Определението на "Фейсбук" за тероризъм може да доведе до цензура

Определението на "Фейсбук" за тероризъм може да доведе до цензура

© Associated Press



Определението на "Фейсбук" за тероризъм е прекалено общо и има опасност да доведе до прекомерна цензура, предупреди специален докладчик на ООН, цитиран от агенция "Франс прес".


Независимият експерт на ООН по защитата на човешките права в контекста на борбата срещу тероризма Фионуала Ни Аолен каза, че е писала на основателя и шеф на "Фейсбук" Марк Зукърбърг, за да изрази тревогата си от опитите на социалната мрежа да попречи на терористи да я използват.


"Използването на прекалено общи и неточни определения, служещи като основа за регламентиране на достъпа и използването на платформата "Фейсбук", може да доведе до дискриминационно прилагане на прекомерна цензура и произволен отказ за достъп и използване на услугите на "Фейсбук", предупреди Аолен.




Тя заяви в комюнике, че сегашното определение на социалната мрежа приравнява с терористични организации всички недържавни групировки, които използват насилие с цел да постигнат своите цели.


Според нея "използването на толкова разтеглива дефиниция е особено обезпокоително, тъй като някои правителства опитват да поставят клеймо на различни форми на дисидентство и опозиция, било то мирни или съпроводени с насилие"./ БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на npg38547585
    npg38547585
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Големи педали станаха от Фейса. "За да виждате повече събития, добавете още абонати". Имах над 200, изчистих ги и сега получавам това съобщение.

  2. 2 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    Технологично е най-рационално да се започне от наистина широко определение и постепенно то да се прецизира.
    Ако още в начялото на проекта се дефинират подробности тогава нарушителите бързо ща са ориентират как да нарушават.
    Подобно нещо се слъчва с изкуствени метода за да накараш търсачката на гугъл да ти определи висок ретинг на един сайт. Сего хиляди тарикати по света успяват да измамят гугъл.

    подпис
  3. 3 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    Опа ООН си показа истинското лице , да защитава терористи , какви са тези недържавни групировки , които използват насилие да постигнат целите си.

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2760 Неутрално

    ... Тя заяви в комюнике, че сегашното определение на социалната мрежа приравнява с терористични организации всички недържавни групировки, които използват насилие с цел да постигнат своите цели ...

    Моля?
    Аз съм последният, който ще се застъпи за ония от Фейса, ама това?

    Използване на насилие от недържавни групировки за постигането на целите им е или тероризъм - или гражданска война чрез терористични действия, а не всенародно въстание.

    Ми тогава другарката да си го каже в прав текст!
    По нейното "определение" излиза, че бомбенето в Ирак си е напълно легитимна борба на "недържавни групировки за постигането на целите им с използване на насилие".
    Ми по нейната логика и сриването на кулите на 9/11 не е тероризъм, а просто "използване на насилие от недържавни групировки за постигането на целите им"!
    И всичко това - под егидата на ООН!
    Либеразтията съвсем изтреще!

  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    ами цензурата има нужда точно от ""Използването на прекалено общи и неточни определения, служещи като основа за регламентиране на достъпа и използването на платформата ...." скрити разбира се под "правила" . факт . както е факт , че цензурата не върши никаква работа вече.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2760 Весело

    ... Ми тогава другарката да си го каже в прав текст!По нейното "определение" излиза, че бомбенето в Ирак си е напълно легитимна борба на "недържавни групировки за постигането на целите им с използване на насилие"....
    —цитат от коментар 4 на xm...

    Опс!
    За дежурната тайфа първосигнални тролове да поясня - под "бомбене" имам предвид бомбените атентати.

    Да ме извинява тайфата, че с това уточнение може да им намаля заработката ...

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2760 Неутрално

    ами цензурата има нужда точно от ""Използването на прекалено общи и неточни определения, служещи като основа за регламентиране на достъпа и използването на платформата ...." скрити разбира се под "правила" . факт . както е факт , че цензурата не върши никаква работа вече.
    —цитат от коментар 5 на дерибеев

    Напълно съгласен.
    Но това е от другата гледна точка. На нормалните.

    Докато другарката експерт се е закъхарила, че не се прави разлика между "правилен" и "неправилен" тероризъм.
    И за капак - не и и хрумва, явно, че по дифоут с това си становище предоставя правото на шепа от никого неизбирани и напълно анонимни люде да раздават такива кардинални "определения" изхождайки от чисто корпоративен интерес.

  8. 8 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1596 Весело

    Вече ми е адски смешно каква колосална важност се придава на Фейсбук. Сякаш те са и пътят, и истината, и животът и без тях направо светът спира да се върти.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  9. 9 Профил на stem
    stem
    Рейтинг: 556 Весело

    Докато другарката експерт се е закъхарила, че не се прави разлика между "правилен" и "неправилен" тероризъм.
    И за капак - не и и хрумва, явно, че по дифоут с това си становище предоставя правото на шепа от никого неизбирани и напълно анонимни люде да раздават такива кардинални "определения" изхождайки от чисто корпоративен интерес.
    —цитат от коментар 7 на xm...


    Виж сега, не си прав! Когато палестинец нападне дечица на спирка в Израел - това е чиста проба справедлива борба за свобода срещу световния ционизъм! Когато израелски дрон гръмне къща, превърната във фабрика за бомби - и в която е направена бомбата, взривена до училище, това е държавен тероризъм!
    Когато пакистанец коли наред с нож в Германия, това е справедлив акт на възмездие заради колониалната експлоатация на страната му! (Германия никога не е имала колонии в Индия, а и въобще е имала колонии само трийсетина годинки, тъй че е доста силно да бъде наречена "колониална държава", но това за ООН са подробности.) Ако германци излязат на улицата, носейки плакати с лицата на закланите от подобни горки бежанци свои съграждани, това е екстремизъм, расизъм и фашизъм.

    Дотук с шегите... Прави ли ви впечатления колко малко се цензурират страници от рода на тези на "Антифа", които директно и яростно призовават за насилие? И колко много се цензурират такива, в които да речем се критикуват позиции на ЛГБТИК и пр., без да се призовава за насилие, дискриминация или отхвърляне на хора с различна сексуална ориентация?

    Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!
  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    Е те терористите там си правят вербовка, там си качват клипчетата, там си чатят.

    Кво повече от това Фейсбук да им помага.

  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2760 Неутрално

    До коментар [#9] от "stem":
    Разбира се и е видно отдавна!
    Това са потпури от една и съща песнопойка.

    Но в конкретния случай от тази "гореща" статия явно нещата отиват съвсем у киреча. Защото заразата е обладала, оказва се, и ООН ...

  12. 12 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хриси":

    Ми уви, за някои индивиди е така.
    То глупостта по хората е разпространена.

    Panta rhei....
  13. 13 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    До коментар [#9] от "stem":

    1984.

    Panta rhei....
  14. 14 Профил на ksarax
    ksarax
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Тея явно трябва да напомнят за съществуването си :)

  15. 15 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#7] от "xm...":

    Само да ви напомня че Фейсбук не е някаква държаван структура а е ЧАСТНА корпорация която може да си прави всичко в рамките на закона. И точно според закона могат да откажат на абсолютно всеки д ползва услугите им по тяхно усмотрение. И ако не сте съгласен, може да не им ползвате услугите.

  16. 16 Профил на quanton
    quanton
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Хмммм, от много либералничене се дадоха толкова права на "слабите", че те станаха по-силни от "силните". Не е нормално да не може да накараш циганин, бежанец или странносексуален да спазват правилата и нормите на поведение. И така докога? Сигурно докато българите станем малцинство в България, германците - в Германия и т.н. В тази връзка, без да съм фен на Фейсбук, подкрепям да бъдат цензурирани всички "недържавни групировки, които използват насилие с цел да постигнат своите цели", макар и с риск да бъде цензуриран и някой, който се бори за добра кауза. Според мен последните ще са много по-малко от тези, които заслужават цензуриране, а и могат да намерят алтернативен начин да представят каузата си.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    До коментар [#15] от "m17":


    До коментар [#7] от "xm...":Само да ви напомня че Фейсбук не е някаква държаван структура а е ЧАСТНА корпорация която може да си прави всичко в рамките на закона. И точно според закона могат да откажат на абсолютно всеки д ползва услугите им по тяхно усмотрение. И ако не сте съгласен, може да не им ползвате услугите.
    —цитат от коментар 15 на m17


    Това НЕ Е ВЯРНО. Фейсбук има господстващо положение на пазара на социални мрежи, а за подобни компании си има антимонополни закони, нищо че са частни.

  19. 19 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Опитваш да споделиш видео как клети мигранти палят коли - това било насилие и бива скрито... иначе имаме "свобода на словото". А мигрантите били мирни.

  20. 20 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1140 Любопитно

    До коментар [#15] от "m17":

    Имаш предвид, че ако си фирма и си плащаш, за да публикуваш (Алекс Джоунс Инфоуорс), те
    могат да те кръцнат ли?
    Как ще се почустваш, ако утре ЧЕЗ или ВиК ти спрат тока и водата, защото не ги кефи твои кометар в нета? Който може да не е твой изобщо, а някой да го представя за твои?

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#18] от "xox55541929":

    Напротив, Фейсбук НЯМА господарстващо положение ниво в един пазар на който присъства. И специално за медии, няма такива закони.

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    Всяко определение за прилагане на ограничение като филтър Е цензура :)
    "...всички недържавни групировки, които използват насилие с цел да постигнат своите цели..."
    Ами това определение е доста точно :)
    Или за някои законите не са това, което са законите за други :)
    Другият смислен вариант е - признаваме, че някои правителства са нелегитимни (необходим е еталон) и тогава няма държава, съответно и държавни групировки :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK