"Търкиш еърлайнс" и държавният телеком вече няма да рекламират САЩ

"Търкиш еърлайнс" и държавният телеком вече няма да рекламират САЩ

© Associated Press



Турският национален авиопревозвач "Търкиш еърлайнс" предприе кампания за бойкот на реклами на Съединените щати и американски фирми. Това съобщи в "Туитър" говорителят на авиокомпанията Яхя Юстюн, предаде ТАСС.


Юстюн публикува в "Туитър" хаштага #ABDyeReklamVerme ("Не рекламирайте САЩ") и по този начин отправи призив към други турски компании да се присъединят към акцията.


"Търкиш еърлайнс" подкрепя нашия народ и държава. Съответно нареждане е дадено на нашите рекламни агенции, добави Юстюн.




Призивът за бойкот се появи в социалните мрежи вчера. Призивът бе подкрепен от държавната телекомуникационна компания "Тюрк телеком", обслужваща над 40 млн. души. "Тюрк телеком" съобщи в "Туитър", че се присъединява към акцията и нарежда на своите рекламни агенции да не работят с американски фирми и да не рекламират американски марки.


В последно време отношенията между Вашингтон и Анкара силно се влошиха. САЩ наложиха санкции на двама турски министри и обявиха, че увеличават митата върху вноса на алуминий и стомана от Турция заради разногласия, свързани със задържането на американския пастор Андрю Брънсън.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Нека развода (по италиански) започне... СЕГА!

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  2. 2 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4806 Весело

    Но "Turkish Airlines" не спират полетите си до и от САЩ. Като е бойкот, нека е бойкот

  3. 3 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2106 Весело

    Може и напълно да спрат да летят до САЩ, барабар с Аерофлот.

    Гуд Ридънс, както се казва.

  4. 4 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2325 Весело

    Каква шизофрения!
    Е, па то има ли по-голяма реклама "Търкиш еърлайнс" да ползва в момента 154 Боинга?

  5. 5 Профил на ssw35520284
    ssw35520284
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Наредено е вече да не рекламират агенциите , малее какво ги чака ... Да рекламират ли рублата на самальотите ?

  6. 6 Профил на Stanislav Georgiev
    Stanislav Georgiev
    Рейтинг: 328 Весело

    Това се казва "обмислен" и правдопободен бойкот. На компания, чиято половин самолетен парк е с АМЕРИКАНСКИ самолети Боинг....

  7. 7 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    Ритайте, ритайте си столчето... оранжевия е лют и само ще го ядосате повече.

  8. 8 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Хахахаха
    Ермалък вече е смешен и жалък.

    Само с едно решение на САЩ и Търкиш се приземява на земята, без значение дали са Боинг или Еарбъс. Да не говорим за бойната авиация.
    Този път турците ги чакат много тежки времена.
    След шест месеца има падеж на дългове от над 200 милиарда долара.

    Сега остава и да се забрани дългосрееочното финансиране на Турция и вече е утекла безвъзвратно в 14 век.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  9. 9 Профил на ssw35520284
    ssw35520284
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Хахах, в клюкарника са качли снимки на султанчо с айфон в ръка.Турците призовават да го изхвърли и да си вземе Венус за разкош

  10. 10 Профил на ssw35520284
    ssw35520284
    Рейтинг: 345 Неутрално
  11. 11 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1097 Весело

    Вместо реклама на американски МакДоналдс, нека пускат реклами на руски пирожки (дето алкашите щяха да погребват МакДоналдс с тях ;))
    Вместо американски долари, ще събират мнооооого повече руски рубли 😂😂😂 Могат направо да въведат съвместна валута - Руска Лира Турска Рубла - “стойността” й клони към нула (0!)

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  12. 12 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3194 Весело

    Я най-добре върнете продукцията на Боинг и минете на турски самолети - ети наскоро лъжеше, че Турция произвеждала аероплани и Холандия не смогвали да ги изкупят. И най-добре спрете да летите до САЩ, така ще ги уморите с икономически бойкот.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  13. 13 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Защо направо не затворят границите и край!!!Турция сама се вкара в комунизъм, но с ислямски нюанс, който ще да е по-ужасен от вече играния другаде по света.
    Парите или по-скоро, липсата им, сринаха СССР, сега иде ред на Турция ердоганова!!!

  14. 14 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3692 Любопитно

    До коментар [#12] от "vesolr":

    минете на турски самолети - ети наскоро лъжеше, че Турция произвеждала аероплани и Холандия не смогвали да ги купува
    =======
    Можеш да провериш.....
    Нали си имате свободни медии....
    След смъртта на Ататюрк, Америка настоява самолетостроенето в Турция да бъде закрито....
    Новодошлите тогава светски лакеи веднага изпълняват заповедта....
    Мислиш се за многознайко, но и представа си нямаш какви "хубости" е направила Америка, след 38 година в Турция.....

    Bukalemun
  15. 15 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    И в строителния сектор..... вече нищо американско няма да се употребява....

    Bukalemun
  16. 16 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1097 Весело

    До коментар [#15] от "eti mehter":

    Откажете се от американските интернет и gps бе, нали сте много ербап! 😂😂😂
    Алах ша ви води! 😂😂👍🏻

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  17. 17 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 783 Любопитно

    И в строителния сектор..... вече нищо американско няма да се употребява....
    —цитат от коментар 15 на eti mehter


    Ограниченията може би няма да важата за Apple и FaceTime, заради техните заслуги - все пак помогнаха за спасението на Президента и Републиката по време на опита за преврат.

  18. 18 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    Но "Turkish Airlines" не спират полетите си до и от САЩ. Като е бойкот, нека е бойкот
    —цитат от коментар 2 на daskal1


    Как ще спрат,като ги очаква тежък фалит,и ще се приземят на твърдо!!!!!Хаха....Отчаян опит на Ердоган да отърве фалитът,но няма никакъв шанс!Турция е джудже пред САЩ,и от това ще пострада Турция!

  19. 19 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1097 Весело

    Всичко в полетите за Турция си идва на мястото https://dnes.dir.bg/svyat/piyana-ruskinya-besnee-v-samolet-vrazvat-ya-za-da-e-mirna-video

    Вместо американци, ще летят пияни...рускини (какой сюрприз!) 😂😂😂

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  20. 20 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    И в строителния сектор..... вече нищо американско няма да се употребява....
    —цитат от коментар 15 на eti mehter


    Значи нищо няма да се пртави,а това е фалит!Без американски технологии,Турция е фалит!Хихихи...Набихте си го много яко!!!!!!!Хихи....Ердоганчо не е на себе си!!!!!!!!

  21. 21 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    До коментар [#12] от "vesolr":минете на турски самолети - ети наскоро лъжеше, че Турция произвеждала аероплани и Холандия не смогвали да ги купува=======Можеш да провериш..... Нали си имате свободни медии.... След смъртта на Ататюрк, Америка настоява самолетостроенето в Турция да бъде закрито.... Новодошлите тогава светски лакеи веднага изпълняват заповедта.... Мислиш се за многознайко, но и представа си нямаш какви "хубости" е направила Америка, след 38 година в Турция.....
    —цитат от коментар 14 на eti mehter


    Хихихи,нищо не произвежда Турция,защото не може!Трябва инженерна мисъл,а Турция я няма,защото образованието и науката в Турция са на много ниско ниво!Фалит!!!!!!!Хихихи....Пада ви се!

  22. 22 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    До коментар [#15] от "eti mehter":Откажете се от американските интернет и gps бе, нали сте много ербап! 😂😂😂Алах ша ви води! 😂😂👍🏻
    —цитат от коментар 16 на Торбалан


    Ети тогава трябва да си направи харакири!!!!!!!!Хихихи...

  23. 23 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    Я най-добре върнете продукцията на Боинг и минете на турски самолети - ети наскоро лъжеше, че Турция произвеждала аероплани и Холандия не смогвали да ги изкупят. И най-добре спрете да летите до САЩ, така ще ги уморите с икономически бойкот.
    —цитат от коментар 12 на vesolr


    Турция произвежда......чушки и дръжки.....Хихихи....

  24. 24 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    "Юстюн публикува в "Туитър" хаштага #ABDyeReklamVerme ("Не рекламирайте САЩ") " -- тези хора нямат чуство за абсурд.

  25. 25 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4772 Весело

    До коментар [#2] от "daskal1":

    А де !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  26. 26 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    Това се казва "обмислен" и правдопободен бойкот. На компания, чиято половин самолетен парк е с АМЕРИКАНСКИ самолети Боинг....
    —цитат от коментар 6 на Stanislav Georgiev


    Ети ще прави вече турски самолети,и така ще се заменят Боингите!Хихихи....

  27. 27 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    ХахахахаЕрмалък вече е смешен и жалък.Само с едно решение на САЩ и Търкиш се приземява на земята, без значение дали са Боинг или Еарбъс. Да не говорим за бойната авиация.Този път турците ги чакат много тежки времена.След шест месеца има падеж на дългове от над 200 милиарда долара.Сега остава и да се забрани дългосрееочното финансиране на Турция и вече е утекла безвъзвратно в 14 век.
    —цитат от коментар 8 на ironhorse
    Наистина е така. Достатъчно е САЩ да забранят доставките на части за Еърбъс и Търкиш Еърлайнс увисва със страшна сила. А е иначе доста добра авиокомпания. Ердо ще може да ползва огромните нови летища дето им струваха десетки милиарди за да бие чело в празните писти и да благославя Алаха.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  28. 28 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1359 Весело

    Направо Турция да се отказва от всичко американско и да потегля да каменната ера. След новината за прекратената реклама на американски стоки в Турция, всички американски мултинационални компании са изпаднали в паника и масово закриват заводи, продават активи. Американските граждани са в паника също, масово продават евтините си долари да турски лири. Дори Тръмп щял да ходи в Анкара на колене да моли Ердо да прекрати тази политика, а в замяна Вашингтон да екстрадира Гюлен.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  29. 29 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1421 Весело

    До коментар [#2] от "daskal1":Но и не спират да рекламират Туркието в САЩ😂😂😂

  30. 30 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 270 Неутрално

    И е така от нищото Истнабул става 3-торазрядно летище...

  31. 31 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1421 Весело

    До коментар [#12] от "vesolr":Като спрат да летят до САЩ ще си го набият още по дебел,другите се облизват за парчето баница))))

  32. 32 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    Аз пък отколко време бойкотирам всичко турско - само като си помисля, че производителя може да е поддръжник на Ердоган и ми кипва и оставям продукта.

  33. 33 Профил на Северозападнал
    Северозападнал
    Рейтинг: 257 Неутрално

    К сажаленю, колкото и да му се иска на еерДоган, това, че се е увъртял в една лоша за него спирала, няма да спре. Скоро очаквайте отново я 'опит за преврат', я някое покушение ала Мадуро. Последния щял да обвързва боливара с барел петрол. Ердо може да обвърже лирата с кило баклава или фитил локум...

  34. 34 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4806 Неутрално

    До коментар [#14] от "eti mehter":

    Една добра статия за турската авиация от периода за който пишеш от датчанин. Турските самолети са били главно немски, но хубави снимки
    http://www.ole-nikolajsen.com/TURKISH FORCES 2004/Ankara presentation.pdf

  35. 35 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    ....но и представа си нямаш какви "хубости" е направила Америка, след 38 година в Турция.....
    —цитат от коментар 14 на eti mehter


    Сега като се освободят от хубостите, да видиш Турция как ще гризне какалашката!

    :)

    Имало едно време ссср!
  36. 36 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    Турция произвежда......чушки и дръжки.....Хихихи....
    —цитат от коментар 23 на Against China


    Чушките са с дръжки.

    Та … какво остана?

    Имало едно време ссср!
  37. 37 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Поничката Дръмп по изключително тъп начин ''бута '' Турция към Русия и Китай .
    Същото направи и с Латвия , ако си спомняте .
    Апропо турската лира повъзстанови загубите .
    Август месец международните парични потоци са вяли , та подобни резки движения на форекс пазарите често ''обръщат'' рязко .
    Един форумен спец предвиди лирата за понеделник 10 за долар , много забавен пич ......

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10486 Неутрално

    Турските авиолинии са отлична компания за клиента (нямам представа как е за собственика, но той ще пострада)
    Но обявеното не е бойкот, защото наказва турските авиолинии. Бойкот ще бъде да престанат с полетите до САЩ. От което ще загубят още повече.
    САЩ ще отвърнат с отказ да поддържат американските самолети, както го направиха за руските олигарски. Техните частни самолети веднага се приземиха и се продадоха от лизинговите фирми на по-ниска от пазарната цена :)
    Това ще е резултата "от бойкота" :) половината авиопарк на турските линии ще остане на земята. Това ще стане за броени дне след решение на САЩ за бойкот.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Tsveta
    Tsveta
    Рейтинг: 426 Неутрално

    САЩ никой няма да бойкотират, напротив ще се мъчат да оправят нещата.
    Но за съжаление казуса посолство в Израел реши въпроса.

    Въобще не познавате комшиите, те са пешили до Виена, та едни самолети ще ги спрат.
    Трева ще пасат, няма да се предадат. Гърците вече се обявиха за приятелска на Русия държава. Настръхнаха им перчемите. Баба Меркел веднага звъни на Путин за срещи в Берлин.
    В тая Европа има два вида народи - едните бити от турците, другите бити от руснаците. Голямата надежда беше тия двамата да се бият по между си, но не би.
    Това само безнадеждната американска външна политика на Тръмп може да го направи - да обърнеш вековни врагове в първи приятели ...

  40. 40 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    САЩ никой няма да бойкотират, напротив ще се мъчат да оправят нещата. Но за съжаление казуса посолство в Израел реши въпроса.Въобще не познавате комшиите, те са пешили до Виена, та едни самолети ще ги спрат.Трева ще пасат, няма да се предадат. Гърците вече се обявиха за приятелска на Русия държава. Настръхнаха им перчемите. Баба Меркел веднага звъни на Путин за срещи в Берлин.В тая Европа има два вида народи - едните бити от турците, другите бити от руснаците. Голямата надежда беше тия двамата да се бият по между си, но не би.Това само безнадеждната американска външна политика на Тръмп може да го направи - да обърнеш вековни врагове в първи приятели ...
    —цитат от коментар 39 на Tsveta

    Трай либе, за китка.
    Турция и Русия никога не са били и никога няма да бъдат приятели.

    Само като чуя име Цвета, и се сещам за сръбската народна едноименна песен...
    Неверна работа...

    Kad sam poš’o Cveto u tuđinu
    gorke suze ti si lila,
    gorke suze, Cveto, ti si lila
    i na vernost meni klela…
    Da ćeš verna, Cveto, da mi budeš
    kuću i decu da mi čuvaš…
    Ja u tebe, Cveto, veru nemah
    brzo kući ja se vratih
    sad se sećam, Cveto, šta sve videh
    ponoć beše, tama prošla…
    Porta beše, Cveto, zatvorena
    a dečica polegana…
    Soba ti je bila zamračena
    s komšijom si govorila
    crnu kafu, Cveto, s njim si pila
    videh da si srećna bila…
    Tako li me, Cveto, dočekuješ
    tako li mi decu čuvaš…

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  41. 41 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#14] от "eti mehter":

    Няма такова нещо, измислена турска пропаганда.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  42. 42 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3194 Весело

    До коментар [#31] от "angeles":

    Че кой пък се натиска да лети в САЩ? Като слушам кметя, финансовата система там бил пред срив, други форумни експерти от много време каканижат, че с долара е свършено.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  43. 43 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#14] от "eti mehter":

    А бе Ети, то по това време и България е произвеждала самолети. Днес, произвеждането на самолети е по силите на 10-ина държави макс. Трябва да се разбира добре, че независимостта е НЕВЪЗМОЖНА за почти всички страни в света. Разработката на нов двигател в Локхийд, Ролс-Ройс или Джет Пропалшън Лаборатори отнема около 20 години - от първоначално проектиране до начало на производство. Аз работя в Хай-Тек индустрии от 30 - плюс години насам и за мен е съвсем ясно, че дори Европа няма пълният капацитет да развива неща без Американски достижения и технологии. За Русия и Китай изобщо няма смисъл да се говори - Русия е независима, да, обаче с цената на 50-60 години изоставане в почти всички области. Китайците гледат максимално да ползват достиженията на Запада, обаче там си има лимити наложени от самия Запад и най-вече от Америка, защото именно Америка определя какви технологии и материали могат да се продават на Китайците и какви не могат, та, Европа е принудена да играе по тези правила. Достъпът до върхови материали и технологии е ограничен за всички страни, които имат потенциално анти-Западна политика. Това не се вижда от широката публика, но специалистите го знаят. Дори извън хай-тек е подобно положението. Араби са ми казвали, че за нефт и газ почти всичко може да се купи в Европа, но ключовите неща, специалните стомани и материали за дълбочинно сондиране могат да се купят само от Американски фирми - просто, само те имат технологии за екстремни неща, като например да биеш сонда в дълбокият океан, където дъното е на 3000 метра и оттам още 5000 метра в земната кора. Такива технологии имат само Американците. Подобия на Американските върхове има другаде, но това са подобия. Лично аз ползвам Самсунг, но това е защото така предпочитам (Майкрософт също предпочитам пред Епъл), но знам, че ония май са по-добри. Когато си купувам инструмент, с който трябва да свърша сериозна работа, гледам да е или Германски, или Американски (още по-добре Френски - Факом), обаче, ако е за еднократно ползване - може и китайски. Та, имитации, подобия и пр. има бол в цял свят, обаче режещия ръб на световния прогрес е Американски и най-добрите учени и инженери в света са Американски (няма значение, че може да произлизат от Бангладеш или Китай, важното е, че са Американски учени в Американски университети).

  44. 44 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#14] от "eti mehter":А бе Ети, то по това време и България е произвеждала самолети. Днес, произвеждането на самолети е по силите на 10-ина държави макс. Трябва да се разбира добре, че независимостта е НЕВЪЗМОЖНА за почти всички страни в света. Разработката на нов двигател в Локхийд, Ролс-Ройс или Джет Пропалшън Лаборатори отнема около 20 години - от първоначално проектиране до начало на производство. Аз работя в Хай-Тек индустрии от 30 - плюс години насам и за мен е съвсем ясно, че дори Европа няма пълният капацитет да развива неща без Американски достижения и технологии. За Русия и Китай изобщо няма смисъл да се говори - Русия е независима, да, обаче с цената на 50-60 години изоставане в почти всички области. Китайците гледат максимално да ползват достиженията на Запада, обаче там си има лимити наложени от самия Запад и най-вече от Америка, защото именно Америка определя какви технологии и материали могат да се продават на Китайците и какви не могат, та, Европа е принудена да играе по тези правила. Достъпът до върхови материали и технологии е ограничен за всички страни, които имат потенциално анти-Западна политика. Това не се вижда от широката публика, но специалистите го знаят. Дори извън хай-тек е подобно положението. Араби са ми казвали, че за нефт и газ почти всичко може да се купи в Европа, но ключовите неща, специалните стомани и материали за дълбочинно сондиране могат да се купят само от Американски фирми - просто, само те имат технологии за екстремни неща, като например да биеш сонда в дълбокият океан, където дъното е на 3000 метра и оттам още 5000 метра в земната кора. Такива технологии имат само Американците. Подобия на Американските върхове има другаде, но това са подобия. Лично аз ползвам Самсунг, но това е защото така предпочитам (Майкрософт също предпочитам пред Епъл), но знам, че ония май са по-добри. Когато си купувам инструмент, с който трябва да свърша сериозна работа, гледам да е или Германски, или Американски (още по-добре Френски - Факом), обаче, ако е за еднократно ползване - може и китайски. Та, имитации, подобия и пр. има бол в цял свят, обаче режещия ръб на световния прогрес е Американски и най-добрите учени и инженери в света са Американски (няма значение, че може да произлизат от Бангладеш или Китай, важното е, че са Американски учени в Американски университети).
    —цитат от коментар 43 на transvaal


    Конкретно в гражданската авиация за която говори Ети реално има само два производителя - Боинг и Еърбъс и няколко нишови като Ембраер и Бомбардие. Китайците от десетилетия инвестират милиарди и се надяват и те някой ден да се включат в пазара, руския провал със Суперджет 100 няма и смисъл да се споменава.
    Турция няма никакъв шанс да стигне до това ниво, особено пък сами.

  45. 45 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#44] от "bobyb":

    В Турция се гласят да правят самолет на базата на Дорние. Това може да се прави. Но, все едно, турбините няма как да ги правят, освен по лиценз. Тия неща са почти недостъпни защото, ако се разработва изцяло нов самолет, капиталовложението за тая работа е колкото продажната цена за 100 (сто!) броя такива самолети, при това двигателите са по презумпция оф-да-шелф, сиреч съществуващи модели (става дума само за планера). Ниши има в по-малката авиация - даже в ЮАР има производител, който е продал бройки в Щатите и Австралия (двуместни и четириместни малки самолети), но още няма пълна сертификация! Не знам как стои въпросът с автомобилите, но знам, че на тая земя са само 5-6 държави, в които се разработват нови мотори. Останалите копират, адаптират, интегрират, но не могат да правят нов мотор. Великият СССР за цялото си съществуване не можа да създаде дори един свой мотор - всичкото им беше или копирано, или по лиценз (турбини от Глостер-Метеор платени в злато за цялата документация и технологии, след това сложени в Миг-15, Форд-Волга, Фиат-Лада), или като военен трофей (Опел-Москвич). Фундаментите в тия индустрии са невероятно големи и скъпи.

  46. 46 Профил на Desislav Georgiev
    Desislav Georgiev
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Турците могат да се откажат от всичко американско- има достатъчно европейски,руски, южно корейски и японски аналози на всичко що се произвежда в САЩ.
    Докато доста елементи на Бокнг и Локхийд мартин се произвеждат в Турция- Турция за американската военна промишленост и особенно самолетостроенето е както беше Украйна за Русия.
    Щатите ще намерят заместители ,но ще им трябват минимум 2 години и много средства за това.

  47. 47 Профил на Tsveta
    Tsveta
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#14] от "eti mehter":А бе Ети, то по това време и България е произвеждала самолети. Днес, произвеждането на самолети е по силите на 10-ина държави макс. Трябва да се разбира добре, че независимостта е НЕВЪЗМОЖНА за почти всички страни в света. Разработката на нов двигател в Локхийд, Ролс-Ройс или Джет Пропалшън Лаборатори отнема около 20 години - от първоначално проектиране до начало на производство. Аз работя в Хай-Тек индустрии от 30 - плюс години насам и за мен е съвсем ясно, че дори Европа няма пълният капацитет да развива неща без Американски достижения и технологии. За Русия и Китай изобщо няма смисъл да се говори - Русия е независима, да, обаче с цената на 50-60 години изоставане в почти всички области. Китайците гледат максимално да ползват достиженията на Запада, обаче там си има лимити наложени от самия Запад и най-вече от Америка, защото именно Америка определя какви технологии и материали могат да се продават на Китайците и какви не могат, та, Европа е принудена да играе по тези правила. Достъпът до върхови материали и технологии е ограничен за всички страни, които имат потенциално анти-Западна политика. Това не се вижда от широката публика, но специалистите го знаят. Дори извън хай-тек е подобно положението. Араби са ми казвали, че за нефт и газ почти всичко може да се купи в Европа, но ключовите неща, специалните стомани и материали за дълбочинно сондиране могат да се купят само от Американски фирми - просто, само те имат технологии за екстремни неща, като например да биеш сонда в дълбокият океан, където дъното е на 3000 метра и оттам още 5000 метра в земната кора. Такива технологии имат само Американците. Подобия на Американските върхове има другаде, но това са подобия. Лично аз ползвам Самсунг, но това е защото така предпочитам (Майкрософт също предпочитам пред Епъл), но знам, че ония май са по-добри. Когато си купувам инструмент, с който трябва да свърша сериозна работа, гледам да е или Германски, или Американски (още по-добре Френски - Факом), обаче, ако е за еднократно ползване - може и китайски. Та, имитации, подобия и пр. има бол в цял свят, обаче режещия ръб на световния прогрес е Американски и най-добрите учени и инженери в света са Американски (няма значение, че може да произлизат от Бангладеш или Китай, важното е, че са Американски учени в Американски университети).
    —цитат от коментар 43 на transvaal


    Брях! Според горното Америка /САЩ / е помогнала да се построи моста при Крим от Путин, защото - цитирам- просто, само те имат технологии за екстремни неща, като например да биеш сонда в дълбокият океан, където дъното е на 3000 метра и оттам още 5000 метра в земната кора
    Хехехе - ама хубаво е да си вярвате, ама чак пък толко ...

  48. 48 Профил на Tsveta
    Tsveta
    Рейтинг: 426 Неутрално

    И забравих да добавя - очевидно целия Пояс и път се строи от американски учени, от американски университети ...Особено влаковата композиция при тибетското плато, истинско чудо в ПГС-то. Цъцъцъ ...
    Само да си знаеш, че най-добрият университет за инжинерни науки е в Китай, но там квотата за чужденци е много малка и я получаваш изряден мандарин и клетва за вярност на китайската партия ....

  49. 49 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#47] от "Tsveta":

    Хубаво си вярвате, ама чак пък толкоз :)
    Керченският мост е построен с активното участие на много западни, основно с холандска регистрация фирми, осигуряващи най-сложните технологични решения.
    Просто бившата съветска наука не е стигнала до там. За днешната руска да не говорим...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  50. 50 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Тъй, TURK TELECOM фалира, кой ще е следващия?

    Още някой да иска да се откаже от реклама на краварите?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK