Някой от вас тука замисля ли се, че утре в България отново може да се появи един алтернативен синод, както стана през 90-те, и един такъв като Вартоломей да им даде автокефалия?! Не е това начинът.
Тези, ако си мислят, че Вселенският не е премислил кой какво би направил при решението за автокефална украинска църква... Със сигурност е очаквал да помрънкат малко, ама загубата на цяла Украйна за вярата му се е сторила множко. Едва ли украинците биха ходили в "руска" църква... Действията на Путин в Украйна създадоха неприятел на Русия завинаги.
С Руската православна църква с абревиатура КГБ, трудно би могло да се води диалог, а още по-трудно братски. Всъщност за братски вероятно ще боже, но от РПЦ –КГБ искат винаги да са по-големия брат.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Така както България не признава анексията на Крим, защото утре може една южна съседка да анексира Кърджали, така и БПЦ няма да приветства решението на Вартоломей, защото утре може да се появи автокефален алтернативен синод.
Да добавим, че Сърбия има в допълнение и користен интерес - да задържи православната епархия в Черна гора (а също по-малките епархии в Босна и Херцеговина, Хърватия, Словения, Италия и Унгария) и най-вече - да запази претенциите си към Македонската православна църква. Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
До коментар [#14] от "Gligani":Ако подкрепим Руската православна църква, вкарваме си автогол, тъй като същият проблем ще възникне между Сърбия и Македония.
Анексията на Крим е заграбване, нарушение на международното право, ето защо не го подкрепяме. Създаването на независима църква на една независима държава е канонично и същото като възстановяването на независима Българската православна църква, за която българите толкова сме се борили и постигнали, ето защо го подкрепяме.
Е да ама тогава се намесиха Марикон Кобургидиотски и престъпните полицейски орди разгромиха алтернативния синод! А иначе патриарсите на Ерусалим, Александрия и Антиохия са покрепили открито османците при завладяването им на Константинопол!
"Патриархът на Антиохия и целия Изток Йоан Десети и сръбският патриарх Ириней призоваха Вселенския патриарх Вартоломей да възстанови братския диалог с Руската православна църква за решаване на конфликта помежду им, предаде ТАСС. Агенцията се позовава на съвместна декларация на Сръбската православна църква и на Антиохийската православна църква, приета в рамките на посещението на патриарха на Антиохия в Сърбия."
- Щом ТАСС съобщава, четете го наопъки. В това число заглавието тук.
"Вселенската патриаршия да възстанови диалога с Руската църква" да се чете "Руската църква да възстанови диалога с Вселенската патриаршия "
Ако ДС агентите в БПЦ подкрепят Гундяев вярващите в България със сигурност ще намалеят поне наполовина. Много да внимават защото и много им се е насъбрало вече!
+++ Много добър въпрос .Поздрави .
Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
Със сръбския патриарх Ириней всичко е ясно, тук коментарът е напълно излишен. А Йоан Десети нека живее сто години, да е жив и здрав. Но един ден и той ще замине в един по-добър свят. Само че не го виждам къде ще си намери място там. Светите Братя Кирил и Методий, родом от Антиохия, ще посрещнат достойно своя съгражданин рубладжия.
Българският опит показва, че руснаците винаги си вземат своето. То и Дянков се заричаше „да напляска“ братушките, но после си платихме „самоварите“, чу и на американските ни адвокати платихме.
този не знам каквъв е, совен турски масон,з авършил турското военно училище! Но знам, че е конфликтна личност, и дори не разговаря с гръцката архиепископия и нейните представители, а уж и той е грък...
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
Хахаха, намериха се кои да призовават. И двамата хванати за ченгесарските гуши от Вучич и Асад, кво да пеят. Сега чакаме "патриарсите" на Донбас, на Приднестровието и на Венецуела да се изкажат по въпроса. С излизането и на Беларуската Православна църква от руската църковна окупация, в провалената руска федерация християните ще са някакво от много малобройни изповедания. Вероятно ислямът ще е водеща религия. Вероятно и Рамазан Кадиров ще има всички основание да претендира за политическата, икономическата и религиозната власт в Матушката на местните съветски отрепки. Поп Кирчо ще върти черната борса, а Путин ще пише дълги, мрачни спомени в Хага.
Руската църква представлява съставна част от държавния апарат и целенасочено използва инструментариума на религията за психолингвистично програмиране. Църковните служители приучават многомилионното паство към безпрекословно подчинение пред властимащите и способстват не само за правилната етническа самоидентификация, но и стимулират самоутвърждаването на всеки енориаш като държавен патриот. Как да преодолеят абстинентната криза слабокултурните зомби-ватници и да се откажат от илюзорното си превъзходство и въображаемо господаруване, щом Пушкин, Некрасов, Достоевски и Солженицин не са могли да си самопроизведат антидот ?
Алтернативния синод изобщо не беше нещо страшно.От него се уплашиха полковниците от ДС в синодалната палата.В Гърция има десетина синода и никой не ги е оплакал гърците че загиват.Напротив-които и да отиде в Гърция вижда че там са много по-вярващи от нас.
"Руската църква определя ситуацията като най-голямата схизма в християнството от над 1000 години насам."Само да уточним, че Московската църква съществува едва от 6 века. И е производна на Вселенската патриаршия.
Даже и толкова не са, защото страната на москалите, днес по-известна, като Мордор, съществува от близката 1547 г. когато се появява на картата, като мръсно петънце или по-скоро тумор, който от тогава де средата на 20-ти век нараства внушително и покрива 1/6 от сушата. За щастие на последък се наблюдава обратна тенденция, в която бавно но сигурно, човечеството се излекува от сполетялата го чума, наречена Русия.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
диалегес нема да има. помните ли боя за свещоливницата? това предцтои. шефчетата ше се бият до смърт. я ний ше ставаме будисти. БПЦ ного и се иска да се надури на рпц, ама не и стиска. ВЗРИВЯВЯЙ. БЕЗХАРАКТЕРНИ И СТРАХЛИВИ СИНОДАЛНИ СТАРЦИ НЕ НИ ТРЕБВАТ. якшън бе. накрая ше остане само един.
Диалога го прекъсна московското ченге - председателят на Изпълкома на Отдела за идеологическо възпитание към Комитет Государственной Безопасности, полковник Гундяев.
Известен също като трафикант на цигари и други акцизни стоки.
След като преди това се опита да ОТРОВИ пред камерите на телевизията своя брат, вселенския патриарх.
Сега пришпорил двете си подвезомствени "църкви" да искат помирение. Щото усети, че Отделът за идеологическо възпитание към Комитет Государственной Безопасности се поотцепи от Светата Църква.
КРЕМЪЛСКАТА СЕКТА се отцепи от Православното Християнство..."
... след като преди това се опита да ОТРОВИ главите му!
Надлежно документирано и заснето на кадро.
Но понеже московските отровители са абсолютни НЕКАДЪРНИЦИ (виж Скрипал) - не успя. Поповете отказаха руската "почерпка" със светена водица и останаха живи.
За да наритат задника на ОТРОВИТЕЛЯ.
Така Бог въздава своята справедливост на нечестивците.
Да кажем 7 века. Поне оттогава е в Москва. Преди това същата църква е в Киев и Владимир. Но пък то и Българската църква съществува от 150 години. Ако не вярваш питай любимият си Вартоломей - той отказва да признае съществуването на българска църква през средновековието.
"Патриархът на Антиохия и целия Изток Йоан Десети и сръбският патриарх Ириней призоваха Вселенския патриарх Вартоломей да възстанови братския диалог с Руската православна църква..."
Тези дори не знаят, че руската църква прекрати отношенията с вселенската , а не обратно. При тези обстоятелства техният призив означава вселенският ( не на всей Руси, а ВСЕЛЕНСКИЯТ) да ходи да се моли на контрабандиста Гундяев да му позволи да говори с него. Путин е задействал цялата си пета колона в Европа, но резултатът му ще бъде неговият пореден провал. Толкова можем! Все в порядке ,Вова! Все горит, идем ко дну!
"Моля, членовете на католическата секта да не се месят във въпроси които не ги засягат!"
Защо бе, другарю? Като наблюдател не може ли? Аз просто НАБЛЮДАВАМ и КОМЕНТИРАМ - докъде стигнахте московските комунисти в напъните си да подчините християнството.
Докъдето и във всичко останало - в "славянската си дъга", в "евразийския си съюзец", в "овладяването на Космоса"...
И - нека не забравяме - в ИБРИК. :)))))
До никъде. До мизерен провал.
Вие в какво качество ми забранявате да коментирам очевидното? Да не сте повишен в заместник-патриарх?
този не знам каквъв е, совен турски масон,з авършил турското военно училище! Но знам, че е конфликтна личност, и дори не разговаря с гръцката архиепископия и нейните представители, а уж и той е грък...
—цитат от коментар 40 на Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
"...да възстанови братския диалог с Руската православна църква за решаване на конфликта помежду им," =========================================================================== Хм,...братски,...че те и Каин,и Авел са били братя...
Вселенската патриаршия да възстанови диалога с Руската църква, призоваха патриарси -------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ха-хааааа Те тези двамата - Придворния на АСАД "патриарх" и сърбославския такъв да има как щяха да призоват Вартоломей И НОВИЧОКА ДЕТО тамошните Мишкин и Чепика му го поднесоха И ТОЙ ГО ОТКАЗА ДА СИ ГО ИЗПИЕ И ТО ЦЕЛИЯ Ха-хааааааа
Да им имам самочувствието на москалите от всички сфери - при ерефския 1,5 % от световния БВП си придават важност не за 15 процентен принос, ами за всичките 100.
Ето, днес и зама на псувача Лавров, Сергей Рябков, плаши гаргите. Съединенните щати щели да получат още по-твърд отпор, щом си позволяват да спипват за яката тролкини като Елена Хусиянова.
Ако машината на времето върне България в 1978 година, само за денонощие, утре в българските градове щеше да има стотици митинги, осъждащи "срамната клеветническа кампания на САЩ - световният жандарм, подтисник на свободолюбивите народи в цял свят".
Ако ДС агентите в БПЦ подкрепят Гундяев вярващите в България със сигурност ще намалеят поне наполовина. Много да внимават защото и много им се е насъбрало вече!
Истинските вярващи едва се нуждаят от посредници във вярата си в каквото вярват. Важи и за християните, и за евреЙте (за мюсюлманите и другите религии не знам, признавам си без бой😀). Щото тези "посредници" (били те Синод, Патриаршия, или Равинство в Израел) имат чистак мат'рялни интереси, и търсят власт и престиж.
Лично мнение, като агностик (на български май е гностик) До коментар [#32] от "xefgo":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
На европейските карти и атласи от XVI-ти, XVII-ти и дори XVIII-ти век няма държава Русия, има Московия-Тартария. През 1721-ва година модернизаторът Петър Първи официално преустройва Московското царство като европодобна империя и открадва от украинците тяхното историческо наименование ,,Русь”. Императрица Екатерина Втора дава с указ съответствуващо име на московко-татарската маса от регионални общности. Друга нейна заповед произвежда новоизлюпените ,,руси” в ,,славяни”. Конституиращ елемент на руското имперско самосъзнание става нагласения факт, че Руската империя се явява единствената ,,славянска империя”. Оттогава доброволният акт на самоопределяне като ,,русский/русская” имплицитно означава приобщаване към господстващия слой в автократичната държава. Няколковековната култивация дава богати плодове и огромното мнозинство от русите и днес имат имперско самосъзнание. В мисловната им оценъчна дейност сработва условен рефлекс за йерархически пирамидално позициониране на хора и явления. И така, изобретеното име не свидетелства за автохтонен произход. Не отразява сплотяването на жителите в единна общност, традиционно класифицирана като нация. Прилагателното име етноним означава единствено (верно)поданство. През втората половина на XVIII-ти век Русия се отказва от следването на старобългарската реч (езика на православната книжнина и обредно-ритуалното служене) и признава за свой национален език говора на славянизираните фини (,,московско наречие”).
Разправии между свещенници са много смешни! Добре е политиците са малко индиферентни (освен Путин). Иначе - да си спомним Тридесетгодишната Война преди 400 години.
Не ги знам какви "православни" са от масковската адова църква, но първо - НЕ СА ХРИСТИЯНИ. Убиваха попове и миряни, взривяваха църкви, изкореняваха християнството. И с думи и с дела се нарекоха АНТИХРИСТИяни. Оттогава - нито се покаяха, нито прошка поискаха, нито дадоха убедителна заявка за кандидат-християни. Ръсеха със "светена" вода оръдия и миномети в Грузия, в Украйна, в Сирия да убиват братята си. Тероризират, грабят, лъжат и убиват, както дишат! И пак лъжат. И пак лъжат. Масковците НЕ СА ХРИСТИЯНИ. Те са АНТИХРИСТА. Какъв "диалог" и на каква тема с АНТИХРИСТА?
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
Остават грузинската и българската и екипът на послушковците-марионетки на руската църква ще е активиран. Само едно не мога да разбера. Защо призовават Вартоломей след като руските ченгета в Москва казаха, че не искат да говорят с него. Той никога не се е отказвал и не е прекратявал диалога с тях ...:)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Това, което обяснваш е съвсем правилен обзор! Но това се отнася до болшевиките, а не до Руската Църква. Самата църква получи страшни рани от антихриста ленин и обкръжението му, както и терора на Сталин.
До коментар [#77] от "Торбеш":Това, което обяснваш е съвсем правилен обзор! Но това се отнася до болшевиките, а не до Руската Църква.Самата църква получи страшни рани от антихриста ленин и обкръжението му, както и терора на Сталин.
Другарю ЦИВИЛЕН ЕКСкурЗОВОД, не приемам просташкото Ви обръщение на "ти". А извъртането, че "руската църква" не е болшевишка, го кажете на каубойската ми шапка. С обръщение на "Вие", не забравяйте
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
явно и в дневник има руски агенти - що за манипулативно заглавие - "Вселенската патриаршия да възстанови диалога с Руската църква, призоваха патриарси" звучи внушително - "колко ли са?" се питаме ; "кои ли са?" ама се оказва че са двама и то слуги ма Путин редактирайте го бе напр.: "Вселенската патриаршия да възстанови диалога с Руската църква, призоваха ДВАМА ПРОПУТИНСКИ патриарХА"
За сръбският патриарх- ясно, но антиохийският защо ? РПЦ не търси диалог, а доминация на другите, при това без никакво основание за това. Известна е не с дела във вярата, а със сляпото си подчинение на политиката на Кремъл на презрение и подчинение на всички останали нации и етноси. Това какво общо има с Христос ?
Сърбежите и Сирийците са с толкова независими църкви колкото е нашата. През 70те когато Американската Православна Църква обявява самостоятелност, СССР разглежда въпроса като подрива на устоите на Протестантската и Католическа Църква в САЩ и взимат решение на подкрепят АПЦ. Веднага още на другия ден Българската , Сръбската, и всички останали васали на СССР подкрепят Американската Православна Църква. Разбира се това е добре дошло за Руснаците и Българите че и други мераклии от Соца да налазят Америка с поп-полковници от службите. Спомням си по това време какво драпане имаше от страна на милиционерските попове да се уредят да ходят в Америка. Американският Патриарх е роден 1966г - голям ташак. Особено като го сравниш с другите дядковци.
Сирииците са окупирани от руснаците и тяхното мнение е предсказуемо, но стремежа на сърбите да си наденат руски хомот е неразбираем. Ще им трябва столетие за да се откачат.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Сирииците са окупирани от руснаците и тяхното мнение е предсказуемо, но стремежа на сърбите да си наденат руски хомот е неразбираем. Ще им трябва столетие за да се откачат.
Хич не е неразбираемо влечението на Сърбия към Русия Русия единствена подкрепя идеята за Титова Сърбославия Друг е въпросът,че подобно уродливо нещо няма как да просъществува в 21-ви бек
СССР, а сега РФ се стреми към излаз на Средиземно Море. По онова време Титова Югославия бе добен излаз, Албания -също. България няма излаз на Средиземно Море и затова винаги е била пренебрегвана и жертвана от Русия. А Сърбия просто си събира дивидентите от мечтите на Русия. Тъпа геополитика, нямо що ...
"Вселенския патриарх Вартоломей да възстанови братския диалог с Руската православна църква, която прекрати евхаристийното си общение с Вселенската патриаршия, .."
Който го е прекъснал и анатемосва наляво и надясно, той да се извини и да възстанови диалога. Не може руския патриарх да си приписва права, каквито няма. И не е редно , суверенна , голяма християнска държава, да няма автокефална църква, а да се подчинява на Руската. "Ако изгуби административен контрол над Църквата в Украйна, РПЦ губи повече от половината от своите структури, съответно не може да претендира за първенство сред Православните Църкви и практически ще трябва да отстъпи първото място на Украинската Православна Църква. Освен това, при отделянето на УПЦ, която има своя собствена история и традиции, РПЦ ще трябва да ги признае като такива и да се откаже от претенциите си върху тях (да се откаже от идеята и твърденията, че е наследник на Киевска Рус) като по този начин загуби апостолския си произход, тъй като апостол Андрей Първозвани изконно се смята за патрон на украинското православие. А църковната политика в Русия както винаги през последните векове следва държавната политика и е неизменно свързана с нея. Московската Патриаршия неизменно слага знак на абсолютно равенство между духовното единство на православните народи и административното единство на Православната Църква, като приема за неин естествен център Москва, а не например Киев, откъдето тръгва покръстването на източните славянски народи и който векове наред е център на източното православие, много преди Москва да стане център на голяма империя (включително и църковна). " Тука е заровено кучето. Затова и Кирил , и Путин скачат, като ужилени, щом чуят за Автокефална Украинска църква.
Нещо публиката тук е късопаметна. Забравили сте, че когато Вартоломей идва в България, устрои доста скандали и имаше разни претенции. Опита да се държи като началник.
Предлагаш май историчария алтернативная... на друга алтернативна от същия източник.
Нашата е, че Кирил и Методий са родени в Европа Тракия Македония, По него време: Източната римска империя "Византия". Били са високо образовани свещеници и администратори. Кирил е бил изпращан от Константинопол на близки и далечни мисии: на запад, на север, на юг и на изток. Включително: Дамаск.
Масковския самоизпадна в немилост. Затова е това братско общение зов обръщение към Православните народи и Вселенската църква, от две братски: в Сърбия и Сирия.
Патриархът на Антиохия и целия Изток Йоан Десети и сръбският патриарх Ириней призоваха Вселенския патриарх Вартоломей да възстанови братския диалог с Руската православна църква за решаване на конфликта помежду им, предаде ТАСС
Видя се кои "патриарси" са на руска зоб! Чакам и нашият да падне ничком, за срам и позор!
Нещо публиката тук е късопаметна. Забравили сте, че когато Вартоломей идва в България, устрои доста скандали и имаше разни претенции. Опита да се държи като началник.
Защото е началник, бе другарю милиционер! Не се нарича Вселенски защото е пътувал из Вселената. Ей, много неграмотни сте това милиционерите! А Вартоломей отдавна трябваше да набие канчетата на Българските поп-полковници. Ти погрешни мислиш че като Путин И шойгу са ти началници то и Гундяев е. Не, не е!
California Über Alles
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
fio41315648
Рейтинг: 294 ВеселоКак да възстанови нещо, прекратено от путинската църква?
jelev03
Рейтинг: 251 НеутралноЧе откъдя накъдя...
spiegel
Рейтинг: 2044 НеутралноХа-ха, руските приятели от Сирия и Сърбия се правят на посредници. Руснаците веят бели знамена с кафяви петна. Няма да стане.
wwwtoчkacom
Рейтинг: 937 ЛюбопитноМного ми е интересно какво ще стане, ако Вселеската патриаршия не възстанови диалога с Руската църква?
Апокалипсис някакъв, или нещо по-страшно?
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2476 НеутралноТав.Гундяев да коленичи и да се покае...само така ще има диалог!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...palav_nik
Рейтинг: 784 Неутрално"Руската църква определя ситуацията като най-голямата схизма в християнството от над 1000 години насам."
Само да уточним, че Московската църква съществува едва от 6 века. И е производна на Вселенската патриаршия.
Gligani
Рейтинг: 466 НеутралноНякой от вас тука замисля ли се, че утре в България отново може да се появи един алтернативен синод, както стана през 90-те, и един такъв като Вартоломей да им даде автокефалия?! Не е това начинът.
puknatastotinka
Рейтинг: 466 ВеселоТези, ако си мислят, че Вселенският не е премислил кой какво би направил при решението за автокефална украинска църква... Със сигурност е очаквал да помрънкат малко, ама загубата на цяла Украйна за вярата му се е сторила множко. Едва ли украинците биха ходили в "руска" църква... Действията на Путин в Украйна създадоха неприятел на Русия завинаги.
hammurabi
Рейтинг: 352 НеутралноС Руската православна църква с абревиатура КГБ, трудно би могло да се води диалог, а още по-трудно братски. Всъщност за братски вероятно ще боже, но от РПЦ –КГБ искат винаги да са по-големия брат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pfb36380165
Рейтинг: 237 НеутралноВселенският патриарх си върши работата като истински църковен водач и няма нужда от съвета на
Путинските подопечни църковни мишки.
4ort
Рейтинг: 2849 НеутралноИнтересно какво ще бъде мнението на офицера Симеонов от ДС, който по съвместителство е български патриарх?
Имам време да питам всеки идиот.Gligani
Рейтинг: 466 НеутралноТака както България не признава анексията на Крим, защото утре може една южна съседка да анексира Кърджали, така и БПЦ няма да приветства решението на Вартоломей, защото утре може да се появи автокефален алтернативен синод.
plamen_b
Рейтинг: 1737 НеутралноДа добавим, че Сърбия има в допълнение и користен интерес - да задържи православната епархия в Черна гора (а също по-малките епархии в Босна и Херцеговина, Хърватия, Словения, Италия и Унгария) и най-вече - да запази претенциите си към Македонската православна църква.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
hammurabi
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#14] от "Gligani":
Ако подкрепим Руската православна църква, вкарваме си автогол, тъй като същият проблем ще възникне между Сърбия и Македония.
evtimvz
Рейтинг: 1368 НеутралноРазбира се, че сърбите и сирийците ще подкрепят руския агент (патриарх)
Gligani
Рейтинг: 466 НеутралноМисля, че нашите нито ще подкрепят Вартоломей, нито Руската ПЦ. Ще предложат да се обсъди с другите църкви.
spiegel
Рейтинг: 2044 НеутралноДо коментар [#14] от "Gligani":
Анексията на Крим е заграбване, нарушение на международното право, ето защо не го подкрепяме. Създаването на независима църква на една независима държава е канонично и същото като възстановяването на независима Българската православна църква, за която българите толкова сме се борили и постигнали, ето защо го подкрепяме.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
himler
Рейтинг: 600 НеутралноДо коментар [#8] от "Gligani":
Е да ама тогава се намесиха Марикон Кобургидиотски и престъпните полицейски орди разгромиха алтернативния синод! А иначе патриарсите на Ерусалим, Александрия и Антиохия са покрепили открито османците при завладяването им на Константинопол!
Marin Pavlov
Рейтинг: 524 НеутралноБил казал ТАСС - тел агенция на Съв Съюз!!!
Че сръбския патриарх бил казал.
Моля, моля!
Това е с нулева стойност!!!
samurai11
Рейтинг: 536 НеутралноПутин,Гундяев и цялата останала сволоч да проявят смирение и да се покаят!!!
stanislavdi
Рейтинг: 1861 НеутралноНа Русия не й трябват други православни, завчера научихме, че #райнаш
.
Рейтинг: 1807 НеутралноАбе така ли се връщат 25 милиона долара лапнати от Константинопол за афтокефалията...
plebs
Рейтинг: 294 Весело"Патриархът на Антиохия и целия Изток Йоан Десети и сръбският патриарх Ириней призоваха Вселенския патриарх Вартоломей да възстанови братския диалог с Руската православна църква за решаване на конфликта помежду им, предаде ТАСС. Агенцията се позовава на съвместна декларация на Сръбската православна църква и на Антиохийската православна църква, приета в рамките на посещението на патриарха на Антиохия в Сърбия."
- Щом ТАСС съобщава, четете го наопъки. В това число заглавието тук.
"Вселенската патриаршия да възстанови диалога с Руската църква"
да се чете
"Руската църква да възстанови диалога с Вселенската патриаршия "
:)
Онуфри
Рейтинг: 1810 ВеселоТо пък една църква !
На гундяевчето сборището !!!
: ) Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
bez_ime2
Рейтинг: 294 НеутралноХо-хо-хо, любовниците на Гундяев започнаха да вият...
Полковник за европейско развитие на България
Рейтинг: 1441 НеутралноНо гръцката патриаршия си отмъщава за съюза на Русия с Турция.
Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.bez_ime2
Рейтинг: 294 НеутралноАко беше чел малко повече вместо да се кланяш на Бащицата, щеше да знаеш, че Гръцката и Вселенската патриаршия са две независими институции...
dorn
Рейтинг: 1986 НеутралноГундяи наметнат с чул да ходи и чака пред вратата на вселенската патриаршия за опрощение на греховете !
xefgo
Рейтинг: 555 НеутралноАко ДС агентите в БПЦ подкрепят Гундяев вярващите в България със сигурност ще намалеят поне наполовина. Много да внимават защото и много им се е насъбрало вече!
инфлация плюс рецесия
Рейтинг: 660 Неутрално"вселенски" патриарх, чиято вселена е един квартал в Истанбул,
небръснат от никой.
Peni Nikol
Рейтинг: 5780 НеутралноИ защо Вселенският патриарх, а гундяев и путя кога ще се смирят и покаят?
Peni NikolРадко - СВОБОДА или РОССИЯ
Рейтинг: 1040 Неутрално+++ Много добър въпрос .Поздрави . Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
Practic
Рейтинг: 346 НеутралноСъс сръбския патриарх Ириней всичко е ясно, тук коментарът е напълно излишен.
А Йоан Десети нека живее сто години, да е жив и здрав. Но един ден и той ще замине в един по-добър свят. Само че не го виждам къде ще си намери място там. Светите Братя Кирил и Методий, родом от Антиохия, ще посрещнат достойно своя съгражданин рубладжия.
ebf52574941
Рейтинг: 294 НеутралноБългарският опит показва, че руснаците винаги си вземат своето. То и Дянков се заричаше „да напляска“ братушките, но после си платихме „самоварите“, чу и на американските ни адвокати платихме.
Judjuk
Рейтинг: 2841 НеутралноФанариотът едва ли го е направил безвъзмездно.
Judjukglh451118348
Рейтинг: 306 НеутралноСектата на КГБ, наречена руска православна църква, очаквано активира агентурата си в Сърбия и Сирия.
джендър NATO generals
Рейтинг: 1059 Неутралнотози не знам каквъв е, совен турски масон,з авършил турското военно училище! Но знам, че е конфликтна личност, и дори не разговаря с гръцката архиепископия и нейните представители, а уж и той е грък...
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токSchopenberg
Рейтинг: 638 НеутралноХахаха, намериха се кои да призовават. И двамата хванати за ченгесарските гуши от Вучич и Асад, кво да пеят. Сега чакаме "патриарсите" на Донбас, на Приднестровието и на Венецуела да се изкажат по въпроса. С излизането и на Беларуската Православна църква от руската църковна окупация, в провалената руска федерация християните ще са някакво от много малобройни изповедания. Вероятно ислямът ще е водеща религия. Вероятно и Рамазан Кадиров ще има всички основание да претендира за политическата, икономическата и религиозната власт в Матушката на местните съветски отрепки. Поп Кирчо ще върти черната борса, а Путин ще пише дълги, мрачни спомени в Хага.
Navigare Necesse EstValentin Ianev
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#8] от "Gligani":Защо не?
З
Practic
Рейтинг: 346 НеутралноРуската църква представлява съставна част от държавния апарат и целенасочено използва инструментариума на религията за психолингвистично програмиране. Църковните служители приучават многомилионното паство към безпрекословно подчинение пред властимащите и способстват не само за правилната етническа самоидентификация, но и стимулират самоутвърждаването на всеки енориаш като държавен патриот. Как да преодолеят абстинентната криза слабокултурните зомби-ватници и да се откажат от илюзорното си превъзходство и въображаемо господаруване, щом Пушкин, Некрасов, Достоевски и Солженицин не са могли да си самопроизведат антидот ?
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1828 НеутралноАлтернативния синод изобщо не беше нещо страшно.От него се уплашиха полковниците от ДС в синодалната палата.В Гърция има десетина синода и никой не ги е оплакал гърците че загиват.Напротив-които и да отиде в Гърция вижда че там са много по-вярващи от нас.
Hawaii
Рейтинг: 6676 ВеселоХа-хааааа
Ишпионите Чапай и Петка....пардон
Мишкин и Чепика ли преброиха "милионите"
които тролите.......ха-хааааааа
buran007
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#7] от "palav_nik":
зер българскате ае е произвела от небето
bez_ime2
Рейтинг: 294 НеутралноПрав си, Сорос му е платил, хо-хо-хо... Ще ви побърка тоя. Сорос, хо-хо-хо.
Viva la Evolution
Рейтинг: 909 НеутралноДаже и толкова не са, защото страната на москалите, днес по-известна, като Мордор, съществува от близката 1547 г. когато се появява на картата, като мръсно петънце или по-скоро тумор, който от тогава де средата на 20-ти век нараства внушително и покрива 1/6 от сушата. За щастие на последък се наблюдава обратна тенденция, в която бавно но сигурно, човечеството се излекува от сполетялата го чума, наречена Русия. Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
султана глаушева
Рейтинг: 352 НеутралноНе чакай добро от фанариот!
Мърфи е оптимист!angevins
Рейтинг: 1134 Неутралнокремълските корифеи първо разделиха славянския свят , сега ще разделят православните
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...wre501051215
Рейтинг: 3448 НеутралноДо коментар [#8] от "Gligani":
Нма как.Тук имаме местна църква?В Украйна няма такава до сега.
Hawaii
Рейтинг: 6676 ВеселоНищо няма да разделят
КРЕМЪЛСКАТА СЕКТА се отцепи от Православното Християнство
превръщайки се в МАЛКА ЗЛОБНА, ПОДЛАЙВАЩА ОТСТРАНИ СЕКТА
която СЕКТА НИКОЙ НЕ Я БРЪСНЕ ЗА НИЩО
bez_ime2
Рейтинг: 294 НеутралноСултнке, ама аз и от русиянин не чакам нищо добро, хо-хо-хо...
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2476 НеутралноУчудващо какви църковни радетели са нашите русораби-атеисти!Ама когато е за руските интереси....и ходжи ще станат...и далайлами.....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...galiwer1880
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#23] от "samurai11":
Чакай от умрял писмо и комунист покаяние.
galiwer1880
Рейтинг: 294 ВеселоДо коментар [#7] от "palav_nik":
Ама съгласи се ,че друго звучи 1000 години.
scott
Рейтинг: 1103 Неутралнодиалегес нема да има.
помните ли боя за свещоливницата?
това предцтои. шефчетата ше се бият до смърт. я ний ше ставаме будисти.
БПЦ ного и се иска да се надури на рпц, ама не и стиска.
ВЗРИВЯВЯЙ. БЕЗХАРАКТЕРНИ И СТРАХЛИВИ СИНОДАЛНИ СТАРЦИ НЕ НИ ТРЕБВАТ.
якшън бе. накрая ше остане само един.
Norman Granz
Рейтинг: 4783 НеутралноДиалога го прекъсна московското ченге - председателят на Изпълкома на Отдела за идеологическо възпитание към Комитет Государственной Безопасности, полковник Гундяев.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Известен също като трафикант на цигари и други акцизни стоки.
След като преди това се опита да ОТРОВИ пред камерите на телевизията своя брат, вселенския патриарх.
Сега пришпорил двете си подвезомствени "църкви" да искат помирение. Щото усети, че Отделът за идеологическо възпитание към Комитет Государственной Безопасности се поотцепи от Светата Църква.
Айде чупката!
Norman Granz
Рейтинг: 4783 НеутралноДо коментар [#52] от "Hawaii":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."Нищо няма да разделят
КРЕМЪЛСКАТА СЕКТА се отцепи от Православното Християнство..."
... след като преди това се опита да ОТРОВИ главите му!
Надлежно документирано и заснето на кадро.
Но понеже московските отровители са абсолютни НЕКАДЪРНИЦИ (виж Скрипал) - не успя. Поповете отказаха руската "почерпка" със светена водица и останаха живи.
За да наритат задника на ОТРОВИТЕЛЯ.
Така Бог въздава своята справедливост на нечестивците.
Амин.
Virgin
Рейтинг: 753 НеутралноДа кажем 7 века. Поне оттогава е в Москва.
Преди това същата църква е в Киев и Владимир.
Но пък то и Българската църква съществува от 150 години.
Ако не вярваш питай любимият си Вартоломей - той отказва да признае съществуването на българска църква през средновековието.
Virgin
Рейтинг: 753 ВеселоМоля, членовете на католическата секта да не се месят във въпроси които не ги засягат!
Дон Кихот
Рейтинг: 1328 Весело"Патриархът на Антиохия и целия Изток Йоан Десети и сръбският патриарх Ириней призоваха Вселенския патриарх Вартоломей да възстанови братския диалог с Руската православна църква..."
Тези дори не знаят, че руската църква прекрати отношенията с вселенската , а не обратно. При тези обстоятелства техният призив означава вселенският ( не на всей Руси, а ВСЕЛЕНСКИЯТ) да ходи да се моли на контрабандиста Гундяев да му позволи да говори с него.
Путин е задействал цялата си пета колона в Европа, но резултатът му ще бъде неговият пореден провал. Толкова можем!
Все в порядке ,Вова! Все горит, идем ко дну!
block
Рейтинг: 1266 Неутралноми тогава що му се връзвате? забавлявайте си се там с гундяев, махайте с кандила и дишайте спокойно :)
Hawaii
Рейтинг: 6676 ВеселоХа-хаааааааа
ПУТИНОСЛАВЦИТЕ - АТЕИСТИ - ЛЕНИНИСТИ - ПУТИНИСТИ наричат
МИЛИАРДНИЯ КАТОЛИЧЕСКИ СВЯТ "секта"
Ха-хааааааа
НЯМА ТАКОВА БЕЗСРАМИЕ
Г Н У ССССССССССС
block
Рейтинг: 1266 Неутралнонякак тъжно звучиш. що така? все пак нали става въпрос за РПЦ?
Norman Granz
Рейтинг: 4783 НеутралноДо коментар [#61] от "Virgin":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."Моля, членовете на католическата секта да не се месят във въпроси които не ги засягат!"
Защо бе, другарю? Като наблюдател не може ли? Аз просто НАБЛЮДАВАМ и КОМЕНТИРАМ - докъде стигнахте московските комунисти в напъните си да подчините християнството.
Докъдето и във всичко останало - в "славянската си дъга", в "евразийския си съюзец", в "овладяването на Космоса"...
И - нека не забравяме - в ИБРИК. :)))))
До никъде. До мизерен провал.
Вие в какво качество ми забранявате да коментирам очевидното? Да не сте повишен в заместник-патриарх?
block
Рейтинг: 1266 Неутралнои рептил, и рептил :)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Norman Granz
Рейтинг: 4783 НеутралноДо коментар [#64] от "Hawaii":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.".... ПУТИНОСЛАВЦИТЕ - АТЕИСТИ - ЛЕНИНИСТИ - ПУТИНИСТИ наричат
МИЛИАРДНИЯ КАТОЛИЧЕСКИ СВЯТ "секта"..."
Хахаха, нямат срам, нали? :))))
Valeri Ivanov
Рейтинг: 524 Неутрално"...да възстанови братския диалог с Руската православна църква за решаване на конфликта помежду им,"
===========================================================================
Хм,...братски,...че те и Каин,и Авел са били братя...
Norman Granz
Рейтинг: 4783 НеутралноДо коментар [#68] от "blockblock":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Леля Ушанка Ботушева е готова с голи гърди за брани вярата в Светата Троица: Ленин-Сталин-Путин.
Hawaii
Рейтинг: 6676 ВеселоВселенската патриаршия да възстанови диалога с Руската църква, призоваха патриарси
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ха-хааааа
Те тези двамата - Придворния на АСАД "патриарх" и сърбославския такъв
да има как щяха да призоват Вартоломей
И НОВИЧОКА ДЕТО тамошните Мишкин и Чепика му го поднесоха
И ТОЙ ГО ОТКАЗА ДА СИ ГО ИЗПИЕ И ТО ЦЕЛИЯ
Ха-хааааааа
Practic
Рейтинг: 346 НеутралноДа им имам самочувствието на москалите от всички сфери - при ерефския 1,5 % от световния БВП си придават важност не за 15 процентен принос, ами за всичките 100.
Ето, днес и зама на псувача Лавров, Сергей Рябков, плаши гаргите. Съединенните щати щели да получат още по-твърд отпор, щом си позволяват да спипват за яката тролкини като Елена Хусиянова.
Ако машината на времето върне България в 1978 година, само за денонощие, утре в българските градове щеше да има стотици митинги, осъждащи "срамната клеветническа кампания на САЩ - световният жандарм, подтисник на свободолюбивите народи в цял свят".
МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
Рейтинг: 237 НеутралноИстинските вярващи едва се нуждаят от посредници във вярата си в каквото вярват. Важи и за християните, и за евреЙте (за мюсюлманите и другите религии не знам, признавам си без бой😀). Щото тези "посредници" (били те Синод, Патриаршия, или Равинство в Израел) имат чистак мат'рялни интереси, и търсят власт и престиж.
Лично мнение, като агностик (на български май е гностик)
До коментар [#32] от "xefgo":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
Practic
Рейтинг: 346 НеутралноНа европейските карти и атласи от XVI-ти, XVII-ти и дори XVIII-ти век няма държава Русия, има Московия-Тартария. През 1721-ва година модернизаторът Петър Първи официално преустройва Московското царство като европодобна империя и открадва от украинците тяхното историческо наименование ,,Русь”. Императрица Екатерина Втора дава с указ съответствуващо име на московко-татарската маса от регионални общности. Друга нейна заповед произвежда новоизлюпените ,,руси” в ,,славяни”. Конституиращ елемент на руското имперско самосъзнание става нагласения факт, че Руската империя се явява единствената ,,славянска империя”. Оттогава доброволният акт на самоопределяне като ,,русский/русская” имплицитно означава приобщаване към господстващия слой в автократичната държава. Няколковековната култивация дава богати плодове и огромното мнозинство от русите и днес имат имперско самосъзнание. В мисловната им оценъчна дейност сработва условен рефлекс за йерархически пирамидално позициониране на хора и явления. И така, изобретеното име не свидетелства за автохтонен произход. Не отразява сплотяването на жителите в единна общност, традиционно класифицирана като нация. Прилагателното име етноним означава единствено (верно)поданство. През втората половина на XVIII-ти век Русия се отказва от следването на старобългарската реч (езика на православната книжнина и обредно-ритуалното служене) и признава за свой национален език говора на славянизираните фини (,,московско наречие”).
Сатана Ликующий
Рейтинг: 1608 НеутралноРазправии между свещенници са много смешни! Добре е политиците са малко индиферентни (освен Путин). Иначе - да си спомним Тридесетгодишната Война преди 400 години.
Само простите хора си мислят, че има прости неща!Торбеш
Рейтинг: 1751 НеутралноНе ги знам какви "православни" са от масковската адова църква, но
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.първо - НЕ СА ХРИСТИЯНИ.
Убиваха попове и миряни,
взривяваха църкви,
изкореняваха християнството.
И с думи и с дела се нарекоха АНТИХРИСТИяни.
Оттогава - нито се покаяха, нито прошка поискаха, нито дадоха убедителна заявка за кандидат-християни.
Ръсеха със "светена" вода оръдия и миномети в Грузия, в Украйна, в Сирия да убиват братята си.
Тероризират, грабят, лъжат и убиват, както дишат!
И пак лъжат. И пак лъжат.
Масковците НЕ СА ХРИСТИЯНИ.
Те са АНТИХРИСТА.
Какъв "диалог" и на каква тема с АНТИХРИСТА?
penetrating
Рейтинг: 8294 НеутралноОстават грузинската и българската и екипът на послушковците-марионетки на руската църква ще е активиран.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСамо едно не мога да разбера. Защо призовават Вартоломей след като руските ченгета в Москва казаха, че не искат да говорят с него. Той никога не се е отказвал и не е прекратявал диалога с тях ...:)
Norman Granz
Рейтинг: 4783 НеутралноДо коментар [#77] от "Торбеш":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."Ръсеха със "светена" вода оръдия и миномети в Грузия, в Украйна, в Сирия да убиват братята си."
И преди да заминат на фронта, целуваха иконата на АНТИХРИСТА:
http://euromaidanpress.com/wp-content/uploads/2015/06/wDuELY21.jpg
Моритури те ЦЕЛУВАНТ. :))))
Това е ЦЪРКВА, колкото офицерът Гундяев е ПАТРИАРХ.
Hawaii
Рейтинг: 6676 ВеселоС годините Кремълската СЕКТА ще се изроди в СЕКТА НА ИСЛЯМА
Като в Татаро-монголските времена
Сатана Ликующий
Рейтинг: 1608 НеутралноДо коментар [#77] от "Торбеш":
Само простите хора си мислят, че има прости неща!Това, което обяснваш е съвсем правилен обзор!
Но това се отнася до болшевиките, а не до Руската Църква.
Самата църква получи страшни рани от антихриста ленин и обкръжението му, както и терора на Сталин.
Торбеш
Рейтинг: 1751 НеутралноДругарю ЦИВИЛЕН ЕКСкурЗОВОД, не приемам просташкото Ви обръщение на "ти".
А извъртането, че "руската църква" не е болшевишка, го кажете на каубойската ми шапка. С обръщение на "Вие", не забравяйте Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
bgpatriot
Рейтинг: 541 Неутралноявно и в дневник има руски агенти - що за манипулативно заглавие -
"Вселенската патриаршия да възстанови диалога с Руската църква, призоваха патриарси"
звучи внушително - "колко ли са?" се питаме ; "кои ли са?"
ама се оказва че са двама и то слуги ма Путин
редактирайте го бе напр.:
"Вселенската патриаршия да възстанови диалога с Руската църква, призоваха ДВАМА ПРОПУТИНСКИ патриарХА"
samoedin
Рейтинг: 4372 НеутралноЗа сръбският патриарх- ясно, но антиохийският защо ? РПЦ не търси диалог, а доминация на другите, при това без никакво основание за това. Известна е не с дела във вярата, а със сляпото си подчинение на политиката на Кремъл на презрение и подчинение на всички останали нации и етноси. Това какво общо има с Христос ?
dnevnikar
Рейтинг: 3948 Неутралносеки 4ти км
Вселенската е първа сред равни.
Как би могла да наруши кефа на автокефалная??
Отказът е резултат от собствен свободен избор.
Downgrade: от Рим 3.0 на Дамаск 2.0.
До коментар [#4] от "spiegel":
Ха-ха, руските приятели от Сирия и Сърбия се правят на посредници. Руснаците веят бели знамена с кафяви петна. Няма да стане.
Pontif
Рейтинг: 3430 НеутралноСърбежите и Сирийците са с толкова независими църкви колкото е нашата.
California Über AllesПрез 70те когато Американската Православна Църква обявява самостоятелност, СССР разглежда въпроса като подрива на устоите на Протестантската и Католическа Църква в САЩ и взимат решение на подкрепят АПЦ. Веднага още на другия ден Българската , Сръбската, и всички останали васали на СССР подкрепят Американската Православна Църква. Разбира се това е добре дошло за Руснаците и Българите че и други мераклии от Соца да налазят Америка с поп-полковници от службите. Спомням си по това време какво драпане имаше от страна на милиционерските попове да се уредят да ходят в Америка.
Американският Патриарх е роден 1966г - голям ташак. Особено като го сравниш с другите дядковци.
dnevnikar
Рейтинг: 3948 НеутралноUNITED EU UNION
Папата от неосъществения трети Рим забравя,
че "руската" му "църква" е антицърква, от 1917.
1917 пък е 1000 години след обявяване през 917
на Българската православна християнска църква
за автокефална.
Междувременно: църкви в Киевска Рус, преди Москва (Mosque?),
преди савецки.
До коментар [#7] от "palav_nik":
"Руската църква определя ситуацията като най-голямата схизма в християнството от над 1000 години насам."
Само да уточним, че Московската църква съществува едва от 6 века. И е производна на Вселенската патриаршия.
Корки
Рейтинг: 2697 НеутралноСирииците са окупирани от руснаците и тяхното мнение е предсказуемо, но стремежа на сърбите да си наденат руски хомот е неразбираем. Ще им трябва столетие за да се откачат.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Hawaii
Рейтинг: 6676 НеутралноХич не е неразбираемо влечението на Сърбия към Русия
Русия единствена подкрепя идеята за Титова Сърбославия
Друг е въпросът,че подобно уродливо нещо
няма как да просъществува в 21-ви бек
Jessika
Рейтинг: 1501 ГневноИ защо се обръщат към Вселенския патриарх, а не към московския?
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Кой прекрати отношенията, а?!
uq
Рейтинг: 2427 НеутралноБраво дедо Неофите, че не си сред тези.
Сатана Ликующий
Рейтинг: 1608 НеутралноДо коментар [#89] от "Hawaii":
Само простите хора си мислят, че има прости неща!СССР, а сега РФ се стреми към излаз на Средиземно Море. По онова време Титова Югославия бе добен излаз, Албания -също. България няма излаз на Средиземно Море и затова винаги е била пренебрегвана и жертвана от Русия. А Сърбия просто си събира дивидентите от мечтите на Русия. Тъпа геополитика, нямо що ...
One Hour
Рейтинг: 352 Весело"Вселенския патриарх Вартоломей да възстанови братския диалог с Руската православна църква, която прекрати евхаристийното си общение с Вселенската патриаршия, .."
Ще..ама друг път
Роси
Рейтинг: 8073 НеутралноКойто го е прекъснал и анатемосва наляво и надясно, той да се извини и да възстанови диалога. Не може руския патриарх да си приписва права, каквито няма. И не е редно , суверенна , голяма християнска държава, да няма автокефална църква, а да се подчинява на Руската.
"Ако изгуби административен контрол над Църквата в Украйна, РПЦ губи повече от половината от своите структури, съответно не може да претендира за първенство сред Православните Църкви и практически ще трябва да отстъпи първото място на Украинската Православна Църква.
Освен това, при отделянето на УПЦ, която има своя собствена история и традиции, РПЦ ще трябва да ги признае като такива и да се откаже от претенциите си върху тях (да се откаже от идеята и твърденията, че е наследник на Киевска Рус) като по този начин загуби апостолския си произход, тъй като апостол Андрей Първозвани изконно се смята за патрон на украинското православие. А църковната политика в Русия както винаги през последните векове следва държавната политика и е неизменно свързана с нея.
Московската Патриаршия неизменно слага знак на абсолютно равенство между духовното единство на православните народи и административното единство на Православната Църква, като приема за неин естествен център Москва, а не например Киев, откъдето тръгва покръстването на източните славянски народи и който векове наред е център на източното православие, много преди Москва да стане център на голяма империя (включително и църковна). "
Тука е заровено кучето. Затова и Кирил , и Путин скачат, като ужилени, щом чуят за Автокефална Украинска църква.
dnevnikar
Рейтинг: 3948 НеутралноВИИ Маркс имени Лелина
#райком
#райсъвет
...
...
Зарежи питомното, па гони диво.
Имахме си земен рай, хубаво звучя, но... Светът ни мина път ;)
До коментар [#24] от "stanislavdi":
На Русия не й трябват други православни, завчера научихме, че #райнаш
ahasver
Рейтинг: 812 НеутралноНещо публиката тук е късопаметна. Забравили сте, че когато Вартоломей идва в България, устрои доста скандали и имаше разни претенции. Опита да се държи като началник.
dnevnikar
Рейтинг: 3948 НеутралноUNITED EU UNION
Предлагаш май историчария алтернативная...
на друга алтернативна от същия източник.
Нашата е, че Кирил и Методий са родени в Европа Тракия Македония,
По него време: Източната римска империя "Византия".
Били са високо образовани свещеници и администратори.
Кирил е бил изпращан от Константинопол на близки и далечни мисии:
на запад, на север, на юг и на изток.
Включително: Дамаск.
До коментар [#36] от "Practic":
Светите Братя Кирил и Методий, родом от Антиохия, ще посрещнат достойно своя съгражданин рубладжия.
dnevnikar
Рейтинг: 3948 Неутралносеки 4ти км
Масковския самоизпадна в немилост.
Затова е това братско общение зов обръщение към Православните народи и Вселенската църква, от две братски: в Сърбия и Сирия.
До коментар [#90] от "Jessika":
И защо се обръщат към Вселенския патриарх, а не към московския?
Кой прекрати отношенията, а?!
Alexander97
Рейтинг: 1797 НеутралноПатриархът на Антиохия и целия Изток Йоан Десети и сръбският патриарх Ириней призоваха Вселенския патриарх Вартоломей да възстанови братския диалог с Руската православна църква за решаване на конфликта помежду им, предаде ТАСС
Видя се кои "патриарси" са на руска зоб!
Чакам и нашият да падне ничком, за срам и позор!
Pontif
Рейтинг: 3430 НеутралноЗащото Московският "патриарх" им е наредил. Как пак при него да отидат. Мисли! :) California Über Alles
Pontif
Рейтинг: 3430 НеутралноЗащото е началник, бе другарю милиционер! Не се нарича Вселенски защото е пътувал из Вселената. Ей, много неграмотни сте това милиционерите! А Вартоломей отдавна трябваше да набие канчетата на Българските поп-полковници.
Ти погрешни мислиш че като Путин И шойгу са ти началници то и Гундяев е. Не, не е! California Über Alles