"Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола."
Не се заблуждавайте, всичко е фейк нюз и то се вижда от горния цитат. Сиреч имитация на борба с глобалния уорминг. Цялата работа е да се стимулира автоиндустрията/икономиката и да се повишат продажбите на нови коли. Само дето направата на една кола гълта огромно количество енергия. Т.е. много по-екологично е една кола да служи 20-30 години, отколкото да се претопява на всеки 10.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи".
(баба Ванга)
"Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола. Министерството на транспорта не е потвърдило или отхвърлило информацията." =============== Информация няма, новина има.
М да стимулиране на автоиндустрията...в Германия колите с дизелов агрегат (м/у Евро 1 и 4) са близо 1,4 млн.Остава да се сетим накъде ще тръгне подменения парк!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
Не би било зле подобни твърдения да се доказват с пресмятания, чрез които да се определят месечните вноски. Разбира се, като се отчита влиянието на всички фактори.
Какви стратегии, спирайте ги тези смърдоляци. това е лобизъм за големите компании които не искат да преминат към нови технологии докато не са изстискали всичко възможно от старите !!!
Колега чак 50% не могат да си позволят.....защото освен лизинга(който само изглежда малък) има застраховки(задължително).Истината е че унас коли от средният клас могат да си позволят на лизинг едва 20%.....В една Холандия или Белгия този процент е почти 80...Даже в Италия процентите на лизингите за коли са около 60%.....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/
София наистина страда от сериозно замърсяване на въздуха и трябва да вземе мерки. (Не е зле общините в останалите по-големи градове в България като Пловдив, Варна, Бургас и Русе също да се замислят). Още сега градските власти трябва задължително да затегнат достъпа за дизелови автомобили, иначе колите забранени в немските градове ще се насочат към българските; след това при заварено положение ще е много скъпо за собствениците им (и трудно за всички останали) да се отървем от тях. Решението взето сега трябва да даде ясен график за това кога движението на коли отговарящи на различни стандарти ще бъде забранявано. Например, може да се дадат още две години движение на вече закупените и регистрирани коли не отговарящи на стандарта Euro 5а (или по-нов) и три години за колите отговарящи на стандарта Euro 5а (въведен преди 9 години), така че тези години да могат да се ползват най-много докато навършат 12 години. За колите отговарящи на стандарта Euro 5b (въведен преди 7 години) могат да се дадат още 4 години, за Euro 6 - още 6 години. След това да не може да се карат дизелови коли в големите български градове.
Това мисля че би било един разумен компромис между собствениците на дизелови коли и нуждата на гражданите от чист въздух. Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
"Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола. Министерството на транспорта не е потвърдило или отхвърлило информацията."===============Информация няма, новина има.
Не само Фолксваген, но и другите производители са имали проблеми да отговорят на най-новите критерии за замърсяване на въздуха от дизелови автомобили. Заради това са шмекерували със софтуера за управление на двигателите, така че да работи в един режим (и да отделя по-малко азотни окиси) по време на тестове, и в друг режим при реално движение по пътищата. През юни Даймлер бе принуден да "поправи" 774 000 дизелови мерцедеса в Европа:
До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
Бе то София до преди 50 години се е отоплявала на въглища, после 20 години на нафтови печки и ТЕЦ на въглища, адаптирали са се, нема да се откажат от евтин дизел.
Всъщност, дизеловите двигатели са за предпочитане от гледна точка на глобалното затопляне, понеже са по-икономични и отделят по-малко въглероден двуокис на километър. Техния проблем е количеството отделяни азотни окиси (NOx):
" Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски" ================ Какво значи могат? То и аз мога, ама не искам. 25 хилки са почти две мои годишни заплати. Като туриш и безумно скъпото обслужване в гаранция и застраховките, плюс някакви лихви, подминаваш 30 000. Като минат 5 години, ако всички мислят като тебе, няма на кого да продам тенекията и така губя 30 000 за пет години. Прави ти така, пък аз ще купувам каквото искам и мога.
В България и най-вече София, проблемът не са дизелите, ами печките на твърдо гориво, които горят, каквото се сетиш. Като почнеш от долнокачествени брикети и стигнеш до масла и стари гуми. Може да прибавиш и невероятната мръсотия, която се разнася по улици и булеварди, както и тоновете прах, които се вдигат от тях. Най-големият проблем е, че общините и държавните инстанции, нямат никакво желание и намерение, да се занимават с чистотата на въздуха...!
До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
С лихвите за 5 години ще ти скочи поне на 25 30 хиляди. Задължително 5 години правиш каско на нова и почти нова кола, още 1500-2000 на година, допълнително общо за 5-те години още 7 500 - 10 000 лева. И колата ти стъпва от 20-25 хиляди на 33 -40 хиляди лева, които трябва да платиш за тия 5 години. Това ти прави средно по 550 - 670 лева на месец, БЕЗ експлоатационните разходи. Общо едно 750 - 1 000 лева. на месец за колата. Могат ли 50 % от българите да си го позволят? Май доста ПЪТИ ще трябва да намалиш %-та.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Какви стратегии, спирайте ги тези смърдоляци. това е лобизъм за големите компании които не искат да преминат към нови технологии докато не саизстискали всичко възможно от старите !!!
София е най-силно замърсена с фини частици (с диаметър по-малък от 2,5 микрометра). Ако погледнете показателя PM2,5 дори за последните 48 часа, нивото му варира между "жълто" и "червено" за повечето софийски райони:
Да не говорим какво става през по-студените месеци, когато хорат се отопляват с дърва и въглища.
Азотните окиси (както и серните окиси) влизат в химическа реакция за да формират смог и киселинен дъжд. Те също така играят централна роля за вторичното формиране на фини частици:
Това е така, но нещата се наслагват. Когато ни тровят фини частици, това включва както тези директно отделени от печките на дърва и въглища, така и тези вторично формирани благодарение на присъствието на азотни окиси, от които дизеловите автомобили (особенно по-старите) отделят повече от бензиновите и колите на газ. Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Както току-що написах в моя коментар [#38], с това съм съгласен, но дизелите (особенно старите) отделят повече азотни окиси, които пък участват във вторичното формиране на фини частици. Понеже нещата се наслагват, трябва да се борим с всички източници на фини частици (от които страдаме най-много). Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
До коментар [#22] от "penetrating":Още миналата година в Германия даваха ДО 5000 Евро премия. Сега вдигат мизата но и там хората се усетиха и не си дават колиците.
И защо тогава драги ни учительо няма замърсяване с ФПЧ лятно време ? Може би тогава няма дизели в София ??? Чакам мъдрите ти физикохимични формули . Чакам и формулата на киселинните дъждове в София и статистиката за количествата им през последните 30 години. Освен това дай поне една държава в света , която да е приела предлаганите от теб забрани - ДЪРЖАВА !!! Да не се объркаш.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
правителството е между чука (част от хората, неправителствените и международните организации ) и наковалнята (другата част от хората, най-вече производителите на автомобили). Като имат предвид, че хората са гласоподаватели те ще се стремят с минимални усилия да решат старата задача "и вълкът сит, и агнето цяло" :) Няма да успеят и половин агне няма да тръгне след края на приказката с наполовина гладен вълк...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Под 5 % от българите могат да си позволят нова кола, другото са мечти. Проблемът е, че държавата не прави нищо категорично да намали броя на старите дизели и да спре вноса на подобни коли - нито драстично по-високи еко-такси, нито 3-4 пъти по-високи данъци, има си начини. Като е ясно, че населението няма пари за нова кола, поне да кара стара, която да не цапа толкова. С печките на твърдо гориво е същото - тя Фандъкова в София не смее да ги забрани, където стандартът е по-висок и има алтернативи - парно или газ, та какво да говорим за провинцията. Екологична политика се прави не толкова с пари, колкото с политическа смелост, в България такава отсъства.
Газта е за лампи. Нафтата за камиони. Безнзина за коли. Според мен новите коли са абсурдно скъпи, обезценяват се супер бързо и са просто лоша инвестиция. Проблемът е, че са статус символ и всеки иска да кара "маркова" кола, без да го вълнува колко е стара, дали замърсява и дали не е добре да си вземе една нова КИА вместо 15 годищен мерджан. А и повечето хора не обичат да поддържат; оптично се грижи застрахователя, под капака - като спре. :)
Да, доста българи могат да си позволят, но: 1. Дачията или някоя подобна пластмасова малолитражка коли ли са? 2. Ако си дават значителна част от разполагаемия доход за нова кола, няма да го дават за други работи, които в момента купуват с него. Тоест, ще пострада търсенето на ядене, пиене, туристически услуги, и всякакви други родни стоки, за сметка на печалбите на Дачия, Шкода или Фиат. Ние в България коли не правим. Лобито на автомобилистите все се чуди как да ни задължи да купуваме нови коли, но това не в полза на националната икономика. Иначе за екологичната полза признавам - хубаво би било да има наоколо само нови, незамърсяващи коли. За момента обаче това е утопия.
Да, доста българи могат да си позволят, но: 1. Дачията или някоя подобна пластмасова малолитражка коли ли са? 2. Ако си дават значителна част от разполагаемия доход за нова кола, няма да го дават за други работи, които в момента купуват с него. Тоест, ще пострада търсенето на ядене, пиене, туристически услуги, и всякакви други родни стоки, за сметка на печалбите на Дачия, Шкода или Фиат. Ние в България коли не правим. Лобито на автомобилистите все се чуди как да ни задължи да купуваме нови коли, но това не в полза на националната икономика. Иначе за екологичната полза признавам - хубаво би било да има наоколо само нови, незамърсяващи коли. За момента обаче това е утопия.
" Проблемът е, че са статус символ и всеки иска да кара "маркова" кола, без да го вълнува колко е стара, дали замърсява и дали не е добре да си вземе една нова КИА вместо 15 годищен мерджан" ============= Приказваш си с долната част на гърба..... Новата КИА, ако поне малко прилича на кола ще е поне 25000 лв. 15-годишният Мерцедес Е класа е 6-8000 приблизително. Всеки знае кое колко струва, прави си сметка на джоба, обема, данъка, кефа и решава. Защо си мислиш, че непременно си прав?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
БМЗ
Рейтинг: 1220 Разстроено"Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола."
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Не се заблуждавайте, всичко е фейк нюз и то се вижда от горния цитат. Сиреч имитация на борба с глобалния уорминг.
Цялата работа е да се стимулира автоиндустрията/икономиката и да се повишат продажбите на нови коли.
Само дето направата на една кола гълта огромно количество енергия. Т.е. много по-екологично е една кола да служи 20-30 години, отколкото да се претопява на всеки 10.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4240 Неутрално"Вестник "Билд" пише, че германските автомобилопроизводители предлагат схема, при която дават премия от 3000 до 10 хил. евро при замяна с по-нов модел кола. Министерството на транспорта не е потвърдило или отхвърлило информацията."
Еретик===============
Информация няма, новина има.
daskal1
Рейтинг: 3628 НеутралноОтваря се Бонанза на нашите автодилъри, а че и в София започва трудно да се диша кой ти гледа.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2182 ЛюбопитноМ да стимулиране на автоиндустрията...в Германия колите с дизелов агрегат (м/у Евро 1 и 4) са близо 1,4 млн.Остава да се сетим накъде ще тръгне подменения парк!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...vassilun
Рейтинг: 5163 НеутралноДо коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":
Да се сетим?! Ок. Но кой ни кара да купуваме трошки "нов внос"? Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#5] от "vassilun":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не е вярно.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6015 НеутралноДо коментар [#5] от "vassilun":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Абсолютно вярно.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#7] от "Alarmstufe: Rot":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не е вярно.
zhivko6461
Рейтинг: 860 НеутралноНе би било зле подобни твърдения да се доказват с пресмятания, чрез които да се определят месечните вноски. Разбира се, като се отчита влиянието на всички фактори.
valtoro
Рейтинг: 995 НеутралноКакви стратегии, спирайте ги тези смърдоляци. това е лобизъм за големите
компании които не искат да преминат към нови технологии докато не са
изстискали всичко възможно от старите !!!
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2182 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "vassilun":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Колега чак 50% не могат да си позволят.....защото освен лизинга(който само изглежда малък) има застраховки(задължително).Истината е че унас коли от средният клас могат да си позволят на лизинг едва 20%.....В една Холандия или Белгия този процент е почти 80...Даже в Италия процентите на лизингите за коли са около 60%.....
bat_plamen
Рейтинг: 4880 ЛюбопитноАко перефразираме една култова фраза може да каже;"ДИЗЕЛЪТ-КАПУТ"!!!!!!
primerno
Рейтинг: 284 ЛюбопитноПовече от 15% от месечния доход да заминава за кола е лудост. Та със заплата от 1000лв. нето каква нова кола ще си купиш, само ти си знаеш
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Все пак не живееш и работиш само заради едни тенекии. Друг е въпросът при фирмите, при които почти всичко е разход и си връщаш ДДс.
bat_plamen
Рейтинг: 4880 НеутралноДо коментар [#3] от "daskal1":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Да му мислят тези които живеят в София!
bat_plamen
Рейтинг: 4880 НеутралноДо коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/
bat_plamen
Рейтинг: 4880 НеутралноДо коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/
bat_plamen
Рейтинг: 4880 НеутралноДо коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Аз даже се съмнявам,че у нас 20% от населението може да си позволи кола на лизинг/говорим за нови или почти нови коли/
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#15] от "bat_plamen":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И дизелите ще минат на газ.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#9] от "zhivko6461":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Който го твърди като възможно да го докаже. За мен го доказват продажбите на нови коли.
Всеки иска ново и по-младо.
Taiga
Рейтинг: 2138 ВеселоДа се затвори коминът Фолксваген, и мръсотията ще намалее доста.
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"penetrating
Рейтинг: 9079 Неутрално10000 евро “премия” за кола, която се оценява в момента на 20000 :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertМного “щедро” :)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#22] от "penetrating":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Още миналата година в Германия даваха ДО 5000 Евро премия. Сега вдигат мизата но и там хората се усетиха и не си дават колиците.
plamen_b
Рейтинг: 2817 НеутралноСофия наистина страда от сериозно замърсяване на въздуха и трябва да вземе мерки. (Не е зле общините в останалите по-големи градове в България като Пловдив, Варна, Бургас и Русе също да се замислят). Още сега градските власти трябва задължително да затегнат достъпа за дизелови автомобили, иначе колите забранени в немските градове ще се насочат към българските; след това при заварено положение ще е много скъпо за собствениците им (и трудно за всички останали) да се отървем от тях. Решението взето сега трябва да даде ясен график за това кога движението на коли отговарящи на различни стандарти ще бъде забранявано. Например, може да се дадат още две години движение на вече закупените и регистрирани коли не отговарящи на стандарта Euro 5а (или по-нов) и три години за колите отговарящи на стандарта Euro 5а (въведен преди 9 години), така че тези години да могат да се ползват най-много докато навършат 12 години. За колите отговарящи на стандарта Euro 5b (въведен преди 7 години) могат да се дадат още 4 години, за Euro 6 - още 6 години. След това да не може да се карат дизелови коли в големите български градове.
Това мисля че би било един разумен компромис между собствениците на дизелови коли и нуждата на гражданите от чист въздух.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
usero
Рейтинг: 561 ВеселоЕ, то информациите и новините се произвеждат на различни места.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "plamen_b":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И С какво е замърсаването в София би ли ни открехнал драги ми предложителю.
plamen_b
Рейтинг: 2817 НеутралноНе само Фолксваген, но и другите производители са имали проблеми да отговорят на най-новите критерии за замърсяване на въздуха от дизелови автомобили. Заради това са шмекерували със софтуера за управление на двигателите, така че да работи в един режим (и да отделя по-малко азотни окиси) по време на тестове, и в друг режим при реално движение по пътищата. През юни Даймлер бе принуден да "поправи" 774 000 дизелови мерцедеса в Европа:
https://www.cnet.com/roadshow/news/germany-orders-mercedes-diesel-recall-774000-cars-emissions/
Фиат-Крайслер имаше подобни проблеми в САЩ по-рано тази година:
https://autoweek.com/article/recalls/doj-seeks-fines-and-recall-over-diesel-jeep-and-ram-emissions-report-says
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
usero
Рейтинг: 561 ВеселоПоловината българи имат по 500 лева на месец излишни?
Костадин Иванов
Рейтинг: 4240 НеутралноДо коментар [#3] от "daskal1":
Еретикhttps://www.dnevnik.bg/zelen/2018/09/28/3318002_podmianata_na_vsichki_pechki_na_tvurdo_gorivo_moje_da/?ref=id
Според "Дневник" 85% от мизерийката е от печките. Колко е вярно, нямам техниката да преценя.
usero
Рейтинг: 561 ВеселоБе то София до преди 50 години се е отоплявала на въглища, после 20 години на нафтови печки и ТЕЦ на въглища, адаптирали са се, нема да се откажат от евтин дизел.
plamen_b
Рейтинг: 2817 НеутралноВсъщност, дизеловите двигатели са за предпочитане от гледна точка на глобалното затопляне, понеже са по-икономични и отделят по-малко въглероден двуокис на километър. Техния проблем е количеството отделяни азотни окиси (NOx):
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
За разлика от въглеродния двуокис, някои азотните окиси са си отрова за човешкия (и не само) организъм, а другите "само" му вредят:
http://www.icopal-noxite.co.uk/nox-problem/nox-pollution.aspx
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Костадин Иванов
Рейтинг: 4240 НеутралноДо коментар [#5] от "vassilun":
Еретик" Има прирични нови коли за около 20 - 25 хил лева. С лизинг за 5 години поне 50% от българите могат да си позволят плащане на месечните вноски"
================
Какво значи могат? То и аз мога, ама не искам. 25 хилки са почти две мои годишни заплати. Като туриш и безумно скъпото обслужване в гаранция и застраховките, плюс някакви лихви, подминаваш 30 000. Като минат 5 години, ако всички мислят като тебе, няма на кого да продам тенекията и така губя 30 000 за пет години. Прави ти така, пък аз ще купувам каквото искам и мога.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#31] от "plamen_b":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Чакаме отговор за замърсяването на София.
Petleshev
Рейтинг: 2918 НеутралноДо коментар [#24] от "plamen_b":
Бивш tww09306483.В България и най-вече София, проблемът не са дизелите, ами печките на твърдо гориво, които горят, каквото се сетиш. Като почнеш от долнокачествени брикети и стигнеш до масла и стари гуми. Може да прибавиш и невероятната мръсотия, която се разнася по улици и булеварди, както и тоновете прах, които се вдигат от тях.
Най-големият проблем е, че общините и държавните инстанции, нямат никакво желание и намерение, да се занимават с чистотата на въздуха...!
quatro_4x3
Рейтинг: 1617 НеутралноС лихвите за 5 години ще ти скочи поне на 25 30 хиляди. Задължително 5 години правиш каско на нова и почти нова кола, още 1500-2000 на година, допълнително общо за 5-те години още 7 500 - 10 000 лева. И колата ти стъпва от 20-25 хиляди на 33 -40 хиляди лева, които трябва да платиш за тия 5 години. Това ти прави средно по 550 - 670 лева на месец, БЕЗ експлоатационните разходи. Общо едно 750 - 1 000 лева. на месец за колата. Могат ли 50 % от българите да си го позволят? Май доста ПЪТИ ще трябва да намалиш %-та. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1617 НеутралноПари са харчили за създаването им. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
plamen_b
Рейтинг: 2817 НеутралноСофия е най-силно замърсена с фини частици (с диаметър по-малък от 2,5 микрометра). Ако погледнете показателя PM2,5 дори за последните 48 часа, нивото му варира между "жълто" и "червено" за повечето софийски райони:
https://aqicn.org/city/sofia/
Да не говорим какво става през по-студените месеци, когато хорат се отопляват с дърва и въглища.
Азотните окиси (както и серните окиси) влизат в химическа реакция за да формират смог и киселинен дъжд. Те също така играят централна роля за вторичното формиране на фини частици:
https://www3.epa.gov/ttnchie1/conference/ei13/mobile/hodan.pdf
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
plamen_b
Рейтинг: 2817 НеутралноТова е така, но нещата се наслагват. Когато ни тровят фини частици, това включва както тези директно отделени от печките на дърва и въглища, така и тези вторично формирани благодарение на присъствието на азотни окиси, от които дизеловите автомобили (особенно по-старите) отделят повече от бензиновите и колите на газ.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
plamen_b
Рейтинг: 2817 НеутралноКакто току-що написах в моя коментар [#38], с това съм съгласен, но дизелите (особенно старите) отделят повече азотни окиси, които пък участват във вторичното формиране на фини частици. Понеже нещата се наслагват, трябва да се борим с всички източници на фини частици (от които страдаме най-много).
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
dundee
Рейтинг: 450 НеутралноШерифа на сенка у Германето.
А нещо за ваз дизелите да ни светнеш,
пишман кметее?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#40] от "dundee":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Има и такива във Франция.нещо друго ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#39] от "plamen_b":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И защо тогава драги ни учительо няма замърсяване с ФПЧ лятно време ? Може би тогава няма дизели в София ??? Чакам мъдрите ти физикохимични формули .
Чакам и формулата на киселинните дъждове в София и статистиката за количествата им през последните 30 години.
Освен това дай поне една държава в света , която да е приела предлаганите от теб забрани - ДЪРЖАВА !!! Да не се объркаш.
penetrating
Рейтинг: 9079 ВеселоДо коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertправителството е между чука (част от хората, неправителствените и международните организации ) и наковалнята (другата част от хората, най-вече производителите на автомобили). Като имат предвид, че хората са гласоподаватели те ще се стремят с минимални усилия да решат старата задача "и вълкът сит, и агнето цяло" :)
Няма да успеят и половин агне няма да тръгне след края на приказката с наполовина гладен вълк...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#43] от "penetrating":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+
boevbisser
Рейтинг: 3082 НеутралноПод 5 % от българите могат да си позволят нова кола, другото са мечти.
Проблемът е, че държавата не прави нищо категорично да намали броя на старите дизели и да спре вноса на подобни коли - нито драстично по-високи еко-такси, нито 3-4 пъти по-високи данъци, има си начини. Като е ясно, че населението няма пари за нова кола, поне да кара стара, която да не цапа толкова.
С печките на твърдо гориво е същото - тя Фандъкова в София не смее да ги забрани, където стандартът е по-висок и има алтернативи - парно или газ, та какво да говорим за провинцията.
Екологична политика се прави не толкова с пари, колкото с политическа смелост, в България такава отсъства.
lz2
Рейтинг: 2189 НеутралноС комунистически чугуни. ПравописА е поле за изява на неграмотните!
penetrating
Рейтинг: 9079 НеутралноДо коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert:)
subsonic
Рейтинг: 508 НеутралноПродавай нафтата!
Всеки си купи "икономична" печка, без да си дава сметка, че "икономията" я прави за сметка на общото здраве.
По Байганьовски, типично, директния келепир взе превес над екологията.
M
Рейтинг: 8 НеутралноГазта е за лампи.
Нафтата за камиони.
Безнзина за коли.
Според мен новите коли са абсурдно скъпи, обезценяват се супер бързо и са просто лоша инвестиция. Проблемът е, че са статус символ и всеки иска да кара "маркова" кола, без да го вълнува колко е стара, дали замърсява и дали не е добре да си вземе една нова КИА вместо 15 годищен мерджан. А и повечето хора не обичат да поддържат; оптично се грижи застрахователя, под капака - като спре. :)
Камен
Рейтинг: 822 НеутралноДа, доста българи могат да си позволят, но:
1. Дачията или някоя подобна пластмасова малолитражка коли ли са?
2. Ако си дават значителна част от разполагаемия доход за нова кола, няма да го дават за други работи, които в момента купуват с него. Тоест, ще пострада търсенето на ядене, пиене, туристически услуги, и всякакви други родни стоки, за сметка на печалбите на Дачия, Шкода или Фиат. Ние в България коли не правим. Лобито на автомобилистите все се чуди как да ни задължи да купуваме нови коли, но това не в полза на националната икономика.
Иначе за екологичната полза признавам - хубаво би било да има наоколо само нови, незамърсяващи коли. За момента обаче това е утопия.
Камен
Рейтинг: 822 НеутралноДа, доста българи могат да си позволят, но:
1. Дачията или някоя подобна пластмасова малолитражка коли ли са?
2. Ако си дават значителна част от разполагаемия доход за нова кола, няма да го дават за други работи, които в момента купуват с него. Тоест, ще пострада търсенето на ядене, пиене, туристически услуги, и всякакви други родни стоки, за сметка на печалбите на Дачия, Шкода или Фиат. Ние в България коли не правим. Лобито на автомобилистите все се чуди как да ни задължи да купуваме нови коли, но това не в полза на националната икономика.
Иначе за екологичната полза признавам - хубаво би било да има наоколо само нови, незамърсяващи коли. За момента обаче това е утопия.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4240 НеутралноДо коментар [#49] от "M":
Еретик" Проблемът е, че са статус символ и всеки иска да кара "маркова" кола, без да го вълнува колко е стара, дали замърсява и дали не е добре да си вземе една нова КИА вместо 15 годищен мерджан"
=============
Приказваш си с долната част на гърба.....
Новата КИА, ако поне малко прилича на кола ще е поне 25000 лв.
15-годишният Мерцедес Е класа е 6-8000 приблизително. Всеки знае кое колко струва, прави си сметка на джоба, обема, данъка, кефа и решава.
Защо си мислиш, че непременно си прав?