Белгия ограничи още повече дизеловите автомобили

Архивен кадър от "Ден без коли" в Брюксел.

© Associated Press

Архивен кадър от "Ден без коли" в Брюксел.



Собствениците на дизелови автомобили в Белгия са изправени пред все повече изпитания - от забраните да преминават през централни градски части, до постоянно растящата цена на горивото, съобщават местни медии.


Потребителски организации изчисляват, че поскъпването на нафтата води до около 500 евро повишение в годишните разходи за дизелов автомобил. За сравнение поскъпването на бензина води до годишно увеличение от около 170 евро.


Цената на дизела в Белгия днес е 1.60 евро за литър. Шофьори поясняват, че когато карат дизелов автомобил по работа и зареждат с гориво всяка седмица, на месец разноските им вече достигат 500 евро. Онези, които могат да си го позволят, се пренасочват към обществените превози или т. нар. споделено пътуване.




От началото на октомври в Брюксел бе въведена забраната за движение на стари дизелови автомобили, а глобата за нарушителите е 350 евро. Забраната обхваща дизелите, произведени преди 1997 г. От догодина такива автомобили няма да може да бъдат регистрирани.


Също от следващата година в града няма да може да се движат дизелови автомобили, регистрирани преди 2006 г., както и бензинови, произведени преди 2001 година. Поетапното въвеждане на ограниченията ще продължи до 2025 г. и няма да обхваща т. нар. колекционерски автомобили - поддържани в изрядно състояние.


Градските власти в Брюксел са подготвили наредба, според която дизеловите автомобили занапред ще бъдат облагани с шест пъти по-висок данък от бензиновите. Новите правила ще важат дори за най-съвременните дизелови автомобили (стандарт "Евро-6").


Дизеловите автомобили в Белгия са с 1/3 повече от бензиновите по данни на статистиката и доскоро купуването и употребата им бяха непряко подпомагани от властите. В местни медии още преди година собствениците на стари дизели бяха посъветвани да побързат да продадат колите си в Източна Европа. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1747 Весело

    Бай бай на нафтовите печки на колела!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 242 Весело

    В Перник харесват това!

  3. 3 Профил на Nike
    Nike
    Рейтинг: 620 Любопитно

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    За какво се радваш!!?!??
    ТИР на ток или дори на бензин виждал ли си ??????

  4. 4 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 481 Весело

    Явно сме ги изпреварили белгийците - у нас цената на дизела си е по висока от тази на бензина от години, докато в Белгия е обратното.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3536 Любопитно

    Ако дизелите минат на газ какво правим ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1747 Любопитно

    До коментар [#4] от "Борис":

    Ти колко тира си виждал в центъра на София например? Или дори в рамките на Околовръстното?

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  7. 7 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1747 Любопитно

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кой ще гарантира, че ще карат само на газ??

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Бай бай на нафтовите печки на колела!
    —цитат от коментар 1 на aleks ivan


    Ние по българско си имаме достатъчно домашни печки, пред които това дето излиза от ауспуха на един дизел евро 5 е свеж планински въздух.

  9. 9 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1747 Неутрално

    До коментар [#8] от "lustmord":

    Ще им дойде времето и на тези, не се притеснявай :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  10. 10 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    Мале...колко варела ще се дотъркалят у нас!От 2019 и в Германия започват "доброволна"замяна на дизелите Евро 1-4!

    До истината се достига с познание!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    До коментар [#7] от "aleks ivan":

    Кой гарантира, че хибридите карат само на ток ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nike":

    Виждал съм хибрид!И за да те разсроя още .....в Амстердам елетрическите автобуси са вече 58%от общият брой машини

    До истината се достига с познание!
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3740 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Технологично е невъзможно дизелов автомобил да премине на газ! Освен ако не се смени двигателя, де. 🤣

  14. 14 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1060 Весело

    Супер, нафтата е само за отопление за този, който може да си го позволи, подкрепям белгийците, нищо, че живея в България - при нас и кола на въглища да подкараш пред президентството, на никой няма да му направи впечатление, освен за снимка разбира се...

  15. 15 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 631 Весело

    До коментар [#14] от "Г.Е.М.":

    Виж сега , не искам да се заяждам но електрическите автомобили са реално коли на въглища. Колкото и да не искат да го признаят някои в така наречения енергиен микс , солиден процент е енергията произведена чрез горене на въглища. Ще спомена само ТЕЦ "Бобов дол" и Мариците.

    Dum Spiro, Spero
  16. 16 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 631 Весело

    До коментар [#13] от "vassilun":

    Ама мола ви са , какви глупости говорите ?
    Просто първия ми попаднал пример : https://agu-serviz.com/content/galeriya-snimki-na-kamioni-preustroystvo-na-dizelovi-dvigateli-za-rabota-na-metan-i-propan

    Не е реклама , но ми попадна от реклама :)

    Dum Spiro, Spero
  17. 17 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 631 Гневно

    Казано честно , цялата тая истерия с автомобилите ми идва в повече. Ясно е , че немските и френските автомобилни концерни имат нужда от поръчки , ама твърде грубо става вече убеждаването. А пък това , че се опитват да възпрепятстват влизането на автомобили Евро 4,5 в страна , където масово се карат Евро 0,1 направо ме шокира !!!

    Dum Spiro, Spero
  18. 18 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1060 Весело

    До коментар [#15] от "gargamel":

    Е хубаво де, съгласих се с вас. Пък и нас никакви забрани не ни грозят, та к'во да ни пука...

  19. 19 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    До коментар [#10] от "Willy Messerschmitt":

    "Мале...колко варела ще се дотъркалят у нас!От 2019 и в Германия започват "доброволна"замяна на дизелите Евро 1-4!"
    ===============
    Имаш ли хабер колко години е разликата мехду първите Евро 1 и Евро4?
    Местните тук са обикновено Евро2 до 4.
    Четворката почва от2005 и по-добре такава, отколкото десет години по-стара.

    Еретик
  20. 20 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    До коментар [#13] от "vassilun":

    Технологично е невъзможно дизелов автомобил да премине на газ! Освен ако не се смени двигателя, де. 🤣
    ================
    Още при комунизма имаше експерименти и на някои рейсове пишеше "газодизел екобус".
    В нета има достатъчно материали за смесването на горива. Просто прочети!

    Еретик
  21. 21 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Цъкаме с език и викаме: "Е тЕ такова животно нЕма!"... :)

  22. 22 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#7] от "aleks ivan":

    Съотношението Цена_на_газта/Цена_на_дизела.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK