Изкуственият интелект на "Гугъл" се научи да играе шах, го и шоги сам за три дни

Изкуственият интелект на "Гугъл" се научи да играе шах, го и шоги сам за три дни

© Associated Press



Компанията на "Гугъл" "ДийпМайнд" е разработила нов изкуствен интелект на име AlphaZero, който превъзхожда предишният експеримент AlphaGo, който влезе в новините през 2016 г., когато безапелационно победи световния шампион по японската игра "го".


AlphaZero ("АлфаЗиро") е надминала досегашните постижения –той е успя да се научи сам да играе шах, го и японския шах шоги само за три дни, без никаква човешка намеса.


Научната статия за експеримента бе публикувана в журнала Science и цитирана от ArsTechnica."Започвайки от абсолютно произволна игра, AlphaZero постепенно се научава как изглежда една добра игра и прави собствени оценки за играта", коментира Демис Хасабис, изпълнителният директор на "ДийпМайнд".




Шахът дълго време се смяташе за идеално опитно поле за развитието на изкуствения интелект. Първата програма за игра на шах е написана през петдесетте години в лабораторията "Лос Аламос", а в края на шестдесетте години Ричард Д. Грийнблат създава програмата Mac Hack IV – първата, която се включва в турнири и побеждава човек. През 1997 г. компютърът "ДийпБлу" на Ай Би Ем побеждава Гари Каспаров, а сега Каспаров твърди, че всеки смартфон е по-мощен от някогашния му съперник.


Това кара изследователите да се обърнат към японската го, която е на повече от 2500 години и е много по-сложна от шаха. След като през 2016 г. AlphaGo победи действащия световен шампион, сегашната версия се научи сама да играе играта за три дни и победи AlphaGo сто пъти. Единственото човешко действие е било да се захрани изкуствения интелект с основните правила.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK