Словашкият газов оператор е готов да работи с "Турски поток", пише руска агенция

Словашкият газов оператор е готов да работи с "Турски поток", пише руска агенция

© Radovan Stoklasa, Reuters



Словашкият газов оператор "Юстрийм" (Eustream) е отворен за ново сътрудничество, съобщи компанията късно снощи на запитване за отношението ѝ към идеята за възможно строителство на втора линия на газопровода "Турски поток" през България, Сърбия, Унгария и Словакия, съобщи РИА "Новости".


"Можем да потвърдим, че словашко-унгарското съединение (на газопроводи) изцяло функционира и е готово за по-нататъшно развитие, като можем да предложим достатъчни мощности за всички евентуални запитвания", посочи говорителят на компанията Павол Кубик.


Словашкото електронно издание "вЕнергетике" съобщи по-рано, че годишният капацитет на словашко-унгарския газопровод, който бе построен преди три години, достига 4.5 млрд. куб. метра в посока от Словакия към Унгария и 1.8 млрд. куб. метра в обратното направление. До момента газопроводът се използва минимално и по-скоро се разглеждаше като резервен вариант при евентуални проблеми с доставките на гориво по традиционните маршрути, отбелязва РИА.


Тази година освен това започна строителството на разклонение, съединяващо газопроводните мрежи на Словакия и Полша. Завършването му е планирано за 2022 г., след което ще се появи нова възможност за транспорт, включително на втечнен природен газ, от северните части на континента към Централна Европа. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 980 Весело

    Новините стават все по-ужасни за ония 3.31%-та...

  2. 2 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    Никой не бяга от изгодния бизнес...

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8742 Любопитно

    А ЕС даде ли гаранции за тръбите ?

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4357 Неутрално

    Тоя е готов..оня е готов но споразумение и договори НЯМА!!Сърбия най-вярното куче на Масква още се услушва и не бърза да договаря.....А и ЕК не е казала тежката си дума!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#2] от "Велков":
    За тях може да е изгодно, основния въпрос е къде е нашата изгода?

  6. 6 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    Смислено по темата:
    "Еуфорията около Турски поток е много голяма. Базира се само на публикация на вестник "Комерсант". Политиците ни си коментират, но след това знаят, че не плащат нищо. Нямаме отговор от "Газпром", нито правителството има официална информация. Ние бием фанфарите, което е несериозно. В "Комерсант" никъде не пише за газоразпределителен център на Балканите. Без да изпълним условията, няма как да мине тръба през България. Русия иска всичко да се случва транзитно, а не да се продава газ на териториите, през които минават тръбите". Това заяви пред БТВ енергийният експерт Васко Начев." /от Фактор/

  7. 7 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2832 Неутрално

    А къде е тръбата? В България? В Турцуя? На дъното на Черно море?
    И къде е договорен третият енергиен пакет?
    Само питам за един приятел...
    Защото и той е нагласил тигана за рибата, но още не си е купил въдица...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  8. 8 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    След агитпропа на Комерсант, сега и агитпроп на РИА "Новости".
    Цитирам коментар на Klingon Oid от https://clubz.bg/76185-kak_priklqkame_pred_gazprom :

    "Партенката на Комерсант, може да се окаже едно сериозно активно мероприятие, с цел разделение на местна почва и подклаждане на недоволство, когато след две седмици путин обяви, че се отказва от българско трасе по същия начин както при южен поток навремето и разбира се ще хвурли вината на местните управляващи и на местните критици на русия."

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#1] от "dr_al_hussaini":

    стига с това 3.31%-та , ето ги последните нагласи
    "За ДПС биха гласували 6,5 на сто, за Демократична България - 1,9 процента, за "Воля" - 1,4 на сто, а за РБ - 1,1 на сто, показват данните.

    37,2 процента заявяват, че няма да гласуват."

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Тоя е готов..оня е готов но споразумение и договори НЯМА!!Сърбия най-вярното куче на Масква още се услушва и не бърза да договаря.....А и ЕК не е казала тежката си дума!
    —цитат от коментар 4 на Willy Messerschmitt


    Пич, ти си чудесен лакмус! Каквото кажеш, точно обратното се получава.

  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    "Турски поток" е турски на турска територия,в момента когато (може би) стъпи на българска територия,ще стане ОБЩ за всички европейски страни.

  12. 12 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 703 Любопитно

    Не трябва ли това да го пише словашкият газов оператор, а не руската преса? Рибата още в морето, те извадили тигана. И както вървят нещата в морето ще си остане (рибата и пАтока).

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  13. 13 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    "идеята за възможно строителство на втора линия на газопровода "Турски поток" през България, Сърбия, Унгария и Словакия, съобщи РИА "Новости"."

    Това е хибридно твърдение на руснаците. Европа вече финансира Ийстринг, но неговото трасе не минава през Сърбия. Вертикалният газов коридор ще събира газ не само он "Турски поток", а и азерски газ, вероятно и газ от терминал в Гърция.

  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3697 Весело

    До коментар [#12] от "The sphere":

    че и газов котлон запалили да топли тигана

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  15. 15 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 520 Весело

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    Че той сръбския оператор е собственост на Газпром :-) За него има смисъл да заяви количества САМО ако ще може да ги транзитира. И те като нас поради високата цена не са могли да си развият потребителската мрежа.
    А след договора с Азербайджан за 1 млрд кубометра в последното предложение за договор с Газпром фигурира цифрата 1.8 млрд и то доставка на румънска или словашка граница, тъй като Руснаците са обещали на германците да не спират транзита през Украйна, но искат да ги оставят с такъв транзит който едва им позволява да поддържат транзитната си мрежа.

  16. 16 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4357 Неутрално

    До коментар [#10] от "von_seeckt":

    Доказателства?????Или .....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  17. 17 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    вярно или не ще се разбере по-късно, но че Словакия не се различава много от нас, на всички ни е известно - просто те имаха късмета да са насред Европа и в състава на Чехословакия, та малко по-леко минаха за пред света.
    Иначе и те са от стадото троянски коне на КГБ-то.

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10597 Весело

    Само говорител? А министър? И само общи приказки? Ах-ах-ах :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Поредната тъпа партенка. Ще мине, ако Европа одобри, а това май скоро няма как да стане. Освен това, забележете МАСИРАНАТА про-руска пропаганда в Бг медии, започваща от самото правителство - всички говорят за Газпром. Газпром няма НИКАКВО отношение към тръби на ЕС територия. Газпром е само първоначален доставчик. Веднъж на Турска територия, и тръбите и газът са Турски и там Газпром няма никакво отношение. Дали ще има тръба в ЕС, зависи ИЗЦЯЛО от Европа. Ако Европа каже НЕ, Газпром ще доставя на Турция и дотам. Няма никакво значение какво мислят Газпром-ци, Българи, Словаци, Унгарци и пр. Европа трябва да вземе решение за това дали и как точно, какви тръби, през къде и с какъв микс от газ. Защото всичко това е на Европейска територия. Теменужка Петкова отново се изложи с глупости за разговори с Газпром. А разговори трябва да има с Брюксел първо, после с Турция (конектори и пр.) и чак тогава с Газпром. Освен това, не мисля, че в следващите 5-6 години Америка ще допусне увеличение на количествата газ от Русия към Европа. При това, Америка няма нужда от особени политически мускули по въпроса, тъй като втечненият газ е по-евтин от тръбния, просто е нужна повече инфраструктура за него. След 10-ина години, нуждата от газ ще е по-малка и ще намалява по две причини - технологията за синтетичен газ започва да се индустриализира (Германия! от водород и въгледвуокис плюс електроенергия от излишъци) и поради стръмно нарастващия дял на ВЕИ в микса (закриват се атомни, ще се закриват и топло-централи). Има и трета причина - газът е вече световна стока с котировки и с все по-нарастващ брой доставчици. Така че, няма нищо изключително в Руската газ - има Катар, Алжир, Северно Море (Норвегия, Британия), оня ден писаха, че Аржентина почва производство. Газ и петрол има навсякъде в света, при това в големи количества.

  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    До коментар [#19] от "transvaal":

    Русия ще може да продава газ на Европа само когато върне Крим на Украйна. Тази е единствената причина Русия да не може да изнася газ за Европа. Путин е много просто човече!

  21. 21 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Как е wishful thinking на руски?
    Братушките пробват да си продават газа с публикации в СМИ. То ако така ставаше...

    The best way to predict the future is to invent it.
  22. 22 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    За Словакия Турция е през девет страни десета, както се казва в поговорката, а Украйна е под носа им, съседна страна през която минават газопроводи да Европа, но видите ли словаците били готови да работят с Турски поток за хатъра на Путин.
    Това няма да го бъде по чисто икономически причини. Като разбраха , че няма да има СП2, сега правят реклама на ТП, но и него няма да го има.

  23. 23 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    До коментар [#2] от "Велков":

    Лека полека трезвата политика ще надделее..

    Bukalemun
  24. 24 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#20] от "deaf":

    Прав си, тя в момента изобщо не продава газ на Европа.

  25. 25 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    И аз имам готовност да приема Мис Вселена в леглото си. Мисля да го обявя в медиите, току виж взело че станало.

    The best way to predict the future is to invent it.
  26. 26 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5039 Неутрално

    До коментар [#20] от "deaf":Прав си, тя в момента изобщо не продава газ на Европа.
    —цитат от коментар 24 на Велков


    Перков.
    Втория по величина купувач на газ в Европа - УКРАИНА
    вече ТРЕТА ГОДИНА НЕ КУПУВА ГАЗ ОТ РУСИЯ

    ПОЛША също драстично съкрати покупката на газ от Русия
    за сметка на американския втечнен газ.

    Колкото и да се напъвате да внушавате, че дори да не купуват
    руски газ, купувачите пак купували били руски газ, тези смехории
    с нищо не запълват отъняващия бюдчет на Газпром и Русийката

  27. 27 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#24] от "Велков":

    Перков, Русия е един от доставчиците на газ в Европа. А те ще стават все повече. Тик так.

    The best way to predict the future is to invent it.
  28. 28 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Словакия има нужда от газ.Въпросът е,че ние потребяваме малко газ и изцяло си покриваме нуждите.За чий ни е нов газопровод,който ще струва милиарди на бюджета?

  29. 29 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#1] от "dr_al_hussaini":
    До коментар [#2] от "Велков":


    Товаришчи,
    нали си давате сметка, че вчера руска медия ни съобщаваше, как турския поток щял да пресече България, Сърби и Унгария, днес пак руска газета ни съобщава позицията на Словакия ... ?
    Я да видим с какво ще ни зарадват товаришчите в утрешния ден, а след това ще изчакаме и мнението на Брюксел и ще коментираме .
    Понятно ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  30. 30 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#2] от "Велков":Лека полека трезвата политика ще надделее..
    —цитат от коментар 23 на eti mehter


    Ще надделее реалността на Свободния Пазар. Изглежда, втечненият газ успешно ще конкурира тръбния и в момента се разходват големи пари за строежи на терминали. Американските технологии за добив, съхранение и пренос направиха газа световна суровина със световни борсови цени, или поне са на път да го направят. Един газовоз от Катар може да храни цяла Франция за две седмици (а Франция е голям консуматор на газ). Грубо казано, един кубик втечнен газ се равнява на 1000 кубика тръбен. В близките години ИЗОБЩО няма изгледи Европа да увеличи газовите доставки от Русия. Може да ги увеличи от други източници, но като цяло консумацията на газ не расте. Тук медиите ни заливат с Московка пропаганда, за съжаление Българското правителство е явно с Московците. Ако България беше истински в Европа, доходите на хората нямаше да са на сегашното смешно равнище. За вас в Турция, вероятно е добра сделка тая тръба и при вас отношенията с Русия са нормални, търговски. В България тия отношения са много политически с негативни последици за страната.

  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1691 Весело

    До коментар [#28] от "Мусаши":

    С други думи, защо да даваме милиарди сега, за да можем в бъдеще евентуално да получим милиони от такси?
    Да не говорим, че от средата на 2019 г. потребностите ни могат напълно да се покриват от доставка на румънски газ по изградената и изпробвана в краяна миналата година интерконекторна връзка..
    " От 1 юли 2019 година „Трансгаз“ гарантира капацитет 1.5 млрд куб/м природен газ при точката на междусистемно свързване Гюргево-Русе. Това каза председателят на КЕВР доц. Иван Иванов по време на брифинг след закрито заседание на Комисията по енергийно и водно регулиране, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Считано от 1 юли 2019 година „Трансгаз“ гарантира капацитет 1.5 млрд куб/м природен газ при точката на междусистемно свързване Гюргево-Русе“, заяви още доц. Иванов. „От 31 декември 2019 година „Трансгаз“ гарантира капацитет 1.8 млрд. куб/м между Румъния и България за румънски износ на газ по сушата към България чрез връзката между румънската национално-преносна система и международния преносен газопровод. Минималната цена за резервиране на капацитета в точките на междусистемно свързване с България ще бъде равна на референтната цена за резервиране на капацитет на собствената територия. Тоест на румънска територия няма да има никакви допълнителни такси“, уточни той. По думите му капацитетът, който е готов да гарантира румънската страна е повече от потребяваното количество природен газ в България, доставяно досега от „Газпром Експорт“. .."

    http://m.focus-news.net/?action=news&id=2573334

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  32. 32 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3800 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Защо не...
    Електрификация, Елекрификация и Диверсификация!

    Тя тръбата мощна може избор да доставя и
    Потребителят избира кой доставчик как/дали.

    Хъбчета обаче следва да предвидят се, нали.
    Братски Евро нам държави да не бъдат "настрани".

    България, Гърция, Македония, Румъния...

    "Словашкият газов оператор е готов да работи с "Турски поток",
    пише руска агенция"

  33. 33 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2746 Весело

    До коментар [#16] от "Willy Messerschmitt":

    Aз да ги давам ли или да си трая?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  34. 34 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2746 Весело

    До коментар [#28] от "Мусаши":

    И от къде си покриваме нуждите, че не се сещам?!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  35. 35 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2746 Весело

    До коментар [#26] от "Hawaii":

    Както винаги далече от реалността!

    Да те светна, че арбитражният съд, който гледаше делото между Нафтогаз и Газпром пистанови, че Украйна е длъжна да купува по 5 милиарда куб.м. годишно от Газпром до края на договоеа през 2019 та, които да заплаща по цени на европейските газови хъбове. При това запази клаузата бай ор пай и купили не купили плащат 80% от цената.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  36. 36 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3800 Неутрално

    UNITED UNION

    Не бързай да издаваш "готовност" ;)

    Обмисли варианта: "мисля да допусна".

    До коментар [#25] от "EU defender":

    И аз имам готовност да приема Мис Вселена в леглото си.
    Мисля да го обявя в медиите, току виж взело че станало.

  37. 37 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 673 Неутрално


    До коментар [#6] от "plebs":

    От руска страна работите са практически решени виж: https://www.kommersant.ru/doc/3806415
    Четох, че официално ще обявят маршрута след като се уверят, че няма да се наруши третия енергиен пакет.
    Ето една карта на Газпром, където се вижда, че на българска територия се предвижда така мечтания от Баце хъб https://im8.kommersant.ru/ISSUES.PHOTO/DAILY/2018/054/Gazprom 1 0.jpg

  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Да почакат малко. Още в Турция не е довършена тръбата.

  39. 39 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Путин с тея потоци заприлича на циганче дето мие прозорците на колите по светофарите :D Предлага си услугите и ги рекламира отчаяно на всеки дето свари

  40. 40 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#36] от "dnevnikar":

    По принцип си прав, само че връзката през България е икономически изгодна за Газпром. Те вече прокараха тръбите през Черно Море, а на турците не им трябва толкова газ от Газпром. Те си осигуриха връзка с азерите а и ТАНАП се строи. Така, че практически на границата на България с Турция ще има излишък от газ.
    Впрочем,ако не знаеш, в момента без много шум започва строителство на газоизмервателна станция Странджа за връзката за получаване на газ от Турция.

  41. 41 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1691 Весело

    До коментар [#40] от "marker":

    Получаването на газ от Турция ще е микс от доставчици на ТАНАП. Не е работа на България да търси клиенти на Газпром. Нито пък да дублира газопровода ТАП, където Гърция е водеща. Самоцелният строеж на газопроводи през българска територия без осигурени договори с крайни клиенти от Западна Европа и без разрешение от ЕК е безсмислено. За хъба в Баумгартен си точат зъбите освен Гърция с ТАП също и Франция, Италия и Испания с построени 21 терминала за втечнен газ.
    Да споменем също и че Газпром доставя само 30% от газа в Западна Европа, като тенденцията е този процент да намалява.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  42. 42 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2995 Неутрално

    До коментар [#37] от "marker":на българска територия се предвижда така мечтания от Баце хъб
    ...>> Хъб не виждам на българска територия? "Експортния пръстен на Газпром" на схемата включва и терминали за втечнен газ, два от които са на гръцка и турска територия. Знам, че в Крк (Хърватия) също ще има такъв, работещ с американски втечнен газ евентуално.
    След прекратяване на транзита на газ от Русия през Украйна по Трансбалканския коридор ние бихме получавали газ по него от братска Турция в реверсивен режим. Евентуално изграждане на обсъждания в статията коридор ще се отклонява от Трансбалканския и ще минава през България( явно по маршрута на несъстоялия се Южен поток). После следват Сърбия, Унгария, Словакия..

  43. 43 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#41] от "mitko11":

    От дългото ти писание нещо не разбрах, какво точно искаш да кажеш.
    Виж картата с количествата, която дават руснаците.
    https://im1.kommersant.ru/ISSUES.PHOTO/DAILY/2018/215/_2018d215-01-01.jpg
    Това първо. Второ, какво значение има дали газът е микс или само руски? В ГИС Странджа се предвиждат газхроматографи за определяне на състава на газа и енергийната му стойност. Самата станция е предвидена за 2,4 милиона куб. м на час, което е над два пъти цялото потребление на газ за България.
    Не казвам, че това е решението за България. Трябва ни и интерконектор към Александруполис за доставка на газ от Катар или Израел. По този въпрос също се работи.

  44. 44 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4357 Неутрално

    До коментар [#33] от "tribiri":

    Кажи си бе титан!!!Напира те нещо.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  45. 45 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5039 Весело

    До коментар [#26] от "Hawaii":Както винаги далече от реалността!Да те светна, че арбитражният съд, който гледаше делото между Нафтогаз и Газпром пистанови, че Украйна е длъжна да купува по 5 милиарда куб.м. годишно от Газпром до края на договоеа през 2019 та, които да заплаща по цени на европейските газови хъбове. При това запази клаузата бай ор пай и купили не купили плащат 80% от цената.
    —цитат от коментар 35 на tribiri


    Арбитражът в Стокхолм осъди „Газпром“ да плати $4.63 млрд. на украинската „Нафтогаз“

    https://news.bg/world/arbitrazhat-v-stokholm-osadi-gazprom-da-plati-usd4-63-mlrd-na-ukrainskata-naftogaz.html

  46. 46 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Няма никакво значение какво мислят Газпром-ци, Българи, Словаци, Унгарци и пр. Европа трябва да вземе решение за това дали и как точно, какви тръби, през къде и с какъв микс от газ. Защото всичко това е на Европейска територия.
    —цитат от коментар 19 на transvaal


    Няма такова понятие като "европейска територия". Територията е на правови държави с национален суверенитет, приоритети и интереси, които могат и трябва да решават сами за себе си. И когато техните интереси взаимно се препокриват, те решават какви проекти да реализират. Всичко друго е слугинаж на национални предатели. Такива в САЩ отиват на електрическия стол.

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  47. 47 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    "Турски поток" е турски на турска територия,в момента когато (може би) стъпи на българска територия,ще стане ОБЩ за всички европейски страни.
    —цитат от коментар 11 на deaf


    Турският поток ще бъде винаги турски защото Турция винаги може да врътне кранчето! Затова в никакъв случай не трябва да се съгласяваме за предоговаряне на споразумението по което получаваме газа по трасето през Украйна и Румъния! Нашият интерес е да получаваме директно газа от Русия и трябва да настояваме за редуциран вариант на ЮП с една или две тръби!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  48. 48 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1691 Весело

    Не се прави на неразбрал, защитнико на Газпром. Прочети коментар 31. Колкото до излишния газ през Турция на границата с България от коментар 40 - Турция подписа много изгоден договор с руснаците. Няма клауза "тейк ор пей", плащат само ако клиентите искат газ - иначе не. При положение, че в момента се използва само 60% от съществуващия газопровод "Син поток" между Русия и Турция, много е съмнително дали ще се натовари и първата тръба на т.нар., Турски поток, да не говорим за втора тръба.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  49. 49 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#47] от "Julian Mall":

    Защо Турция да врътка кранчето. Това значи, да спре да печели кинти от продажбата на газ. Е, ще изнудва матушката ти за много ниски цени. Не бих се учудил, ако турците постигнат най-ниски цени за газ в Европа. Турците са по алъш вериша и много добре занят как работи пазарната икономика, за разлика от болшевиките.

    The best way to predict the future is to invent it.
  50. 50 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#6] от "plebs":

    къв комерсант те гони Румъния спешно строи 435км газопровод от Гюргево до Унгария
    Това е отдавнашна мечта на Словения въпреки че не ми много ясно, но явнокапацитета им с Украйна е достатъчен да им продават Европейски газ като Полша миналата зима по 1000$ на кубик

  51. 51 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1465 Весело

    До коментар [#19] от "transvaal":

    да и аз си мисля че газа ще отива до Германия и никой няма да купува от там каква минавка на Газпром

  52. 52 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1465 Весело

    да де ама син поток отива в Анадола пък Турски поток ще захранва Истамбул
    Вярно е че в Анатолия има големи градове като Самсун, Синоп, Чорум и други но те са далеч от 15-20 мил Истамбул

  53. 53 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    А между другото Гърция увеличи капацитета на терминала за втечнен газ на ов.Ревитуса !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK