"Тесла" приема поръчки за по-евтин вариант на електромобила Модел 3

"Тесла" приема поръчки за по-евтин вариант на електромобила Модел 3

© Mike Blake, Reuters



Американската компания за електромобили Тесла (Tesla) е започнала да приема поръчки за по-евтина модификация на масовия си Модел 3 (Model 3). Цената на екоколата е 45 000 долара, като тя ще може да изминава около 420 км без презареждане. Това съобщи в "Туитър" ръководителят на компанията Илон Мъск, предаде ТАСС.


"Току-що пуснахме по-евтина Модел 3 със среден пробег и суперлесна нова страница за поръчки", съобщава Мъск. По думите му след федералните и щатските данъчни отстъпки в Калифорния автомобилът ще струва 35 000 долара, но истинската цена за собствениците ще бъде по-скоро 31 000 долара.


Цената на новата модификация е с 4000 долара по-ниска от началната цена на новия седан миналата година.




Версията на Модел 3 с по-мощна батерия, която може да изминава без презареждане около 500 километра, и по-добри динамични характеристики е 54 000 долара.


Тесла започна производството на Модел 3 през юли 2017 г., но се сблъска с трудности при увеличаването на капацитета си, които не успя да преодолее изцяло. Списъкът на чакащите за базовата версия на електромобилите й включва неколкостотин хиляди души. Модел 3 е по-нискобюджетна версия на по-скъпите Модел Екс (Model X) и Модел Ес (Model S).


Базовата версия, която все още не е пусната в производство, може да изминава без презареждане около 350 км с максимална скорост 210 км в час, като ускорява от 0 до 100 км в часа за под 6 секунди. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (189)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 604 Весело

    Хайде че не останаха......инвеститори а пари за пирамидата вече няма :))

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  2. 2 Профил на Генералисимус Фелдмаршал Путин
    Генералисимус Фелдмаршал Путин
    Рейтинг: 222 Весело

    Не, мерси. Зимъско да си гледа ракетата за Марс, че вече бая просрочи.

  3. 3 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 950 Неутрално
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    1-2-3,
    Със съжаление към вас ще попитам - през коя следваща столетка предвиждате да се произвеждат във вашата матушка леки коли, равностойни на днешната Тесла, който и да е модел?
    Му-ха-ха-хааа предварително за който и да е отговор.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  6. 6 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    Преди време се притеснявах за европейските автомобилни производители. Но като се замисли човек да се поставят батерии в един автомобил не е всичко. Има да се решавят хиляди или дори милиони технически проблеми. Колкото е по-сложно толкова по-добри са шансовете на германците.
    Едва ли друг освен германците ще успее да направи електрическите коли много икономини за електроенергия. Икономията на електроенергия води до по-голям пробег без да нараства батерията.
    Ще учакваме икономия от всичко от рекуперация на енергия чрез ходовата част, икономия от теглото на целия автомобил......

    подпис
  7. 7 Профил на space35
    space35
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иван К":

    Световен лидер в електромобилите са французите и по-специално Рено. Колкото до Тесла, за всички е ясно, чее това е един пробит маркетингов проект, който се е запътил към логичният си край.

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    Колко ли поръчки и депозите ще събере за “новия” модел на новата страничка? 100 хиляди? По хиляда долара депозит равно на 100 милиона свежи инвестиции. Инвестиции на които не трябва са плащаш дивиденти и лихви. Добре Маск, добре, но докога?

  9. 9 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иван К":Световен лидер в електромобилите са французите и по-специално Рено. Колкото до Тесла, за всички е ясно, чее това е един пробит маркетингов проект, който се е запътил към логичният си край.
    —цитат от коментар 7 на space35


    Казаха ти вече, яж цвекло с настъргана ряпа и това е! Мъск е Едисон на 21 век:))Смех, смех..

  10. 10 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    До коментар [#5] от "Торбеш":

    "...през коя следваща столетка предвиждате да се произвеждат във вашата матушка леки коли, равностойни на днешната Тесла, който и да е модел?"

    Преди време един колега беше писал: Русия е уникална с това, че не е в състояние да повтори техническите си постижения отпреди 30-40 години.

    Тесла?! Може би след ядрена война (когато според Путин всички руснаци ще са в рая).

    Ти сравни роботите на Boston Dynamics и купчината неподвижно желязо с части от багер на "концерна" Калашников, и ще разбереш за каква технологична пропаст става дума.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4194 Любопитно

    Ой как само наскачаха русорабите във форума!Спкойно ребята...колеллото се завъртя и колкото и да ви боли автомобилите Тесла вече се произвеждат с добър темп!По 53000 на месец(юни,юли и август)Колко "безаналогови" Иж-Илектрик ПРОПутев слязаха от конвейра в Насранск?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4194 Весело

    До коментар [#9] от "von_seeckt":

    Абе Сухии колко ракетни пуска (успешни) има Space X има тази година и колко РоСмехкосмос?Рогозин пита..не аз?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  14. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    До коментар [#11] от "Willy Messerschmitt":

    "Колко "безаналогови" Иж-Илектрик ПРОПутев слязаха от конвейра в Насранск?"

    По-важният въпрос е: Колко СЕ ПРОДАДОХА?

    За Теслите има waiting list и записалите се протестират не за друго, а че им се налага да чакат с месеци.

    А как е положението при "конкуренцията" (ИЖ-суперкар)?

    😆😆😆😆😆😎

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 15 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#9] от "von_seeckt":Абе Сухии колко ракетни пуска (успешни) има Space X има тази година и колко РоСмехкосмос?Рогозин пита..не аз?
    —цитат от коментар 13 на Willy Messerschmitt


    Още един, дето не чете, това което "коментира". Повтарям, горната статия е за кола, тесла, нито за Русия, нито за ракети:)))

  16. 16 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#12] от "von_seeckt":

    Няма да я спомена нито веднъж... Всеки електромобил изяжда от хляба на добивните икономики.

    SHADOWS of SOFIA
  17. 17 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#10] от "Norman Granz":Др. гранц Русия не е тема на горната статия. Нещо по вече, не се споменава нито един път.
    —цитат от коментар 12 на von_seeckt

    Неуважаеми,
    Добре знаем, че нелепите ви нападки срещу Тесла не идат от някаква експертиза от технически характер, а от руските опорни точки. Защото Мъск, Тесла и космическата му програма направиха расссия смешна.
    Мъск, защото е един частник, вълк-единак, показал колко ненужни са армиите държавни чиновници и назначени бизнесмени, до един бездарни крадльовци.
    Тесла дава заявката да направи излишни петролните автомобили.
    Т.е. петролът, който крепи расссия, в перспектива става излишен, също и расссия.
    Космическата програма на частника Мъск пре...ба цялата космическа программмма-мия на магучая расссия.
    От всички тези неща държавата-бензиностанция стене от злоба и Мъск и Тесла, и Спейс-екс са лошо нещо, "пирамида", един вид - и рухването на расссия е "фейк". Но не е. Реалност е. расссия се разпада пред очите ни.
    Затова без да Ви обръщаме лично внимание, директно се смеем на расссия и нейната срамна и смешна изостаналост, примесена с нахалството да поучава и да раздава оценки, все едно е нещо значимо, без да е.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4194 Весело

    До коментар [#15] от "von_seeckt":

    Така е тавариш и Вие коментирате нещо за което можете само да приказвате пред блока!Т.е теслата с която си ковете сайванта на село..а ние коментираме електрически леки коли на пионера в това направление- Мъск!Наистина някой не четат!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  19. 19 Профил на Генералисимус Фелдмаршал Путин
    Генералисимус Фелдмаршал Путин
    Рейтинг: 222 Весело

    До коментар [#14] от "Norman Granz":

    Това също като да чакаш за Москвич и Лада. Докато първите ще ги получиш след няколко години, то при Зимъско можеш да получиш само въздух, защото пирамидата му може да рухне всеки момент. И депозита си няма да получиш обратно даже.

  20. 20 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#15] от "von_seeckt":Така е тавариш и Вие коментирате нещо за което можете само да приказвате пред блока!Т.е теслата с която си ковете сайванта на село..а ние коментираме електрически леки коли на пионера в това направление- Мъск!Наистина някой не четат!
    —цитат от коментар 18 на Willy Messerschmitt


    Така е, коментираш електрическите леки коли:


    До коментар [#9] от "von_seeckt":Абе Сухии колко ракетни пуска (успешни) има Space X има тази година и колко РоСмехкосмос?Рогозин пита..не аз?
    —цитат от коментар 13 на Willy Messerschmitt


    Раздовоение на личността???

  21. 21 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 896 Неутрално

    За нашите внуци тези статии ще звучат както сега бихме реагирали на статия от преди 70 години, но със заглавие: "Започнаха производство на влакове, които могат да се движат без въглища!"

  22. 22 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#19] от "Генералисимус Фелдмаршал Путин":

    Що не коментираш като се гътне Мъск ?Или се правиш на Нострдамус?

    SHADOWS of SOFIA
  23. 23 Профил на Генералисимус Фелдмаршал Путин
    Генералисимус Фелдмаршал Путин
    Рейтинг: 222 Неутрално

    7000 долара ремонт за три пръста изкривена ламарина Тесла 3, мдааа

    https://cleantechnica.com/2018/05/20/heres-what-7000-of-damage-looks-like-on-a-tesla-model-3/

  24. 24 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 468 Неутрално

    “Тесла” сякаш успя да преодолее доста глупавите си чисто технически проблеми с производството и увеличи драстично колите, излизащи всеки месец. Нещо повече – търсенето на електро автомобили нараства и сякаш Елън Мъск е “прескочил трапа”.
    За Мъск обаче трапът е един, а за тълпите народни е съвсем друг. Съвсем реално е Мъск да произведе успешен пазарен балон, да създаде огромно търсене, след което да продаде компанията за милиарди точно на върха и. Нищо ново. Всъщност, съвсем успешно го направи Стив Джобс, който успя да накара тълпи от идиоти да плащат 5 пъти по-висока цена от производствената, за едно име.

    Моделът на Мъск е съвсем същия – “Тесла” е бутиков продукт с огромна цена, а мотивацията някой да си я купи е чиста суета и фенщина. За същите пари можеш да си вземеш нормална кола с бензин, по-екологично чиста като цялостен ефект от електромобил, и от по-висок клас (например джип вместо седан). Обаче като е “Тесла” е все едно като “Епъл” – много сме “куул”, много сме яки и сме модерни, в крак с “топ оф дъ топ”.

    Всъщност, всичко това е една огромна илюзия. Просто разумно произведен “електромобил” все още не съществува.

    Концепцията на Мъск е абсолютно идиотска и това кара други големи компании, които имат инженери и учени в екипите си, да са по-предпазливи.

    Идеята да се задвижва автомобил на базата на акумулатори е глупост. Не съществува акумулаторна технология, която да може в разумно място и на разумно тегло, да съхрани достатъчно ток. Мъск се опитва да ползва “литиево-йонни батерии”, т.е. технология подходяща най-много за лаптоп. Всъщност, това е технология, която още не може да задоволи нормално дори мобилните телефони. Защото се налага да ги презареждаме на всеки 2 или 3 дни.
    А какво остава за автомобил.
    В момента една малка градска кола – например електрическият модел на “Нисан” тежи 1,8 тона! Повтарям – 1,8 тона. Повече от лекотоварен автомобил (“баничарка”) при това пълен до горе. “Теслата” е от 2 тона нагоре!
    Причина за това огромно тегло са акумулаторите. Те са навсякъде – в багажника, под седалките, изобщо всяко свободно място, за което се сетите, са акумулатори. Огромна част от теглото на колата са фактически “резервоарите за гориво”.
    Това, чисто икономически, е глупост. Идеята на превозното средство е да вози полезен товар, а не просто да вози себе си. Всеки килограм маса е разход на енергия.
    Но докато цените на тока са по-ниски от тези на бензина, това кой ли ще го гледа. Обаче се пропуска нещо много важно – цената на бензина е натоварена с огромни данъци и такси, за да пълнят държавната хазна. Повече от половината от цената на нафта или бензин са данъци. При тока няма такова натоварване. Там има единствено 20% ДДС.
    Именно от тази данъчна намеса произтича една от илюзиите – цената на километър на електромобил е по-ниска. Да, сега е така, когато почти няма електромобили. Но като започнат да стават повече, те ще започнат да “подяждат” държавния бюджет. Мислите ли, че правителствата ще могат да съкратят толкова разходи (за България например ще трябва да са 5-6 милиарда лева), поради липса на приходи от акцизи и данъци върху горивата? Разбира се, че не. Станат ли електромобилите масови, в цената на тока ще влязат данъци, за да се хранят пенсионери, болници и училища.
    Между другото, това и сега се случва. Екологичното гориво “пропан-бутан” беше натоварено с акцизи, просто защото твърде много коли минаха на него и започнаха да подяждат бюджета. Но иначе като “еко” идея, то беше страхотно.
    Т.е. илюзията за ниската цената на тока ще се изпари, станат ли масови електромобилите.
    Но това е само началото на проблемите.
    Електромобилът, дори с най-добрата батерия, има къс пробег. Т.е. ще се наложат чести дозареждания. Но всяко дозареждане на батерия, дори по най-бързата технология е поне 6-7 пъти по-бавно от зареждане на дизел или бензин. Представете си всяка кола на станция да се зарежда по 10 минути, вместо 1-2 минути като сега.
    Това ще предполага уголемяване 5-6 пъти на почти ВСИЧКИ “бензино”-станции. Всъщност всяка такава точка за презареждане ще се превърне в огромен индустриален комплекс с персонал, охрана и пр. И всички тези станции ще трябва да са много по-начесто.
    Т.е. като някой гледа сега само електромобила, забравя да погледне необходимата инфраструктура.
    Тук трябва да отбележим и, че “бързите заряди” на батерии обикновено не са препоръчителни да се ползват постоянно, защото съкращават живота на самата батерия. Доколкото тя е един от най-скъпите компоненти в колата, е разумно реално да се зарежда “бавно”. Т.е. в къщи. Т.е. това по-скоро би ограничило електричките до “градски автомобил”.
    Нека погледнем обаче още по-натам във веригата. От къде идва токът?
    В момента 70-80% от световното електропроизводство идва от изгаряне на фосилни горива. Каква е логиката да гориш въглища, за да правиш ток за електромобили, след като самите въглища замърсяват много повече, отколкото нов автомобил с катализатор? Т.е. ако се отчете този ефект, ще излезе че общото замърсяване от електромобилите ще е по-голямо от настоящото!
    Електромобили имат смисъл само ако имаме огромен брой ядрени централи, които произвеждат чист ток, или от някакви ВЕИ-та. Но ВЕИ-тата отпадат, първо защото имат слаба мощност и не могат да осигурят толкова много ток, колкото би трябвал при масови електро-коли. Но по-важното е друго – токът от ВЕИ е МНОГО СКЪП. Той в момента се субсидира, но за държавата ще стане непосилно да субсидира милиони автомобили на ток. Тя реално дори ще чака пари от тях (както посочихме по-горе). Т.е. ВЕИ-тата отпадат. Остават АЕЦ.
    Някой да е видял гигантски ентусиазъм да се строят стотици нови АЕЦ, които да захранят “визиите” на Мъск?
    И най-накрая, никой, абсолютно никой не казва какво екологично въздействие ще имат милиони акумулатори, които няма да бъдат обратно рециклирани. Пълни с тежки метали и всякакви химии, те ще залеят природата с невиждан боклук.
    Направо гениално го е замислил Мъск – гори въглища и нефт за ток, зарежда акумулатори, накрая с тези акумулатори замърсява почвите с литий, олово и кадмий…
    Сега ще ви обясня и правилната концепция за електрическо бъдеще, за да разберете в каква глупост се намираме.
    Електрическото бъдеще се нарича “водородна икономика”. Тя се състои в основата си от огромен брой АЕЦ, но по-добре ТЯЕЦ (термо-ядрени централи), каквито все още няма. Но вторите са чисти и много по-ефективни и безопасни. Но накратко – основната на системата са АЕЦ. С енергията от тях се произвежда водород (например чрез електролиза на вода) и самият водород се ползва като “акумулатор”. Водородът не е гориво, а е начин да се акумулира в нещо произведената от АЕЦ енергия. Накрая този водород се обръща на ток в така наречените “водородни клетки”. С този ток се задвижва всичко – автомобили, кораби, самолети, индустрия.
    Това е концепцията.
    Пред нея в момента има пречки. Основната е свързана с водородните клетки, т.е. с последния етап. Има чисто технически проблеми. Когато те се решат, пред водородната икономика бъдещето е открито, и това включва и водородни автомобили (а не литиево-йонните идиотии на Мъск).
    Зареждането на водорода става бързо, той може да се транспортира в индустриален мащаб.
    Екологично чист е.
    За момента обаче, тази концепция не върви. Работи се много, но не е готова.
    Вместо нея, като абсолютен фалшификат, се появяват коли на акумулатори.
    Тези коли са безумно скъпи, но събуждат у “овцата” чувство за екологично величие и собствена лична “зеленина”. И “овцата” купува.
    А парадоксалното е, че “овце” реално са по-образовани хора, с по-добри професии – основно на Запад. Защото коли на тройни и четворни цени от на нормално возило, само такива хора си купуват. Тези хора, макар да са квалифицирани, отказват да мислят. Отказват да четат, отказват да слушат какво казват инженерите. Те просто сляпо вярват на Мъск, който е велик визионер и ще отведе човечеството към бъдещето му. Очевидно това да си “овца” не изисква непременно да си неграмотен, генетично заложено е у човека.
    Но като всеки балон, и този ще изгърми. Не излязат ли водородните клетки, просто всичко ще се сгромоляса. Цените на тока ще скочат, въглищните централи ще започнат да бълват твърде много пушеци, разрастването на АЕЦ ще предизвика страхове, изхвърляните стари батерии ще предизвикат мини-еко-катастрофи по места (особено в по-неразвитите страни).
    И съвсем справедливо някой ще извади най-новия модел бензинова кола, със стандарт ЕВРО 20 (например), която не отделя фактически никакви емисии.
    И тогава тия дето са си купили акции на “Тесла” ще бъдат полети от доста студен водопад. А Мъск ще е избягал във вилата си на Луната, за да не може никой да го намери…

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#10] от "Norman Granz":

    Русия е единствената страна в света, която не е в състояние да възпроизведе дори собствените си технологии от преди 40 години , защото всъщност това са били германски технологии , чиито реализатори отдавна не са този свят.

  27. 27 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#14] от "Norman Granz":Това също като да чакаш за Москвич и Лада. Докато първите ще ги получиш след няколко години, то при Зимъско можеш да получиш само въздух, защото пирамидата му може да рухне всеки момент. И депозита си няма да получиш обратно даже.
    —цитат от коментар 19 на Генералисимус Фелдмаршал Путин


    Само че, лъжльо комунистически, да ти напомня, че чакащите за Тесла имат избор между стотина други алтернативи - повечето доста по-евтини и не по-лоши като качество, а чакащите масквич или лада имаха алтернатива запарожец или трабант - жалко, скапано и непрестижно, но няма друго.
    Тук чакането за Тесла е един вид и снобизъм, и престижност, и фанатична привързаност към една кола от бъдещето, не е от нямане на друга възможност.
    Има и хора, които умират да живеят в бъдещето.
    И затова чакат търпеливо за своята Тесла.
    Не за лада-кранта или нещо друго, което е жалко скапано минало.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  28. 28 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#24] от "birnic":

    Поздрави за отличния коментар!!!

  29. 29 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#17] от "Торбеш":Колега, показателно е, че първите трима под статията са три особено активни руски трола, които не разбират нищо от коли (вероятно нямат), но са длъжни да наплюят Илон Мъск - враг No на Воронежката селищна система.
    —цитат от коментар 25 на Norman Granz


    Др. гранц самата борса го плюе Едисона на 21 век

    https://www.finanzen.net/aktien/Tesla-Aktie

  30. 30 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#28] от "von_seeckt":

    Не е мой, а на Добри Божилов.

  31. 31 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#28] от "von_seeckt":Не е мой, а на Добри Божилов.
    —цитат от коментар 30 на birnic


    Няма значение, вие сте го намерили и го пускате.

  32. 32 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Капан за наивници. Последния опит на мошеника Мъск да открадне пари, след тоталния срив на акциите на теслата.)))

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  33. 33 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    До коментар [#27] от "Торбеш":

    "... чакащите за Тесла имат избор между стотина други алтернативи - повечето доста по-евтини и не по-лоши като качество, а чакащите масквич или лада имаха алтернатива запарожец или трабант ..."

    Нещо подобно мислех да му отговоря и аз - ние просто си четем мислите.

    Озлоблението на руските тролове срещу Мъск е разбираемо по няколко линии:

    Първо, той е това, което един руснак-путинджия никога не може да бъде: неконформист, мечтател, визионер, проправящ пътища към бъдещето, game changer.

    Докато руските олигарси са търгаши, продаващи суровини, които Господ е произвел.

    Второ, Мъск съвсем реално и безапелационно издърпа килимчето изпод валенките на Роскосмос. Това дори няма нужда от обяснение.

    И трето - Мъск доказа на човечеството, че електрическата кола не е утопия, а напълно осъществима реалност. При това не само за ходене до супера, а във всички категории. Миналото лято в Монтерей се повозих на една Тесла S - това е УНИКАЛЕН автомобил, абсолютно безшумен, с фантастична возия и максимален комфорт.

    А Тесла произвежда и суперкарс, които бая изпотяват разни Поршета и Ферарита на пистата...

    Хайде, руснаци. Чакаме ИЖ-а да им смачка фасона.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  34. 34 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#24] от "birnic":

    Всеки има право на мнение, дори и да е глупаво.
    Възползвал сте се от правото си на мнение за да кажете на всеослушание: "99% от моята интелигентност ми служи за пазене на равновесие; останалият процент ползвам, за да завържа обувките си".
    Поставяте се над избора и мнението на милиони твърде по-интелигентни от Вас - Ваше изконно право.
    Наричате "овце" хора, доказали на практика, че имат интелигентност и преценка, оценяваща се в много, много честно заработени пари, с което Вие не можете ни-най-малко да се похвалите.
    Давате някакви рецепти за "водородна икономика" - ОК, но имала "някои дребни технически проблеми". АЕЦ, ТЯЕЦ - и те имат "някои дребни технически проблеми".
    Ми добре, като ги решат, Тесла-4 ще е на водород. Е, и?
    Но преди това да чакаме, а?
    Човеците да бъдем роби на издевателски диктатури?
    Няма! Човечеството ще твори и ще уважава творците, т.е. тези от нас, които са се откъснали от Вашето еснафско и профанско ниво и водят.
    АЕЦ, ТЯЕЦ - и те имат "някои дребни технически проблеми".

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  35. 35 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    До коментар [#24] от "birnic":

    Бирник, написал или преписал/превел статия, пълна с противоречия, лъжи и незнание!
    Няма смисъл да започна да оборвам този сбириток, вероятно руски източник.
    Седни и сериозно прочети за какво точно става дума напр. за рециклирането на батериите, които предстоят да "залеят с неподозирана мръсотия" земята :-)!
    Или три пъти по-евтини от 35 000 долара???????? не по лоши коли???????
    Нататък не продължавам! Горкия Мъск, съвсем е пропаднал :-)!

  36. 36 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4194 Любопитно

    До коментар [#24] от "birnic":

    По голяма глупост не бях чел...Можехте просто да разгледате ел.коли....има достатъчно снимки за да разберете КЪДЕ стоят акумулаторите!И да попрочетете какви точно литиеви батерии използват различните производители!Но не бих ви поучавал защото е очедавна фобията ви...

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  37. 37 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#24] от "birnic":

    Най после доживях да прочета едо интелигентно становище подплатено с факти.
    По повод на тази част от коментара:
    "Но докато цените на тока са по-ниски от тези на бензина, това кой ли ще го гледа. Обаче се пропуска нещо много важно – цената на бензина е натоварена с огромни данъци и такси, за да пълнят държавната хазна. Повече от половината от цената на нафта или бензин са данъци. При тока няма такова натоварване. Там има единствено 20% ДДС."

    Само да добавя че за Великобритания е дори още по фрапиращо. Таксите и ДДС на горивото (бензин и дизел) са 53% а на тока.....5%.

    Евала за този супер коментар, ако "конете с капаци" могат да го прочетат и да разберат какво сте написали, добре....ако не могат ще продължават да живеят с илюзии

    ++++++++

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  38. 38 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#17] от "Торбеш":Колега, показателно е, че първите трима под статията са три особено активни руски трола, които не разбират нищо от коли (вероятно нямат), но са длъжни да наплюят Илон Мъск - враг No на Воронежката селищна система.
    —цитат от коментар 25 на Norman Granz


    Ох мъко, мъко.....Първо от 30 години не живея в България и второ.....Карам 2014 Мерседес 350 CDI дизел с тюнингован двигател. 315КС и 720Нм....така че....както се казваше Айде у лево хаха

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  39. 39 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Понякога е необходимо да се ускъпи производството на едно изделие , с цел да се намали стойността му .....

  40. 40 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1682 Весело

    мда в САЩ комунизма е построен в България плащаше капаро и чакаш в САЩ плащаш цялата кола и чакаш

  41. 41 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    Ебаси лъжите! $45к струва и догодина субсидиите намаляват.

  42. 42 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1490 Любопитно

    А аз не разбирам, за какво се напъват тия от Тесла, след като скоро всички руснаци ще са в рая, а всички останали просто ще издъхнат и няма да има време да се разкаят даже. (ВВП).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  43. 43 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1224 Весело

    До коментар [#33] от "Norman Granz":

    Каква логика, каква мисъл!
    А американските олигарси си държат природните ресурси за тях си, нали. Не търгуват с тях, държат си ги в задния двор предполагам?

    Чакаме Мъск да праща хора до МКС, после до Марс. За Роскосмос не се притеснявай, Союз имат планирани пилотирани полети поне до края 2020-та, а дотогава трябва да са готови с проекта Федерация, чрез който ще разработват ново поколение многократно използваеми пилотирани космически апарати.
    През 2020-та инджинера-пирамидник ще насрочва нови дати за вече просрочените такива.

    И по третата точка - така или иначе тези неща са неизбежни с развитието на технологиите. Дали ще е американец, руснак или конгоанец, все някой ще го измисли.
    И това не се отнася само за ел. колата. Футуристи са съществували и съществуват навсякъде.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  44. 44 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#24] от "birnic":

    Това с опашките на станциите вече се случва.

    Овцете се преброяват след вашия коментар.)))

  45. 45 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 495 Неутрално

    А аз не разбирам, за какво се напъват тия от Тесла, след като скоро всички руснаци ще са в рая, а всички останали просто ще издъхнат и няма да има време да се разкаят даже. (ВВП).
    —цитат от коментар 42 на Athanatos


    Не, нито един няма да отиде. Не искат! Няма нито водка, нито бояришник!

  46. 46 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#24] от "birnic":

    Шопа, като видял жирафа го гледал, гледал па казал " Епа такова животно нема ! ". Та и ти....

  47. 47 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1964 Весело

    До коментар [#7] от "space35":

    Така говореха и за Епол, но това не им попречи да променят начинът ни на живот, а и да достигнат до пазарна капитализация от $ 1 000 000 000 000.

  48. 48 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    До коментар [#24] от "birnic":

    Много дълъг и много глупав коментар.

    1. Колата Тесла не е нишов продукт от годината в коятио излезе не Моде 3, а Модел S. Модел S се продава в количествата в които се продават по- скъпите БМВ-та, Мерцедеси и Лексуси. Щом те не са нишови продукти, а пазар на луксозни автомобили, това означава, че и S, и Х не са. За 3 пък да не говорим. Модел 3 в момента е 4-тата най- масово продавана кола в САЩ. Това, преди да се появи евтината версиа.

    2. Наистина, Тесла прилича на Епъл. Тесла ползва същият модел на иновации, които направиха Епъл световен лидер в смартфоните. И продуктите на Тесла са толкова нишов продукт, колкото продуктите на Епъл, от смартфоните на Епъл се продават по 80 милиона бройки на тримесечие.

    3. Тесла прилича и по друго на Епъл, Тесла вертикално интегрирана компания също като Епъл. Тесла предпочита да си прави сама всеки компонент от продуктите, защото не може да го намери на пазара. И това е като започнете от батерията и задвижването и стигнете до обявеният преди дни видеопроцесор за управлението на автомобила, който е по- добър от предлаганите в момента процесори на NVIDIA. Тези процесори, които другите ползват.

    Прилича ли ви на Епъл? Защото, Епъл сам си прави развоят на процесорът и камерата за своят телефон. Епъл е също вертикално интегрирана компания.

    4. Батериите много добре прилягат на автомобилите. Бетериите могат да се влагат в пода на колата, нещо което Тесла прави. И това ви дава деуго голямо предимство, повече място за пазажери и багаж. Тесла е единственият автомобил на пазара, който има заден и преден багажник (трънк и фрънк).

    5. Електрическото задвижване е много по- добро и естествено от което и да е друго задвижване. Губи се много по- малко енергия при добив, пренос и движение. Производството е от много, различни и най- вече местни източници. Бензина и нафтата се произвежда само и единствено от петрол, който се пренася от другият край на света и е под контрола на човеконенавистни режими.

    6. Зареждащото време не е чак толкова голямо. 30 минути на станция в момента за 80% от батерията. Тесла в момента удвоява мощността на зарядните си станции за да съкрати това време до 15 минути. Всяка Тесла от последната година е оборудвана с хардуера за 15 минутно зареждане.

    Тесла е няколко години напред от останалите, не само в електро автомобилите, не само в автономното шофиране, но и в индустриалните батерии които заменят много по- скъпи пикови газови и въглищни централи навсякъде по света.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  49. 49 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Тесла 3 е 4 по продажби в САЩ
    Тесла 3 е 1—ва по приходи в САЩ
    Тесла произвежда 3 най—сигурни коли в света
    Тесла има най—висока средна цена на продаден автомобил сред луксозните марки в САЩ
    Тесла е 4 по—продажби сред луксозните марки, след Лексус, Мерцедес и БМВ, но най—вероятно по приходи е първа
    Тесла Модел С и Х са найюпродаваните луксозни автомобили, в своят ценови сегмент
    Тесла има ръст на продажбите в 100ци проценти.
    Тесла има верига от зарядни станции навсякъде.
    Е нема такъв балон :)

  50. 50 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 455 Неутрално

    трудно е да се разбере от коментарите, какво общо има путин с падането на акциите на tsla s 30% oт август. причината не са и туитовете и делата срещу маск.

    тесла е нишова компания единствено в сегмента на луксозни седани. производствените разходи на модел 3 (с обещана цена $35k ПРЕДИ tax rebate, а не тази от $45k, която се рекламира сега) е според немски инженери $28k, според ubs - $41k. дори $28к не обещава нетна печалба, поради значителни бъдещи капиталови разходи по автоматизиране на производството, поддържане на собствена ситема от диълършипи и пр.

    този модел сега се предлага за $45к без автопилот (а самият автопилот на tsla е всъщност модификация на стандартен круз, далеч след supercruise на gm).

    от ян. 1, 2019, фед. субсидия за tesla ще е 50% от сегашните $7.5к, а през втората част на 2019 - още 50% намаление, едва $1,875. в сегмента на луксозните седани предстои тежка конкуренция (конкурентите ще продават при $7.5к tax rebate), а в близко бъдеще не се очаква влизане на tsla в привлекателния suv-сегмент. tsla в момента няма никакво технологично предимство при батерии, автопилот, софтуеър.

    аритметиката е срещу компанията.

  51. 51 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    Тесла има ръст на продажбите в 100ци проценти.
    —цитат от коментар 49 на Николай С


    По- точно 160% растеж за миналото тримесечие.

    160% в момента когато другите са между -5% и +1%.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  52. 52 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    До коментар [#50] от "bellend":

    "производствените разходи на модел 3 (с обещана цена $35k ПРЕДИ tax rebate, а не тази от $45k, която се рекламира сега) "

    Това са глупости, дрУ-арко Bell-End, моделът с ниският пробег е с кожен салон и заради това цената е с $10К повече. $4К повече е досега продаваният Модел 3 изминаващ 310 мили на зареждане. Моделът без кожен салон ($35000) вероятно ще се появи след година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    Тесла откри нов пазар и в момента е абсолютен лидер в него. В САЩ, Тесла вече е повече от половината пазар, другата половина са останалите. Тесла заема номер 1, 2 и 3 в пазара на електрчни автомобили. И на всеки 7 продадени Модел 3, ГМ продава по 1 Шевролет Болт (номер 4 в класацията за САЩ).

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#24] от "birnic":

    много смислен пост. но това е за бъдещето. в момента, според ам. академия на науките, ev за целия си живот, в $, са по-вредни от тези с вътрешно горене. според авторите, хибридите за момента са най-удачни като вреди за целия цикъл от добив на суровини, обработка на суровини, производство, експлоатация до пълно амортизиране на автомобила.

    http://www.pnas.org/content/108/40/16554.long

  55. 55 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#53] от "Realist":

    "Тесла откри нов пазар и в момента е абсолютен лидер в него. В САЩ, Тесла вече е повече от половината пазар, другата половина са останалите. Тесла заема номер 1, 2 и 3 в пазара на електрчни автомобили."

    неточно. tsla оперира единствено в сегмента на ел. луксозни седани. новият модел 3 при цена $45к е също в този сегмент при тази цена.

  56. 56 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#50] от "bellend":

    Базовата 3-ка на БМВ има ли автопилот? За един приятел питам. Или за си вземе Ц-класа. Там не може да няма.

  57. 57 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#52] от "Realist":

    няма как да се появи преди economies of scale, защото ще е губещ. дори при $45к нетната печалба е проблематична:

    https://qz.com/1294282/the-tesla-model-3-cost-28000-to-build-german-engineers-say-and-it-still-may-not-be-profitable/

    For a car eventually supposed to retail for $35,000, that sounds like a pretty profit for Tesla.

    But it won’t be, argues Erik Gordon, a professor at the University of Michigan’s Ross School of Business. The margins on the Model 3 must still pay for a cost structure that legacy carmakers don’t have, including planned factory expansions, new automation investments, and its own dealership network.

  58. 58 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3343 Весело

    След като Мъск е на път да постави на колене Роскосмос, да се готвят петролните сонди. Завистниците нека го одумват, едно време сигурно така са попържали парната машина и локомотива.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  59. 59 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1201 Весело

    До коментар [#24] от "birnic":Това с опашките на станциите вече се случва. Овцете се преброяват след вашия коментар.)))
    —цитат от коментар 44 на taratanki


    И мисирки вършат работа, една като се разкряка и ..., ама си остават мисирки!

    Имало едно време ссср...
  60. 60 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    неточно. tsla оперира единствено в сегмента на ел. луксозни седани. новият модел 3 при цена $45к е също в този сегмент при тази цена.
    —цитат от коментар 55 на bellend


    Защо лъжете? Тесла в момента заема половината от целият пазар на електрически автомобили в САЩ, дру-арко. Като започнете от най- скъпият автомобил и стигнете до най- евтиният.

    Как да ви го нарисувам? В САЩ за септември се продадоха към 40 000 електрически автомобила. От тях, над 20 000 са на Тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  61. 61 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#53] от "Realist":

    Няма смисъл да се хабиш да обясняваш на форумните разбирачи. Щом една кола няма газово бе става.
    Но е сигурно че дори и най-големите плювачи завиждат до небесата и тайно се надяват някой да ги повози на модел 3 или S

  62. 62 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#56] от "wak26352646":

    няма компания, която в момента да предлага "автопилот", т.е. без участие на шофьора. gm са технологичекият лидер със supercruise (cadillac)

  63. 63 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 531 Весело

    пирамидата му може да рухне всеки момент.
    —цитат от коментар 19 на Генералисимус Фелдмаршал Путин


    На крак, о парии презрени,
    на крак, о роби на труда!
    Потиснати и унизени,
    ставайте срещу врага!
    Нек' без милост, без пощада
    да сринем старий, гнилий строй!
    Светът на нази днес се нада,
    напред в решителния бой!

    I had a dream, Joe
  64. 64 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#60] от "Realist":

    отново за Вас: tsla оперира в сегмента на ev тип седан. има ли tsla ел. suv? i-pace на jaguar е вече на пазара

  65. 65 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Миналата седмица станах свидетел как EV скептик след 10 минути каране на Модел 3 (голямата батерия + all bells and whistles) е готов да поръчва. Точните му думи след преживяването бяха "Това е бъдещето човек!"

  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    До коментар [#60] от "Realist":отново за Вас: tsla оперира в сегмента на ev тип седан. има ли tsla ел. suv? i-pace на jaguar е вече на пазара
    —цитат от коментар 64 на bellend


    Ами, вие и това ли не знаете? Модел X е SUV. И този с малката батерия (75 киловатчаса) е точно в ценовата ниша на Ай Пейс, Audi E Tron SUV, и Мерцедес EQC. Ай- Пейс е за 5 човека, Тесла X е по- голяма и просторна и може да кара 7 човека, или много повече багаж. Тегли 2500 килограма каравана.

    Тази и следващата година Тесла има няколко изненади. S и X ше минат през фейс лифт и нови батерии. S и X все още са със старата генерация батерии на Панасоник. Очаквайте Тесла S и X изминаваща по 400 мили на заряд на мястото на сегашната 100D. Докато Ай Пейс, Audi E Tron SUV, и Мерцедес EQC са нови на пазара, Тесла S и X са от 4 години на пазара преди предишният фейслифт. Така че, очаквайте нови модели с още по- големи възможности и по- големи батерии да заместят старите. Аз предполагам, че 100D ще стане 110D или 120D

    Модел Y, малкото им SUV също ще бъде показано. И ако за Модел 3 говорим по 300-400 000 бройки на година, Модел Y ще бъде на нивата от 1 милион бройки произведени на година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#58] от "vesolr":

    А коневъдците така са се смяли и псували Хенри Форд.

  68. 68 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#19] от "Генералисимус Фелдмаршал Путин":

    е сеа ти пращам е тази кола(знаеш ли как се казва)
    за незабавно връщане, там откъдето си дошъл.
    https://singularityhub.com/2015/10/19/the-technologies-back-to-the-future-got-right-wrong-and-left-out-entirely/ #sm.00013znmvgmzudr9pax1srixnbjo3

  69. 69 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Ако не бяха Тесла, едва ли щяхме да видим скоро електромобили.

    Че коя автомобилна компания ще хвърля милиарди за разработка на изцяло нова концепция при положение че и старата се продава на не по-ниска цена?

    I had a dream, Joe
  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#65] от "L Glassman":

    хахаха.
    и аз така виках, слeд като загледах
    една модел S пред мен на драган цанков.
    викам. ееее-баси, като порше, ама
    с габарита на нисан GTR.

  72. 72 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#1] от "padrino":

    Хайде че не останаха......инвеститори а пари за пирамидата вече няма :))
    —цитат от коментар 1 на padrino


    Пирамидите доколкото знам нямат продукт, а се хранят от все по следващи постъпления. Тесла 3 е продукт който излиза с по 5000 нови автомобила на месец. Ако някой случайно е имал път покрай завода във Фримонт в Калифорния ще знае че от паркинга всеки ден потеглят по около 20 камиона натоварени с нови коли. Всяка от тези коли директно заминава за вече определен собственик защото търсенето е огромно. Модел S пък е вече почти 10 години на пазара почти без съществени изменения и все така остава най-елегантната и обтекаема кола по пътищата.

    Има поне още 10 големи производителя на електрически коли за които почти не се знае защото Тесла доминира пазара и съзнанието.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  73. 73 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#41] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    в момента има други идеи
    за удължаване на субсидията:
    https://www.engadget.com/2018/10/18/senate-considering-extending-ev-tax-credits/

  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    Абе тука пишат, че караш 10(десет) годишно Шеви! Откъде кинти за Тесла у теб - ясно, че нямаш? Знаеш ли как изглеждаш отстрани - като гладен циганин който се облизва на мазна хартия от баничка.)))
    —цитат от коментар 70 на Али Ибн Абдул Обстул Бей


    Мисля да взема след година един Модел 3 на сина ми, старши, като стане на 18. Спрял съм се на 75D. Иначе, аз карам не 10, а 6 годишен Шеви Волт, който бе първият електрическо- бензинов плъг-ин хибрид в САЩ. Карам го като ненормален, и още не само не съм сменил батерията, ами и батерията му е като нова. Изключително съм доволен от тази кола, която е спочти нулева поддръжка. В разрез с изявленията на разни форумни корифеи, най- вече рубладжийски, че на всеки 4 години трябва да му сменям батерията.

    Имам и друга кола, хибридно SUV, от което също съм много доволен и което също ще сменя от един момент в бъдещето, който още не е дошъл. И от тази кола съм много доволен.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    До коментар [#10] от "Norman Granz":

    "Ти сравни роботите на Boston Dynamics и купчината неподвижно желязо с части от багер на "концерна" Калашников, и ще разбереш за каква технологична пропаст става дума."

    Понеже пишех от телефон и от движеща се кола, та не ми се ровеше за линкове, сега ги предлагам на вниманието на русофилите - това са Boston Dynamics:

    https://www.youtube.com/watch?v=8vIT2da6N_o

    А това - недоделка имени Какалашкинова (с части от булдозер Сталинец, модел 1947). Така и не я показват да се движи:

    https://www.youtube.com/watch?v=M1p2TnqilZM

    Два свята - единият е излишен. :)))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  76. 76 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Тесла 3 е продукт който излиза с по 5000 нови автомобила на месец.
    —цитат от коментар 72 на emil


    Колега, вече излизат по 5000 на седмица, че и отгоре, по 8000. Миналото тримесечие, Тесла произведе 53 239 Модел 3 за третото тримесечие. Което прави по 17 747 на месец (средно 4 500 на седмица). Това само за Модел 3.

    С Модел S и X, произведените автомобили за тримечие стават 80,142. Тесла произведе миналата година малко над 90 000 автомобила за цялата година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  77. 77 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    До коментар [#74] от "Realist":

    "Иначе, аз карам не 10, а 6 годишен Шеви Волт..."

    Я го питай той какво кара - сигурно Бантли, такова:
    https://salad.thisisitstores.co.uk/media/catalog/product/4/9/491129-sit-and-go-bentley-white-1.jpg

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  78. 78 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#75] от "Norman Granz":

    последния писък на бостън дайнамикс е това,
    което наистина ме разби:)
    https://www.youtube.com/watch?v=LikxFZZO2sk

  79. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    И мисирки вършат работа, една като се разкряка и ..., ама си остават мисирки!
    —цитат от коментар 59 на citoplast


    Има и друга поговорка, Мъск разлая кучетата. Верните кучета на плешивата нискоръстова императрица от Кремъл, които като кучето на Павлов, слюноотделят, че чак пръски излизат под всяка статия за Илон Мъск, Тесла или Спейс Екс.....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 80 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    А ей това вече цепи мрака - отноно Boston Dynamics:
    https://www.youtube.com/watch?v=fRj34o4hN4I

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  81. 81 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    До коментар [#78] от "mihail_p":

    "... последния писък на бостън дайнамикс е това,
    което наистина ме разби:)..."

    Да, това видео търсех, но пуснах едно друго със същия герой. :)

    Дали няма да се намери някоя чебурашка да каже, че това го е разпработил някой стахановец от Челябинския машинотракторен институт?!

    :)))))))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  82. 82 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    Че коя автомобилна компания ще хвърля милиарди за разработка на изцяло нова концепция при положение че и старата се продава на не по-ниска цена?
    —цитат от коментар 69 на Ослик, суслик, паукан


    Старите автомобилни компании са много свързани със сервизната си мрежа, от която печалят още повече. Преди това не бях се замислял за този въпрос. Но примерно, Мерцедес и БМВ имат огромни дълърски и сервизни световни мрежи от които също печелят много. Познавам много хора на които са им резали ръка, крак, глава в Сервиз на БМВ или Мерцедес.

    Тесла от друга страна няма такава мрежа и тя не и е нужна. Електрическата кола няма някаква съществена поддръжка. Механичните компоненти са прости, другото е мощна електроника и елементи които не се състоят от движещи се части.

    Не вярвам старите автомобилни компании скоро да се променят. мисля, че дори ще стане същото каквото Спейс Екс направи с ракетите!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  83. 83 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1682 Весело

    До коментар [#48] от "Realist":

    стига глупости електромобилите са масови преди ДВГ просто н бензин е било по евтино и залязват
    сега акумулаторите не са се придвижили много повече от преди 100-150 години
    400км - 200 в задръстване не стига даже в Калифорния, като включиш отопление как ще е или като в Трабанта ще караш с ушанка

  84. 84 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1669 Любопитно

    Чудя на хората, които не харесват Мъск и това, което прави - що се пенят и хабят да обясняват как колите му не ставали? Ок де, нека не стават, нали вие няма да ги карате и поддържате? Купувате си колите, които искате - на дизел, на бензин, евтини, надежни и сте вие. Какво само се пените и задръствате форума с негативизми, аман от хейтъри... Имам ли шанс някога, си купувам електричката му или нещо подобно и си се оправям както си знам, не ме мислете. Колата си е супер, а т'ва, че в Бантустан нямаме нито парите, нито инфраструктурата за такива коли си е наш проблем. Целия бял свят върви напред, ще се опитаме и ние поне да се присламчим към него...

  85. 85 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#80] от "Norman Granz":

    много са напреднали в биокинематиката.
    а като си спомня откъде са тръгнали.
    едно еднокрако подскачащо роботче:)
    https://www.youtube.com/watch?v=Bd5iEke6UlE

  86. 86 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 764 Неутрално

    75 000 лева... Абсурд... Автомобилът не е твой, защото Тесла не продава резервни части.

    If you are going through hell... Keep going!
  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    стига глупости електромобилите са масови преди ДВГ просто н бензин е било по евтино и залязватсега акумулаторите не са се придвижили много повече от преди 100-150 години400км - 200 в задръстване не стига даже в Калифорния, като включиш отопление как ще е или като в Трабанта ще караш с ушанка
    —цитат от коментар 83 на 1001


    1. Когато ел колите зарязват старши, цената за галон бензин (4 литра ) е била 12 цента (по сегашните цени). Сега цената за галон бензин е няколко стотин пъти повече.

    2. Точно в задръстване (старт- стоп) ел колите са много по- икономични от бензиновите. Питайте хора имащи електрическа или хибридна кола да ви кажат. Една Тесла в старт- стоп режим ще мине 1500 километра. Колкото по- бавно се движи една ел.кола, толкова е по- икономична. Същото е обратно за кола с ДВГ.

    3. А това за отоплението е ОГРОМНА ГЛУПОСТ. Питайте хора, които притежават такива автомобили.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1682 Весело

    До коментар [#79] от "Realist":

    а ти чете ли дребния шрифт
    Срейс есд да е на 0 при 60 мил при изстрелване трябва една 1 секция да се използва 10 пъти засега 50% от върнатите стават за втора употреба но акционерите наливат пари

  89. 89 Профил на Красимир Калудов
    Красимир Калудов
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#24] от "birnic":

    Макар че съм почитател на Илън Мъск заради мащабите на мисленето му, бих искал да каже, че анализът ви е брилянтен и разкрива едно наистина хубаво бъдеще...стига наистина водородът да стане основен източник на енергия. Дано

  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    И батериите са много, ама много по- добри от батериите преди не 100, а преди 20 години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1682 Любопитно

    До коментар [#79] от "Realist":

    отделно че това е технология измислена от българин за прилуняването на Аполо, там колко дължи на НАСА е отделен въпрос

  92. 92 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 920 Весело

    Тия не фалираха ли?
    —цитат от коментар 3 на von_seeckt


    Не.
    СССР фалираха.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  93. 93 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    До коментар [#84] от "Г.Е.М.":

    "Чудя на хората, които не харесват Мъск и това, което прави - що се пенят и хабят да обясняват как колите му не ставали?"

    Колега, Мъск не го харесват хората с руско самосъзнание. Те са лишени от разум, но затова пък надъхани с омраза към прогреса, който странно защо се изплъзва на затлачената им в догми и обскурантизъм втора родина.

    А защо го мразят, съм обяснил в пост No 33.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  94. 94 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Набива се на очи направо желязната корелация между любовта към Русия и омразата към Тесла. Да не повярва човек с какво един американски частник, който си гледа бизнеса някъде там далече, събира такъв негативизъм от здравите сили.

  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3045 Весело

    Като говорим за цената на бензин и цената на електричеството можете да си направите една проста сметка.

    1 Галон (4 литра) = 10-12 киловатчаса ток
    2 литър бензин = 2-3 киловатчаса ток.

    Сравнете цената на бензина на литър (галон) и цената на електричеството. Ако имате и соларни панели, цената за киловатчас ток би трябвало да ви клони към 0.

    Проста сметка, която би направил всеки минал 1-ви клас.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 920 Любопитно

    7000 долара ремонт за три пръста изкривена ламарина Тесла 3, мдаааhttps://cleantechnica.com/2018/05/20/heres-what-7000-of-damage-looks-like-on-a-tesla-model-3/
    —цитат от коментар 23 на Генералисимус Фелдмаршал Путин


    Вие в Сусурлево, Новосибирска область, за гаранции и застраховки да сте чували?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  97. 97 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1952 Любопитно

    Тия не фалираха ли?
    —цитат от коментар 3 на von_seeckt



    До коментар [#3] от "von_seeckt":

    Ама сигурно ти е мног мерак, а?
    Искаш ли да се обзаложим кой ще фалира първи "Тесла" или русия?

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  98. 98 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1952 Любопитно

    [quote#38:"padrino"][/quote]


    До коментар [#38] от "padrino":

    И що не сте на някой "оеèствен ИЖ - електрик", а на скапан мерджо?
    И къде го карате в Европа или русия, а?

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  99. 99 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1669 Любопитно

    До коментар [#93] от "Norman Granz":

    Така е, човек, аз повече на себе си го зададох тоя въпрос с омразата. Аз като не харесвам нещо/някого, не обременявам останалите с моите си мисли и разсъждения. Просто тая масова омраза на българина ми показва защо сме толкова зле в колективен план и доста по-успешни в индивидуален. А това е зле за държавата, за нашата държава, те, другите се оправят и без нас...

  100. 100 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#66] от "Realist":


    model X - прав сте. всичко останало в поста Ви ще изисква нива на дълг- или equity-финансиране, които не са никак реалистични при навлизане на конкурентите и свиване на пазарния дял.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK