Китай открива най-дългия морски мост в света

Китай открива най-дългия морски мост в света

© Associated Press



Най-дългият морски мост в света ще бъде открит утре в Китай. Той свързва Хонконг, Макао и южния китайски град Джухай. На церемонията ще присъстват китайският президент Си Цзинпин, ръководителката на Хонконг Кари Лам и други високопоставени лица, информира ДПА.


Петдесет и пет километровото съоръжение, включващо шосеен път, мост, изкуствени острови и подводни тунели, е част от амбициозната инициатива на Пекин за икономическо интегриране на 11 града от делтата на Перлената река, включително Хонконг и Макао, две бивши европейски колонии, върнати на Китай през 90-те години.


Мостът, който първоначално трябваше да бъде открит през 2016 година, ще бъде отворен за обществеността в сряда.




Макар да е инженерен подвиг, чието приключване отне едно десетилетие, мостът е посрещнат с безразличие или с пренебрежение от много жители на Хонконг заради забавянето, надхвърлянето на бюджета и недоверието към него като към поредния символ на желанието на Китай да интегрира града, в който мнозина предпочитат той да остане автономен.


Китай открива най-дългия морски мост в света

© Associated Press


Всичко това е ненужно (...), при условие че имаме морски, въздушен наземен транспорт във всяка посока. За какво ни е още един мост, пита Клаудиа Мо, продемократичен депутат и един от критиците на моста. По думите на Мо мостът е един от няколкото мегапроекта, започнати от правителството на Хонконг, с които да се подчертае тясната връзка на града с Китай.


На други жители на Хонконг не им харесва цената, която се повиши до 48 млрд. юана (6.4 млрд. евро). Хонконг ще плати 8,67 млрд. юана от основния мост и още милиарди за връзки с пътища и гранични пунктове. Това е огромна цена за мост, който няма да бъде напълно отворен за обществеността. Преминаването му ще изисква специално разрешително в зависимост от частите на моста и повечето ползващи го ще трябва да взимат специален автобус или друг вид транспорт, за да преминат в Макао или Китай.


Хонконгското министерство на транспорта съобщи, че бюджетът за строежа на моста е надхвърлен заради непредвидени проблеми, свързани със строителството в открито море, повишаването на цената на труда и материалите, както и доуточняване на схемите на дизайна и конструкцията.



Инженерът Алберт Лай, който е изразявал по-рано притесненията си за моста в медиите, каза, че много от проблемите е можело да не се появят, ако е имало по-добро планиране и предварително проучване на местата за строителство. Той каза, че политическият натиск да се приключи по-бързо мостът е накарал инженерите да използват по-рискова технология. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    55 км мост! Как е, а? Дунав колко е широка, да попитам?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  2. 2 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 324 Весело

    Айдеее кримският отече във водата на мегаамбициите.

  3. 3 Профил на .
    .
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Моста е правен в изключително трудни условия, много специалисти са твърдяли че е невъзможен и проблемите неразрешими.

  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6582 Любопитно

    До коментар [#1] от "Пешката":

    А варненският канал ?

    [email protected]
  5. 5 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1022 Весело

    комунистическа му работа... мост с ограничен режим на ползване... профукали $8 милярда да возат селените от мейнленда с рейсове у макао да си харчат ьоаните у казината

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    Всеки мегапроект е обременен.
    От много очаквания - национални, икономически, символни...
    От вечните доплащания - не съм чул някъде парите да са стигнали.
    От предварително заложените критики - дори да се свърши останалата работа навреме и за същите пари, все някой ще пита - и кво?

    Еретик
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално
  9. 9 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Каквото и да се приказва, това е връх в технологиите на мостовото строителство.
    Като професионалист го приветствам.

  10. 10 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#2] от "димитър димитров":

    За Европа е най-дългият.
    А да сравняваш двата ме навежда на едни разсъждения...

  11. 11 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ III
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ III
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Клипът беше много тъп.

  12. 12 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Предишният рекорд пак си беше в Китай - в град Чиндао - цялото съоръжение е 42 км.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2822 Весело

    Интересно защо на китайците от Хонг-Конг име се правят пречки да пътуват в Китай?! Нали са (уж) една страна?!

  14. 14 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Защото Хонконг до неотдавна не беше на Китай!
    Там икономиката,финансите,стандарта на живот са коренно различни!

  15. 15 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    Китай е велик , но най ме е страх ,да не се отвори наистина пътя на коприната и да плъзнат китайците по света , ще е последното чудо за земното кълбо .

  16. 16 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#15] от "edin drug":

    Работливи са, учат се, не са религиозни фанатици... точно обратното на ордите които идват от Близкия Изток и Африка.

    ФБР е има статистика на криминалните деяния на извършителите и жертвите. Статистиката показва, че най ниска престъпност имат азиатците, следвани от белите, латиносите и на последно място - негрите.

    Та такива работи...

  17. 17 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6129 Неутрално

    Скоро ще опънат и мост през Каспийско море, както е тръгнало. За новия жп-път на коприната.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":Защото Хонконг до неотдавна не беше на Китай!Там икономиката,финансите,стандарта на живот са коренно различни!
    —цитат от коментар 14 на Cara Mia



    До коментар [#14] от "Cara Mia":

    Тцъ,твоето...хм,"обяснение" пак не обяснява защо Китай пречи на хонгконгците да пътуват в самият Китай?! Докато обратното е по-лесно. Изглежда,че ККП се страхува от "идеологическа диверсия" от страна на хонгконгците сред собственото му население.

  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    Гигантоманията почти никога не е добро решение!
    Някъде прочетох за изказаното съмненние в рационалността на този мост при положение, че вече съществуват отлично изградени връзки по море и по въздух. Мисля че това бяха думите на една депутат(ка). Май се казваше То.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    Клипът беше много тъп.
    —цитат от коментар 11 на npg38547585


    Не казваш нищо защо ти се е сторил тъп клипът.
    Аз пък видях два момента, които бяха съществени:
    1. Единият, когато се показваше планът на проектираната железница, свързваща Китай с Дуйсбург. Там се вижда как линията заобикаля България и отива пак....в Москва.
    Какво стана с проектът дето железницата щяла от Истанбул да минава през България?

    2. Вторият момент е с изказаното мнение на Макрон - "Новите трасета не могат да бъдат инструмент на нова хегемония, която би превърнала народите, през които минават във васали- казва той. И е напълно прав, защото Китай е голяма страна и може с количество да убие всякаква икономика в местните (през които минават трасетата) региони.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  21. 21 Профил на .
    .
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#19] от "Храбър":

    Моста скъсява пътя много от 3 часа на 30 мин.

  22. 22 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Браво, мега проектите имат много ефекти. Първо, дава се работа и опит на много инженери, мениджъри, проектанти, икономисти, доставчици и работници. Второ, пробват се нови технологии, материали и методи. Създава се дух на гордост и принадлежност към велика нация, следват се общи цели, което води до високо национално самочувствие. Избистря се методика на работа в сложни комплексни условия. Намират се границите на проектирането и технологиите, което е първата стъпка за изместването им, създават се нови стандарти. Научните колективи работят на пълна пара.

  23. 23 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3378 Весело

    До коментар [#22] от "otrqdnik":

    Боже сякаш чета решенията на 12 конгрес ба БКП-особено това за научните колективи!Браво дрОгарЮ .......и петилетката за 3 години!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  24. 24 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1841 Любопитно

    какво интегриране, оправят транспорта. Там на територията на източна България вече живеят над 100 мил души

  25. 25 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1841 Любопитно

    по евтино е да построят магистрала в морето отколкото през населените територии

  26. 26 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1841 Любопитно

    До коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":

    ми не няма ама пак ще праят широко трасе до Подсдам

  27. 27 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1162 Любопитно

    Китай има своите амбиции (като свръхдържава) и ги защитава и реализира по всички съвременни възможни начини, няма нищо чудно тук. Дали моста ще оправдае очакванията е трудно да се каже, но самата му реализация е като хвърлена ръкавица пред очите на останалите световни доминанти доскоро - САЩ, Япония, Германия... "Видете ли, имаме си всичко, за да построим това чудо" - това се подразбира на първо четене от посланието, претенциите ни за световен технологичен лидер са основателни и сериозни. А дали ще има реална икономическа полза от съоръжението тепърва ще се види...

  28. 28 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#5] от "tucker case":

    Онези дето харчат в Макао нямат нужда от мост.
    Да си чул, че и товари се превозват? За които авиотранспорта е скъп а морският бавен.
    Джухай е една от зоните със специален икономически статут. Китайците мислят с икономически перпективи а не по "кримски".

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7868 Неутрално

    Китайците поне това го могат.

  30. 30 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    До коментар [#28] от "One Hour":

    ми има една западна теория за клъстерите
    Пърл Ривер вече е над 50 мил и с предградията над 100 мил значи там е най доброто място за бизнес според теорията на клъстерите

  31. 31 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Тези си строят ‘мега’ проектите със собствени пари. Не търсят чужди инвестиции. Отворили са се да строят със собствени пари и в Африка , и в Турция , и на Балканите... Само да свърши войната ще застроят и Сирия и Ирак.. Много пари имат!

  32. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 515 Весело

    Добре, че нямат български еколози там, че щяха да видят мост, ама някой друг път!

  33. 33 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#19] от "Храбър":Моста скъсява пътя много от 3 часа на 30 мин.
    —цитат от коментар 21 на .


    Самолетът го скъсява доста повече.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  34. 34 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1006 Весело

    55 км мост! Как е, а? Дунав колко е широка, да попитам?
    —цитат от коментар 1 на Пешката


    Толкова е дълга!!

  35. 35 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3809 Весело

    .....Дали моста ще оправдае очакванията е трудно да се каже, но самата му реализация е като хвърлена ръкавица пред очите на останалите световни доминанти доскоро - САЩ, Япония, Германия...
    —цитат от коментар 27 на Г.Е.М.


    Самият стремеж да се състезаваш със...."световните гиганти" говори за липса на самочувствие и незрялост.
    А това с "хвърлената ръкавица" ми напомня за едновремешните напъни на Болшевишка Русия. Да си спомним подигравката с тях от едно време:
    "Руското джудже - най-високото джудже на света!"

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  36. 36 Профил на Попа Агата
    Попа Агата
    Рейтинг: 8 Любопитно

    А магистрала СТРУМА кога?

    Агата
  37. 37 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 720 Весело

    Всичко е много хубаво, но празникът нЕма да е пълен... Нема го баце да пререже лентата...

  38. 38 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Все още не са една страна. Хонг Конг няма нищо общо с Китай освен географски. И жителите му не се имат за китайци. Валутата им е друга, китайците преминават митническа проверка на влизане, трябват им и входящи визи въобще за да влязат в Хонг Конг. Единствените, които могат все още да влизата, излизат, престояват неограничено време и да работят без специално разрешително са граждани на Великобритания. За всички останали има рестрикции в замисимост от това с каква националност са и какви спогодби имат с Хонг Конг.

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  39. 39 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":Все още не са една страна. Хонг Конг няма нищо общо с Китай освен географски.
    —цитат от коментар 38 на CIA Germany


    Една страна - две системи.
    Хонг Конг Е част от Китай. Специална част, но част. Така че са една страна.
    За другото вероятно си прав.
    В китайските летища, Хонг Конг е в международните терминали, а не във вътрешните.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK