Само 10 дни преди референдума в Македония България се въздържа да подкрепи Заев

Само 10 дни преди референдума в Македония България се въздържа да подкрепи Заев

© Николай Дойчинов



Скопие стана най-популярната дестинация за политици от цял свят, каза във вторник в македонската столица еврокомисарят за разширяването Йоханес Хан на среща с премиера Зоран Заев. Той нарече дипломатическата офанзива на западни политици в Македония "доказателство колко се цени споразумението с Гърция", рядък пример за решаването на дълготрайни конфликти.


Дори да мисли така, правителството в София, само 245 км североизточно от Скопие, не го показва. Едва 10 дни преди съдбоносен за Македония вот никоя официална институция в България, включително държавният глава Румен Радев, не съобщават за планирано посещение в Скопие в подкрепа на силите, желаещи евроатлантическа ориентация.


От министерството на външните работи казаха за "Дневник", че няма планирани посещения на български официални представители в оставащите 10 дни до референдума, с който жителите на Македония ще решат дали да приемат, или да отхвърлят договора с Гърция. Същия отговор дадоха на въпрос на "Дневник" и от президенството.




Този доста сдържана позиция е в контраст със случващото се само допреди три месеца. България - първата страна, протегнала ръка към правителството на Зоран Заев и решила десетилетен проблем с Македония - говореше за ролята, която има София в евроинтеграцията на Западните Балкани. Аргументът, че сега "топката" е в ръцете на Австрия (новият председател на Съвета на ЕС), не издържа проверката на фактите: Виена, която постави Западните Балкани по-ниско сред приоритетите си, започна дипломатическата си активност още по средата на българското председателство и увери, че погледът ѝ към региона е дългосрочен.


Само 10 дни преди референдума в Македония България се въздържа да подкрепи Заев

© eu2018bg.bg


Дистанцирането на София стана видимо още в средата на юни, когато в България бе на посещение македонският президент Георге Иванов, ден след като каза, че ще наложи вето върху сделката за името на Македония. Тогава и Борисов, и външният министър Екатерина Захариева отказаха да се срещнат с него. Официалнот ообяснение бе, че България не иска да заема страна във вътрешнополитическите спорове за името на Македония. Веднага след това Захариева бе на посещение в няколо града в Македония, но не и за среща с правителствени или парламентарни представители.


Борисов обаче застана зад Заев, когато той бе опозиционен лидер в центъра на политически скандал (през 2015 г. го посрещна в София в тежък за него момент), и когато срещу него бе упражнено насилие в парламента в Скопие. Правителството реагира светкавично на събития по време на председателството на Съвета на ЕС (например убийството на косовския сръбски лидер Оливер Иванович), но след него, въпреки уверенията за дълготраен ангажимент към Балканите, те изчезнаха от дневния ред.


Другият въпрос, който остава отворен, не е дали е нужно конкретно посещение на български премиер, президент или министър в Скопие, а дали тази сдържаност е умишлена и наистина ли е най-полезният за българските интереси ход на София в тази ситуация.


Само 10 дни преди референдума в Македония България се въздържа да подкрепи Заев

© Reuters


Докато България се занимава с вътрешнополитически проблеми, които бе оставила на заден план във времето на председателството, редица лидери от Европа, представители на САЩ и генералният секретар на НАТО пристигнаха в Скопие, за да убедят македонците, че трябва да гласуват, защото референдумът ще определи съдбата им за десетилетия наред.


Прессекретар на външното министерство в Скопие, потърсен от "Дневник", не изключи възможността да има и още посещения, но отказа да даде примери, защото все още се очаква потвърждение.


Тепърва предстои оценката как всички тези европейски и американски представители са окуражили македонското общество с уверенията си, че стоят зад македонското правителство (което 10 години бе в изолация по времето на Никола Груевски). Независимо каква ще е равносметката, кампанията им изглежда "зарази" дори новия руски посланик в Скопие Сергей Бездникин, който при срещата си с президента Иванов нарече момента "ключов в историята на Македония" и добави, че "бъдещето на държавата" ще се реши за няколко седмици.


Ето кои международни лидери се включиха в кампанията досега и как го направиха:


ЕС


Федерика Могерини. "Можете да сте сигурни, че на 1 октомври сте направили избор за бъдещето си... за децата си," каза на 13 септември върховният представител на ЕС във външната политика и сигурността. "Заедно можем да постигнем много", добави Могерини в центъра на Скопие.


Йоханес Хан. Изборът е между националистически концепции и евроатлантическа интеграция, обясни в понеделник еврокомисарят за разширяването преди около месец в Брюксел. По време на посещението си в Скопие тази седмица той обяви позицията си по-деликатно, като обясни, че съкращението БЮРМ (Бивша югославска република Македония), което е длъжен да използва в момента, не му допада, и би предпочел да употребява "Северна Македония", за да се обръща към жителите. "Това ще го решите вие," добави той.


Германия


Берлин изпрати най-много представители в Скопие този месец - пристигнаха самият канцлер и двама министри, а днес започва посещение и на министъра на отбраната Урсула фон дер Лайен.


Ангела Меркел. В Македония не бе пристигал германски канцлер от 1991 г. Меркел промени това в началото на септември. Тя каза след срещата си с премиера Зоран Заев, че "историческите възможности не възникват всеки ден, а само веднъж на поколение". Тя изтъкна, че референдумът е предпоставката, от която зависи членството в НАТО и перспектива за ЕС.


Хайко Маас. Германският външен министър тази седмица бе гост на дискусия за бъдещето на Западните Балкани и ЕС в Скопие. Той каза, че Евросъюзът е "също толкова заинтересован" от членството на Македония, колкото и самата държава желае да стане част от блока. Той изтъкна и икономическите възможности, които съюзът може да донесе на младите. "Трябвате ни," добави Маас, след като обясни, че макар Германия да не желае да се меси, би се радвала да види Македония в ЕС.


Външните министри на Германия и Македония, Хайко Маас и Никола Димитров.

© Associated Press

Външните министри на Германия и Македония, Хайко Маас и Никола Димитров.


Михаел Рот. Също на дебат в Скопие, проведен дни преди този с участие на Маас, министърът за европейски въпроси пък отправи искане към гражданите да "изпратят ясен сигнал" за членството в ЕС и НАТО. Той допусна, че мнозина не са доволни от компромиса с Гърция, но е важно заради младите да се мисли за бъдещето.


Австрия и други


Себастиан Курц. Посещението на австрийския канцлер в началото на месеца бе особено важно, тъй като Австрия пое от България председателството на ЕС през юли и също обеща фокус върху Западните Балкани. Курц обясни на Заев, че Виена поддържа референдума на историческия кръстопът, на който се намира Македония. Канцлерът направи същия коментар във видеообръщение, което записа преди визитата си.



Жан Аселборн. Референдумът "не е за името", а за разитието на Македония, каза на 6 септември външният министър на Люксембург Жан Аселборн. На среща с македонския министър за европейски въпроси Буяр Османи той допусна, че "и другите страни в региона се надяват на положителен изход".


САЩ


Македонски медии съобщават, че в средата на седмицата премиерът Заев е във Вашингтон, където ще се срещне с вицепрезидента Майк Пенс малко след разговорите с шефа на Пентагона в Скопие.


Джеймс Матис. За американския министър на отбраната, още когато обяви посещението си, бе ключова темата за руската намеса. По думите му Москва опитва да повлияе на политически процеси в Македония, както прави в Украйна, САЩ и другаде. Той не изрази тази теза при самата си среща със Заев (повтори я преди това), но нарече референдума "най-важно гласуване" в Македония и заговори за все по-тясно сътрудничество между Вашингтон и Скопие.


Уес Мичъл. Помощник-държавният секретар на САЩ за Европа и Евразия се срещна, подобно на други, и с лидера на опозицията Християн Мицкоски. Мичъл поиска от ВМРО-ДПМНЕ "да накара гражданите да гласуват".


Рон Джонсън. Сенатор Рон Джонсън, ключова фигура в резолюцията на Сената за поддръжка на договора, е чест гост на Балканите - за последно бе тук през февруари, когато посети Белград и Прищина. Направи го и сега, преди да се отбие в Македония, а в Скопие каза на Заев, че "няма друга възможност" страната му да е част от НАТО.


Министрите на отбраната на САЩ и Македония, Джеймс Матис и Радмила Шекеринска, с македонския премиер Зоран Заев в Скопие.

© Reuters

Министрите на отбраната на САЩ и Македония, Джеймс Матис и Радмила Шекеринска, с македонския премиер Зоран Заев в Скопие.


НАТО


Йенс Столтенберг. Генералният секретар на НАТО, който посети Скопие в същата седмица, в която там бяха Меркел и Курц, коментира темата откровено, макар да знае "колко е труден въпросът". "Разбирам, че някои мислят, че могат да кажат "не" на договора, а да са "за" членство в НАТО, но няма такава алтернатива," каза той. Още през юни Столтенберг обвърза поканата, получена от Македония за начало на преговори, с резултата от референдума - тя ще може да се осъществи единствено ако договорът с Гърция бъде ратифициран.


Сред македонски журналисти междувременно се появи информацията, че в Скопие може да дойде в следващите 10 дни и бившият генерален секретар на НАТО лорд Джордж Робъртсън, но информацията не е потвърдена (след публикацията на този текст македонски медии съобщиха, че той вече е пристигнал в страната - бел. ред.).


От разстояние


Послание в същия дух отправи и председателят на Европейския съвет Доналд Туск. В обръщение, дълго малко над минута и произнесено на македонски език, той призова македонците да използват шанса си за европейско бъдеще така, както е направила Полша, и да гласуват.

Дори американският президент Доналд Тръмп, макар да не посети Скопие, се обърна към македонските граждани, за да изрази позицията си. В писмо до колегата си Георге Иванов (противник на сделката с Гърция), посветено на празника на независимостта на Македония на 8 септември, Тръмп пише, че "историческият Договор от Преспа решава дълготодишния спор за името с Гърция и отваря пътя на Македония към членство в НАТО и ЕС."


Негов предшественик, Джордж Уокър Буш, също призова за участие в референдума в писмо си до македонците. Без открито да поиска гласуването да е "за" сделката, той недвусмислено я определи като "справедлива" и "смела".


Какъв е ефектът от дипломатическата офанзива на ЕС и САЩ и важни ли са връзките с България в кампанията, четете следващата седмица в "Дневник".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (150)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    Ха-хааааа

    Македония ще излезе от руската орбита,

    ама България ще си седи още там...

  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    Въздържанието да се подкрепи

    ЕВРОПЕЙСКО-НАТОвския избор на МАКЕДОНИЯ

    върви ЗАЕДНО С ДАНЪКА РУСИЯ

  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    България не трябва да изказва становище по референдума защото ако изкаже, това ще даде повод на ВМРО за обвиняват Заев в про-българска политика!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    Аз пък мисля, че гласуването в референдума си е работа на братята македонци, независимо дали ние или европейски и американски лидери ги окуражаваме, и в този смисъл една въздържана позиция като сегашната българска не ми се струва неуместна.
    Както се казва - това да ни е кахърът. Повече от 2 години Борисов се среща и прегръща със Зоран Заев, още докато беше лидер на опозицията, сега не е изказал още веднъж публична подкрепа - голяма работа. Освен това ние сме балканци - колкото повече натиск ни се оказва, толкова от инат може да вземем грешното решение -:“

  5. 5 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    България не трябва да изказва становище по референдума защото ако изкаже, това ще даде повод на ВМРО за обвиняват Заев в про-българска политика!
    —цитат от коментар 3 на lz2


    Точно заради това България трябва да изкаже своето
    ПРО ЕВРОПЕЙСКО и ПРО НАТОвско становище по референдума.
    Веднъж завинаги трябва да се приключи със СЪРБОМАНСКОТО
    ОБСЛУЖВАЩО СЪРБОСЛАВИЯ и РУСИЯ стигматизиране на България
    В смисъл - щом нещо е ПРО-БЪЛГАРСКО,
    ПРО-ЕВРОПЕЙСКО
    ПРО-НАТОвско
    то непременно е лошо

    ЛОШО е само и единствено ЗА СЪРБОМАНИТЕ и РУБЛАДЖИИТЕ.

    Това братята македонци малко по-малко трябва и ЩЕ го разберат

  6. 6 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Любопитно

    Освен това ние сме балканци - колкото повече натиск ни се оказва, толкова от инат може да вземем грешното решение -:“
    —цитат от коментар 4 на boevbisser


    Това ли ви е "аргумента" за да се оставят СЪРБОСЛАВИЯ и РУСИЯ

    единствени ДА ОКАЗВАТ НАТИСК ?!?!?!?!

  7. 7 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    До коментар [#6] от "Hawaii":

    Ако прочетете внимателно кои хора вече са посетили Македония и са се изказали, очевидно Сърбия и Русия не са единствените, които оказват натиск -:*
    Просто смятам, че малко умереност няма да е излишна.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3369 Неутрално

    пък в други случаи му викат намеса във вътрешните работи

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    Някой пак е стиснал топчетата на Б....

  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    И много хубаво прави. Акъл се дава, ако ти го поискат.

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Гневно

    ФАЛШИВА НОВИНА!
    Това, че никой не планира посещение В МОМЕНТА с Скопие, не означава, че София не подкрепя Заев за референдума!

    100%-ов пример как точно се създават измислените фалшиви новини!

  13. 13 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 858 Любопитно

    "Едва 10 дни преди съдбоносен за Македония вот никоя официална институция в България, включително държавният глава Румен Радев, не съобщават за планирано посещение в Скопие в подкрепа на силите, желаещи евроатлантическа ориентация."
    =========================================================================
    За Румен Радев - ясно,но другите...?!? Всъщност и за тях е ясно !

  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До 7
    За каква умереност говориш? Просто напомнят на Македония, че мястото й е в Европа.

  15. 15 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Специално в случая по-добре да си траем.
    Германия и Австрия нямат толкова тонове история между себе си и Македония, както имаме ние, така че могат да си говорят, каквото си искат.
    В случая по-добре да не казваме нищо, че пропагандата само това чака.

  16. 16 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    ББ не иска още един троянски кон в ЕС. Без конкуренция иска.

  17. 17 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Весело

    Някой пак е стиснал топчетата на Б....
    —цитат от коментар 10 на historama


    Което е доказателство че има "топчета", че почти всички политици в България са доказали, че нямат топки!

  18. 18 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Весело

    До коментар [#15] от "Killing Joke":

    ИМЕННО!!!

    Ама "журналиста" от Дневник или не може да мисли или му е спусната "опорна точка" за медийно разпространение.

  19. 19 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    До коментар [#14] от "historama":

    те македонците ако досега не са разбрали и избрали къде им е мястото, нито референдум, нито натиск ще ги оправи, камо ли пък активна българска позиция.

  20. 20 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    Има един гражданин на Хавай щат на САЩ на не знам колко километра. Всяко изречение е да се скачи Русия в заговор , отравяне ,действие и бездействие. Има множество котки и кучета на Уискас ,ама това е друга тема. За Македония в момета грешат всички - =ГЕРБ , БСП , Патриоти ,ПРЕЗИДЕНТСТВО . Няма и що годе смислена ПОЗИЦИЯ на никаква институция. В момента трябва подкрепа в полза на референдума, медийна подкрепа и гласност ( дори по дискретна помощ за кампания ) на ВМРО на Любчо Георгиевски ,за да се измести от политическата сцена напълно неадекватната опозиция на Груевски (Мицковски) , която е най - СРЪБСКАТА ПАРТИЯ . Няма смисъл да намесваме Русия наляво и надясно . Първата СРЪБСКО -БЪЛГАРСКА (1885) война става под въздействието на Австро - Унгария.

  21. 21 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Няма такъв смешник като Бойко и неговите руски началници

  22. 22 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Борисов направи достатъчно, за да даде рамо на Заев, беше сключен договор за приятелство между двете страни, на което македонците веднага отговориха както се очакваше, с нови изкривявания на българската история. Заев лично заяви, че Илинденското възстание е тяхно и сложи край на затоплянето в отношенията между двете страни. Неучастието на нашата страна в този ажиотаж около референдума е разбираемо и напълно оправдано. Не можем сами да си плюем в сурата, македонците ще го направят по-успешно.

  23. 23 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Успех на братята, чакаме ги в НАТО и ЕС!!!

  24. 24 Профил на equity
    equity
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Македонците са взели всичко най-лошо от обкръжаващите ги страни. От гърците лукавостта и вероломността, от сърбите наглостта, а от албанците са взели горделивостта.
    В момента те се опитват да използват всички като ракета носител, но най-вече България, за да влязат в ЕС и това дразни същите тези всички, защото заради прословутата история на полуострова, позицията спрямо едните бърка интересите на всички други.
    Лошото за македонците е, че от българите са наследили несигурността и страхливостта да направят опит към нещо по-добро... Заради това ще страдат.

  25. 25 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    Има един гражданин на Хавай щат на САЩ на не знам колко километра. Всяко изречение е да се скачи Русия в заговор , отравяне ,действие и бездействие. Няма смисъл да намесваме Русия наляво и надясно .
    —цитат от коментар 20 на dejmos


    " Русия се опитва да повлияе на резултата от референдума за смяната на името в Македония, каза министърът на отбраната на САЩ Джеймс Матис, цитиран от македонски издания, "Ройтерс" и "Вашингтон пост".

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/09/17/3312206_rusiia_opitva_da_vliiae_na_referenduma_v_makedoniia/

    ДЖЕЙМС МАТИС ли визираш, пишейки за "един гражданин на Хаваи" ?!?!?!

    Айде не се мъчете РУСКИТЕ НИКОВЕ да ни слагате пердета пред очите за ОЧЕВИДНИТЕ НЕЩА от живота.

    Русийката НИКОЙ НИКЪДЕ НЕ Я ЗАМЕСВА.

    БЕЗДАРНОТО Й УПРАВЛЕНИЕ Я НАМЕСВА НАВСЯКЪДЕ,

    където може да се РЕКЕТИРА и КРАДЕ......

    Включително и тук - в ИНТЕГРАЦИЯТА на БАЛКАНИТЕ в ЕС и НАТО

  26. 26 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1387 Весело

    Становището на Рашата по референдумс не се споменава изобщо в новината.
    Ама ние си го знаеме- обратно на (почти) всички останали. ;-)

  27. 27 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Първата СРЪБСКО -БЪЛГАРСКА (1885) война става под въздействието на Австро - Унгария.
    —цитат от коментар 20 на dejmos


    Я пак? И как така съвпада случайно със Съединението против което е Русия? И Австроунгария ли накара Русия да изтегли всичките си офицери от българската армия точно преди сръбското нападение?

  28. 28 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3369 Неутрално

    До коментар [#25] от "Hawaii":

    Матис е на посещение там за да каже , че Русия се опитвала?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  29. 29 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 765 Весело

    А ако някой руски политик се появеше в Скопие, щеше да настане такъв евроатлантически рев как Русия се месела във вътрешните работи на независима държава,.

  30. 30 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално




    Борисов направи достатъчно, за да даде рамо на Заев, беше сключен договор за приятелство между двете страни, на което македонците веднага отговориха както се очакваше, с нови изкривявания на българската история. Заев лично заяви, че Илинденското възстание е тяхно и сложи край на затоплянето в отношенията между двете страни. Неучастието на нашата страна в този ажиотаж около референдума е разбираемо и напълно оправдано. Не можем сами да си плюем в сурата, македонците ще го направят по-успешно.
    —цитат от коментар 22 на proza


    Никой не отрича предишните правилни стъпки на България
    по повод ИНТЕГРАЦИЯТА НА МАКЕДОНИЯ в ЕС и НАТО.

    Никой,обаче не може да отрече и РЕЗКИЯТ ЗАВОЙ сега,
    ОБСЛУЖВАЩ Груевски, СЪРБОСЛАВИЯ и Русия

  31. 31 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Така или иначе съществуването на македония е срам и петно в българската история.
    Както и името македония, в каквато и да било форма.
    България заяви подкрепата си, от там нататък да си решават и да оправят подробностите с гърция.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  32. 32 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    А ако някой руски политик се появеше в Скопие, щеше да настане такъв евроатлантически рев как Русия се месела във вътрешните работи на независима държава,.
    —цитат от коментар 29 на Virgin


    НЯМА ШАНС руски политик да се появи в Скопие.
    Не, че не могат от Москва да изпратят Медведев или Жириновски....
    Или поне Лавров или Шойгу.
    ЗА РАЗЛИКА ОТ СЪРБИЯ, обаче, такова посещение само и единствено
    би РАДИКАЛИЗИРАЛО и МОБИЛИЗИРАЛО АНТИ-РУСКИТЕ НАСТРОЕНИЯ
    В МАКЕДОНИЯ.
    Това в Москва са го разбрали преди теб и преди мен.
    Затова си налягат парцалите и ДЕЙСТВАТ ПОДМОЛНО.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    България разчисти пътя за западните политици, а Заев се издъни твърде бързо, давайки "хляб" на македонски, гръцки и български националисти, за да очаква сега да се наредим на опашката за поредно насърчение. Всъщност, нормално е съседните страни, които лесно може да бъдат нарочени за някакви небивалици от проруската и просръбска македонска клика, да стоят и да наблюдават ще има ли резултат от многогодишните им усилия.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  35. 35 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz2":

    +++

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  36. 36 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    Така или иначе съществуването на македония е срам и петно в българската история.Както и името македония, в каквато и да било форма.
    —цитат от коментар 31 на Емил Емил


    Приятелю,
    Ако някой трябва да бере греха за съществуването на МАКЕДОНИЯ,
    и СЪЧИНЕНИЯТ В КРЕМЪЛ от СЪВЕТСКИТЕ ПИШМАН-ГРАМАТИЦИ
    т.нар. "македонски език", това са
    СССРусия,
    КОМИНТЕРНА
    КПСС
    БКП.....
    Това са НА МАКЕДОНИЯ МАЙКИТЕ....
    Каква ти "българска история" кви ти пет лева.

  37. 37 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Какво друго може да очакваме от нашия КАПО ДИ ТУТИ КАПИ, който е наследил от своя ментор, патрон и кумир - бай ви Тошо Правешки - наред с всичко друго, и изкуството да се СНИШАВА.
    И да се мъчи да слугува на МНОГО ГОСПОДАРИ.
    Само и само да продължава да ни "управлява", т.е. денонощно да ни баламосва и лъже, докато разбойниците му крадат ли, крадат.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на tomyd
    tomyd
    Рейтинг: 446 Весело

    До коментар [#29] от "Virgin":

    Ами да вземе да се появи..... ама как да стане, след като не го искат там. Дори и руските политици имат някаква граница на наглостта. Току виж му върнали самальота насред пътя и му се наложи поредно да сипе люти закани

  40. 40 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    България разчисти пътя за западните политици, а Заев се издъни твърде бързо, давайки "хляб" на македонски, гръцки и български националисти, з .
    —цитат от коментар 33 на Непукистка


    НИКАК НЕ СЕ Е "издънил" ЗОРАН ЗАЕВ.
    Това, което той направи, ЩЕ ОСТАНЕ В ИСТОРИЯТА.
    Поколенията след нас с благодарност ще си спомнят
    ПРИНОСЪТ НА ЗАЕВ В ИНТЕГРАЦИЯТА НА МАКЕДОНИЯ
    и БАЛКАНИТЕ в ЕС и НАТО.

    Македонските, гръцките и българските националисти
    са НА ХРАНИЛКА И ВЕДОМОСТ В МОСКВА
    и това вече нито те, нито Москва го крият.

    ХЛЯБЪТ си ГО ПОЛУЧАВАТ ДИРЕКТНО ОТ МОСКВА

    Какъв ти Заев, къв ти "хляб" им давал, точно пък
    на СЪРБОМАНИТЕ и РУБЛАДЖИИТЕ на БАЛКАНИТЕ.

  41. 41 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 633 Неутрално

    ТАЗИ НЯМА ДА СТАНЕ!!! Бившата римска провинция Македония днес е владеене на три държави: южна Македония на Гърция, северозападна Македония на бившата югославска република Македония (БЮРМ) и североизточна Македония ( Благоевградски окръг) част от Република България. Гърците си измиха ръцете и заложиха бомба със закъснител като се съгласиха с новото име на БЮРМ- Северна Македония, а ние като последни, пълни глупаци се съгласяваме?! Щом името на БЮРМ ще е свързано с географски определяния, то следва да бъде Северозападна Македония, а не Северна Македония. Знем какво се случи с географската територия Украйна, където беше създадена държавата Украйна (полска Украйна, руска Украйна, молдовска (румънска) Украйна: войни, войни и пак войни!

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3405 Неутрално

    Може някои да се сетиха, че Пиринският край се намира в северна Македония. То на някои акълът им идва в късна доба. Е, не е сигурно де, но е вероятно.

  44. 44 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 935 Неутрално

    да а ма боко слуша масква, но въпреки всичко макетата ще се измъкнат от руската прегръдка и ще тръгнат на пред и тогава ще видите колко българи ще започнат да се разпознават като македонци. в края на краищата ние сме си разделени като народ и това рано или късно ще излезе на повърхността.

  45. 45 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#40] от "Hawaii":
    Ами с приказките си се издъни или си забравил, защо Борисов му се закани "да си помисли"? Това за хляба го казах вече. Ясно е, че зад Иванов и Георгиевски стоят кремълските кукловоди, но не е много ясно чия игра играе Заев. От руснаците и от протежетата им очаквам всичко. А ти?

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  46. 46 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ангелее, Ангеле, прос ли си, или на прос се правиш!? Активна подкрепа от страна на България, дни преди референдума ще е във вреда на европейска Македония.
    И да ти обърна внимание на още едно нещо. Като си изброявяал тея дето са одили в Македония да подкрепят, си пропуснал гръцките представители.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  47. 47 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Лиготии няма да помогнат. Нашия Борисов не просто ги "прегръща" а се мъчи да ги обсеби.

  48. 48 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Боку е достоен наследник на бай Тошо. Особено в снищаването и раболепието пред русите.

    "Гениален изрод е Петьо Еврото дадеш му една бутилка уиски, изпие я и може да спретне каквото поискаш обвинение, на когото кажеш..." Делян П.
  49. 49 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    Какво се очаква от мвнр да направи - да проведе открита проевропейска кампания с българско участие в македония?

    Тъпи ли сте или не знаете отношението на близо половината (или повече) македонски граждани към българия и българите?
    Не знаете ли как ни наричат и какво мислят за нас?.
    —цитат от коментар 42 на Емил Емил


    Точно така ДРУЖЕ СЪРБОМАНИНО,
    БЪЛГАРСКОТО МВнР трябва и е длъжно да проведе
    ОТКРИТА ПРОЕВРОПЕЙСКА КАМПАНИЯ С БЪЛГАРСКО УЧАСТИЕ В МАКЕДОНИЯ

    Отношенията на НЯКОИ македонски граждани към България
    са резултат на ДЕСЕТИЛЕТНО ПРОМИВАНЕ НА МОЗЪЦИТЕ
    с ПРО-СРЪБСКА ПРОПАГАДНА от страна на СЪРБОСЛАВИЯ и БЕЛГРАД

    КРАЙНО ВРЕМЕ е ВЕЧЕ НА ТОВА ДА СЕ СЛОЖИ КРАЙ.

    ДА СЕ СЛОЖИ КРАЙ по единствения за това начин, а именно

    НАЛАГАНЕ на ПРО-ЕВРОПЕЙСКА и ПРО-БЪЛГАРСКА ПОЗИЦИЯ

    НАЛАГАНЕ УПОРИТО и МЕТОДИЧНО, поне толкова интензивно,

    колкото е била ПРО-СРЪБСКАТА и АНТИ-БЪЛГАРСКАТА ПРОПАГАДНА

    Другото би било национално предателство.

  50. 50 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Любопитно

    До коментар [#40] от "Hawaii":

    И още нещо, Хавай... Мислиш ли, че 11 години откакто България е член на ЕС и 14 - на НАТО е станала по-малко руска играчка? Я погледни състава на парламента, хайдутлука на чешките комунисти в икономиката и парите, които изливаме на Москва заради дела и нечии милиони в КГБ банката и тогава ми говори за "приноса" на Заев.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  51. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 4888 Неутрално

    Русия е стъпила на ушите на Борисов и "патриоти" ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  52. 52 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 272 Неутрално

    България от всички най-много трябва да е за приемане на Македония в ЕС.

  53. 53 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Чети коментар 3.И ще ти се изясни.Ако България се намеси и директно подкрепи Заев,това ще даде коз на сърбомните.Сега на антибългарската струна не могат да заиграят.А,тази струна е доста чесро ползвана там.

  54. 54 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    До коментар [#40] от "Hawaii":И още нещо, Хавай... Мислиш ли, че 11 години откакто България е член на ЕС и 14 - на НАТО е станала по-малко руска играчка? Я погледни състава на парламента, хайдутлука на чешките комунисти в икономиката и парите, които изливаме на Москва заради дела и нечии милиони в КГБ банката и тогава ми говори за "приноса" на Заев.
    —цитат от коментар 50 на Непукистка


    Нещата не са точно такива, каквито ги описваш
    ПО-МАЛКО РУСКА ИГРАЧКА е станала БЪЛГАРИЯ
    Ако не бяхме в ЕС и НАТО,
    ОРЕШАРСКИ, СТАНИШЕВ, ДОГАН, СЕМЬОН 2 и останалите
    РУСКИ ПРИСЛУЖНИЦИ, щяха да отпочнат ЮЖЕН ПОТОК
    НЕ ГО ЗАПОЧНАХА, точно поради натиска НА ПАРТНЬОРИТЕ от ЕС и НАТО.
    Всичко ще си дойде на мястото.
    И най-дългият път започва с малката първа стъпка
    Та и тука така.....

  55. 55 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Защо България не подкрепя похода на Македония към ЕС и НАТО ли?

    Този въпрос трябва да се зададе на управляващите нацисти-националисти! Партията Герб я няма! Парализирана е.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  56. 56 Профил на Balkanets
    Balkanets
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Когато Груевски вкара Македония в оста Белград - Москва той на практика я обрече. Заев, знаеше, че албанците в Западна Македония ще отидат на бунт, ако не се договори перспектива за ЕС и НАТО и че САЩ негласно ще ги подкрепят. Затова Заев отиде на огромни отстъпки спрямо тях. На тази вересия обаче ще й дойде падежа веднага след Референдума и Заев е с "извити ръце" още от сега.
    В Западна Македония - Тетово, Гостивар, Струга, Дебър, Струга върви пълзяща албанизация. Всеки, отивайки там го вижда.

    Ситуацията в Македония е класически "цунг-цванг", а референдумът не е краят на проблемите, а начало на нови проблеми.

  57. 57 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Който познава работата на САЩ в Македония знае, че тя е била винаги в подкрепа на албанската общност. Когато бомбардираха Югославия край Скопие имаше лагери.
    След края на конфликта 100 хиляди албанци останаха в страната и така общия брой се удвои, минаха 20%. Уж за по-добро прокараха закон за административни промени на общините и така навсякъде където бяха над 20% се въведе официално албанския на ниво община, а миналата година просто беше финала. Етническото прочистване на териториите продължава. В Македония западните сили винаги са работили срещу България. Нека сега ако могат д апоправят нещо.

    България е признала Македония.

    Изборът да си сложат "Северна" е техен. Очевидно не сме против.

    Още една статия в която се възхвалява запада и се дискредитират нашите институции с тезиси з атях, които не са уместни. По добре да не се заявява нищо, че пак ще навлезем в поредица коментари кой какво казал и искал да каже или си мислел че бил казал. Те си имат договор. Меркел ни е похвалила. Мисля че е достатъчно.


  58. 58 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":Чети коментар 3.И ще ти се изясни.Ако България се намеси и директно подкрепи Заев,това ще даде коз на сърбомните.Сега на антибългарската струна не могат да заиграят.А,тази струна е доста чесро ползвана там.
    —цитат от коментар 53 на yanne


    Не си прав.
    Това, което ти, надявам се без да искаш,
    и СРЪБСКО - РУСКИТЕ НИКОВЕ - преднамерено и нарочно
    се опитват да пробутват е точно тази КОМПЛЕКСАРЩИНА
    Недейте да подкрепяте, защото ще има обратния ефект.
    ТОЧНО като някой пъпчив тийнейджър, който се свени
    да ухажва обекта на неговите желания, от страх
    да не събуди у Нея обратните чувства.....
    Ако ще го даваме така и занапред - пиши ни бегАли.....

  59. 59 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3979 Неутрално

    Точно на финала ли ние трябва да сме резервирани с Македония ? Пълна подкрепа за избора на българите оттатък Вардар и успех по новия път, дето ги отдалечава от сърбизма и Кремъл !!!

  60. 60 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#55] от "Rim":

    АКО не беше България, която преглътна всичко (в крайна сметка комунистическото управление на българия също носи отговорност за това което се е случило в миналото), та ако не беше българия, македония НИКОГА ПОСМЪРТНО нямаше да има и теоретични шансове да влезне в ЕС !!!

    Какво повече трябваше да направи?
    Македония трябва да се спогоди с Гърция, и нещата от там насетне са ясни !!!!

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  61. 61 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Така е по-добре. Местната агентура на КГБ и УДБА използва бугарската конспирация като основен мотив да се гласува против.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  62. 62 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    До коментар [#5] от "Hawaii":

    И какъв ще е резултат от това ясно да натиснем Македония?!Почват антибългарски атакит,сърбоманите ползват тази струна и на рефрендума хората гласуват против.Тогава какво правим?!Дали се замисляте СЛЕД дадени действия какви последствия ще има?!

  63. 63 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Весело

    [quote#54:"Hawaii"][/quote]
    Хубаво, така е за Южен поток, но това не пречи руснаците да придобиват още и още пари и влияние тук, нали? Знаеш ли кой точно купи Нова ТВ и откъде са му парите?
    Знаеш ли защо ЧЕЗ продаде на Доган ТЕЦ Варна?
    Мислиш ли, че Москва не играе и от двете страни - ту с КГБ, ту с ГРУ в държави, които не са й верни като Сърбия? Те стигнаха до Великобритания и до Щатите в намесата си, ти ще ме убеждаваш, че Заев изникна от нищото и веднага постигна такива феноменални успехи?! Айде няма нужда!
    https://clubz.bg/64418-koj_e_petr_kelner

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#60] от "Емил Емил":

    Как ще се казва точно македония въобще не ни интересува !!!
    Тази държава и името и, във всякакви форми, е СРАМ за историята на българия !!!
    За което и ние си носим отговорност, и просто трябва да го преглътнем.
    Да не говорим, че име като северна македония определено е проблемно и за нас, но и това преглътнахме !!!

    Какво трябва повече да направим?
    От гъзенето на комунистическия интернационал, който създаде македония, сега да се гъзим на неолибералния интернационал???
    Няма да стане!!!

    Каквото е трябвало сме направили, и без него, македония НЯМАШЕ въобще да има шанс да влиза в ЕС.
    Както няма шанс, ако Гърция е против !!

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  66. 66 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    Така е по-добре. Местната агентура на КГБ и УДБА използва бугарската конспирация като основен мотив да се гласува против.
    —цитат от коментар 61 на cinik


    Ами оттам трябва да се почне.
    Да се ПОСОЧВА НЕПРЕКЪСНАТО И ПОСТОЯННО,
    че "БУГАРСКАТА КОНСПИРАЦИЯ"
    е вехтата хватка на КГБ и УДБА да прокарват
    СЪРБОМАНСТВОТО и РУБЛАДЖИИСТВОТО като "ценности"
    обратни на ЕВРОПЕЙСКИЯТ ИЗБОР на МАКЕДОНИЯ.

    Всичко друго ще е СЪГЛАШАТЕЛСТВО с
    примитивните прийоми и бездарно замислените хватки на КГБ и УДБА

  67. 67 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Дневник какво рие?

    България е в твърде разкрачена позиция.
    Хем е за влизането на Македония в НАТО и ЕС, хем тая с именцето ...

    Някой спомня ли си още какво казаха нашите преди година, когато излезе окончателно на пистата името "Северна македония"?
    Ами и Борисов, и Радев, и оная - прочее, тя де се загуби? - външната ни министерка казаха в един глас, че за България меко казано не е съвсем приемливо.
    И сега да се сетим за две неща:
    1. Тогава становището не само беше явно общо, но и бе взето в "спокойна" обстановка. Т.е. със сигурност е било обсъдено и с достатъчно широк кръг хора, имащи "експертиза" по въпроса. С две думи - тогава, сигурен съм, становището на България бе компетентно обосновано.
    2. Какво стана после?
    2.1. На тагадък, ударно беше "придвижен въпроса". При това се намеси "тежката артилерия". И нашите млъкнаха.
    2.2. На подписването на договора между Гържия и Македония някой спомня ли си кои бяха и кои бяха експонирани медийно и политически?
    Да ви припомня - България на практика просто липсваше от картинката. Само нейде сред фона се мъдреше

  68. 68 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    А ако някой руски политик се появеше в Скопие, щеше да настане такъв евроатлантически рев как Русия се месела във вътрешните работи на независима държава,.
    —цитат от коментар 29 на Virgin



    За какво му е да се появява, след като вече беше доказано, че Северна Нигерия е изпратила пари, с които се купуват хора в Македония, да организират " спонтанни протести " против новото име !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  69. 69 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    До коментар [#27] от "bobyb":

    Какво се случва на СЪЕДИНЕНИЕТО ? Княз Батемберг става губернатор на източна Румелия ! Руската империя има граници с 26 държави към това време , ние да сме в центъра на РУСКАТА политика :)) Богато въображение но не е така. Съединението е дадат ,която съединява нещо което е СЪЕДИНЕНО. Разединява българското общество на лагери ......., създава нова ситуация на Балканите . Ако преди това не са забелязвали ,че България е нах големият етнос по велична и територия ,сега го виждат всички. Всички съседи започват да правят планове за ВЕЛИКИ СТРАНИ , за сметка на България. България губи един от добрите ръководители А.Батемберг . Той има възпитание ,култура и прием навсякъде . Следващият е избран на принципа АНТИ РУСИЯ ... , а не на принципа за България !

  70. 70 Профил на Balkanets
    Balkanets
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Въпреки всички гръмки декларации от всички посоки на света според мене предстои промяна на границите на Балканите. Бог да пази България!

  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#12] от "cristo_n":

    Разбира се. Подкрепяме, ама наум.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Дневник какво рие?

    България е в твърде разкрачена позиция.
    Хем е за влизането на Македония в НАТО и ЕС, хем тая с именцето ...

    Някой спомня ли си още какво казаха нашите преди година, когато излезе окончателно на пистата името "Северна македония"?
    Ами и Борисов, и Радев, и оная - прочее, тя де се загуби? - външната ни министерка казаха в един глас, че за България меко казано не е съвсем приемливо.
    И сега да се сетим за две неща:
    1. Тогава становището не само беше явно общо, но и бе взето в "спокойна" обстановка. Т.е. със сигурност е било обсъдено и с достатъчно широк кръг хора, имащи "експертиза" по въпроса. С две думи - тогава, сигурен съм, становището на България бе компетентно обосновано.
    2. Какво стана после?
    2.1. На тагадък, ударно беше "придвижен въпроса". При това се намеси "тежката артилерия". И нашите млъкнаха.
    2.2. На подписването на договора между Гържия и Македония някой спомня ли си кои бяха там и кои бяха експонирани медийно и политически?
    Да ви припомня - България на практика просто липсваше от картинката.
    2.3. После дойде и оня скандалец с изявленията на Заев за Илинден ...

    Та такива ми ти работи. Хем сърби, хем боли ...
    И в тоя случай аз съм съгласен и подкрепям позицията да се запази известна дистанцираност. Не като цупене, а за запазване на терен за отстияване на позиции в бъдеще ...

  73. 73 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#72] от "xm...":

    Последователността на събитията достатъчно ясно го показва.
    Не може да се навеждаш и да преглъщаш гордостта си до безкрай, а отсреща да те обиждат.

    За важните неща сме подали ръка, за каквото зависи от нас сме оказали подкрепа.
    Сега просто не пречим. Няма нужда да се гъзим.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  74. 74 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    До коментар [#60] от "Емил Емил":

    Какво трябва да направи ли?
    Ами това, което направиха вече много други - просто да пожелае успех на Македония по пътят и към ЕС и НАТО!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  75. 75 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#40] от "Hawaii":И още нещо, Хавай... Мислиш ли, че 11 години откакто България е член на ЕС и 14 - на НАТО е станала по-малко руска играчка? Я погледни състава на парламента, хайдутлука на чешките комунисти в икономиката и парите, които изливаме на Москва заради дела и нечии милиони в КГБ банката и тогава ми говори за "приноса" на Заев.
    —цитат от коментар 50 на Непукистка



    Защо коментираш хайдутлъка на чеХските комунисти, а прескачаш хайдутлъка на българските - ГЕРБ, БСП, ОП + ченгетата от ДПС ? Айде, понапъни малкото което имаш между ушите .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  76. 76 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Опс!
    Дневник пак нещо се е бъгнал, та е излязъл постът ми един път и половина.
    Сорри ...

  77. 77 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 413 Весело

    НЯМА ШАНС руски политик да се появи в Скопие.
    Не, че не могат от Москва да изпратят Медведев или Жириновски....
    Или поне Лавров или Шойгу.
    ЗА РАЗЛИКА ОТ СЪРБИЯ, обаче, такова посещение само и единствено
    би РАДИКАЛИЗИРАЛО и МОБИЛИЗИРАЛО АНТИ-РУСКИТЕ НАСТРОЕНИЯ
    В МАКЕДОНИЯ.
    —цитат от коментар 32 на Hawaii


    А защо да не се появи?
    Какво им е на Лавров или Шойгу?
    Или на Медведев и Путин?
    Не си мисли, че след като ти имаш антируски истерии, това се отнася за македонците. Там са не по-малко русофили от сърбите и българите.
    Всъщностако има "радикализиране и мобилизиране на анти настроения", то това би било точно ако български политици се втурнат да агитират за промяна на името на Македония.
    Провала на референдума ще е гарантиран.

  78. 78 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Въздържанието да се подкрепи ЕВРОПЕЙСКО-НАТОвския избор на МАКЕДОНИЯвърви ЗАЕДНО С ДАНЪКА РУСИЯ
    —цитат от коментар 2 на Hawaii

    Всъщност в Македония до сега без подкрепа на силите, желаещи евроатлантическа ориентация хората имат двойно по-големи заплатни и пенсии от колко "ориентираната им" по-голяма сестра България към евроатлантическите либертоносци!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  79. 79 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Ако не са албанците тоз референдум няма да мине.
    Каква ирония - интеграцията ти в ЕС да зависи от този който те превзема отвътре !

  80. 80 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Въпреки всички гръмки декларации от всички посоки на света според мене предстои промяна на границите на Балканите. Бог да пази България!
    —цитат от коментар 70 на Balkanets

    То е ясно ,че в Македония нещата скоро ще са извън контрол с 30% шиптерско население ориентирано към посланията от към комшулука и Саудитска Арабия!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  81. 81 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 724 Неутрално

    България не трябва да изказва становище по референдума защото ако изкаже, това ще даде повод на ВМРО за обвиняват Заев в про-българска политика!
    —цитат от коментар 3 на lz2


    И в какво е лошото на това, че премиерът на Македония води пробългарска политика? По-скоро проблемът е в обратното, че Заев доста често пропуска България.

    Никога повече мутри начело на България.
  82. 82 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Какво друго да очакваме от рубладжиите от ГЕРБ?

  83. 83 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    ТАЗИ НЯМА ДА СТАНЕ!!! Бившата римска провинция Македония днес е владеене на три държави: южна Македония на Гърция, северозападна Македония на бившата югославска република Македония (БЮРМ) и североизточна Македония ( Благоевградски окръг) част от Република България. Гърците си измиха ръцете и заложиха бомба със закъснител като се съгласиха с новото име на БЮРМ- Северна Македония, а ние като последни, пълни глупаци се съгласяваме?! Щом името на БЮРМ ще е свързано с географски определяния, то следва да бъде Северозападна Македония, а не Северна Македония. Знем какво се случи с географската територия Украйна, където беше създадена държавата Украйна (полска Украйна, руска Украйна, молдовска (румънска) Украйна: войни, войни и пак войни!
    —цитат от коментар 41 на bobhunter

    С казаното за Северна Македония като потенциално проблемно съм съгласен.
    Предполагам, че то е било в основата на решението на нашите, когато преди година се обявихме против.
    Според мен най-компромисно и в бъдеще безпроблемно би било Вардарска Македония, ама нейсе - минало бешело, свърши тя...

    Но ние нагазваме в бъдеще в доста кален терен.
    Бракята мАкедонци с това сегашното затварят "античката" писта.
    И как тогава ще се самоопределят? Остава само "българската" писта.
    И нейната антибългарска скоростна лента ...

  84. 84 Профил на Balkanets
    Balkanets
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#80] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    И Косово, Прешево и Буяновац, и Сръбска Крайна, та даже при определени обстоятелства и Войводина. А ако междувременно Ердоган се отърве от проблемите си по южната граница и се сдавят с гърците за камъните по анадолското крайбрежие проблемът може и по-сериозен да стане.
    Фитилът на бурето тихо дими...

  85. 85 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#77:"Panda"][/quote]

    Комрад, ама много ли си сигурен, че се провали референдума? Няма край злобата русиянска...

  86. 86 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    ...Но ние нагазваме в бъдеще в доста кален терен.
    Бракята мАкедонци с това сегашното затварят "античката" писта.
    И как тогава ще се самоопределят? Остава само "българската" писта.
    И нейната антибългарска скоростна лента ...
    —цитат от коментар 83 на xm...

    С това съм съгласна. Македония е центърът на проблемите на Балканите, с който се държат Сърбия, България и Гърция, но особено България - знаем защо. Всички се надпреварват за "заслуги" в напредъка на Македония към ЕС и НАТО, но ако не беше Борисов, нямаше да сме мръднали на йота. Да си спомним само кога и кой откъсна Македония от България, защо дойде тук Гундяев и какво се случи с отношенията "майка-дъщеря" на двете православни църкви. Москва играе играта с антибългарските и антитурските настроения и скоро това ще стане ясно за всички, независимо от резултата за референдума за името.

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  87. 87 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3405 Неутрално

    "Ако не бяхме в ЕС и НАТО, ОРЕШАРСКИ, СТАНИШЕВ, ДОГАН, СЕМЬОН 2 и останалите
    РУСКИ ПРИСЛУЖНИЦИ, щяха да отпочнат ЮЖЕН ПОТОК
    НЕ ГО ЗАПОЧНАХА"
    До коментар [#54] от "Hawaii":

    Ми що бе, ако ЮП беше започнат, сега щеше да е завършен, газът щеше да е по-евтин с една трета и токът и парното и хлябът нямаше да поскъпнат и народът щеше да е щастлив. Ти си враг на народа, да знайш!

  88. 88 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7451 Неутрално

    Както и да се извърти името на Македония - важна е ИСТОРИЯТА!

    karabastun1@abv.bg
  89. 89 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    България ... ако изкаже, това ще даде повод на ВМРО за обвиняват Заев в про-българска политика!
    —цитат от коментар 3 на lz2


    Заев подписа цял договор за сътрудничество с България. ВМРО-ДПМНЕ няма нужда от повод да критикува Заев за про-българска политика; те ще го направят ако искат.

  90. 90 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1794 Разстроено

    Някой пак е стиснал топчетата на Б....
    —цитат от коментар 10 на historama


    Тях отдавна ги няма... Той кара по примера на ментора си (Т.Ж.) - "да се снишим"!

  91. 91 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 506 Неутрално

    България направи доста, за да стигне Македония на Заев дотук. Прекалена инвазия на наши политици може да има обратен ефект заради наслоенията от близкото минало. В крайна сметка не сме нито САЩ, нито Германия.

  92. 92 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1794 Разстроено

    До коментар [#12] от "cristo_n":Разбира се. Подкрепяме, ама наум.
    —цитат от коментар 71 на Darth Plagueis


    Ако Русия не беше против (не заради самото име - това тях не ги интересува, а заради перспективата още едно домино на Балканите да падне в двора на НАТО и ЕС), то никак нямаше да е наум :-(

  93. 93 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    Едно обаждане от Кремъл и сме там.

  94. 94 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1794 Разстроено

    За важните неща сме подали ръка, за каквото зависи от нас сме оказали подкрепа.Сега просто не пречим. Няма нужда да се гъзим.
    —цитат от коментар 73 на Емил Емил


    Ако не се определиш ясно, нито ще знаеш кога си загубил, нито кога си спечелил...

  95. 95 Профил на tomyd
    tomyd
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#87] от "Judjuk":

    СмЕх в залата. ЮП нямаше нищо общо с цената, само с транзита, евентуалните смешно ниски такси от това и корупцията покрай строителството.

    По темата, поредното снишаване!

  96. 96 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1951 Любопитно

    Абе вие не сте в ред.
    Точно България е основния виновник този референдум да се случи и сегашното ни правителство.
    Външния ни министър само що не си го ... с македонския...
    То не бяха прегръдки , селфита и подобни.
    За последната година сигурно заев е бил поне 5 пъти в България

    Смешни сте и си помислете, колко е смешно съседни страни да поучават хората в македония как да гласуват на референдум касаещ тяхното бъдеще.
    България направи каквото можеше, ред и хората в Македония да си изберат бъдещето.
    Много ми е интересно, ако на нас бяха ни предложили, ще си смените името за да ви премем в НАТО, как ли щяхме да реагираме и колко щяхме да се сърдим, че предаваме дедите си

  97. 97 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    Ми що бе, ако ЮП беше започнат, сега щеше да е завършен, газът щеше да е по-евтин с една трета
    —цитат от коментар 87 на Judjuk


    Не знам защо си мислите, че цената на газа продаван от Газпром на България зависи от разходите по транспортирането му. Ако беше така, ние и сега щяхме да получаваме по-евтин газ.

    Газпром определя ценовата си политика за даден клиент само от това:
    - Дали има конкуренция на даден пазар (заради което плащаме по-скъпо за газ от много други - и по-богати - страни в Европа)
    - Каква част от цената трябва да се използва за да бъдат купени местните политически и бизнес-елити
    - Дали искат да сложат местните потребители "на газовата игла" (както наркодилър дава първата доза на децата без пари или евтино)

  98. 98 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    Добре де. Поздравявавямр ги с песента "Морен шиптар пие вода на Вардаро"

  99. 99 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3405 Неутрално

    "СмЕх в залата. ЮП нямаше нищо общо с цената, само с транзита, евентуалните смешно ниски такси от това и корупцията покрай строителството. "
    До коментар [#95] от "tomyd":

    Хич не е смешно. Транзитните такси формират голяма част от цената на газа. Особено след като укрите вдигнаха таксите. Такси за 60 млд куб. м газ не са смешно ниски. Те щяха да изплатят и газопровода на наша територия. След което още да намалят цената. Еее, то всичко свърши. Остана само болезнения спомен за софиянчетата свити пред студения радиатор в свирепия зимен студ.

  100. 100 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Предвид ширещата се българофобия в РМакедония може би е по-добре да не се намесваме точно преди референдума. Едва ли някой ще се трогне и ще иде да гласува заради подкрепата от България.

    Виж, това да дойде Матис или Меркел, Столтенберг, Могерини - те имат какво да обещаят на Заев, само присъствието им е новина, а ние нямаме какво да обещаем повече. Вече 2 години правим общи празнувания, договори се подписват всякакви, Борисов само за Македония натискаше по време на председателството, така че вече доказахме на дела ангажимента си.

    Така че засега - спокойно още 2 седмици, Македония няма да избяга.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK