"Тесла" ще започне да доставя "Модел 3" в Европа през февруари

"Тесла" ще започне да доставя "Модел 3" в Европа през февруари

© Mike Blake, REUTERS



"Тесла" (Tesla) ще започне да доставя своя електрически седан "Модел 3" в Европа през февруари.


Това съобщи днес автомобилостроителят от Калифорния, цитиран от "Франс прес". Доставките ще бъдат изпълнени според реда на първоначалната заявка, което означава, че хората, първи направили поръчка през март 2016 година, най-напред ще получат автомобилите, ако потвърдят заявката преди 1 януари, уточни пред "Франс прес" говорител на търговската марка.


Този автомобил, който вече е пуснат в продажба в САЩ от юли 2017 г., е по-компактен и по-евтин от "Модел Eкс" (Model X) и "Модел Ес" (Model S) и трябва да превърне световния лидер в сектора на електрическите автомобили в масов производител.




"Модел 3" стана петият най-продаван специфичен автомобил в САЩ през третото тримесечие, според сайта Edmunds.com. Изглежда автомобилостроителят е преодолял трудностите, свързани с организирането на промишленото производство, които тревожеха инвеститорите от месеци. "Тесла" обяви, че от януари до септември е доставила 126 000 превозни средства в света от всички модели, от които над 53 000 само през третото тримесечие.


С този темп "Тесла" би трябвало да достави близо 180 000 превозни средства за цялата 2018 година спрямо около 100 000 през 2017 година. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (160)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 833 Весело

    Дневник, нямам думи "специфичен автомобил" оооо богове......

  2. 2 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Хубава новина, много хора в Европа чакат с нетърпение. И няма да останат разочаровани.

  3. 3 Профил на Алъшвериш Пащърнаков
    Алъшвериш Пащърнаков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Рено-Нисан" продават много повече и много по-отдавна, но не са оревали свет.
    Баси лапацалото! :(((

  4. 4 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2135 Весело

    А, "Тесла" не беше ли пирамида? Мъск нали беше обрал парите на наивниците и ще си ги харчи на остров?!?...

    Вратата с ушанките, хайде идвайте да пишете глупости да се посмеем. Един новорегистрирани, вече го спешиха...

  5. 5 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 807 Неутрално

    7000$ за ремонт на натиснато на калника. Не мерси, не е за нас.

  6. 6 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2135 Весело

    До коментар [#5] от "tos_buratino":

    За вас - нов внос на 15-18 години.

  7. 7 Профил на Murnat
    Murnat
    Рейтинг: 804 Весело

    Някъде към 2029 масово и у нас - гаражни, запазени, един пенсионер ги е карал...

  8. 8 Профил на Destino Is Still Here
    Destino Is Still Here
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#5] от "tos_buratino":За вас - нов внос на 15-18 години.
    —цитат от коментар 6 на vhv


    За тях само АвтоВаз, и всичко що е таз.

    FCUK PTIN FCUK DRUMP FCUK THE SYSTEM
  9. 9 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Понеже 70% от продажбите на МПС в САЩ са пикапи, кросоувъри и тръкове, сравняват Тесла само при автомобилите, без значение електрически, хибриди или обикновенни с ДВГ. Тесла си е на 5-то място по продажби сред леките коли, на първо е Тойота Камри.

  10. 10 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тука винаги стават едни панаири като се спомене Тесла, Мъск и електромобилите като цяло. Аз направо вече бих се съгласил, че електромобилите са супер, само мир да има. Но всъщност те са един от видовете съвременни автомобили, имат си предимства и недостатъци, но не са решението. Човек може да си ги закупи, да ги подкрепя, да им се радва и намира добрите им качества, но до там. Този им вариант с батерии, базирани на химически процеси, ползвани от стотици години, няма предимства особени пред другите видове задвижване. Мачът е равен , да кажем. Революция няма да има, ако не се работи върху нещо съвсем иновативно, но и аз не знам какво би могло да бъде.

  11. 11 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#5] от "tos_buratino":За вас - нов внос на 15-18 години.
    —цитат от коментар 6 на vhv


    Така е - не ме е срам. Важното е, че всичко й работи и е обута с чистак нови зимни гуми. Образованието на децата ми е приоритет.

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    След нов автомобил, купен преди месец смятам, че следващият ми (след 5 години) ще е електрически с поне 75% антономност (ако АПИ поставят знаци и маркировка, де)!

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#9] от "Фат Ким":

    Колега, Тойота Камри е най-масовият автомобил в САЩ от поне 30 години! Страхотно отношение на цена / качество!

  14. 14 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 872 Неутрално

    тесла у европа?
    това е се едно мъск да акостира на марс. Абе, аз да си питам: субсидиите за електрически коли на правителството на САЩ ше ли важът при продажба в европа.

  15. 15 Профил на nekavnov
    nekavnov
    Рейтинг: 13 Неутрално

    На каква цена ли ще го пуснат в Европа?

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#10] от "Дундурук":

    Напълно съм съгласен с написаното от Вас! Необходим е пробив, качествен скок! В електромобилите няма нищо екологично, ако се захранват с настоящия тип батерии (химия) и се зареждат с ток, произведен от въглища! Аз съм сигурен, че ще има революционен скок и в тази област много скоро!

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Весело

    До коментар [#12] от "vassilun":

    Какво АПИ, нали караш в ЮА!?
    А между другото, новата си кола трябва малко повече от 5 години, поне до около 2024-5, когато само от Ауди, благодарение на 14 млрд.-та си инвестиция, днес обещаха 10 автономни модела...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  18. 18 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#10] от "Дундурук":

    Колко електрически автомобила си карал и какви? За колко време? Даваш мнения и присъди, като да имаш много опит с електромобилите

  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    До коментар [#14] от "scott":

    Естествено, че не важат, не важат вече и в САЩ, Тесла първа изразходи квотата от 200 000 бр. автомобила/производител.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#11] от "tos_buratino":

    Браво! Аз винаги казвам, че плащане за образование не е разход, а е инвестиция! Да са Ви живи и здрави дечицата!

  21. 21 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    "Рено-Нисан" продават много повече и много по-отдавна, но не са оревали свет. Баси лапацалото! :(((
    —цитат от коментар 3 на Алъшвериш Пащърнаков


    По колко продават годишно???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#14] от "scott":

    Тесла се продава в Европа от години!

  23. 23 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Дневник, малко сте объркали цифрите за доставка:
    Доставки по тримесечия:
    2018 q1 - 29980
    2018 q2 - 40740
    2018 q3 - 83500
    Общо - 154220 бройки Model 3, S, X.
    За q4 има голям шанс да направят 100 хиляди бройки. Или за 2018 година се очакват около 250 хиляди бройки и поне $22 млрд приходи!
    ;)

  24. 24 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Най-хубавото в тази новина е, че ще срита задниците на Рено-Нисан, VW, BMW и тем подобни с 200км пробег и ще ги принуди или да намалят цените или да изкарат по-добри коли, защото никой няма да си купи Нисан Лийф на същите пари на които е Модел 3.

  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#17] от "hamiltonf":

    Не! Не карам в ЮА! Работя (в момента, че често ме пращат на различни места) в ЦАР. Карам тук и в София! Не карам с 250 км в час никога! Карам различни тойоти от 2006-та (но винаги нови), не карам McLaren F1! 🤣

  26. 26 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 809 Весело

    Когато си купувах кола преди 10 години, на майтап си пожелах следващата да е електрическа - и това е на път да се сбъдне ;)

  27. 27 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#6] от "vhv":

    До коментар [#5] от "tos_buratino":За вас - нов внос на 15-18 години.
    —цитат от коментар 6 на vhv


    Атомобилът е чист разход. Съотношението цена/качество на 4-5-6 годишен автомобил е в пъти по-добро от това на чисто нов автомобил. Аз лично не бих се прецакал с нова кола! В момента, в който я изкарате от магазина, вече цената й е наполовина! :-)

  28. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#18] от "L Glassman":

    Аз електричка не съм карал. Но карах хибрид (Приус) в Мичиган в продължение на три години! Не ме впечатли. През зимата разходът бе като на обикновен бензин. Зимата в Мичиган си е зима.

  29. 29 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    Покрай всичко друго Мъск удря такава тесла на производителите на масла - направо не е истина!
    Нямаш мотор, нямаш скоростна кутия, нямаш диференциал! Няма свещи, ньмя лямбдя сонда, няма каталицатор. Само газ и филтър за климатика и спирачна течност. Други консумативи няма! Зареждаш дома и ръчка до морето. А как набира не е истина. Ф1 направо.
    Ще ми е кеф да имам електричка - дори втора ръка.
    Че като дойдат след 5-10 години автономните автомобили децата ще питат какво е това "ръчка"!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  30. 30 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Модел 3 е голям боклук. Няма кой да го купи в Европа.

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    До коментар [#23] от "sokratus":

    "Или за 2018 година се очакват около 250 хиляди бройки и поне $22 млрд приходи..."


    За сравнение, през 2017, VW продадоха 11 млн. автомобила, за приходи няма да говорим, и платиха глоби, повече от приходите на Тесла за 2018...
    Както и да е, за инвестициите им до 2020, само техните, е излишно да говорим.
    2020-2021 ще има "време-разделно" при пазара на електромобилите. От една страна, стотици милиарди инвестиции от "старите" компании, със стотици нови модели на пазара, със многохилядна сервизна мрежа-паяжина из целия свят, отделно, за китайските производители пак не говорим, както и за индиййските, и японските такива...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3144 Весело

    Когато си купувах кола преди 10 години, на майтап си пожелах следващата да е електрическа - и това е на път да се сбъдне ;)
    —цитат от коментар 26 на naskotop


    Когато си купих хибрид пред 8 години си пожелах другата ми кола да е плъг-ин хибрид и да мога да го зареждам от мрежата, когато си купих плъг-ин хибрид преди 6 години с 60-70 километра електричен пробег си пожелах следващата ми кола да е електрическа с поне 400-500 километра пробег. Смятам до година- две да изпълня обещанието си!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    До коментар [#6] от "vhv":
    —цитат от коментар 27 на xox55541929


    Искрено се надявам и компютъра да ти е втора ръка ;-)
    Че там още във магазина при плащането падаш на 50%. Докато за нова кола губиш до 30% първата година.
    Само се чудя защо ли още произвеждат нови коли - тази мания и дпор по секонд хенд не е само у нас.
    Жив и здрав.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  34. 34 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    е как тогава, питам ас, ше правиш продажна експензиа без стимули?
    Кой е луд да си купи тесла за 100 хилки? Беаз субсидиес, без нищо, само на голата реклама, че има зироу емишън? Мъск ше лови на гола кука.

  35. 35 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#27] от "xox55541929":

    Атомобилът е чист разход. Съотношението цена/качество на 4-5-6 годишен автомобил е в пъти по-добро от това на чисто нов автомобил. Аз лично не бих се прецакал с нова кола! В момента, в който я изкарате от магазина, вече цената й е наполовина! :-

    Зависи колко пари имаш ... ако имаш милиони пак ли стара кола ще си купиш?
    Иначе за средният българин може и да е вярно това.

  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3144 Весело

    До коментар [#10] от "Дундурук":

    Какви са тези глупости? Батерии, химически процеси, ....? Карали ли сте въобще електрическа кола?

    Специално видео за вас, не е Тесла!

    https://www.youtube.com/watch?v=mA0PpOxnU7w

    Който е минал на електрическа кола, едва ли някога ще се върне обратно на ДВГ. Видеото ви казва, защо.

    И тази технология ще става все по- добра и по- добра.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#18] от "L Glassman":Аз електричка не съм карал. Но карах хибрид (Приус) в Мичиган в продължение на три години! Не ме впечатли. През зимата разходът бе като на обикновен бензин. Зимата в Мичиган си е зима.
    —цитат от коментар 28 на vassilun


    Карал съм Приус и аз, като цяло не е лоша кола, почти не се чупи, но комбинираш недостатъците и от двата свята - ДВГ + батерии. Електрическата кола е съвсем друго животно, а Тесла пък е трети вид животно. Повечето хора купуват Тесла не защото е еко кола, купуват я защото е много качествена кола.

  38. 38 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    До коментар [#18] от "L Glassman":Аз електричка не съм карал. Но карах хибрид (Приус) в Мичиган в продължение на три години! Не ме впечатли. През зимата разходът бе като на обикновен бензин. Зимата в Мичиган си е зима.
    —цитат от коментар 28 на vassilun


    Едно е хибрид - съвсем друго електричка!
    Какъвто и да било хибрид има ДВГ колкота да се каже, че има.
    Чиста електричка му е майката.
    И като вкарат вътре някоя от тия джаджи, дето топлят къща без пари (според „продавачите“) ще настане веселбата. тогава ще убият акумулаторите ;-)

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  39. 39 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Весело

    До коментар [#34] от "scott":

    Дачия правят е-car, отделно румънското правителство дава к10-тка бонус. Отделно, изчакай година-две, да излязат на пазара 50-60 модела само от немските производители, ще има и субсидии, и всичко, каквото му се полага...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  40. 40 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#33] от "skara":

    ми да ти кажем ли що произвеждат нови коли?
    за да чешат егото на снобарите, дет ше ги платътъ. а, да и за да ти върже секса. по-лесно ти се навиват с нов афтомобил. за нищо друго.

  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#27] от "xox55541929":

    Никога повече не бих купил автомобил - втора ръка (откакто новите поевтиняха)! Вярно е, че в момента, в който изкараш нов автомобил от магазина, цената е с поне 20% по-ниска, но да караш винаги кола на 0 до 5 години си е удоволствие! Нямаш никакви притеснения!

  42. 42 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Колко електрически автомобила си карал и какви? За колко време? Даваш мнения и присъди, като да имаш много опит с електромобилите
    —цитат от коментар 18 на L Glassman


    Само ще напиша, че съм поработвал в автомобилната индустрия много години, наблюдавал съм и съм бил надъхан, карал съм, и в сервиз съм ги виждал отворени. Имам и наблюдения върху китайския опит по темата, където всъщност е НАЙ-ГОЛЯМОТО производство и ползване на електромобили в реалния свят.

  43. 43 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Покрай всичко друго Мъск удря такава тесла на производителите на масла - направо не е истина!
    Нямаш мотор, нямаш скоростна кутия, нямаш диференциал! Няма свещи, ньмя лямбдя сонда, няма каталицатор. Само газ и филтър за климатика и спирачна течност. Други консумативи няма! Зареждаш дома и ръчка до морето. А как набира не е истина. Ф1 направо.
    Ще ми е кеф да имам електричка - дори втора ръка.
    Че като дойдат след 5-10 години автономните автомобили децата ще питат какво е това "ръчка"!

    До коментар [#29] от "skara":

    Ама имаш една голяма тежка батерия 300 кг дето струва 50% от колата и бързо се хаби и амортизира.
    И плщаш х2 за колата еквивалента с ДВГ е 50% по евтин.
    Де е Киро на кирия :))

  44. 44 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    "Рено-Нисан" продават много повече и много по-отдавна, но не са оревали свет. Баси лапацалото! :(((
    —цитат от коментар 3 на Алъшвериш Пащърнаков


    Сигурен ли си че има нещо общо между тези и Тесла? Освен 4-те колела?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  45. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#30] от "МиГ-29":

    Особено в Русия, нали? Модел 3 е да цивилизовани страни! За Русия - Лада Кранта! Ако двигателят запали, де!

  46. 46 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#39] от "hamiltonf":

    ма естествено че това ше направа! Дан съм луд да плащам не некъв мушеник-фантазьор , който нема един свестен продукт и е на издръжка на държавния бюджет на САЩ! Последно 10 от него - отказа се от прокопаването на тунел под лос анжелис. и на марс нема да се изстреля..........само си говори за новините и бълъците!

  47. 47 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    До коментар [#41] от "vassilun":

    Така е, правилно колега. Препоръчвам смяна дори на 3-и години, ако си доволен от този модел, взимаш същия, но нов. И закон, не продаваш на производителя, винаги си прецакан, а на свободния пазар. Те, като закупят твоята кола, също трябва да спечелят, затова винаги си изстискан, и то доста.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  48. 48 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Росияните много мразят Мъск, щот скри в малкия си джоб цялата космическа програма на една "свръх" держава :)

  49. 49 Профил на z_z_z
    z_z_z
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    Все още има федерален данъчен кредит, но е намален наполовина. След това ще бъде намален отново, преди да бъде премахнат напълно. Отделните щати имат свои допълнителни програми с облекчения.

  50. 50 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    До коментар [#11] от "tos_buratino":Браво! Аз винаги казвам, че плащане за образование не е разход, а е инвестиция! Да са Ви живи и здрави дечицата!
    —цитат от коментар 20 на vassilun


    Точна като инвестиция във кола - никога не се връща!
    Със образование подготвяте изпълнителски кадри.
    За ръководещи и визионелски кадри има друго ниво.
    Казвам го весело - но ми е малко тъжно. Щото истината боли.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  51. 51 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Особено в Русия, нали? Модел 3 е да цивилизовани страни! За Русия - Лада Кранта! Ако двигателят запали, де!

    До коментар [#45] от "vassilun":

    За ентусиасти от Калифорния. До там. И ако има щедри събсидии както в скандинавия.

  52. 52 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Бен Сълинс наскоро пусна едно много интересно видео за Tesla Killers:

    https://www.youtube.com/watch?v=5fW9ne9mFVk

  53. 53 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#33] от "skara":


    Искрено се надявам и компютъра да ти е втора ръка ;-)
    —цитат от коментар 33 на skara


    Компютъра при мен НЕ е разход, а нещото с което си изкарвам парите!! :-) Няма нищо общо с автомобила. Виж ако бях бакшиш и аз може би шях да си купя чисто нова кола. :-)

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#37] от "L Glassman":

    Точно! Често съм писал, че не виждам полза от хибрид. Имаш разходи за ДВГ и за електро. Чисто еректро е друго, но ако може токът да не е от въглища!

  56. 56 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    Покрай всичко друго Мъск удря такава тесла на производителите на масла - направо не е истина!Нямаш мотор, нямаш скоростна кутия, нямаш диференциал! Няма свещи, ньмя лямбдя сонда, няма каталицатор. Само газ и филтър за климатика и спирачна течност. Други консумативи няма! Зареждаш дома и ръчка до морето. А как набира не е истина. Ф1 направо.Ще ми е кеф да имам електричка - дори втора ръка. Че като дойдат след 5-10 години автономните автомобили децата ще питат какво е това "ръчка"!До коментар [#29] от "skara":Ама имаш една голяма тежка батерия 300 кг дето струва 50% от колата и бързо се хаби и амортизира.И плщаш х2 за колата еквивалента с ДВГ е 50% по евтин.Де е Киро на кирия :))
    —цитат от коментар 43 на МиГ-29


    Ръчкай дизел осма ръка - няма свещи!
    То днес дизела е 10% нагоре от бензина - сматай как ще ти се връзва при 20% електрички. При 50% напарво ще ви се смея на пърдялниците.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  57. 57 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#42] от "Дундурук":

    Значи нищо не си разбрал от целия този опит с електрически автомобили, или си карал неподходящите.

  58. 58 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    До коментар [#49] от "z_z_z":

    Има, защото Тесла закъсняват с доставката:

    Юли, 2018 г.:
    "Тesla обяви, че е достигнала кота 200 000 продадени автомобила в САЩ, което означава, че е достигнат лимита, след който се задейства процедурата за отпадане на федералната субсидия в размер на $7500.
    Това означава, че за автомобилите, доставени на клиентите през 2019 г., субсидията ще се намалява с 50% на всеки шест месеца, докато отпадне напълно. Клиентите, които получат автомобилите си между 1 януари и 30 юни ще се възползват от $3750 данъчен кредит, а тези от 1 юли до 31 декември - $1875."

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  59. 59 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#35] от "МиГ-29":

    :-Зависи колко пари имаш ... ако имаш милиони пак ли стара кола ще си купиш?Иначе за средният българин може и да е вярно това.
    —цитат от коментар 35 на МиГ-29


    Има бабички с имоти за милиони, но нямат пари кисело мляко да си купят. :-)

  60. 60 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Да се сравнява Лада с Тесла е все едно да се сравнява МиГ-29 с Ф35 :)

  61. 61 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Да се сравнява Лада с Тесла е все едно да се сравнява МиГ-29 с Ф35 :)

  62. 62 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Нямаш мотор, нямаш скоростна кутия, нямаш диференциал!
    —цитат от коментар 29 на skara


    Само първото поколение на електромобилите нямат скоростните кутии. По-иновативните разработки от Тесла като Римак започват да имат 2 и повече предавки, защото освен въртящ момент веднага се изисква и постигане на постоянна висока скорост.

  63. 63 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Весело

    До коментар [#43] от "МиГ-29":

    "А как набира не е истина. Ф1 направо."?!

    Верно?! Знаеш ли, болид от F1 за колко набира от 0-200 (не от 0-100, а до 200 км/ч)!?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  64. 64 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2135 Весело

    До коментар [#7] от "Murnat":

    15 годишни, един собственик, 102 000 км...

  65. 65 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Точно! Често съм писал, че не виждам полза от хибрид. Имаш разходи за ДВГ и за електро. Чисто еректро е друго, но ако може токът да не е от въглища!
    —цитат от коментар 55 на vassilun


    Ох, тва с въглищата ми е любимата опорка, никой не отваря нови ТЕЦ-ове, заради увеличеното потребление от електрически автомобили. Напротив, в световен мащаб ТЕЦ-овете постепенно изчезват, не за друго а поради икономически причини, не са достатъчно ефективни и печеливши.

  66. 66 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2135 Весело

    До коментар [#10] от "Дундурук":

    Същото го е говорел някой кочияш на омнибус преди 120 години.

  67. 67 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#47] от "hamiltonf":

    Да, ама не съвсем! Младо семейство без деца през 1999 - нова Ярис. Семейство с бебе - нова Аурис. Семейство с дете и с ново бебе - нова Корола. Баща с амбиции макар и само с две деца - нов Авенсис. Следва Модел 3 надявам се!

  68. 68 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#27] от "xox55541929":

    това е защото сервиза ти е евтин, ако цените на час в сервиза ти стигнат европейските ще ти е друга сметката

  69. 69 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#49] от "z_z_z":

    Което е много правилно! Субсидии само в началото!

  70. 70 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#27] от "xox55541929":

    разход е. както храната, която ядете или тв, който гледате и прочие.
    предполагам, нито храната, нито телевизора ви са втора ръка.


  71. 71 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 434 Неутрално

    И тази технология ще става все по- добра и по- добра.
    —цитат от коментар 36 на Realist


    Стискаме палци, но отдавна вече не съм оптимист по темата. Електромоторът не може да се подобри, батериите са на максимума на развитието си и стъпките стават все по-трудни. Цената им също не вярвам да падне в пъти, а в проценти. За да набият ДВГ трябва подобрение в ПЪТИ, а вече и процентите са все по-трудни. Карал съм електромобил и даже съм гледал "под капака".

    И аз гледам Дъг Де Мъро ежедневно. Сега изгледай и видеото му за Шевролет Болт. Както той, така и аз, смятаме, че това е най-добрият електромобил. И Е НА ИСТИНСКА ЦЕНА ОТ 35 000 долара, а такива 3-ки още няма. И пробегът му е по-добър, и много други неща. НО първо се трупаха непродадени по дилърите, А ВТОРО - СЕГА МУ СПРЯХА ПРОИЗВОДСТВОТО ОКОНЧАТЕЛНО. Защо? Защото е фешън, няма имиджа на Тесла и Мъск. Цялата тази работа мирише на мода и екзотика.

  72. 72 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2135 Весело

    До коментар [#43] от "МиГ-29":

    В България най-потърпевши ще са Лукойл. Но на кой му пука, да затварят! И без това работят на загуба...

  73. 73 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5020 Неутрално

    До коментар [#50] от "skara":

    Не всички можем да достигнем Вашето "визионерско" ниво, колега! Цивилизацията има нужда и от копачи на канали като мен! Само с визионери като Вас едва ли ще стане!

  74. 74 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#70] от "ial":


    До коментар [#27] от "xox55541929":разход е. както храната, която ядете или тв, който гледате и прочие.предполагам, нито храната, нито телевизора ви са втора ръка.
    —цитат от коментар 70 на ial


    Къшата в която живея също е разход, защото ми носи разходи, а не приходи. Това не значи, че не я правя енергоефективна, за да ми носи по-малко разходи. :-) Същата логика е с автомобила. 6-7 годишна кола е достъчно добра, сигурна и ако е от висок клас в много случаи е по-добра от нов автомобил нисък клас. Раходите по нея са доста по-ниски, от тези на един нов автомобил! Но това са лични решения. Всеки си взема решенията за своите разходи! :-)

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    До коментар [#33] от "skara":
    —цитат от коментар 53 на xox55541929


    Знаеш ли как изглежда празен компютър?
    Изкарвал си хляба с това.
    Да ти имам и хляба - щом не си изкарал със компйтъра за масълце. Колцентър.
    Жив и здрав.
    И запомни - бакшиша може да работи за себе си - колцентъра е винаги на телефона.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  77. 77 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Колата не е инвестиция а КЕФ.
    А кеф цена няма !!!

  78. 78 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    И как е в Банги? Има ли електрички и там? Пепоръчвам местното авокадо и манго.

  79. 79 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    До коментар [#50] от "skara":Не всички можем да достигнем Вашето "визионерско" ниво, колега! Цивилизацията има нужда и от копачи на канали като мен! Само с визионери като Вас едва ли ще стане!
    —цитат от коментар 73 на vassilun


    Има нужда - то Цивилазацията не е сътворена за един ден и от един човек.
    Само обръщам внимание - да не пречупите някой талант!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  80. 80 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1579 Весело

    До коментар [#42] от "Дундурук":Значи нищо не си разбрал от целия този опит с електрически автомобили, или си карал неподходящите.
    —цитат от коментар 57 на L Glassman


    Той си е написал - китайци ;-)

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  81. 81 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 981 Любопитно

    7000$ за ремонт на натиснато на калника. Не мерси, не е за нас.
    —цитат от коментар 5 на tos_buratino


    вие в руската глубинка за застраховки (ама истински, не рекет) и гаранции нещо да сте чували

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  82. 82 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 981 Любопитно

    [quote#11:"tos_buratino"][/quote]

    МГМИО Патрис Лумумба да не би да е станал "платено" обучение?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  83. 83 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 981 Неутрално

    На каква цена ли ще го пуснат в Европа?
    —цитат от коментар 15 на nekavnov


    Ами на американската, плюс митото, плюс 20% ДДС.

    Някъде към 65-70К

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  84. 84 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#18] от "L Glassman":Аз електричка не съм карал. Но карах хибрид (Приус) в Мичиган в продължение на три години! Не ме впечатли. През зимата разходът бе като на обикновен бензин. Зимата в Мичиган си е зима.
    —цитат от коментар 28 на vassilun


    Приус и Тесла е като ЗАЗ и БМВ като мощност и усещане.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  85. 85 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 981 Весело

    Модел 3 е голям боклук. Няма кой да го купи в Европа.
    —цитат от коментар 30 на МиГ-29


    Всички ще карат новия масквич - модел путьоновка.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  86. 86 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 434 Неутрално

    6-7 годишна кола е достъчно добра, сигурна и ако е от висок клас в много случаи е по-добра от нов автомобил нисък клас.
    —цитат от коментар 74 на xox55541929


    Стига бе! Ние хора втора употреба ли ще сме цял живот, та да караме автомобил втора употреба? Ако имаш пари за нов автомобил по-нисък клас и употребяван по-висок клас ( или по-нисък ), просто е малоумно , според мен, да не вземеш тази, в която ти ще си първи, който е пърдял в седалката. Ако има възможност, човек трябва поне един път в живота да си купи нов автомобил. Без това сме тук за кратко, нека са порадваме. Един път се живее.

  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3144 Весело

    До коментар [#71] от "Дундурук":

    Колега, спряха не Болт, а плъг-ин хибрида Волт. И отделно, GM има 10 електрически модела в следващите години. И отделно, ако знаете дивизията GM Cruise LLC (Cruise Automation) за автономни автомобили, GM след 2 години смята да отвори таксиметрова услуга с автономни автомобили на базата на GM Cruise и услугата ще се изпълнява с Шевролет Болт без волан.

    Колко важен е GM Cruise за бъдещето на GM може да ви каже факта, че президента на GM, Дан Аман тези дни оглави и Cruise Automation. В Cruise Automation вложи около 1 милиард $ японската Софт Банк, а скоро и Хонда вложи към 1 милиард $.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Той си е написал - китайци ;-)
    —цитат от коментар 80 на skara


    Да си чувал, че в Китай се произвеждат и карат по 2 млн. електромобила годишно? В пъти повече от целия останал свят. 10 пъти повече от Тесла. И се ползват в реалния свят и бизнес, а не като зелена екзотика в Калифорния и Норвегия.

  89. 89 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 981 Весело

    До коментар [#27] от "xox55541929":Никога повече не бих купил автомобил - втора ръка (откакто новите поевтиняха)! Вярно е, че в момента, в който изкараш нов автомобил от магазина, цената е с поне 20% по-ниска, но да караш винаги кола на 0 до 5 години си е удоволствие! Нямаш никакви притеснения!
    —цитат от коментар 41 на vassilun


    В Щатите огромната част от пазара за нови автомобили е в оперативния лизинг. Хората искат да карат винаги нова кола, да имат един постоянен месечен разход за кола и да не се занимават с нищо по колата. Цялата поддръжка е включена в месечния наем, дори смяна на масло.

    За останалите, които предпочитат да "инвестират" в автомобил, за да имат някакво equity в него, без да коментирам доколко това е разумно, има вариант да се вземе certified pre-owned aвтомобил в гаранция, на 2 или 3 години, който е от някой току-що свършил лийз, колата е поддържана в сервиза на дилъра, има остатъчна гаранция и т.н. За мен лично това е по-разумният вариант, наместо купуване на чисто нова кола. Но има хора, които искат да си купят и чисто нова кола и да си я притежават. Нищо лошо. Няма да ги върнат от магазина, със сигурност.
    Специално за Тесла, проблем в момента с модел 3 е, че не се предлага на лизинг. Аз лично не бих рискувал да купя кола, чиято стойност след 3-4 години е непредвидима. Ако имаше лизинг на Модел 3 нямаше да се замисля.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3144 Весело

    Между другото, ето ви финансова разбивка за разходите ми за ток миналият месец. $20 ми струваше всичко, тока за в къщи и тока за 3000 километра изминати за месеца. Имам слънчев масив на покрива. От тези $20, $15 ми е месечната такса за включване. $5 ми е тока който съм ползвал от ютилитио за всички електроуреди в голяма къща и за да измина 3000 километра с колата си. През лятото сметката ми пада и на $15, защото ефективността на слънчевите панели тогава е по- голяма, денят е по- дълъг, слънцето е по- силно. Не съм изгорил и грам бензин. Единствената поддръжка ми е смяна на масло веднъж на две години (след 50-60000 километра), не защото колата го е изхабила, а защото гаранцията на маслото изтича тогава. Ако съм с ечисто електрична кола и това няма да правя. Другото е, ротация на гуми и доливане на течност в казанчето за чистачките.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#74] от "xox55541929":

    Типично по български мислене. Мога да ти споделя, че си в голяма грешка. Новото си е ново, независимо какъв клас, пък ти си карай 10 годишните лимузини и се радвай.

  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3144 Весело

    Между другото, батериите се подобряват с по 5-8% на година. Това означава, че за 7 години батерията едновременно удвоява капацитета си и намалява цената си двойно.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    [quote#21:"quatro_4x3"][/quote]

    Нисан Лийф вече мисля, че най- после се предлага и на нашия пазар. Колко са произвели ... до миналата година по спомен над 300000 автомобила. Гледах някъде цена за най- скъпата модификация към 80 000 лева.
    Темата с Тесла много ми заприличва на темата с ... "въй фоня"... голямо захласване. Аз се надявам и европейските производители да запретнат ръкави ... щото е доказано, че са по- добри в правенето на возила от американците :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  95. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#21] от "quatro_4x3":

    От 2010 до 31.12.2017г са доставили 540,623 електрически автомобила...

    Модератора е неадекватен!
  96. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3144 Весело

    Колега, спряха не Болт, а плъг-ин хибрида Волт. $.
    —цитат от коментар 87 на Realist


    И в това има логика. Волт съдържа едновременно електрическа и бензинова установка. Може би, 2010, когато се появи първият модел това бе оправдано.

    1. Тогава батериите струваха по $1000 за киловатчас и енергийната им плътност беше наг двойно по- ниска.

    2. Зарядни станции нямаше.

    Сега, батерията за Болт струва $145 за киловатчас с тенденция цената да падне на $100 и под $100 даже. За Тесла това вече се случи. И зареждащи станции сега има навсякъде.

    Аз мисля, че плъг-ин технологията ще мигрира към по- високите цени автомобили, където маржина е доста по- висок. Масовата кола с нисък маржин ще е електрическа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#24] от "L Glassman":

    Ще, ще, до момента Нисан лийф са доставили 300 000 автомобила... и продължават...
    Модел 3 бая ще трябва да рита, за да ги стигне...

    Модератора е неадекватен!
  98. 98 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3397 Весело

    До коментар [#93] от "Димитър Димитров":

    Хомо Совиетикус громи с всички сили ел. автомобила, все пак Раша от петрол живурка.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  99. 99 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1842 Весело

    До коментар [#65] от "L Glassman":

    И какво е бъдещето за добив на енергия ... перки ли? Такава еко бомба и там се задава със излизащите от употреба стотици стари стари съоръжения годишно... практически нерециклируеми :) К'во му е ... сигурно ще ги натресат нейде из Африка, ама до кога?

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  100. 100 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#44] от "skara":

    Няма...

    1. Рено Нисан са световно предствени, Тесла е на практика в Калифорния или хайде САЩ
    2. Нисан Лийф отиваш в представителството до вас (на 100 км. максимум от дома ти), плащаш и до седмица си получаваш автомобила, а може даже да го вземеш веднага на доста от местата, Тесла трябва да почакаш 1-2-3 години (соца бил отминал...)
    3. Модел 3 е първо поколение, лийф е 3то...

    Та прав си нямат общо...

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK