"Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди", има световни амбиции

"Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди", има световни амбиции

© Reuters



Италианската компания "Атлантия" (Atlantia), операторът на магистрала А10, където вчера се срути виадуктът в Генуа, е един от големите участници в управлението на магистрали и летища, информира "Франс прес". Тя има амбицията да се превърне в "оператор номер 1 в света на транспортните инфраструктури".


Наследник на държавната компания "Аутостраде СпА" (Autostrade SpA), приватизирана през 1999 г., "Атлантия" е част от галактиката на "Бенетон" (Benetton) - известната фамилия италиански индустриалци е основен акционер с 30 процента от капитала.


"Атлантия" управлява над 5000 км магистрали, най-вече в Италия, с 51 процента от мрежата на страната, сред които е и оста Милано - Болоня - Флоренция - Рим - Неапол, както и 51 процента от италианското сдружение за тунела "Монблан". Компанията е оператор на магистрали и в Бразилия, Чили, Индия и Полша.




"Атлантия" показва в брошура, налична на сайта на компанията, че вече е похарчила 11.4 млрд. евро от 1997 г. за подобрения на мрежата си в Италия в рамките на строителна програма за 24.4 млрд. евро за 923 километра магистрали. В брошурата се посочва, че се чака зелена светлина от властите, за да започне заобикалянето на Генуа.


"Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди", има световни амбиции

© Reuters


Освен това през март "Атлантия" се превърна в основния акционер на "Гетлинк" (Getlink), бившия "Евротунел" (Eurotunnel), който експлоатира тунела под Ламанша, като е купила за 1.06 милиарда евро 15.49 процента от капитала и 26.66 процента от правата на глас.


Италианската компания е представена също във въздушния сектор от 2013 година с двете летища на Рим - "Фиумичино" и "Чампино" (47 млн. пътници миналата година). "Атлантия" е реализирала през 2017 година чиста печалба от 1.17 млрд. евро и оборот от 5.97 млрд. (растеж с 4.5 и 8.9 процента спрямо миналата година).


Капитализацията на "Атлантия", чиито акции загубиха над 10 процента на Миланската борса след срутването на моста в Генуа, надвишаваше 20.5 милиарда евро в понеделник вечерта.


Акциите вчера в края на деня поевтиняха с 5.39 процента до 23.54 евро на италианския пазар, който отчете спад от 0.30 процента.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Тя има амбицията да се превърне в "оператор номер 1 в света на транспортните инфраструктури"
    ____________________
    Нормално всяка корпорация иска да е номер 1!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на От Банкя с любов
    От Банкя с любов
    Рейтинг: 353 Неутрално

    При мен мостове не падат..

  3. 3 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Тази фирма доста политици е купувала, докато се разрасне толкова. Всъщност грешка, в Западна Европа корупция няма.

  4. 4 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Доста висок процент на чиста печалба спрямо оборота, неслучайно таксите за магистрала в Италия са едни от най-високите

  5. 5 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2565 Неутрално
  6. 6 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    "Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди"

    От вчера "гигантът" е по-малък.

  7. 7 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Тя има амбицията да се превърне...
    -------------------------------

    Сигурно вече ще е по-правилно "имаше амбицията...".

  8. 8 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Да случая с този мост е много тежък удар и ще е добре, ако поминат само с падане на акции, защото да падне мост ремонтиран 2016 е меко казано скандал.

  9. 9 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    "Гигантът", управляващ магистралата с моста "Моранди"От вчера "гигантът" е по-малък.
    —цитат от коментар 6 на plamen_b


    Гледам, че го караш кардинално и със замах - те ли са проектирали моста? Имая ли досег с кореспонденцията, предписанията и КСС-тата за ремонт?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK