Защо социалните мрежи навлизат в онлайн търговията

Защо социалните мрежи навлизат в онлайн търговията

© Associated Press



Социалните мрежи се променят, навлизайки в онлайн търговията, съобщи германското списание "Шпигел".
Мрежи като "Фейсбук" (Facebook), "Инстаграм" (Instagram) и "Снапчат" (Snapchat) отдавна се финансират чрез реклама, но напоследък проявяват все по-голям интерес и към платформите за онлайн търговия. Потребителите вече могат от собствените си страници да поръчват стоки чрез линкове, които ги препращат към сайта на съответния онлайн магазин, за да купят продукта.


През последните месеци редица социални мрежи създадоха или разшириха предпоставките за тази функция. От пролетта например "Инстаграм" и "Пинтерест" (Pinterest) в Германия дават възможност за преки покупки през платформите им.


Потребителите могат да пазаруват и през мобилното приложение "Снапчат", а във "Фейсбук" тази опция вече отдавна е налична. Според електронното издание "Дъ върдж" "Инстаграм" дори планира да разработи отделно приложение за пазаруване.




Дали социалните мрежи стават конкуренти на онлайн търговците като "Амазон" (Amazon)?


Все повече търговци откриват потенциала на така нареченото инстантно пазаруване, при което потребителят купува, без да е търсил конкретно някоя стока. Честите посещения и предлагането на точния тип продукти като източник на вдъхновение и информация правят социалните медии основен канал за "инстантно пазаруване", посочва Германската търговската асоциация (HDE). Търговията в социалните мрежи от една година


отбелязва силен растеж, най-вече чрез "Инстаграм",


уточнява Ане Лиза Вайнанд, експерт по социалните медии в кьолнския институт за изследвания в областта на търговията И Еф Ха (IFH).


По думите ѝ социалните медии се утвърждават все повече като важен канал за търговия, предвид че 90 процента от пазаруващите онлайн са активни и в социалните мрежи. Само в сектора на модата социалните медии вече оказват влияние върху търговия на стойност 3.4 млрд. евро. Въпреки това наблюдаваме едва началото на дълъг възход на социалните медии, отбелязва Вайнанд.


Все повече компании търсят нови начини да достигнат до клиентите. Решаващ фактор в този процес са т. нар. инфлуенсъри според Вайнанд. Марките са силно мотивирани да работят заедно с хората, чието мнение оказва силно влияние върху множество потребители. Инфлуенсърите успяват да направят редица продукти търговски хит, като по този начин да повлияят и върху процеса на пазаруване. Само чрез една публикация те създават у клиентите нужда, каквато не е имало преди това, уточнява Вайнанд.


За онлайн търговците тази тенденция създава възможност за нови партньорства. Самата "Амазон" изглежда залага на сътрудничеството. В "Инстаграм" тя пусна канала "Амазон фешън" (Amazon Fashion), като работи и с отделни инфлуенсъри. Според сайта "Теккрънч" освен това "Снап" (Snap) разработва онлайн търсачка за стоки, която да отвежда потребителите право на платформата на "Амазон".


Социалните мрежи очевидно ще играят все по-голяма роля в процеса на пазаруване. Утвърдените търговци в близко бъдеще обаче изглежда по-скоро ще спечелят от това, отколкото да бъдат изместени от социалните медии. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3219 Неутрално

    Защото това е част от Проекта!
    След като се сдобиха с доброволно предоставените лични данни на милиарди хора идва времето на Биг Дата!
    данните са обработени- профилите са готови, хората са таргетирани и продаването им започна отдавна- просто мнозина го разбраха едва сета?!
    Както каза един експерт на ползвашщите мрежите, които кой знае наричат "социални" : "Продуктът сте ВИЕ"!!!

  2. 2 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1916 Разстроено

    Може. Само пари да имаш...

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3795 Неутрално

    До коментар [#2] от "PisnaMi":

    Така е. И моята мисъл бе същата. Има ли кешовица, начините за пазаруване са без значение. Но няма ли парици, и най-иновативният метод на търговия остава мираж.

    Аз лично предпочитам да си пазарувам директно от съответните сайтове, не от "Фейсбук".

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10971 Весело

    Защото им трябват пари :)
    А инфлуенсърите са познатите на от повече от 100 години търговски пътници :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    Защото историята се обърна и днес запада имитира Китай.
    Там не само пазаруват (вкл. от сергията на пазара) ама плащат и тока и водата с "Уичат" социалната мрежа от години.

  6. 6 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2100 Неутрално


    "Все повече компании търсят нови начини да достигнат до клиентите. Решаващ фактор в този процес са т. нар. инфлуенсъри според Вайнан"
    Писна ни от инфлуенсъри, от натрапване на определени стоки и услуги, от безкрайни малоумни рекламни клипове, от тази креслива и примитивна реклама, която ни се сервира по 24 часа в денонощието. Това в крайна сметка ще доведе до края на потребителството като начин на живот и ще тласне хората към по-полезни занимания.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK