Индонезийски самолет със 188 души се разби край Джакарта

Индонезийски самолет със 188 души се разби край Джакарта

© Antara Foto, Reuters



Пътнически самолет "Боинг 737"на индонезийската компания "Лайън еър" се разби в морето минути след излитането от международното летище на Джакарта, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.


В самолета е имало 188 души - 178 възрастни пътници, едно дете, две бебета, двама пилоти и петчленен кабинен екипаж, каза представител на гражданската авиация. Не се съобщава за оцелели, нито за вероятна причина за катастрофата.


Министерството на външните работи няма данни българи да са били на борда на самолета, няма и сигнали от българи за техни близки, които са в региона и с които няма връзка. Посолството в Джакарта е на линия за всякакви сигнали, каза външният министър Екатерина Захариева пред Би Ти Ви.


"Преди да изчезне от радарите, самолетът поиска да се върне обратно", добави той. "Намерихме спасителни жилетки, мобилни телефони и отломки от самолета", каза говорител на индонезийската агенция за спасяване и издирване. Фюзелажът вероятно е на морското дъно, на дълбочина около 35 метра, уточни той.

Ключови думи към статията:

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5226 Неутрално

    Ужас, човек със страх да се качи и на самолет. Бог да ги прости!

  2. 2 Профил на Черноморец
    Черноморец
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Боинг е слаба машина, казвал съм го и друг тъп

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Borka
    Borka
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#2] от "WWW":

    Викаш руските световно неизвестни таралясници нямат равни нали?

    human
  5. 5 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Боинг е слаба машина, казвал съм го и друг тъп
    —цитат от коментар 2 на WWW


    Силен слаб, руски самолети не щъкат много из международния етер.

    Имало едно време ссср...
  6. 6 Профил на johndoe1908
    johndoe1908
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#1] от "Peni Nikol":

    Аз на кола се качвам със страх, като знам как карат околните. Със самолетите нямам проблем, летя редовно

  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ivan Dimitrov":


    До коментар [#2] от "WWW":Викаш руските световно неизвестни таралясници нямат равни нали?
    —цитат от коментар 4 на Ivan Dimitrov


    Другарят даблюдаблюдаблю е абсолютно прав!!!!!
    До от 1952 до 1992 година има 16 авиокатастрофи с наши, български руски таралясници, по вашите думи, а след това - нищо!!!!
    Демокрацията ни отне много, но вие все още не можете да го осъзнаете!!!
    Срам!!

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#2] от "WWW":

    Не ти ли омръзна да пишеш откровени лъжи, не разбирам какво се опитваш да постигнеш.

    Сред петте марки и модификации самолети с worst safety record в света има ТРИ СЪВЕТСКИ: Туполев 154, Илюшин 76 и Антонов 32; един чехословашки и един испанско производство (последните два са леки самолети, които не се използват в гражданската авиация:
    https://www.aviationcv.com/aviation-blog/2017/top-5-dangerous-aircraft-models

    И НИТО ЕДИН БОИНГ!

    Да видим сега кои са най-безопасните:
    https://www.airlineratings.com/news/safest-aircraft-world-revealed/

    Тук си чети сам или гледай картинките, ако не разбираш английски.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5429 Разстроено

    Технически проблем, породен заради птици в двигателите при излитане?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5429 Разстроено

    Технически проблем, породен заради птици в двигателите при излитане?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5429 Разстроено

    Технически проблем, породен заради птици в двигателите при излитане?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    Един трол, написал ком.№2, и всички следващи се надпреварват да му отговарят!?
    После троловете не вършели работа...

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  14. 14 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Индонезикски , Малайски пилоти ........рискови са .
    Заради народопсихологията .
    Малкъм Гладуел и Даниел Койл са писали по темата , комуто е интересно може да прочете

  15. 15 Профил на Черноморец
    Черноморец
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Сигурно нещо е отказало по електрониката на Боинга.

  16. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1227 Любопитно

    Съдба...тука като изтеглиш късата клечка и никой не може да ти помогне...

  17. 17 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    Имаше виц за ИЛ-18 в българската авиация "Със самолет ИЛ-18 може да летите навсякъде в този, дори и на онзи свят".

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#17] от "korc":

    "Имаше виц за ИЛ-18 в българската авиация "Със самолет ИЛ-18 може да летите навсякъде в този, дори и на онзи свят"."

    Обективно и статистически доказуемо, руските самолети са далеч по-малко безопасни в сравнение със западните си аналози, а в ръцете на авиокомпания като Аэрофлот са си направо оръжие за масово поразяване.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Съдейки по региона, лоша подръжка и/или зле подготвен екипаж.

  20. 20 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4273 Разстроено

    Поредната авиокатастрофа в Индонезия. :-( Жалко за хората, щом са били възрастни пътниците едва ли ще има оцелели.... Господ да ги прости всичките. :-(

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  21. 21 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Ужас! Мир на праха на загиналите. Причината едва ли е в самолета. Машината е чисто нова в употреба от август месец. Пилота е бил опитен с 6 000 летателни часа,помощника с повече от 5 000. Отдавна не беше падал самолет, но за жалост макар и много рядко трагедии във въздуха се случват .

  22. 22 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    До коментар [#8] от "Norman Granz":

    Няма лъжи, като прегледаш списъка с авиокатастрофи от 1919 насам - 339 са с боинг, 61 - с Антонов, 75 - Туполев, Илюшин - 43.
    Можем да обобщим - боинг не е сигурна машина
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_commercial_aircraft

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#7] от "АзКлавдия":
    Другарко, другаркооо....
    Ама таралясниците затова им казват таралясници. Не летят вече, как да катастрофират! Когато по света летят боинги и еърбъси, ще има катастрофи с тях.
    Това колко процента са катастрофите, по модели и друг висша проява на дейност на подкорието, естествено не са присъщи на другарите.
    ПС
    И на другарките, естествено.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  25. 25 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1313 Весело

    До коментар [#23] от "zle_platen_trol":

    Фактите от статията в уикито друго показват. Боинг може да има във почти всички аерофлоти, но това не дава отговор защо почти всяка година им падат по 2-3 самолета.
    1919-2019, 339 катастрофи, което прави по над 3 паднали самолета всяка година.
    Аз по-скоро бих се качил на хвърчило, отколкото на боинг.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5429 Весело

    До коментар [#2] от "WWW":

    Защо ли Аерофлот не иска да Ви послуша? :)

    До коментар [#18] от "Norman Granz":

    Аерофлот лети в основната си маст с Боинг и Еърбъс :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 946 Неутрално
  28. 28 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#25] от "Taiga":

    Руски самолети не падат, защото не летят, а, както е добре известно за да падне един самолет първо трябва да литне. Нещо непосилно за руски барутник.
    Боинг са произвели над 19 000 самолета през годините. Инциденти е имало според твоите данни с 339. Едва ли можеш да направиш сметка, какъв е процента проблеми, но все ще намериш някой да ти го сметне. Тя и Ладата е много сигурен автомобил. Почти никой не катастрофира с Лада и почти никой не загива в нея. Защото никой не кара Лада.

  29. 29 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Поредната трагедия, която отнема живота на невинни хора. Дано наистина изяснят прричината за катастрофата.

    marinov1018
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4610 Неутрално

    Трагедията е голяма и няма никакъв смисъл да се политизира. В сичко , което лети и е машина може да аварира по една или друга причина.
    Много моля модераторът да не толерира политизирането поне в момента.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#22] от "Taiga":

    "Няма лъжи, като прегледаш списъка с авиокатастрофи от 1919 насам - 339 са с боинг, 61 - с Антонов, 75 - Туполев, Илюшин - 43."

    Тавариш, като прегледаш статистиката за катастрофите по шосетата в България прездпоследните 20 години, сигурно повече ще са с Опел, Рено или Мерцедес, отколкото със ЗАЗ, Москвич или Волга, а за Победа да не говорим.

    Просто практически всички ЗАЗове, Москвичи и Волги (за Победи да не говорим) отдавна са спрени от движение като негодни.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  32. 32 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#25] от "Taiga":

    "Аз по-скоро бих се качил на хвърчило, отколкото на боинг."

    Аз пък бих се обзаложил, че едва ли някога си се качвал на самолет през живота си.

    Най-много на двайсетицата, за да си налееш вода от градинката пред Халите без пари. :))))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  33. 33 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    До коментар [#28] от "zle_platen_trol":

    Ти изобщо чете ли нещо? Антонов - 61 инцидента, Туполев 75, Илюшин - 43. И летят, и падат, и лади се карат. (новите им модели са много хубави)

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#33] от "Taiga":

    Купи си Лада и се вози на Ил-18, не ни занимавай с терзанията си.

    Само дето руски самолети кой знае защо не кацат по европейските летища (дори Аэрофлот лети до цивилизования свят с Боинги и Еърбъси), та ще ти се наложи да летиш между Воронеж и Пиздецк на Амур.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#33] от "Taiga":

    Вероятно ще успееш да обясниш, защо при положение, че руските машини са, толкова хубави и сигурни, Аерофлот разчита на Еърбъс и Боинг, а не на Туполев, Илюшин, Антонов и прочее бараки.

  36. 36 Профил на Ivan Shotov
    Ivan Shotov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#33] от "Taiga":

    Ами вози се с руски машини.Кой ти пречи?

  37. 37 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Апропо , този проблем с прословутата почит към ''старейшината '' е открита от Южнокорейски психолози .Та в следствие на това откритие , в Пилотските училища наблягат на ''загърбване'' на етикета , когато става въпрос за рискови професии изискващи адекватна и бърза реакция .....

  38. 38 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2737 Весело

    Технически проблем, породен заради птици в двигателите при излитане?
    —цитат от коментар 10 на penetrating



    До коментар [#10] от "penetrating":

    Някой е гледал снощи по НВО филм с Том Ханкс.

  39. 39 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3209 Неутрално

    До коментар [#15] от "WWW":

    Дрогарю тролей...Боинг има произведени около 15500 самолета!!!!!И от създаването си през 1919 има 331 катастрофи.Но за целите на демагогията пропускате тези факти....Аааааа колко руски самолети има на световният пазар??И колко общо са произведени за 10. години???

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  40. 40 Профил на vanquez
    vanquez
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Дежа ву. Летях с тези от Джакарта. Час и половина закъсня излитането, 2 часа кибичихме в самолета. Изглежда натъкмяваха нещо в последния момент...

  41. 41 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#22] от "Taiga":

    "Няма лъжи, като прегледаш списъка с авиокатастрофи от 1919 насам - 339 са с боинг, 61 - с Антонов, 75 - Туполев, Илюшин - 43."

    Хаха, направо разбиващ аргумент.

    Значи Боинг съществува вече 99 години, през което време е произвел над 15,000 авиолайнера, които са прелетели ... трудно е да се каже колко стотин милиарда въздушни мили с колко милиарда пътници на борда, и имал повече катастрофи от Туполев и Илюшин, дето съществуваХА от 50-те години до 80-те, вече практически не произвеждат нищо, а останалите в движение бройки летят само по вътрешните линии на Русия и други африкански държави?

    Ами по тази логика Фолксваген е по-малко безопасен автомобил от Москвич Алеко, понеже (вероятно) с него са станали повече катастрофи?

    Само дето е редно да уточним за всеки сделан Москвич Алеко колко Фолксвагена са слезли от конвейера...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  42. 42 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Огромна трагедия. Мир на душите им.

  43. 43 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1313 Весело

    До коментар [#35] от "zle_platen_trol":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot #Current

    Гледайки таблицата, има 150 поръчани самолета, собствена техника, Иркут и Сухой. От еърбуси и боинги са поръчани общо - 28
    Както върви в следващите години ще има пълна подмяна на еърбъси и боинги, със собствена техника.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  44. 44 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Така де, понеже руските таралясници са много надеждни, навремето имаше песничка:

    Ту сто четыре самый лучший самолёт,
    Ту сто четыре никогда не упадёт...
    Ту сто четыре самый лучший самолёт,
    если спешите вам поможет Аэрофлот...

    И се пееше с мелодията на съветския погребален марш. А подтекстът беше... ако бързате за оня свят...

    А иначе, жалко за хората. Понякога и най-добрите пилоти не могат да се справят в определена ситуация.
    При попадане на птица в реактивен мотор, а това се случва при излитъане, колкото и да плашат гаргите покрай летищата, самолетът просто трябва да кацне... ако може. Нали помните случая в Ню Йорк, когато самолет кацна в река Хъдзън.

    73! Go Go
  45. 45 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    Статистически най-много катастрофи стават поради човешки грешки: пилоти, механици и въздушни контролери.
    През последните 15-20 години много авиокомпании се разсастнаха и наемат все повече и повече пилоти. За съжаление не всичките от тях имат необходимите качества и опит да действат в необичайни условия.

  46. 46 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1313 Весело

    До коментар [#41] от "Norman Granz":

    Бройката (говорейки за самолети) изобщо не е толкова голяма, че да оказва такова влияние - "много катастрофи, щото има много произведени бройки". При колите е нормално естествено, но тук не говорим за коли, нали.
    Като си тръгнал да съпоставяш статистики с катастрофи на самолети и коли, сложи и тези за автобуси, кораби и космичекси совалки/ракети ... Нито една от статистиките няма връзка с никоя от другите. Неуместно.
    И за протокола - Туполев и Илюшин все още съществуват, провери си фактите.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  47. 47 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#22] от "Taiga":"Няма лъжи, като прегледаш списъка с авиокатастрофи от 1919 насам - 339 са с боинг, 61 - с Антонов, 75 - Туполев, Илюшин - 43."Хаха, направо разбиващ аргумент.Значи Боинг съществува вече 99 години, през което време е произвел над 15,000 авиолайнера, които са прелетели ... трудно е да се каже колко стотин милиарда въздушни мили с колко милиарда пътници на борда, и имал повече катастрофи от Туполев и Илюшин, дето съществуваХА от 50-те години до 80-те, вече практически не произвеждат нищо, а останалите в движение бройки летят само по вътрешните линии на Русия и други африкански държави?Ами по тази логика Фолксваген е по-малко безопасен автомобил от Москвич Алеко, понеже (вероятно) с него са станали повече катастрофи?Само дето е редно да уточним за всеки сделан Москвич Алеко колко Фолксвагена са слезли от конвейера...
    —цитат от коментар 41 на Norman Granz


    Ааа направиха Сухой Суперджет 100, само дето малко падна демонстрационния самолет в Индонезия барабар с клиентите дето трябваше да го купят.

  48. 48 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#47] от "bobyb":

    "Ааа направиха Сухой Суперджет 100, само дето малко падна демонстрационния самолет в Индонезия барабар с клиентите дето трябваше да го купят."

    СЕО-тата на ЧЕТИРИ авиокомпании от Далечния Изток загинаха в руската бракма.

    Интересно, заместниците им колко би бройки са поръчали? :))))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  49. 49 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Жалко за загиналите и техните близки. Самолета е от последното поколение на Боинг 738 Макс 8, доставен е само няколко месеца по-рано, пилотите имат много часове по съвременните стандарти, нещо наистина много се е объркало за да се стигне то тук. Авиацията си остава все пак най-сигурният транспорт, дори сега във въздуха има над 2 млн души, правилния показател според мен е брой смъртни случая на пътнико-километри. Ако тези два милиона тръгнат вместо със самолети с личните си автомобили на разстояния изискващи хиляди километри шофиране, сигурно на ден ще загиват по 100 човека от катастрофи.

  50. 50 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 272 Любопитно

    До коментар [#17] от "korc":"Имаше виц за ИЛ-18 в българската авиация "Със самолет ИЛ-18 може да летите навсякъде в този, дори и на онзи свят"."Обективно и статистически доказуемо, руските самолети са далеч по-малко безопасни в сравнение със западните си аналози, а в ръцете на авиокомпания като Аэрофлот са си направо оръжие за масово поразяване.
    —цитат от коментар 18 на Norman Granz


    Благодаря за вица, но да видим какво пише в англоезичната страница на Уики:

    "The Ilyushin Il-18 (Russian: Илью́шин Ил-18; NATO reporting name: Coot) is a large turboprop airliner that first flew in 1957 and became one of the best known and durable Soviet aircraft of its era. The Il-18 was one of the world's principal airliners for several decades and was widely exported. Due to the aircraft's airframe durability, many examples achieved over 45,000 flight hours and the type remains operational in both military and (to a lesser extent) civilian capacities. The Il-18's successor was the long range Il-62 jet airliner"

    Ако някой не разбира инглиш(съмнявам да има такива, като гледам колко широко е пуснал корени у нас), и дори не умее да ползва ГТ, да свирка да превеждам(е). 😉✈️

    reductio ad absurdum...
  51. 51 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 931 Неутрално

    На няйкои хора и тухла да им покажеш, пак ще се разделят на русофоби и русофили!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  52. 52 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#48] от "Norman Granz":

    Радост голяма и щастие рядко! Колега. Загинали са 188 души между които едно дете и две бебета! Проявете малко смирение..

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  53. 53 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1406 Неутрално
  54. 54 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 272 Любопитно

    Поредната авиокатастрофа в Индонезия. :-( Жалко за хората, щом са били възрастни пътниците едва ли ще има оцелели.... Господ да ги прости всичките. :-(
    —цитат от коментар 20 на Иво


    Какво искаш да кажеш, с "щом са били възрастни"?! Ако бяха (всичките) деца, щяха да оцелеят? 😵🤔

    reductio ad absurdum...
  55. 55 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 272 Любопитно

    До коментар [#26] от "penetrating":


    До коментар [#33] от "Taiga":Вероятно ще успееш да обясниш, защо при положение, че руските машини са, толкова хубави и сигурни, Аерофлот разчита на Еърбъс и Боинг, а не на Туполев, Илюшин, Антонов и прочее бараки.
    —цитат от коментар 35 на zle_platen_trol


    Защото на времето, за да премахнат конкуренцията, Запада въведе нов закон, свързан с двигателите(не помня точно причината, а и не ми се рови сега). Създаде нови правила, за да не могат руските самолети да летят в заПАДА.

    reductio ad absurdum...
  56. 56 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 272 Любопитно

    "Не се съобщава за оцелели, нито за вероятна причина за катастрофата"

    В статията не се споменава, че авиокомпанията е била ниско тарифна. Може и това да е дало отражение.

    Капитализъм, сър!

    reductio ad absurdum...
  57. 57 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#50] от "fje35574291":

    "... one of the best known and durable Soviet aircraft of its era. "

    Това не е кой знае какъв комплимент.

    Все едно да кажеш: Trabant was one of the best known and durable East German cars of its era.

    На второ вясто след Вартбург...

    Когато се сравняваш със себе си, винаги ще си на едно от първите места.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  58. 58 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1285 Гневно

    Ужасна новина. Бог да прости загиналите. А тук в този форум не ми е ясно как абсолютно всеки път фокуса на темата се измества за или против Русия?!?! Може ли на такава новина да се коментира във форумите кои самолети са по-добри? Егати и хората...

  59. 59 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Има регулации за шума които старите самолети не покриват. ( И съветски и американски ).
    Руски самолети нова разработка са
    ТУ204/214 (не съвсем защото основната разработка е от съветско време ) от който са призведени 44 бройи ( 8 от тях не летят )
    SSJ 100 е единствения успешен руски самолет , но той не влиза в класите самолети произвеждани от Боинг и Ербъс (регионален самолет под 100 места е ) с общо произведени на 150 самолета Двигателите са френски, разработка съвместна с Боинг
    Доколко ще е успешен след санкциите ще видим
    Успешен голям самолет ( над 200 места ) нямат ИЛ86/96 е пълен провал .

  60. 60 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#2] от "WWW":
    "Бъзикайте се" с аргументи иначе си е чиста проба заяждане.

  61. 61 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5429 Весело

    До коментар [#55] от "fje35574291":

    Всъщност причината е друга, не е в двигателите. Застрахователните и лизинговите компании не желаят да сключват договори и затраховки за руски самолети - твърде висок е рискът и не се изкупува полицата :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  62. 62 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2075 Разстроено

    Трагедии в Индонезия цяло лято - земетресения, вулкани, цунами, авиоинциденти. Жалко за хората, така мили и гостоприемни!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  63. 63 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6930 Неутрално

    До коментар [#53] от "Fiji":

    По вътрешна линия. Полетът бил около час.

  64. 64 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 445 Разстроено

    Ужас! Горките хора, да поìват в мир.

  65. 65 Профил на peen40
    peen40
    Рейтинг: 530 Неутрално

    В тия Индонезия и Малайзия много често взеха да им изчезват и катастрофират самолетите.Лоша поддръжка ли,лош подбор на екипажите ли

  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#7] от "АзКлавдия":

    Какво???? Къде ви намират такива, че вече не ви се разбира какво се опитвате да кажете дори и когато тролите?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#10] от "penetrating":

    Най-вероятно не. ADS=B данните за полета показват ератично поведение. Няма плавна загуба на скорост и височина. Скоростта стои на около 300 възела десетина минути, височината на странното ниво от 5000 фута, като има резки загуби на височина и после компенсации, до последното пропадане. Ако птици са били повредили единия двигател, спокойно щяха да се върнат и да кацнат. Ако са били повредени и двата двигателя, щеше веднага плавно да се губи скорост или восчина, а и пилотите щяха да съобщат за проблема.
    Излезе, че в предишния полет е имало проблем с индикациите за зимерена скорост (като при АФ447), също и за височина. Напълно е възможно да е станало отново. А въпросната авиокомпания има ужасяващо лошо ниво на сигурност.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#55] от "fje35574291":

    Пак бълнуваш путиснки опорни точки. Айде да ми обясниш защо в соц блока, всичк иминаха на западни самолети още при първа възможност (унгарците и румънците през 1989)? И защо русофилския протекторат и гордост на соца Югославия е ползвала Боинг и Макдонъл Дъглас, а не Ту, Ил, Ан? Точно кой сАвеЦки самолет се е сравнявал на западните еквиваленти като способности, икономичност, комфорт?
    Колкото до "правилото за двигателите", не става въпрос за "поредната атака срещу Русия", както би казала Маша от кремль.ру, а за ограничение на шума, което руските авиодвигатели (както и западните от 60-те и някои от началото на 70-те) надвишават. Няма да видиш ТУ-154 в ЕС, но няма и да видиш Боинг 707, ДС-8. и т.н.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#46] от "Taiga":

    Много ти разбира путинката. Ако броя катастрофи не се мерят на брой произведени самолети, или още по-правилно, на брой полети или летателни часове, тогава на каква база трябва да се мерят?
    И ако Туполев и Илюшин съществуват, кажи какво точно са произвели последните 5, дори 20 или 30 години? На Еърбъс и Боинг само беклога им има хиляди поръчки.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#43] от "Taiga":

    Както върви, ама реалността не върви така, както тайгата между ушите ти

    https://www.planespotters.net/airline/Aeroflot-Russian-Airlines

    Аерофлот добре ще мине на Сухой и Иркут, само дето тези две прекрасни изделия, дори да работят като по часовник, не могат да изпълняват полетите за които ползват Еърбъс А319/320/321 и Боинг 737, да не говорим за А330 . 767 и 777.

    А Сушките повечето време не лятят, даже някои събират прах на земята

    https://www.planespotters.net/production-list/search?fleet=Aeroflot-Russian-Airlines&manufacturer=Sukhoi&type=Superjet-100&fleetStatus=historic

    https://www.vedomosti.ru/business/articles/2017/05/26/691592-nalet-sukhoi-ne-menyaetsya

    http://www.ato.ru/content/suhoy-soglasilsya-platit-shtrafy-aeroflotu-za-prostoy-samoletov-ssj-100



    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5429 Неутрално

    До коментар [#67] от "deutschwagen":

    Възможно е. Може би тагава има проблеми в датчиците или блокирано управление от лош технически предполетен преглед...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK