"Райънер" се изправя пред стачки на пилотите в пет държави идната седмица

"Райънер" се изправя пред стачки на пилотите в пет държави идната седмица

© Reuters



Пилотите на "Райънер" в Ирландия, Швеция и Белгия ще стачкуват на 10 август, като вероятно към тях ще се присъединят колегите им от Германия и Холандия. Също така в петък пилотите на авиокомпанията в Ирландия ще стачкуват за четвърти път, което принуди ръководството да отмени 20 от планираните 300 полета за деня, или общо 7 процента. Отменените полети засягат 3500 пътници, на които е било предложено алтернативно решение. Около 25% от пилотите стачкуват в страната.


Ирландските пилоти, които вече стачкуваха три дни през юли, настояват за по-добри условия на труд. Продължаването на стачката беше подкрепено, след като миналата седмица "Райънер" реши да накаже протестиращите, намалявайки полетите си от Дъблин през зимата на 2018 г.


Ръководството планира да прехвърли самолетите си в Полша, което може да доведе до съкращаването на 300 служители - 100 пилоти и 200 души кабинен персонал.




Ирландските пилоти получиха подкрепа от шведските си колеги, които обявиха стачка за 10 август. В протеста ще се включат около 40 пилоти от летището в Скавста, югозападно от Стокхолм, съобщи пред АФП Томи Ларсон, преговарящ от името на шведските пилоти от гражданското въздухоплаване. В комюнике на синдиката се посочва постоянния отказ на ръководството да се срещне с преговарящите.


Компанията е изправена и пред заплахата от стачки на германските и холандските пилоти, които засега не са внесли стачно предизвестие. Холандските пилоти предложиха да подкрепят стачката на ирландските им колеги и 99.5% от тях гласуваха за стачни действия.


В Германия пилотите от авиокомпанията в понеделник гласуваха с 96 на сто в подкрепа на стачка, но дадоха време на ръководството до 6 август да преговаря и все пак да се постигне споразумение. Около 400 пилоти на авиопревозвача са базирани в Германия, което представлява около 10 процента от общия пилотски състав.
Миналата седмица нискотарифната компания се изправи пред безпрецедентна стачка на кабинния си персонал в четири европейски страни - Испания, Италия, Португалия и Белгия. Групата не престава да критикува трудовите протести и предупреди, че може да бъде принудена да съкрати полети и работни места.


Проблемите в авикомпанията излязоха наяве след усложненията с планирането на отпуските на пилотите през септември 2017 г., довели до тежък трудов конфликт и отмяна на общо 20 000 полета през следващите месеци.


Кризата принуди "Райънер" да преобърне на 180 градуса позициите си и да започне преговори със синдикатите в няколко страни, след като дотогава отказваше да признае профсъюзите. Заради кризата генералният директор на групата Майкъл О'Лиъри се отказа от бонус за 2018 година, който можеше да достигне 1 милион евро поради добрите резултати на компанията.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Синдикатите ще затрият още една авиокомпания, както стана със Сабена едно време.

    Щом не ти харесва работата, отиваш другаде. Още повече, че в момента има и се очаква още по-голям недостиг на пилоти по цял свят.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  2. 2 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1716 Весело

    През седмица стачки при въздушните каруцари, които само още дет за чистия въздух не искат да пуснеш екстра монетка (какъв пропуск) ...
    Ако не мога с каляска, то поне с файтон ;-)

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3572 Неутрално

    Недостигът на пилоти е повсеместен. Доста традиционни (не лоукост) компании отменят полети заради липса на пилоти. Точно това използват стачкуващите като коз в преговорите. Синдикатите са по начало вредна организация. Заради стачки АлИталия фалира няколко пъти и пилотите трябваше да си търсят нова работа!

  4. 4 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#1] от "c.b.o.":

    Така е, прав(а) си но, имай предвид, че заплатите в Райън Ер са сравнително ниски и условията на работа, не са от най-добрите.
    Миналата година масово напуснаха доста пилоти и отидоха при конкуренциите пр. Норуийджън или Уиз Ер където, разбира се, ги приеха с отворени обятия.

  5. 5 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Миналата година масово напуснаха доста пилоти и отидоха при конкуренциите пр. Норуийджън или Уиз Ер където, разбира се, ги приеха с отворени обятия.
    —цитат от коментар 4 на choKo


    Е, какъв е проблемът тогава? При този недостиг на пилоти, ръководството на Райънер сами трябва сами да са си направили сметката, а не да стават жертва на стачка в разгара на летния сезон. Стачки точно в този момент са изключително скъпи, както го разбраха по трудния начин в Ер Франс преди 2 години.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  6. 6 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1716 Весело

    След като вторият пилот се оказа "излишен" ( https://www.dnes.bg/world/2010/09/03/shefyt-na-ryanair-vtoriiat-pilot-e-izlishen.97989 ) за мениджмънта на попроскубаните волни товарни гарги, сега е сгоден случай да изритат и 'сичкото пилот (само стачкуват- искат заплати- к'ва наглост) и качат оптимистите-клиенти на дронове. Изкуственоинтелектните хвърчила, след като криво-ляво излетят, все някак ще се и приземят- по единия или другия начин ;-)))

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    Все пак Райънер не са единствени.

  8. 8 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#5] от "c.b.o.":

    Както добре знаем, синдикатите имат доста влияние особено в северните страни. Та след като Райън подписаха спорозумения с редица такива из Европа се възползваха срещу техния "капиталистически" модел - искат да работят нормално и разбира се да взимат повече. Райън Ер както всички знаем, летят непрекъснатто именно за парите.
    Ако имаш време провери условията на работа в Ер Франс или Норуиджън и ще разбереш какво исках да обясня.

  9. 9 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#5] от "c.b.o.":Както добре знаем, синдикатите имат доста влияние особено в северните страни. Та след като Райън подписаха спорозумения с редица такива из Европа се възползваха срещу техния "капиталистически" модел - искат да работят нормално и разбира се да взимат повече. Райън Ер както всички знаем, летят непрекъснатто именно за парите.Ако имаш време провери условията на работа в Ер Франс или Норуиджън и ще разбереш какво исках да обясня.
    —цитат от коментар 8 на choKo


    Прекрасно разбирам какво искаш да кажеш само като видя кавичките на "капиталистически". Любимата дъвка - "скандинавски модел" - на другарите, дето не обичат мтого-много да чуват за Венецуела. Да не би в Ирландия или Белгия да е див капитализъм? Да не би Райънер да са излъгали могъщите синдикати в Германия, Холандия или Швеция да сключат такива или онакива колективни трудови договори? Да не би Ер Франс да не стачкуват, щото искат заплати като в Луфтханза? Да не би да няма други лоукостъри, вкл. Norwegian, които да не летят (почти) нонстоп? Изобщо каква е връзката на това, което пишеш с конкретния случай, след като и двамата сме съгласни, че пилотите могат винаги и съвсем лесно да си намерят нова, по-добра работа?

    Единствените жертви в цялата история са пътниците и авиокомпанията като цяло, защото за да я има, тя трябва да е на печалба. Синдикатите това много не ги вълнува: те искат още и още, а когато компанията фалира – държавата (т.е. данъкоплатците) да ги спаси. Изобщо самото право на стачка е крайно време да се преосмисли в съвременните условия. Това не е едно време - преди 100-150 години, хората да бачкат в непоносими условия във фабриките и дори да спрат, потребителите ще усетят липсата на даден продукт след известно време. Днес, както показват стачките в авиокомпаниите, потребителите (т.е. пътниците) са заложник и разменна монета, особено лятото или около Коледа, в една мръсна и не съвсем рационална игра на надмощие.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  10. 10 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    Като не им изнася, се изнасят и толкова. Защо правят циркове със стачки? А и след като има такъв глад за пилоти, няма да им е проблем да си намерят работа другаде.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 293 Любопитно

    Крайно време вече е да направят нещо по въпроса с тези стачки, с всяка изминала седмица все повече отменени полети имат. Не стига, че дават ниски заплати на служителите си, ами ако се направи една сметка на всички разходи, които правиш с тях и с една не нискотарифна компания, всъщност излизат същите цени, а в някой случаи дори и по- ниски.

  12. 12 Профил на krasenoFski
    krasenoFski
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Не знам авиокомпания с токлкова много стачки. Всеки адекватен човек ще се замисли дали всичко е наред при това положение и дали не е по-добре да не ги ползва.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK