Тръмп предложи на ЕС свободна търговия и отказ от "всички субсидии"

Тръмп предложи на ЕС свободна търговия и отказ от "всички субсидии"

© Kevin Lamarque, Reuters



Часове преди днешната визита на председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер в Съединените щати президентът Доналд Тръмп призова ЕС заедно със САЩ да се откаже от "всички мита, бариери и субсидии".


По думите му именно това би могло да се нарече свободен пазар и свободна търговия - часове след като защити политиката си на налагане на наказателни мита в отговор на възприемани от него като "нечестни" търговски практики. Вчера той нарече митата "най-великото нещо" и каза, че те ще се налагат на всяка страна, която не договори справедлива търговска сделка със САЩ.


"Европейският съюз идва във Вашингтон утре (днес - бел. ред.) да договори сделка в търговията. Имам идея за тях", написа Тръмп в "Туитър". "Както САЩ, така и ЕС да се откажат всички мита, бариери и субсидии! Това най-накрая би било наречено свободен пазар и честна търговия! Надявам се да го направят, ние сме готови - но те няма (да го направят)!"




В публикацията си в "Туитър" Тръмп не навлиза в подробности за идеята си за премахване на "всички субсидии" в ЕС или САЩ. Споразумение за свободна търговия обаче е на дневен ред от години, макар то да не се обсъжда от края на 2016 г. насам, когато преговорите спряха за неопределено време.


Съобщението му съвпадна с интервю на еврокомисаря по въпросите на търговията Сесилия Малмстрьом за датското издание "Дагенс Нихетер". За вестника тя каза, че ЕС е подготвил списък с 20 млрд. долара балансиращи мита, ако Вашингтон реши да наложи мита и на вноса на автомобили, както администрацията на Тръмп вече е загатвала, че ще направи. "Надяваме се да не се стигне дотам и да имаме решение. Ако не, Еврокомисията подготвя по-скоро дълъг списък за много американски стоки, например земеделски и високотехнологични продукти", обяснява Малмстрьом.


"Готови да отговорим незабавно"


Юнкер и Малмстрьом, която ще е заедно с него във Вашингтон, вече казаха, че не отиват, за да водят търговски преговори (както САЩ бяха обявили първоначално), а за да обсъдят напрежението, което първо се появи заради наказателните мита от 25% върху внасяната стомана и 10% върху алуминия.


Според "Блумбърг" двамата планират единствено да дадат сигнал, че са готови да договорят споразумение за митата върху индустриални продукти или глобална сделка между всички големи износители на автомобили, което да премахне митата в световен мащаб.


"Тук сме, за да обясним и да намерим начин да предотвратим търговска война", каза Юнкер в интервю за германската обществена телевизия ZDF преди срещата, но добави, не е прекалено голям оптимист. По думите му, ако разговорите се провалят, ЕС "ще отговори незабавно".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (222)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    Това не мина при Обама, а при тръмп изключено.
    Иначе умен ход , ясно му е че няма как да стане , но си връзва гащите за пред електората.Прави са някои тук да го сравняват с нашия бай Тошо селския хитрец.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  2. 2 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3651 Неутрално

    "....ЕС, заедно със САЩ, да се откаже от "всички Мита, Бариери и Субсидии."....."

    Аз съм "за".

  3. 3 Профил на buff
    buff
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Нека не бъркаме твитовете на Тръмп с реално предложение. Твитовете са най-вече експресен начин да спуска "опорни точки". Нека видим дали наистина би предложил официално подобно нещо на ЕС. Не знам защо си мисли, че ще е на далавера. Някой може ли да обясни.

  4. 4 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 678 Неутрално

    ЕС са по социалисти и от Тръмп. Колкото и да се обявяват за защитници на свободната търговия, ЕС е преди всичко митнически съюз.

  5. 5 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Това не мина при Обама, а при тръмп изключено.Иначе умен ход , ясно му е че няма как да стане , но си връзва гащите за пред електората.Прави са някои тук да го сравняват с нашия бай Тошо селския хитрец.
    —цитат от коментар 1 на Jalis Ironhammer


    Няма да стане заради Юнкер и компания.Тръмп прави публично достояние исканията си.За разлика от Юнкер и ко,чийто намерения не се знаят.

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4308 Любопитно

    Хайде де...пуяка само говори алабализми!Нали ако отпаднат пречките за американския пазар - техните автопроизводители ще фалират за 2 години!Машино строенето им ще бъде пометено.....

    До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    дебатът колко точно социализъм е допустим и здравословен може да бъде безкраен; ясно е само, че в ЕС социализмът отдавна е надминал всякакви здравословни мерки и се е превърнал в тумор; Норвегия с 5 мил фитнес маниаци и нефт за 1 трилион долара може да го пробва, но дори и там е съмнително до какви резултати ще доведе след 1-2 поколения

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7875 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jalis Ironhammer":

    Тръмп се радва на рекордно одобрение сред американците. От четиримата предишни президенти, само Буш младши е имал по-висок рейтинг, при това след 11 септември 2001 г. …

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Е нали въведе мита да защитаваш бачкерите от Ръст белта срещу "незаконния" и "нечестен" внос на стомана и алуминий от ЕС ?! Поредицата от анти-логика в бомбастичните изяви на тоя човек, разчита единствено на късопаметната глупост и наивност на самоотвержния му електорат.

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Разумно предложение, но неизпълнимо. ЕС няма да изостави политиката на субсидиите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Някой може ли да обясни ЕС на кой Американски стоки точно е наложил мита и бариери?

  12. 12 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Е нали въведе мита да защитаваш бачкерите от Ръст белта срещу "незаконния" и "нечестен" внос на стомана и алуминий от ЕС ?! Поредицата от анти-логика в бомбастичните изяви на тоя човек, разчита единствено на късопаметната глупост и наивност на самоотвержния му електорат.
    —цитат от коментар 9 на Индиана


    Антилогика има сам в промити мозъци от левотолерастка пропаганда.Като изкусен преговарящ Тръмп знае кога какво да направи,за да постигне целите си.Целта му явно е да слага мита на стоманата и алуминия,а да договори условия на равнопоставеност в търговските отношения.

  13. 13 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Някой може ли да обясни ЕС на кой Американски стоки точно е наложил мита и бариери?
    —цитат от коментар 11 на eyd13372645


    На американските автомобили има мито от 11 процента в ЕС.Срещу 2,5 процента в САЩ за европейски.

  14. 14 Профил на zarzawat
    zarzawat
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да се премахнат митата е съвсем резонно - наскоро ЕС и Япония сключиха такова споразумение: https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2018/07/17/3283526_es_i_iaponiia_dogovoriha_nai-goliamata_zona_za/
    Това ще се хареса много на англичаните защото им дава вратичка за достъп до европейския пазар ако сключат същия договор със САЩ.

    Това за субсидиите би било прекрасно, но шанса е нулев. Представете си как ще реагират нашите животновъди ако им спрат евросубсидиите. В САЩ положението е подобно.

  15. 15 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2936 Весело

    Явно цялото управление на оранжевата марионетка на Путин ще бъде поредица от гафове, а след всеки гаф някой по умен му плесва един задвратник и го вкарва в пътя ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  16. 16 Профил на krumeto
    krumeto
    Рейтинг: 237 Гневно

    До коментар [#8] от "karabastun":

    Ами, не. Обама има буквално една седмица за 8 години с по-нисък рейтинг от Тръмп. Цялото първо президентство на Буш Мл. е с по-добър рейтинг (и почти цялото второ - с по-лош). Клинтън даже покрай разните скандали е имал по-добър рейтинг.
    https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

    Хубаво е да не се разпространяват неистини.

  17. 17 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    Щом Тръмп прави такова предложение, а ЕС го отхвърля - излиза че като цяло, американската продукция е по-конкурентна от европейската по отношение на цените.
    Неприятна канстатация.

  18. 18 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Явно цялото управление на оранжевата марионетка на Путин ще бъде поредица от гафове, а след всеки гаф някой по умен му плесва един задвратник и го вкарва в пътя ...
    —цитат от коментар 15 на danvan


    Марионетка на Путин е Меркел,която пълни руският бюджет като купува руки газ по Северен поток,а сега строи и Северен поток 2.Много са ви плитки лъжите.

  19. 19 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    На американските автомобили има мито от 11 процента в ЕС.Срещу 2,5 процента в САЩ за европейски.
    —цитат от коментар 13 на musashii


    А Америка въобще вняся ли Автомобили от ЕС?
    БМВ и Мерцедес ги правят в САЩ или Мексико или Канада и следователно те не се броят за Внос.
    Така че де факто мита няма.

  20. 20 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    За :)

    Ама ЕС да се откаже от комунизма няма как да стане. :)

  21. 21 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#14] от "zarzawat":

    Мисля че по добро сравнение е със споразумението с Канада.Освен субсидиите има и много други проблеми като взаимното признаване на стандартите в храните , определяне на процедурите за решаване на спорове , защита на личните данни и тн.
    Много сме далече от подобно нещо с щатите.Не е проблема само със САЩ , сигурно помниш съпротивата срещу TTIP в Европа.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    На американските автомобили има мито от 11 процента в ЕС.Срещу 2,5 процента в САЩ за европейски.
    —цитат от коментар 13 на musashii


    Сложи и 20% ДДС с/у 5-10% според щата там.

  23. 23 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    [quote#19:"eyd13372645"][/quote]

    Внасяп естествено.Иначе защо Тръмп ще казва,че ще им налага мита при неуспех на преговорите.В заводите им в САЩ се произвеждат само определени модели.

  24. 24 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7885 Неутрално

    Това е най-разумното предложение правено от Тръмп! Субсидиите изкривяват пазара и правят цените на стоките нереални! Премахването на всички субсидии в развитите страни ще даде шанс и на слаборазвитите да продават продукцията си на реални цени! И аз съм твърдо против субсидии на каквото и да било! Дейности, които са губещи и необходими на обществото да се финансират директно от държавите. По този начин ще се върне справедливостта в търговията!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  25. 25 Профил на voyko
    voyko
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    Това е целта на Тръмп - свободен достъп до европейските пазари. Само че при производството на селскостопански стоки повечето американски щати няма ограничения за използване хормони за растеж на животните, производство на генномодифицирани земеделски култури, внасянето на които в Европа това е забранено.

  26. 26 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    [quote#22:"realguru"][/quote]

    Точно.И заради това ДДС европейците плащаме по-скъпо за един и същи стоки от американците.

  27. 27 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Човека си е открповено луд. Аз съм съгласен с думите, че най-добре е да няма никави мита и субсидии, ама той е носителя на тази идея и в същото време е против нея.
    На това май му се викаше шизофрения.

  28. 28 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Това е целта на Тръмп - свободен достъп до европейските пазари. Само че при производството на селскостопански стоки повечето американски щати няма ограничения за използване хормони за растеж на животните, производство на генномодифицирани земеделски култури, внасянето на които в Европа това е забранено.
    —цитат от коментар 25 на voyko


    И като внесат ГМО какво от това?Всяко растение и домашно животно е в резултат на дългогодишна селекция на определени гени.

  29. 29 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#22] от "realguru":

    20те % ДДС да не важат само за американските автомобили, че ги намесваш. Страшен гуру си, няма що.

  30. 30 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#24] от "lz2":

    "Дейности, които са губещи и необходими на обществото да се финансират директно от държавите."
    Точно това се нарича субсидия.

  31. 31 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Отлична идея, която би облагодетелствала по-бедните страни с по-евтина продукция (като родината ви, евророби). И без това субсидиите в България отиват за бентлита, палати и яхти, тъй като цената и без това е конкурентна на европейската.

    До коментар [#6] от "Messerschmitt":

    Европа налага 10-11% мита на автомобилите от САЩ, а САЩ - 2.5%. Не знам кой е по-уплашен за автомобилостроенето си...

    До коментар [#25] от "voyko":

    Едното няма връзка с другото. На внос подлежи единствено продукция, която отговаря на изискваният за безопасност на Европейския съюз. Обмитяването идва след това.

  32. 32 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    Това не мина при Обама, а при тръмп изключено.Иначе умен ход , ясно му е че няма как да стане , но си връзва гащите за пред електората.Прави са някои тук да го сравняват с нашия бай Тошо селския хитрец.
    —цитат от коментар 1 на Jalis Ironhammer


    Защо да не мине? Къде е проблема с този подход? Или ЕС може да налага мита на САЩ но обратното не може? Ако ще е свободна търговия да бъде свободна.
    Защо Американските автомобили се таксуват с 7.5% а Европейските само 2.5% ?
    Защо САЩ да не може да изнася бадеми или домати за Франция? Защо ЕС субсидира непрекъснато Еърбъс а Боинг трябва да се бори сам?

    California Über Alles
  33. 33 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5076 Неутрално

    ЕС е оплетен и се държи от субсидии, без които ще има силно разбалансиран вътрешен пазар. Това си е социализъм. Но ако европейски субсидирани стоки с подбити цени, се изнасят някъде извън ЕС и разоряват местни производители, това вече е протекционизъм.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    До коментар [#8] от "karabastun":

    "Тръмп се радва на рекордно одобрение сред американците. От четиримата предишни президенти, само Буш младши е имал по-висок рейтинг, при това след 11 септември 2001 г. ..."

    Това е толкова глупава и наивна лъжа, че с два клика мога да я опровергая:

    Рейтингът на последните четирима алерикански президенти къвм м. юли от ВТОРАТА ГОДИНА на мандата им:

    Дръмб 42%
    Барак Обама 46%
    Джордж У. Буш 72%
    Бил Клинтън 43%
    Джордж Буш-баща 62%
    Средно за американските президенти през последните 80 години (1938-2018) 53%

    Източник: https://news.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx

    Извод: не вярвай на всичко, което си чул в кварталната пивница.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7885 Неутрално

    До коментар [#24] от "lz2":"Дейности, които са губещи и необходими на обществото да се финансират директно от държавите." Точно това се нарича субсидия.
    —цитат от коментар 30 на George Svinarov


    Това драги не е субсидия в пълния смисъл на думата! Субсидия е финансирането на селскостопанската продукция, производството на храни и ел енергия. Каква субсидия е например правосъдието? Че нали ако се плаща такса за цялата стойност на правораздаването, 90% от хората няма да могат да се обърнат към съда! А ако си плащаш за полиция, пожарна, образование? Субсидия е това, което се дава за производство на стоки, които после излизат на пазара! Другото си е държавно финансиране и не изкривява пазарните отношения! Има Балкан разлика в двете!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  37. 37 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    До коментар [#36] от "Norman Granz":

    Означава, че фактите не им харесват.
    Толкова по-зле за фактите.

  38. 38 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    До коментар [#37] от "atmanpg":

    "Означава, че фактите не им харесват.
    Толкова по-зле за фактите."

    А минусите се трупат като доказателство на непробиваемия придобит имунитет на Дръмбовата секта срещу неудобните истини.

    Да видим колко ще станат до довечера...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#36] от "Norman Granz":Означава, че фактите не им харесват.Толкова по-зле за фактите.
    —цитат от коментар 37 на atmanpg


    Остава и да кажеш срещу кой друг американски президент се е водила такава яростна медийна кампания.Все едно на живо гледам фейлетонът"Бай Ганьо журналист",в който бай Ганьо издава вестник и омаскарява всеки политически противник.
    Естествено,че това влияе на рейтинга като водещите медии плюят Тръмп денонощно.

  41. 41 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Тръмп отново предлага свободна търговия на ЕС и ми е интересно как ще го извъртят сега европротекционистите, че да излезе пак той виновен. ЕС няма да се съгласи за нищо на света, нито ще се откаже от субсидиите, нито ще иска да влезе в честна конкуренция с американците и причината за това е очевидна: европейският бизнес в повечето случаи не е конкурентен на американския.

  42. 42 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 655 Весело

    Иначе чудесна новина - Тръмп предлага свободна търговия, а Нормана циври, че хората не го харесват.

  43. 43 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    До коментар [#41] от "Black Hawk":

    "Тръмп отново предлага свободна търговия на ЕС..."

    Ти си чудесен пример за Дръмбов привърженик - often wrong, never uncertain. :))

    Ако Дръмб предлагаше "свободна търговия", нямаше да погребе TTIP.

    Няма смисъл да се спори с такива като теб, а - както съм писал - нямам и време. :))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  44. 44 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#32] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Според мен проблемът е че той говори за напълно свободна зона за търговия и мисля че подобно нещо може да се постигне само със споразумение като това с Канада.Аз съм твърдо за подобно нещо.Проблемът според мен не са митата.Споменаваш тези върху колите , но вече сигурно десет пъти повторихме че ако искахте нулеви мита можехте да го получите.Докато вървеше дебата за TTIP преди години аз го подкрепях(горе долу) .Може да видиш предния ми коментар.
    За субсидиите в ЕС нямам мнение защото не знам много.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  45. 45 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Защо социалистите сте против свободния пазар, предлаган от Президента Тръмп?

  46. 46 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    До коментар [#40] от "musashii":

    "Остава и да кажеш срещу кой друг американски президент се е водила такава яростна медийна кампания."

    Да не говорим, че подлите журналисти плащат на продажни холивудски актьори да си преправят гласа на неговия по разни записи, намерени в кантората на Майкъл Коен... ;-)

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  47. 47 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#18] от "musashii":

    А ти против северен поток ли си или просто си тролиш против меркел :Д Аз предлагам ударно развитие на зелената енергия за да не ни трябват никакви патоци

  48. 48 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#24] от "lz2":

    Ами съгласен ли си да плащаш реалната не субсидирана цена на храните. Доста солено ще излезе. В САЩ също има субсидии за селскостопанските производители. Иначе да, ако ЕС премахне субсидиите в земеделието и животновъдството, това би дало шанс на Африка да развие конкурентно този сектор и да изнася доста продукция.

  49. 49 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1588 Весело

    "Надявам се да го направят, ние сме готови - но те няма (да го направят)!"

    "Най-здравият " съветски болен, успял да се намести в Овалния кабинет, полага геройски усилия да поддържа шоуто си, като ръси още тръмпизми...
    Обаче то май ще бъде засенчено от родното рашо- фазиоидното шоу с мазни пехливански борби в лобистка защита на нарастващите интереси на мутромафията в БГ, разбира се водено от нашия Болен....

  50. 50 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#32] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Мне, Боинг също е бил субсидиран. Дори имаше решение на международния арбитражен съд което доказа че компанията е била субсидирана от щатските администрации. За доматите, едва ли е изгодно през атлантика с кораби да се пренасят подобни зарзавати. За бадеми и авокадо незнам. Стремя се да купувам средиземноморски такива след като прочетох за експлоатацията на работниците и изсичането на горски масиви от страна на корпорациите в Латинска Америка заради нашумелия плод.

  51. 51 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#24] от "lz2":Ами съгласен ли си да плащаш реалната не субсидирана цена на храните. Доста солено ще излезе. В САЩ също има субсидии за селскостопанските производители. Иначе да, ако ЕС премахне субсидиите в земеделието и животновъдството, това би дало шанс на Африка да развие конкурентно този сектор и да изнася доста продукция.
    —цитат от коментар 48 на tsyrvulan


    Пич, 1+1=2, няма как да е по друг начин... Когато субсидираш една стока, уж за да ѝ намалиш цената, нали увеличаваш данъчната тежест за хората, които трябва да платят тази субсидия... Това се нарича: "преливане от пусто в празно".

  52. 52 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    До коментар [#13] от "musashii":

    А САЩ налагат 20% за европейските камиони. Та кой на кого викаш?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  53. 53 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    До коментар [#40] от "musashii":

    Срещу Обама.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  54. 54 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7885 Неутрално

    До коментар [#24] от "lz2":Ами съгласен ли си да плащаш реалната не субсидирана цена на храните. Доста солено ще излезе. В САЩ също има субсидии за селскостопанските производители. Иначе да, ако ЕС премахне субсидиите в земеделието и животновъдството, това би дало шанс на Африка да развие конкурентно този сектор и да изнася доста продукция.
    —цитат от коментар 48 на tsyrvulan


    Виж сега, въпросът не толкова елементарен. Ако се премахнат субсидиите ще се увеличат цените на стоките. Но едновременно с това ще се намалят данъците, дащото няма да се събират пари за субсидии. Значи, увеличението на цените веднага се компенсира с намалените данъци. Това е теорията. Друг е въпроса, че държавите много трудно се отказват от вече въведен данък!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  55. 55 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#51] от "ivant88":

    Естествено че увеличаваш данъчната тежест, малко на хората, повече на корпорации и заможни индивиди. При мен ДДС е диверсифициран, като за стоки и услуги от първа необходимост са с почти символична ставка. За сметка на това, данъците са прогресивни. Не гледай само България, по света данъци и данъчни системи има разни и разнообразни. Как гледаш на възможността голяма група храни и услуги да се облагат със 7% ДДС в БГ, като за сметка на това има прогресивно облагане? Щото ако се разтърсиш ще видиш че в БГ май че е първенец като процент от бюджета който се пълни от ДДС.

  56. 56 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    До коментар [#8] от "karabastun":"Тръмп се радва на рекордно одобрение сред американците. От четиримата предишни президенти, само Буш младши е имал по-висок рейтинг, при това след 11 септември 2001 г. ..."Това е толкова глупава и наивна лъжа, че с два клика мога да я опровергая:Рейтингът на последните четирима алерикански президенти къвм м. юли от ВТОРАТА ГОДИНА на мандата им:Дръмб 42%Барак Обама 46%Джордж У. Буш 72%Бил Клинтън 43%Джордж Буш-баща 62%Средно за американските президенти през последните 80 години (1938-2018) 53%Източник: https://news.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx Извод: не вярвай на всичко, което си чул в кварталната пивница.
    —цитат от коментар 34 на Norman Granz


    Не му е грешна новината, а грешно я поднася.
    Тръмп наистина има рекордна подкрепа... сред Републиканците. Но пък Демократите никога не са мразели президент така. Затова като цяло му е нисък рейтингът.

  57. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Весело

    До коментар [#7] от "hhhuuunnnn":

    Като не ти харесва европейският социализъм САЩ и твоя любимец Тръмпи те зоват. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  58. 58 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1334 Весело

    До коментар [#46] от "Norman Granz":

    Прав си за актьорите щото те до един са:
    Защото сме социалисти! Фабиани долни.

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Весело

    Европейският бизнес в повечето случаи не е конкурентен на американския.
    —цитат от коментар 41 на Black Hawk


    Хахаха... и за това търговското салдо между ЕС и твоята нова родина САЩ е положителен за нас от ЕС! ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10772 Весело

    Тръмп обича Путин и търси война с ЕС.
    "Кажи ми кой ти е приятел за да то кажа какъв си"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  61. 61 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1334 Весело

    До коментар [#57] от "Иво":

    Тук си прав Ивчо. На който не му харесва социализма отива в Щатите. Лошото е че демократите са същите долни социалисти.

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  62. 62 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#54] от "lz2":

    Не гледай нещата само през призмата на българската данъчна система. В БГ системата е наложена основно от страна на МВФ, които след като се убедиха че данъчните власти са неспособни или некадърни/корумпирани да си вършат съвестно работата, се мина на вариант леки подоходни и преки данъци за сметка на по-тежки акцизи, непреки данъци, митнически сборове и прочее. Чудно ми е защо държави които не са и помирисвали камунизъм/цоциализъм имат прогресивни данъци, диверсифицирани ДДС ставки, и законно уредени стимули за работещите?

  63. 63 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    До коментар [#61] от "Честити Пижо Пенда без Дженда":

    Пижо, не мисля, че демократите в САЩ са като нашите европейски социалисти и социалдемократи, те са по-скоро либерали. А, ако искаш да видиш кои са истинските американски социалисти прочети тази статия:

    https://www.dw.com/bg/все-повече-американци-се-увличат-по-социализма-защо/a-42364820

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  64. 64 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1334 Весело

    До коментар [#63] от "Иво":

    Всички са фабиани. Съвременните либерали са цоциалисти

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  65. 65 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#40] от "musashii":"Остава и да кажеш срещу кой друг американски президент се е водила такава яростна медийна кампания."Да не говорим, че подлите журналисти плащат на продажни холивудски актьори да си преправят гласа на неговия по разни записи, намерени в кантората на Майкъл Коен... ;-)
    —цитат от коментар 46 на Norman Granz


    Какви записи?Като пишеш нещо ,пиши го изцяло ,а не с догадки.Да не мислиш,
    че като теб следя всеки компромат срещу Тръмп.

  66. 66 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 755 Разстроено

    До коментар [#55] от "tsyrvulan":

    "Как гледаш на възможността голяма група храни и услуги да се облагат със 7% ДДС в БГ, като за сметка на това има прогресивно облагане?"
    Гледам като на нещо изключително аморално. Гледам като на заврени пръсти в моя джоб, които алчно опитват да измъкнат още повече от парите, които аз съм изкарал. Гледам, както бих гледал на един пладнешки обир - от позицията на силата и под заплаха от санкции насилствено да ми се изземва още по-голяма част от моя личен доход.
    Така гледам.

  67. 67 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#61] от "Честити Пижо Пенда без Дженда":Пижо, не мисля, че демократите в САЩ са като нашите европейски социалисти и социалдемократи, те са по-скоро либерали. А, ако искаш да видиш кои са истинските американски социалисти прочети тази статия:https://www.dw.com/bg/все-повече-американци-се-увличат-по-социализма-защо/a-42364820
    —цитат от коментар 63 на Иво


    Прав си.Демократите нямат нищо общо с европейските социалисти и защита правата на работещите.Те защитават привилегии на гейове,негри и всякакви други малцинства извън белите хетеросексуални мъже и жени.

  68. 68 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#66] от "Darulio":

    Супер, значи въобще не си за Запада. Няма лошо. След като ти харесва да гледаш мизерия, разбита инфраструктура, пошлост и прочее само и само да не ти бъркат в джебеца.

  69. 69 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    " Тук сме, за да обясним и да намерим начин да предотвратим търговска война", каза Юнкер в интервю за германската обществена телевизия ZDF преди срещата, но добави, не е прекалено голям оптимист. По думите му, ако разговорите се провалят, ЕС "ще отговори незабавно"."

    Напърво време да спре с едностранните безумни действия спрямо ЕС, а за другото - има време !

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 655 Весело

    Разбираме, че не трябвало да се вярва на туитовете на Тръмп. Значи когато туитне, че Европа трябва да си плаща за сигурността, Тръмп удря по НАТО съвсем реално. Когато туитне, че предлага свободна търговия на ЕС - не трябва да се вярва на туитове. Айде изберете си едно от двете, другари.

  73. 73 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 655 Весело

    До коментар [#70] от "Darulio":

    Обзалагам се, че повечето хора тук не знаят какво е етатист. Иначе са си точно такива. А най-обичам аргумента "трябва да имаме прогресивни данъци, защото така е на запад". И когато обясниш, че това не е справедливо, че е наказание за предприемчивите и способните, отговорът е "стой си в мизерната България тогава!". Радвай се, че не са те обявили вече за путинофил, фашист, крайно десен, расист, хомофоб, ксенофоб, женомразец, тестногръд, ислямофоб и т.н. Щото според либерал-болшевиките тук ако се усъмниш в нещо европейско, било то данъчната система, то ти си всичко от изброеното.

  74. 74 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    За четящите английски (и умеещи да осмислят прочетен текст) - едно мнение на Леон Панета, цаемал през годините постове като началник на канцеларията на Белия дом, директор на ЦРУ и министър на отбраната на САЩ.

    С други думи - неотроцкист и ЛГБТ транс-джердър (според чудодейно "новоодеснелите" привърженици на Путиновия оранжев бойфренд):

    "It is without any modern precedent that a president would in just days undermine the fiscal and military support for the NATO Alliance; criticize our closest ally Great Britain and Prime Minister Theresa May over Brexit; label the European Union a “foe”; and end a summit with Russian President Vladimir Putin with a press conference in which he says he trusts the Russians more than he trusts his own intelligence and law enforcement agencies when it comes to who is responsible for interfering in the U.S. elections."
    https://www.newsweek.com/leon-panetta-how-save-america-president-trumps-foreign-policy-hell-opinion-1039384

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  75. 75 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 2003 Любопитно

    ВЕИ- грабежът влиза ли в това"отказ от всикчи субсидии"? А НЕПОЗВОЛЕНАТА ДЪРЖАВАНА ПОМОЩ за Марица 1 и 3, и тя ли?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  76. 76 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#70] от "Darulio":

    Знаеш ли каква е една от разликите между българина и западняка. Българинът разбира индивидуализмът като спасяване поединично, той да е добре и нехае за другите и какво се случва около него. Западнякът разбира индивидуализмът като личните си качества, стреми се да се обогати въз основа на тези си качества като по този начин обогатява и общността в която живее. Та за това в БГ гледаш палати по улици засипани с чакъл а пък в Австрия, въпреки планинския терен, китни къщи разположени по двете страни на чисти улици с цветенца и други джунджурийки. Та така.

  77. 77 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3231 Весело

    До коментар [#52] от "vesolr":

    Пардон, всъщност са 25%, само че не виждам Тръмп и последователите му да се оплакват от тази "несправедливост".

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  78. 78 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#73] от "Black Hawk":

    Ами представи си че знаем. Това е френски термин. Само че аз нито съм такъв или онакъв. Дневник е либерална медия и тъй като имам себе си за либерал, за това чета статиите и участвам в дискусиите. Не се интересувам от консервативни или социалистически вестници и сайтове. Не разбирам какво правят тук хора които не споделят либералните идеи. Има си куп други сайтове да се подвизавате.

  79. 79 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#74] от "Norman Granz":

    На тръмпецоидите каквито и документи или интервюта да им предоставиш е безсмислено. Ирационалната вяра в лидера и лидерството е нещо присъщо за подобни индивиди. Същата стока са както и ония които вярваха в Мадридския и които вярват в Бойка сега.

  80. 80 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 755 Весело

    До коментар [#76] от "tsyrvulan":

    Грешка, тука е така, защото всеки чака наготово да дойде Мама Държава, да му избърше задника, да го нахрани с лъжичка и да му направи уличката.
    Как са построени тия палати? Държавата ли дойде да му бие бетон, да му реди тухли и да му сложи покрива? Не, човекът сам се е погрижил, защото е знаел, че Мама Държава няма да дойде да му осигури подслон. Защо смяташ, че няма да е същото и с инфраструктурата?

    Иначе добре , че каза Австрия: по едно съвпадение точно Австрия е дала началото на - забележи! - Австрийската икономическа школа. Добра идея е да почетеш малко от авторите, че нещо ми се струваш закърмен с Капиталът.

  81. 81 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#77] от "vesolr":

    И в обратна посока е толкова митото за американски камиони. Тук вече и двете страни плащат еднакво, така че няма несправедливост.

  82. 82 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 755 Разстроено

    До коментар [#78] от "tsyrvulan":

    И аз съм либерал. Класически либерал. Не лявото извращение, което ти разбираш под либерализъм.

  83. 83 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#80] от "Darulio":

    Добра идея е да разбереш че държавата това са хората. Австрийските улички са китни щото австрийците плащат чрез данъците си да са китни. Ама ти нали не искаш да ти се бърка в джебеца както сам написа. Така че гледай мизерни, кални и мръсни улици с палати покрай тях. А поради ЕГН-то ми, няма как да съм откърмен с Капитала.

  84. 84 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Ха-ха-ха... Как ги закова само! Търговия без мета, ограничения и субсидии! И сега какво ще отговорят оялите се евробюрократи? И как ще купуват избори чрез субсидии?
    100:0 за Тръмп!
    Евала!

    пп Чрез износ на субсидирани стоки се изнася национален продукт и субсидията остава във изнасящото лице - колко удобно да крадем от бюджета. Освен това субсидиите изкривяват производства, пазари и пазарно поведение.

  85. 85 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Страшен резил за лекуващите лекари! Направо да им скъсат дипломите и да им отнемат правото да лекуват!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  86. 86 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#2] от "Един препатил":

    Глупости! Ако това стане всички, които си изкарват хляба със земеделие ще се изсипят в София и понеже някои от тях определено са по-умни от тебе, ти ще останеш без работа!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  87. 87 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#80] от "Darulio":

    Грешка. Тука е така, защото най дясната от всички десни партии въведе плоския данък и сега всички сектори, за които държавата трябва да се грижи са недофинансирани. Образование, здравеопазване, вътрешна сигурност, отбрана, инфраструктура и т.н.
    Данъците и другите приходи в бюджета са 30% от БВП, при 47.6% в същата тази Австрия, която споменаваш.
    EST.
    9 FRANCE 56.2 2017 EST.
    10 CUBA 55.2 2017 EST.
    11 NORWAY 54.7 2017 EST.
    12 DENMARK 53.5 2017 EST.
    13 ANGUILLA 52.0 2017 EST.
    14 BELGIUM 50.8 2017 EST.
    15 SWEDEN 50.7 2017 EST.
    16 LIBYA 49.0 2017 EST.
    17 HUNGARY 48.2 2017 EST.
    18 AUSTRIA 47.6 2017 EST.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  88. 88 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 755 Разстроено

    До коментар [#87] от "tribiri":

    Държавата не трябва да се грижи за половината от изброените от теб неща.

    Апропо, а какво ще кажеш за Ирландия? Там сигурно умират от глад и болести при техните 23.3% данъчна тежест?

  89. 89 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Субсидиите в Европа му бъркат в здравето.

  90. 90 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    До коментар [#84] от "qwerty":

    Добре казано!

  91. 91 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Тоя оранжев галоши кога ще си затвори ги плювалника?

  92. 92 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Нека не бъркаме твитовете на Тръмп с реално предложение. Твитовете са най-вече експресен начин да спуска "опорни точки". Нека видим дали наистина би предложил официално подобно нещо на ЕС. Не знам защо си мисли, че ще е на далавера. Някой може ли да обясни.
    —цитат от коментар 3 на buff


    Оставете далаверата.Предложения за премахване на субсидиите на цялата територия на ЕС за правени от изтъкнати европейски лидери,вкл. един бивш председател на Съвета на Европа.Не заради САЩ,а заради Европа.Заради положителният ефект върху селското стопанство,земеделието и много други отрасли.
    Така направено предложението е още по-добро за Европа.Но Европа е едно,а ЕС е друго.ЕС е в ръцете на хора с друго мислене,за съжаление.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  94. 94 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#88] от "Darulio":

    Първо не са 23% а 26.2% и второ по света има и други офшорни зони.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  95. 95 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    Прав е Тръмп!Не може стоки да се субсидират,а те да не основен вид продукт!Да речем испанските маслини се субсидират,за да се насърчи износът!Но,маслините не се отглеждат с такива разходи,каквито са цафевицата и пшеницата да речем!Това е един вид нелоялна конкуренция,която трябва да се прекрати!За това САЩ имат отрицателно салдо в търговията с ЕС!Някои квазиспециалисти да не пишат по темата,защото не разбират от тази наука наречена икономика!

  96. 96 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 655 Весело

    Субсидиите в Европа му бъркат в здравето.
    —цитат от коментар 89 на The Island


    Не бъркат на него, а на нас. И не в здравето, а в джоба.

  97. 97 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#66] от "Darulio":

    ++++++++++++++++++++++++

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  98. 98 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 755 Весело

    До коментар [#94] от "tribiri":

    Използвах данни от статия на Капитал от юни 2018 г., която се базира на чисто новия доклад на ЕК "Данъчни трендове в ЕС" на Европейската комисия. Ти ползваш приблизителни стойности от world factbook на ЦРУ.
    И като е офшорна зона (въпреки че не е) Ирландия, хората там измират от глад и болести, така ли? Явно може и да не дереш собствените си граждани, за да постигнеш високо качество на живот.

    А за Сингапур какво ще кажеш? Малко (56 места под България) по-надолу в класацията, която гледаш е. Нивото на живот там надали някога може да бъде постигнато от европейска държава. Та каква е данъчната тежест там?

  99. 99 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3231 Весело

    Тръмп изгуби търговската война. Фермерите негодуват, 12 милиарда няма да стигнат да си изтрият сълзите. Затова Тръмп изведнъж смени плочата. Само наивните тръмписти все още вярват, че той бил велик сделкаджия. Умря циганката, която го хвалеше.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  100. 100 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 655 Весело

    До коментар [#78] от "tsyrvulan":

    Бъркаш либерализма с лявото. Класическият либерализъм е десен и е за минимална държава, свободни индиви, ниски данъци, свободен пазар. Тези неща днес се отстояват до едно от консервативните партии (конкретно в САЩ), а терминът "либерал" е узурпиран от левундерите и техните партии, независимо дали се наричат демократически, социалдемократически, социалистически и т.н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK