"Тесла" отчете печалба за тримесечието за трети път в историята си

"Тесла" отчете печалба за тримесечието за трети път в историята си

© Joe Skipper, Reuters



Американската компания за електромобили "Тесла" (Tesla) отчете печалба за пръв път от две години, приключвайки положително третото тримесечие, което бе белязано от разследване за измама срещу шефа на компанията Илън Мъск, предаде агенция "Франс прес".


Мъск обаче изпълни обещанието си да изведе на печалба електромобилопроизводителя, след като успя да увеличи производството на първата електрическа кола, предназначена за масовия пазар - Модел 3 (Model 3), допълва "Асошиейтед прес".


Чистата печалба на компанията е била 311.5 млн. долара за периода юли - септември спрямо загуба от 619 млн. долара за същия период миналата година. Това е едва третият път, в който "Тесла" отчита тримесечна печалба за осемгодишната си история като публично търгувана копания.




Значителното нарастване на производството на Модел 3 е причината за този положителен пробив. Увеличаването на производството и печалбата са двете неща, които Мъск обеща да се случат в началото на август. Котировките на акциите на "Тесла" скочиха с 13 процента до 326.12 долара, след като бяха обявени снощи резултатите.


Макар да е все още под производствената цел, определена за юни, която е 5000 коли Модел 3 седмично, компанията сега произвежда средно около 4300 коли седмично. Това е достатъчно, за да бъде подкрепен финансовият резултат на компанията, отбелязва агенция "Ройтерс".


"Тесла" обяви, че ще започне да приема поръчки от Европа и Китай за Модел 3 преди края на годината. Компанията допълни, че само 20 процента от направилите поръчки в Северна Америка са анулирани. Модел 3 ще се продава в Европа от догодина.


Освен че е излязла на печалба през третото тримесечие, компанията вече не харчи активно парите си в брой. "Тесла" е генерирала положителен паричен поток от 1.4 милиарда долара през третото тримесечие спрямо отрицателен паричен поток от 301 милиона долара през същия период миналата година.


Компанията е приключила септември с 2.9 милиарда долара в брой спрямо 2.2 милиарда долара през юни, допълва "Асошиейтед прес".


В конферентен разговор с анализатори късно снощи Мъск прогнозира, че отсега нататък "Тесла" ще бъде все така на печалба. Това тримесечие бе важна стъпка към тази цел, каза Мъск.


Третото тримесечие би трябвало да помогне за възстановяването на доверието, което Мъск изгуби с туита си през август, в който написа, че ще изтегли компанията от борсата, като е осигурил финансиране за изкупуването.
По-късно той се отказа от тези планове, а Комисията за ценни книжа и фондови борси на САЩ внесе иск срещу него с твърдението, че е подвел инвeститорите, тъй като не е бил осигурил сумата 25 до 50 милиарда долара, която би била необходима за изпълнението на операцията, планирана от него.


След като първоначално отхвърлиха обвиненията на комисията, Мъск лично и "Тесла" се съгласиха за платят общо 40 милиона долара глоба за решаване на въпроса, без да признаят или отрекат нарушението. Освен това Мъск прие да се откаже от председателския пост в съвета на директорите за най-малко три години като част от съдебното споразумение, макар че може да остане главен изпълнителен директор на компанията, която се превърна в негов синоним. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Другари,
    Радостна вест

    Многоходовката на гросТмайстор номер едно на планетата даде резултат:

    Днес след отчета за тримесечието измамника Мъск беше разкрит - а Тесла е във фалит!

    1. Огромна загуба (+300 млн) - акциите падат. А индекса на високотехнологичните автомобилни компании от Германия, с мощните инвестиции и супер нови модели и заводи е в мечешка територия!

    2. Банките не дават вече пари да си платят 0.25 млрд дълг, Тесла ще си плаща вече сама дълговете (+820 млн), няма вече лапни шарани (освен 905 млн в депозити)

    3. Никой не купува колите им, цели 20% от резервациите са отказани. Само 80 хиляди продали и то на загуба от +25% на кола (за най-евтиния модел) за само 6.8 млрд.

    4. Технология се доказа като не ефективна - теглото на Телса 3 в сравнение с бензинова кола от същият клас и пробег е многократно по-голямо (+3%)

    5. 4х4 моделите с един кВт/ч минават само 6.5 км - т.е. за 100 км само за електричество ще са нужни цели 2 лв! АбсурТ.

    В заключени - бъдещето е в дизела! Ел колите са играчки!
    След Тесла идва ред и на СпейсХ.

  2. 2 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тука е пред реализация от Телса
    Вижда само графиките - колко напред е Тесла

    http://ir.teslamotors.com/static-files/725970e6-eda5-47ab-96e1-422d4045f799

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    Форумните руснаци чакаха фалит, пък то Тесла взе че продаде повече тесли отколкото мерцедес в САЩ.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    До коментар [#1] от "Николай С":

    СпейсХ е нищо. Колко служители имат? 7000 ХАХХАХАХАХА, смешници. А Роскосмос имат 200 000!!!

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    70 000 коли са продали през тримесечието, ударили са в земята всички.

  6. 6 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Дребни уточнения:
    20 %. отказали се не е "само" а си е доста сериозен процент.
    Мъск уточни че не всички тримесечия ще са печеливши .. има големи падежи по дълг януари 2019 а и по нататък през годината.

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  7. 7 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#4] от "EU defender":

    200 k има Роскосмос, ама все високо квалифицирани инженери! И най—инженер за ръководител, др. Рогозин “Батутник”.
    Ей затова много ме е яд на Путин, можели такъв човек да сложи начело на Роскосмос? Нещо съвсем се здухал.
    Май с 300 к работници в САЩ през 60—те направиха програма Джемини и Аполо и Сатурн 5.
    Сега др. Рогозин обеща да повтори дова до 5—6 ( той външност каза, че и сега можели ама не искали)

    И да се върнем на пропадащата Тесла — времето от поръчката на кола до доставката за Модел 3 е проснало на 20 дни (от 30). Производителността се е вдигнала доста. Завода във Фримонд вече няма капацитет. Спекулира се, че ще се мести производство в Рено — Гигафабриката 1.
    А от януари ще започнат да изпълняват поръчките за 35к кола.
    И почват фабриката в Китай — Шанхай, но там щели да произвеждат само за местният пазар.

  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3922 Неутрално

    Не е вярно, експертът От Сухата (Река) вече многократно обясни, че Тесла е една пирамида, а откакто братушките изкараха страховития ИЖ модел 1974 г., Мъско направо увяхна и е на крачка да си метне въжето на шията.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#6] от "Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.":

    Изплащането на дълг, не се отразява на печалбата, а на паричният поток.
    Мъск заяви, че печалба трябва да има всяко тримесечие, Т.е. експанзията да се финансира от самата компания.
    Виж за cash flow, може и да е негативен.

  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    Докато не намерят начин електричките да се зареждат за същото време колкото бензинова кола, нямат шанс да станат нещо повече от втора кола в по-богатите семейства.

  11. 11 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3831 Весело

    До коментар [#1] от "Николай С":

    Кой е гросмайстора, летящият със жерави ли?
    Очаквам местните гробокопачи на Тесла да те опровергаят, че Тесла е балон.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 511 Любопитно

    Страхотна статия от НЕМСКИ журналист при това:
    https://cleantechnica.com/2018/09/25/tesla-an-uncomfortable-wake-up-call-for-germany-all-hands-on-deck/

    Германците да си налягат парцалките, че влакът потегли без тях...

    Stef
  13. 13 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#8] от "Norman Granz":

    Абсолютно — Тесла била копирала Мототехника от 1973г. Прибирала парите на хората, правили списък, а коли йок. Даже и ценовата схема от Мототехника и Шкода копирали 3000 лв на кола. Или една средно годишна заплата

  14. 14 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Не е хубаво да се подиграваме на руснаци, нигерийци и други примитивни народи.

    Мен ми е интересно обаче Нинов какво ще изкоментира за великите шортселъри дето чакат от години на гюме кога Тесла ще приклекне. Един вече хвърли пешкира публично, другите ще минимизират ли загуби или още ще "инвестират" в статии и тролове? :D

  15. 15 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 511 Любопитно

    С няколко думи за тези, които не им се чете дългата статия:

    It is time to face the uncomfortable truth that the German automakers do not have a single car, be it a gas/diesel car or an electric car, in production or in development today that can compete with the Model 3.

    If they had such a car, we would have seen it already, either in production or as a concept version. The lost market share, revenue, and profit that Daimler, BMW, Audi, VW, and Porsche are facing in the US today is an unprecedented humiliation of premium car innovation and production in Germany. We have no reason to believe that what happened in the US already will not happen in Europe and Asia on the same scale in the near future.

    Stef
  16. 16 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#11] от "vesolr":

    Гросмайстора, многоходовец, големият Щирлиц, най—влиятелният човек 5—10 години поред според Нюзуик, който вдигна от колене страната, който дърпа конците на целият свят, който определя цената на нафтата и пропан бутана, човека при който трима папи са ходили на килимчето.

  17. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    5. 4х4 моделите с един кВт/ч минават само 6.5 км - т.е. за 100 км само за електричество ще са нужни цели 2 лв! АбсурТ.В заключени - бъдещето е в дизела!
    —цитат от коментар 1 на Николай С


    Наивно е да мислиш, че цената на енергията е различна. Цената на енергията е почти еднаква. Проблемът е че държавата се намесва в пазара и облага горивата със сериозни акцизи, които му вдигат цената.

    Съответно ако никой не купува горива, примерно българската държава ще загуби около 4-5 милиарда лв приходи в бюджета. И тя трябва да си ги навакса от някъде, щото с тея пари плаща пенсии. И това е така не само в България ми навсякъде в Европа. В САЩ е доста по-различно.

  18. 18 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#9] от "Николай С":

    +
    Съгласен.
    Макар че Мъск уточни за първо тримесечие на 2019 че е възможно да са на минус.
    А иначе прекалено големите очаквания са нещо , което може да се върне като бумеранг, малка доза скепсис пред фарфаронски възхвали е доста по здравословно .

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  19. 19 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1242 Любопитно

    До коментар [#1] от "Николай С":
    Статията - 11:05; коментар №1 - 11:07
    Ти част от редакцията ли си, че успя в рамките на минута и половина да изчетеш цялата статия и да го съчиниш този предълъг пост?

  20. 20 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    И това е само година след като пуснаха 3ката. Не ми се мисли като усъвършенстват още процеса. Фрау Меркел ще вика пак на килимчето дизеловите Картофелн. Много са назад германците. Лошото е че само азиатци държат батериите - Панасоник и ЛГ

  21. 21 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 914 Неутрално

    [quote#17:"realguru"][/quote]

    Да, различна е, отделно КПД на ел. двигател е недостижимо високо. Направи си сметките сам, не си малък.

  22. 22 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#19] от "lustmord":

    БЕХ си приготвил отговора. Все пак резултатите дойдоха още преди 10 часа

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    [quote#17:"realguru"]
    —цитат от коментар 21 на bobyb
    Да, различна е, отделно КПД на ел. двигател е недостижимо високо. Направи си сметките сам, не си малък.[/quote]

    А КДП на това дето произвежда тока какво е? ;)

    И случайно да си чувал за загуба на ток по мрежата докато се пренася. :)

    Щото тока не се копа като въглищата или не се помпи като нефта.

  24. 24 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5161 Любопитно

    Еха е сега вече русорабите дето етикетити за изделие не могат да направят като белият свят...ще получат киселини!Мъск е визионер и очевидно се справя.Успех занапред и да показва на недоучилите -как се прави!Абе нещо за РаСмехкосмос да се чува?

    До истината се достига с познание!
  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    [quote#17:"realguru"][/quote]

    А със замърсяването как е положението? Плащат ли петролните концерни въглеродни сертификати, както правят централите с фосилни горива?

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  26. 26 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1242 Любопитно

    До коментар [#22] от "Николай С":

    До коментар [#19] от "lustmord":БЕХ си приготвил отговора. Все пак резултатите дойдоха още преди 10 часа
    —цитат от коментар 22 на Николай С


    И си чакал на замушка Дневник да пуснат статията, че да изстреляш първи тоя задълбочен анализ?
    Последен въпрос - да познаваш случайно един "Реалист"?


  27. 27 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#8] от "Norman Granz":

    Ти представяш ли си колко се смял.
    Вероятно целта е да го уморят от смях.

  28. 28 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Наскоро Лада се бяха похвалили по телевизора, ча са започнали да правят износ в Казахстан, Чили и Тунис.

  29. 29 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    Елавтомобилите имат предимство пред ДВГ-а,че нямат толкова много части, които могат да се развалят .Цената на километър пробег също е по-ниска.Проблемът си остава времето за зараждане на батерията.Иначе Тесла доста дръпна.Ще видим конкурентите какви коли ще изкарат.Но явно ДВГ си отива .

  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    [quote#17:"realguru"]
    —цитат от коментар 25 на cinik
    А със замърсяването как е положението? Плащат ли петролните концерни въглеродни сертификати, както правят централите с фосилни горива?[/quote]

    Ми не знам дали плащат. Ама в Европа на всеки зареден литър гориво държавата ти прибира повече от половината от цената му. :)

    При което дали петролните концерни ще плащат сертификати или аз ще плащам накрая като зареждам няма особена разлика за мен като краен потребител. Предполагам и за държавата, щото тя па си прибира парите. :)

  31. 31 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    [quote#17:"realguru"]
    —цитат от коментар 25 на cinik
    А със замърсяването как е положението? Плащат ли петролните концерни въглеродни сертификати, както правят централите с фосилни горива?[/quote]

    Въглеродните емисии и замърсяването са две съвсем различни бири дето разни ловки полититически лобита се опитват (за съжаление твърде успешно) да ни представят под общ знаменател пренасочвайки парите на средната класа в развития свят към собствените си джобове+някакви трохи за Африка.

  32. 32 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    До коментар [#20] от "karatista":
    Лошото е че само азиатци държат батериите - Панасоник и ЛГ

    Слава Богу, че тези азиатци не са "онези" азиатци!
    "Онези" след радиото, локомотива, самолета и "калашника" :-) нищо ново не са измислили!

  33. 33 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    4х4 моделите с един кВт/ч минават само 6.5 км - т.е. за 100 км само за електричество ще са нужни цели 2 лв! АбсурТ.
    —цитат от коментар 1 на Николай С


    И мене ми са вижда АбсурТ. При Х100Д 129 вч/км харч са при 40 км/ч. Да са охарчиш 140.000 $ за джипка и да я караш с 40 км/ч да спестяваш. Ма свят широк - хора секакви.

  34. 34 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    [quote#30:"realguru"][/quote]

    Отговорът е, че плащаш акциз върху горивата, но не плащаш нито карбонови сертификати като електроцентралите (и оттам по веригата до клиента), нито за ФПЧ, с които ни тровят.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1179 Весело

    До коментар [#1] от "Николай С":СпейсХ е нищо. Колко служители имат? 7000 ХАХХАХАХАХА, смешници. А Роскосмос имат 200 000!!!
    —цитат от коментар 4 на EU defender


    Роскосмос дали могат от тия 200 000 да съберат едновременни в един момент 7 000 напълно трезви и годни да свършат нещо?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11784 Неутрално

    А сега всички инвеститори и клиенти очакват стабилни резултати нагоре.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Елавтомобилите имат предимство пред ДВГ-а,че нямат толкова много части, които могат да се развалят .Цената на километър пробег също е по-ниска.Проблемът си остава времето за зараждане на батерията.Иначе Тесла доста дръпна.Ще видим конкурентите какви коли ще изкарат.Но явно ДВГ си отива .
    —цитат от коментар 29 на Мусаши


    Времето за заряд, та времето.
    То поради това Муск прави и зарядни станции.
    Да приемем 400км пробег на батерии. Това разстояние го изминаваш за 3.5 часа без спиране (120км/ч крейсерска скорост). За тези 3 часа ти трябва да направиш поне 2 (две) почивки по 15мин за раздвижване на кокали. Значи добавяш още поне 2 часа заряд за пробег. По този начин имаш вече едни 6 часа кормуване и изминати към 700км! Което си е предостатъчно за аматьор-шофьор.
    Сега да не ми излезете със номера: Ама 2-3 шофьори в колата? Ако пътуваш над 700км си вземаш самолет!
    Пък тези, дето са много мераклии да продължават да се возят на секондхенд дизели и да пътуват всеки ден София-Силистра-София!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  38. 38 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1179 Весело

    Докато не намерят начин електричките да се зареждат за същото време колкото бензинова кола, нямат шанс да станат нещо повече от втора кола в по-богатите семейства.
    —цитат от коментар 10 на realguru


    Колко пъти си зареждаш резервоара на личната кола до горе?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    В 2009г. ако не ме лъже паметта няколко големи американски корпорации затвориха заводи в Детройт, и малко след това стартира Тесла. Дали ще фалира или не, не е толкова важно. Рено-Нисан пуснаха няколко модела, които се срещат вече не само в Париж и някои други големи градове, но даже и в София, и в др. градове. Някои разсъждават кога електричките ще станат изгодни, забравяйки че идеята в тях е намаляване зависимостта от бензиноколонките, и на второ място екологията в големите градове. в много градове първо забраниха дизелите, а в най-скоро време и бензиновите в центровете им И съвсем в скоро време 1/5 от колите в големите градове ще са електрически

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3831 Любопитно

    До коментар [#19] от "lustmord":

    Информацията за печалбата на Тесла според теб само в Дневник ли я публикуват? Възможно ли е да я е чел някъде другаде още преди публикацията?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  42. 42 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    [quote#37:"skara"][/quote]

    Масовото каране е в градско движение.Сметни 1 милион автомобила в град като София , където малко от хората живеят в къщи.И ще ти стане ясно колко важно е времето за зареждане.Щото ще се чака не само да заредиш своя автомобил,но и другите преди теб.

  43. 43 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    Не е хубаво да се подиграваме на руснаци, нигерийци и други примитивни народи.Мен ми е интересно обаче Нинов какво ще изкоментира за великите шортселъри дето чакат от години на гюме кога Тесла ще приклекне. Един вече хвърли пешкира публично, другите ще минимизират ли загуби или още ще "инвестират" в статии и тролове? :D
    —цитат от коментар 14 на bobyb


    Не мисля че Нинов е най-големия капацитет, затова един квот от един от големите шорт селъри на Тесла:
    "
    Tesla short seller Andrew Left of Citron Research said he is now betting on the stock — reversing his previous position and sending shares soaring. The stock jumped more than 6 percent out of the gate and closed up 12.7 percent on Tuesday.

    "Citron is long Tesla as the Model 3 is a proven hit and many of the TSLA warning signs have proven not to be significant," Left said in a blog post Tuesday, spotted earlier by CNBC. "Plain and simple – Tesla is destroying the competition."
    "
    Вчера си обърна позицията ма Лонг - или купувай, като каза - "Чисто и просто - Тесла просто унищожава конкурентите си"

    Очакваните стотици Ел Автомобили от велики Европейски производители не се материализира.
    След всички реклами и заплахи от Ягуар, накрая се оказа че Е-пайс може да изкара само 237 мили с едно зареждане докато Теслс със същата малка батерия изкарва 320.
    След като Порше разправяха навсякъде че въобще не се мерят с Тесла, днес излезнаха снимки как фирмен екип на Порше тества ел. Поршето заедно с една стара Тесла S на прохода Стелвио в Италия.
    След всички фанфари за Ауди Трон-Вагон или както там се нарича, оказа се че ще забавят пускането му с един месец, защото се опитват да ъпгрейдват софтуера му сега, нещо което Тесла прави по Интернет без дори собствениците да разбират. И до сега имат 9 ъпгрейда вече.
    Оказа се че не е толкова лесно да направиш смартфон на колела, както германците гальовно наричат Тесла. Освен това тепърва ще трябва да си строят зарядни станции или да плащат на Тесла. Тесла до момента има над 50,000 зарпдни станции и строи още. Освен това Гигафактори сега произвеждат толкова колкото обещаха да достигнат след 2 години.
    При всичко това, пак трябва да кажем че следващите 18 месеца са критични за Тесла.
    Аз мисля че ще оцелеят. Модел Y e готов вече и ще бъде голям хит. Хората купуват масово малки СУВта и Y е базиран на Модел 3.

    California Über Alles
  44. 44 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#38] от "quatro_4x3":

    Всеки път. Т.е. 2 пъти в месеца.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  45. 45 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5161 Любопитно

    До коментар [#20] от "karatista":

    Да ви разочаровам..Мъск използва бече собствени батерии!Батерии в които литият е само 35%И построи завод за тях!

    До истината се достига с познание!
  46. 46 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#41] от "vesolr":

    И като я прочел другаде информацията за финансовите отчети на компанията си приготвил специално изявление за пред форумното войнство дето си държал копирано в клипборда и само чакал да се появи дневникарската статия за да го изстреля на минутата. То си имаше някакъв термин дето ги описваше тия хора в интернет пространството... Вземете го озаптете колегата, че предобря манджата от толкоз напъване.

  47. 47 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    На теория звучи добре, но практика има изцепки.

    И преди съм писал за бивши шефове от една фирма подлъгали се да тръгнат на дълъг път в сезон пик с Теслата. По пътя им трябвало само едно пре-зареждане и имало станция. Всичко точно. Отиват на станцията и понеже е сезон пик. Те са 3-та кола на колонката. Аре честито 4 часа чакане. :)

    Оня ден имаше раздухан случай из жълтата преса в Англия. Една кака тръгва с Теслата си. На теория заряда трябвало да и стигне. На практика явно е натискала малко повече педала. И трябва да зарежда. Спира на една "обикновена" станция не на Тесла. Станцията не работи. Каката си вика - добре по-нагоре има друга станция. Продължава към нея. И тя не работи. Обажда се на съпорта. Онея се опитват да направят нещо отдалечено. Станцията пак не тръгва. Каката зарязва Теслата и вика да я вземат. После раздухва случая в медиите. Медиите питат собственика на станциите що не работели и двете. И той им казва "Губим пари от тях, затова няма техник за поддръжка".

    Успех с пътуването друг път на дълги разстояния.

    Иначе ако живееш някъде в покрайнините на града в къща и ти се ходи до града си е екстра. На Запад може да караш в бус лентите, паркинга ти е без пари. Абе изобщо една камара екстри. Но до там.

  48. 48 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Леле - Мъск утрепа съвсем автомобилните компаниии с продажбата на 86хил. коли на година. Ми те Мерцедес не продавали толкова... ама в Америка. Сигурно щото в Америка да караш Мерцедес или БМВ е признак или на богатство или на бандитизъм (случаеност некаква с БГ реалността). Ама това, че Тойота и Рено/Нисан и Фолксваген продават по 10 милиона коли годишно - ми майната им бе. Мъск сядал да пише на шефовете им писма доброволно да затварят и да си ходят на село. А това, че Тойота има хибридни коли от почти 10 години, че Нисан имат също ебаси разработките, че Мирай на Тойота се продава в Калифорния и по Западното крайбрежие и върви на... водород и прави вода - ми и на тва майната му... Утре да затварят ... И Форд и ДжиЕм да лопват кепенците и да оставят сичко да стане само с Тесл-И :) :) :) Реднеците с кеф ще си наглеждат нивите безкрайнис кукуруз качени връз модел 3 или даже Модел Х :)
    Баси наивниците има тука...

  49. 49 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    [quote#23:"realguru"][/quote]

    Ти имаш ли идея как се произвежда нафта и бензин? И колко енергия се влага от изпомпването му от земята, транспорт с танкери, рафинерии, транспорт с цистерни до бензиностанции, ток за бензиностанциите .... или си мислиш че бензина просто се появява в бензиностанцията?
    И какви са загубите по мрежата? И колко ти струва тока? Колкото бензина?
    Както и да го смяташ 100км изминато на ток в САЩ ми излизат около 5 пъти по-евтино. В България съм сигурен че разликата ще е по-голяма.
    Да не говорм че за $20К можеш да си сложиш панели на покрива и тока да ти е безплатен в следващите 25-30 години.

    California Über Alles
  50. 50 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1179 Весело

    Еха е сега вече русорабите дето етикетити за изделие не могат да направят като белият свят...ще получат киселини!Мъск е визионер и очевидно се справя.Успех занапред и да показва на недоучилите -как се прави!Абе нещо за РаСмехкосмос да се чува?
    —цитат от коментар 24 на Willy Messerschmitt


    Какво да се чува?! Тоя с Теслите им разказа играта. Следващото, което ще чуем за тях ще е, че са фалирали, но ще го обявят като преструктуриране, обединяване, разделяне или нещо подобно, че срамът е голям!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  51. 51 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 914 Неутрално

    При всичко това, пак трябва да кажем че следващите 18 месеца са критични за Тесла.
    Аз мисля че ще оцелеят. Модел Y e готов вече и ще бъде голям хит. Хората купуват масово малки СУВта и Y е базиран на Модел 3.
    —цитат от коментар 43 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Винаги има рискове, но критичната точка вече е премината за мен. Няма как да имаш най-продаваната кола в САЩ като приход изобщо (не само ел.) и 4та по бройки, опашка от 500 000 и поне 5 години преднина пред всички останали, които чак сега се събудиха и на юруш тръгнаха да наваксват.
    А примера със софтуера на трон-вагона е показателен. Така и Епъл като извади смартфона му се подиграваха и всички бяха сигурни че Нокиа, Блекбери, Ериксон и прочие ще напишат и те софтуер, колко му е, и ще смачкат бързо този натрапник в телефонния бранш.

  52. 52 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#43] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Тва с ъпгрейда го видяхме - като се окаже, че има бъг в ъпдейта и се шибнеш някъде щото колата не те "слуша" япсле ще ревеш ако изобщо можеш... Аре сега да погледнем реално на нещата: гигафакторито не е нещо ново в автомобилната индустрия, а само маркетингов трик на Мъск, щото и сега фабриките за асемблиране са заобиколени от други за компоненти и доставката е на момента на монтажа и никой не държи огромни складове с неща, дето може и никой да не поръча. Мъск няма на какво да научи традиционните производители като Тойота например, които сменят модел за 24 часа 9за разлика от Толиати, където отне 24 години!!!) Само хора, които не са запознати с този бизнес не са наясно как функционира и получават ерекция от полюциите на Мъск за Гигафакторита. Изобщо да те питам - ти в Тесла качвал ли си се да знаеш за какво качество иде реч?

  53. 53 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    До коментар [#20] от "karatista":Да ви разочаровам..Мъск използва бече собствени батерии!Батерии в които литият е само 35%И построи завод за тях!
    —цитат от коментар 45 на Willy Messerschmitt


    Лития е само 5% от батерията!!! И въобще не е най-скъпото или важно нещо в батерията. Има едно интервю с Мъск където обяснява това нещо.
    Гигафактори има капацитет да задоволи напълно производството си сега и да предлага Мега Батерии за централи, като тази която направиха в Австралия.

    California Über Alles
  54. 54 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1179 Весело

    Елавтомобилите имат предимство пред ДВГ-а,че нямат толкова много части, които могат да се развалят .Цената на километър пробег също е по-ниска.Проблемът си остава времето за зараждане на батерията.Иначе Тесла доста дръпна.Ще видим конкурентите какви коли ще изкарат.Но явно ДВГ си отива .
    —цитат от коментар 29 на Мусаши


    Като гледам как се ускоряват нещата, май ДВГ не просто си отива, а процесът ще стане "лавинообразен" и "отиването" ще изпревари всички прогнози. Някои държави планират да забранят ДВГ след 2040, 2050 година, но май няма да има какво да забраняват още 2030-2035 година. Не само заради Тесла.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  55. 55 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#12] от "stef":

    Прочетох статията с огромен интерес, но тя не е писана от немски журналист, а от известен немски инженер. Препоръчвам я горещо на всички, които се интересуват от материята. Особено интересен факт от статията, който не знаех е този:
    "Only a few people are aware that the trademark “Made in Germany” was initiated and forced by the British Kingdom in 1887 in an attempt to classify at that time world-class British machines as superior, and imported German machines as 2nd class. The approach to mark the 2nd class German machines as bad products turned, over time, against them."

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  56. 56 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    [quote#54:"quatro_4x3"][/quote]

    Имам приятел,който работи в един от фирмените сервизи на една от трите немски премиум марки в София.Сервизират едновременно 40 коли и имат поръчки за седмици наред.И то става въпрос за сравнително нови и скъпи коли, защото цените не са по джоба на всеки.И естествено повечето ремонти са по двигателя.Правят яки кинти от ремонти и обслужване.А с елколите този бизнес ще секне

  57. 57 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    [quote#37:"skara"]
    —цитат от коментар 42 на Мусаши
    Масовото каране е в градско движение.Сметни 1 милион автомобила в град като София , където малко от хората живеят в къщи.И ще ти стане ясно колко важно е времето за зареждане.Щото ще се чака не само да заредиш своя автомобил,но и другите преди теб.[/quote]

    И кога във един такъв град ще издухаш над 8 часа нонстоп каране? Ще работиш или ще се возиш?
    Според мен за дълги дестинации ще бъде измислено нещо друго: споделени батерии или оборотни батерии. Чип ще помни всичкото инфо за батерия - че то и сега батериите са със чип.
    А и от време на време хвърлят някакви патици със не знам колко яки батерии. Все някъде ще излезе нещо! То след парната машина реално е нямало нужда от друг тип двигател. Е, ама сега има.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  58. 58 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    Като гледам как се ускоряват нещата, май ДВГ не просто си отива, а процесът ще стане "лавинообразен" и "отиването" ще изпревари всички прогнози. Някои държави планират да забранят ДВГ след 2040, 2050 година, но май няма да има какво да забраняват още 2030-2035 година. Не само заради Тесла.
    —цитат от коментар 54 на quatro_4x3


    В Дания решиха да спрат всички екстри/субсидии на електричките. И опппс изненада. Продажбите им се сринаха.

    Така че единствено със забрани и субсидии може да стане. Само че като всички станат масови мислиш ли колко пари ще струват субсидиите. Тогава няма да има субсидии и хората ще плащат една камара пари да си позволят нова кола.

    И могат да изберат някой като Тръмп. Щото една от причините е екологичните регулации, които направиха така че средния американец не може да си позволи нова кола всеки 5 години.

  59. 59 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Тва с ъпгрейда го видяхме - като се окаже, че има бъг в ъпдейта и се шибнеш някъде щото колата не те "слуша" япсле ще ревеш ако изобщо можеш... Аре сега да погледнем реално на нещата: гигафакторито не е нещо ново в автомобилната индустрия, а само маркетингов трик на Мъск, щото и сега фабриките за асемблиране са заобиколени от други за компоненти и доставката е на момента на монтажа и никой не държи огромни складове с неща, дето може и никой да не поръча. Мъск няма на какво да научи традиционните производители като Тойота например, които сменят модел за 24 часа 9за разлика от Толиати, където отне 24 години!!!) Само хора, които не са запознати с този бизнес не са наясно как функционира и получават ерекция от полюциите на Мъск за Гигафакторита. Изобщо да те питам - ти в Тесла качвал ли си се да знаеш за какво качество иде реч?
    —цитат от коментар 52 на BlueBoss


    Явно нямаш и най-малката представа колко много софтуер има навсякъде, включително и в съвременните ДВГ коли. Тесла просто е поколение след тях, но това не значи че нямат софтуер и то доста.
    Руските каруци не знам какво правят тука въобще, Тесла е заплаха за цялата автомобилна индустрия, не за руските подобия на коли.
    Много хора са се качвали в Тесла и в други ел. коли. Общо взето който се е качил в ел. кола е изгубен за ДВГ индустрията завинаги. Връщане няма.

  60. 60 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 511 Любопитно

    На теория звучи добре, но практика има изцепки.И преди съм писал за бивши шефове от една фирма подлъгали се да тръгнат на дълъг път в сезон пик с Теслата. По пътя им трябвало само едно пре-зареждане и имало станция. Всичко точно. Отиват на станцията и понеже е сезон пик. Те са 3-та кола на колонката. Аре честито 4 часа чакане. :)Оня ден имаше раздухан случай из жълтата преса в Англия. Една кака тръгва с Теслата си. На теория заряда трябвало да и стигне. На практика явно е натискала малко повече педала. И трябва да зарежда. Спира на една "обикновена" станция не на Тесла. Станцията не работи. Каката си вика - добре по-нагоре има друга станция. Продължава към нея. И тя не работи. Обажда се на съпорта. Онея се опитват да направят нещо отдалечено. Станцията пак не тръгва. Каката зарязва Теслата и вика да я вземат. После раздухва случая в медиите. Медиите питат собственика на станциите що не работели и двете. И той им казва "Губим пари от тях, затова няма техник за поддръжка".Успех с пътуването друг път на дълги разстояния.Иначе ако живееш някъде в покрайнините на града в къща и ти се ходи до града си е екстра. На Запад може да караш в бус лентите, паркинга ти е без пари. Абе изобщо една камара екстри. Но до там.
    —цитат от коментар 47 на realguru


    Все едно никога не си чувал за свършило гориво и тичащи с тубичката по магистралата.
    За съжаление инфраструктурата в Европа не е достатъчно добре развита, защото европейците не могат да направят смислена електричка, яйцето вече опира в задника и няма къде да ходят - или правят конкурентен на Модел 3 автомобил и инфраструктура или започват да агонизират предсмъртно... Това, което става в Щатите, ще стане и в добрата стара Европа - Модел 3 ще удари в земята с продажби старомодните ДВГ-та съвсем скоро и мрежата от зарядни станции ще заприлича на американската постепенно.

    Stef
  61. 61 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    До коментар [#43] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Тва с ъпгрейда го видяхме - като се окаже, че има бъг в ъпдейта и се шибнеш някъде щото колата не те "слуша" япсле ще ревеш ако изобщо можеш... Аре сега да погледнем реално на нещата: гигафакторито не е нещо ново в автомобилната индустрия, а само маркетингов трик на Мъск, щото и сега фабриките за асемблиране са заобиколени от други за компоненти и доставката е на момента на монтажа и никой не държи огромни складове с неща, дето може и никой да не поръча. Мъск няма на какво да научи традиционните производители като Тойота например, които сменят модел за 24 часа 9за разлика от Толиати, където отне 24 години!!!) Само хора, които не са запознати с този бизнес не са наясно как функционира и получават ерекция от полюциите на Мъск за Гигафакторита. Изобщо да те питам - ти в Тесла качвал ли си се да знаеш за какво качество иде реч?
    —цитат от коментар 52 на BlueBoss


    Гигафактори проивежда батерии бе друже! Какви модели те носят в Гигафактори?
    Модели на коли не се сменят за 24 часа. Тая я разправяй на баба Гицка от Тръстеник. Нов модел на кола струва около $10 милиарда с дизайна и нов тулинг. Ако ставаше за 24 часа Мерцедес да са изкарали 25 електрически коли до сега. Вече 5 години се канят като гладен на сране и още нищо не могат да покажат освен картинки.

    Тесла си строи цяла еко система за колите от Батериите до силикона. Новия им видео чип е 2000% по бърз от най-бързия чим на Nvidia, който използват сега. За тях работят двама от най-великите чип архитекти от Епъл и AMD. Дори сега Тела използва nural networks i AI. Затова и Автопилота им работи по-добре от всички останали.

    И да качвал съм се и съм карал и Тесла S и Тесла 3. Офиса ми е точно на един изход от Тесла във Фримонт. Аз работя в Milpitas. Тук всяка втора кола електрическа или хибридна. Тесла3 е на 26 място по кчество. Знаеш ли колко велики Германски модели са зад нея? На БЪлгарска мутра с бароков вкус няма да се хареса. Но аз обичам минимализъм и ми харесва чудесно.
    Има още какво да се желае в качеството и на сглобяването и на материалите. Само не получавай ерекция от БМВ или Мерцедес, защото някои от моделите им седят повече в сервиза отколкото на мивката. Имам Колега с Порше Кайен, всеки месец е в сервиза.

    California Über Alles
  62. 62 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    [quote#57:"skara"][/quote]

    Там е работата,че като заредиш и ти свърши горивото, съответно заряда на батерията,отиваш и зареждаш.Ама по същото време зареждат и хиляди други автомобили .Не си само ти с кола,та да правиш такива сметки .
    Аз примерно зареждам метан,като зареждането трае около 5 минути.Ама понякога стават опашки, въпреки че колите на метан не са толкова много.Представям си какво ще е при 10 пъти повече коли и 5 пъти по-дълго време за зареждане.

  63. 63 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 511 Любопитно

    До коментар [#12] от "stef":Прочетох статията с огромен интерес, но тя не е писана от немски журналист, а от известен немски инженер.
    —цитат от коментар 55 на меншевик


    Абсолютно точно, видях си грешката малко след това, но нали няма как да се поправя :)
    Толкова добре е написана, че ми е трудно да повярвам че инженер я е писал. но това само повишава легитимността й...

    Stef
  64. 64 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 511 Любопитно

    [quote#54:"quatro_4x3"]
    —цитат от коментар 56 на Мусаши
    Имам приятел,който работи в един от фирмените сервизи на една от трите немски премиум марки в София.Сервизират едновременно 40 коли и имат поръчки за седмици наред.И то става въпрос за сравнително нови и скъпи коли, защото цените не са по джоба на всеки.И естествено повечето ремонти са по двигателя.Правят яки кинти от ремонти и обслужване.А с елколите този бизнес ще секне [/quote]

    Както неведнъж съм казвал - за да притежаваш премиум немски автомобил, трябва да си наистина богат и да не ти се налага да работиш. Богат, за да плащаш ремонтите и да не работиш, за да имаш свободно време за да висиш по сервизи... Ще мине известно време, докато бай ганя преглътне краха на немските автопроизводители и се насочи към по-прагматични варианти.

    Stef
  65. 65 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    Ох, пак ли мъка за консерветата?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  66. 66 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    До коментар [#60] от "stef":

    А САЩ колко са по-напред като дял на електричките спрямо останалите коли или поне като продажби последните години?

    Щото тоя линк казва, че в Европа са продали повече електрички през 2015 отколкото в САЩ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country

  67. 67 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    [quote#64:"stef"][/quote]

    Е та клиентите са все известни бизнесмени,спортисти и други богаташи.Тия дето купуват от пазара в Горубляне не стъпват в такива сервизи.

  68. 68 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Поредния фейк за наивници.)

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  69. 69 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1715 Весело

    До коментар [#63] от "stef":

    "Толкова добре е написана, че ми е трудно да повярвам че инженер я е писал."

    Е, все пак говорим за немски инженер. Много ми хареса аналогията му с електрическите локомотиви спрямо тези с ДВГ.
    Чел съм и за скептицизма и подигравките на корабостроителите на ветроходни съдове при появата на параходите. Просто не са знаели, че занаята им вече и бил умрял към онзи момент.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  70. 70 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Мъск запали яко електромотора, няма стигане. Мерцедес тепърва започва да прави хибриди. Това е доказателство, че не може да направи електрическа кола. Някои ще изпаднат от пазара, ще се види кой. Засега само РЕНО&НИСАН и ТЕСЛА са там. Всички други гледат отстрани и се тюхкат. Извършва се трансформация като с телефоните след APPLE. Някой сега говори ли за Кодак, TDK, AGFA и други подобни ? Изпаднаха от пазара !

  71. 71 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Този Мъск е пълен палячо, допуснал е 20% да се откажат от поръчките. Дето се вика, не може да се мери с Мототехника на времето - колко народ се е отказал от вноска за кола от Мототехника, предполагам числото е толкова малко, че статистиката не го лови.

  72. 72 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 304 Неутрално

    До коментар [#70] от "The Island":

    Е, Кодак са пионерите на цифровата фотография...

  73. 73 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    [quote#58:"realguru"][/quote]

    Ако трябва ще има забрани. Вече има. След като има алтернативи на ДВГ, от какъв зор да дишаме азотни окиси, пушеци и какви ли не други отрови.
    Да поплачем за парните локомотиви не искаш ли?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  74. 74 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1213 Весело

    Екстра, екстра новина! Ма то си се очакваше да стане така, щото хората бачкат и произвеждат, а не стоят пред клавиатурите да се оплакват. И както се вижда, бъдещето изобщо не е толкова далече, колкото си мислеха някои автомобилопроизводители от Европа, то вече е тук...

  75. 75 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 511 Любопитно

    [quote#57:"skara"]
    —цитат от коментар 62 на Мусаши
    Там е работата,че като заредиш и ти свърши горивото, съответно заряда на батерията,отиваш и зареждаш.Ама по същото време зареждат и хиляди други автомобили .Не си само ти с кола,та да правиш такива сметки .Аз примерно зареждам метан,като зареждането трае около 5 минути.Ама понякога стават опашки, въпреки че колите на метан не са толкова много.Представям си какво ще е при 10 пъти повече коли и 5 пъти по-дълго време за зареждане.[/quote]

    Да започнем от там, че една бензиностанция струва милиони, докато една зарядна станция е в пъти по евтина. размерът е много по-малък на станцията спрямо бензиноколонката и не е проблем да се направят големи площи със зарядни станции. Да не говорим, че времето за зареждане се съкращава доста вече и 15-тина мин може да са ти достатъчни - често докато спреш, заредиш и платиш гориво - колата стои 5-10 мин на колонката и друг не може да зарежда.
    Не виждам особен проблем, просто трябва инфраструктура.

    Stef
  76. 76 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    [quote#75:"stef"][/quote]

    В САЩ е ясно - 90ората си зареждат в къщи през нощта защото имат гаражи.
    В Европа е по трудно но не е невъзможно. На всеки паркинг може да имаш зарядни места, Трябва ти една колонка само. Тук гледам вече пред всеки магазин, ресторант, кафене, болница, административна сграда има поне по 4, 5 колконки. Съседа до нашия офис си е пуснал разклонител до колата. Въобще на плацата където ни е офиса има поне 7, 8 коли които си ги зареждат с кабели от офисите, без специални колконки.
    До момента всички коли на Тесла се зареждат безплатно. И пак успяха да изкарат печалба.
    В един момент ще бъде наситено със зарядни станции и Тесла няма да харчи пари за нови. Освен това винаги може да направят зареждането с пари. Не знам дали е безплатно в Европа.
    Каквото и да ми говорят в 90% от случаите пробег от 300 мили е абсолютно достатъчен. Тези които имат електрички ги зареждат два или три пъти в седмицата.
    Та и зареждането може да се реши. Колите все някъде седят нали? Като сложат на всеки паркинг по 4, 5 зарядни станции и пред блоковете по 5, 6 и хората ще си ги зареждат. Мъск не е чак толкова глупав, Заедно с колите строи като луд и зарядни станции и завод за батерии. В момента има вече над 50,000. В САЩ където и да се намираш имаш зарядна станция на по-малко от 150 мили от тебе. Така че можеш да пътуваш навсякъде.
    Всички шебеци се чудят къде отиват парите на Тесла. Сега ще ги видим като се усетят че всеки нов производител на електрически коли или трябва да налее милиарди за да си построи свои зарядни станции или да използва тези на Тесла и да си плаща.
    При всички еднакви показатели, до момента поне Тесла имат по-голям пробег, и могат да зареждат без пари. Ще видим другите кога ще го постигнат това.

    California Über Alles
  77. 77 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2358 Весело

    Тесла е на печалба, нарко-инджинера е видимо щастлив, ще купи няколко тона "стока" за да е 24/7 ухилен.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  78. 78 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Не искам да бъде забравяна и една друга идея на Мъск: електричките да бъдат използвани като резерв при върховите натоварвания на електромрежата.
    Нека някой електричар да сметне едно 10-хиляди коли колко могат да покрият като захранване за примерно 1/2час?
    И дали няма Запад да помогне със върхов ток на Изток рано сутринта, а Изтока да го върне когато му е минал пика и колите вече са по паркингите?
    Те тогава пък хептен се заплитат нещата и ще хвръкнат към небетието поне 2 АЕЦ!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  79. 79 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3831 Неутрално

    До коментар [#71] от "Цайко":

    Че кой е луд да се откаже от върха в съветското автомобилостроене - Жигули?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  80. 80 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Добра новина. Ако и спре да се напушва в ефир ще стане и още по-добра.

  81. 81 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#56] от "Мусаши":

    Нещо напоследък премиум марките започнаха да разìтат много повече на парите от поддръката за да печелят.
    Да знам за изцепките на една известна немска компания с части производство от Китай.
    Не е проблем че се правят в Китай.
    Проблемът е че явно пестят от поръчаното качество.
    Надявам се електромобилите да раздвижат сериозно пазарът на автомобили.
    По-високо КПД, по-екологични, с по-малко трошащи се части,

    Panta rhei....
  82. 82 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    До коментар [#47] от "realguru":

    Мда. Тръгваш по пътя в планината и ти свършва бензина. Знаеш, че има бензиностанция, ма тя била затворила заради новите акцизни складове на Баце. И кво? Същия уй.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  83. 83 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    До коментар [#56] от "Мусаши":Нещо напоследък премиум марките започнаха да разìтат много повече на парите от поддръката за да печелят.Да знам за изцепките на една известна немска компания с части производство от Китай.Не е проблем че се правят в Китай.Проблемът е че явно пестят от поръчаното качество.Надявам се електромобилите да раздвижат сериозно пазарът на автомобили.По-високо КПД, по-екологични, с по-малко трошащи се части,
    —цитат от коментар 81 на Molossian


    Основно в автомобилите се развалят двигателите.В електромобила няма чак толкова много части.

  84. 84 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    [quote#58:"realguru"][/quote]

    В главата ти е пълна каша по темата.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  85. 85 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1028 Любопитно

    Нинов къде е да обясни как смята да продължи да short-ва акциите на Тесла...

  86. 86 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Искрено се надявам, че Мъск ще си спазва по-често обещанията и ще спре да плещи глупости, които по принцип не отиват на иноватор и бизнесмен от неговия калибър. Аз поне си мисля, че той наистина промени света на автомобилите и му желая и на него, и на всичките му компании успех и печалби.

  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4096 Весело

    Вчера си обърна позицията ма Лонг - или купувай, като каза - "Чисто и просто - Тесла просто унищожава конкурентите си"
    —цитат от коментар 43 на Pontif New Dnevnik SUCK


    И по- точно, това е част от казаното от Андрю Лефт:

    TSLA is not just pulling customers from BMW and Mercedes but also from Toyota and Honda. Like a magic trick, while everyone is focused on Elon smoking weed, he is quietly smoking the whole automotive industry,

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3831 Любопитно

    До коментар [#46] от "lustmord":

    След като се е наслушал на пишман-експерти които редовно ни проглушават ушите как Тесла била пирамида, никога нямало да излезе на печалба, хората масово се отказвали и всякакви подобно прокоби, след такава новина защо да не им го "върне"? Без значение дали специално се е готвил да публикуват статията или просто пише бързо на клавиатура...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  89. 89 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Искрено се надявам, че Мъск ще си спазва по-често обещанията и ще спре да плещи глупости, които по принцип не отиват на иноватор и бизнесмен от неговия калибър. Аз поне си мисля, че той наистина промени света на автомобилите и му желая и на него, и на всичките му компании успех и печалби.
    —цитат от коментар 86 на boevbisser


    Няма читав велик ум!
    На всичките им има нещо, но това не ги прави по-малко велики.
    Иска се смелост и безразсъдство да оставиш утъпканите пътеки и да прокарваш нови.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4096 Весело

    4. Технология се доказа като не ефективна - теглото на Телса 3 в сравнение с бензинова кола от същият клас и пробег е многократно по-голямо (+3%)5. 4х4 моделите с един кВт/ч минават само 6.5 км - т.е. за 100 км само за електричество ще са нужни цели 2 лв! АбсурТ.В заключени - бъдещето е в дизела! Ел колите са играчки! След Тесла идва ред и на СпейсХ.
    —цитат от коментар 1 на Николай С


    3% разлика, ама апологетите на ДВГ и мръсният дизел не разправят другата част от историята. Двигателят на Модел 3, който е между другото с 270 конски сили мощност тежи едва 45 килограма. По- малко от торба цемент.

    За разлика от него, един алуминиев бензинов двигател с турбо тежи 500 килограма. Без Турбо, без алуминий тежи със 150 кила отгоре. Дизела тежи още повече защото е по- масивен,. Към това като добавим и една 6-10 спетенна скоростна кутия, която тежи към 150- 200 кила и картината става пълна. Добавяме и течностите, ....

    И какво става, цялата мощна установка на една електроическа кола е 45 килограма, на една бензинова умножаваш по 15-20 пъти.

    Та заради това разликата в тежеста е 3%. Не както ни обясняваха разни дрОгарЕ, как батериите се слагали навсякъде и колата ставала много тежка!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4096 Весело

    Между другото, това което гледаме при Тесла, вече го гледахме при Епъл. Теска е култов бранд като Епъл. Епъл продава телефона си на цена почти 2 пъти по- голяма от конкуренцията и тълпите се редят да купуват. Сами да ви припомня, колко мастити производители на смартфони издуха Епъл. За тези компании вече нищо не се чува.

    Същото може да се случи с автъомобилната индустрия и нЕкои "гиганти", заспали сладко сладко от един момента нататък да загубят целият си бизнес!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4096 Весело

    Собственици на Хонда Сивик и Акор, които с опции са двойно по- евтини от Тесла ($25000- $30000) отват и си купуват Тесла 3 за $50000+.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#89] от "skara":

    Напълно си прав, и Стив Джобс, ако се съди по биографията му, невинаги го е слушала главата, но стореното от Епъл наистина промени света на технологиите.

  94. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4096 Весело

    Между другото, и трите продукта на Тесла са изключително енергийно ефективни. Най- тежкият им и най- големият им автомобил Модел Х прави по 3.1 мили на киловатчас електричество.

    Само за сравнение, току що излезлият Ягуар Ай Пейс, с място за 5 човека притежава 90 киловатчаса батерия и изминава с нея на пълен заряд 234 мили съгласно американската автомобилна агенция.

    Много по- голямата от него, Тесла Модел X, в продажба от 2015-та, превозваща 7 човека, с по- малката батерия, 75 киловатчаса (15 киловатчаса по- малко от Ай Пейс) изминава 237 мили на заряд съгласно същата агенция.

    Това да ви покаже колко по- върховна е технологията на Тесла спрямо останалите автомобилни производители.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  95. 95 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#18] от "Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.":

    Това е така, а проблеми с Тесла явно има бол — но са в организационната част.
    Според следящи компанията:
    1. Печалбата този куотър е за сметка на драстично (за мащабите на Тесла) орязване на капиталовите разходи.
    Това ще се отрази на темповете на внедряване на изключително изгодния камион Тесла.
    Но пък и Мъск е прав (според мен) време е Тесла да се издържа сама.
    2. Заричането да не се пускат облигации и печатат нов8 акции.
    Вместо това ще се изплащат от приходите старите, а Китайските фабрики ще бъдат с местен заем.

    Тесла, както всяка американска компания е силно дискриминирана в Европа, а от скоро и в Китай. Мъск преди няколко седмици беше на полу—тайна среща в Белия дом. Но не с Тръмп. САЩ имат нужда от изравняване на полето за конкуренция.
    Европа е много по—удобна за Ел. Коли, противно на мнението повечето форумци. Малки разстояния, развита ел. мрежа, парко места, предпочитание към малките/средни коли, замърсяване шумово и на въздуха, скъп бензин, задръствания, липса на собствени суровини и от там зависимост от рентиерските държави.
    А за най—големият пазар за ел. коли Китай стратегията е там да се изработват за да се ограничи политическият риск. У — модела щял да е за там.

    Мъск предвижда тавана за Модел 3 в световен мащаб да е 1 млн годишно (може да бъде постигнат в близките години) и за лукс колите му, че е почети достигнат в момента (100к).

  96. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4096 Весело

    До коментар [#94] от "Realist":

    И отделно, Ягуара е 394 конски сили, обикновена Тесла Х стартира от 518. Може и да кара, сертифицирана е за 2.5 тона каравана.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#88] от "vesolr":

    Точно така беше. Колкото пристрасна медия да е Дневник, заради клик бейта публикуват Тесла новини. А и гледах сериал до нощите вчера та ... що да не бъда и аз първи пост един път.

    Все пак е много забавно да четеш във форума на Дневник (това за ИЖ—а преди време беше златно), а и като следиш туитър има маса материал, който плаче да бъде преведен у нас.

  98. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4096 Весело

    До коментар [#95] от "Николай С":

    Пазарът на седаните към които е и Модел 3 е двойно по- голям в Европа сравнено със САЩ. Модел Y може би ще се продава най- много в САЩ, защото този пък сегмент в САЩ е над 2 пъти по- голям от съответният в Европа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 99 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#94] от "Realist":

    Честно казано, това са тех параметри.
    За мен, лично ми е много приятно при ел. Колите

    Че НЕ плащам всеки ден на рентиерските режими за бензин. Пари, който после се връщат под формата на тероризъм, оръжие и заплахи.
    И че нема да ми седи Путин и да унижава Моят премиер и Моят Президент като последни просяци. Ако и премиера да се казва Станишев или Борисов, а президента Радев или Първанов.

  100. 100 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#99] от "Николай С":

    Напълно съгласен, но да уточна защо написах този пост. Тук се разнасяха магиии как големите автомобилни компании ще издухат Тесла. Проблемът е, че това няма как да стане, Тесла притежава в момента върховната технология в сегмента която тя сама откри и разработи. И това не е само в батериите, това е и в електрически мотори, инверторите, аеродинамичните форми,зарядните станции, автономното движение, мащаба на производство, автоматизацията, ...

    И останалите, дишат праха на Тесла.

    Таланта, който събра Тесла не може да бъде постигнат от другите автомобилни производители и няма да бъде постигнат скоро.

    Когато такъв един момент настъпи, пазарът се обръща с главата надолу. И едни, такива които преди това са били несъществени и несъществуващи, получават целият пазар, други пък, които преди това са били супервелики, компании със 100 годишна история, затварят кепенците!

    Точно заради това, обичам капитализма и свободната инициатива, всеки момент е различен, и всичко се обновява и преражда!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK