"Спейс Екс" може да помогне на Мъск да свали "Тесла" от борсата

"Спейс Екс" може да помогне на Мъск да свали "Тесла" от борсата

© Associated Press



Компанията на Илън Мъск "Спейс Екс" мож е да участва в сделката, с която предприемачът иска да свали "Тесла" от борсата за десетки милиарди долари. Това съобщава "Ню Йорк таймс", като се позовава на източници, запознати с процеса.


"Ню Йорк таймс" интервюира Мъск седмица и половина след като той изненада акционери и инвеститори, като обяви в "Туитър", че е готов да свали компанията от борсата в сделка за 72 млрд. долара.


В резултат борсовият регулатор на САЩ започна проверка на "Тесла", а няколко дни по-късно самият Мъск каза, че преговаря със суверенния фонд на Саудитска Арабия за изкупуването и делистването на компанията - сделка, която вероятно би направила голяма част от "Тесла" саудитска собственост.




Вестникът обяснява, че има възможен сценарий, в който SpaceX (Мъск е неин главен изпълнителен директор и мажоритарен собственик) получи дял в "Тесла".


Попитан защо изобщо е предложил "Тесла" да бъде свалена от борсата точно на цена 420 долара за акция (4/20 е известен жаргон за употребата на канабис в САЩ), той отрича да е употребявал наркотици. По думите му точно 419 долара е 20% премия върху цената на акциите на "Тесла" към момента, но 420 звучи като "по-добра карма"/ "Не бях пушил трева, да сме ясни. Тревата не е добра за продуктивността."


"Най-болезнената година в живота ми"


Публикацията на Мъск в "Туитър" доведе до рязък скок в стойността на акциите на "Тесла". По време на интервюто обаче те спаднаха с над 6% - до 313.79 долара - но все пак "Тесла" остана най-скъпата американска автомобилна компания, с малка преднина пред "Дженерал мотърс". В интервюто Мъск обяснява, че е пуснал туита, докато карал една от своите коли "Тесла" към летището и не съжалявал, че го е изпратил.


Той обяснява, че проблемите с "Тесла" около "Модел 3" са му се отразили тежко в личен план. "Изминалата година беше най-трудната и болезнена в живота ми," казва Мъск.


Добавя, че работи по 120 часа седмично (и често взима успокоителни, за да спи, за ужас на борда на "Тесла"), прекарал е целия си рожден ден (24 часа) работейки на 28 юни и е рискувал да пропусне сватбата на брат си Кимбал, на която трябвало да е кум. Отлетял до нея (направо от фабриката на "Тесла") със самолет, пристигайки два часа преди церемонията, и се върнал - отново във фабриката.


"Мислех, че най-лошото е преминало... От оперативна гледна точка за "Тесла" е така. Но от лична най-лошото предстои," казва предпиемачът и не отрича, че от преумора и напрежение има проблеми и със здравето.

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4569 Неутрално

    Голяма тесла...
    Дано не си съсипе здравето...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2285 Весело

    "Балона" да не взе да издиша?!?

  3. 3 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Мъск е уникален човек и донякъде неговите стъпки и бизнеси предначертават бъдещето, но не би било зле да се въздържа да дава невероятни обещания, особено след като никой не настоява всичко с неговите начинания да се случи за толкова кратко време. Би се отразило добре и на здравето му.

  4. 4 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2215 Весело

    РоскомостъпиянАдзор не харесва новината. :-)

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  5. 5 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Успех! И да си пази здравето Елон, защото още много има да се прави. Искахте нов Стийв Джобс, ето ви следващият, умножен по 2.

    Покрай изсипалата се кал в последните дни срещу компанията, Тесла тихо увеличи още произвдството на семица на Модел 3. 6000 бройки на седмица в края на август. И с малки и нескъпоструващи оптимизации в производството, 7000 и 8000 бройки.

    Тези дни излезе репорт, че Тесла е години напред пред GM и BMW и още години след това ще бъде най- технологичната и най- ефективна компания за електрически автомобили. Успех!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  6. 6 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 794 Неутрално

    "Балона" да не взе да издиша?!?
    —цитат от коментар 2 на vagabond66


    Има само един балон и границите му са близо до Улан Батор. Има и един по-малък, надут е с въздух и се намира в Банкя.

  7. 7 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2285 Весело

    До коментар [#6] от "SSS":


    Има само един балон и границите му са близо до Улан Батор. Има и един по-малък, надут е с въздух и се намира в Банкя.
    —цитат от коментар 6 на SSS


    Уж пишете че е само един,
    па показахте минимум два!

  8. 8 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    Дръж се , Айлън ! Моля се да успееш с проектите си и останеш здрав !

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#5] от "Realist":

    Този репорт е най-малко странен, след като само след 2 години Фолксваген ще имат над 20 модела е-автомобили, отделно Мерцедес и т.н. И тук говорим за производителност и продажби в пъти над Тесла... Пак отделно, за десетките китайски производители, е излишно да се коментира...

  10. 10 Профил на karni
    karni
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#5] от "Realist":

    Тука пълно с някви заблудени фенчета реалисти разбираш ли.... смях в залата.
    Блъфира и настъпа мотиката не му се получи. Ако някой му вярваше акциите щяха да са на 420 и да си чупят краката да покриват къси продажби... вместо това акциите са 20% надолу.
    Пък ти си вярвай там правек 7000 вместо 6000.... в палатката... и е на светлинни години пред GM и BMW.
    Балъци не за милиони а за милиярди. Като спре да е на загуба няколко милиярди всяка година ми се обади. Колкото повече коли прави толкова повече пари гори.
    Ма ти си вервай там.

  11. 11 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Майко мила! скандална статиа!
    Дневник, да ви кажем:
    АКО МУШЕНИКА МЪСК ИСКА ДА СВАЛИ ТЕСЛА ОТ БОРСАТА СИ МУ ТРЕБВАТ 70 МИЛИАРДА ДОЛАРЕС! КЕШ! НА МИГЪ!
    Що така, ше попитате вие? отговорям - тесла никога не е е била печеливша компаниа в историата си. не е раздала и един цент дивидент към акцоинерите си. Какво иска мъск да се случи? Да предложи 420 доларес на секи, който има акциа. Требва да съм мазохист, малоумен и надрусан да не обмена книгите си да доларес НА МОМЕНТА! Щото, ако имаш акции и станеш съдружник.......................дупе да ти е яко. Мъск ти казва: вчера акциата струваше 420, днеска я оценявам на 4.2 и край. Дивидент не се е изплащал, кое ше ме накара да не осребрим,а?Мъск имал 20%............тоз е първиа дет ше ги джироса. Нали с таз цел се изфука със саудицкиа крал по време на борсова сесиа. акциес стават 400 в следващите 5 минути, продава сичко и е напред с едни 30-40 милиарда. нема тесла, нема главоболиес, има ненормална пичелба пари в брой.. оцелеващиа тарикат.
    смехотворно е, че ше набърка спейс екс да изкупи дялове в тесла. космосъ е в договори с наса. там плащат на проект, кешфлоу е строго разпределен и не може да се мърда за закупуване на играчки. фед и пентагона нема да му дадът да харчи за удавника тесла. А, да, самата тесла е по-скъпа от спейса. гадос, борсата я изстреля високо и сека покупка е трудна. Гадос ти казвам. на всичкото отгоре си навлече гневъ на регулаторите. те не са тъпи. знаят точно какво НАПРАВИ. И ШЕ ИМА РАЗСЛЕДВАНЕ, СЪД, ПРИСЪДИ.
    САМО ЗА 1 /ЕДИН/ ДЕН РАЗСЛЕДВАНЕ ФАНАХА КОЛОСАЛНА ЛЪЖА!
    Вместо хвалбата и отчета, че произвел 22 000 бройки тесла 3, били произведени само 2700!
    ТОВА Е КРАЯТ НА ТОЗИ СВЕТОВЕН МУШЕНИК. ЛЪЖИТЕ МУ ШЕ ЛЪСНАТ. АКЦИЕС НА 0.
    МЕД ШЕ МИ КАПЕ НА ДУШАТА.

  12. 12 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Весело

    До коментар [#9] от "hamiltonf":

    Къде ще ги произведат тези автомобили Фолксваген? Вие давате ли си сметка колко трябва да се инвестира в едно автомобилно производство преди да изкара първата кола от поточната линия. Милиарди!

    Нали Порше вече е част от Фолксваген, изкара преди месеци Мишън Е, поредният убиец на Тесла. В момента в САЩ няма нито един продаден Мишън Е. 0 бройки, средата на геврека. 3000 бройки на година ще е производството на Мишън Е, , толкова бройки, колкото Тесла Модел S излизат за един месец от фабриката.

    Ягуар изкара Ай- Пейс, "убиеца" на Модел Х. Знаете ли колко продадени Ай-Пейс-а има за месеца. Пак 0. И на тези които са се записали са им казали, че ще им доставят колите с 6 месеца закъснение.

    Автомобилното производство не е лесно нещо и всеки нов модел изисква милиарди долари инвестиции. И особено за електрическите автомобили, още милиарди отгоре за съпътващи неща като батериите, електрическите мотори и т,н.

    Дори за най- големите ще минат години и много милиарди $$$$ инвестиции и разходи в индустриална база преди да достигнат нивото на Тесла.

    Нека видим догодина какво ще направи Ауди Е-Трон догодина!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 13 Профил на karni
    karni
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#11] от "scott":

    Аааааа недей така фенчета ще получат инфаркт как така "визонера" Мъск новия Джобс да е лъжец и най-обикновен психопат с его до небето... почна да си изпуска нервите жалния че му се вижда края. Ама кво ли да го жали човек върти си парите гепнати от такива балъци като тия по-горе.... вярващи в сектата:))))))

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#12] от "Realist":

    Това, с извинение, е най-голямата глупост, която съм прочел на тема автомобилно производство, въобще във Форума!? Бива, бива неграмотност, ама чак пък толкова?! Всеки от тези, т. нар. доайени, гиганти, в автомобилостроенето, инвестират милиарди, и то всяка година, и то собствен капитал. За европейските гиганти, най-вече, проблема е с освободената работна ръка, след като при производството на е-автомобили ще са нужни само 1/10 от съществуващите. Всичко това, ще е свързано с профсъюзни протести, много милиардни обезщетения, надхвърлящи инвестиционните разходи на Тесла многократно, и то за години напред. В момента, основната мисъл е, не как да се произведе е-кар, който е с много по-малко части, а как да се справят с диверсификацията на работната сила, както и на хилядите по-малки фирми-доставчици, които да бъдат спасени от фалит.

  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Весело

    До коментар [#10] от "karni":

    Друарке (друАрю), знаете ли как реагираха Нокия и Рисърч ин Моушън (производителя на Блякбери), когато Епъл изкара първият Ай- Фон? Бих ви казал, присмяха се на Стийв Джобс. Вижда те ли, ние сме ветерани, ние сме велики,..... И т.н. И къде ви са сега Нокия и Рисърч ин Моушън?

    Преди дне Спейс Екс би Боинг в състезанието да се изпрати човек в космоса. Знаете ли кои са Боинг? Това е компания с 80 годишна история в космоса. Боинг е главният проектант и производител на най- мощната ракета която света е виждал, Атлас 5. Боинг е главният проектант на МКС и в момента е компанията която поддържа станцията. Боинг е главният проектант на американската совалка.

    И как стана така, че Спейс Екс ги би? И не само тях, Спейс Екс не само би Роскосмос, но и ги натири в кучи .... Спейс Екс бие и Ариана.

    Чудесата се случват от времената на Давид и Голиат. Случват се още от времената на динозаврите! Еволюцията подкрепя малките, повратливите, гъвкавите, не големите, мастодонтите, трудно променящите се, .....

    Трябва да си ужасно глупав, ако оспорваш това!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 752 Неутрално

    FakeX не може да помогне на никой за нищо! Musk е пътник! Без милиардите субсидии нямаше да ги има нито Теслата, нито FakeX, това е ясно на всички!

    Не на глобалистите и глобуса!
  17. 17 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Весело

    До коментар [#14] от "hamiltonf":

    Къде са гигафабриките на Фолкваген за батерии например? Нищо не инвестират. И 2022-ра е годината когато ще изкарат моделите си. Дотогава има 5 години. И ако всичко това се случи с Фолксваген, мислите ли, че Тесла ще строи на едно място?

    Тесла в момента е 60% над производството си от миналата година. Още няколко години с 60% растеж, и ето ви Тесла, сред първите 10.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  18. 18 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#12] от "Realist":

    А, и колега, пропуснах да те попитам, имаш ли икономическо образование?

  19. 19 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Весело

    А, и колега, пропуснах да те попитам, имаш ли икономическо образование?
    —цитат от коментар 18 на hamiltonf


    Може да не съм икономист, но бих ви казал, че знам спецификите на автомобилното производство. И те са, огромни инвестиции преди да изкараш първата кола от завода. Не случайно и Фокваген , И Форд, говорят за милиарди инвестиции е електрически коли.

    Тесла е направила вече тези инвестиции и те произвеждат автомобилите. И това са не само 24000 Модел 3 на месец. Това са и по 3-4000 Модел S и по 3-4000 Модел Х ма месец.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  20. 20 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Мъск е ексцентричен и често се заиграва с огъня. Но той от млад си е такъв и това не се харесва на болшинството. Едно време така му се смяха като разработи пейпал. Е ся през пейпал минават трилиони долари.

    Тесла С е кола излязла от поточната линия през 2012 и макар и със сравнително минимални фейслифтове е с десетилетие пред конкуренцията. И визуално и технологично. В момента Модел 3 цепи с голямата тесла пазарния дял на луксозните седани в Америка и ще става и по лошо с увеличаващото се производство.

    Отделно Модел 3 няма реална конкуренция. Хюндай Кона, който е най близо като капацитет на батерията и цена ще се произвежда в 30 000 бройки на година в средносрочно бъдеще. Ягуара и той там, въпреки че няма официални числа, но пък и той струва майка си и баща си.

    Други модели засега няма. Лийф и Голф не са достойна конкуренция.

  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#17] от "Realist":

    "Тесла в момента е 60% над производството си от миналата година. Още няколко години с 60% растеж..."


    Ако някой лаик от клиентите ми приказваше подобни неща, даващи му гаранция за сигурни твърдениу, както и да е, те са лаици, но все пак, ти изписваш "тонове мастило", та да предизвикваш интереса ми. Много пъти съм бил несъгласен с теб, не е било излишно да споря, но този път, си в голяма "дупка".

    Та, "Тесла в момента е 60% над производството си от миналата година. Още няколко години с 60% растеж",
    дай ми го в цифри, брой продадени автомобили, печалба на бр. автомобил (числата ги знам, но е добре и ти да се запознаеш, а не само с някакви %-ти), и насреща "старите" динозаври, продаващи по 4, 5 , 6, 8 млн. броя автомобили, и които и когато решат, а те вече са решили, ще инвестират десетократно повече от Тесла за този нов пазар.
    Отделно, цената на акциите на Тесла, както и е в момента са пълни спекулации, "асансьора" се движи нагоре с 10%, надолу с 9%, както е и в момента...
    Това не значи, че имам нещо против нововъдедението Тесла, купих на брат ми за неговата 30-год. подобен автомобил, модела няма да казвам какъв е, кога го предплатихме и кога го получихме е друг въпрос (брат ми стана на 32 г.), но като производствен и финансов план, това си е многомилиардна катастрофа, която, както се очертава, според американски престижни аналитични фирми, на които плащаме, три на брой са, през 2019, около септември, се очаква голямата драма, първо на пазара на недвижими имоти, и от там на всичко друго. Ако не са прави, ще връщат 30% от платените им пари...
    Но, както и пишат в заключителната си част, дръжте "малко" пари в брой...

  22. 22 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    До коментар [#21] от "hamiltonf":

    Тесла расте в момент в който останалите или стагнират, или намаляват производството:

    https://twitter.com/Tesla/status/1024791046100738048

    Model 3 now outsells all other premium mid-sized sedans in the US.....combined

    https://twitter.com/Tesla/status/1025056079565082624

    Gigafactory 1 battery production has reached an annualized run rate of ≈20 GWh - more kWh than all other carmakers combined

    https://twitter.com/elonmusk/status/1027294935504936960

    Tesla deliveries & AP hardware chart by @lexfridman at MIT

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  23. 23 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Отделно Модел 3 няма реална конкуренция. Хюндай Кона, който е най близо като капацитет на батерията и цена ще се произвежда в 30 000 бройки на година в средносрочно бъдеще. Ягуара и той там, въпреки че няма официални числа, но пък и той струва майка си и баща си.Други модели засега няма. Лийф и Голф не са достойна конкуренция.
    —цитат от коментар 20 на Минуса



    Шевролет Болт. Тесла в момента продава по 7 бройки Модел 3 на всеки 1 продаден Шевролет Болт. Това тримесечие, произведените бройки от Модел 3 ще са повече от всички останали + Тесла Модел S и X комбинирани.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Весело

    До коментар [#22] от "Realist":

    Суга е момента, купувай акции като луд...

  25. 25 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Весело

    До коментар [#24] от "hamiltonf":

    Това е бет, залагаш за, или против. Много по- добър от казиното е, защото това е бет базиран на образованието , информацията и т.н. Ако изпуснеш след това ще се хапиш къде си дремал.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  26. 26 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#21] от "hamiltonf":

    Платил си бол пари на 3 фирми и след това споделяш безплатно във форума за предстоящия катаклизъм по това време догодина за да се облажим всички. Кефиш!

    Неслучайно си използвал думата "динозаври" за останалите производители. Те никога не могат да решат ей така да налеят милиардите от другия ден, защото имат тромави структури и ще канибализират останалато си производство. Парадокс който ще убие повечето от тях. Това ти го гарантирам аз, че в следващите 10-15 години ще изчезнат някои от големите имена. Другите ще бъдат погълнати от Тесла и новите фирми в бранша. Спомнете си пазара на телефони преди години. Нокия, Сименс, Ериксон, Алкател, Сони. Сега на тяхно място са Самсунг, Хуавей, Шаоми и т.н.

  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Липсата на конкуренция ще се отрази и на маржините. Тесла има маржин от 20% за Модел 3 в момента, като напълно възможно е маржина да достигне съвсем скоро и 30%. Това в момент в който маржините на останалите са по 5-6% на автомобил. Точно заради това, Тесла е с по- голяма капитализация от много от останалите масови автомобилни компании.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#23] от "Realist":

    Болт или Ампера го забравих. Но те него ГМ не искат да го произвеждат, защото той струва повече отколкото го продават. И сравнен с Модел 3 не си заслужава парите.

  29. 29 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Весело

    До коментар [#26] от "Минуса":

    Предавам ви скъпо платени съвети, които ме отказаха да навляза, например в непознат бизнес, строителсвото, и то за обект в супер центъра на Варна, над 4000 кв.м. РЗП., ъглов парцел, с макс показатели и обезщетение 28%... Луд ли съм или не, не знам, печалбата ми от този обект, щеше да е над 1 500 000, минимум, при средна цена за строителство 350€, и средна покупна цена 950€..., за МОМЕНТА, естествено изключая гаражи, около 25 бр., които се продават на по-малка цена на кв. метър...
    Но тези доклади, ме "вкараха" в предпазливост".... Както каза един мой приятел, строител от години в бранша, "Ти знаеш ли как се продават апартаменти по време на финансова криза"?!

  30. 30 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Болт или Ампера го забравих. Но те него ГМ не искат да го произвеждат, защото той струва повече отколкото го продават. И сравнен с Модел 3 не си заслужава парите.
    —цитат от коментар 28 на Минуса


    Болт, Волт и Ампера.

    Болт:

    https://www.chevrolet.com/content/dam/chevrolet/na/us/english/index/vehicles/2018/cars/bolt-ev/mov/01-images/2018-bolt-ev-design-01.jpg?imwidth=1200

    Волт:

    https://media.ed.edmunds-media.com/chevrolet/volt/2018/td/2018_chevrolet_volt_actf34_td_921171_1600.jpg

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  31. 31 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 549 Весело

    До коментар [#30] от "Realist":

    Волт е хибрита и той няма място тук. Ненужна междинна технология.

  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    До коментар [#31] от "Минуса":

    Да така е, помислих, че както много хора не различавате Болт и Волт. Приемете най- искрените ми извинения!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 549 Весело

    До коментар [#29] от "hamiltonf":

    Хехе голяма риба си! Значи ако съм те разбрал правилно ценовия срив на недвижимото имущество във Варна, ще повлече акциите на Тесла и ще доведе до световна криза?

  34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#33] от "Минуса":

    Нищо не си разбрал, явно си неграмотен. Говори се за все обща финансова криза и пукане на имотния балон през 2019 г. Но, за такива като теб, дори и да имат скъпо платени анализи, нямат "очилата" да ги прочетат...

  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    До коментар [#34] от "hamiltonf":

    Възможно е и това да стане. Не вярвам да е криза с пропорциите на 2008-ма, но ако примерно Китай повлече крак, кой знае, всичко може да се случи.

    Ако в САЩ се спука някой имотен балон, това ще са вероятно няколко локални пазара. Примерно Сан Франсиско, където средната цена на имот вече гони $1.5 милиона. Това се е случвало много по западното крайбрежие. Първата голяма криза, която обхвана целите Съединени щати и беше буквално навсякъде е тази от 2008-ма. Но мисля, че сега ги няма лошите кредити оттогава и банките са много по- ликвидни и по- отговорни.

    Аз също чакам корекция на борсата горе- долу тогава! Марк Кюбан и Оракула от Омаха също.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#35] от "Realist":

    "Не вярвам да е криза с пропорциите на 2008-ма..."


    Дано си прав, макар че, анализите "говорят" да още по, и най.....
    Ако сме живи, ще си говорим след една година...

  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Ето ви новини, за Тесла, които минаха почти незабелязано тези дни. Това са важните новини. Не , че SEC разследвала Илон Мъск. Последното, ако се случи нещо, ще е чак след 5 години, толкова са дълги разследванията на тази комисия. Примерно, Епипен на Mylan бе разследван цели 5 години преди да се стигне до някакво заключение:

    Tesla on Track to Make 8,000 Model 3s Per Week, Says Analyst Who Visited Plant

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-16/tesla-model-3-production-s-just-fine-as-bernstein-bumps-price

    Another analyst, Ben Kallo, also indicated this week that his firm, Robert W. Baird & Co., recently had investors out at the Fremont factory and they estimate that Tesla is now producing “over 5,000 cars” a week. Kallo wasn’t actually clear there if he meant all Tesla vehicles or just Tesla Model 3s, but given the context and his overall conclusions, it appears he meant over 5,000 Model 3s per week.

    Those statements line up quite well with the Bloomberg Model 3 tracker, which has estimated a weekly production rate over 5,000 during most of August and is now forecasting that Tesla will nearly hit 6,000 in the coming week.

    https://cleantechnica.com/2018/08/17/tesla-model-3-might-5th-best-selling-car-in-usa-in-august/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#37] от "Realist":

    А между другото, един корейски производител постига, непостигани неща за Тесла, съпоставени към заряд на батерии:
    "електрическия Hyundai Kona.

    Това се случва благодарение на неуморния електромобилист Бьорн Ниланд от Норвегия, който прави пореден тест с електричка. В случая са даже два – един за пробега и един за DC зареждането на Hyundai Kona.
    Тестът за пробег започва при 30°C температура в Осло и е по маршрут в посока Тронхайм на север. Бьорн пуска колата в еко режим и климатика на 21°C. Планът му е да шофира с около 90 км/ч, като още в началото предупреждава, че няма нужда някой да казва "аз живея в Германия и това не е приложимо за мен" или нещо от сорта. Тестът му е с цел да провери дали Kona ще измине колкото му дават по WLTP, а и просто за да тества колата като цяло.

    През голямата част от пътуването се вижда, че Бьорн кара с 93-94 км/ч. Интересното е, че накрая колата влиза в бавен режим чак при 3% остатък в батерията. Финалният резултат на Бьорн е 510 км пробег и 10 км остатък. Средният разход е 12.7 кВтч/100 км.
    Ето как върви зареждането по минути:
    10-60% за 30 мин с 68-70 кВт мощност (след 57% спада на 56 кВт)
    10-80% за 50 мин (на 40-та минута спада от 56 на 36-37 кВт; на 46-та мин спада на 25 кВт)
    10-85% за 1 час
    10-90% за 1 ч 8 мин
    10-95% за 1 ч 20 мин (на 1:12 спада на 21 кВт; на 95% мощността вече е 11 кВт)
    10-100% 1:42 мин
    От тези данни се вижда, че при по-голямата батерия небезизвестното досега 0-80% за половин час при по-големите батерии ще е приложимо само при по-висока мощност на зареждане от типа на 100 кВт. Засега само Tesla поддържа такава възможност, но Porsche работи за пускане на Taycan с 350 кВт зареждане от 2019 г. В Tesla е по-вероятно да се придържат към макс. 250 кВт в обозримо бъдеще.

    Да не забравяме, и да повторим, че теста се извършва при скорост над 90 км/ч, климатик на 21 градуса, в режим "еко", при външна темп. над 30 градуса...
    И цената, съпоставена със Тесла е?!

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=349&v=kq3OoZoUZBA

  39. 39 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    До коментар [#38] от "hamiltonf":

    Хюндай Кона още не се продава в САЩ. Отделно, пробегът му е 250 мили. Пробега на сега продаваната Тесла, Модел 3 е 310 мили. Сравнявай Хюндай Кона с Шевролет Болт и Нисан Лийф. Тесла, Модел 3 е в по- високата категория- БМВ 3, Мерцедес Си класа, Ауди 4, ....

    До коментар [#20] от "Минуса":

    "Отделно Модел 3 няма реална конкуренция. Хюндай Кона, който е най близо като капацитет на батерията и цена ще се произвежда в 30 000 бройки на година в средносрочно бъдеще. Ягуара и той там, въпреки че няма официални числа, но пък и той струва майка си и баща си."

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Весело

    До коментар [#38] от "hamiltonf":

    Ако за Хюндай Кона наистина има планирани само 30000 продажи на година, това буквално е, капка в морето, едва 10 000 бройки за САЩ на година. Тесла към края на годината ще прави по толкова на седмица.

    Шевролет Болт, Волт и Нисан Лийф се продават по около 20-30000 бройки на година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    "Отделно, пробегът му е 250 мили.."


    Аз ти доказвам с видео, при пуснат климатик на 21 градуса, скорост 90-94 км/ч, че пробега е около 320 мили, действителен, ама ти пак си по фалшивите новини... Спирам, до тук съм, с радиостанция, с човек, четящ суха, вестникарска статистика, не ми се коментира...

  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Весело

    "Отделно, пробегът му е 250 мили.."Аз ти доказвам с видео, при пуснат климатик на 21 градуса, скорост 90-94 км/ч, че пробега е около 320 мили, действителен, ама ти пак си по фалшивите новини... Спирам, до тук съм, с радиостанция, с човек, четящ суха, вестникарска статистика, не ми се коментира...
    —цитат от коментар 41 на hamiltonf


    Хайде, сравни го с Модел 3. Батерията на Модел 3 е 75 киловатчаса, Поне 15 киловатчаса повече. Тесла 3 ги бие по всички показатели. И не вярвам, Кона да е голям пробив в САЩ. Това е вторият чисто електрически автомобил на Хюндай, първият бе Кия Соул, сега имат и плъг-ин хибрид, Ниро. И двата модела се продават в доста малки бройки. И не за Тесла, ами за ГМ и Нисан са незабележими даже.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3135 Весело

    До коментар [#41] от "hamiltonf":

    И ако не вярваш, ето ти сайта на Хюндай:

    Go up to an estimated-250 mile range on a single charge.

    https://www.hyundaiusa.com/kona-electric/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  44. 44 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1273 Любопитно

    Мисля, че някои от колегите от форума могат да минат на лични съобщения, то си е мо'абет направо. Колкото до Мъск - пак добре, че има хора като него, такива, които не се съобразяват с условностите, на които всички останали сме подвластни и дърпат напред, ама яко дърпат. И като гледам е напълно в способностите му (на Мъск) да поведе целия свят по друга, по-добра траектория на развитие. Силно се надявам да се закрепи най-вече здравословно, а Тесла-та ще се справи с проблемите си, всяко начало е трудно. Успех!

  45. 45 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 555 Неутрално

    В Онтарио новото правителство вече отмени субсидията за ел. коли. Някакъв мазник се жалваше по телевизията, че трябва да откаже поръчаната Тесла. Приготвил си бил около 50000 $ от които 14000 са субсдия. Сега не можел да си позволи Тесла.

    Тесла е далеч от масов автомобил. Моите наблюдения са, че хората които карат Тесла, имат поне още 1-2 бензинови автомобили в гаража си. Теслата е да демонстрират статут и да напрвят statement, че са зелени. И двете са неверни, обикновенно са се набълбукали с кредити и изобщо не водят зелен начин на живот.

  46. 46 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    До време ми харесваха изцепките на Мъск, бяха добри опити за привличане на инвеститори. Но напоследък ми се струва че лъжите са много повече от истините, обещанията са само на думи, излиза и доста повече простащина на повърхността.

  47. 47 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 2154 Неутрално

    Една т'сла иска да се пребори с всички останали. Едва ли. Но Илон е забележителен милиционер. Обичаме те, Илон!

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK