Така е, ако не ти трябва трошката, на скрап. Ако си достатъчно богат, за да имаш повече коли, това всичко да им е изрядно, не би трябвало да ти е проблем.
На теб ти е сложно. Става въпрос за казус в Португалия. Аз също съм за таралясниците да имат ГО. Собствениците ги мързи да ги бракуват в КАТ и трябва да бъдат принудени да го направят. Най-лесно става като ги ударят в джоба.
The best way to predict the future is to invent it.
Чете преди да драскате! Ако гражданската отговорност се обвърже с водача, според казусът от статията всеки проходил трябва да има застраховка, понеже може да се качи в някоя кола да я подкара, като това вече е възможно с натискането на един итересен за децата лъскав кръгъл бутон и така да предизвика ПТП.
Леко безумна новина. Колата не била използвана, но когато станала катастрофата била шофирана от сина на жената.
Че то това е съвсем логично. Движи ли се кола по пътя трябва да има застраховка. Никой не го интересува колко дълго я държиш в двора и дали я ползваш за кокошарник. Щом се вози по улицата, значи е в движение и трябва застраховка.
Естествено че трябва да имат. Или я обявяваш спряна от движение или и плащаш застраховка. Така ще се стимулира премахване не всякакви трошки по дворове градинки и т.н.
Прилага се НО за сега само от 2 компании ;)да не мислите защо тази година до сега се повишиха на 4 порции и има време до края на годината.Ноември-декември са най-игривите месеци и януари винаги завършват с ++++.
ще има ИЗНЕНАДА от новата година ;)
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
До коментар [#10] от "Ще върнем България в Европа":
Еми естествено, че всеки с книжка ще има гражданска. Гражданската не важи, ако нямаш книжка. Ако караш без книжка и претрепеш хората си лежиш. Гражданската е за покриване на имуществени и неимуществени вреди на трети лица. Да караш без книжка просто трябва да е престъпление.
До коментар [#2] от "xpirate":Чете преди да драскате! Ако гражданската отговорност се обвърже с водача, според казусът от статията всеки проходил трябва да има застраховка, понеже може да се качи в някоя кола да я подкара, като това вече е възможно с натискането на един итересен за децата лъскав кръгъл бутон и така да предизвика ПТП.
—цитат от коментар 10 на Ще върнем България в Европа
Разбира се, че трябва да е обвързана с водача, а не с колата!
И нали знаеш, че в белите страни в застраховката е записано кой може да шофира колата, ако искаш да впишат и друг застраховката се вдига, ако друг кара колата и направи ПТП и не е в вписан в застраховката - все едно нямаш застраховка!!!
Нали знаеш, че може да имаш кола и без да имаш книжка?
Интересува ни, защото установява правен прецедент, който ще се прилага в ЕС. Трудно може да се опише как може човек да има толкова ограничено мислене, но като осъзнах, че си мислите, че Люксембург е в Португалия, си обясних как става. Поздрави, светъл ум!
До коментар [#2] от "xpirate":Чете преди да драскате! Ако гражданската отговорност се обвърже с водача, според казусът от статията всеки проходил трябва да има застраховка, понеже може да се качи в някоя кола да я подкара, като това вече е възможно с натискането на един итересен за децата лъскав кръгъл бутон и така да предизвика ПТП.
—цитат от коментар 10 на Ще върнем България в Европа
Ще подкрепя xpirate за личната ГО на водача, а не на колата.
Малкото дете, което натисне педала и направи ПТП, не носи отговорност, а собственикът на колата, баща му, защото не го е контролирал. И защото бащата носи родителските права над детето, а не обратното. ГО да плаща всеки пълнолетен гражданин, който иска да шофира лек автомобил. И всяка ГО да се определя според историята на шофьора - ако има чести ПТП, да плаща троен размер, ако няма нито едно нарушение - половина застраховка. Ако някой не иска да шофира, да не е задължен да плаща ГО. Но ако все пак го хванат да шофира без ГО - тежки глоби и наказания.
Сегашната система с ГО на колата е като да лекуваш симптомите, а не болестта или вируса. Защото колите не правят ПТП, шофьорите ги правят. Колите не убиват хора на пътя, а шофьорите зад волана. Колите не се движат сами по пътищата, а се водят от шофьора с кръглия волан. Тогава защо ще застраховаме колите, щом шофьорите вършат нарушенията? Можете ли да оборите моите аргументи?
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Е, гаранционният фонд нямаше да плати. Това им е болката. Да очакваме вече задължителни застрховки за велосипедисти и пешходци - отговорност към трети лица. Че ако вземе да пресече неправилно и се утрепе някой с кола заради него?
Коментиращите тук коментират малко на ангро. Става въпрос за РЕГИСТРИРАН автомобил, който собственикът му е решил да не ползва и съответно да не плаща ГО. У нас след последните поправки в закона преди 1-2 години въведоха правилото, че ако няма платена застраховка ГО, автомобилът автоматично се отрегистрира, т.е. това вече е НЕРЕГИСТРИРАН автомобил (независимо, че на него все още стоят регистрационни табели). С други думи - този казус не засяга нашите изоставени автомобили по улици и паркинги, защото те вече формално са НЕРЕГИСТРИРАНИ.
До коментар [#14] от "strk":Е, гаранционният фонд нямаше да плати. Това им е болката. Да очакваме вече задължителни застрховки за велосипедисти и пешходци - отговорност към трети лица. Че ако вземе да пресече неправилно и се утрепе някой с кола заради него?
Извън пешеходната пътека на пътя нямат място пешеходци и велосипеди, някой решил да си пресича магистралата може да сътвори щети за милиони, кой ще плаща ако все пак оживее?
Въпросът опира не до катастрофата, а кой ще носи отговорност за щетите, т.е. кой ще плаща обезщетение за жертвите, в случая 437 хил. евро .
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
Това в текста не е пример за "неизползван автомобил" - в момента щом излезе на улицата той става редовен и следва да има застраховка, преглед, пожарогасител и т.н. Тиквите в Брюксел обаче като нищо ще изсфирят една симфония на застрахователното лоби и направят задължително да си плащаш като поп за услуга дето не ползващ.
Във Франция общинската полиция, сканирайки номерата на колите, освен за платено паркиране проверява валидността на техническите прегледи и ГО. Кола без ГО не може да има, дори в частен имот. Имаше преди време случай на една самозапалила се кола без ГО и това повдигна полемиката по въпроса. Такава без валиден технически преглед не може да е на обществено място - само в частен имот или в автосервиз.
И тук стигаме до малоумното решение, което е в полза на застрахователите, но не на гражданите. Защо трябва да се застрахова колата? Застраховката трябва да е само и единствено на шофьора. Той може да причини щети, а не колата, която е неудошевен предмет. За застраховки на коли трябва да се говори, когато колите са напълно или поне полу автономни. За момента такива са изключителна рядкост.
Ако искаш да не плащаш я отписваш. Като не си го направил си важи правилото да имаш застраховка. Тук колата се е движила такава, станала е беля и е логично да я погнат застрахователите. Що се е движила без застраховка? Да плаща.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
Цялата застрахователна система ни е сбъркана и се основава на безброй лъжи и недомислици. "Гражданска отговорност", трябва да се прави само и на името на шофьора, а не на колата. Така застрахователите ще могат да действат възпитателно и лошите шофьори да бъдат наказвани с голяма сума за застраховката заради нежеланието си да спазват правилата и да карат разумно. Най-големите джигити направо ще бъдат буквално лишавани от възможност да шофират, защото никой няма да иска да ги застрахова. Съответно пък примерните шофьори, ще плащат минимална сума и това ще амбицира много от шофьорите, да станат по-разумни на пътя. Също искам да изразя моето възмущение от лъжата, дето тиражираха застрахователите преди дни, че едва ли не 80% от колите в Румъния са с български номера и застраховки. Това въобще не е вярно! Много рядко се вижда кола с български номер и за повечето е очевидно, че са си на българи.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
Въпросът е, че трябва да се носи ОТГОВОРНОСТ за постъпките, щом имаш кола, която не ти трябва - извади я от движение, продай я, дай я за скраб. За какво да стои и да ръждясва и очевидно да се използва, когато е попаднала в неправилни ръце?
явно поругалската икономика е като нашата , разчита на грабежа на гражданите , затова ни пробутват и ;новината; като платформа за надграждане от нашенските милиционерократи
И като имаш книжка с всички категории, трябва да плащаш и гражданска за всяка от тях ли ? :) Книжката е свидетелство, че можеш да управляваш, а не че управляваш.
Тази Европа не е онази Европа, заради която преди години си сложих европейските знамена на профила тук. Казуса какъв е - имаме престъпник, съзнателно извършил престъпление, буквално е откраднал технически незправен автомобил, и е извършил престъпление в момента, в който се е включил в публичната пътна мрежа. Кой трябва да плати обезщетение в случая - престъпника. Просто е, и не виждам това как отива в Люксембруг, още повече не виждам как решението на съда е - всяка кола трябва да има гражданска отговорност.
От къде на къде решението на този съд е различно от това да накажем очевнидния престъпник? Отивам на почивка на някой остров за 4 месеца, колата ще седи в гаража - какъв абсурд е да е задължително на това МПС да сложим задължителна ГО??
Въпросът е, че трябва да се носи ОТГОВОРНОСТ за постъпките, щом имаш кола, която не ти трябва - извади я от движение, продай я, дай я за скраб. За какво да стои и да ръждясва и очевидно да се използва, когато е попаднала в неправилни ръце?
Въпросът е, ако беше извадена от движение и със свалени номера това дали щеше да попречи на сина и да я кара?
Щото тука в България в махалата едва ли има значение :)
Е оня ден имаше един репортаж за един ром дето карал пиян и не спрял на полицаите. Те па го подгонили и като го хванали го понабили. Сега да кажем, че ще му вземат книжката. И кво? Някой да има да си мисли, че той като няма книжка нещо ще му попречи да се качи следващия път и да кара? :)
Коментиращите тук коментират малко на ангро. Става въпрос за РЕГИСТРИРАН автомобил, който собственикът му е решил да не ползва и съответно да не плаща ГО. У нас след последните поправки в закона преди 1-2 години въведоха правилото, че ако няма платена застраховка ГО, автомобилът автоматично се отрегистрира, т.е. това вече е НЕРЕГИСТРИРАН автомобил (независимо, че на него все още стоят регистрационни табели). С други думи - този казус не засяга нашите изоставени автомобили по улици и паркинги, защото те вече формално са НЕРЕГИСТРИРАНИ.
Както може да се сетиш това не спира никой да се качи в един такъв автомобил и да го кара. Може би в 2-3 големи града. По селата и в махалата си ги карат и не им пука. :)
Така си е от римско време - собственикът на вещта носи отговорност от щетите, причинени от нея. Вярно, че вещта в този случай, е подкарана от синковеца, обаче той е дал фира и госпожата му се явява наследник, така че, както и да го погледнеш, ще трябва да се разплати. Ако синковецът беше оцелял госпожата можеше да си търси платеното от него, ама какво да правиш... малшанс.
Не. Автомобилите със специален режим, които са много малък процент от общия брой, които се движат по пътищата, са със собствена застраховка, която не се нарича ГО на автомобилистите. Тя е доста скъпа навсякъде по света, независимо от факта, че такива автомобили участват в миниатюрен дял от ПТП-тата (вкл. всичките възможни проблеми с тирове). Говоря от 10 години опит в застраховането.
Понеже гледам, че има спорове, да ви кажа как е в Англия. Застраховката е на комбинация от кола и шофьор. Може допълнително да впишеш хора, които ще изпозлват колата. Отделно, ако включиш опция за пълна застраховка, може да шофираш други застраховани коли (зависи от застрахователя обаче). Малко сложно изглежда, погледнато от призмата на начина на застраховане в Бълагрия, но се свиква. Цените на застраховките са индивидулани и зависят от десет - петнайсе, че и повече фактора.
Публикувайте мейла на госпожата, за да могат няколко милиона европейци да и теглят една, затова, че заради това, че сина и е дебил, сега ще трябва да плащат. А съда не е прав - заради това, че е проявена недобросъвестност, не трябва да отговарят трети лица. Сега да и вземат цялото имущество на жената и това е. Другият вариант е като при нас автоматична дерегистрация, ама какво означава това - аз имах кола, която не карах и не и плащах гражданската, ама си беше с номера - ако бях тръгнал по улиците, кой би ме заподозрял, че е дерегистрирана, преди да ме проверят - и така пак можех да направя бели като въпросния син.
Те хората по цял сват са го измислили, само ние още "умуваме" и мислим как да заобиколим закона и да се радваме на ръждясващи таралясници пред блока. Само пред нашия има пет такива - пет заети парко-места.
Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
Абсолютно "собственикът на вещта носи отговорност от щетите, причинени от нея".
Отговорността е на шофьора (ако е над 18 години), или на родителя (ако е под 18 години). Тук трябва да отворя една по-голяма скоба, понеже в нашето законодателство наказанията и отговорността са различни за различните групи (до 14 годишна възраст т.е. деца, от 14 до 16 годишна възраст т.е. малолетни, от 16 до 18 т.е. непълнолетни и над 18 т..е пълнолетен) Няма как от горната случка да достигнем до извода, че трябвца да сложим задължителна ГО на всички автомобили, без значение дали са в употреба и ползвани на публичната пътна мрежа или не.
Цялата застрахователна система ни е сбъркана и се основава на безброй лъжи и недомислици. "Гражданска отговорност", трябва да се прави само и на името на шофьора, а не на колата. Така застрахователите ще могат да действат възпитателно и лошите шофьори да бъдат наказвани с голяма сума за застраховката заради нежеланието си да спазват правилата и да карат разумно. Най-големите джигити направо ще бъдат буквално лишавани от възможност да шофират, защото никой няма да иска да ги застрахова. Съответно пък примерните шофьори, ще плащат минимална сума и това ще амбицира много от шофьорите, да станат по-разумни на пътя.Също искам да изразя моето възмущение от лъжата, дето тиражираха застрахователите преди дни, че едва ли не 80% от колите в Румъния са с български номера и застраховки. Това въобще не е вярно! Много рядко се вижда кола с български номер и за повечето е очевидно, че са си на българи.
Вменявате на застрахователите други ВЪЗПИТАТЕЛНИ функции,те не са ли на МВР КАТ ...утре да не започнат да ни пращан на специални уроци по Витоша 'за по-добри 'обноски по пътищата. Ей мног законотворци сме се събрали тук!!!И цепим проблема както ега ни е на кефа...
Разбира се, че паразитите не може да имат мислене отвъд паразитизма !
NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN !!!
Especially considering that the European data protection authorities have made it clear “that if a controller chooses to rely on consent for any part of the processing, they must be prepared to respect that choice and stop that part of the processing if an individual withdraws consent.”
https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/legal-grounds-processing-data/grounds-processing/what-if-somebody-withdraws-their-consent_bg
Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]
Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]
Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]
Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]
Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]
Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]
Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]
Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]
Хубавите хора в Голямата бяла къща са приели, че ГО е задължителна. Ако пропуснеш плащането на ГО от застрахователния надзор ти изпращат учтиво писмо, с което ти обръщат внимание, че нямаш валидна ГО. Тези дни чух, че застрахованите в кипърската компания са започнали да получават такива писма, с които им се напомня, че нямат ГО и да бъдат така добри да сключат нова в 14 дневен срок. А госпожата трябва да плати като поп, защото аз, като човек, ал своята лепта в гаранционния фонд, съм против фондът да плаща щетите, нанесени от всеки келеш без ГО. Така че, госпожата ще плаща и ще пее, няма начин.
имаме престъпник, съзнателно извършил престъпление, буквално е откраднал технически незправен автомобил, и е извършил престъпление в момента, в който се е включил в публичната пътна мрежа. Кой трябва да плати обезщетение в случая - престъпника.
Анджек де. Майката вероятно е наследник на сина си. Като такъв встъпва в наследството като съвкупност от активи и пасиви и не се е отказала в съответния срок. Естествено след това идва и сметката от половин милион (за престъпното действие на сина ѝ), който тя не ще да плати. Но не минава.
@)----,--'--
това в конкретния случай на португалската жена как щеше да промени нещата. а и изобщо?"
В статията не се упоменава, но ако синът е имал валидна книжка е щял да има и ГО и съответно захтрахователната компания издала съответната полица щеше да покрие щетите и нямаше да се замесва гаранционния фонд. Ако е бил непълнолетен или дори само без книжка, казуса става друг.
Да питам специалистите по всичко! Тъй като колата не я карам зимата, а и все по-рядко я карам през останалата част от годината, къде заради скъпото гориво, къде заради абсурда по пътищата, държа я в собствен гараж на собствен имот, та ако може някой да ми обясни защо трябва да съм длъжен да плащам ГО за цяла година, след като я ползвам само няколко месеца. Знам че и на държавата и частните застрахователи им е най-гот да плащам без да ползвам, ама логиката на такава работа е меко казано абсурдна. Пък съд да ми го налага, прави така щото да тегля на всички поне по една и да спра да плащам изобщо, като ще спра и да карам изобщо. Плащам ГО и за ремарке, което трета или четвърта година не съм закачал на колата, пак седи в моя двор и не пречи на никого. Та чакам специалистите по съвременен капитализъм, дъ кажат колкэ е пръвилно да плащам нещо дето не ползвам(не говоря за месеците в които чат пат карам и винаги съм изряден с всичко!)
Ако това бъде гласувано у нас, София вече няма да бъде същата, каквато я познаваме от деца, със задължителните 3-4 прогнили таралясника пред всеки блок.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Аз съм напълно съгласен с теб относно почти всичко.
Но трябва и критично да помислим над решенията на когото ѝ да било, още повече на хората от голямата бяла къща.
Мрежата мълчи за възрастта на синчето. Но синчето не е никакво синче, а мъж на 24-годишна възраст. Ситуацията е или - или;
Имаме един безотговорен, безрасъден мъж, напълно отговорен за постъпката си. Вината и отговорността е негова. Не виждам как е редно да накажем една жена, защото безработното келешче-синче т.е. напълно зрял мъж е откровен престъпник (и той си е полуюил заслуженото). Може да говорим за наказание - ако жената признае или бъде доказано, че напълно съзнателно е дала зелена светлина за използването на това МПС, до тогава човек е невинен до доказване на противното. Тези прецеденти не са шега работа, а могат да имат голям ефект върху нас в бъдеще. И не съм сигурен, че прецедент от сорта на - колим и бесим наред, понеже жената е собственик е най-доброто нещо.
пс. Ако закона в Португалия казва, че ГО е задължителна - предполагам има и глоба за нарушители. Жената е длъжна да заплати тази глоба, не 460к € обезщетение на жертвите на един убиец (който за съжаление ѝ е син).
Може ГО да е на водач, а всяка кола да си има допълнителна застрахователна премия. С мощна голяма кола или ограмен камион може да причиниш много по-големи щети с много по-голяма вероятност, отколкото с малка и маломощна кола или мотоциклет/мотопед... Така всеки ще може да си кара, каквото МПС иска и рискът ще е покрит. За водача ще има различни коефициенти в зависимост от възраст, стаж, история на застрахователни събития и покрити щети, дали е професионален шофьор... За МПС-то също може да има коефициенти в зависимост от предназначението, къде се управлява обикновено, даже и цвета... Тъмно сивите, тъмно сините, черните се забелязват много повече от жълтите, червените и белите.
Така си е от римско време - собственикът на вещта носи отговорност от щетите, причинени от нея. Вярно, че вещта в този случай, е подкарана от синковеца, обаче той е дал фира и госпожата му се явява наследник, така че, както и да го погледнеш, ще трябва да се разплати. Ако синковецът беше оцелял госпожата можеше да си търси платеното от него, ама какво да правиш... малшанс.
Добре де, аз имам кола, която не знам къде е. Не знам кой я кара. Не знам нищо, защото прибирайки се от Германия за да нагледам близките си, установих, че колата я няма пред дома ми - просто липсва. Опитах да подам заявление за кражба - нъц, като не съм можел да кажа на коя дата и в какъв часови диапазон е открадната, не можели да открият преписка и нито да започнат разследване, нито поне да ми предоставят документ с който поне да я дерегистрирам в кат и общината. А ми как да знам през трите години в които не съм се прибирал, кога точно е била открадната? Сега си и плащам данъка всяка година (ако не го платиш, не можеш да платиш и другите имотни данъци) всички опити да я дерегистрирам и отпиша от КАТ удариха на камък - "донеси номерата" , от общината - също, документ от КАТ за свалено от отчет МПС. А бе, параграф 22! И сега какво, и гражданска ли да и плащам?! Или ако някой ползвайки я причини щета (не вярвам, тя отдавна е разчаркована и продадена на части) аз да му плащам за мурафетите, щото съм "собственик на вещта" ? Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
Това е като всякакви подобни такси. Например за кабелната плащаш месечна такса, но не се жалваш, че гледаш само по 2-3 часа на ден. Или пък понеже таксата е за 200 канала, а ти гледаш 5, защо не плащаш по-малка такса. Или пък понеже във всеки момент можеш да гледаш само един канал, то най-добре да плащаш на минута гледано време, а не на месечна такса.
Може, но тогава тази такса на минута ще ти струва толкова, че да те откаже.
Застраховката не е продукт от типа пито-платено. Не плащаш срещу ползване на услуга. Аналогия е по-скоро със здравните осигуровки. За да се възползваш от съответните услуги за здравно-осигурен се иска да си плащал три години назад независимо дали си боледувал или не. Макар че допускат „възстановяване“ на права с плащане назад във времето, което при застраховките е недопустимо. @)----,--'--
За съжаление си прав. Подобни казуси се използват за налагане на нови данъчни регулации, вместо да се приеме факта, че това са форсмажорни обстоятелства. Иначе е казус понеже дори и да накараш майката да плаща, много е вероятно после да не можеш, да си вземеш парите. Когато говорим за половин милион евро, реално обикновен човек, физически няма как да ги предостави.
До коментар [#60] от "Цайко": Не виждам как е редно да накажем една жена, защото безработното келешче-синче т.е. напълно зрял мъж е откровен престъпник (и той си е полуюил заслуженото).
Описал съм в коментара си [#61] при какъв случай майката дължи регреса по изплатените обезщетения - при встъпване в наследство на сина си.
@)----,--'--
Колега, твоят случай наистина е параграф 22, но не мисля, че има общо с описаното в статията. По скоро става дума за неграмотни чиновници, при това и налегнати от смъртоносен мързел. Лично бях свидетел на опашка в КАТ, където един човек искаше да бракува колата, обаче имаше само едната табела, другата изчезнала някъде. Та лелчето на гишето му каза, че първо трябва да обяви, че е загубил табелата, да му дадат нова и така с новите табели да се върне на гишето и да си бракува колата.
Това са недомислени работи. Това решение ако решат да го транспонират в законодателствата ще се обжалва и ще падне. Няма как притежаването на автомобил да се обвързва с шофирането. Както някой писа по-горе гражданската трябва да е за човек а не за автомобила
До коментар [#70] от "300g":Колега, твоят случай наистина е параграф 22, но не мисля, че има общо с описаното в статията. По скоро става дума за неграмотни чиновници, при това и налегнати от смъртоносен мързел. Лично бях свидетел на опашка в КАТ, където един човек искаше да бракува колата, обаче имаше само едната табела, другата изчезнала някъде. Та лелчето на гишето му каза, че първо трябва да обяви, че е загубил табелата, да му дадат нова и така с новите табели да се върне на гишето и да си бракува колата.
Благодаря за съчувствието, но нещата определено не са както трябва. И е време да се промени целият режим на регистрация, дерегистрация, плащане на данъци и Г.О. за мпс - в Германия примерно, ако имаш кабрио и седан, на кабриото му плащаш сезонен данък, на седана - зимен, има и коли с "уикенд" данък - за пенсионери, които отиват до близкия хипермаркет да си напазаруват за седмицата и изобщо, системата трябва да е гъвкава, тогава и всички заинтересовани ще имат стимул да я спазват. Хайде, приятни почивници, ние тук отиваме за по бира ;) Наздраве! Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
Аналогията Ви е изключително неточна: 1. Кабелната не е задължителна. 2. Има различни пакети и дори само канали които изжираш дали да плащаш или не. Отделно има и пейпервю предавания. 3. Кабелната изисква инвестиция и поддръжка, която доствчика прави (плаща) независимо дали гледате или не. Затова има и договори. След първоначалния договор (с който напрактика изплащате първоначалната инвестиция) можете да си спирате и пускате кабелната когато си искате. Аз например зимата на вилата не плащам кабелна. 4. Имате алтернативи - уеб телевизии, плеъри и т. н.
Гражданската се прави на МПС-то, защото то причинява щети на трети лица. Ако гражданската се правеше на шофьора, кой ще плати ако на ладичката и гръмне газовата докато е паркирана или пък ако някой я открадне и с нея помете пешеходци. Ако имам книжка за багер, камион, автобус и т.н. , но карам само мотопед, каква гражданска би трябвало да платя ?
И като върнете номерата на колата, как се спира от движение? Нали някой пак може да я подкара таратайката? Я да появате да носите в КАТ колелата, или седалките, или кормилото!
Гражданската се прави на МПС-то, защото то причинява щети на трети лица. Ако гражданската се правеше на шофьора, кой ще плати ако на ладичката и гръмне газовата докато е паркирана или пък ако някой я открадне и с нея помете пешеходци. Ако имам книжка за багер, камион, автобус и т.н. , но карам само мотопед, каква гражданска би трябвало да платя ?
МПС-то! Много готино съкращение. Да ти кажа как го правят в США, далеч от КППС-то. МПС-то и водача на МПС-то си вървят заедно. Ако имаш едно МПС но го карат и жена ти и детето ти застраховката ще е различна, както и ако имаш три коли и ги караш само ти. Застрахователя си преценява какъв риск има от всеки водач на МПС и от всяко МПС
МПС-то може да причини щети и без шофьор (дадох конкретен пример). В този случай кой ще плаща? Гражданка се прави и на ремаркета, каравани и т.н. Ако гражданката е на шофьора как да предвидя какво ще влача за да си платя съответно .
[quote#72:"bash"]До коментар [#50] от "motochristo":Съгласен съм. просто го дадох като пример, че не може да се задължи всеки с книжка, да си прави гражданска(има или няма превозно средство).
В известен смисъл е така, ама няма друго решение. По същата логика би било безумно да се застрахова кола, която не се кара, ама съдът е на друго мнение. В общи линии към днешна дата колата не носи съществен риск за околните когато няма шофьор в нея. Така че е много по-ефективно да се обвърже с шофьора, ама ще настане такъв вой, и то основно от джигитите, които правят повечето дивотии, че на никой политик не му се занимава.
Ами.... опитай ;) Преведи по банков път сумата на всички дължими от вас данъци и ще се изненадаш, че първо са покрити "просрочените" а за останалите сумата преведена от вас, не е била достатъчна. И, хем подлежи на възстановяване на сумите които са надвнесени, хем всъщност трябва да подадеш (заявление 8 ли беше, не помня) да получиш одобрение, да си платиш пълната сума задължения към тази година (отново) а евентуално одобреното ти надплащане (по онова заявление 8) ще ти бъде приспаднато от задълженията през следващата година. Мерси! Не съм овца, не обичам да ме еб.ават овчари, каскети и други селски цървули, продавам всичко на един пакистанец с немско гражданство и си го купувам отново от него. Данъчната ми партида е друга, нова, чиста и ... да му мисли как да се оправя пакистанеца.
Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
В США, ако аз и колата имаме застраховки и закача караваната на приятел (негова собственост с негова застраховка) какъв е случая, ок ли е, кой плаща ако караваната се откачи в движение и претрепе 5 човека?
А така - да се плаща до дупка, докато не се представи документ, че е предадена за скрап. Не да ми висят с десетилетия по улиците, дето и без това не са цвете за мирисане.
И викаш продаваш всичко без да си му платил данъците? Абе ти изобщо на коя планета живееш? Май ти си пакистанеца и никога нищо не си притежавал/продавал/купувал
Ми честито на печелившите, аз също опитах - общ. Триадица и Средец и не ми се получи. Не знам къде си "пише" за какво си плащаш, аз просто превеждах суми по банков път за съответни партиди и задължения -ама явно съм нямал вашия късмет. Карай, майната му аз ще си намеря решението, радвам се че и вие не се чувствате прецакан та, дай всеки да си пие бирата и квото такова. Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
НеКой
Рейтинг: 1117 НеутралноТака е, ако не ти трябва трошката, на скрап.
Ако си достатъчно богат, за да имаш повече коли, това всичко да им е изрядно,
не би трябвало да ти е проблем.
Иван Шивачев
Рейтинг: 459 НеутралноГражданската трябва да е вързана към човека не към превозното средство...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
chinaski
Рейтинг: 388 НеутралноА така!!!Ако се приеме тода решение като прецедент, може да се изчистят доста подобни коли от улици и градинки у нас!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
lone wolf
Рейтинг: 845 ЛюбопитноА това кога ще се приложи в България?
Да разлая троловете!!lone wolf
Рейтинг: 845 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "xpirate":
Да разлая троловете!!Дали?
http://www.sdi.bg/onlineInsurance/showQuestionnaire.php
EU defender
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":
The best way to predict the future is to invent it.На теб ти е сложно. Става въпрос за казус в Португалия. Аз също съм за таралясниците да имат ГО. Собствениците ги мързи да ги бракуват в КАТ и трябва да бъдат принудени да го направят. Най-лесно става като ги ударят в джоба.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1713 НеутралноДо коментар [#2] от "xpirate":
Чете преди да драскате! Ако гражданската отговорност се обвърже с водача, според казусът от статията всеки проходил трябва да има застраховка, понеже може да се качи в някоя кола да я подкара, като това вече е възможно с натискането на един итересен за децата лъскав кръгъл бутон и така да предизвика ПТП.
jmf29537805
Рейтинг: 671 НеутралноНас какво ни интересува решението на някакъв съд в Португалия?
ilinko
Рейтинг: 717 НеутралноЛеко безумна новина. Колата не била използвана, но когато станала катастрофата била шофирана от сина на жената.
Че то това е съвсем логично. Движи ли се кола по пътя трябва да има застраховка. Никой не го интересува колко дълго я държиш в двора и дали я ползваш за кокошарник. Щом се вози по улицата, значи е в движение и трябва застраховка.
МиГ-29
Рейтинг: 284 НеутралноЕстествено че трябва да имат.
Или я обявяваш спряна от движение или и плащаш застраховка.
Така ще се стимулира премахване не всякакви трошки по дворове градинки и т.н.
strk
Рейтинг: 229 НеутралноКаква щеше да е разликата, ако формално я беше спряла от движение? Синът пак щеше да я вземе и пак щеше да направи катастрофата.
MititU
Рейтинг: 691 ЛюбопитноПрилага се НО за сега само от 2 компании ;)да не мислите защо тази година до сега се повишиха на 4 порции и има време до края на годината.Ноември-декември са най-игривите месеци и януари винаги завършват с ++++.
ще има ИЗНЕНАДА от новата година ;) "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
motochristo
Рейтинг: 1066 НеутралноДо коментар [#10] от "Ще върнем България в Европа":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Еми естествено, че всеки с книжка ще има гражданска. Гражданската не важи, ако нямаш книжка. Ако караш без книжка и претрепеш хората си лежиш. Гражданската е за покриване на имуществени и неимуществени вреди на трети лица. Да караш без книжка просто трябва да е престъпление.
historama
Рейтинг: 672 НеутралноСюжетът на статията няма нищо общо с казуса с колата от снимката. Колата не е била спирана от движения, и синът й я взел да я ползва. Какво не е ясно?
vtl53383951
Рейтинг: 254 НеутралноРазбира се, че трябва да е обвързана с водача, а не с колата!
И нали знаеш, че в белите страни в застраховката е записано кой може да шофира колата, ако искаш да впишат и друг застраховката се вдига, ако друг кара колата и направи ПТП и не е в вписан в застраховката - все едно нямаш застраховка!!!
Нали знаеш, че може да имаш кола и без да имаш книжка?
motochristo
Рейтинг: 1066 ВеселоДо коментар [#11] от "jmf29537805":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Интересува ни, защото установява правен прецедент, който ще се прилага в ЕС.
Трудно може да се опише как може човек да има толкова ограничено мислене, но като осъзнах, че си мислите, че Люксембург е в Португалия, си обясних как става.
Поздрави, светъл ум!
Lou
Рейтинг: 1555 НеутралноЩе подкрепя xpirate за личната ГО на водача, а не на колата.
Малкото дете, което натисне педала и направи ПТП, не носи отговорност, а собственикът на колата, баща му, защото не го е контролирал. И защото бащата носи родителските права над детето, а не обратното.
ГО да плаща всеки пълнолетен гражданин, който иска да шофира лек автомобил. И всяка ГО да се определя според историята на шофьора - ако има чести ПТП, да плаща троен размер, ако няма нито едно нарушение - половина застраховка. Ако някой не иска да шофира, да не е задължен да плаща ГО. Но ако все пак го хванат да шофира без ГО - тежки глоби и наказания.
Сегашната система с ГО на колата е като да лекуваш симптомите, а не болестта или вируса. Защото колите не правят ПТП, шофьорите ги правят. Колите не убиват хора на пътя, а шофьорите зад волана. Колите не се движат сами по пътищата, а се водят от шофьора с кръглия волан. Тогава защо ще застраховаме колите, щом шофьорите вършат нарушенията? Можете ли да оборите моите аргументи? СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
historama
Рейтинг: 672 НеутралноНай-вероятно щеше да е без номер (най-малкото)
Хи-хи
Рейтинг: 1815 НеутралноЖената е требало да обвини сина си в кражба.
truly
Рейтинг: 526 НеутралноДо коментар [#14] от "strk":
Е, гаранционният фонд нямаше да плати. Това им е болката. Да очакваме вече задължителни застрховки за велосипедисти и пешходци - отговорност към трети лица. Че ако вземе да пресече неправилно и се утрепе някой с кола заради него?
usero
Рейтинг: 561 НеутралноТова на снимката със сигурност не може да се подкара, ама си има номер, стар като него.
MititU
Рейтинг: 691 Весело[quote#20:"Lou"][/quote]
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХсамо за инфо някой коли се движат :D:D:D:D като не е наред ръчната :D:D:
usero
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#16] от "motochristo":
Демек, ако претрепеш хора и имаш гражданска и книжка, не лежиш, според тебе, само застрахователят плаща.
MititU
Рейтинг: 691 Любопитно[quote#15:"mititu"][/quote]
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХPS:ГО на колата от 2018 ГО на жената от 2019 ГО на мъжа от 2019 оххх бате пляскай чувала :D:D:D
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноРешението е доста лобистко.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Smoke
Рейтинг: 804 НеутралноКоментиращите тук коментират малко на ангро. Става въпрос за РЕГИСТРИРАН автомобил, който собственикът му е решил да не ползва и съответно да не плаща ГО. У нас след последните поправки в закона преди 1-2 години въведоха правилото, че ако няма платена застраховка ГО, автомобилът автоматично се отрегистрира, т.е. това вече е НЕРЕГИСТРИРАН автомобил (независимо, че на него все още стоят регистрационни табели). С други думи - този казус не засяга нашите изоставени автомобили по улици и паркинги, защото те вече формално са НЕРЕГИСТРИРАНИ.
yavooor
Рейтинг: 1570 НеутралноСъдът в Люксембург решил?!?
А парламентът в Люксембург решил минималната заплата да е 2000Евро.
vtl53383951
Рейтинг: 254 НеутралноИзвън пешеходната пътека на пътя нямат място пешеходци и велосипеди, някой решил да си пресича магистралата може да сътвори щети за милиони, кой ще плаща ако все пак оживее?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноИдеята да плащал за услуга, която не изполваш е изначално идиотска и социалистическа. Логично, матряла у нас си я харесва.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКJessika
Рейтинг: 1451 НеутралноВъпросът опира не до катастрофата, а кой ще носи отговорност за щетите, т.е. кой ще плаща обезщетение за жертвите, в случая 437 хил. евро . Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
lustmord
Рейтинг: 322 НеутралноТова в текста не е пример за "неизползван автомобил" - в момента щом излезе на улицата той става редовен и следва да има застраховка, преглед, пожарогасител и т.н. Тиквите в Брюксел обаче като нищо ще изсфирят една симфония на застрахователното лоби и направят задължително да си плащаш като поп за услуга дето не ползващ.
Дразнител
Рейтинг: 666 НеутралноВъв Франция общинската полиция, сканирайки номерата на колите, освен за платено паркиране проверява валидността на техническите прегледи и ГО. Кола без ГО не може да има, дори в частен имот. Имаше преди време случай на една самозапалила се кола без ГО и това повдигна полемиката по въпроса. Такава без валиден технически преглед не може да е на обществено място - само в частен имот или в автосервиз.
Жизнь или Life - избор има.znayko84
Рейтинг: 538 НеутралноИ тук стигаме до малоумното решение, което е в полза на застрахователите, но не на гражданите. Защо трябва да се застрахова колата? Застраховката трябва да е само и единствено на шофьора. Той може да причини щети, а не колата, която е неудошевен предмет. За застраховки на коли трябва да се говори, когато колите са напълно или поне полу автономни. За момента такива са изключителна рядкост.
dragozow
Рейтинг: 804 НеутралноАко искаш да не плащаш я отписваш. Като не си го направил си важи правилото да имаш застраховка. Тук колата се е движила такава, станала е беля и е логично да я погнат застрахователите. Що се е движила без застраховка? Да плаща.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Viva la Evolution
Рейтинг: 881 НеутралноЦялата застрахователна система ни е сбъркана и се основава на безброй лъжи и недомислици. "Гражданска отговорност", трябва да се прави само и на името на шофьора, а не на колата. Така застрахователите ще могат да действат възпитателно и лошите шофьори да бъдат наказвани с голяма сума за застраховката заради нежеланието си да спазват правилата и да карат разумно. Най-големите джигити направо ще бъдат буквално лишавани от възможност да шофират, защото никой няма да иска да ги застрахова. Съответно пък примерните шофьори, ще плащат минимална сума и това ще амбицира много от шофьорите, да станат по-разумни на пътя.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Също искам да изразя моето възмущение от лъжата, дето тиражираха застрахователите преди дни, че едва ли не 80% от колите в Румъния са с български номера и застраховки. Това въобще не е вярно! Много рядко се вижда кола с български номер и за повечето е очевидно, че са си на българи.
ve6ter
Рейтинг: 295 НеутралноВъпросът е, че трябва да се носи ОТГОВОРНОСТ за постъпките, щом имаш кола, която не ти трябва - извади я от движение, продай я, дай я за скраб. За какво да стои и да ръждясва и очевидно да се използва, когато е попаднала в неправилни ръце?
bj_int
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#2] от "xpirate":
това в конкретния случай на португалската жена как щеше да промени нещата. а и изобщо?
rossen4i4o
Рейтинг: 229 Неутралноявно поругалската икономика е като нашата , разчита на грабежа на гражданите , затова ни пробутват и ;новината; като платформа за надграждане от нашенските милиционерократи
bash
Рейтинг: 284 ЛюбопитноДо коментар [#16] от "motochristo":
И като имаш книжка с всички категории, трябва да плащаш и гражданска за всяка от тях ли ? :) Книжката е свидетелство, че можеш да управляваш, а не че управляваш.
realismisthename
Рейтинг: 527 НеутралноТази Европа не е онази Европа, заради която преди години си сложих европейските знамена на профила тук.
Казуса какъв е - имаме престъпник, съзнателно извършил престъпление, буквално е откраднал технически незправен автомобил, и е извършил престъпление в момента, в който се е включил в публичната пътна мрежа.
Кой трябва да плати обезщетение в случая - престъпника. Просто е, и не виждам това как отива в Люксембруг, още повече не виждам как решението на съда е - всяка кола трябва да има гражданска отговорност.
От къде на къде решението на този съд е различно от това да накажем очевнидния престъпник? Отивам на почивка на някой остров за 4 месеца, колата ще седи в гаража - какъв абсурд е да е задължително на това МПС да сложим задължителна ГО??
penetrating
Рейтинг: 7952 НеутралноВъпросът е в България има ли кола която да запали и тръгне :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertrealguru
Рейтинг: 2149 НеутралноВъпросът е, ако беше извадена от движение и със свалени номера това дали щеше да попречи на сина и да я кара?
Щото тука в България в махалата едва ли има значение :)
Е оня ден имаше един репортаж за един ром дето карал пиян и не спрял на полицаите. Те па го подгонили и като го хванали го понабили. Сега да кажем, че ще му вземат книжката. И кво? Някой да има да си мисли, че той като няма книжка нещо ще му попречи да се качи следващия път и да кара? :)
realguru
Рейтинг: 2149 НеутралноКакто може да се сетиш това не спира никой да се качи в един такъв автомобил и да го кара. Може би в 2-3 големи града. По селата и в махалата си ги карат и не им пука. :)
DDR
Рейтинг: 2949 НеутралноДо коментар [#2] от "xpirate":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Тогава пък какъв вой ще настане...една кола, двама шпфьори, две граждански на семейство 😱 Няма да има угодия.
motochristo
Рейтинг: 1066 НеутралноДо коментар [#26] от "usero":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Божеее, няма такива измишльотини. Ако претрепеш хора, отиваш в затвора, а гражданската плаща щети.
Цайко
Рейтинг: 1004 НеутралноТака си е от римско време - собственикът на вещта носи отговорност от щетите, причинени от нея. Вярно, че вещта в този случай, е подкарана от синковеца, обаче той е дал фира и госпожата му се явява наследник, така че, както и да го погледнеш, ще трябва да се разплати. Ако синковецът беше оцелял госпожата можеше да си търси платеното от него, ама какво да правиш... малшанс.
motochristo
Рейтинг: 1066 НеутралноДо коментар [#42] от "bash":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Не. Автомобилите със специален режим, които са много малък процент от общия брой, които се движат по пътищата, са със собствена застраховка, която не се нарича ГО на автомобилистите. Тя е доста скъпа навсякъде по света, независимо от факта, че такива автомобили участват в миниатюрен дял от ПТП-тата (вкл. всичките възможни проблеми с тирове). Говоря от 10 години опит в застраховането.
Swan_
Рейтинг: 782 НеутралноВ Англия е така. Ако решиш да не позлваш колата, я слагаш в частен имот, спираш я оот движение и само тогава не плащаш данък и застраховка.
https://swansphotography.com/truly
Рейтинг: 526 НеутралноДо коментар [#31] от "vtl53383951":
Да бе, другарю застраховател, задължителна застраховка и за пешеходците!
Swan_
Рейтинг: 782 НеутралноПонеже гледам, че има спорове, да ви кажа как е в Англия. Застраховката е на комбинация от кола и шофьор. Може допълнително да впишеш хора, които ще изпозлват колата. Отделно, ако включиш опция за пълна застраховка, може да шофираш други застраховани коли (зависи от застрахователя обаче). Малко сложно изглежда, погледнато от призмата на начина на застраховане в Бълагрия, но се свиква. Цените на застраховките са индивидулани и зависят от десет - петнайсе, че и повече фактора.
https://swansphotography.com/rainbou1
Рейтинг: 1494 ЛюбопитноПубликувайте мейла на госпожата, за да могат няколко милиона европейци да и теглят една, затова, че заради това, че сина и е дебил, сега ще трябва да плащат.
А съда не е прав - заради това, че е проявена недобросъвестност, не трябва да отговарят трети лица. Сега да и вземат цялото имущество на жената и това е.
Другият вариант е като при нас автоматична дерегистрация, ама какво означава това - аз имах кола, която не карах и не и плащах гражданската, ама си беше с номера - ако бях тръгнал по улиците, кой би ме заподозрял, че е дерегистрирана, преди да ме проверят - и така пак можех да направя бели като въпросния син.
bati vi
Рейтинг: 1391 НеутралноТе хората по цял сват са го измислили, само ние още "умуваме" и мислим как да заобиколим закона и да се радваме на ръждясващи таралясници пред блока. Само пред нашия има пет такива - пет заети парко-места.
Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....The Island
Рейтинг: 286 НеутралноТе и данък не са плащали тези коли, затова не ги спират от движение.
realismisthename
Рейтинг: 527 НеутралноДо коментар [#49] от "Цайко":
Абсолютно "собственикът на вещта носи отговорност от щетите, причинени от нея".
Отговорността е на шофьора (ако е над 18 години), или на родителя (ако е под 18 години). Тук трябва да отворя една по-голяма скоба, понеже в нашето законодателство наказанията и отговорността са различни за различните групи (до 14 годишна възраст т.е. деца, от 14 до 16 годишна възраст т.е. малолетни, от 16 до 18 т.е. непълнолетни и над 18 т..е пълнолетен) Няма как от горната случка да достигнем до извода, че трябвца да сложим задължителна ГО на всички автомобили, без значение дали са в употреба и ползвани на публичната пътна мрежа или не.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1144 НеутралноВменявате на застрахователите други ВЪЗПИТАТЕЛНИ функции,те не са ли на МВР КАТ ...утре да не започнат да ни пращан на специални уроци по Витоша 'за по-добри 'обноски по пътищата.
Ей мног законотворци сме се събрали тук!!!И цепим проблема както ега ни е на кефа...
sdfsdfsdf
Рейтинг: 229 ГневноРазбира се, че паразитите не може да имат мислене отвъд паразитизма !
NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN !!! Especially considering that the European data protection authorities have made it clear “that if a controller chooses to rely on consent for any part of the processing, they must be prepared to respect that choice and stop that part of the processing if an individual withdraws consent.” https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/legal-grounds-processing-data/grounds-processing/what-if-somebody-withdraws-their-consent_bg Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected] Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected] Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected] Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected] Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected] Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected] Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected] Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]Използваме данните, които ни предоставяте, за да Ви предложим съдържание, продукти и услуги, интересни за Вас. Ако не искате данните Ви да се използват по този начин, пишете ни на [email protected]Цайко
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#57] от "realismisthename":
Хубавите хора в Голямата бяла къща са приели, че ГО е задължителна. Ако пропуснеш плащането на ГО от застрахователния надзор ти изпращат учтиво писмо, с което ти обръщат внимание, че нямаш валидна ГО. Тези дни чух, че застрахованите в кипърската компания са започнали да получават такива писма, с които им се напомня, че нямат ГО и да бъдат така добри да сключат нова в 14 дневен срок. А госпожата трябва да плати като поп, защото аз, като човек, ал своята лепта в гаранционния фонд, съм против фондът да плаща щетите, нанесени от всеки келеш без ГО. Така че, госпожата ще плаща и ще пее, няма начин.
MyTwoCents
Рейтинг: 623 НеутралноАнджек де. Майката вероятно е наследник на сина си. Като такъв встъпва в наследството като съвкупност от активи и пасиви и не се е отказала в съответния срок. Естествено след това идва и сметката от половин милион (за престъпното действие на сина ѝ), който тя не ще да плати. Но не минава. @)----,--'--
George Svinarov
Рейтинг: 345 НеутралноДо коментар [#40] от "bj_int":
"До коментар [#2] от "xpirate":
това в конкретния случай на португалската жена как щеше да промени нещата. а и изобщо?"
В статията не се упоменава, но ако синът е имал валидна книжка е щял да има и ГО и съответно захтрахователната компания издала съответната полица щеше да покрие щетите и нямаше да се замесва гаранционния фонд. Ако е бил непълнолетен или дори само без книжка, казуса става друг.
traveler1
Рейтинг: 735 НеутралноДа питам специалистите по всичко!
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОТъй като колата не я карам зимата, а и все по-рядко я карам през останалата част от годината, къде заради скъпото гориво, къде заради абсурда по пътищата, държа я в собствен гараж на собствен имот, та ако може някой да ми обясни защо трябва да съм длъжен да плащам ГО за цяла година, след като я ползвам само няколко месеца.
Знам че и на държавата и частните застрахователи им е най-гот да плащам без да ползвам, ама логиката на такава работа е меко казано абсурдна. Пък съд да ми го налага, прави така щото да тегля на всички поне по една и да спра да плащам изобщо, като ще спра и да карам изобщо.
Плащам ГО и за ремарке, което трета или четвърта година не съм закачал на колата, пак седи в моя двор и не пречи на никого.
Та чакам специалистите по съвременен капитализъм, дъ кажат колкэ е пръвилно да плащам нещо дето не ползвам(не говоря за месеците в които чат пат карам и винаги съм изряден с всичко!)
cinik
Рейтинг: 2456 НеутралноАко това бъде гласувано у нас, София вече няма да бъде същата, каквато я познаваме от деца, със задължителните 3-4 прогнили таралясника пред всеки блок.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "петро
Рейтинг: 560 НеутралноТо сега и винаги е било така. Колата трябва да е спряна от движение, с предадени в КАТ регистрационни номера и прибрана от улицата.
George Svinarov
Рейтинг: 345 НеутралноДо коментар [#47] от "DDR":
"До коментар [#2] от "xpirate":
Тогава пък какъв вой ще настане...една кола, двама шпфьори, две граждански на семейство 😱 Няма да има угодия."
Аз карам 4 коли, от които 2те - само аз. Съответно за всички се плащат застраховки, винетки и т. н. Повярвай ми, воят няма да е толкова голям.
realismisthename
Рейтинг: 527 НеутралноДо коментар [#60] от "Цайко":
Аз съм напълно съгласен с теб относно почти всичко.
Но трябва и критично да помислим над решенията на когото ѝ да било, още повече на хората от голямата бяла къща.
Мрежата мълчи за възрастта на синчето.
Но синчето не е никакво синче, а мъж на 24-годишна възраст.
Ситуацията е или - или;
Имаме един безотговорен, безрасъден мъж, напълно отговорен за постъпката си. Вината и отговорността е негова.
Не виждам как е редно да накажем една жена, защото безработното келешче-синче т.е. напълно зрял мъж е откровен престъпник (и той си е полуюил заслуженото).
Може да говорим за наказание - ако жената признае или бъде доказано, че напълно съзнателно е дала зелена светлина за използването на това МПС, до тогава човек е невинен до доказване на противното.
Тези прецеденти не са шега работа, а могат да имат голям ефект върху нас в бъдеще. И не съм сигурен, че прецедент от сорта на - колим и бесим наред, понеже жената е собственик е най-доброто нещо.
пс. Ако закона в Португалия казва, че ГО е задължителна - предполагам има и глоба за нарушители. Жената е длъжна да заплати тази глоба, не 460к € обезщетение на жертвите на един убиец (който за съжаление ѝ е син).
George Svinarov
Рейтинг: 345 НеутралноДо коментар [#51] от "Swan_":
"В Англия е така. Ако решиш да не позлваш колата, я слагаш в частен имот, спираш я оот движение и само тогава не плащаш данък и застраховка."
Аз пък доколкото знам, точно в Англия ГО е на водача, а не на колата.
tie_interceptor
Рейтинг: 284 НеутралноМоже ГО да е на водач, а всяка кола да си има допълнителна застрахователна премия.
С мощна голяма кола или ограмен камион може да причиниш много по-големи щети с много по-голяма вероятност, отколкото с малка и маломощна кола или мотоциклет/мотопед...
Така всеки ще може да си кара, каквото МПС иска и рискът ще е покрит.
За водача ще има различни коефициенти в зависимост от възраст, стаж, история на застрахователни събития и покрити щети, дали е професионален шофьор...
За МПС-то също може да има коефициенти в зависимост от предназначението, къде се управлява обикновено, даже и цвета... Тъмно сивите, тъмно сините, черните се забелязват много повече от жълтите, червените и белите.
300g
Рейтинг: 562 НеутралноДобре де, аз имам кола, която не знам къде е. Не знам кой я кара. Не знам нищо, защото прибирайки се от Германия за да нагледам близките си, установих, че колата я няма пред дома ми - просто липсва. Опитах да подам заявление за кражба - нъц, като не съм можел да кажа на коя дата и в какъв часови диапазон е открадната, не можели да открият преписка и нито да започнат разследване, нито поне да ми предоставят документ с който поне да я дерегистрирам в кат и общината. А ми как да знам през трите години в които не съм се прибирал, кога точно е била открадната? Сега си и плащам данъка всяка година (ако не го платиш, не можеш да платиш и другите имотни данъци) всички опити да я дерегистрирам и отпиша от КАТ удариха на камък - "донеси номерата" , от общината - също, документ от КАТ за свалено от отчет МПС. А бе, параграф 22!
И сега какво, и гражданска ли да и плащам?! Или ако някой ползвайки я причини щета (не вярвам, тя отдавна е разчаркована и продадена на части) аз да му плащам за мурафетите, щото съм "собственик на вещта" ?
Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
MyTwoCents
Рейтинг: 623 НеутралноТова е като всякакви подобни такси. Например за кабелната плащаш месечна такса, но не се жалваш, че гледаш само по 2-3 часа на ден. Или пък понеже таксата е за 200 канала, а ти гледаш 5, защо не плащаш по-малка такса. Или пък понеже във всеки момент можеш да гледаш само един канал, то най-добре да плащаш на минута гледано време, а не на месечна такса.
Може, но тогава тази такса на минута ще ти струва толкова, че да те откаже.
Застраховката не е продукт от типа пито-платено. Не плащаш срещу ползване на услуга. Аналогия е по-скоро със здравните осигуровки. За да се възползваш от съответните услуги за здравно-осигурен се иска да си плащал три години назад независимо дали си боледувал или не. Макар че допускат „възстановяване“ на права с плащане назад във времето, което при застраховките е недопустимо.
@)----,--'--
bash
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#50] от "motochristo":
Съгласен съм. просто го дадох като пример, че не може да се задължи всеки с книжка, да си прави гражданска(има или няма превозно средство).
До коментар [#43] от "realismisthename":
За съжаление си прав. Подобни казуси се използват за налагане на нови данъчни регулации, вместо да се приеме факта, че това са форсмажорни обстоятелства. Иначе е казус понеже дори и да накараш майката да плаща, много е вероятно после да не можеш, да си вземеш парите. Когато говорим за половин милион евро, реално обикновен човек, физически няма как да ги предостави.
MyTwoCents
Рейтинг: 623 НеутралноОписал съм в коментара си [#61] при какъв случай майката дължи регреса по изплатените обезщетения - при встъпване в наследство на сина си. @)----,--'--
Peni Nikol
Рейтинг: 5558 НеутралноАко по надлежен ред се свалят номерата на колата, вече не се плащат данъци и застраховки-така трябва да е навсякъде.
Peni NikolЦайко
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#70] от "300g":
Колега, твоят случай наистина е параграф 22, но не мисля, че има общо с описаното в статията. По скоро става дума за неграмотни чиновници, при това и налегнати от смъртоносен мързел. Лично бях свидетел на опашка в КАТ, където един човек искаше да бракува колата, обаче имаше само едната табела, другата изчезнала някъде. Та лелчето на гишето му каза, че първо трябва да обяви, че е загубил табелата, да му дадат нова и така с новите табели да се върне на гишето и да си бракува колата.
atag
Рейтинг: 332 ВеселоДо коментар [#71] от "MyTwoCents":
Има задължителна кабелна телевизия викаш - няма искам не искам - всеки с Булсатком :)
atag
Рейтинг: 332 ВеселоДо коментар [#49] от "Цайко":
Викаш, ако ти открадна колата и блъсна с нея 3-4 човека - ти ще плащаш? От римско време...
uq
Рейтинг: 2337 НеутралноТова са недомислени работи. Това решение ако решат да го транспонират в законодателствата ще се обжалва и ще падне. Няма как притежаването на автомобил да се обвързва с шофирането. Както някой писа по-горе гражданската трябва да е за човек а не за автомобила
300g
Рейтинг: 562 НеутралноБлагодаря за съчувствието, но нещата определено не са както трябва. И е време да се промени целият режим на регистрация, дерегистрация, плащане на данъци и Г.О. за мпс - в Германия примерно, ако имаш кабрио и седан, на кабриото му плащаш сезонен данък, на седана - зимен, има и коли с "уикенд" данък - за пенсионери, които отиват до близкия хипермаркет да си напазаруват за седмицата и изобщо, системата трябва да е гъвкава, тогава и всички заинтересовани ще имат стимул да я спазват.
Хайде, приятни почивници, ние тук отиваме за по бира ;)
Наздраве!
Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
George Svinarov
Рейтинг: 345 НеутралноДо коментар [#71] от "MyTwoCents":
Аналогията Ви е изключително неточна:
1. Кабелната не е задължителна.
2. Има различни пакети и дори само канали които изжираш дали да плащаш или не. Отделно има и пейпервю предавания.
3. Кабелната изисква инвестиция и поддръжка, която доствчика прави (плаща) независимо дали гледате или не. Затова има и договори. След първоначалния договор (с който напрактика изплащате първоначалната инвестиция) можете да си спирате и пускате кабелната когато си искате. Аз например зимата на вилата не плащам кабелна.
4. Имате алтернативи - уеб телевизии, плеъри и т. н.
Цайко
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#77] от "atag":
Викаш, колата била открадната? Друго какво викаш?
uq
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#70] от "300g":
Послъгваш нещо ми се чини, най-малкото защото никой не ти пречи да си плащаш никакви данъци ако не си платил тоя на колата
Таралеж
Рейтинг: 2587 НеутралноСпряна от движение кола? Аз пък си мисля че ако не си платил регистрация или застраховка за годината и си автоматически си спрял колата от движение.
jianev
Рейтинг: 229 НеутралноГражданската се прави на МПС-то, защото то причинява щети на трети лица. Ако гражданската се правеше на шофьора, кой ще плати ако на ладичката и гръмне газовата докато е паркирана или пък ако някой я открадне и с нея помете пешеходци. Ако имам книжка за багер, камион, автобус и т.н. , но карам само мотопед, каква гражданска би трябвало да платя ?
Таралеж
Рейтинг: 2587 НеутралноИ като върнете номерата на колата, как се спира от движение? Нали някой пак може да я подкара таратайката? Я да появате да носите в КАТ колелата, или седалките, или кормилото!
uq
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#84] от "jianev":
Зависи дали възнамеряваш да караш багер, камион или мотопед. Никой няма да те пита каква книжка имаш, а какво караш, когато те проверят
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2086 НеутралноПравилно !!!!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Таралеж
Рейтинг: 2587 НеутралноМПС-то! Много готино съкращение. Да ти кажа как го правят в США, далеч от КППС-то. МПС-то и водача на МПС-то си вървят заедно. Ако имаш едно МПС но го карат и жена ти и детето ти застраховката ще е различна, както и ако имаш три коли и ги караш само ти. Застрахователя си преценява какъв риск има от всеки водач на МПС и от всяко МПС
jianev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#86] от "uq":
МПС-то може да причини щети и без шофьор (дадох конкретен пример).
В този случай кой ще плаща?
Гражданка се прави и на ремаркета, каравани и т.н. Ако гражданката е на шофьора как да предвидя какво ще влача за да си платя съответно .
motochristo
Рейтинг: 1066 Неутрално[quote#72:"bash"]До коментар [#50] от "motochristo":Съгласен съм. просто го дадох като пример, че не може да се задължи всеки с книжка, да си прави гражданска(има или няма превозно средство).
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.В известен смисъл е така, ама няма друго решение. По същата логика би било безумно да се застрахова кола, която не се кара, ама съдът е на друго мнение.
В общи линии към днешна дата колата не носи съществен риск за околните когато няма шофьор в нея. Така че е много по-ефективно да се обвърже с шофьора, ама ще настане такъв вой, и то основно от джигитите, които правят повечето дивотии, че на никой политик не му се занимава.
300g
Рейтинг: 562 НеутралноАми.... опитай ;)
Преведи по банков път сумата на всички дължими от вас данъци и ще се изненадаш, че първо са покрити "просрочените" а за останалите сумата преведена от вас, не е била достатъчна. И, хем подлежи на възстановяване на сумите които са надвнесени, хем всъщност трябва да подадеш (заявление 8 ли беше, не помня) да получиш одобрение, да си платиш пълната сума задължения към тази година (отново) а евентуално одобреното ти надплащане (по онова заявление 8) ще ти бъде приспаднато от задълженията през следващата година.
Мерси!
Не съм овца, не обичам да ме еб.ават овчари, каскети и други селски цървули, продавам всичко на един пакистанец с немско гражданство и си го купувам отново от него. Данъчната ми партида е друга, нова, чиста и ... да му мисли как да се оправя пакистанеца. Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
Petak
Рейтинг: 561 НеутралноБъркате застраховка (ГО), данък и платено паркиране.
jianev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#88] от "Таралеж":
В США, ако аз и колата имаме застраховки и закача караваната на приятел (негова собственост с негова застраховка) какъв е случая, ок ли е, кой плаща ако караваната се откачи в движение и претрепе 5 човека?
dedo pepo
Рейтинг: 1269 ВеселоТехните магистрати като Боковите магистрали.
qwx19354540
Рейтинг: 229 НеутралноИнтересно,че гумите на Шкодата от снимката не са спаднали за толкова години
Сигурно са производство на Вида -Видин.
Майтап бе...
Borislav Jordanov
Рейтинг: 229 НеутралноА така - да се плаща до дупка, докато не се представи документ, че е предадена за скрап. Не да ми висят с десетилетия по улиците, дето и без това не са цвете за мирисане.
uq
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#91] от "300g":
Ми опитвал съм, пише си се за какво плащш и си плащаш, стига глпасти
uq
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#91] от "300g":
И викаш продаваш всичко без да си му платил данъците? Абе ти изобщо на коя планета живееш? Май ти си пакистанеца и никога нищо не си притежавал/продавал/купувал
uq
Рейтинг: 2337 НеутралноДо коментар [#89] от "jianev":
И кво? И кучето може да причини щети, както и бойлера ти в къщи, да не говорим за газовия котлон. И на тях ли гражданска?
300g
Рейтинг: 562 НеутралноДо коментар [#97] от "uq":
Ми честито на печелившите, аз също опитах - общ. Триадица и Средец и не ми се получи. Не знам къде си "пише" за какво си плащаш, аз просто превеждах суми по банков път за съответни партиди и задължения -ама явно съм нямал вашия късмет.
Карай, майната му аз ще си намеря решението, радвам се че и вие не се чувствате прецакан та, дай всеки да си пие бирата и квото такова.
Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.