Съд забранява силно замърсяващи автомобили във Франкфурт

Съд забранява силно замърсяващи автомобили във Франкфурт

© Ralph Orlowski, Reuters



Германски съд постанови, че финансовата столица на страната Франкфурт трябва да забрани дизеловите автомобили с висока степен на замърсяване, за да подобри качеството на въздуха в града, предадоха ДПА и "Асошиейтед прес", цитирани от БТА.


Снощи административният съд във Висбаден отсъди в полза на жалбата, внесена от екологичната група "Германска помощ за околната среда", която твърди, че градът не спазва правилата на Европейския съюз за чистотата на въздуха, когато става дума за нивата на азотните оксиди.


Засега няма яснота колко превозни средства ще бъдат засегнати и в каква степен. Хамбург вече забрани по-стари дизелови модели да се движат по определени улици в града, а властите в Щутгарт планират да не допускат стари дизелови автомобили в някои райони на града от идната година.




Дизеловите двигатели, които са популярни в Германия, отделят вредни азотни оксиди.


Забраните бяха обявени след съдебно решение от февруари, което позволява на градовете да включат в мерките си за опазване на чистотата на въздуха забрани за движението на дизелови автомобили, припомня АП.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Стандартът Euro 5 за емисии на дизелови двигатели се постига с на-новите автомобили. Дори тези с Euro 4 имат няколко подгрупи и част от тях го постигат, но усилията са огромни. Ауспухът се заменя с нещо като мобилна пречиствателна инсталация на населено място.
    Вероятно немците ще се справят, но автомобилите ще поскъпнат.

    подпис
  2. 2 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#1] от "Иван К":

    Най-екологични са автомобилите на газ след тези с чисто електрическото задвижване. При това са и по-евтини за производство. Защо обаче за тях не се говори? - явно печалбата за корпорациите е по-малка.

  3. 3 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Всичко под Евро 5 трябва да се забрани.

  4. 4 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#1] от "Иван К":Най-екологични са автомобилите на газ след тези с чисто електрическото задвижване. При това са и по-евтини за производство. Защо обаче за тях не се говори? - явно печалбата за корпорациите е по-малка.
    —цитат от коментар 2 на tos_buratino


    ....
    Налагането на дизела е държавна политика, "корпорациите" от години казват, че нафтата не може да се изчисти, а природния газ е чист.

    От къде я измисли тази печалба? Държавата субсидира нафтовите коли.

    Виж само в БГ какви спънки слага държавата срещу природния газ - сертификати, забрани, паспорти и др. глупости. Данъкът е същия като нафтова кола с черен облак след нея.

    Нафтовите коли са държавна политика в ЕС.

  5. 5 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#4] от "dggm":

    Сългасен съм, но да те допълня, че дизеловите двигатели бяха стимулирани от ЕС чрез субсидии преди години заради откритията тогава, че отделят по-ниски емисии на онзи лош парников газ СО2 (и не заради друго, ами заради по-ниската консумация на единица гориво в сравнение с бензиновите двигатели). Пълна глупост и недомислица на ЕС - типичен пример за учебниците по опазване на околната среда - как не трябва да се взимат решения на база само един индикатор за въздействие върху околната среда.

  6. 6 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Дизелът в Германия е с 18 цента по-евтин от бензина заради по-ниските акцизи, но данъците за дизелови коли са по-високи.В момента всички се опитват да се изчистят от нафтовите печки, даже някои автокъщи не вземат такива за продаване.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    Да дойдат в София през зимата за да ВИДЯТ какво е мръсен въздух, буквално се вижда. Само че не е от колите а от кюмюра дето го ползват за отопление.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Това е спреведливо но доколкото си спомням оказа се, че и бензиновите мотори не са безобидни.

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10534 Неутрално

    Да се готвят бензиновите автомобили. :)
    Мисля, че действат в погрешна посока.
    Може би трябва да забраняват движението на коли в центъра на града, които са достигнали определена възраст :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    Всичко под Евро 5 трябва да се забрани.
    —цитат от коментар 3 на eyd13372645



    С този коментар изхвърли 90 % от автомобилите в България !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  12. 12 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    Да се готвят бензиновите автомобили. :)Мисля, че действат в погрешна посока.Може би трябва да забраняват движението на коли в центъра на града, които са достигнали определена възраст :)
    —цитат от коментар 9 на penetrating



    Не определена възраст, а степен на замърсяване .
    Аз правя тази разлика . И на стар автомобил може да се монтира нов катализатор, но не се прави, защото бърка дълбоко в джоба .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  13. 13 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Дизеловите автомобили се обезсмислят на практика. Като единствен разумен вариант остава бензинова, с портово впръскване(не инжекцион) за да става на газ.

  14. 14 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 350 Неутрално

    С вдигането на октановото число на бензина, от едно количество суров петрол се произвежда по малко бензин и повече дизел. Над 50% е дизела в микса който излиза от рафинериите. За различните сортове суров петрол е различно, от най-лошите излиза и доста голям % мазут. И предвид че този дизел е много и няма какво да се прави, и затова дойдоха преди години субсидиите и поощряването на дизелови автомобили като държавна политика в целия ЕС. Затова и щатите караха доста по дълго на по-нискооктанов бензин.

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  15. 15 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    [quote#11:"niksan1"][/quote]

    "Снощи административният съд във Висбаден отсъди в полза на жалбата, внесена от екологичната група "Германска помощ за околната среда", която твърди, че градът не спазва правилата на Европейския съюз за чистотата на въздуха, когато става дума за нивата на азотните оксиди."

    НПО атакува през съда на база на норма, приета от ЕС. Да ви звучи познато?

  16. 16 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2367 Весело

    До коментар [#11] от "niksan1":"този коментар изхвърли 90 % от автомобилите в България !"


    Кучетата си лаят, керванът от подвижни нафтови печки си върви! 😎
    Трябва да се започне, от някъде, например: забрана за движение, на леки и товарни таралясници, в центъра на големите градове. И така, стъпка по стъпка, до забрана, за движение на замърсяващите автомобили, в рамките на градовете! Големи паркинги в покрайнините и градски транспорт! 😇


  17. 17 Профил на vxa15365434
    vxa15365434
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Навремето си рафинериите на Джон Рокефелер са изливали бензина в реките, поради неприложимост. Сега какво_ Ще изливаме дизела в реката ли Инженерите / хайде на работа.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK