Финансовият директор на "Хуауей" е арестувана в Канада по искане на САЩ

Финансовият директор на "Хуауей" е арестувана в Канада по искане на САЩ

© Aly Song, Reuters



Финансовият директор на китайската технологична компания "Хуауей" (Huawei) бе арестувана в Канада по искане на САЩ заради подозрения, че е нарушила американските санкции срещу Иран, съобщава БТА. Новината бе съобщена от канадски вестник и потвърдена от министерството на правосъдието.


Мън Ванчжоу е била задържана на 1 декември във Ванкувър. За утре е насрочено съдебно заседание за евентуалното пускане на китайката под гаранция.


Освен финансов директор на "Хуауей", Мън е и един от заместник-председателите на управителния съвет на един от най-големите производители на телекомуникационно оборудване и потребителска електроника в света. Тя е дъщеря на основателя на компанията Жън Чжънфей.




Посолството на Китай в Канада осъди решително ареста на Мън и поиска тя да бъде освободена незабавно. От компанията заявиха, че не са знаели за предполагаемите незаконни дейности на финансовата им директорка.


Властите в САЩ разследват Huawei поне от 2016 г. за предполагаемо продаване на американски стоки на Иран и други страни в нарушение на законодателството на Съединените щати за износа и санкциите. Арестът може да скара Вашингтон и Пекин броени дни след като американският президент Доналд Тръмп и китайският му колега Си Цзинпин договориха на среща в Аржентина стъпки за прекратяване на търговската война между двете най-големи икономики в света.

Ключови думи към статията:

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Контрабандата е сладка работа, НО не е за всеки. За да въртиш контрабанда си трЕбват съвсем други качества.

  2. 2 Профил на dimitarts
    dimitarts
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Това, което малцина знаят, е, че САЩ са първенци по контрабанда, осъществявана от техните военни и разузнаване, които не случайно са на ключови/ценни места по света. В Афганистан владеят цялото летище срещу едни 16 млрд годишно.

  3. 3 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#2] от "dimitarts":

    До коментар [#1] от "442":Това, което малцина знаят, е, че САЩ са първенци по контрабанда, ...
    —цитат от коментар 2 на dimitarts


    Е, може да се гордееш, че ти си един от малцината знаещи.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  4. 4 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2708 Неутрално

    С вземането на един заложник китайците в Китай сигурно ще се свършат ?! Друг ще я смени ... и толкоз ! Само дето новия директор ще си прави сметка в кои страни да ходи и в кои страни да не ходи.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  5. 5 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#4] от "dark'star":

    Най-добре е да си прави сметката и да не продава американски стоки на санкционирани държави.

  6. 6 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3289 Неутрално

    Вече всички знаят , че не трябва да се нарушава ембарго.

  7. 7 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Аматьори. На времето що VAX и IBM ре-експортнахме за СССР... ама и американците се правеха на улави, що бизнеса си вървеше, а тука някои хора... :) както и да е. Така или иначе ги крадяхме

  8. 8 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3023 Весело

    За САЩ, недосегаеми няма! В кремл дали си дават сметка кого си позволиха да шантажират? И какво ги очаква? Досега се криеха зад чинезите, оказа се, че и те не са имунизирани...

  9. 9 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#7] от "uq":

    Крадете и сега, бе... Сега защо не крадете!? Защото сега ще ви изплющят през ръчичките...

  10. 10 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Неутрално

    До коментар [#4] от "dark'star":

    Като иска, да продава китайски стоки на Иран. След като продава американски в нарушение на американски санкции, значи е нарушила американския закон. Няма никакво значение, че е китайка, щом смята да продава американски стоки, ще се съобразява с американските условия.
    Вие като ползвате някоя програмка свалена от нета, четете ли там какво пише, като я инсталирате, или ползвате само кракнати и хакнати?

  11. 11 Профил на vovka
    vovka
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Явно ще последва арест на американци. Това си е наглост.

  12. 12 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    До коментар [#7] от "uq":

    Ехя, големя гордос! Ама май това беше до Рейгъновите санкции. После сичко ойде у кофата, барабар със савецкия саюс.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  13. 13 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1165 Любопитно

    Малко ми е странно и неясно това. САЩ налагат ембарго на някоя държава. Трета държава продава на тази, която е под ембарго. САЩ на какво основание търсят сметка на продаващата страна? Разбирам да е ООН - световна, международна организация. Разбирам да търсят сметка на други американски граждани или фирми. Но как така САЩ се изявяват като "шеф" на останалите страни?

  14. 14 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    Биг Брадър прави навсякъде по света каквото си поиска. Скоро ще го ударят през пръстите.

  15. 15 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    До коментар [#13] от "redguy":

    На основание каква е технологията/валутата и пр. Санкции се налагат сямо, яко има американска т.н. връзка. Китайците като са толкова ербап, да си търгуват само с китайски технологии. Упс, то такива почти нема.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  16. 16 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2708 Неутрално

    До коментар [#4] от "dark'star":Най-добре е да си прави сметката и да не продава американски стоки на санкционирани държави.
    —цитат от коментар 5 на m17


    Какво го интересува кой какво бил забранявал извън Китай ?!
    Зачерква няколко страни ... и останалия Свят пак си е негов.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  17. 17 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    До коментар [#13] от "redguy":
    И вие ли не четете какво пише, като закупите нещо?
    Do not distribute without permission значи ли нещо за вас?

  18. 18 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 808 Весело

    Таман мисля трябва да има и изнасилване за да са безспорни обвиненията, а тя обвиняемата била жена!! Шпионин!!

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4862 Любопитно

    Някои вече по-горе коментиращите вече осъдиха Мън. Прочетете отново статията, тя е подозирана, че е нарушила американските санкции, те първа е възможно да има дело срещу нея в САЩ. Ако преди това разбира се, тя не се върне в Китай. Това предстои да видим.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Любопитно

    До коментар [#19] от "Иво":
    А други като вас я обявиха за жертва на американски заговор. Има подозрение, задържали са я. Сега каквото реши съдът. Според вас всички, задържани преди да са осъдени трябва да бъдат пуснати на свобода ли, независимо в какво са обвинени и с какви доказателства разполага следствие и прокуратира?

  21. 21 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 643 Весело

    Братята от САЩ вече започнаха да играят курвачка :-) , ама така не се печелят икономически воини.
    Повечето рещения на дъртият малоуник Тръмп и неговата тайфа са в полза на Путин.

  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4862 Любопитно

    До коментар [#20] от "Kickaha":

    Всеки обвиняем е невинен до доказване на противното. Някои вече я обявиха за виновна. Аз лично предпочитам да изчакам и да видя как ще се развие този случай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#17] от "Kickaha":

    "До коментар [#13] от "redguy":
    И вие ли не четете какво пише, като закупите нещо?
    Do not distribute without permission значи ли нещо за вас?"

    Е, това май касае авторски права - музика, книги. Когато си купите пантааони, например, можете да го дадете и на съседа си да го поноси, защото няма как двамата да го носите едновременно. :).

  24. 24 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    До коментар [#23] от "grajdanin1":
    Да де, но в американските санции, които са със силата на закон, изрично е упоменато, че не можете да давате и продавате американските си панталони в Иран.
    😂😂😂

  25. 25 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 558 Неутрално

    САЩ често използват опцията за нарушаването на ембарго, за да наказват непослушни и много рядко за истинско правосъдие. Дори ако щете обвинения за същото български гражданин - Желяз Андреев, срещу който в крайна сметка бяха изтеглени обвиненията.

  26. 26 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Според вас всички, задържани преди да са осъдени трябва да бъдат пуснати на свобода ли, независимо в какво са обвинени и с какви доказателства разполага следствие и прокуратира?
    —цитат от коментар 20 на Kickaha


    Ти си мислиш че всеки е виновен по принцип, щото някой така мисли и трябва са я задържи? Всеки ден в ареста ти се брои като ден в затвор!!! Освен това акциите им ще паднат, после ако обвинението не издържи и я пуснат няма да стане с "извиняваме се", веднага дело срещу САЩ за финансова компенсация и това е. САЩ трябва да има безспорни обвинения че тя лично е замесена.

  27. 27 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    До коментар [#26] от "deutschland":

    Не си мисля такова нещо, обаче съществува предварителна мярка за неотклонение и не съм я измислил аз.

  28. 28 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#13] от "redguy":

    на никой не се изявяват шеф, а са ти го казали - ако ще правиш бизнес с тях, не трябва да правиш такъв с Иран, т.е. спокойно може да си правиш каквото искаш с Иран, но преди това трябва да приключиш отношенията си със САЩ.

    -voxy
  29. 29 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#17] от "Kickaha":"До коментар [#13] от "redguy":И вие ли не четете какво пише, като закупите нещо?Do not distribute without permission значи ли нещо за вас?"Е, това май касае авторски права - музика, книги. Когато си купите пантааони, например, можете да го дадете и на съседа си да го поноси, защото няма как двамата да го носите едновременно. :).
    —цитат от коментар 23 на grajdanin1


    Всъщност Kickaha е прав. Явно става въпрос за американска технология, закупена от Хуавей с изрична клауза в договора да не се препродава на трети страни (особено на Иран).
    Ако беше нещо Хуавей сами да го произведат - могат да продават на който си искат.

  30. 30 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Неутрално

    До коментар [#29] от "redguy":
    Това моето беше само пример. А всъщност положението за Иран е точно определено със санкциите, приети от Конгреса. Не просто авторско право, специално има санции за Иран. САЩ ен забраняват на Китай да продава китайски стоки на Иран, а американски, все пак имат право на такива условия, нали?

  31. 31 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#13] от "redguy":на никой не се изявяват шеф, а са ти го казали - ако ще правиш бизнес с тях, не трябва да правиш такъв с Иран, т.е. спокойно може да си правиш каквото искаш с Иран, но преди това трябва да приключиш отношенията си със САЩ.
    —цитат от коментар 28 на voxy


    Това когато го е казвал СССР преди 30г било много шибано, антипазарно,ненормално, абсурдно и противно. Днес когато САЩ прави неща, каквито правеше СССР - натиск, условия, санкции това било нормално. Все пак те нарушавали нещо, какво нарушават бе, това са условия, прилагани чрез абсурден натискт, под название "санкции".

  32. 32 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    До коментар [#31] от "deutschland":
    Аз правя неща на компютъра, които разпространявам безплатно. Според вас не мога да поставям условия и всеки може да си ги свали и да прави с тях каквото поиска, така ли, включително да ги продава и да печели на гърба ми? Изобщо, ама изобщо не съм съгласен.

  33. 33 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 888 Неутрално

    ЗТЕ , Хуауей .....следващите са Шаоми .
    Ами срамота е да произвеждаш по-добър продукт от Айфон , на по-ниска цена .
    Срамно и незаконно !

  34. 34 Профил на jto30589660
    jto30589660
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Засега са само подозрения и може да не се стигне до нищо радикално.Тези на "червената" барикада може да се успокоят.Китайците могат сами да се защитят.

  35. 35 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#7] от "uq":

    Аматьори. На времето що VAX и IBM ре-експортнахме за СССР... ама и американците се правеха на улави, що бизнеса си вървеше, а тука някои хора... :) както и да е. Така или иначе ги крадяхме
    —цитат от коментар 7 на uq


    Е, и?
    Всички видяхме докъде стигнахме ние, с кражбите.
    А пък с кражбите или с какъвто и да е друг зулум, нещо да им накривихме капата на американците?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  36. 36 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Вече всички знаят , че не трябва да се нарушава ембарго.
    —цитат от коментар 6 на КА2



    Кво ембарго бе мен -Обвиняват Хуавей, че продава АМЕРИКАНСКИ стоки в Афганистан- което е тотален нон-сенс.....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  37. 37 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#31] от "deutschland":Аз правя неща на компютъра, които разпространявам безплатно. Според вас не мога да поставям условия и всеки може да си ги свали и да прави с тях каквото поиска, така ли, включително да ги продава и да печели на гърба ми? Изобщо, ама изобщо не съм съгласен.
    —цитат от коментар 32 на Kickaha


    Какви глупави примери даваш, никой нищо не дава безплатно и нищо не се краде. САЩ не върти бизнес с Иран или той е много малко, налагат санкции не на Иран, а на трети държави чрез натиск и абсурсни условия, да спрат да търгуват помежду си. Точно това правеше и СССР, там не можеше да търгуваш с целия свят, щото имаше санкции хахахаха

  38. 38 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Малко ми е странно и неясно това. САЩ налагат ембарго на някоя държава. Трета държава продава на тази, която е под ембарго. САЩ на какво основание търсят сметка на продаващата страна?
    —цитат от коментар 13 на redguy


    Мне, не е на продаващата страна, а на конкретния човек. Едно време тъй по време на петролното ембарго срещу Иран американският юдей Марк Рич направил яки пачки от търговия с Иран. Но се скатал предварително в Швейцария и върти търговията оттам. САЩ пуснали искане Швейцария да го екстрадира да го окаушат, ама онея отказали, понеже те не били налагали ембарго и тоя нищо не е нарушавал. Работата обаче терсене, щото няма къде да си харчиш милионите : Швейцария не е лошо, ама си е едно село, а цереуто дебне ако отскочиш до друга държава, дето ще те предаде. За късмет се намерило решение: юдеят Рич дарил няколко милиона на фондацията на др Клинтън и оня в последния ден преди уволнявката му написал Опрощение и оттогава вече е от Добрите и не го гонят.

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    Аматьори. На времето що VAX и IBM ре-експортнахме за СССР... ама и американците се правеха на улави, що бизнеса си вървеше, а тука някои хора... :) както и да е. Така или иначе ги крадяхме
    —цитат от коментар 7 на uq

    Много добре си спомням.
    Цялата работа беше като от вица що бай Тошо не е бил "нелегален", а "полулегален" - щото той се криел, ама те не го търсели ...

    В Шпигел още преди Рейгън имаше пространни статии по въпроса.
    Даже още помня една карикатура към една от статиите как един с черно домино и плащ, на пеша на който е написано "BG" , влачи един чувал, от който стърчат монитори на компютри през германската граница на изток ...

    Само дето не ги крадяхме, а си се плащаха. Даже с надценка, защото бяха в списъка по КОКОМ ...

  40. 40 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3087 Неутрално

    Ясно, ще взимат заложници като част от търговската война

  41. 41 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Неутрално

    До коментар [#37] от "deutschland":

    Санкциите са срещу Иран, което означава, че не може да си купиш нещо американско и да го продадеш в Иран. Точка.
    ====> Арменският поп.

  42. 42 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    "Финансовият директор на китайската технологична компания Huawei бе арестувана в Канада по искане на САЩ заради подозрения, че е нарушила американските санкции срещу Иран, съобщава БТА. "

    Това означава нова ескалация на отношенията САЩ - Китай и вероятно задълбочаване на търговската война с допълнителни санкции и от двете страни, но всички виждаме, че това е неизбежно с или без въпросния арест !

  43. 43 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":Това, което малцина знаят, е, че САЩ са първенци по контрабанда, осъществявана от техните военни и разузнаване, които не случайно са на ключови/ценни места по света. В Афганистан владеят цялото летище срещу едни 16 млрд годишно.
    —цитат от коментар 2 на dimitarts


    Митка, абе я им кажи на Американците да вземат нашето летище, ние го даваме за 600млн за 30 години!
    хахахха

  44. 44 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3023 Весело

    До коментар [#16] от "dark'star":

    Т.пчо, пак ли нещо си недоразбрал?... Санкции може да налага само който държи технологиите и парите. А освен това без САЩ и ЕС, чинезите ще се наложи да ядат ефтини пластмасови боклуци и парцали. И не отваряй уста за да кажеш, че всички произвеждат там... Вече се изграждат напълно автоматизирани и роботизирани заводи в САЩ, което ще позволи производството да се върне там, без да влияе на крайната цена...

  45. 45 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 523 Неутрално

    След като политиците и военните с включат в търговската война, тя става истинска .

    ATX
  46. 46 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#25] от "ivanko77":

    Да бе, те затова приеха закона Магнитски. За да тормозят добрите хора като пееф и цáцароф (първият дори е опитал да стане информатор срещу смекчаване на вината, но му е отказано...), нали...

  47. 47 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    Някои вече по-горе коментиращите вече осъдиха Мън. Прочетете отново статията, тя е подозирана, че е нарушила американските санкции, те първа е възможно да има дело срещу нея в САЩ. Ако преди това разбира се, тя не се върне в Китай. Това предстои да видим.
    —цитат от коментар 19 на Иво


    Хаха....бой по канчетата на китайските мошенници,лъжци и бандити.Плачи китайофиле,Тръмп разката фамилията на твоят любим комунистически,китайски мошеннически режим,начело на който е най-големият мошенник в света Си Дзинпичо(Мечо Пухчо).Китайофиле,нали САЩ тръбеше глупостта ,че САЩ и Китай са сключили търговско споразумение,и че президент Тръмп бил отстъпил????Дръжки!Седни и научи нещо преди да ръсиш цинизми и глупости!Твоите китайски мошенници си намериха майстора,и майстора се казва Доналд Тръмп.

    AGAINST CHINA
  48. 48 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 553 Неутрално

    САЩ пак нарушават международното право. Въвеждат едностранно санкции и после се чудят защо никоя страна освен англосаксонските нации не ги спазват. Няма санкция на ООН за ембарго, да не говорим, че има сключен договор с Иран, според МААЕ Иран си изпълнява ангажиментите, според кои правила САЩ си оттеглиха подписа?
    Това си е чиста война срещу китайската промишленост, в която Иран е просто лост. Цели се падане на акциите и последващ отлив на инвеститори от Хуавей и наливането им към Ейпъл, спънки на китайски инвестиции към налагане на 5Г мрежата, САЩ мразят да бъдат изпреварвани в която и да е област!

  49. 49 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#38] от "dosetliv":

    Някои въпреки еврейския си произход не се сетиха за тази схема и трябваше да се разделят с живота си - Боби Фишер например.
    То затова е цялото това драпане за власт за да тръгнат паричните потоци към определени фамилии. Клинтънови държат цялата власт в демократичната партия, затова социалиста Бърни Сандърс трябваше да понесе големи дози унижение преди го принудят да се откаже от номинация за президент на демократите в полза на разбеснялата се клинтъновица. Възрастния човек разбра, че с тази сила няма как да се бори.

  50. 50 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Неутрално

    До коментар [#47] от "Against China":
    Значи, Китай ползва в производството си американски технологии, които конгресът е забранил да бъдат продавани на Иран. Китайците едновременно нарушават условията, при които ги ползват и печелят от тях в нарушение на санкциите.
    Смешен плач ... за китайските мошеници, крадци и търгаши.

  51. 51 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#13] от "redguy":

    По тази логика ако убиеш аржентинец и си българин, Аржентина не трябва да има право да те преследва и съди.

  52. 52 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 833 Неутрално

    [quote#29:"redguy"][/quote]

    Хахахах не е съвсем така, Хуавей за разлика от ЗТЕ, си разработва нещата сами, едва ли са изнесли нещо американско. Според американците няма нужда да е нещо произведено в Америка или с техен лиценз и тн. достатъчно е само да е нарушила техните санкции, поради тази причина много европейски фирми се изтеглиха от Иран въпреки, че Европа не подкрепи изтеглянето от ядреното споразумение. Просто Фолксваген, ПСА и тн, решиха че не си струва да загубят американския пазар за сметка на този е Иран. По същите клаузи беше санкциониран Китай който закупи Су-35 и е заплашена Индия която купува С-400, въпреки в последните да няма нищо американско.

  53. 53 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#7] от "uq":

    И кво помогна ли им на руснаците?

  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11387 Неутрално

    Китай ще трябва полека-лека да престане с кражбите и препродажбите :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Ха-ха,
    Невероятно, няма такива арогантни и безпардонни типове.......
    Значи - само преди 5 дена се договаряш за отсрочка в търговската война с Китай. И Китай трябва да започне да купува незабавно големи количества соя, газ и туй-онуй, за много пари, щото работата с много бизнеси и фондовите пазари отиват на зле....
    И ще преговаряш ......
    И ще преговаряш, като арестуваш влиятелна китайска бизнес-дама???!!!

    Ми - да им пожелаем успех на преговорите.
    Кой-знае - може пък Китай все пак да купи нещо от обещаното.
    А може и да не купи - к'во са няколкостотин милиарда за Тръмп......

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  56. 56 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Да дърпаш Китай за опашката не е като да се заяждаш с Баба Меца ежедневно.
    Китайците не са меки като Путин.
    Американците не знят с кой си имат работа, очаквам много силен отговор скоро.

  57. 57 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Хаха....бой по канчетата на китайските мошенници,лъжци и бандити.Плачи китайофиле,Тръмп разката фамилията на твоят любим комунистически,китайски мошеннически режим,начело на който е най-големият мошенник в света Си

    До коментар [#47] от "Against China":

    Хм,
    Явно не са ти казали.
    Ето ти пример за китайска промишлена мощ.
    Знаеш ли с каква скорост подсилват флота си?
    Не знаеш
    Китай пуска ВСЕКИ МЕСЕЦ ПО ЕДИН ЧИСТО НОВ БИЕН КОРАБ!
    ВСЕКИ МЕСЕЦ.

    Ако си мислиш, че лесно може да се излезе наглава с такова чудовище - помисли пак.
    Явно американците не мислят така - щото рипат и пискат, мятат се и хвърлят къчове.....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  58. 58 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#56] от "МиГ-29":

    А аз очаквам изнасяне на производството на ширпотреба в Индия и спихване на китайския балон.

  59. 59 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    Списъкът с обвиненията към Huawei не е отсега и е твърде дълъг.
    Той включва шпионаж, нарушения на сигурността, зарибяване и измама на клиентите, корупция, тежка ескплоатация и нарушаване на правата на работещите и така нататък. Сега нарушаване на санкции. Няма нещо, което да не са нарушили.
    Компанията е символ на всичко, което нашите комунета мразят в капитализма, но все пак те харесват Huawei. 😁

  60. 60 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    Китай пуска ВСЕКИ МЕСЕЦ ПО ЕДИН ЧИСТО НОВ БИЕН КОРАБ!ВСЕКИ МЕСЕЦ.
    —цитат от коментар 57 на г-н Саранди Говедаров


    TRЀS BIEN!
    😂😂😂
    Е сега вече загина САЩ.

  61. 61 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    До коментар [#29] от "redguy":

    Ако сделката не е в долари.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  62. 62 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2131 Весело

    До коментар [#4] от "dark'star":Като иска, да продава китайски стоки на Иран. След като продава американски в нарушение на американски санкции, значи е нарушила американския закон. Няма никакво значение, че е китайка, щом смята да продава американски стоки, ще се съобразява с американските условия.Вие като ползвате някоя програмка свалена от нета, четете ли там какво пише, като я инсталирате, или ползвате само кракнати и хакнати?
    —цитат от коментар 10 на Kickaha


    Ми ,май не ....Първо , Huawei ,НЕ КУПУВАТ, а ПРОИЗВЕЖДАТ и продават ...Затрябвало им е американски чипове на тях 😊Даже електрониката на Ф-35 , е с части произведени в ...Китай 😊
    И още....когато някой купи дадена стока , то този ''някой'' ,става 100% собственик на тази стока ...Демек , ако си купиш кифла например, абсолютно твоя работа си е, какво ще правиш с нея ...Кеф ти -яж ...Кеф ти - нахрани някой гладен с нея ,кеф ти-хвърли я в кошчето ...Продавачът ,вече няма думата

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  63. 63 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2131 Неутрално

    До коментар [#16] от "dark'star":Т.пчо, пак ли нещо си недоразбрал?... Санкции може да налага само който държи технологиите и парите. ...
    —цитат от коментар 44 на vhv


    Е ,това ще да е ...Китай , в такъв случай 😃
    Държат Щатите ,за топките/образно казано/....
    Ще е добре ,да не ги подценяваш ....Моли се ,да не се стигне до там ,китайците-да пуснат американските ''трежърис'' на пазара ...Могат да сринат Америка за 2 часа...БУКВАЛНО!


    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4862 Любопитно

    До коментар [#52] от "Фат Ким":

    Да, и аз преди време коментирах тук Дневник тези отвратителни американски двойни стандарти по отношение на руските военни доставки за Китай и Индия. И това как лицемерните янки наложиха санкции на Китай, но не и на Индия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Е сега вече загина САЩ.

    До коментар [#60] от "Kickaha":

    Нещо много нахъсан го даваш.....
    Никой не иска САЩ да загиват. Най-малкото пък Китай. Не се коли кокошка, която снася златни яйца.

    Просто вече се появиха държави, които не търпят някой да им налага как да живеят. Толкоз.
    Това им е проблема на САЩ - че не могат да управляват целия свят.
    Но ще им се наложи да свикнат.

    Никой не им желае злото.
    Това да не са ти дежурните платени русофобски тролове......нещо си се объркал.
    Ние, нормалните хора, не желаем злото на други народи......

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  66. 66 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    До коментар [#65] от "г-н Саранди Говедаров":
    Не сте русофобски тролове, русофилски сте.
    Тъй като Русия нещо сдава багажа, любоФта ви се прехвърли към Китай.
    Колкото до конкретния случай, не смятам да повтарям коментарите си.

  67. 67 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    И още....когато някой купи дадена стока , то този ''някой'' ,става 100% собственик на тази стока ..
    —цитат от коментар 62 на onemanband

    В абсолютна заблуда сте.
    Я използвайте инсталационния си диск за Уиндоус на няколко компютъра, които не са ваши и да видим какво ще стане.
    Ако имате легално копие, разбира се, в което дълбоко се съмнявам.

  68. 68 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2131 Весело

    До коментар [#56] от "МиГ-29":А аз очаквам изнасяне на производството на ширпотреба в Индия и спихване на китайския балон.
    —цитат от коментар 58 на blondofil


    Ами...ОК😊
    Китайците ,вече си имат и технологиите , и ноу-хау , а че и квалифицираната работна ръка и оборудването ...Могат да произведат ,абсолютно всичко...И го правят!

    Щатите, вече са неспособни да произвеждат даже техни си чипове 😊
    Поръчват си ги в ...Китай😊
    Провери си рутъра, почти сигурен съм , че на него пише ''Huawei''😊 ...Например...
    Моят рутър, тука - в къщи/в UK/ ,е fibre broadband - с доставчик ''Sky'' , и марка ''Huawei''...

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  69. 69 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2131 Весело

    В абсолютна заблуда сте.
    Я използвайте инсталационния си диск за Уиндоус на няколко компютъра, които не са ваши и да видим какво ще стане.
    Ако имате легално копие, разбира се, в което дълбоко се съмнявам.
    —цитат от коментар 67 на Kickaha

    😃😃😃😃
    Ъъъ...Няма абсолютно никакъв проблем , да ползваш един Уиндоус на 3,5, 10 ,или 20 компютъра...Никакъв!
    ...При положение обаче , че САМО ЕДИН от тях е онлайн...
    На другите, можеш да си играеш игрички, или да гледаш филми, или да писателстваш с Майкрософт Офис,,ако щеш ...Или пък да си ги менкаш всеки ден, за ползване на нет-а 😊
    ПС:
    Страхувам се , че ще се наложи да те разочаровам ...Уиндоуса ми е легален...Тука /в ЮК/ , десктопите, и лаптопите ,се продават САМО с операционната система в комплект ...Нема бегане
    😊

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  70. 70 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4862 Весело

    Между другото намерих нещо интересно, за заблудените американофили по горе дето писаха смешки от типа, че китайците нищо не измисляли и нямали никакви технологии:

    https://www.zdnet.com/article/huawei-the-biggest-filer-of-patents-with-the-epo-in-2017/

    https://relecura.com/wp-content/uploads/2018/04/Huawei_Portfolio_Report_Apr2018.pdf?_sm_au_=iVVP4RZjksk42ns1

    И това е само за една китайска комуникационна фирма (Huawei), а освен нея има и други. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  71. 71 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Любопитно

    До коментар [#69] от "onemanband":
    Да бе, хахахаха. Като не го активирате и си стоите офлайн.
    Има ли ограничения как да го ползвате, нищо, че сте го купили? Има. Така че не може да правите 100% каквото си искате.

  72. 72 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3052 Любопитно

    До коментар [#6] от "КА2":

    "Вече всички знаят , че не трябва да се нарушава ембарго."

    Чие ембарго и върху какво? Какво общо имат неамериканците и неамериканските стоки с измислиците в Белия дом?

  73. 73 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    До коментар [#5] от "m17":

    "Най-добре е да си прави сметката и да не продава американски стоки на санкционирани държави. "

    Финансовият директор не продава никакви стоки, ни американски, ни китайски, една фактура не е подписвала. Просто извършва финансови транзакции, които, дори и най-вече, по американското законодателство са търговска тайна, та даже банкова тайна.
    Като американските банкери, респондентски банки, не са подали достоверен донос, сега я арестуват за да узнаят как е укрила търговската тайна от американските банкери. И то къде - в прислужна държава - ако нещо се обърка, Канада го отнася.

  74. 74 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2843 Неутрално

    Нарушаване на ембаргото срещу Иран и Северна Корея е сериозно престъпление, и американците търсят публичност с ареста и обвинението срещу СИО на водеща компания. Дето се вика за назидание, и за урок на другите. Не по маловажната причина е опасението че китайското комунистическо правителство използва частни компании а шпионаж.

  75. 75 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3052 Весело

    До коментар [#67] от "Kickaha":
    "И още....когато някой купи дадена стока , то този ''някой'' ,става 100% собственик на тази стока ..
    —цитат от коментар 62 на onemanband"

    "В абсолютна заблуда сте.
    Я използвайте инсталационния си диск за Уиндоус на няколко компютъра, които не са ваши и да видим какво ще стане"

    Напротив, с инсталационния диск мога да си правя каквото си искам - да го счупя, да го изгоря, да го "изследвам", включително да го инсталирам на втори компютър като се оплача, че Майкрософт ми е увредил първия компютър (изгоряла дънна платка или друга).
    Виж, с американския долар ( и българския лев) не мога да правя каквото си искам колкото и да ви звучи странно, нито да го "печатам", нито да го изгарям.

  76. 76 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    До коментар [#74] от "Таралеж":

    "Дето се вика за назидание, и за урок на другите"

    Точната дума е "рекет". Така правеха и мутрите у нас през 90-те. Явно всички са почитатели на героите на Марио Пузо и се вживяват като Кръстници …. на демокрацията.

  77. 77 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#69] от "onemanband":

    Инсталационният диск на Windows е само за преместване на лиценза на друг компютър не и инсталиране на няколко. Особено за OEM лиценза който е само за една машина и на практика се анулира с края на живота и. А иначе да ,няма да те хванат, ако не работиш на няколко едновременно , но си остава нарушение на лиценза. Между другото не знам дали много хора са обърнали внимание, но и дори една друга някаква програма без валиден лиценз да имаш на лицензиран Windows води до breaking of licensing rules...
    По същия начин не можеш да продаваш американски стоки или компоненти ,които имат условия на ползване и са предназначени единствено за купувача

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  78. 78 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    До коментар [#75] от "wanderer":
    Разбира се, че можете да правите каквото си поискате, стига да е възможно за вас.
    Е, после може да се наложи да понесете сопследствията, но такъв е животът.

  79. 79 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    До коментар [#50] от "Kickaha":

    "Значи, Китай ползва в производството си американски технологии, които конгресът е забранил да бъдат продавани на Иран."

    Значи, Конгресът ( и който и да е) не може да забрани нещо, което не знае. Нито знае какво ползва Китай - ако знае, ще е нарушил търговската тайна, минимум. Нито знае какво е купил Иран. Ако знае, ще е нарушил собственото си ембарго - "информационни" доставки от и за Иран.
    Друг е въпросът, ако искате да изкарате Конгреса бандит, който бърка под полите на красавците.

  80. 80 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3052 Весело

    До коментар [#78] от "Kickaha":

    Последствията за човека започват още с покупката, дори преди нея, с ясното съзнание колко пъти ще се рестартирва, кой и как ще го подслушва. Но винаги е свободен да направи каквото си иска с закупената стока, включително да я върне, дори увредена.
    Друг е въпроса кой каква вина ще докаже за увреждането и дали ще получи компенсация. Но няма как да ме обвинят, че съм си "забравил"/продал лаптопа в Техеран. На всичко отгоре едно китайско винтче да има, съм напълно свободен да твърдя, че лаптотъп (и каквото по него има) не е американски по смисъла на ембаргото. При обмитяване е малко по-друго - на всяка граница е различно.

  81. 81 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3052 Весело

    До коментар [#77] от "Dr_Doolittle":

    "Особено за OEM лиценза който е само за една машина и на практика се анулира с края на живота и"

    Уиндоус ХР не е под защита вече (както и 98 и 2000). Свободен е за инсталация на каквото си искаш …. стига да си намериш или напишеш драйверите.

    При десет годишна защита на авторски права върху софтуер, единствената печеливша стратегия при монополно положение е да се сменят версиите. Така правят и Адобе, и Майкрософт. Но при Майкрософт е много, много по-гъвкаво - ако трябва, ще продават по 30 долара лиценз в Китай, ако трябва ще съвместят офис2003 с офис2012 и то само заради единия "конкурент" Линукс.

  82. 82 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 24 Весело

    До коментар [#79] от "wanderer":
    Ами има и подозрения в шпионаж, за които Конгресът също не знае абсолютно нищо.
    😁😁😁

  83. 83 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Да,
    Дойде и келнера със сметката.
    След новината - Дау Джоунс е паднал със 600 пункта.
    Не знам колко милиарда загуби за инвеститорите са това - но са много....
    Решили играчите, че ще се провали уговорката с Китай.....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  84. 84 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    ‘’Тя е дъщеря на основателя на компанията Жън Чжънфей.‘’
    **********************************

    Това и е късмета. Иначе не би могла да разчита на китайската бизнес етика да и платят гаранцията.

  85. 85 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2946 Неутрално

    Номера от селски вечеринки.То май лафа вече става "Хубава работа, ама американска"...И ЕС, и САЩ се изграждат в лошо копие на бившият СССР.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  86. 86 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Продавали са им техни си, хуйвеиски, опорни рутери и подобно оборудване с криптографските технологии на Сиско вътре. Бас ловя, без въобще да ровя търсачките :) !

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  87. 87 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#31] от "deutschland":

    СССР това са го казвали срещу режими ли? или срещу демократични страни, къде си тръгнал да сравняваш тази дупка СССР с развитите демокрации, русофилите се отличавате с изключителната си тъпота, то е достатъчно да видиш коя страна какво е постигнала, какво е построила, какъв е жизнения стандарт, от какво печели за да ти стане ясно колко зле е Русия - едно голямо нищо, добре че има природни ресурси, с които да се издържа.

    -voxy




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK