От Европа няма достъп до над 1000 медии в САЩ заради правилата за личните данни

От Европа няма достъп до над 1000 медии в САЩ заради правилата за личните данни

© Реuters



Два месеца след влизането в сила на GDPR (Общия регламент за защита на личните данни) стотици американски новинарски сайтове са недостъпни за европейските потребители. За това съобщава авторитетното издание Nieman Lab, което е част от фондацията за журналистика Nieman в Харвардския университет.


Статистиката е направена от Джоузеф О'Конър – активист и уеб разработчик от Великобритания, след като самият той не е успял да влезе в сайтове, от които се интересува. Според последните му данни над 1000 страници не са достъпни в ЕС.


Сред тях са около една трета от стоте най-големи вестници в САЩ, включително собствености на Tronc, Lee Enterprises и GateHouse Media – което възпрепятства американски туристи, хора, пътуващи по бизнес, американци, живеещи в Европа, или просто европейци, интересуващи се от новините в САЩ.




От Lee Enterprises, които издават 46 ежедневника в 21 щата, обясняват пред Nieman, че нямат планове да се съобразят с GDPR, тъй като нямат значим брой посетители от Европа и блокирането му е в интерес на местните им клиенти.


Според преподавателя по медийна икономика от Калифорнийския университет в Бъркли Алан Мътър това решение има смисъл от финансова гледна точка. Международният трафик може да е от полза за "Ню Йорк таймс", "Уолстрийт джърнъл" и "Вашингтон пост", но "от рекламите, показвани в Париж, Палермо или Потсдам, няма полза за рекламодателите в Пеърия", Илинойс.


GDPR бе приет през 2016 г. и бизнесът и държавите имаха две години да се подготвят за него, въпреки това влизането му в сила през май хвърли множество компании и институции в шок, включително и в България.


Новото законодателство се прилага и върху компании, които са базирани извън ЕС, но обработват личните данни на европейски граждани, отбелязва се в информационния сайт на ЕК. Същото важи за обработката на данни, ако тя се извършва извън съюза и засяга предложения на стоки или услуги на европейските граждани.


Глобите за нарушение на регламента могат да достигнат до 20 млн. евро или 4% от глобалния оборот (в зависимост кое число е по-голямо). Тези наказания се предвиждат за най-тежките провинения.


Кой няма нужда да иска съгласие за обработка на лични данни, четете тук.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    VPN е решението и толкова

    седеньето го зголемува задникот
  2. 2 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Или да спазват правилата, или да си ходят. Няма да печелят пари от реклами на европейския пазар, щом не могат да уважават личните данни.

  3. 3 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2505 Неутрално

    Или да спазват правилата, или да си ходят. Няма да печелят пари от реклами на европейския пазар, щом не могат да уважават личните данни.
    —цитат от коментар 2 на IE B


    Не разбрах ква точно е връзката между рекламите и личните ти данни, ма карай- мен и двете не ме интересуват...

    Това, което разбрах е, че на практика- след голямата дандания с толкова ценните лични данни в Европа- сега вече трябва да кликвам освен за бисквитките- на още един голям банер с много текст за личните данни.

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  4. 4 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    Като разбереш как работят онлайн рекламите, се обади пак.

  5. 5 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1421 Любопитно

    Щом причината да няма достъп са личните данни, то защо има до Фейсбук(нищо, че не е медия)?!

  6. 6 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Баси, щатските комунисти как са отрязали достъпа на сайтовете си до демократична Европа! Това е безобразие!

  7. 7 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Новите стени разделящи света са на икономическа основа. САЩ и Европа, Русия и Запада, Китай и САЩ...растат пак, но не "железни стени" а невидими такива.

  8. 8 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Целият регламент няма да донесе никаква полза нито на хората, нито на малките компании. В момента куцо, кьораво и сакато клика на ред и вече отдавна не чете. В същото време ще бъде създаден един репресивен бюрократичен апарат, който да цъка глобички и да пълни хазната и още по- голям паразитиращ консултантски и адвокатски бизнес. Според българската комисия за лични данни, за да има секторен кодекс на поведение трябва 1. да бъде независим контрол за спазването му (?) т.е. разбирай още една одитираща пазарна структура, която трябва да се лицензира от КЗЛД и да гълта парички и 2. да се предвиди ред за извънсъдебно решаване на спорове т.е. да намерим още работа на всички прекрасни знайни и незнайни арбитражи, които и сега създават чудеса от глупост. Да живей дИмУкрациятЪ по български.

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  9. 9 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Ограничаване на достъп до информация

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    Във връзка със скандала "Кеймбридж аналитика" един умен мъж се обърна към потребителите на свързаната със скандала мрежа и им каза всичко :"Вие сте продукта"!!!!

  11. 11 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Мисля, че тази ситуация показва що за медии са това.

  12. 12 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#9] от "Емил Емил":

    Не е така. Първо, защото тези неща могат да се заобиколят с прокси сървъри; второ, защото самите издания решават да не са достъпни в Европа.

  13. 13 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 369 Весело

    До коментар [#12] от "lechevalier":

    Правилно. Пука им на читателите на Baraboo News Republic в Уисконсин за регулациите на брюкселските палячовци.

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10390 Неутрално

    Таргет пазари, специфични правила, отказан достъп... Това е просто продължение на новото невидимо разделение на света...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1072 Весело

    До коментар [#1] от "Пипера е много лют":

    Да, все едно сме в Китай или Русия. Да живей, живей ЕС

    Союз нерушимый республик свободных
    Сплотила навеки Великая Европа.
    Да здравствует созданный волей народов
    Единый, могучий Европейский Союз!

  16. 16 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    Въобще нямам намерение да ползвам американски медии, които отказват да гарантират за личните ми данни. Те заслужават единствено презрение и игнор.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  17. 17 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#16] от "Боян Таксиров":

    чети тогава руски и китайски - те гарантират за всичко.

    седеньето го зголемува задникот
  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#15] от "Darulio":

    Малко е шизофренно, но някаква регулация за личните данни трябва да има и ГДПР е стъпка в тая посока. В момента всяко разузнаване, ОПГ и който има малко пари, събира данни в интернет с най-различни цели - повечето непочтени. Според мен е работа на всеки човек да си пази личните данни и да знае - всяко нещо в дигиталния свят вече не е лично по презумпция - да се сърди на себе си. Но последици срещу големи злоупотреби трябва да има. Аз си ползвам и ТОР, когато ми трябва, и съм наясно и с рисковете в т.нар. даркнет, който пък е много интересно място, от друга страна. Не правя нищо незаконно, но и си пазя анонимността, доколкото може. Същевременно не ми дреме, дали някой ме следи, докато не ми се визуализира наяве. Тогава е друго.

    седеньето го зголемува задникот
  19. 19 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2505 Весело

    До коментар [#3] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":Като разбереш как работят онлайн рекламите, се обади пак.
    —цитат от коментар 4 на IE B


    Разбрах- като в магазина.

    -Имате ли салам "Х"?
    -Не, но имаме салами А, В, С и т.н.

    Дотук се случва най- логичното. Поинтерисувал съм се от салам- продавачът се опитва да ми пробута салам, а не детска количка.

    В интернет търся барбекю- отстрани изскачат 100 реклами на барбекюта.

    Ся да запитам- каква е връзката между салама, барбекюто, и личните ми данни?

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  20. 20 Профил на Aletheya
    Aletheya
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Уеб е тотално строшен и разсипан от глобалните корпорации.
    Това не го казвам аз ,а неговият създател.Има три направления в унищожението на Уеб.

    --Война за персонални данни (data mining)
    --Пълна инвазия над всякаква интимност,право на лично пространство и анонимен живот като безогледно всичко се следи инициирано от Правителства
    -Манипулация на цялата информация и съдържание на Уеб с користни цели от зловредни субекти и организирана престъпност.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK