Русия започна да строи в Сърбия жп линия, финансирана със заем на Белград от Москва

Русия започна да строи в Сърбия жп линия, финансирана със заем на Белград от Москва

© Associated Press



Дъщерно дружество на държавната "Руски железници" (РЖД) започна строителството на скоростна железопътна отсечка Стара Пазова - Нови Сад, предадоха БТА и РИА "Новости".
.
Това е първият 40-километров участък от планираната скоростна линия, която ще пресича Сърбия по коридора север-юг. Проектът, изпълняван от "РЖД Интернешнл" (собственост на държавната РЖД), предвижда влаковете по линията да могат да се движат с 200 км/ч.


Двупосочната железопътна линия ще има 19 големи и 36 по-малки моста и 2 виадукта.


Стойността на проекта е 248 милиона долара. Линията трябва да бъде пусната в експлоатация през 2021 г.


През ноември сръбското правителство каза, че е договорило финансиране за проекта. То ще дойде от заема в размер на 800 млн. долара, който Русия отпусна на сръбската държава жп компания "Железнице Србије", отпуснат през януари 2013 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (102)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Любим прийом на руснаци и китайци - ето ви едни пари назаем, връщате ни ги с дебелата лихва и като бонус трябва наша фирма да строи. Зверската оферта.

  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8060 Неутрално

    После да не се окаже, че сръбската железница е руска.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Колкото по-малко политическа, икономическа и военна зависимост от Русия,
    толкова по-добре. Ние не можем да се отърсим 30 години от такава зависимост,
    за съжаление.

  5. 5 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Сръбска, уж, железниа, ама с руски пари!!!Н това е нищо, в сравнение с нашето Белене, което ни кроят - с наши пари, руска АЕЦ!!!

  6. 6 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    шумадийците ще си припомнят скоро старата поговорка: Недай Бог Русия да те брани и Гърция да те храни.

    седеньето го зголемува задникот
  7. 7 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Борбата с Евроге.йовете започна.
    —цитат от коментар 3 на DDR


    И защо не се преселиш в свободната ти Русия ии в Северна Корея - далеч от Европа, а и ще освободиш и нас, от гадното си присъствие!

  8. 8 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    Любим прийом на руснаци и китайци - ето ви едни пари назаем, връщате ни ги с дебелата лихва и като бонус трябва наша фирма да строи. Зверската оферта.
    —цитат от коментар 1 на vespasian0303


    Така си е,но нашите форумни русороби и китайофили не могат да го разберат!

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    В момента, в който Сърбия се споразумее за нещо (каквото и да е) с Косово и наложи санкции на Московията, ще стане и официален кандидат за членство в ЕС. До момента, въпреки отворените глави и т.н. е по-скоро фиктивен такъв. Никой няма да остави шумадийските свинари да се правят на големи тарикати. От наша страна може да издигнем и изискването Сърбия да престане да подкопава европейската сигурност като руска марионетка и, за по-сигурно, Белград да влезе в НАТО.

    седеньето го зголемува задникот
  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2228 Неутрално

    ЧЕСТИТО на сърбите- някога им завиждахме, че за Запад, сега пътуват към Евразия!!!

  11. 11 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Любим прийом на руснаци и китайци - ето ви едни пари назаем, връщате ни ги с дебелата лихва и като бонус трябва наша фирма да строи. Зверската оферта.
    —цитат от коментар 1 на vespasian0303


    До коментар [#1] от "vespasian0303":

    Любим прейом на всеки, който дава пари, хеле пък между държави. Безплатен обяд няма. Едни искат лихви, други - гарантиран пазар, трети - военни бази ... и т.н.

  12. 12 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Последното островче за росиюшка в Европа.

  13. 13 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Сърбия има като нас застастаряващо и намаляващо население, което е малко мобилно , за чий им е тази железница , кой ще се движи по нея , дори и на субсидирани цени.

  14. 14 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#13] от "Иван К.":

    Това е виждането на болшевика за цивилизация! Паровозик

  15. 15 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9330 Неутрално

    Е как ще е сръбска с руски пари, на путините.

  16. 16 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1267 Весело

    “Това е първият 40-километров участък от планираната скоростна линия, която ще пресича Сърбия по коридора север-юг. “.А нещо изток запад няма Линда се строи от магая??Можем да го продължим до морето)))))

  17. 17 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Паника, издаваща фрустрация от загубата на Македония и Черна Гора.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  18. 18 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3291 Неутрално

    До коментар [#1] от "vespasian0303":

    Любим прийом на руснаци и китайци - ето ви едни пари назаем, връщате ни ги с дебелата лихва и като бонус трябва наша фирма да строи. Зверската оферта.
    —цитат от коментар 1 на vespasian0303


    Да знаете някой да предлага други условия? Например - ето ви едни пари, евентуално ще ни ги върнете без лихва и си ги разделете с фирмите на Пеевски? Така пари се дават само от бюджета, а не като заем.
    Малко по-сериозно - не се дават пари. Договаря се проект на определена стойност, който се изпълнява от кредитора. Обектът се предава готов и стойността му започва да се изплаща от кредитополучателя по договорена схема на вноските и лихвите. Печалбана на кредитора е, че си създава работа и прибира нещо от лихвите. Печалбата на кредитополучателят е, че получава готов обект, а и негови фирми все някак участват като подизпълнители. Другият начин е .... вижте по-горе.

  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    Сърбия има като нас застастаряващо и намаляващо население, което е малко мобилно , за чий им е тази железница , кой ще се движи по нея , дори и на субсидирани цени.
    —цитат от коментар 13 на Иван К.


    Е как за кой, нали приятелчето на Путин трябва да си напълни джоба.

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    А охраната на железницата предполагам ще бъде от вежливи безпагонести тъпанари.

    The best way to predict the future is to invent it.
  21. 21 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    До коментар [#18] от "Един препатил":

    Това е практиката на китайци и руснаци , но ако можеше да вземат заем от другаде е по добре да вземат и сами да си опредлят строителя , все едно банката като ти дава ипотека да ти определя и коя фирма ще ти строи имота.

  22. 22 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    Любим прийом на руснаци и китайци - ето ви едни пари назаем, връщате ни ги с дебелата лихва и като бонус трябва наша фирма да строи. Зверската оферта.
    —цитат от коментар 1 на vespasian0303


    Нищо ново не са открили руснаците и китайците.
    Така САЩ дадоха едни пари на румънци и шиптъри, с условието Бехтел да строи магистралите.
    Резултатът бе 57 км долара за 1,5 млрд долара в Румъния и 138 км за 2 млрд в Косово и Албания.

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иван К.":

    ами идва МВФ и казва разпродавай ...... също е заем

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Ко? Не! Кредит се дава с лихва разбира се и въз основа на бизнес план за развитието на проекта, за да се разбере колко е вероятно да се изплати. Разбира се, има и обезпечение. Това с кредитирането и наемане на изпълнител, посочен от кредитора е някакъв подход, който сте учили в някоя съветска школа.

  25. 25 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1585 Весело

    споко бе денги нет

    гошо
  26. 26 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2167 Весело

    Да попитам за един приятел: Колко бронепоезда ще се движат по линията?

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  27. 27 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#22] от "Virgin":

    Комунде, а за златния път до Адлер 7 миларда баксов за 28 мили как ти се струват? https://www.esquire.com/news-politics/news/a27243/russia-olympics-caviar-road/

    The best way to predict the future is to invent it.
  28. 28 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    Заемът ще е с много дълъг срок за погасяване, а лихвата много висока, но много строго пазена търговска тайна, която никой не трябва да научи!!! Руска фирма ще строи на много завишени цени и ще прибере обратно парите от заема. На някого това да му е познато???
    На края сърбите ще върнат заема поне двойно, но по-вероятно е от 800 милиона, сумата за връщане да стигне към 2 милиарда, че и отгоре с неизменното оскъпяване поради всякакви измислени причини по време на проектирането и строителството.
    Честито на сърбите! Не сме българите сме тъпанари.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#28] от "quatro_4x3": "Не сме българите сме тъпанари."

    Да се чете " Не само българите......."

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  30. 30 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    Няма да я построят навреме, няма да се вместят в бюджета и няма да отговаря на изискванията. А и след като ще теглят заем могат да си го изтеглят откъдето им е кеф и да си строят сами, ама корупцията не разрешава.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  31. 31 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    Не мога да си спомня при такива пари колко е обичайната "взятка".

  32. 32 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Заемът ще е с много дълъг срок за погасяване, а лихвата много висока, но много строго пазена търговска тайна, която никой не трябва да научи!!! Руска фирма ще строи на много завишени цени и ще прибере обратно парите от заема. На някого това да му е познато??? На края сърбите ще върнат заема поне двойно, но по-вероятно е от 800 милиона, сумата за връщане да стигне към 2 милиарда, че и отгоре с неизменното оскъпяване поради всякакви измислени причини по време на проектирането и строителството. Честито на сърбите! Не сме българите сме тъпанари.
    —цитат от коментар 28 на quatro_4x3


    Колко да е тайна. Средногодишната лихва е 4.1% и изобщо не е ниска (тогава е договорено и че руски фирми ще строят).

    Всъщност сърбите са можели да вземат заема от Европейската банка за развитие при ПО-НИСКА лихва и без изискване кой ще е строителя, ама шумадийци са решили да правят мили очи на Москва.

  33. 33 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Същата схема предлагаха и за "Южен поток".
    Стръвта беше "600 милиона годишно от транзитни такси". Долари или левове - така и не се разбра.
    А куката - кредит от банка на "Газпром" с лихва, три пъти по-висока от пазарната; строителство от фирма на "Газпром" на цена, два пъти по-висока от пазарната; експлоатация с персонал на "Газпром" със заплати двойно по-високи от американските.
    И така 20-25 години всички транзитни такси отиват за да се върнат кредитите, при условие, че транзита е с мноооого голям обем, де.
    А ако е по-малък - плащаш 30-40 години и накрая получаваш напълно амортизиран актив, който за нищо не става.

    Тоя номер китайците го прилагат активно в Африка вече повече от 20 години. Лично съм виждал как строят магистрали в Алжир - багерите, камионите, крановет, бетоновите заводи, арматурните заводи, кофражите, желязото, цимента, даже жилищните контейнери, столовите, кионото, барчето на работниците - всичко е китайско. Работниците също са китайци, разбира се. За местните фирми няма нито стотинка.

    Знанието е сила, информацията - власт
  34. 34 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#5] от "chinaski":

    това белене е леко овехтяла концепция.
    ето тук какви са най-новите тенденции.
    https://www.wired.com/story/electric-grid-rising-costs-renewables/

    и те никак не облагодетелстват старите производители на ток.

  35. 35 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Русия и Сърбия - вечна /с/дружба!Хахахахха.....

  36. 36 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2167 Весело

    До коментар [#28] от "quatro_4x3":

    Да припомним условията за подарените Миг-29 на Сърбия. Подариха им една ескадрила/12 самолета/ при две условия:
    1. Първоначален ремонт за въвеждане в експлоатация за 240 милиона долара.
    2. Модернизация до някакво ниво за още 250 милиона долара.
    Общо почти 500 милиона долара за 12 стари МИГ-29.

    Три месеца преди тази сделка корпорацията МИГ предлагаше на България 12 бр. НОВИ МИГ-29 по 35 милиона долара или по 29 милиона долара с изкупуване на нашите стари МИГ-28 по 6 милиона за бройка...

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  37. 37 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1275 Весело

    248 милиона долара за 40 км. По 6,2 милиона на километър. Дупе да им е яко на сръбските крепостни, как се изплаща това, заедно с руските "братски" лихви, между 4 и 6% :):):)
    Поне на нас толкова ни начисляваха за "Южен поток"

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  38. 38 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    Данък "Русия" за сърбите. Да им е честит! Плюс некачествено строителство, забавени срокове, и...средна скорост восемдесят километра в час.

  39. 39 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#32] от "dobri_i":

    Обикновено засекретяват условията, за да прикрият колко неизгодни са и какво са подписали местните продажници. Така е и с цената на руския газ за България.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  40. 40 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Златни ще им излезат на сърбетата теа линии

  41. 41 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    [quote#32:"dobri_i"][/quote]

    Москва ще ги защитава.....от македонците или от злите българи. Нищо, сега като пишат сметката на Войводина и много бързо ще се отърват и от нея.

  42. 42 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1599 Весело

    До коментар [#36] от "mitko11":

    Нормално! Не е никак евтино да имаш "братушки" и е голям късмет, ако нямаш!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  43. 43 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Данък "Русия" за сърбите. Да им е честит! Плюс некачествено строителство, забавени срокове, и...средна скорост восемдесят километра в час.
    —цитат от коментар 38 на GreenEyes


    Чакай да видиш цената как се вдига на всеки шест месеца......със задна дата. Този проект докато се строи цената му ще скочи от 300 млн.$ на 1,2млрд.$.
    Анексите вече са разпечатани

  44. 44 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Нали тази територия все още не е разпределена, нито към Нато, нито към ЕС, та расиа бърза с подаръците. То не, че американците не се облизват и те, ама пусто расиа има повече шансове.
    Честито на робите.

  45. 45 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3875 Неутрално

    Това ще е килимчето на Сърбия за Евразийския!Защото друг скоро няма да видят....

    До истината се достига с познание!
  46. 46 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Нали тази територия все още не е разпределена, нито към Нато, нито към ЕС, та расиа бърза с подаръците. То не, че американците не се облизват и те, ама пусто расиа има повече шансове.Честито на робите.
    —цитат от коментар 44 на tolex


    Тя пък една територия....мани мани.

  47. 47 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Това ще е килимчето на Сърбия за Евразийския!Защото друг скоро няма да видят....
    —цитат от коментар 45 на Messerschmitt


    Не няма, не трябва да виждат. И не скоро, а никога. Сърбежите трябва да се разпаднат до села държави и да се пуцат помежду си.

  48. 48 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3364 Весело

    страдаме за сърбите или видяхме и техния фалит

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  49. 49 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Старият сръбски виц: Бизнес се прави со пари или со дупе, пари нема, действай!

  50. 50 Профил на cybersas
    cybersas
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Е тва е - аз така всичко мога да построя - давам им кредит х4 от цената - строя, взимам 3/4 кеш + лихви - и като спестя и малко джелезо - не 200 а 2,000 км/ч ще се движат... в пропастта... Мале на бате пиленцата....

  51. 51 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Агитката, още ли сте тук? Хайде на протести!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  52. 52 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#5] от "chinaski":това белене е леко овехтяла концепция.ето тук какви са най-новите тенденции.https://www.wired.com/story/electric-grid-rising-costs-renewables/ и те никак не облагодетелстват старите производители на ток.
    —цитат от коментар 34 на mihail_p


    Тях не ги интересува нищо друго, освен да ни оскубят още няколко милиарда!!!И под тях имам предвид руската клика от партии и организации у нас, като настоящия парламент е само от такива подлоги.

  53. 53 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2255 Весело

    споко бе денги нет
    —цитат от коментар 25 на гошо


    Абе стига с тази мантра- денги нет било!

    Я се разходи някъде извън Москва- да скибаш къщите с басейните- обикновените руснаци живот си живеят, ей!

    Нямало денги! Половин Европа и няколко щата се изсипаха в Русия заради високото заплащане- нямало денги!

    Глупости!

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  54. 54 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    Линията се намира в автономната област Воеводина , която като се отдели от Сърбия подобно на Косово, ще остане извън пределите на сръбската държава.

  55. 55 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3291 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иван К.":

    До коментар [#18] от "Един препатил":Това е практиката на китайци и руснаци , но ако можеше да вземат заем от другаде е по добре да вземат и сами да си опредлят строителя , все едно банката като ти дава ипотека да ти определя и коя фирма ще ти строи имота.
    —цитат от коментар 21 на Иван К.


    Приятелю, не си бъркайте главата с ипотечните кредити. Нали четем едно и също нещо - става дума за заем между двете железопътни компании. За конкретен обект. Какъв друг вариант виждате в случая? А същото би било ако е и междудържавен кредит - както "Росатом" строи "Пакш 2" в Унгария. Друг вариант няма независимо дали са руснаци, китайци, джендъри или марсианци. Съвсем друг е въпросът ако сърбите искат да вземат заем от международните финансови институции и след това те да си решават как ще го ползват. За целта обаче първо трябва някой да им го даде. И след това да им излезе сметката като съпоставят условията при двата варианта. Явно, че едното от двете неща не се е случило и затова са избрали този т. нар. "кредит на продавача". Няма никаква шашма - те така са си решили и много добре знаят какво правят.

  56. 56 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#28] от "quatro_4x3":

    споко бе денги нет /колко пъти Грънчо и Дифендера трябва да ви го казват това/Пък и руснаците ,знаеш ,един тостер не могат да направят ,ЖП линия щели да правят

    гошо
  57. 57 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Сърбите са взели вече от Китай 300 млн долара заем за 30 км от Белград до Стара Пазова, и сега вземат от Русия 248млн долара за 40км от Стара Пазова до Нови Сад.

    Ясно е че и руснаците и китайците ще докарат свои фирми да строят.

    Изглежда диверсифицират (разнообразяват) източниците на финансиране за тази линия, за да не са само подвластни на Китай. Разбира се всичко зависи от условията по кредита и лихвата.

    Това само показва колко много печелим от това да сме в ЕС и цялата тази пътна/ЖП/пристанищна/градска/екологична инфраструктура да ни се строи с минимално съфинансиране от наша страна, и при открит търг за избор на изпълнител.

  58. 58 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Че тя,линията си съществува.....просто ще я ремонтират!

  59. 59 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#33] от "pag":

    Предлагам да им изпратим Р. Овч, Р. Петков и Гоце, за да бранят "търговската тайна" на договора. Даже може и да им издействат и един голям троен шлем

    майтапа
  60. 60 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2167 Весело

    До коментар [#59] от "Александър":

    По-добре Румен Гечев за финансов консултант...

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  61. 61 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3291 Неутрално

    До коментар [#43] от "stanislavdi":

    "Чакай да видиш цената как се вдига на всеки шест месеца......със задна дата. Този проект докато се строи цената му ще скочи от 300 млн.$ на 1,2млрд.$.
    Анексите вече са разпечатани"

    Не е задължително. Това с анексите всеки доставчик го опитва. Зависи доколко купувачът е в играта. Ако се запъне извиването на ръце специално при пътища и жп линиии трудно минава. Те са твърде стандартни и друг може да ги продължи, а построеното не може да се отнесе. А това, че нещо ще се открадне - то се знае, иначе нямаше да има завършен проект никъде по света. По този повод си спомних тъкмо за един приятел сърбин, който преди много години ми каза, че подчинените във фирмата му го крадат. Е, защо не им кажеш, че си ги изловил? Да, ще им казвам - нека си мислят, че са се скрили, иначе ще измислят нещо друго. Еми, уволни ги! А, ще ги уволнявам - вършат добра работа, къде ще търся други? Е, добре де, какво става тогава? Нищо, работата си върви, те си покрадват по малко, аз съм си го сметнал и всичко е наред. По малко може, важното е да не се прекалява. И работата да се върши най-вече.
    Та така върви светът, приятелю.

  62. 62 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Прощай и сбогом Европейским Союзом....

  63. 63 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Сърбетата ще ги сърби дупето дълго време.
    Няколко поколения.

  64. 64 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#53] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    ++++ глей колко балъци ще клъвнат?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  65. 65 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    До коментар [#59] от "Александър":

    А, те си имат техни “специалисти”, пред които нашите са жалки аматьори.

    Знанието е сила, информацията - власт
  66. 66 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Това което си спомням е че винаги сме завиждали на сърбите които при Тото свободно обикаляха по света. Винаги са имали доста по-добър стандарт от нас. Днес незнам какво е съотношението , но мисля , че те са много по задружни и по широко скроени от нас. Със сигурност знаят как да се веселят и на това много им се радвам. Пожелавам на всеки да празнува със сърби на някой празник и после нека дойде тук да сподели впечатленията си.
    Относно проекта си мисля, че всички са си направили сметката . Обсъждането във форума е несериозно тъй като никой от нас не е чел договора. Но за сметка на това емоционално , което е забавно за всички участници :)

    Stupid people make me sick
  67. 67 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    И каква е тази ЖП линия? От никъде за никъде.

  68. 68 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    Пожелавам на всеки да празнува със сърби на някой празник и после нека дойде тук да сподели впечатленията си.
    —цитат от коментар 66 на Хакуна Матата !


    Значи има и много други форми на забавления от безпаметно напиване под звуците на гръмки псувни и ориенталски ритми.

  69. 69 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#66] от "Хакуна Матата !":

    Под статия за руския икономически колониализъм, от който все още се мъчим да се отскубнем, ти влезе само, за да изтропаш някаква опорка колко весело се забавлявали сърбетата! С толкова акъл, винаги ще я докарвате до поредната Виденова зима.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  70. 70 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Сега Русия можеше да строй скоростната жп линия в БГ, но заради глобалистките подлоги, които ни управляват, я строй в Сърбия! Нашите влакове сигурно са най-бавните в света!

    Не на глобалистите и глобуса!
  71. 71 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#66] от "Хакуна Матата !":

    Виж сега, сърбите имаха по-добър стандарт от нас защото се отскубнаха от желязната хватка на матушката ви още по времето на жълтоглазия сатрап... Всичко останало е последствие от този факт.

  72. 72 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#69] от "c.b.o.":

    Всички комуняги се слагат и са се слагали на сърбите. Всеки небългарин е задължително русофил и сърбофил, двете неща вървят заедно още от времето на Гошо Тарабата, който след като организира кървавата баня през 20-те години на миналия век, избяга на сигурно в Сърбославия.

  73. 73 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Браво на сърбите - намерили са сериозен инвеститор
    - железницата е много важна ... един пояс, един път :-)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  74. 74 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Сега Русия можеше да строй скоростната жп линия в БГ, но заради глобалистките подлоги, които ни управляват, я строй в Сърбия! Нашите влакове сигурно са най-бавните в света!
    —цитат от коментар 70 на ivo


    Що поне не слагаш "настроение:весело"? :)))

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  75. 75 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4131 Любопитно

    Кого ще обслужва тази железница?
    Какви товари и какви пътници ще кара?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  76. 76 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4131 Любопитно

    Сега Русия можеше да строй скоростната жп линия в БГ, но заради глобалистките подлоги, които ни управляват, я строй в Сърбия! Нашите влакове сигурно са най-бавните в света!
    —цитат от коментар 70 на ivo


    Тю да му се не види!
    Пак изпуснахме далаверата?
    За какво (на България) ни е връзка север - юг?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  77. 77 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Няма какво да ги мислим Сърбите аминай-добре да си гледаме св собствената паница!
    Защото нашиъте железници са яко прелял външен селски кенеф!
    И без да им виси заем от руснаците!

    I Want To Believe
  78. 78 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4131 Неутрално

    Няма какво да ги мислим Сърбите аминай-добре да си гледаме св собствената паница!Защото нашиъте железници са яко прелял външен селски кенеф!...
    —цитат от коментар 77 на 2.5


    Докато Московски е на поста си, а не в затвора, за БДЖ няма да има бял ден!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  79. 79 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално


    Абе стига с тази мантра- денги нет било!
    Я се разходи някъде извън Москва- да скибаш къщите с басейните- обикновените руснаци живот си живеят, ей!
    Нямало денги! Половин Европа и няколко щата се изсипаха в Русия заради високото заплащане- нямало денги!
    —цитат от коментар 53 на Дедов'та Колюуа Унукя!

    Братле, да не бъркаш Масква с Маями?
    Пак е с "М", но имат малка разлика.

  80. 80 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Сърбетата ще се накълват като кауни с този договор и проект. Направо ще им се иска да разделят Югославия още веднъж от зор.

  81. 81 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2035 Весело

    [quote#7:"chinaski"][/quote]

    Тако се кали челикот.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  82. 82 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#1] от "vespasian0303":Любим прийом на руснаци и китайци - ето ви едни пари назаем, връщате ни ги с дебелата лихва и като бонус трябва наша фирма да строи. Зверската оферта.

    Любим приом , но режисиран от Простия . Руснаци и китайци дава пари , строят , вдигат стандарта на сърбите , а лаврите обира Простия - Бога , който води западните към светлите европейски бъднини . Сърбите , като и си изтъкат платното - ще ритнат кросното и ще прегърнат вожда на Западните . С благодарност , че им е докарал и руски и китайски инвеститори .

  83. 83 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#53] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":Я се разходи някъде извън Москва- да скибаш къщите с басейните- обикновените руснаци живот си живеят, ей!

    Що се косиш . Не са на нивото и на Дучето . След световното изнесе цяла лекция за руснаците в едно телевизионно предаване и се оказа едва ли не най- върлия русофил по българско . Прати колегата -форумец при Дучето по въпроса за денгите - ще му бъде консултант анализатор . дано запомни нещо .

  84. 84 Профил на wsxdre
    wsxdre
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#1] от "vespasian0303":

    къде пише за лихви? я дай инфо ,поразрови се малко

  85. 85 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2002 Неутрално


    До коментар [#2] от "Роси":После да не се окаже, че сръбската железница е руска.

    А защо не ? Руски пари , руски фирми , руска КОНЦЕСИЯ . Вие дадохте на чужди държави златниа добив на България , дадохте ЧЕЗ да храни чужди пенсионери , а вашите да се греят на пожари от исторически сгради ,крепехте янките когато целеха с ракети Белградската телевизия , спънахте руснаците да им помогнат срещу Стелтовете и Ауаксите . и на всичко отгоре се опитвате да им кажете какво е добро за тях . Та няма да стане американска линията , я !!!

  86. 86 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4595 Весело

    До коментар [#85] от "papуre":

    Ще стане, някой ден ще стане!

    klimentm
  87. 87 Профил на Aleksandar Belov
    Aleksandar Belov
    Рейтинг: 12 Весело

    Стойността на проекта е 248 милиона долара...
    ...финансиране за проекта. То ще дойде от заема в размер на 800 млн. долара...
    Май голямо папкане ще падне на обществени пАри :)

  88. 88 Профил на ba
    ba
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Това е поредния опит да се шунтира България с комуникациите към Солун. Сърбите/ руснаците винаги са работили срещу нас.
    Да прилапат Македония.
    Сърбите са пъргави и енергични. У нас рубладжиите скапват държавата ни

  89. 89 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Има резон.
    Централни остатъци от бивши (респективно) северна и южна славия.
    Защо да не си помагат?

  90. 90 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1829 Весело

    Еее браво! А ЧЕСТИТО! Значи сега Цветан Василев може да ползва новата жп-линия за да се яви в съда лично да дава показания по делото КТБ

  91. 91 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1884 Любопитно

    Сега Русия можеше да строй скоростната жп линия в БГ, но заради глобалистките подлоги, които ни управляват, я строй в Сърбия! Нашите влакове сигурно са най-бавните в света!
    —цитат от коментар 70 на ivo


    Въпрос: колко високоскоростни железопътни линии е построЙла росия изобщо някъде? Анимации, надуваемки и бъдеще време не важат.

  92. 92 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 766 Весело

    Сега Русия можеше да строй скоростната жп линия в БГ, но заради глобалистките подлоги, които ни управляват, я строй в Сърбия! Нашите влакове сигурно са най-бавните в света!
    —цитат от коментар 70 на ivo


    Точно пък руснаците да ти строят ЖП линия, че и скоростна...благодаря. По времето на царизма за 25г.са си построили криво-ляво Транссиб - най-дългата линия в света. А по времето на СССР за 50 години не можаха да довършат два пъти по-късата БАМ. Не ща да си мисля до какви висини са стигнали сега, при олигархо-феодализма.
    Тъй че, верно е по-добре китайците да строят, те поне имат опит с високоскоростните влакове.

  93. 93 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Сърбите са взели вече от Китай 300 млн долара заем за 30 км от Белград до Стара Пазова, и сега вземат от Русия 248млн долара за 40км от Стара Пазова до Нови Сад.Ясно е че и руснаците и китайците ще докарат свои фирми да строят.Изглежда диверсифицират (разнообразяват) източниците на финансиране за тази линия, за да не са само подвластни на Китай. Разбира се всичко зависи от условията по кредита и лихвата.Това само показва колко много печелим от това да сме в ЕС и цялата тази пътна/ЖП/пристанищна/градска/екологична инфраструктура да ни се строи с минимално съфинансиране от наша страна, и при открит търг за избор на изпълнител.
    —цитат от коментар 57 на skeptichen


    Само дано случим на изпълнител, че като гледам магистралите...

  94. 94 Профил на Огнян Тодоров
    Огнян Тодоров
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#61] от "Един препатил":

    Типичен балкански манталитет.

  95. 95 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#78:"Храбър"][/quote]

    Не че не е за там, но въпросът явно е много по-сложен - пропадането на БДЖ започна още при бай Тошо /с министър П. Кубадински/ и единствено следва да решим дали ще продължим да копаем дъното или генерално ще преструктурираме визията и действията си.

  96. 96 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3936 Неутрално

    Сега Русия можеше да строй скоростната жп линия в БГ, но заради глобалистките подлоги, които ни управляват, я строй в Сърбия! Нашите влакове сигурно са най-бавните в света!
    —цитат от коментар 70 на ivo


    Душа,
    КОЛКО скоростни жп линии има в Русийката, че чак тук ще строят ?!?!
    Там нямат свястни пътища, ти скоростни жп линии сънуваш, че ти строят.
    Вашите влакове в Русийката са едни от най-гнусните и бавни в света.
    Останали на нивото на средата на миналия век.....

  97. 97 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#70] от "ivo":

    В България вече има скоростна линия - Септември-Пловдив която влака може да се движи с 160км/ч, но у нас остарелите електровози Шкода развиват до 120 км/ч. Спокойно можеш да работиш в Пловдив и да живееш в Септември без да караш кола.

    Останалата част от линията - София-Септември и Пловдив-Бургас ще се строи в настоящия програмен период, пак с пари от ЕС.

    Без заеми - напълно безвъзмездно получаваме модерна инфрастуктура. Единственото не-модерно са новите руски влакове в метрото на София. Сега ще видим новите мотриси от Сименс за третата линия - това ще е истинската европейска линия в София.

  98. 98 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#93] от "t_tzanev":

    Е какво им е на магистралите?

    Проблеми ако има те трябва да бъдат констатирани от държавните контролни органи - ако там има забележки вината е на АПИ че е приела негоден път. Още повече тези пътища имат гаранционен период и дефектите се отстраняват за сметка на изпълнителя.

    Не е виновен този който яде зелника, а този който му го дава.

  99. 99 Профил на kbderror
    kbderror
    Рейтинг: 213 Любопитно

    На всичките истерици да припомня един факт: Преди ЕС (2007), метрото в София се строеше със заем от Япония и се строеше от японска фирма, тогава нямаше бълващи помия платени писачи.

  100. 100 Профил на wsxdre
    wsxdre
    Рейтинг: 611 Любопитно

    До коментар [#1] от "vespasian0303":

    къде пише за лихви,ТРОЛЕЙБУС ?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK