с Русия е причината американците да подготвят закон срещу картела! "Да бе мирно петрол точило, не би чудо видяло" - българска поговорка. За напред не ОПЕК+ и Супер ОПЕК, а дори и просто ОПЕК няма да съществува. Блядушките за пореден път се опитват да надскочат себе си и за пореден път ще се пльоснат по тумбак в калта. А поради алчността си, арабите ще пострадат не по-малко от Русия и от партньори в ОПЕК, ще се превърнат в конкуренти. Цените на петрола ще падат.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  38. 38 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    "но може и да не се появи.Не зависи само от тях!"До коментар [#1] от "Alexander97":Ти ли ще им пречиш?
    —цитат от коментар 24 на Judjuk


    Много си първосигнален :-).
    Те са доказали многократно как си пречат сами. Малко си напъни паметта.

  39. 39 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Кремълската хунта и целокупната руссийка взеха да усещат полъха на неминуемия закономерен край.
    Мобилозирана е на макс ГРУ и Чекистката сатанинска мощ за финален ЩУРМ срещу неминуемата и неизбежна досущ като СМЪРТТА ЕНЕРГИЙНА РЕВОЛЮЦИЯ. След която място за Севена Нигерия и Петролните Сатрапии НЕТУ.
    На първо време ще се случи импиичмънта на Оранжевия Кремльовски Буратино или поне тоталната му изолация, превърнал се в заплаха за Американския и Световен Истаблошмънт. Просекютър Мюлър има грижата за което, Оранжевто чучело скоро ще бъде смляно и изплюто позорно от раздробяващия механизъм на Правосъдието на Велика Америка - Скоро ще го Чуем и на Български език и по Свободна Европа.

    А колкото до Чаршафите от залива - да не забравят , че са хрантутници на Св.Св. Р. Рейгън и Бил Кейси, дето им дадоха екзестенциална гаранция преди 35 г., че тия същите двама Цивилизационни светии бдят от небесата и май са склонни да размислят... хм, към момента 😜

    God bless America&Unce Sam!

    P.с. Мурзилки, каскети, ватници, задунайци, пенции от МВР и МНО, ДС чекисти НАДЕЖДА ВСЯКА ОСТАВЕТЕ!

  40. 40 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Кремълската хунта и целокупната руссийка взеха да усещат полъха на неминуемия закономерен край.
    Мобилозирана е на макс ГРУ и Чекистката сатанинска мощ за финален ЩУРМ срещу неминуемата и неизбежна досущ като СМЪРТТА ЕНЕРГИЙНА РЕВОЛЮЦИЯ. След която място за Севена Нигерия и Петролните Сатрапии НЕТУ.
    На първо време ще се случи импиичмънта на Оранжевия Кремльовски Буратино или поне тоталната му изолация, превърнал се в заплаха за Американския и Световен Истаблошмънт. Просекютър Мюлър има грижата за което, Оранжевто чучело скоро ще бъде смляно и изплюто позорно от раздробяващия механизъм на Правосъдието на Велика Америка - Скоро ще го Чуем и на Български език и по Свободна Европа.

    А колкото до Чаршафите от залива - да не забравят , че са хрантутници на Св.Св. Р. Рейгън и Бил Кейси, дето им дадоха екзестенциална гаранция преди 35 г., че тия същите двама Цивилизационни светии бдят от небесата и май са склонни да размислят... хм, към момента 😜

    God bless America&Unce Sam!

    P.с. Мурзилки, каскети, ватници, задунайци, пенции от МВР и МНО, ДС чекисти НАДЕЖДА ВСЯКА ОСТАВЕТЕ!

  41. 41 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    ОПЕК е една отживелица от миналото. Нещо като паметника на Съветската армия в София. Някога, в 70-те години ОПЕК наистина играеше голяма роля за определяне на цените. В днешния свят при развитието на електромобилите, възобновяемите източници на електроенергия, енергоспестяващите технологии, добива на нефт от нетрадиционни източници тази роля намалява драматично. Добре, че е появата на Русия на сцената та да внесе елементи на комедия в пиесата.

  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Весело

    До коментар [#25] от "4ort":

    Съгласен! БРИКС е връхта! 🤣

  43. 43 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    До коментар [#35] от "Alexander97":
    Да, това му е именното.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Весело

    До коментар [#27] от "гошо":

    Известно е, че "позитанците" сте специалисти в кражбите!

  45. 45 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2739 Неутрално

    До коментар [#10] от "султана глаушева":

    казва се братски, не кървав :)

  46. 46 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2739 Неутрално

    До коментар [#36] от "султана глаушева":

    щото е русофил :)

  47. 47 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Любопитно. След новината, че руснаците са разпродали американските ценни книжа и се измъкват от врътката "нЕма да платим!" следва това, а след него е разклащането на "петродоларовия" стандарт. Разбираемо е янките да са изнервени. Това си е сериозна война. С какво биха отговорили американците? С изключване от SWIFT? В момента ако го направят е равносилно на стрелба с атомно оръжие. Утре? Утре може да е пукот като от пиратка, не по-различна от тази, която се пробваха да направят с Виза и Мастеркарт

  48. 48 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4780 Весело

    Голям праз! Прочие Роснефт има огромни дългове в $$$ и капитализацията и непрекъснато спада! Има ли друг такъв аналог сред продавачите на петрол?!

    klimentm
  49. 49 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2739 Неутрално

    До коментар [#47] от "KFC":

    Пали москвича и бегай да почиваш в Крим :)

  50. 50 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    "В САЩ, където се добиват над 10 млн. барела дневно, са изнервени от перспективата Русия да получи през Супер ОПЕК инструмент по-силно да влияе на световните цени на петрола"Тръмпи сигурно си мисли че ще седне с приятеля си Путин и ще се разберат. Колко пъти още обаче има Путин да клати Тръмп тепърва ще видим.
    —цитат от коментар 13 на emil


    САЩ започват да добиват повече петрол и газ,отколкото са им необходими. Русия ще клати вас, европейците. И САЩ не само стават най-големият, но с много. От глупости не чухте какво Тръмп каза на пресконференция с Путин, че САЩ вече имат технологии, с които се връщат към старите находища. Безвредно вадят до 99% от пясъците газ и нефт. Очаква се много голам бум.

  51. 51 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4780 Весело

    До коментар [#47] от "KFC":


    Къде са ги разпродали? На пазара ли?!

    klimentm
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4780 Весело

    До коментар [#47] от "KFC":


    И защо руснаците тичат да купуват американски облигации а не други ?!

    klimentm
  54. 54 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4780 Весело

    До коментар [#50] от "gozambo":


    Това е прекрасно, но заслугата на Тръмп каква е?! Че бил “ казал?!

    klimentm
  55. 55 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Мале каква суперсила ще бъдат! Сега вече ще разгромят империализма и ционизма...

  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#46] от "ckh41566335":

    По-скоро е русоРОБ!

  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#50] от "gozambo":

    "Тръмп каза". Каквото и да каже Тръмп, човек трябва да има едно (поне) наум! Точно на тази пресконференция Тръмп каза неща, които на другия ден отрече.

  58. 58 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 742 Весело

    тия са подобни та със сигурност няма нищо да направят :)

  59. 59 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    Сега е моментът всички големи автомобилопроизводители да "ударят" картела ОПЕК в земята, като пуснат новите си разработки - на ток и хибриди...
    —цитат от коментар 4 на Г.Е.М.


    Ами те ги пускат.
    Доколкото могат.

  60. 60 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Весело

    До коментар [#51] от "klimentm":

    Да! И направо сринаха долара. До 70 рубли за долар! 🤣

  61. 61 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Весело

    До коментар [#53] от "klimentm":

    Путин бил подписал таен указ / ферман да не се купуват повече американски облигации, а само турски! Етито така ми подшушна! 🤣

  62. 62 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#10] от "султана глаушева":

    И защо не можеш да направиш такава къща тук? Не разбирам какъв е проблемът?

  63. 63 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2091 Весело

    До коментар [#22] от "tucker case":

    къв ти е пролема Путин обеща да свалят цените и те падат какво са се договорили за това те си знаят

  64. 64 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2091 Весело

    До коментар [#35] от "Alexander97":

    то и иглуто е енергонеутрално иглу ли си е построила

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    До коментар [#50] от "gozambo":"Тръмп каза". Каквото и да каже Тръмп, човек трябва да има едно (поне) наум! Точно на тази пресконференция Тръмп каза неща, които на другия ден отрече.
    —цитат от коментар 57 на vassilun


    По тези въпроси Тръмп никога не греши. Говори глупости само когато троли еврейските либерални медии, но газа и технологиите са сериозен въпрос и там винаги е точен. Всъщност има статии по тези въпрос в интернет за най-новите американски технологии, може да си ги намерите сами. Тръмп прави пазар в момента на американския газ в Европа и вероятно САЩ и Русия ще си поделят пазара. Европейците му мислете,защото изцяло зависите от внос.
    Във века на национализма, когато всяка страна ще се стреми максимално да си произвежда каквото потребява, страни като Германия увисват. Които имат суровини и енергия ще прогресират.

  67. 67 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1693 Весело

    Утре? Утре може да е пукот като от пиратка, не по-различна от тази, която се пробваха да направят с Виза и Мастеркарт
    —цитат от коментар 47 на KFC


    Той и Рейгън точно така гръмна сссрето, като пиратка...пук и се спихна!

    Имало едно време ссср...
  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  69. 69 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#50] от "gozambo":

    Съгласен съм. Това е план от много време насам и ще се реализира с пълната разруха на близкият изток. Естествено, освен Иран, това включва Саудитска Арабия и Катар. На всеки, когато му дойде времето. В момента може да изглежда, че Русия е облагодетелствана, но реалността е, че ОПЕК + идеята е някакъв временен спасителен пояс.

  70. 70 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    До коментар [#50] от "gozambo":Това е прекрасно, но заслугата на Тръмп каква е?! Че бил “ казал?!
    —цитат от коментар 54 на klimentm


    Не е само това,което сте пропуснали от срещата Тръмп-Путин. Каква била заслугата на Тръмп!? Никаква, само където ще оноди майката на глобализма. И на сороския джендърляк.

  71. 71 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Щеше да има ефект преди 40 години такъв картел. Сега ще е след дъжд качулка. Фосилите отминават - Китай инвестира десетки милиарди долари във възобновяеми източници и вече са водещи по добив на енергия от вятъра и волтаици.

  72. 72 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#66] от "gozambo":

    Грешка! Прогресират страни, които имат акъл и технологии (като САЩ, Япония и Германия), а не такива със суровини и енергия (като Русия и Нигерия)!

  73. 73 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    Любопитно. След новината, че руснаците са разпродали американските ценни книжа и се измъкват от врътката "нЕма да платим!" следва това, а след него е разклащането на "петродоларовия" стандарт. Разбираемо е янките да са изнервени. Това си е сериозна война. С какво биха отговорили американците? С изключване от SWIFT? В момента ако го направят е равносилно на стрелба с атомно оръжие. Утре? Утре може да е пукот като от пиратка, не по-различна от тази, която се пробваха да направят с Виза и Мастеркарт
    —цитат от коментар 47 на KFC


    Големи финансисти станахте! Ту плашите, че китайците щели да започнат да разпродават, ту плашите,че Русия няма какво да разпродава! Уточнете се кое е опасното за САЩ, да имаш американски държавни ценни книжа или да нямаш? Не може и двете.

  74. 74 Профил на terminal>>velocity
    terminal>>velocity
    Рейтинг: 20 Весело

    Нещо пак се подмокряте преждевременно козячетата. Как точно го виждате да действа тоя закон.... ? краварника ще казва на руснаците колко да добиват ли :)))))))))))))))))))))))))))))))

  75. 75 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Това ми прилича малко на новината, че Расия ще строи Турски паток.
    Както и за невидимият им самальот
    Както и за бързата ракета
    Както и за танка Армата
    Както и за.....

    Хотели как лучше, а получилось как всегда!


  76. 76 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    От друга страна е добре да му свият малко сърмите на онзи самозабравил се оранжев американцки пуяк - президентът с най-дълбоко ампутиран мозък за всички времена

  77. 77 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Ако изобщо стане, това само ще ускори внедряването и производството на хибридни и електромобили

  78. 78 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#51] от "klimentm":

    Да, на пазара. Предполагам, че ако се разтърсил ще намериш оригиналната информация в Блумбърг
    https://www.investor.bg/analizi/91/a/predi-sreshtata-s-trymp-putin-e-likvidiral-pochti-vsichki-amerikanski-obligacii-264947/

  79. 79 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    Ако изобщо стане, това само ще ускори внедряването и производството на хибридни и електромобили
    —цитат от коментар 77 на tolex


    И ток откъде?

  80. 80 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#73] от "gozambo":

    Китайците си държат техните резерви в щатски облигации, тяхната игра е друга. Но за петрол не използват само долари, а и деривати в юани.

  81. 81 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4780 Весело

    До коментар [#78] от "KFC":

    Пак от там един скромен цитат:

    "Путин бе уверен, представяйки се като нов партньор при равни условия, забравяйки, че американската икономика е дванадесет пъти по-голяма от тази на Русия. Доскоро разликата бе само 8 пъти в полза на американската."

    klimentm
  82. 82 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3192 Весело

    [quote#79:"gozambo"][/quote]

    Ти нали разбираш английски, декламираш като папагал опорните точки на оранжевият. Етп ти отговора, май, 2015-та:

    https://youtu.be/X4eY-0oKXmc?t=161

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  83. 83 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4780 Весело

    До коментар [#78] от "KFC":

    От прочетеното излазя че Рушия се е лишила доброволно от почти $3 милиарда доходи годишно в името на некои много съмнителни политически и псевдоикономически интереси?!

    klimentm
  84. 84 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    [quote#79:"gozambo"][/quote]

    Как от къде?!?!
    От гората!

  85. 85 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    [quote#79:"gozambo"][/quote]
    Това, което грее към Земята всеки ден между 4 и 18 часа се нарича Слънце.
    То дава и ток, ако знаеш как обаче.




  86. 86 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Тръмп няма ли да заплаши в Туитър Русия със "страшни последици", както заплашва ЕС ?

  87. 87 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    "В САЩ, където се добиват над 10 млн. барела дневно, са изнервени от перспективата Русия да получи през Супер ОПЕК инструмент по-силно да влияе на световните цени на петрола"

    Още се любувайте на Тръмп и го гледайте как кани Путин във Вашингтон.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на Shteryu Atanaso
    Shteryu Atanaso
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Точно ОПЕК и Русия са си чист мошеннически Картел, който постоянно надува цените на петрола!
    ...
    Картел, който не го ловят никакви анти-Картелни закони!
    ...
    Не на петрола, като източник на енергия!
    ...
    Да на ННО-системите, да на Фотоволтаичните устройства, да на всяка машинка, която произвежда евтина енергия!!!

  90. 90 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#48] от "klimentm":

    "Роснефт има огромни дългове в $$$ и капитализацията и непрекъснато спада!"

    Как пада, когато цената на акциите им расте?! Или аз гледам някакъв друг Роснефт:

    https://finance.yahoo.com/quote/ROSN.ME?p=ROSN.ME&.tsrc=fin-srch-v1

    или ако не Ви харесва рублата:

    https://www.londonstockexchange.com/exchange/prices-and-markets/stocks/summary/company-summary/US67812M2070USUSDIOBE.html

    При това положение, единствената възможнот за спадаща капитализация е ако руснаците се отопляват с акциите на компанията ... горят ги във варели на улицата и прочие. :))

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  91. 91 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#47] от "KFC":

    "С какво биха отговорили американците? С изключване от SWIFT? В момента ако го направят е равносилно на стрелба с атомно оръжие."

    Тая нелепост дори не е смешна. SWIFT is a cooperative society under Belgian law and is owned and controlled by its shareholders. Един от борд мембър-ите е дори руснак.

    https://www.swift.com/about-us/organisation-governance/board-members

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3192 Весело

    До коментар [#90] от "Gretel":

    $65 милиарда по борсова оценка, вие трябва да се шегувате. Другият "гигант", Газпром е с капотализация $50 милиарда. А според мокрите сънища на дрОгарА Счечин през 2008-ма трябваше да е $1 трилион при цена на нефта за барел $250.

    Какво да кажем ние с гайдите, Епъл, Майкрософт и Фейсбук са общо около $2 трилиона.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3192 Весело

    До коментар [#90] от "Gretel":

    $65 милиарда по борсова оценка, вие трябва да се шегувате. Другият "гигант", Газпром е с капотализация $50 милиарда. А според мокрите сънища на дрОгарА Счечин през 2008-ма трябваше да е $1 трилион при цена на нефта за барел $250.

    Какво да кажем ние с гайдите, Епъл, Майкрософт и Фейсбук са общо около $2 трилиона.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#93] от "Realist":

    "$65 милиарда по борсова оценка, вие трябва да се шегувате. "

    Ни най-малко. Капитализацията на една компания е простото произведение на броя акции в обрщение по цената на една акция. При един и същ брой акции, увеличаването на цената автоматично означава увеличаване на капитализацията.

    Не разбирам защо бихте сравнявали една петролна компания с технологични такива? Ако търсите американска компания , то ЕксонМобил е също с много по-голяма кап. - 5+ пъти. И какво това? Aramco пък все още няма маркет кап, формално нула, което не означава че не е най голямата или че не струва нищо.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  95. 95 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4780 Весело

    До коментар [#90] от "Gretel":

    Фиктивни сделки като тази с Гленкор и държавният инвестиционен фонд на Катар,или обявената седемкратно по голяма от очакваното печалба от началото на годината.Всички знаем какво означава "стъкмистика"! Ростнефт дължи над $100 милиардана ралични западни финансови институции,плащането на дълга на Газпром и Роснефт едва не предизвика срив на рублата преди две години,само навременната намеса на Централната банка на Русия предотврати колапса,но това са подробности,какво значат няколко стотици милиарда пред геополитическото мнимо величие?!

    klimentm
  96. 96 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 941 Неутрално

    кОГАТО СЛЕД 15-20 ГОДИНИ РОЛЯТА НА ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ ПОЧНЕ ДА НААЛЯВА МНОГО ОТ ТУКАШНИТЕ КОМЕНТАТОРИ НЯМА ДА ГИ ИМА. ДОТОГАВА И СВЕТЪТ ЩЕ БЪДЕ ПРЕКРОЕН В ПОЛЗА НА ДЪРЖАВИТЕ С ПРИРОДНИ И ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ. ТЕЗИ БЕЗ РЕСУРСИ ЩЕ БЪДАТ ПОГЪЛНАТИ, ПРЕТОПЕНИ И РАЗТВОРЕНИ В РАЗНИ ФЕДЕРАТИВНИ КОНГЛОМЕРАТИ.

  97. 97 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#17] от "гошо":Парното на пелети иска ток. Без ток не ще да работи. Аз частична имам, но крайно недостатъчна! И ме е яд.
    —цитат от коментар 19 на султана глаушева

    Каква е пълната или поне достатъчната енергийна независимост, която желаете? В някои случаи увеличаването на спепента на независимост е свързано с ограничения в начина на живот.
    Заслужава ли си да се ядосвате?

  98. 98 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Ако се осъществи плана за засилване на картела, това е лоша новина.
    Оптимистична е думичката "може".
    /може да стане, но може и да не стане/

  99. 99 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Сега е ред и се пада най-големите страни вносители на петрол да си направят собствен картел и да си договарят изкупните цени с ОПЕК. Картелирането е забранено в цял свят за бизнеса, но за държави може? WTF??

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK