Рухналият мост в Генуа: числата зад трагедията

Рухналият мост в Генуа: числата зад трагедията

© Stefano Rellandini, Reuters



Трагедията с рухналия мост "Моранди" в Генуа накара евроскептиците в правителството да се нахвърлят върху ЕС. Часове след пропадането на съоръжението вицепремиерът Матео Салвини заяви, че Брюксел трябва да позволи на държавата да включи в бъдещия си бюджет средствата, необходими за осигуряване на безопасността на инфраструктурата.


Тази инвестиция се задава, след като правителството, което взе властта през юни, обеща десетки милиарди за данъчни облекчения, пенсии и основен доход за бедните. Рим иска да отложи и планираното увеличение на ДДС, което предишното правителството договори с Европейската комисия, за да постигне бюджетните си цели. Междувременно кредиторите се притесняват от финансовата дупка.


Инфраструктурата не е била видим приоритет за Рим в последните години, макар Италия отчаяно да се нуждае от тях, коментира икономистът Густаво Пига от университета "Тор Вергата".




Между 2008 г. и 2015 г. разходите за инвестиции и поддръжка на транспортната инфраструктура са паднали с 58%, показват данните на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).


Европейската комисия коментира в сряда, че от известно време насърчава управляващата коалиция в Рим да приоритизира това перо. През април тя одобри план на стойност 8.5 млрд. евро за магистралите, включително и тези в Генуа. Италия ще получи и 2.5 млрд. евро от европейски фондове за периода 2014 – 2020 г. за мрежова инфраструктура.


Икономическият министър, който е и бивш преподавател по предмета, също намекна, че разходите за подобряване на пътищата не са в съзвучие с искането на популистите правилата за европейско финансиране да се облекчат. В свое изявление Джовани Триа заяви, че приоритетът му не са само по-големите инвестиции, които вече са предвидени, а че правителството трябва да се фокусира върху способността си да харчи и да предприема мерки.


Източник от министерството казва пред агенция "Ройтерс", че Триа вече обсъжда с ЕС мащабен план на стойност 140 млрд. евро за десет години, според който Италия няма да има нужда да увеличава дефицита.


Аргументите на евроскептиците пред Брюксел няма да минат и по друга причина – мостът е имал проблеми още след завършването си през 1967 г. и е поддържан от частна компания. "Аутостраде пер л'Италия" твърди, че е спазвала всички изисквания и редовно е извършвала проверки, както и че между 2012 г. и 2017 г. е харчила над 1 млрд. евро годишно, за да поддържа пътната си мрежа, която се простира на 3000 км.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Професор по инженерни науки от Университета на Генуа преди две години предупреждава, че мостът трябва да се построи изцяло наново, тъй като конструкцията му се е компрометирала твърде бързо.

    http://www.euronews.com/2018/08/14/engineer-warned-in-2016-that-genoa-bridge-would-need-rebuilding

    През през октомври 2015 г. и през април 2016 г. бившият италиански сенатор Маурицио Роси на два пъти предупреждава за лошото състояние на моста.

    https://news.bg/disasters/italianski-senator-dva-pati-preduprezhdaval-za-mosta-v-genua.html

    "Аутостраде пер л'Италия" обяснява, че всичко е на шест. Къде е дремала държавата междувременно?

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  2. 2 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Не е виновен покойният архитект Моранди , който не е предполагал , че мостът ще стане международен път в наши дни чак до Португалия, нито финансовата криза от 2008,та до наши дни.
    Да му мисли оня , който е разрешил жилища да бъдат изградени под моста , както и онези ,които не са помислили за изграждане на обходен маршрут ,алтернатива на моста!
    Просто недалновидно!

  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    Опитват се да прехвърлят отговорността на днешното патриотично правителство,докато предишните правителства всъщност са харчели пари предимно за нови магистрали и пътища,но не и за поддръжка на вече съществуващите. С цел по-лесно да печелят изборите - една нова магистрала се вижда от избирателите,докато ремонтираната стара - не толкова.

  4. 4 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2676 Гневно

    Не можеш да живееш в сложен свят с неуважение към техниката

    подпис
  5. 5 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Нещо не разбирам за каква държава става въпрос като фирмата която е взела пътя на концесия и прибира таксите е длъжна да си поддържа инфраструктурата.Тя носи отговорност !Точка!

  6. 6 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#1] от "baba_zozolana":

    ключовото в текста е, че обтегачите (вантите)
    са били от напрегнат бетон, не от стоманени
    въжета:
    Проблемът с Morandi мостът е, че обтегачите са направени от бетон, а не от метал. През 1960-те не очакваха бетона да деградира и след това да се разруши. Преди петдесет години имаше неограничено доверие в предварително напрегнатия стоманобетон. Смяташе се за вечен. С непрекъснатите вибрации от трафика пукнатините в цимента позволяват въздухът да премине през него, достигайки до вътрешната метална конструкция и да я окисли.

  7. 7 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1090 Весело

    Яка демагогия! :) Всеки си бърше оакания задник с ЕС, а и Колко хора направиха кариера на гърба на това пусто ЕС! :)
    И то навсякъде по Европа: като се започне от нашио тарикат Джамбазки, та Ципрасчо, Салвини, Фараж, Орбан!
    ЕС им бил виновен, че искат хем немски пенсии, хем гръцко работно време, хем германски заплати, хем и мостовете да не им падат?!
    На всичко отгоре се оказа, че от партията която сега управлява заявили преди няколко година дето мостът е здрав и не се нуждае от харчене на пари :)
    ---
    Ей затова ЕС трябва да се реорганизира рязко с минимална обща шапка, с ясни и стриктни правил и да останат държави, които наистина осъзнават правилата му.

  8. 8 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Преминаването по италианските магистрали е едно от най скъпоструващите в Европа. Трафикът по тях е страховит, дневната печалба е огромна. Къде отиват тези огромни пари?! ЕС може да помогне (затова е съюз), но не е лошо да се поинтересува къде и как се харчат тези средства или е по лесно непрекъснато да се дрънка за корупцията в България?! Нашата корупция сравнена с тяхната ще излезе, като кръчмарски бакшиш.

  9. 9 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2648 Весело

    Моста на Моранди, уж калпав, издеяни към 60 год. в режим на непредвиден трафик и натоварване. Очевидно без мафиозите да са го поддържали/обновявали.
    Да видим ху*ловския Керченски/Кримски мост още колко време ще се клати, пука и трещи, преди да... 😈😂

  10. 10 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    До коментар [#8] от "shule":

    Верно ли! От всеки изкаран от българите 1,00лв.,управляващата мафия у нас краде 0,60ст.!!!

  11. 11 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#9] от "balgariez":

    е ти па стига си слагал политически оттенъци в инжинерни съоражения.
    верно малко руснаците си ги правят не изчистени откъм смисъл,
    ама си изпълнява предназначението.

  12. 12 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    https://www.mediapool.bg/upravlyavashtite-v-italiya-sa-othvarlili-kato-izmislitsa-preduprezhdeniyata-za-ruhvane-na-mosta-morandi-news282817.html

    Популистите от "5 звезди" се подигравали на предупрежденията, че мостът може да се срине.

  13. 13 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2648 Весело

    До коментар [#11] от "mihail_p":

    "(Керченския мост) ... ама си изпълнява предназначението"

    ... все още 😈😂

  14. 14 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#13] от "balgariez":

    гледай, никой инжинер ако ще да е севернокорейски,
    не иска да му падне моста.
    не е въпрос на политика. тук става въпрос за човешки животи.
    както и Кольо Фичето е казал според преданието, че ще
    застане под моста на Бяла, за да осигури спокойстивто на хората.

  15. 15 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2648 Весело

    До коментар [#14] от "mihail_p":

    Аз не казвам, че рашките искат да им падне моста.
    Не са искали да падне и първия Керченски мост, дет са построили 1944. Ама грохнал след нема и половин година 😈

  16. 16 Профил на mranderson
    mranderson
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Важното е, че както каза човека от новата патриотична власт - Костов...ааа ЕС де, е виновен за всичко!

  17. 17 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#10] от "deaf":

    Верно ли?! Ама това мафията ти го докладва лично или ...... просто така, да си поГовнориме.

  18. 18 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Много ясно че ще се нахвърлят върху ЕС! Италианците знаят много добре че ЕС им бутна моста! И на малките деца е ясно че моста е съборен и не е паднал от само себе си!

    Не на глобалистите и глобуса!
  19. 19 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Прекалено "елегантен" мост. Изглежда си нестабилен на тази снимка.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    Техната Слави Трифонска партия дето е сега на власт вече почна да обяснява че е виновен Брюксел, той бил пречил да е инвестира в инфраструктура.

    Иначе италианците са едни работливи, честни, прозрачни, ама лошото ЕС им казва "не, забраняваме да инвестирате в инфраструктура. Ето тези инфраструктурни фондове ви даваме, и въобще всяка страна членка сама избира, но във вашия случай абсолютно забраняваме да си поддържате мостовете."

    ...Ето още една страна дето предпочита да гласува за пълните капути. При нас поне никога не е имало момент Яне Янев или Бареков или Трифонов да станат премиер.

  22. 22 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    На крив жабар, есът му пречи.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  23. 23 Профил на qqa38518955
    qqa38518955
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#21] от "patilanskomeze":

    Вие знаете ли ,кой беше на власт в Италия до преди 2 месеца,за да се изказвате.Каогато сте абсолютно невеж по определена тема ,редно е да не се произнасяте.В хилядолетната си история Италия не е имала по гнусни субекти във властта от тия капути ,които неизбрани от никого,безчинстваха в периода 2011-2018.Банда жалки,алчни ,невежи нищожества,чиято единствена цел (освен да пълнят офшорните си сметки)беше транспортирането на Африка в Италия и узаконяването на гей-джендър безумствата.В сравнения с тях ,дори и некомпетентните кариеристи ор 5 звезди са за предпочитане,а Салвини все пак засега почти спря корабчетата на шорош,иначе Италия ,така или иначе нищо добро не я чака.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK