Русия и гневът на Тръмп ще повлияят на важно решение за цените на петрола

Петролният терминал Зуейтина в Либия, април 2014 г. Снимката е архивна.

© Esam Omran Al-Fetori, Reuters

Петролният терминал Зуейтина в Либия, април 2014 г. Снимката е архивна.



За малко повече от месец цените на петрола преминаха през най-големия си срив за толкова кратък период от финансовата криза през 2008 г. насам - от 86 долара за барел през октомври до 63 долара преди дни. Причините са няколко - все по-големият обем доставки от САЩ, Саудитска Арабия и Русия, забавянето в ръста на потреблението и изключенията от търговията с Иран, обявени от Вашингтон.


Днес и утре повечето големи производители на петрол се събират във Виена, за да решат дали да променят това и да затвърдят позицията си на супергрупа с безпрецедентно влияние върху световните пазари - включително в България.


Развръзката обаче не е сигурна: действащият десетилетния наред картел ОПЕК, в който Саудитска Арабия е лидер, вече не може сам да взима решения с желания пазарен ефект. Трябва му съгласието на Русия - вторият най-голям производител - и още девет държави - а тя се съпротивлява. Освен това свиването на добива рискува да разгневи Съединените щати.


"ОПЕК е мъртва, да живее ОПЕК+"




Информация, публикувана вчера от "Ройтерс" и РБК, сочи, че обмисляното от повечето страни в ОПЕК+ съкращаване е 1.3 млн. барела дневно или пропорционално с по 3-3.5%. Това искане обаче за пореден път може да се окаже трудно изпълнимо въпреки оптимизма след разговорите между руския президент Владимир Путин и саудитския престолонаследник принц Мохамед бин Салман на срещата на Г-20 в Аржентина миналата седмица.


В началото на срещата изпъкваше ръкостискането на руския президент с принц Мохамед. Впоследствие се разбра, че зад него не стои само симпатия: двамата са се договорили да продължат най-важното за нефта споразумение, ОПЕК+, отбелязва РБК.


Четиринайсетте страни членки от ОПЕК заедно отговарят за 35 на сто от глобалните доставки на петрол, при тях са и 82 на сто от доказаните резерви. Ако към това обаче се добавят десет други държави, които влязоха в "супергрупата" - начело с Русия, Мексико и Казахстан - делът се увеличава съответно до 55 и 90 на сто. В ръцете на тази група се оказа възможност за влияние върху световната политика, какъвото никое обединение на производители на петрол не познава.


Не на всички снимки от Г-20 руският президент Владимир Путин (вдясно) и саудитският престолонаследник принц Мохамед бин Салман се усмихваха широко.

© Reuters

Не на всички снимки от Г-20 руският президент Владимир Путин (вдясно) и саудитският престолонаследник принц Мохамед бин Салман се усмихваха широко.


"ОПЕК е мъртва, да живее ОПЕК+", написа списание "Форбс" преди няколко месеца. Сътрудничеството под това име се зароди през 2016 г., когато групата и останалите 10 се разбраха да съкратят 1.8 млн. барела дневно (като на ОПЕК се падаха 1.2 млн. барела дневно), за да тласнат нагоре цените на петрола. Стратегията проработи и според "Форбс" скокът между ноември 2016 г. и май 2018 г. е бил 40 на сто, до около 75 долара за барел. През юни, на предишната си среща във Виена, те обаче увеличиха производството - с близо 1 млн. барела дневно - в името на "стабилността на пазара" след като САЩ обявиха завръщането на санкциите срещу Иран.


Фактическите лидери на супергрупата, Русия и Саудитска Арабия, се договориха споразумението ОПЕК+ да остане в сила и през 2019 г. Срещата на Путин и Мохамед бин Салман произведе тази новина, но не и конкретни числа за производството. В понеделник новината вдигна цената на петрола (Брент достигаше 62.6 долара за барел), но в края на деня отново бе малко над 60 долара заради "неопределеността" в сделката и неяснотата колко ще се съкрати добивът и за какъв срок. За "Блумбърг" източници, запознати с обсъжданията, казаха във вторник, че саудитските и руските представители все още не могат да преодолеят различията си какви съкращения е най-приемливо за всички да се направят.


Заедно двете страни добиват близо 22 млн. барела дневно или една пета от световното производство. Без саудитците останалите в ОПЕК добиват около 20 млн. барела, сочат данни на Международната агенция за енергетиката.


С колко хиляди барела


Два дни преди срещата във Виена саудитският министър за петрола Халид ал Фалих каза в интервю за "Блумбърг", че е "твърде рано" да се каже дали добивът ще бъде намален. Той даде да се разбере, че сделка още няма - Москва покрепя съкращенията "по принцип", но освен одобрение от Русия е нужно и съгласие в групата "какво трябва да се направи и с колко" барела трябва да е промяната.


"Блумбърг" отбелязва, че тонът му е далеч по-малко категоричен от този в Абу Даби миналия месец. Тогава той призова съкращението да е в размер на 1 млн. барела дневно, от които Саудитска Арабия по думите му е готова да поеме 0.5 млн. барела.


Източници на "Ройтерс" съобщиха вчера, че Русия все още не приема исканото от нея съкращение. Според руски и западни медии приемливото съкращение за Москва е 140-150 хил. барела дневно. Ако свръхпредлагането, очаквано от ОПЕК, е около 1 млн. барела обаче, Рияд иска двете страни (добиващи по около 11 млн. барела дневно всяка) да си разпределят тежестта поравно. Съответно, от Русия се очаква да намали добива си с поне -0.25-0.3 млн. барела. Няма съгласие и дали съкращението трябва да е спрямо добиваните нива през октомври или спрямо тези от 2016 г.


Министрите на петрола на Обединените арабски емирства и Саудитска Арабия, Халид ал Фалих и Сухейл ал Мазруи, в Абу Даби през ноември.

© Associated Press

Министрите на петрола на Обединените арабски емирства и Саудитска Арабия, Халид ал Фалих и Сухейл ал Мазруи, в Абу Даби през ноември.


Според източник, близък до руското министерство на енергетиката, "никой не гори от нетърпение да прави съкращения, освен ако няма спешна необходимост. САЩ са мястото, където наблюдаваме по-голямата част от увеличаването на петролния добив."


Друг важен производител - Ирак, обяви, че е склонен на сътрудничество, за да стабилизира цените. Иран същевременно иска силно съкращение в ОПЕК, макар да вижда този сценарий като малко вероятен. Представителят на Техеран в ОПЕК предупреди, че цените могат да паднат до 40 долара за барел, ако решението се отложи, затова добивът трябва да падне с до 1.4 млн. барела дневно. Страната не приема доброволното съкращаване за самата себе си, но отбелязва, че заради санкциите с няколко изключения, въведени от САЩ, производството ѝ така или иначе се е сринало от 3.8 до 3 млн. барела дневно.


Иранският министър за петрола Биджан Загнанех каза, цитиран от "Ройтерс" и агенция ИРНА, че ОПЕК има "проблеми с някои производители на петрол" и трябва да разгледат внимателно причините, поради които Катар напуска.


Какво ще направи Тръмп


САЩ неизбежно ще са фактор в това решение. Президентът Доналд Тръмп води постоянна кампания срещу ОПЕК в "Туитър" с искане страните производителки да свалят цените на петрола с по-голям добив, а във вторник отново се обърна към тях с призив да не свиват добива. Целта на Тръмп е да се увеличи потреблението на американците чрез намаляване на цените на петрола, а увеличеното производство може да постигне това.


Заради случая с убийството на журналиста Джамал Хашокжи в Истанбул, замесил името на саудитския престолонаследник принц Мохамед бин Салман, Тръмп обаче е сред малкото останали съюзници на Рияд във Вашингтон, въпреки че САЩ са най-важният стратегически партньор на уахабитското кралство.


Не само убийството създаде известни колебания, пише "Файненшъл таймс". Политиката и икономиката на САЩ (превърнали се за кратко в най-големия в света производител на суров петрол) също объркват сметките и поставя в неизгодно положение Рияд, който и без това увеличи добива през лятото, за да избегне проблеми на пазара след повторното въвеждане на санкции срещу Иран.


Според Дерек Брауър, който оглавява консултантската компания RS Energy Group, възстановяването на позициите на Мохамед бин Салман е "приоритетът за Саудитска Арабия", а подкрепата на Тръмп е жизненоважна за това. "Тръмп ясно обвърза подкрепата за Мохамед бин Салман с няколко неща... но именно петролът е на първо място в дневния му ред."


САЩ вече не са толкова уязвими


Според консултанта Боб Макнали, съветвал американски правителства за петролната политика и цитиран от "Файненшъл таймс", Рияд е в деликатна позиция. "Ако поведе сериозно съкращение в ОПЕК+, което увеличава суровия "Брент" до 70 долара, рискува да си навлече гнева на Тръмп... Ако се огъне напълно под натиска на Тръмп и задържи добива на рекордни нива, ще се върнем към пренасищане на пазара."


Самата Саудитска Арабия има нужда от по-високи цени, за да може да финансира мащабната програма, с която иска да намали зависимостта си от петрола и която поведе принц Мохамед още преди да стане престолонаследник.


Шистовият бум също обърка сметките в съюза - САЩ вече не са уязвими, както бяха преди десетилетие. Те остават нетен вносител, но вече не на 13 млн. барела дневно (през 2005 г.), а едва на 2.4 млн. (тази година) и администрацията на САЩ очаква още по-ниски стойности за догодина - 0.33 млн. Според бившия анализатор от ЦРУ Хелима Крофт "атмосферата във Вашингтон се е променила след убийството на Джамал Хашокжи", а "политиците гледат възхода в производството на петрол в САЩ и се чудят на глас дали съюзът е толкова нужен, колкото беше."


Масло в огъня наля и законопроектът, който би позволил на САЩ да налагат наказания на членове на ОПЕК и съюзници по обвинения, че действат като картел. Все пак според "Файненшъл таймс" Рияд може да реши, че е готов да плати цената - дори като ядоса Тръмп.


Източниците на "Ройтерс" от ОПЕК същевременно отбелязаха, че ако Русия не се съгласи на тази стъпка, решението за свиване на добива просто може да се отложи.

Ключови думи към статията:

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    "В началото на срещата изпъкваше ръкостискането на руския президент с принц Мохамед. Впоследствие се разбра, че зад него не стои само симпатия: двамата са се договорили да продължат най-важното за нефта споразумение, ОПЕК+, отбелязва РБК."



    От тази преса черпите знания, която не само е фалшива, но и няма информация. Та нали затова убиха Хашоги, защото в поредица от статии изпорти заговорът между Русия и Саудитска Арабия да направят съюз и да диктуват световните цени на петрола. Дори слухът е, че руснак-специалист по мъченията е измъчвал Хашоги в посолството. А авторите на статията чак сега разбрали.

  2. 2 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Интересни времена настъпиха за петролния бизнес. Силната намеса на САЩ в добива и износа на нефт, разклати устоите на нефтения картел.Въпросът е : до какви нива ще спаднат, или вдигнат цените на нефта. Тоест, ще има ли някаква рамка - дори и плаваща, или ще има сътресения с рязко намаляване и покачване на цените, на световните борси. Второто води до несигурност в икономическите разчети и прогнози, но все пак...

  3. 3 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2254 Весело

    Ще има куче-яде-куче в този опек, който от ПЛЮС ще стане на ПЛЯС 😈

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  4. 4 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4272 Неутрално

    Не само убийството създаде известни колебания, пише "Файненшъл таймс".
    =======
    А Германия за пореден път си показа външно политическото двуличие......
    След като настояха ясно за оръжейно ембарго, германските власти тихомълком продължават да доставят оръжие на Рияд......

    Bukalemun
  5. 5 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Абе дано черна котка да им мине път на всичките, да се скарат като пазарджии на Женския пазар (каквито всъщност и са) и да им паднат цените поголовно!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  6. 6 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1632 Весело

    Нормалната цена на барел суров петрол от качествените брандове е между 55 и 60 $...Всички други флуктуации нагоре и надолу са неправдоподобни и са предизвикани от геостратегически и макроикономически цели и въздействия...

  7. 7 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#6] от "dr_al_hussaini":

    "Нормалната цена на барел суров петрол от качествените брандове е между 55 и 60 $..."

    Какво значи "нормална цена"?
    Нали не се опитвате да пробутате теорията на стойността?

  8. 8 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4272 Неутрално

    До коментар [#6] от "dr_al_hussaini":

    Всички други флуктуации нагоре и надолу са неправдоподобни и са предизвикани от геостратегически и макроикономически цели и въздействия...
    =======
    Чийто инструмент сте вие.....
    Видя ли арап..... как ненадейно почнаха да ви подхвърлят Вашингтон и Москва, като тенис топка....

    Bukalemun
  9. 9 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3646 Весело

    До коментар [#1] от "gozambo":

    Това е висша форма на безсрамие. Обвиняваш хората в лъжа, докато ти самият лъжеш на едро. До кога ще пробутваш конспирацията за руснака който го разпитвал? И каква тайна е това, че Русия и СА са ортаци в контрола над цената на петрола? Това е очевидно и няма нужда някой да го “разкрива”, че и да го убиват за това.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  10. 10 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Ако САЩ имат за цел да съкратят нетния внос с 2млн. барела (2.4 - 0.33 от статията), не виждам как 1 млн. намаляване на добива от ОПЕК+ ще повлияе на цената. Да не говорим, че отпадането от пазара на 2млн. барела от страна като САЩ би имала и психологически ефект върху пазара. Друг момент е, кой доставя тези 2 млн барела сега и дали на него ще му се иска да участва в квотата за намаление.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  11. 11 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5468 Неутрално

    Вече все по-силно ще се чува думата и на КОНСУМАТОРИТЕ на петрол
    ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ще ударят една мощна ТЕСЛА на цените,
    предвид осезаемото намаляване необходимостта от петрола
    като енергоизточник за МПС-тата.

    Прекрасното е, че агонията на нефтените страпии е въпрос
    на обозримо и много близко бтдеще.
    Нима някой е могъл само до преди 10-15 години да си
    представи дори ситуация като днешната.

    НАЙ-"ХУБАВОТО" за нефтените рентиери тепърва предстои

  12. 12 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4614 Любопитно

    Много прогнози и очаквания. Какво точно ще се случи предстои да видим днес и утре във Виена, както и следващите седмици и месеци след тази среща на ОПЕК +

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  13. 13 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Проблемът на картеладжиите и присъдружните ом е, че са се фиксирали в цената и опитват да я контролират, увеличавайки или намалявайки производството. Това наистина работеше, но докато петролът беше без алтернатива в транспорта, производство на ел. и топлоенергия, производство на пластмаси, дрехи, ... Вече има алтернативи, благодарение на технологиите, които от своя страна са плод на свободната инициатива. Сградите се превръщат в пасивни, като до десет години 80 % от ел и топлоенергията, ще си ги произвеждат сами. Пласи вече се произвеждат от растения, а сухопътния транспорт ще е задвижван от ел двигатели. Да не говорим за това, че който е лидер при технологиите, ще има печалба от петрола дори при ниска цена.

    Партито е към края си и който не приключи с глупостите, когато стрелките се срещнат в 12, ще се превърне в тиква.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Политиката и икономиката на САЩ (превърнали се за кратко в най-големия в света производител на суров петрол) .
    Превърнали се за дълго в най-големия производител на петрол.Може да се поправите.Няма вече кой да ги стигне.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2257 Весело

    До коментар [#11] от "Hawaii":

    Умишлено не споменах Тесла и Солар сити, че матрьошките се изприщват... Само като си представя какво беше светът без смартфони, PayPal, Tesla и Solar city и какво е сега...

  18. 18 Профил на Трансмач
    Трансмач
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#11] от "Hawaii":

    За първи път ми харесва твой коментар! :)

  19. 20 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Ако САЩ имат за цел да съкратят нетния внос с 2млн. барела (2.4 - 0.33 от статията), не виждам как 1 млн. намаляване на добива от ОПЕК+ ще повлияе на цената. Да не говорим, че отпадането от пазара на 2млн. барела от страна като САЩ би имала и психологически ефект върху пазара. Друг момент е, кой доставя тези 2 млн барела сега и дали на него ще му се иска да участва в квотата за намаление.
    —цитат от коментар 10 на Николай Колев


    Кой доставя тези 2 млн. барела, ами американските компании добиващи шистов нефт ще ги доставят.Няма да ги внасят я?

  20. 21 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    Странно нещо е света ни. Всяка държава има анти картелно законодателство а картела ОПЕК решава в определени граници цените на горивата. И единственото им наказание засега са електромобилите.

  21. 22 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    Добивът на петрол и газ в Арабските държави и Русия е заложник на прекомерните разходи които те правят, предвид факта, че това е основния им източник на средства . Напъните им да вдигнат цената чрез създаване дефицит на предлагането няма как да се случи без участието на Щатите. За разлика от тях, САЩ не залагат само на приходи от петрола(не че не искат повече) и добре, че е така. Не ми се мисли какви щяха да са цените, ако и те като руснаците се уповаваха основно на тези приходи :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  22. 23 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    "Масло в огъня наля и законопроектът, който би позволил на САЩ да налагат наказания на членове на ОПЕК и съюзници по обвинения, че действат като картел. Все пак според "Файненшъл таймс" Рияд може да реши, че е готов да плати цената - дори като ядоса Тръмп."


    Принцът-транжор ядосва великия Тръмпи!

  23. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4614 Любопитно

    Партито е към края си и който не приключи с глупостите, когато стрелките се срещнат в 12, ще се превърне в тиква.
    —цитат от коментар 13 на vhv


    Искрено се надявам да си прав и петролното и газово парти да свърши ... светът търси и вече ползва някои алтернативи на тези фосилни горива. Краят на петролно-газовата ера ще бъде добра новина и за нашата планета, защото всички знаем за огромния негативен ефект върху природата при добива и изгарянето на тези горива.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  25. 26 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#25] от "Обществен деятел":

    +

  26. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4614 Любопитно

    До коментар [#15] от "Само Левски":

    Ти следиш ли изобщо движението на пазара на нефт (и по точно световния добив) или си пишеш наизуст!? В статията са написали много точно и коректно, че САЩ за кратко станаха номер едно и понастоящем отстъпиха пак на втора позиция.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4614 Любопитно

    До коментар [#20] от "Само Левски":

    САЩ продължават да внасят нефт от чужбина, това прочете ли го изобщо в статията!? Те не могат да покрият даже собственото си потребление на нефт, затова им се налага да внасят от чужбина тази суровина.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 29 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    Наистина много са факторите около цената на петрола, но е неизбежна тенденцията към намаление.
    Намалява потреблението ( като относителен дял в БВП на страните), увеличават се находищата, благодарение на новите технологии, включително шистовия добив, така юнашки отхвърлен у нас, което създава ситуация доста различна от тази преди 20-30 години, когато се прорукуваше как свършват нефтените запаси и цените растяха неудържимо.
    ,

  29. 30 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Предричаната напоследък предстояща Световна икономическа криза е тясно свързана с цената на петрола. Ако тази цена се задържи, то кризата може да се отложи за след няколко години. Ако обаче цената скочи с 25-30%, то кризата ще е скоро. Като тя от своя страна най-вероятно ще натисне цената на петрола надолу - Световната икономика е като жив организъм.

  30. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4614 Любопитно

    До коментар [#29] от "tsvetko_51":

    Това е вярно Цветко, но е също вярно, че нефтените залежи се изчерпват с времето в много страни. Има вече доста кладенци, които са експлоатирани десетки години и които вече пресъхват.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 32 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4944 Неутрално

    Най-хубавото е че цената на петрола вече не се командва от ОПЕК....И вече все по-малко ще зависи от СА и Расия!Колкото и да скачат в колхоза.....

    До истината се достига с познание!
  32. 33 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Странно как корпоративните картели са нещо ужасно и незаконно, а държавните такива са си ОК и не пречат на свободния пазар изобщо, неее... Ръководителите на първите нямат право дори в мейли да коментират цени, камоли да се срещат да ги обсъждат, а вторите го правят открито и с огромно медийно покритие, без това да се счита за уникална наглост, каквато всъщност е.

  33. 34 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Интересно ми е примерно ако една голяма компания сключи договор за доставка на петрол с някоя страна за 5 години напред, и после тая страна, членка на ОПЕК намали с 3% добивите си, това означава ли, че няма да си изпълни договора? Това не е селския пазар, където можеш да се пазариш и да вдигаш и качваш цената, както си искаш. Всички големи вносители сключват дългогодишни договори точно с цел, цената да не се влияе от пазарните флуктуации.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  34. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3730 Неутрално

    До 16
    "....А за 85000 деца умрели от глад в Йемен... нищо...."

    Защо, и те ли трябва да са проблем на ЕС и САЩ?
    А Русия и арабелите да безчинстват и да бомбят който им падне? И от време навреме да колят някого?

  35. 36 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    На руссийката и се вижда края и затова россияннците са станали толкова нагли и нетърпеливи . Цените ида скачат няма да прехвърлят 100те долара за барел никога . Въпрос на време е да стигнат до 10 - 12 долара /барел и матушката Ойде у канало !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  36. 37 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1736 Весело

    Нефтената ера е към края си и арабите реагират по-адекватно към новата ситуация. Инвестират в много иновативни фирми в областта на алтернативни енергии и технологии.

    Руснаците инвестират във футболни отбори и във разпространение на фейк-новини.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  37. 38 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2486 Весело

    До коментар [#1] от "gozambo":

    Някакви други слухове не сте ли чули?! Споделете ги!


    Това между Путин и принца е заговор, а другото между Тръмп и принца е споразумение. :) Да не сте обучавали в АОНСУ.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  38. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3730 Неутрално

    ...САЩ продължават да внасят нефт от чужбина, това прочете ли го изобщо в статията!? Те не могат да покрият даже собственото си потребление на нефт, затова им се налага да внасят от чужбина тази суровина.
    —цитат от коментар 28 на Иво

    Да, внасят, но вече и изнасят (знаеш, внасят и изнасят разни фирми, не самия федерален съюз САЩ). По-важното е, че рязко са намалили вноса му, едва 5% от петрола на Б.И. е за САЩ. Внасят най-вече от Венецуела, Канада. А САЩ бяха най-големия вносител на петрол от Б.И.
    Не е трудно човек да отгатне какво ще се случи, ако ЕС и Китай намалят с 10% вноса на петрол

  39. 40 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1736 Весело

    До коментар [#33] от "Н. Колев":

    Също така е странно как страните вносителки на нефт не се организират на реципрочен принцип и да кажат ние пък няма да купуваме на цена над 40 долара - да видим кой първи ще издържи.

    Единственото обяснение е че двете мафии - на износителите и на вносителите са две крила на една и съща мафия.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  40. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3730 Неутрално

    До коментар [#37] от "Обществен деятел":

    инвестират и в "освобождения", и борба срещу тероризма (напр. при съседите си)

  41. 42 Профил на Бриго докара Симеон
    Бриго докара Симеон
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    ...И от време навреме да колят някого?
    —цитат от коментар 35 на historama

    и да го качват в тубата. А путинката да пиратства в европейски морета

  42. 43 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    До коментар [#4] от "eti mehter":

    Руските тролове най-много мразят сащ, турския трол най-много мрази Германия....

  43. 44 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Цени под $55-60 и цени над $80 са необосновани.По-ниските цени удрят пряко производителите, вкл шистовите в САЩ.Не говорим само за печалбата им, но и за разработването на нови находища.Ниските цени се връщат като бумеранг няколко години по-късно, както вече видяхме в миналото.

  44. 45 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1596 Весело

    До коментар [#24] от "Иво":

    Иии намерил ли си вече как да рециклираме отработено ядрено гориво и батерии от слънчеви панели? Или ще ги пращаме на Марс? Или пък ще ги хвърляме в космоса при пръстена на ван Алън?

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  45. 46 Профил на SF
    SF
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ще ударят една мощна ТЕСЛА на цените
    —цитат от коментар 11 на Hawaii


    По-вероятно е да ударят ТЕСЛА на СУБСИДИИТЕ на електромобилите.
    Всъщност, това в САЩ вече май е на път да се случи.

  46. 47 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    И понеже знам, как сега ще се намерят милион специалисти, които да обясняват как едва ли не петрола лети из въздуха ето една добра статия с анализи , история и себестойност

    https://theconversation-com.cdn.ampproject.org/v/s/theconversation.com/amp/understanding-the-rollercoaster-ride-of-oil-prices-97848?amp_js_v=a2&_gsa=1&usqp=mq331AQHCAFYAYABAQ== #referrer=https://www.google.com&_tf=From %1$s&share=https://theconversation.com/understanding-the-rollercoaster-ride-of-oil-prices-97848

  47. 48 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1075 Весело

    И за руските и за ислямските тъпаци няма полезен ход.
    1. Ако не се договорят цените постепенно ще спаднат от свръх предлагане :)
    2. Ако се договорят и си съкратят собствените добиви, за да задържат цената висока, това ще бъде рай за американските шистаци и ще им вземат пазарните дялове :)

    А най-готиното е, че американците ги работят и по втора линия - намалявайки консумацията на нефт с използването на електромобили. Един електромобил спестява една цистерна гориво.

    Та колкото и да мърдат все по навътре ..... :) За радост на нас обикновените консуматори.
    Бог ба пази Америка!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  48. 49 Профил на SF
    SF
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    ...предвид осезаемото намаляване необходимостта от петрола като енергоизточник за МПС-тата.Прекрасното е, че агонията на нефтените страпии е въпрос
    на време
    —цитат от коментар 11 на Hawaii


    С коя част на тялото си осезаваш намаление на необходимостта от петрол, при положение, че годишното потребление всяка година стабилно нараства?
    И "агонията" ще продължи поне още трийсет години.

  49. 50 Профил на SF
    SF
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Нима някой е могъл само до преди 10-15 години да си представи дори ситуация като днешната.НАЙ-"ХУБАВОТО" за нефтените рентиери тепърва предстои
    —цитат от коментар 11 на Hawaii


    Да, наистина.
    Преди 10-15 години цената на петрола беше около 35-45 $.
    Кой би си представил тогава, че ще стигне 65-80 $ о ще се покачва.
    Наистина, "най-хубавото" за тях предстои.

  50. 51 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    До коментар [#43] от "rdb41527334":

    Като става въпрос за мразене козяшките тролове са ненадминати.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  51. 52 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Странно съвпадение, но в този момент нито САЩ, нито Русия, нито Иран желаят добива на петрол да се намали. Има и други държави, които не са членки на ОПЕК и също не желаят това. Най-вероятно решението, което ще се вземе ще е да се запази сегашния добив.

  52. 53 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Аз не разбирам каква им е далаверата на ОПЕК+.
    Да, намаляването на добива покачва цената, защото изземва от пазара част от предлагането. Това работи до тогава докато няма кой друг да предложи същата стока на пазара, картелът контролира пазара. След "революцията" в отрасъла обаче, предизвикана от "новата" технология, това упражнение си губи смисъла. Защото всяко твое доброволно намаление на добива означава, че ти автоматично си самоограничаваш и количеството на продажбите. Когато на пазара вече има и извънкартелно предлагане, ти губиш продажби за сметка на извънкартелните играчи.
    В крайна сметка, нихна им работа. Потребителят винаги печели когато има съревнование (конкуренция).

    Аз не зареждам в Лукойл.
  53. 54 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    Каквото и да се случи краткосрочно с цените на петрола, едно е факт: ОПЕК, Русия и СА вече не могат едностранно да ги качват и свалят, след като САЩ постигнаха днешните нива на добив на нефт! Този пазар става все по - динамичен и конкурентен !

  54. 55 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    Русия МОЛИ НА КОЛЕНЕ опек да не намалява добива с повече от 150 000 барела дневно.

    The best way to predict the future is to invent it.
  55. 56 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 6109 Неутрално

    На петрола му иде края. Е, не съвсем ама достатъчно за производителите му да олекнат пре-достатъчно! От една страна електромобилите, от друга започналата война с пластмасите. Краят е лесно предвидим!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  56. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8919 Неутрално

    ОПЕК е организация, в която всеки пази собствените си интереси.

  57. 58 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    До коментар [#56] от "lz2":

    В близките 50 години няма как да се случи.Ако говорим за Ел автомобили, те са в стадий прохождане, да не говорим, че основната консумация не идва от тях

  58. 59 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Не само убийството създаде известни колебания, пише "Файненшъл таймс".=======А Германия за пореден път си показа външно политическото двуличие...... След като настояха ясно за оръжейно ембарго, германските власти тихомълком продължават да доставят оръжие на Рияд......
    —цитат от коментар 4 на eti mehter


    Четеш ли бе едноок балък???Тръмп и САЩ са факторът за цените на петрола.Шистовата революция в САЩ направиха САЩ непреодолим фактор в енергийната политика на света.САЩ се превръщат в енергойният лидер в производството и вносът на петрол и газ благодарение на шистовите технологии създадени в най-развитата страна в света.Къде е твоята "развита' Турция бе амджик????Хихихи......Без САЩ турция е едно голямо нищо...Хихихи....

    AGAINST CHINA
  59. 60 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    Взъщност накой му пука за ОПЕК, Тръмп и Путин. Днес по Нова Ревизоро ракри как действа мафията в България. Контрабанден внос на горива, лекарства, незаконно производство на фалшиви цигари и алкохол и когато работата се поразмирише се удрят дистрибуторите. Когато стигне до прокуратурата следва СМЪРТ ПРИ СЪМНИТЕЛНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА.
    Разликата с мафията от времето на кръстника е, че тогава не са познавали термина съмнителни обстоятелства.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  60. 61 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Президент Тръмп разката фамилията на картела ОПЕК+Русия!САЩ са непреодолим фактор в енергийните ресурси и оформянето на цените и добива.САЩ са най високотехнологичната страна в света,и благодарение на шистовата революция сега САЩ не са зависими от ОПЕК+Русия.

    AGAINST CHINA
  61. 62 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Русия МОЛИ НА КОЛЕНЕ опек да не намалява добива с повече от 150 000 барела дневно.
    —цитат от коментар 55 на EU defender


    САЩ са решавашият фактор,защото не са зависими от СА и другите страни големи производителки и ОПЕК.Шистовата революция развали плановете на картела!

    AGAINST CHINA
  62. 63 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    А да. И преценката дали дистрибуторите или съмнителните обстоятелств се прави на базата на информирано решение от министър председателя, заместник председателя на Народното събрание и Главния прокурор.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  63. 64 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Тръмп действа директно с Русия, съответно каквото решат СА и Русия - това ще е.
    Който още не го е разбрал значи, не е разбрал защо Тръмп спечели изборите.

  64. 65 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    И писледно.... В случая със задържаното оръжие явно решиха да ударят дистрибутора. Основният играч засега може да бъде спокоен, но ще внимаваме кой все пак ще е следващия мишобириран.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  65. 66 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 341 Неутрално

    До коментар [#50] от "SF":

    2013 зареждах бензина на 1,70 евро, тази година лятото беше 1,30.
    Сега е 1,50 и ми се видя скъпо, защото бях забравил колко струваше
    преди 5 години. Човешката памет е къса.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  66. 67 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Работата е там, че в момента американските шистови находища в басейна Пърмиън са ограничени единствено от липсата на тръбопроводен капацитет. През 2019 година там ще бъдат пуснати две тръби, които ще добавят 1,5 до два милиона барела дневно - тоест повече, отколкото е обсъжданото в Опек намаление на добива. Себестойността на повечето места там е под 30 долара за барел.
    А иначе руснаците се дърпат от нови съкращения в момента, защото на тях именно есента и зимата им е силен добива, когато Сибир е замръзнал, щото после става тресавище и поради това добива намалява. И МБС от друга страна знае, че ако и Бай Дръмби го хвърли на кучетата, може да загуби властта си в един момент.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  67. 68 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4614 Любопитно

    До коментар [#39] от "historama":

    Прав си, съгласен съм с твоя коментар.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  68. 69 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    И за руските и за ислямските тъпаци няма полезен ход. 1. Ако не се договорят цените постепенно ще спаднат от свръх предлагане :)2. Ако се договорят и си съкратят собствените добиви, за да задържат цената висока, това ще бъде рай за американските шистаци и ще им вземат пазарните дялове
    —цитат от коментар 48 на iak

    Не съвсем. На този пазар продуктът (петрол) не е брандиран и няма лоялност. Днес може един да вземе голям пазарен дял, утре идва друг играч и предлага продукта по-изгодно, всички ще почнат да купуват от него и той взема пазарния дял.
    То това не е като консуматорските стоки, където дял се завзема трудно и бавно и се гради чрез реклами, маркетинг, дистрибуция... Петрола се движи от цената. Който предлага най-евтино, той взема пазарния дял.
    Аз ако бях на арабите, щях да намаля малко добива. Очевидно сега е по-висок от търсенето и цените паднаха. Дали ще добиваш 11 милиона барела Х $60 или 10 милиона Х $70, все същото. Даже по-добре, защото все пак петрола не е безкраен. Тези спестени 1 милион барела дневно си остават в резервоара и ще ги изпомпиш догодина, след 5 години, след 20 години... все ще е нужен петрол и тогава, няма всички да тръгнат да карат Тесли, я.
    Да ги видим какво ще се спазарят обаче. То не са само те, а 3 големи играча, и няколко десетки по-малки. Накрая ще стане "много баби, хилаво бебе".

  69. 70 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 838 Неутрално

    От Путин зависи.
    Ако каже Путин цената на Петрола ще скочи, ако каже ще падне.
    В него е и ножа и хляба.
    Е и СА има малко глас но не чак толкова.

  70. 71 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4614 Любопитно

    До коментар [#47] от "Noise":

    Интересен линк и инфо, мерси за споделянето, ето нещо и от мен, информация за добива, вноса и износа на нефт в САЩ за 2017 г. Статията е на U.S. Energy Information Administration (EIA):

    https://www.eia.gov/energyexplained/index.php?page=oil_imports

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  71. 72 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10641 Неутрално

    "...Русия - вторият най-голям производител..."
    Само, че САЩ не е в ОПЕК и освен това е първа по производство и първа по внос :)
    Иран така или иначе е свил производството си. Всички ще прехвърлят на него допълнителното свиване. Някои от ОПЕК вече напускат (Катар). А електрически
    Автомобили настъпват. Време е да се разбере, че камъните няма да свършат, но никой няма и да ги иска...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  72. 73 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#70] от "МиГ-29":

    На пути проблемът му е, че вече не зависи от него. Както и все повече неща не зависят от него.

  73. 74 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Нали уж Тръмп нарочно вдигаше цената на петрола,за да угоди на Путин? Както винаги истината се оказва друга.

  74. 75 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#50] от "SF":

    "Преди 10-15 години цената на петрола беше около 35-45 $.
    Кой би си представил тогава, че ще стигне 65-80 $ "

    "Печатарите" от Федерелния резерв

    https://en.wikipedia.org/wiki/1973_oil_crisis
    the price of oil had risen from US$3 per barrel to nearly $12 globally

    End of Bretton Woods

    On August 15, 1971, the United States unilaterally pulled out of the Bretton Woods Accord. The US abandoned the Gold Exchange Standard whereby the value of the dollar had been pegged to the price of gold and all other currencies were pegged to the dollar, whose value was left to "float" (rise and fall according to market demand).

    Ако продължат да се печатат по трилион долара годишно (и към 360 млрд. евро), след десетина година "светлото нефтено бъдеще" ще струва по $100-150 за барел.

  75. 76 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2497 Весело

    До коментар [#61] от "Against China":

    "САЩ са непреодолим фактор в енергийните ресурси и оформянето на цените и добива."

    Така е -Садаам и Кадафи не вярваха, но "непреодолимият фактор" им дойде на крака и ги уби, опс убеди веднъж за винаги.

  76. 77 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2497 Весело

    До коментар [#33] от "Н. Колев":

    "а държавните такива са си ОК и не пречат на свободния пазар изобщо"

    Ами държавните картели мислят за "светлото екологично бъдеще" на "свободния пазар" изобщо.
    Може ли една корпорация/корпоративен картел да тури санкция на друг или на държавен!? Като например да продаде "въглеродни квоти" или друг "въздух под налягане" за един милиард долара.
    Само в една сфера е възможно, банковата, но векторът на въздействие е ограничен до еднопосочен - от американска банка върху чужд държавен бюджет. Опитаха и върху американския, но един от един от опитвачите предаде Богу дух, а другите глътнаха … 700 млрд. долара на данъкоплатците.

  77. 78 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2497 Весело

    До коментар [#72] от "penetrating":

    "Само, че САЩ не е в ОПЕК и освен това е първа по производство и първа по внос :)"

    Тук става дума за "износители" и техния капацитет да го направят. "Самозадоволяващите се" не участват в цената, но имат друг "износ" (на демокрация), който силно влияе върху производството изобщо. Тъй де, докато едната ръка се самозадоволява, другата го е играе "невидимата ръка" на пазара. В последно време, тая, невидимата, като се подпъхне под чужда пола, се раждат неочаквани неща … ИДИЛ, "цветни преврати" (Украйна) и "цветни диктатури" (Египет, Либия, Йемен).

  78. 79 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    Високите цени са тези които по-бързо ще приключат зависимостта от петрола. Скъп петрол означава привличане на инвестиции в зелените енергии. И производителите го осъзнават, искат нива на цените от които да печелят, но и да не отрежат клона на който седят.

  79. 80 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2677 Любопитно

    Нормалната цена на барел суров петрол от качествените брандове е между 55 и 60 $...Всички други флуктуации нагоре и надолу са неправдоподобни и са предизвикани от геостратегически и макроикономически цели и въздействия...
    —цитат от коментар 6 на dr_al_hussaini


    Нали беше $80 бе, Вовка? Нали щеше да се срине световната икономика?

  80. 81 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4410 Весело

    До коментар [#4] от "eti mehter":

    Е това го писах още като хуните заговориха за оръжейно ембарго срещу Турция ! Писах.......ембарго ако е за малко пари, за много е друга работа и приказка !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  81. 82 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2677 Весело

    ОПЕК е организация, в която всеки пази собствените си интереси.
    —цитат от коментар 57 на Роси


    Ами като погледнеш състава на членовете - араби, руснаци, африканци и южноамериканци - до един еталон за честност и прозрачност.

  82. 83 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2677 Весело

    ОПЕК е организация, в която всеки пази собствените си интереси.
    —цитат от коментар 57 на Роси


    Ами като погледнеш състава на членовете - араби, руснаци, африканци и южноамериканци - до един еталон за честност и прозрачност.

  83. 84 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    Тръмп действа директно с Русия, съответно каквото решат СА и Русия - това ще е.Който още не го е разбрал значи, не е разбрал защо Тръмп спечели изборите.
    —цитат от коментар 64 на nemisemisli


    Ммм няма как да стане. Тръмп не определя цените на които американските шистови компании ще продават нефта си, нито пък колко ще добиват. САЩ са държава с пазарна икономика, не еднолична собственост като русия или Сауди Арабия.

  84. 85 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1706 Весело

    До коментар [#49] от "SF":

    Подозирам,че ес кухината между ушите му.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  85. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#34] от "Darcas":

    Намалянето на количеството ще е за свободните от договори обеми.
    Сключените договори се изпълняват.

    Има доста сериозен капацитет за запасяване на склад едновременно със суров петрол и с горива. На практика намалените или увеличените обеми влияят най-вече на запасите...

    Модератора е неадекватен!
  86. 87 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#1] от "gozambo":

    Бозамбо, на това един познат казваше “Посмали, Асенчо!“.

    Малинчо
  87. 88 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#44] от "Noise":

    Ама не може така - за да получиш плюсове не е нужна обективната истина, а мнението на Тръмпосаните тролове. Дето толкова го мразеха преди изборите в САЩ!

    Малинчо
  88. 89 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10641 Весело

    До коментар [#78] от "wanderer":

    Не сте прав :)
    Пропускате най-големия внисител. И той е - а, изненадааа, САЩ.
    Когато всички износители се борят за пазарен дял Вашите добавки са извън контекста :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  89. 90 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#84] от "FourOhFive":

    Колегите руснаци могат все още да определят цената на петрола и нафтата на нашия пазар ,защото и тук ни управляват техни послушници и изпълняват всяко тяхно нареждане , ако руснаците ни кажат 5 лв нафта и бензин ,нашите другари ще козируват и ще продават на толкова ,само лошия Марешки ще продава на 4.60 като по така ,само че има едни подробности ,че от т ук нататък каквото и да стане ,колите ми няма да са вече дизелови ,а електрически , а това значи ,че от деня който наближава ,изведнъж ще спра да зареждам на бензиностанцията ,защото ще я преместя в дома си на покрива на гаража ми ,където ще заредя соларни клетки ,а тъй като пътувам и в определени дестинации , ще направя същото и в 3 те града , в които имам имоти ,имам финансовата възможнос т, от там нататък не ме интересува нито петрола ,нито цената му ,нито Русия ,нито Тръмп ,нито СА .

  90. 91 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3933 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Картел от гняв не се влияе.
    На G-20 двамата лидера на ОПЕК демонстрираха непоколебима солидарност.

    Единственият възможен нелоялен факт бе изложен в съседна новина.
    За първи път от 75 г. США повече изнасят петрол, отколкото внасят.

    А не са подали апликация за членство...

    "Русия и гневът на Тръмп ще повлияят
    на важно решение за цените на петрола"

  91. 92 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3933 Любопитно

    UNITED EU UNION

    А кво стана с энтусиазираното про Тъмп трол общество?
    Плуралистично такова... шаранково... пиле... шарено.

    Вместе искаше съвместно
    Тръмп велик да е безкрай

    щот' Америката вместе
    пак велика да е най?

    До коментар [#88] от "Малинчо Паков":
    До коментар [#44] от "Noise":

    Ама не може така - за да получиш плюсове не е нужна обективната истина,
    а мнението на Тръмпосаните тролове.

    Дето толкова го мразеха преди изборите в САЩ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK