Германия готви нови ограничения за дизеловите коли

Германия готви нови ограничения за дизеловите коли

© Fabian Bimmer, Reuters



Германското правителство съобщи днес, че се подготвя да обяви нов кръг мерки за намаляване на замърсяването от дизеловите автомобили, предаде ДПА.


Говорител на министерството на транспорта каза, че до утре ведомството ще обяви начин за решаване на дизеловия проблем, заради който в няколко германски града бяха издадени забрани за по-старите дизелови автомобили, тъй като причиняват високи равнища на замърсяване с азотен оксид.


Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола. Министерството на транспорта не е потвърдило или отхвърлило информацията.


Ръководителите на партиите, участващи в управляващата коалиция в Германия на канцлера Ангела Меркел - нейния Християндемократически съюз (ХДС), Християнсоциалния съюз (ХСС) и Германската социалдемократическа партия (ГСДП) - ще се срещнат утре, за да търсят компромис по въпроса.

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1367 Разстроено

    "Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола."

    Не се заблуждавайте, всичко е фейк нюз и то се вижда от горния цитат. Сиреч имитация на борба с глобалния уорминг.
    Цялата работа е да се стимулира автоиндустрията/икономиката и да се повишат продажбите на нови коли.
    Само дето направата на една кола гълта огромно количество енергия. Т.е. много по-екологично е една кола да служи 20-30 години, отколкото да се претопява на всеки 10.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3093 Неутрално

    "Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола. Министерството на транспорта не е потвърдило или отхвърлило информацията."
    ===============
    Информация няма, новина има.

    Еретик
  3. 3 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    Отваря се Бонанза на нашите автодилъри, а че и в София започва трудно да се диша кой ти гледа.

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3099 Любопитно

    М да стимулиране на автоиндустрията...в Германия колите с дизелов агрегат (м/у Евро 1 и 4) са близо 1,4 млн.Остава да се сетим накъде ще тръгне подменения парк!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4347 Неутрално

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":

    не е вярно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4666 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":

    Абсолютно вярно.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#7] от "Alarmstufe: Rot":

    не е вярно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
    —цитат от коментар 5 на vassilun

    До коментар [#5] от "vassilun":не е вярно.
    —цитат от коментар 6 на КМЕТ В СЯНКА

    До коментар [#5] от "vassilun":Абсолютно вярно.
    —цитат от коментар 7 на Alarmstufe: Rot

    До коментар [#7] от "Alarmstufe: Rot": не е вярно.
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА

    Не би било зле подобни твърдения да се доказват с пресмятания, чрез които да се определят месечните вноски. Разбира се, като се отчита влиянието на всички фактори.

  10. 10 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Какви стратегии, спирайте ги тези смърдоляци. това е лобизъм за големите
    компании които не искат да преминат към нови технологии докато не са
    изстискали всичко възможно от старите !!!

  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3099 Любопитно

    До коментар [#5] от "vassilun":

    Колега чак 50% не могат да си позволят.....защото освен лизинга(който само изглежда малък) има застраховки(задължително).Истината е че унас коли от средният клас могат да си позволят на лизинг едва 20%.....В една Холандия или Белгия този процент е почти 80...Даже в Италия процентите на лизингите за коли са около 60%.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Любопитно

    Ако перефразираме една култова фраза може да каже;"ДИЗЕЛЪТ-КАПУТ"!!!!!!

  13. 13 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 269 Любопитно

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    Повече от 15% от месечния доход да заминава за кола е лудост. Та със заплата от 1000лв. нето каква нова кола ще си купиш, само ти си знаеш

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":

    Все пак не живееш и работиш само заради едни тенекии. Друг е въпросът при фирмите, при които почти всичко е разход и си връщаш ДДс.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    До коментар [#3] от "daskal1":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Да му мислят тези които живеят в София!

  16. 16 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    До коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    До коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/

  18. 18 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    До коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#15] от "bat_plamen":

    И дизелите ще минат на газ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#9] от "zhivko6461":

    Който го твърди като възможно да го докаже. За мен го доказват продажбите на нови коли.
    Всеки иска ново и по-младо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1220 Весело

    Да се затвори коминът Фолксваген, и мръсотията ще намалее доста.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5357 Неутрално

    10000 евро “премия” за кола, която се оценява в момента на 20000 :)
    Много “щедро” :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#22] от "penetrating":

    Още миналата година в Германия даваха ДО 5000 Евро премия. Сега вдигат мизата но и там хората се усетиха и не си дават колиците.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    Отваря се Бонанза на нашите автодилъри, а че и в София започва трудно да се диша кой ти гледа.
    —цитат от коментар 3 на daskal1


    София наистина страда от сериозно замърсяване на въздуха и трябва да вземе мерки. (Не е зле общините в останалите по-големи градове в България като Пловдив, Варна, Бургас и Русе също да се замислят). Още сега градските власти трябва задължително да затегнат достъпа за дизелови автомобили, иначе колите забранени в немските градове ще се насочат към българските; след това при заварено положение ще е много скъпо за собствениците им (и трудно за всички останали) да се отървем от тях. Решението взето сега трябва да даде ясен график за това кога движението на коли отговарящи на различни стандарти ще бъде забранявано. Например, може да се дадат още две години движение на вече закупените и регистрирани коли не отговарящи на стандарта Euro 5а (или по-нов) и три години за колите отговарящи на стандарта Euro 5а (въведен преди 9 години), така че тези години да могат да се ползват най-много докато навършат 12 години. За колите отговарящи на стандарта Euro 5b (въведен преди 7 години) могат да се дадат още 4 години, за Euro 6 - още 6 години. След това да не може да се карат дизелови коли в големите български градове.

    Това мисля че би било един разумен компромис между собствениците на дизелови коли и нуждата на гражданите от чист въздух.

  25. 25 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 531 Весело

    "Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола. Министерството на транспорта не е потвърдило или отхвърлило информацията."===============Информация няма, новина има.
    —цитат от коментар 2 на Костадин Иванов


    Е, то информациите и новините се произвеждат на различни места.

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    До коментар [#24] от "plamen_b":

    И С какво е замърсаването в София би ли ни открехнал драги ми предложителю.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    Да се затвори коминът Фолксваген, и мръсотията ще намалее доста.
    —цитат от коментар 21 на Taiga


    Не само Фолксваген, но и другите производители са имали проблеми да отговорят на най-новите критерии за замърсяване на въздуха от дизелови автомобили. Заради това са шмекерували със софтуера за управление на двигателите, така че да работи в един режим (и да отделя по-малко азотни окиси) по време на тестове, и в друг режим при реално движение по пътищата. През юни Даймлер бе принуден да "поправи" 774 000 дизелови мерцедеса в Европа:

    https://www.cnet.com/roadshow/news/germany-orders-mercedes-diesel-recall-774000-cars-emissions/

    Фиат-Крайслер имаше подобни проблеми в САЩ по-рано тази година:

    https://autoweek.com/article/recalls/doj-seeks-fines-and-recall-over-diesel-jeep-and-ram-emissions-report-says

  28. 28 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    Половината българи имат по 500 лева на месец излишни?

  29. 29 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3093 Неутрално

    До коментар [#3] от "daskal1":

    https://www.dnevnik.bg/zelen/2018/09/28/3318002_podmianata_na_vsichki_pechki_na_tvurdo_gorivo_moje_da/?ref=id
    Според "Дневник" 85% от мизерийката е от печките. Колко е вярно, нямам техниката да преценя.

    Еретик
  30. 30 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#3] от "daskal1":+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Да му мислят тези които живеят в София!
    —цитат от коментар 15 на bat_plamen


    Бе то София до преди 50 години се е отоплявала на въглища, после 20 години на нафтови печки и ТЕЦ на въглища, адаптирали са се, нема да се откажат от евтин дизел.

  31. 31 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    Сиреч имитация на борба с глобалния уорминг.
    —цитат от коментар 1 на БМЗ


    Всъщност, дизеловите двигатели са за предпочитане от гледна точка на глобалното затопляне, понеже са по-икономични и отделят по-малко въглероден двуокис на километър. Техния проблем е количеството отделяни азотни окиси (NOx):

    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    За разлика от въглеродния двуокис, някои азотните окиси са си отрова за човешкия (и не само) организъм, а другите "само" му вредят:

    http://www.icopal-noxite.co.uk/nox-problem/nox-pollution.aspx

  32. 32 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3093 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":

    " Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски"
    ================
    Какво значи могат? То и аз мога, ама не искам. 25 хилки са почти две мои годишни заплати. Като туриш и безумно скъпото обслужване в гаранция и застраховките, плюс някакви лихви, подминаваш 30 000. Като минат 5 години, ако всички мислят като тебе, няма на кого да продам тенекията и така губя 30 000 за пет години. Прави ти така, пък аз ще купувам каквото искам и мога.

    Еретик
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#31] от "plamen_b":

    Чакаме отговор за замърсяването на София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    До коментар [#24] от "plamen_b":

    В България и най-вече София, проблемът не са дизелите, ами печките на твърдо гориво, които горят, каквото се сетиш. Като почнеш от долнокачествени брикети и стигнеш до масла и стари гуми. Може да прибавиш и невероятната мръсотия, която се разнася по улици и булеварди, както и тоновете прах, които се вдигат от тях.
    Най-големият проблем е, че общините и държавните инстанции, нямат никакво желание и намерение, да се занимават с чистотата на въздуха...!

    Бивш tww09306483.
  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    С лихвите за 5 години ще ти скочи поне на 25 30 хиляди. Задължително 5 години правиш каско на нова и почти нова кола, още 1500-2000 на година, допълнително общо за 5-те години още 7 500 - 10 000 лева. И колата ти стъпва от 20-25 хиляди на 33 -40 хиляди лева, които трябва да платиш за тия 5 години. Това ти прави средно по 550 - 670 лева на месец, БЕЗ експлоатационните разходи. Общо едно 750 - 1 000 лева. на месец за колата. Могат ли 50 % от българите да си го позволят? Май доста ПЪТИ ще трябва да намалиш %-та.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  36. 36 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Какви стратегии, спирайте ги тези смърдоляци. това е лобизъм за големите компании които не искат да преминат към нови технологии докато не саизстискали всичко възможно от старите !!!
    —цитат от коментар 10 на valtoro


    Пари са харчили за създаването им.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  37. 37 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    До коментар [#31] от "plamen_b":Чакаме отговор за замърсяването на София.
    —цитат от коментар 33 на КМЕТ В СЯНКА


    София е най-силно замърсена с фини частици (с диаметър по-малък от 2,5 микрометра). Ако погледнете показателя PM2,5 дори за последните 48 часа, нивото му варира между "жълто" и "червено" за повечето софийски райони:

    https://aqicn.org/city/sofia/

    Да не говорим какво става през по-студените месеци, когато хорат се отопляват с дърва и въглища.

    Азотните окиси (както и серните окиси) влизат в химическа реакция за да формират смог и киселинен дъжд. Те също така играят централна роля за вторичното формиране на фини частици:

    https://www3.epa.gov/ttnchie1/conference/ei13/mobile/hodan.pdf

  38. 38 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    Според "Дневник" 85% от мизерийката е от печките.
    —цитат от коментар 29 на Костадин Иванов


    Това е така, но нещата се наслагват. Когато ни тровят фини частици, това включва както тези директно отделени от печките на дърва и въглища, така и тези вторично формирани благодарение на присъствието на азотни окиси, от които дизеловите автомобили (особенно по-старите) отделят повече от бензиновите и колите на газ.

  39. 39 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    До коментар [#24] от "plamen_b":В България и най-вече София, проблемът не са дизелите, ами печките на твърдо гориво
    —цитат от коментар 34 на tww09306483


    Както току-що написах в моя коментар [#38], с това съм съгласен, но дизелите (особенно старите) отделят повече азотни окиси, които пък участват във вторичното формиране на фини частици. Понеже нещата се наслагват, трябва да се борим с всички източници на фини частици (от които страдаме най-много).

  40. 40 Профил на dundee
    dundee
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#15] от "bat_plamen":И дизелите ще минат на газ.
    —цитат от коментар 19 на КМЕТ В СЯНКА



    До коментар [#22] от "penetrating":Още миналата година в Германия даваха ДО 5000 Евро премия. Сега вдигат мизата но и там хората се усетиха и не си дават колиците.
    —цитат от коментар 23 на КМЕТ В СЯНКА


    Шерифа на сенка у Германето.
    А нещо за ваз дизелите да ни светнеш,
    пишман кметее?

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#40] от "dundee":

    Има и такива във Франция.нещо друго ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#39] от "plamen_b":

    И защо тогава драги ни учительо няма замърсяване с ФПЧ лятно време ? Може би тогава няма дизели в София ??? Чакам мъдрите ти физикохимични формули .
    Чакам и формулата на киселинните дъждове в София и статистиката за количествата им през последните 30 години.
    Освен това дай поне една държава в света , която да е приела предлаганите от теб забрани - ДЪРЖАВА !!! Да не се объркаш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5357 Весело

    До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":

    правителството е между чука (част от хората, неправителствените и международните организации ) и наковалнята (другата част от хората, най-вече производителите на автомобили). Като имат предвид, че хората са гласоподаватели те ще се стремят с минимални усилия да решат старата задача "и вълкът сит, и агнето цяло" :)
    Няма да успеят и половин агне няма да тръгне след края на приказката с наполовина гладен вълк...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#43] от "penetrating":

    +

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Под 5 % от българите могат да си позволят нова кола, другото са мечти.
    Проблемът е, че държавата не прави нищо категорично да намали броя на старите дизели и да спре вноса на подобни коли - нито драстично по-високи еко-такси, нито 3-4 пъти по-високи данъци, има си начини. Като е ясно, че населението няма пари за нова кола, поне да кара стара, която да не цапа толкова.
    С печките на твърдо гориво е същото - тя Фандъкова в София не смее да ги забрани, където стандартът е по-висок и има алтернативи - парно или газ, та какво да говорим за провинцията.
    Екологична политика се прави не толкова с пари, колкото с политическа смелост, в България такава отсъства.

  46. 46 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#24] от "plamen_b":И С какво е замърсаването в София би ли ни открехнал драги ми предложителю.
    —цитат от коментар 26 на КМЕТ В СЯНКА


    С комунистически чугуни.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  47. 47 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5357 Неутрално

    До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  48. 48 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Продавай нафтата!

    Всеки си купи "икономична" печка, без да си дава сметка, че "икономията" я прави за сметка на общото здраве.

    По Байганьовски, типично, директния келепир взе превес над екологията.

  49. 49 Профил на M
    M
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Газта е за лампи.
    Нафтата за камиони.
    Безнзина за коли.
    Според мен новите коли са абсурдно скъпи, обезценяват се супер бързо и са просто лоша инвестиция. Проблемът е, че са статус символ и всеки иска да кара "маркова" кола, без да го вълнува колко е стара, дали замърсява и дали не е добре да си вземе една нова КИА вместо 15 годищен мерджан. А и повечето хора не обичат да поддържат; оптично се грижи застрахователя, под капака - като спре. :)

  50. 50 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
    —цитат от коментар 5 на vassilun

    Да, доста българи могат да си позволят, но:
    1. Дачията или някоя подобна пластмасова малолитражка коли ли са?
    2. Ако си дават значителна част от разполагаемия доход за нова кола, няма да го дават за други работи, които в момента купуват с него. Тоест, ще пострада търсенето на ядене, пиене, туристически услуги, и всякакви други родни стоки, за сметка на печалбите на Дачия, Шкода или Фиат. Ние в България коли не правим. Лобито на автомобилистите все се чуди как да ни задължи да купуваме нови коли, но това не в полза на националната икономика.
    Иначе за екологичната полза признавам - хубаво би било да има наоколо само нови, незамърсяващи коли. За момента обаче това е утопия.

  51. 51 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
    —цитат от коментар 5 на vassilun

    Да, доста българи могат да си позволят, но:
    1. Дачията или някоя подобна пластмасова малолитражка коли ли са?
    2. Ако си дават значителна част от разполагаемия доход за нова кола, няма да го дават за други работи, които в момента купуват с него. Тоест, ще пострада търсенето на ядене, пиене, туристически услуги, и всякакви други родни стоки, за сметка на печалбите на Дачия, Шкода или Фиат. Ние в България коли не правим. Лобито на автомобилистите все се чуди как да ни задължи да купуваме нови коли, но това не в полза на националната икономика.
    Иначе за екологичната полза признавам - хубаво би било да има наоколо само нови, незамърсяващи коли. За момента обаче това е утопия.

  52. 52 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3093 Неутрално

    До коментар [#49] от "M":

    " Проблемът е, че са статус символ и всеки иска да кара "маркова" кола, без да го вълнува колко е стара, дали замърсява и дали не е добре да си вземе една нова КИА вместо 15 годищен мерджан"
    =============
    Приказваш си с долната част на гърба.....
    Новата КИА, ако поне малко прилича на кола ще е поне 25000 лв.
    15-годишният Мерцедес Е класа е 6-8000 приблизително. Всеки знае кое колко струва, прави си сметка на джоба, обема, данъка, кефа и решава.
    Защо си мислиш, че непременно си прав?

    Еретик




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK