В България може да има завод на "Шкода" за над €1 млрд., твърди "Ханделсблат"

Решението може да бъде взето още на 16 ноември

"Шкода" има производство още в Квасини и Врхлаби, както и операции в Украйна, Русия, Казахстан, Алжир, Китай и Индия.

© skoda-auto.com

"Шкода" има производство още в Квасини и Врхлаби, както и операции в Украйна, Русия, Казахстан, Алжир, Китай и Индия.



Германската група "Фолксваген" (Volkswagen) планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България "и дори Турция". Решението може да бъде взето от надзорния съвет още следващата седмица.


Това твърди в новия си брой авторитетното в деловите среди германско издание "Ханделсблат", което се позовава на "източници от кръгове около концерна". Според тях евентуалният нов завод в чужбина ще се управлява от "Шкода", но в него може да се произвеждат и други марки от групата.


Статията е преразказана и в обзора на печата от агенции като американската "Дау Джоунс" и австрийската АПА. Засега няма коментари нито от "Фолксваген", нито от "Шкода", която от 27 години се контролира от германския концерн.




Заседанието за преглед на стратегията на "Фолксваген" е насрочено за следващия петък, 16 ноември, когато трябва да бъде одобрена и инвестиционната програма за следващата година. "Ханделсблат" твърди, че това заседание ще е едно от най-важните през последните години, защото то трябва да определи насоките (и да разпредели много милиарди евро) за следващите 10 години.


В Германия повече внимание привлича вероятността предприятията в Емден и Хановер да бъдат преоборудвани за производство на електромобили. Една от основните причини, пише "Ханделсблат", е, че компанията има проблем с постигането на по-строгите стандарти за емисии на двигатели с вътрешно горене, наложени след избухването на скандала "Дизелгейт". В Емден се произвежда основно моделът "Пасат", но търсенето е незадоволително, включително заради растящия интерес към SUV коли.


Основният завод и централата на "Шкода" са в Млада Болеслав.

© skoda-auto.com

Основният завод и централата на "Шкода" са в Млада Болеслав.


Причините да се обсъжда бъдещето на производство на "Шкода" са различни - най-вече заради това, че в Чехия вече няма достатъчно персонал за разширяването му, пише АПА. Агенцията припомня, че в страната се произвеждат около 1.23 млн. коли, но брандът се развива добре, а очакванията са продажбите да растат благодарение на нови SUV и навлизане в сектора на електромобилите.


Преди година "Ройтерс" разказа в ексклузивен репортаж, позоваващ се на източници от германската компания, че заводите в Млада Болеслав създават проблем на ръководството във Волфсбург, защото са започнали да "подяждат" пазарен дял на германската компания майка. Агенцията разказа, че и германските профсъюзи се опитвали да задушат конкуренцията от Чехия с планове да преместят извън страната част от производството и да накарат чешкия бранд да плаща по-скъпо за споделената технология.


Маржът на оперативната печалба на "Шкода" през 2016 г. дори надхвърли този на "Ауди" благодарение на комбинацията от германски технологии с по-евтина работна ръка, даваща предимство на чехите. За три години оперативната печалба на "Шкода" се удвои до 1.2 млрд. евро през 2016 г., а маржът на печалбата достигна 8.7%. В рамките на германската автомобилна група по-добре се представя единствено "Порше". В същото време маржът на печалбата на бранда VW намаля с една трета до 1.8%. В световен мащаб "Фолксваген" продава доста по-добре от "Шкода", но в Европа растежът е по-бавен.


В България може да има завод на "Шкода" за над €1 млрд., твърди "Ханделсблат"

© Kai Pfaffenbach, Reuters


В Чехия час работа на конвейера струва средно 10.10 евро, докато в Германия цената е 38.70 евро, сочи официалната статистика на федералната република.


След публикацията на "Ройтерс" от профсъюза в чешката компания заявиха, че "подобни новини са насочени срещу "Шкода", служителите, отдадени на успеха, гъвкавостта в производството и бизнес резултатите им. Зад всичко това стои огромен труд на всички работници, дори през уикенда, за сметка на семейството". "Ако ситуацията продължава по този начин и не се стигне до бързи корекции, профсъюзите няма повече да подкрепят гъвкавото работно време и други елементи, необходими за растежа на компанията", предупреждава ръководството на синдиката.


Чешкият профсъюз изчисли, че преместване на производство извън страната ще струва 2000 работни места. С изключение на временно заетите в края на 2016 г. за чешката компания са работели 28 000 служители.


Единственият акционер на ŠKODA AUTO е VOLKSWAGEN FINANCE LUXEMBURG S.A.

Коментари (178)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Babimu
    Babimu
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Стискам палците дори и на краката

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3885 Любопитно

    А дано...а дано!Поне един модел на Шкода....

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5341 Неутрално

    Това ще е гръмотевична новина за България, с огромно значение за икономиката ѝ! Трябва натиск, в добрия смисъл на думата, по всякакъв възможен начин, отделно, предоставяне на преференциални условия от страна на държавата, и чудото може да се случи....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1817 Любопитно

    Няма лошо, това е естествената следваща стъпка в развитето на този отрасъл в България. Силно се надявам, да не е само и единствено за спестяване на разходи цялото това упражнение на Фолксваген...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    Ако не е партенка, невероятен шанс за България!!
    Само едно ме смущава, това, че няма да работят чехи, а ще работят българи. Пословичната ни немърливост може да ни изиграе лоша шега още от избирането ни за локация на завода. Никак не сме известни с чиста и високо професионална работа!

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9164 Весело

    В България има уроки на автомобилостроенето :)

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Ако нашите тъпунгери имат поне малко мозък, поне този път не трябва да искат рушвет и да направят всичко възможно да ги привлекат.

  9. 9 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    Дано, висикотехнологични индустрии е онова, от което имаме нужда!

  10. 10 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#6] от "Alexander97":

    Заводите "Шкода" в Млада Болеслав са пълни с българи и се водят едни от най-добрите работници.
    В мениджмънта ти е проблема и в убийствената ни шуробаджанащина.

  11. 11 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Ако се случи, държавата трябва да направи всичко възможно заводът да е във Видин.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    Ако не е партенка, невероятен шанс за България!!Само едно ме смущава, това, че няма да работят чехи, а ще работят българи. Пословичната ни немърливост може да ни изиграе лоша шега още от избирането ни за локация на завода. Никак не сме известни с чиста и високо професионална работа!
    —цитат от коментар 6 на Alexander97


    Всичко е въпрос на обучение и контрол. А и в България вече има доста заводи за автомобилни компоненти. Вероятно някои от тях са подизпълнители на Шкода. И така ако тази инвестиция се случи ефекта ще бъде мултипликативен за цялата икономика на България.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на avalanche
    avalanche
    Рейтинг: 441 Весело

    Супер новина! Дано да е до Пловдив

  14. 14 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Ако ще се прави автомобил в България, най - реалистично е да е Шкода.

  15. 15 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1059 Весело

    завода ще е в Баховица предполагам:))))

  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3553 Весело

    Ма разбира се!
    Веднага след като се урЕди колелото ...

  17. 17 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    В България има уроки на автомобилостроенето :)
    —цитат от коментар 7 на karabastun


    Да, защото не сме спазвали лицензното споразумение с Рено. А онези неща във Варна с Роувър и в Баховица дори не подлежат на коментар.

    The best way to predict the future is to invent it.
  18. 18 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3036 Неутрално

    1. И в България няма персонал
    2. Трябва да дадат дебели подкупи на Бойко. А те няма. И така, това няма да стане.
    Следващата новина.

  19. 19 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 504 Неутрално

    А кога другарите от Еуратек ще си построят второ дилърство и сервиз в София? :)
    Една от най-караните нови коли в България, а в представителството им няма място да се завъртиш. А и е на гъза на географията. Търговия по български.

    Every cradle is a grave.
  20. 20 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Може може ама както обикновенно друг път. То у нас Хюлит Пакард излезе пак камо ли да дойде индустриален гигант дето няма хора вече с таквиа умения - всичко отдавна е имигрирало от индустрията. Виж ако някой се сети да нарпави фабрика за иамамнции и крадци - има много кадри - направо да ходи в МС и НС там са големите специалисти в тези области.

  21. 21 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2088 Любопитно

    Важно ще е за икономиката ни, вярно е.
    Но и тук няма достатъчно "персонал".

  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3801 Неутрално

    До коментар [#8] от "Killing Joke":

    Ти вярваш ли го това? Аз не....!
    Не са един или двама чуждите инвеститори, които са си тръгнали, след настоятелни предложения, за съвместен бизнес.....!

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Може може ама както обикновенно друг път. То у нас Хюлит Пакард излезе пак камо ли да дойде индустриален гигант дето няма хора вече с таквиа умения - всичко отдавна е имигрирало от индустрията. Виж ако някой се сети да нарпави фабрика за иамамнции и крадци - има много кадри - направо да ходи в МС и НС там са големите специалисти в тези области.
    —цитат от коментар 20 на jobssboj


    Като видиш това и ти става ясно, защо тук има проблем с кадрите:
    "В Чехия час работа на конвейера струва средно 10.10 евро, докато в Германия цената е 38.70 евро"

  24. 24 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#22] от "tww09306483":

    Не го вярвам особено.
    Ни потенциал имаме, ни работна ръка.
    За разните му съдебна система и т.н., които също играят важна роля при такива решения - да не говорим.

  25. 25 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 926 Неутрално

    След Видин и Пловдив да включим и Плевен, Враца,Русе,Шумен,Варна, Силистра, Горна Джумая, Станке Лисичиково и т.н.

  26. 26 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2713 Неутрално

    Това е само вероятност. Малка вероятност. От Шкода имат обеца на ухото от съвместното производство на камиони.

  27. 27 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#23] от "Фат Ким":

    Ми няма да стоят д плащат данъци на Бай Уй и групичката му за 3 евро на час я ?

  28. 28 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 731 Разстроено

    “Може да има”, ама надали... То само с магистрали с евро-пари бизнес климат не се гради...
    Не се радвайте на химери.

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  29. 29 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3556 Неутрално

    Добра новина за роднот автомобилостроене и възмоността му да излезе от придатък към разни китайски проекти тип еднодневки, но у нас квалифицираните кадри също са кът. Това обаче може да се разреши с предлагане на по - високи заплати и по - добри условия на труд. " Шкода" е една отлична възможност за нас да навлезем и развием тези високи технологии в автомобилния бранш. Успех !

  30. 30 Профил на kras4o
    kras4o
    Рейтинг: 221 Разстроено

    един такъв завод би спасил Северозапада или Севера ...

  31. 31 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Идвайте те, бе, тук никой не отчита печалба.....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Другарки и другари, нека не се заблуждаваме!
    За 10 Евро на час в България ще се намерят достатъчно инженери, монтажниции и прочие нужен персонал за тоя завод, най-доброто място дза който е ... край Пловдив.
    Само да не назначават българско ръководство, и в никакъв случай български икономисти!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  34. 34 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#10] от "Killing Joke":
    В мениджмънта ти е проблема и в убийствената ни шуробаджанащина.

    Само това ли?
    Какво българско ползваш вкъщи?
    Заводите Шкода са създадени преди ВСВ. Чешката индустрия е била в челната петица преди войната, а ние сме изнасяли платове, гюл, жито. Вижте им улиците, градовете и селата и тогава да се обиждам ако ни прескочат.
    Българинът обича да казва:
    -И така може да мине.

    Там ни е проблемът.

  35. 35 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 490 Гневно

    Малко са ни дизелите, че и да почнем тук да си ги произвеждаме...
    Сигурно сме единствената страна в момента, която регистрира повече дизели от бензини...

    Stef
  36. 36 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3036 Разстроено

    Ще ви разкажа една история от преди няколко години: на брега на Дунава - опциите бяха Видин или Русе, щеше да идва една много голяма автомобилна компания да сглобява части. Имаха устното уверение на ГЕРБ, че ще им помагат, ще улеснят процедурите, и т.н. Когато дойде моментът за сериозните разговори, стартовия рушвет, поискан от ГЕРБ е бил 400,000 лв. Стартовият, подчертавам. Така тази компания отиде в Румъния, където ги чакаха готови халета, с промишлен ток, инсталации и т.н.
    Това е кратко описание защио НИКОЙ няма да стъпи в нашата кочина. Не и докато търпим Пеевски да ръководи държавата чрез Борисов.

    Ето и един цитат, който демонстрира нагласата на съседите: "Зa миниcтepcтвoтo, ĸoeтo pъĸoвoдя и Іnvеѕt Rоmаnіа (дъpжaвнaтa aгeнция зa чyждecтpaнни инвecтиции, б.p.) e пpиopитeтнo дa ce oпитaмe дa дoвeдeм тpeти пpoизвoдитeл нa ĸoли пpeз cлeдвaщaтa гoдинa", зaяви Лayфep, бeз дa cпoмeнaвa имeтo нa ĸoмпaниятa.

  37. 37 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3903 Неутрално

    вярвам всички са вдядали разликата между приватизация и политикономически грабеж . и след номерата с ЧЕЗ , огледа ще е на път за Турция

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  38. 38 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Както обикновено става в последните години, някой на високо място ще "си поиска", и чехите набързо ще отворят завода я в Румъния, я в Сърбия, я в Турция. Тоя някой и кликата му има много жертвоготовни защитници по форуми и медии, но вече взе да досажда на много хора и в страната и навън.

  39. 39 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    До коментар [#6] от "Alexander97":

    С подходяща комбинация от бой и поощрения може да научиш всяко говедо, включителни дебелоглавото балканско говедо да си върши добре работата.

  40. 40 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1833 Неутрално

    И кой ще работи в него?

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  41. 41 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#34] от "Alexander97":

    За завод говорим. В Чехия последните 7-8 години съм всяка година. Щом заводите в Чехия си крадат един на друг работниците българи, значи проблемът не ни е в "И така може да мине", а леко другаде.
    Иначе България е в челото в световен мащаб по износ на велосипеди, например. На "Драг" какво им е?
    Иначе български неща имам. Даже някои стоки в ИКЕА съм ги виждал на Made in BG.

  42. 42 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    До коментар [#18] от "arcanum":

    Интересно как дойдоха всиячките ИТ фирми, всичките фирми за авточасти, сигурно всички са дали дебел подкуп на Бойко ?!?

  43. 43 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    Ас па искъм завот за новите ЛАДИ
    —цитат от коментар 32 на Маршалов


    За тебе знаеме.

    Gunter glieben glauchen globen
  44. 44 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#36] от "arcanum":

    Ericsson преди години искаха да правят фабрика тук. Резултатът беше същият по причините, които посочваш.
    В същото време словашкият премиер си дава личния телефон на разни хора и им обещава пълно съдействие и те му правят автозаводи за по 2 млрд. евро. Какво да говорим. Словакия е бъкана с автозаводи.

  45. 45 Профил на zoz03584167
    zoz03584167
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Тия вече сме ги слушали! Щеше да има и завод на БМВ. Вместо това,работят само цехчета за сглобяване на авто-сенници за 80-100 човека, където вземат 300евро заплата на три-смененрежим на работа,включително нощен труд, и натова му викат автомобилна индустрия. Събудете се!!! Живеем от Пиар в Пиар.

  46. 46 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Като занм как е изчегъртан трудовия пазар, не виждам как ще съберат работници - даже не говоря за квалификацията им ...

  47. 47 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#34] от "Alexander97":

    Може да сме поспаланковци и дрисльовци което ни е направило един от големите производители на матраци, тоалетни и всякава друга санитария вкл. и фаянс. Странно произвеждаме много /и понеже не спортуваме/изнасяме доста велосипеди /4 ти в Европа/

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  48. 48 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Гръмка "новина", но най-вероятно просто България е включена като едно от потенциално разглежданите места, баз да има реални намерения.
    То като се прави бизнес-план се включват 5-6 алтернативи, прави се сравнение и се избира най-добрата. Рутинна практика за всички фирми.
    Не може мениджъра да каже пред надзорния съвет "Предлагам да направим нов завод в Словакия!" (примерно). Много по-добре звучи "Предлагам да направим нов завод. Анализирах 6 потенциални места: Германия, Турция, Словакия...най-добрият вариант е Словакия" (отново примерно).
    Много сме далеч от Западна и Централна Европа, където са главните пазари на Шкода. Всички си правят новите фабрики за автомобили в Унгария, Чехия, Полша: хем близо до пазара, хем не на немски и френски заплати.
    Ако беше само до заплати, щяха в Китай да ги правят колите. Но те не са като смартфон да си поръчаш от Алиекспрес и да ти дойде с безплатна доставка. Спестеното за заплати ще го дадат като транспортни разходи и трудно планиране (поръчаш си кола, тя дойде след 3 месеца).

  49. 49 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#12] от "EU defender":
    Всичко е въпрос на обучение и контрол

    Е да де! Турските Тойота не са по-лоши от английските.
    Какво стана с Роувъра?
    От договора до производството - провал!
    Българинът е талантлив и трудолюбив, но не масово.
    По-често е крадлив и мързелив.

  50. 50 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6070 Неутрално

    Супер новина

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  51. 51 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Тия вече сме ги слушали! Щеше да има и завод на БМВ. Вместо това,работят само цехчета за сглобяване на авто-сенници за 80-100 човека, където вземат 300евро заплата на три-смененрежим на работа,включително нощен труд, и натова му викат автомобилна индустрия. Събудете се!!! Живеем от Пиар в Пиар.
    —цитат от коментар 45 на zoz03584167


    Дори БМВ не можа да се прежали да плати гербавият процент корупция.

    мурзилка
  52. 52 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    [quote#43:"Alarmstufe: Rot"][/quote]

    Като знаете, слагайте положителни оценки.

    мурзилка
  53. 53 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    До коментар [#32] от "Маршалов":

    Единствен си.

  54. 54 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    "Гарантирано от ГЕРБ" - каза Кмета.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  55. 55 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Хора, ама вие прочетохте ли внимателно статията? Един иска завода да е до Пловдив, друг до Видин, трети до...

    А ето какво всъщност пише: "Германската група "Фолксваген" (Volkswagen) планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България "и дори Турция... Засега няма коментари нито от "Фолксваген", нито от "Шкода"..."

  56. 56 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3249 Неутрално

    Ако се случи, държавата трябва да направи всичко възможно заводът да е във Видин.
    —цитат от коментар 11 на subaru


    Там в оня край на България просто ги мързи да работят. И 5000 лв да им дават пак ще работят мърляво.

  57. 57 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 261 Неутрално

    Бих се радвал да има такъв завод, ще е много добре за икономиката! Иначе продукти на ВАГ групата не бих си купил :)

  58. 58 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9718 Неутрално

    А дано, но трябваше да изчака с новината, докато се разбере със сигурност ще или не ще.

  59. 59 Профил на astra_explorer
    astra_explorer
    Рейтинг: 267 Неутрално

    И в кой град (или село) ще намерят такъв капацитет от квалифицирани кадри? Има една-две наченки на автомобилна индустрия в България, но са доста под средноевропейското ниво, камо ли за сглобяване на цял автомобил!

  60. 60 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#5] от "b0b069":

    Ти нещо май не си наясно с нещата. Тиквоний не може да докара никого. Отсреща има реални бизнесмени, а не такива на хранилката на обществените поръчки. Тези хора не могат да бъдат "накарани". Те ще дойдат, само ако пресметнат, че си заслужава. И Боко нито може да ги накара, нито да вземе лаври от това. Той най-доброто, което може да направи е да не прави нищо т.е. да не пречи.

  61. 61 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#49] от "Alexander97":

    Турската Тойота е най-добрата извън Япония.
    Заводът им в Аданапазар май беше е номер едно извън японските.

  62. 62 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    До коментар [#44] от "Killing Joke":


    До коментар [#44] от "Killing Joke":

    Ericsson нкога не са искали да правят нищо в България.
    Те винаги са били под наем тука.
    И за твоя изненада част от механиката на кабинетите се прави в България според щрих кода.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  63. 63 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3885 Весело

    До коментар [#32] от "Маршалов":

    Маршаров..ако искаме Дачия Сандеро ще поискаме оригинала....а няма да искаме некадърното копие,нали?

    До истината се достига с познание!
  64. 64 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    Ако се случи, държавата трябва да направи всичко възможно заводът да е във Видин.
    —цитат от коментар 11 на subaru


    Видин не е лоша идея, има мост над реката, има река (която е безплатна магистрала чак до Германия), има ж.п. линия.
    Градът е красив, нищо, че е малко занемарен.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  65. 65 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    В Чехия час работа на конвейера струва средно 10.10 евро, докато в Германия цената е 38.70 евро.

    ++++++++++++

    Това са брутните разходи на човекочас, а не надницата, изплащана на бачкерите.

  66. 66 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    И в кой град (или село) ще намерят такъв капацитет от квалифицирани кадри? Има една-две наченки на автомобилна индустрия в България, но са доста под средноевропейското ниво, камо ли за сглобяване на цял автомобил!
    —цитат от коментар 59 на astra_explorer


    Кадри се квалифицират много лесно.
    Стига да имаш желание.
    А ако и предлагаш добри условия - кадри могат да долетят от всякъде.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  67. 67 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Както обикновено става в последните години, някой на високо място ще "си поиска", и чехите набързо ще отворят завода я в Румъния, я в Сърбия, я в Турция. Тоя някой и кликата му има много жертвоготовни защитници по форуми и медии, но вече взе да досажда на много хора и в страната и навън.
    —цитат от коментар 38 на Индиана


    А пък ние, понеже сме умни и красиви, пак да изберем сикаджията, защото биел комунистите.

    Никога повече мутри начело на България.
  68. 68 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 546 Весело

    ...Единственият акционер на ŠKODA AUTO е VOLKSWAGEN FINANCE LUXEMBURG S.A...

    ЛОЛ, демек данъчна офшорка е собственик на най-емблематичната марка в Чехия.. Не е проЗ немеца!!!

  69. 69 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3422 Весело

    Пак ще се отвори далвера за Гинка!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  70. 70 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#64] от "Athanatos":

    За такъв завод основен фактор е логистиката, както пътната, така и ж.п. + речни пътища.

    Все пак става дума за равозване части и продукция за стотици хиляди автомобили на година.
    Видин би бил топ 1 локация, Русе топ 2 локация.

    Другите градове не стават.

  71. 71 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Ако не е електрическа вън!

  72. 72 Профил на real
    real
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В България много неща може да има. Но вместо тях има други.

  73. 73 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Хм, ако отворят наистина, ще повярвам, че започваме да се нормализираме като страна... :-)

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  74. 74 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    В Божурище?? И освен това всичко е вече в София!!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  75. 75 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#70] от "Нинов":

    Добри локации, но там трудно ще се намерят 5 здрави и прави неалкохолизирани мъже за един автосервиз, камо ли няколко хиляди.

  76. 76 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#62] от "dedoliben":

    Явно бъркам компанията, но такъв случай имаше. Голямо име, искали да развиват мощности тука, ама след като маса време бутали подкупи без развитие, се отказали.

  77. 77 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Кадри се квалифицират много лесно.
    Стига да имаш желание.
    А ако и предлагаш добри условия - кадри могат да долетят от всякъде.
    —цитат от коментар 66 на Athanatos



    До коментар [#66] от "Athanatos":

    Това го кажи на ИМИ и Сенсата в Ботевград и ще ти се изсмеят (ти "квлифицирал" ли си полуграмотни цигани ??? .. само такива останаха) ... Сенсата направи новия си завод в Пловдив, а ИМИ - направо реши да не си губи времето да търси в България - направиха го в Ниш.

  78. 78 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#64] от "Athanatos":За такъв завод основен фактор е логистиката, както пътната, така и ж.п. + речни пътища.Все пак става дума за равозване части и продукция за стотици хиляди автомобили на година.Видин би бил топ 1 локация, Русе топ 2 локация.Другите градове не стават.
    —цитат от коментар 70 на Нинов


    Видин почти няма население, Русе по-скоро би бил топ 1.
    А преди малко търсих на какви речни пътища е Млада Болеслав - не ми изглежда реката да е плавателна там?

  79. 79 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Хора могат да се обучат, въпрос на желание е.
    Стига да има хора, де.

  80. 80 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1071 Разстроено

    Ако нашите тъпунгери имат поне малко мозък, поне този път не трябва да искат рушвет и да направят всичко възможно да ги привлекат.
    —цитат от коментар 8 на Killing Joke


    Да искат рушвет е в природата им.
    Скептично съм настроен.

    "Да, България"
  81. 81 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#75] от "irobot":

    Ако във Видин и Русе няма читви хора - тогава ще трябва да докарат.

    Така е било във Волфсбург навремето, когато Хитлер го е посочил на картата като Фолксваген-локация, защото се намира на пътен и ж.п кръстопът север-юг + на речен канал свързавщ големите германски реки.
    Хората са се заселили след това.

  82. 82 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#78] от "bobyb":

    Речния път не е задължително изискване в днешно време, но бързи ж.п връзки към основните доставчици и пазари.
    Това са безкрайни влакове, бърмчащи напред-назад.
    Там е заровено кучето.

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3798 Неутрално

    Даже два завода, в другия ще правят Бентли.
    Впрочем, какво стана с инвестицията за логистичен терминал на Алиекспрес, че Баце я обявяваше в три поредни кампании?
    А с плана 7х7 магистрали и скоростни пътища на Борисов 1?
    Идиоти. Винаги грандоманска Димка преди избори, и после оправдания.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Можело, ама в паралелна вселена...

  85. 85 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    Очаквано, другариата е разочарован от подобна перспектива. Контрабългарите се плашат от възможността България да е добре. Ще им изчезне електората, респ. партията.

    Gunter glieben glauchen globen
  86. 86 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    До коментар [#36] от "arcanum":
    Ето и един цитат, който демонстрира нагласата на съседите: "Зa миниcтepcтвoтo, ĸoeтo pъĸoвoдя и Іnvеѕt Rоmаnіа (дъpжaвнaтa aгeнция зa чyждecтpaнни инвecтиции, б.p.) e пpиopитeтнo дa ce oпитaмe дa дoвeдeм тpeти пpoизвoдитeл нa ĸoли пpeз cлeдвaщaтa гoдинa", зaяви Лayфep, бeз дa cпoмeнaвa имeтo нa ĸoмпaниятa.

    Това е първият сериозен коментар на патриотичните и супер оптимистични "аа, оо, уу" на ситуацията (на положението) у нас!!
    И никой не може да ме убеди, че имаме грамотни технологично! кадри. Всичко читаво е избягало навън или си стяга куфарите. Нашите "бизнесмени" пропъдиха кадърния българин. Толкова могат назначени "индустриалци" като Баневи, Гергов и т.н., поне си ги знаем!
    10 евро на час – несбъдната мечта на българина!
    А Румъния беше зад нас и понеже ни дърпаше назад "лошият и черен, не е рус" Костов направи всичко да ни раздели в отношенията с Европейския съюз. Не стана тогава, но сега стана икономически!
    Долу Костов!
    Да живей Боко Борисов!, строителят на магистрали, които се ремонтират веднага!

  87. 87 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Амин дай Боже! Амин дай Боже!

  88. 88 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#11] от "subaru":

    В Северозападна БГ-я, а не в София, или в Пловдив!

  89. 89 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Подобен завод трябва да се направи в град с Технически университет. Поради което целият Северозапад отпада.
    Истински технически университети има само в София, Варна и Габрово.
    Проблемът е, че в София работната ръка е скъпа, във Варна мързелива, а в Габрово липсваща...

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  90. 90 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8323 Неутрално

    Като ни споменат за нещо и вече мислим, че е сигурно.

  91. 91 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    Ако нашите тъпунгери имат поне малко мозък, поне този път не трябва да искат рушвет и да направят всичко възможно да ги привлекат.
    —цитат от коментар 8 на Killing Joke


    [quote#80:"errata"][/quote]

    Големи сте, признавам ви. Първосигналното тролене ми е любима гледка.

    Няма значение, че такива инвестититори обикновено взимат. а не дават подкупи. Справка Гугъл и Майкрософт в Ирландия, Самсунг в Словакия...

    То и затова е изтекла тази информация от WV. Сега чакат офертите. Да видим Боко ще им даде ли, или нема да им даде. той ако не им даде, румънците със сигурност.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  92. 92 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2839 Неутрално


    За да се вземе такова решение, доста преди това германци в сиви костюми са обикаляли да зяпат локации, да говорят с кметове и политици.

    Тоест щеше да се е разчуло.

    Или както се казва ако видиш самолета на някой знаков инвеститор на летището (поляната) във Волсбург, значи се интересува да купи голям дял от компанията. Друга работа там няма той.

  93. 93 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1714 Весело

    Даже два завода, в другия ще правят Бентли.
    —цитат от коментар 83 на Darth Plagueis


    Яд ли те е на тази новина. Аз ако съм на твое място ще напсувам целата редакция. Безобразие! - че не стига това, ами я изтипосали за главна.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  94. 94 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Това е една от най-добрите новини наскоро-дано да не е от лъжливите."Един работеш голям завод хем ще даде хляб на хората,хем малко по малко ще изхвърли таралясниците от улиците.И цялата администрация може да подкара Шкоди-освен парламента де и няколко други специални коли.

  95. 95 Профил на На Баба Фърчилото
    На Баба Фърчилото
    Рейтинг: 314 Неутрално

    гробаджиите тролят и се надяват. комунягите тролят и плюват.
    взимам пуканките и сядам да гледам театрото!
    Извод.
    Завод на Шкода в БГ, няма да има. Поради много причини.

  96. 96 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#89] от "intergalactic":

    Какви технически университети, бе пич? Ако едно МЕИ го прекръстиш университет, няма да стане! Никой не е доказал , че има връзка между локация на автомобилната индустрия, и наличието в близост на качествено висше течническо образувание.
    Малък пример от Унгария: Опел- от 30 години в Сентготхард-малко градче до австрийската, без индустриало минало, граница, АУДИ-Дьор-голям град( за Унгария) с индустриална култура,
    Сузуки-Естергом- град на завоя на Дунав, без особена инженерна култура, Мерцедес-Кечкемейт-, БМВ-Дебрецен (сега го почват).. В нито един от тези малки и по-големи градове няма технически университет.
    С полагането на първите кубици бетон започнаха да обучават специалиститете.

  97. 97 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    До коментар [#77] от "Булаир":

    Щом успяват да обучат негрите в Африка да сглобяват, ще обучат и българи, даже и цигани.

    Сглобяването на автомобили не е някъв вишизъм. Имаш 2-3 операции и ги правиш цял ден. Всеки може да го работи. Много по лесно от това да си шлосер или заварчик.

    В автомобилостроенето трябват способни хора единствено при сглобяването на двигателя и скоростната кутия.

    Има хиляди филмчета в тубата - шаси, рама, купе, заварки, боядисване се прави от роботи. Хората се включват след това, и бсеки на поточната линия има максимум на 4-5 места да завие разни гайки.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  98. 98 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    гробаджиите тролят и се надяват. комунягите тролят и плюват.взимам пуканките и сядам да гледам театрото!

    Извод.Завод на Шкода в БГ, няма да има. Поради много причини.
    —цитат от коментар 95 на Гущер Гущеров


    Лилявите комунисти, пак взеха страната на червените. Изнедани няма.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  99. 99 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Би било чудесно,.... но много трудна работа.
    За да вземат читави хора, трябва да откраднат от други компании и чужбина..на село не става, трябва да е развит град с университет, училища и детски градини..
    При сегашния пазар (вече 2019) за да успеят трябват следните заплати (окол20% над читавите фирми в БГ) нето в лева:
    монтажници 1000-1400лв
    отговорници, настройчици, нач. смени, ОТК и т.н. 1500-2200
    Инженери 2000 - 4000
    средно управленско ниво 4000-6000
    а това са заплати като в Чехия

  100. 100 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Трудно е да се повярва, че с АНТИ-ИНВЕСТИТИЦИОННАТА си политика, България изобщо може да привлече пари, освен мутро-мафиотски и Руски (данък Русия). Най-вероятно, такъв завод ще има, обаче в Турция.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK