Московчани все по-често споделят коли, за да облекчат трафика

Московчани все по-често споделят коли, за да облекчат трафика

© Юлия Лазарова



Десетки хиляди жители на Москва прибягват до споделяне на коли, за да се преборят с поскъпването на паркингите в руската столица и намаляващия брой паркоместа. Тази тенденция прави града един от най-бързо растящите пазари за подобни схеми, информира агенция "Ройтерс".


Властите на града, в който живеят 12.5 милиона души, намалиха броя на паркоместата, за да насърчат жителите да вървят пеша, като същевременно увеличиха таксите за паркиране, за да вдигнат приходите си и облекчат трафика в един от градовете с най-натоварено движение в света.


Това са някои от факторите, които водят до увеличаване на споделените пътувания до най-малко 30 000 дневно или 9.1 милиона за периода между януари и септември тази година, посочват московските власти. Американската банка "Джей Пи Морган" (JP Morgan) оценява броя на всекидневните пътувания с кола на 60 000 през есента на тази година.




Това е голямо повишение спрямо 2016 г, когато споделените пътувания бяха едва 45 000 за цялата година.


Роман Тулнов е сред московчаните, които отскоро ползват този начин за придвижване. Той продал своето "Ауди А5" (Audi A5), след като изчислил, че ще му струва с 50 долара по-малко на месец да взема такси от и до работа, отколкото да шофира. Споделянето на автомобил се оказва по-евтино със 100 долара месечно. Тулнов прави изчисленията си на базата на автомобилната застраховка, цените на бензина, поддържането на гараж и разходите за смяна на гуми всяка зима и пролет. Той обаче не отчита цената на паркирането, която може да достигне над 20 долара за цял работен ден в центъра на града. "Няма кола, няма проблем", заключава московчанинът.


Според "Джей Пи Морган" пазарът на споделени пътувания в Москва е сред най-развитите в големите градове по света по брой автомобили и по броя им на жител. На 5000 жители на Москва миналата година се е падал по един споделен автомобил, докато Вашингтон е бил начело в класацията с един споделен автомобил на 692 жители, според изследването на "Джей Пи Морган".


Сега обаче в руската столица има по един споделен автомобил на 1082 жители и градските власти прогнозират, че съотношението ще намалее още до една кола на 500 жители през идните няколко години.


В Русия има 15 компании за споделени автомобилни превози, сред които са "Делимобил", "БелкаКар", "Яндекс.Драйв" (Yandex.Drive).


В наследство от съветската ера, притежанието на автомобил все още се възприема от мнозина руснаци като символ на статус и успех. Засилването на популярността на споделените пътувания обаче означава, че някои руснаци, особено в големите градове, вече имат по-малък интерес към личните автомобили. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    Чувал съм, че задръстванията в Москва са зловещи, въпреки на пръв поглед огромните булеварди и добре работещото и с голям капацитет метро.
    Сега решили и да пътуват споделено - няма лошо, руснаците не са глупави, а няма друга принуда толкова ефективна като икономическата.

  3. 3 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 378 Неутрално

    В София ако ограничат паркоместата няма да остане празен тротоар....

  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Там добре. А у назе как стоят нещата?

  5. 5 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател":

    Според мен тук е същото - ако можеш да споделиш пътуване, защо да не го направиш. Работа на общината е да ограничи трафика и да осигури добър обществен транспорт - тя не го прави добре, ама както и да е, а работата на хората е съобразно възможностите си да си изберат начин на придвижване.

  6. 6 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Преди няколко години бях за първи и единствен път там.
    Хубаво ,че излязох рано сутринта от хотела за летището.
    В метрото бяхме наблъскани като сардини в консерва през цялото време.
    След това на спирката на маршрутката се прави опашка един зад друг и който е напред,той се качва първи.
    Като се напълни микробуса тръгва ,и ако не си се качил ,чакаш следващия.

  7. 7 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Цитат - Властите на града, в който живеят 12.5 милиона души, намалиха броя на паркоместата, за да насърчат жителите да вървят пеша, като същевременно увеличиха таксите за паркиране, за да вдигнат приходите си и облекчат трафика в един от градовете с най-натоварено движение в света.

    Не могат да се отърват от комунистическо и общностно мислене. Затова, ще бъдат на опашката, както винаги са били. Автомобилът е предназначен да даде на човека мобилност, независимост и да се ползва индивидуално (или семейно), а не да се превръща в придатък на обществения транспорт. Властите, вместо да намаляват броя на парко-местата, да направят така, че частни компании да строят многоетажни паркинги на пазарен принцип. Щом нещо се търси, Пазарът ще го осигури, ако има Либерална Икономика. Тогава и приходите на общината ще са много по-големи и няма да се притеснява обикновения човек. Но как да обясниш това на хора със средновековно мислене (подобно е и в България).

  8. 8 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 849 Неутрално

    , а няма друга принуда толкова ефективна като икономическата.
    —цитат от коментар 2 на boevbisser


    Само че, в този случай, принудата не е икономическа, а административно-бюрократическа, типично за начина на мислене на Руско-съвеЦки колхозници.

  9. 9 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 849 Неутрално

    В София ако ограничат паркоместата няма да остане празен тротоар....
    —цитат от коментар 3 на кокошката


    На Българската администрация само едни ограничения са им в главите. Вместо да ограничават, да вземат да разширят, построят, осигурят паркоместа. Хората ще платят за това, търсят се, и приходи за общината ще има повече. А сега, с боя и зелени зони, от нищо правят пари. А пари се правят срещу стойност. Общината в София, без да си мръдне пръста, изнудва хората за пари, а влага нищо - една боя, едни зелени зони с табели и нищо реално като стойност за която да платиш. Това е чист рекет. Това не е пазар, не е икономика. Това е административен произвол. Средновековие.

  10. 10 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#8] от "transvaal":

    не си съвсем прав, аз съм крайно либерално настроен, но случаите с обществения транспорт и трафика изискват държавна или общинска регулация, иначе настава хаос. в Лондон примерно преди години, и то в ситито, където очевидно финансови проблеми няма, наложиха 50 паунда на месец такса за влизане на автомобил и ограничиха трафика на коли с 20 %, защо това да не сработи и в Москва, парите са еднакви навсякъде.
    много смислена е мярката даже, но трябва да е придружена и с увеличаване на капацитета на автобуси или тролеи, метрото, доколкото знам, май повече не може да поеме.

  11. 11 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#9] от "transvaal":

    в цял свят, или поне в развитите държави, има зони за паркиране, на теб харесваше ли ти центъра преди 5-6 години без синя и зелена зона - бой на негри в тъмна нощ, тъй да се каже.
    сегаааа, дали го прави общината добре е съвсем друга работа.
    Доколкото съм виждал по европейските градове има инвестиции и в частни паргинзи, и повече от приличен градски транспорт и т.н., а тука - дай пари за синя зона, това дразни и мен, но все отнякъде трябва да се тръгне.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    Пропуска се, че Москва е нараснала с 50% за последните 30 години, което е признак за лошо регионално развитие (латиноамерикански тип) поради концентрация на икономически възможности на едно място. Оттам и неадекватност на инфраструктурата с хората.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Изключително много ни занимавате с Русия, бившия СССР

  15. 15 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#13] от "penetrating":

    еми в софия се е случило точно същото, затова и дават примера с москва, просто мащабът е малко по-различен, но проблемите - идентични.

  16. 16 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 470 Весело

    И защо снимката към статията е от Орлов мост? Или това е нормално....Съветска република.....сме все пак....

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  17. 17 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател":

    Ти кажи, кога за последно си се замислял да се возиш с непознат или да возиш непознат?
    За себе си мога да кажа, че сутрин в колата ми се возят 3-ма човека, работещи на различни места.

  18. 18 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Не е от сега. От времето на соца споделят маршути и плащаха по рубла.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  19. 19 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 130 Весело

    До коментар [#16] от "padrino":

    Над тебе отговориха

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  20. 20 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    У Шопия нема да се случи таквоз нещо. Щото пол'вината столичани са селски на останалата част от БГ. А за да се приберат по родните места все пак требе да имат колица, за която вече требе да е платено застраховки, данъци, консумативи и т.н.

  21. 21 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Руснаците по-иновативни от нас. Не го очаквах...

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Изключително много ни занимавате с Русия, бившия СССР
    —цитат от коментар 14 на Ох леле


    Реклама. Няма лошо. Тази информация няма да я видиш в друга медия...

  23. 23 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До 13

    Дадох ти минус на коментара ,че Москва е нараснала с 50 % за 30 години ,което било признак на лошо регионално развитие

    Посочи ми един световен мегаполис ,които да не е нараснал не с 50% за последните 30 години

    Ню Йорк
    Лос Анджелис
    Париж
    Лондон
    Пекин
    Токио
    Мексико сити

    Всичко живо по цял свят се мести по градовете бе пич ,що за тъп коментар да пишел че едва ли не Москва била изключение по латино американски модел

    Направи справка и ми посочи един голям град в света да не не е нараснал двойно за 30 години



  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  25. 25 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 866 Неутрално

    До коментар [#13] от "penetrating":
    "Пропуска се, че Москва е нараснала с 50% за последните 30 години"
    Ами гледат бойколандия, София е нараснала със 100% има нема за 10 години, другите симптоми са същите!

  26. 26 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#13] от "penetrating":"Пропуска се, че Москва е нараснала с 50% за последните 30 години"Ами гледат бойколандия, София е нараснала със 100% има нема за 10 години, другите симптоми са същите!
    —цитат от коментар 25 на telqk


    Глупости.От 2002г досега населението на София е нараснало с 10 процента.

  27. 27 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сд":

    я ти кажи това преди "няколко години", колко няколко бяха И какво очакваш след като се напълни маршрутката и ти не си се качил ,някой да слезе и да ти отстъпи место ли или да стой докато ония вътре се изнервят та да излязат че после да те кара персонално теб, а метро празно в пикови часове къде си видял ,доже софийското е пълно, което е май най ненатовареното от всички който съм виждал И друго, за такива като теб има таксита

    гошо
  28. 28 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1162 Любопитно

    А защо смятат в презрени долари, а не в най-стабилната валута?

  29. 29 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2439 Любопитно




    До коментар [#13] от "penetrating":

    Детройт реши тоя проблем най добре ,да ни покажат как са го направили

    гошо
  30. 30 Профил на Иполит Матвеевич
    Иполит Матвеевич
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Описаното явление в Москва не е от днес или от вчера. В Москва всяка кола е такси още от соца ...

  31. 31 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2439 Весело

    До коментар [#23] от "keepwalking":

    Детройт

    гошо
  32. 32 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 866 Неутрално

    До коментар [#26] от "Мусаши":
    Да бе да от екземпляр от клуба на родените след 89 и регистриран на 9.9.2018 след манифестацията предполагам! Само гепаджийските калинки са повече от 10%!

  33. 33 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#23] от "keepwalking":

    Лондон.1930 година и сега все 8 мил ;)

    харпун
  34. 34 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#12] от "transvaal":Редакцията е решила да дава възможност на хора с анти или проруски позиции да заработят някой лев. Затова тук винаги се споменава Русия, Москва, Путин. Редакционна политика, тва е !
    —цитат от коментар 24 на birnic


    Не съм Русофоб спрямо руските хора. Но съм върл анти-русофил и пълен Анти-Съветист, що се отнася до мястото на България. И смятам, че повечето хора, тук, в този форум, които изразяват подобни позиции го правят по убеждение и безплатно. И всеки, който е убеден, че България трябва да бъде интегрална част от Запада, трябва да изразява това мнение.

  35. 35 Профил на pistache
    pistache
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сд":

    Подобна опашка и в Шотландия видях да правят хората на спирките на автобусите и ми се стори добра идея.

  36. 36 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 917 Неутрално

    12,5 млн. , това са близо две Българии !!!

  37. 37 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Коментарите за Лондон и Детройт наистина ме разсмяха

    Първо що за глупост да даваш пример с най най пропадналия град в САЩ,Детройт
    Града не нараства защито всичко живо се изнася от там
    2/3 от града мяза на държава от третия свят

    И някой написал че Лондон бил 8 млн преди 90 години
    Но не слагаш всички 5 млн ,които пътуват до Лондон за работа всеки ден от съседните села ,които по някаква причина правителството не е решило да бъдат квартали на Лондон ,каквито всъщност са си
    Тоест ние живеем на 30 Мин от Лондон но Ситито казва ,че това е съседно село а не квартал ..булшит

    И не можа да докажеш твърдението си,че едва ли не само Москва е нараснала по латино американски образец с 50 % за 30 години ..
    Май навсякъде в света е така а ?

  38. 38 Профил на pistache
    pistache
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#12] от "transvaal":

    В Лос Анджелис успешно работи Убер и системата за лента за движение на коли, в които има повече от един човек. Иначе и там задръстванията са колосални, а пътуването с градски транспорт открито не ни го препоръчаха.

  39. 39 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#3] от "кокошката":

    Тц.
    Особено в синя и зелена зона се опитай да паркираш на тротоар (освен ако знак не го позволява, де).

  40. 40 Профил на donald brawnight
    donald brawnight
    Рейтинг: 149 Весело

    Описаното явление в Москва не е от днес или от вчера. В Москва всяка кола е такси още от соца ...
    —цитат от коментар 30 на Иполит Матвеевич


    Да!Включително и патрулките.Наскоро, даже четох някъде,че един,руски полицай успял по този начин да извози 56 руски женшини,докато е бил на действителна служба в МВД.След като напуснал,извозил споделено още 22...
    Сега споделя пред руския суд,че не е сторил нищо лошо,а чисто и просто почиствал района от жени с нисък социален статус и занижени морални критерии,решили да споделят милиционерската катафалка,като по сигурна и защитена от обикновените таксита на пияците.....

    п.п. От тези общо 78 баби,нито една впоследствие,не е пътувала споделено.Извозени са поотделно и за последно,с катафалки,от личния гараж на Гундяев...

  41. 41 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Московчани да, но ние не, ние се правим на баровци и пътуваме във всяка кола по един човек. Такова разточителство има само в САЩ, но там хората нямат друг изход, няма развита мрежа за обществен транспорт. Тук при наличието на добре организиран обществен транспорт господата и дамите сядат задволана и се изживяват като богаташи. Пази Боже сляпо да прогледа.

  42. 42 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    Московчани да, но ние не, ние се правим на баровци и пътуваме във всяка кола по един човек. Такова разточителство има само в САЩ, но там хората нямат друг изход, няма развита мрежа за обществен транспорт. Тук при наличието на добре организиран обществен транспорт господата и дамите сядат задволана и се изживяват като богаташи. Пази Боже сляпо да прогледа.
    —цитат от коментар 41 на proza


    За съжаление е абсолютно вярно - до преди няколко години успявах да се придвижа от работа до вкъщи и обратно за относително прилично време, но с увеличаването броя на автомобилите в София съответно придвижването на с градски транспорт стана безумно бавно в час пик и се принудих и аз да ползвам автомобил.

  43. 43 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Пропуска се, че Москва е нараснала с 50% за последните 30 години, което е признак за лошо регионално развитие (латиноамерикански тип) поради концентрация на икономически възможности на едно място. Оттам и неадекватност на инфраструктурата с хората.
    —цитат от коментар 13 на penetrating


    Звучи ми и като София, не мислиш ли?

  44. 44 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#38] от "pistache":

    Някакви расисти приятелчета имаш явно.

  45. 45 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Московчани да, но ние не, ние се правим на баровци и пътуваме във всяка кола по един човек. Такова разточителство има само в САЩ, но там хората нямат друг изход, няма развита мрежа за обществен транспорт. Тук при наличието на добре организиран обществен транспорт господата и дамите сядат задволана и се изживяват като богаташи. Пази Боже сляпо да прогледа.
    —цитат от коментар 41 на proza


    Пътувам с ЛИЧЕН автомобил, всеки ден и не само тук в ЮАР, но и в България за 2-3 седмици в годината. И не съм нито баровец, нито богаташ. Промитите социалистически мозъци не можахте да проумеете, че общественият транспорт е за непълнолетни и за възрастни хора и най-нормалното е ВСЕКИ активен човек да е на 4 колела. Защото НИКОЙ обществен транспорт не те закарва от точка А до точка Б, както ти искаш, а трябва да ходиш пеш, да чакаш по спирки, да висиш с още 200 човека в същия салон с всички бактерии и вируси и грипове и пр. с всички кисели физиономии, да слушаш тъпи разговори и пр. Дори в София, където е сравнително трудно паркирането, намирам, че човек трябва да се движи само с кола. Когато идвам в България, първите два дни ползвам обществен транспорт и ходя пеша за да свикна с обратното движение (в ЮАР воланът е десен и се кара от ляво на пътя, както е в Британия). Оттам насетне, през ум не ми минава друг начин на придвижване, освен с кола. Освен че е чисто, е и по-бързо и по-удобно. Откъде накъде, някакви бюрократи ще ми дават наклон как аз да живея и как да се придвижвам. Автомобилът, мобилността на човека са ФУНДАМЕНТАЛНИ права и необходимост. Това не е лукс. Хората са прави да си карат колите, а не да се возят като добитък в обществен транспорт!

  46. 46 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 284 Неутрално

    В София вече час пик започва в 16,30 и завършва някъде към 19,30. Т.е. вече има 3 часа пик. За другите градове не мога да кажа.

  47. 47 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Московчани да, но ние не, ние се правим на баровци и пътуваме във всяка кола по един човек. Такова разточителство има само в САЩ, но там хората нямат друг изход, няма развита мрежа за обществен транспорт.
    —цитат от коментар 41 на proza


    Това НЕ Е РАЗТОЧИТЕЛСТВО. Това е нормалният начин всеки активен човек да се придвижва - независимо и индивидуално. И това, че в Щатите нямали развит обществен транспорт - да не би Европейците да са по-умни че са направили по-развит транспорт? След като в Америка, както казвате, общественият транспорт не бил развит, значи НЯМА ТАКАВА НЕОБХОДИМОСТ, ако имаше необходимост, СВОБОДНИЯТ ПАЗАР би попълнил тази липса. Ако при вас нещата се правят по приумици на държавата и бюрократите, това не значи че са добри. Вие изкривявате Свободния Пазар с прекомерни регулации (регулациите са необходими, регулации има в Щатите, но те се правят така, че да не нарушават ФУНДАМЕНТИТЕ на Либералната Икономика, понеже в Щатите знаят по-добре от всеки друг как се прави Държава и Право!)

  48. 48 Профил на Oniq S Koniq
    Oniq S Koniq
    Рейтинг: 213 Весело

    Глобална тендеция е да се намалява собственноста на собствен автомобил а със идването на автопилотите от клас 5 ще стане още по-малко... Но тук TDi е цар! :)

    И защо снимката към статията е от Орлов мост? Или това е нормално....Съветска република.....сме все пак....
    —цитат от коментар 16 на padrino


    Явно е трудно да се потърси в Google " Moscow traffic jam" :

    https://www.google.bg/search?q=Moscow +traffic+jam&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiNgYObypffAhWSKXwKHb4pBOUQ_AUIDigB

    Omnis distaedere pecunia nunquam!
  49. 49 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    Руския трафик, най-големия трафик в света.

  50. 50 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8121 Неутрално

    София няма инфраструктура за толкова население. Всички искат да са в София. Да ги пита човек, защо.

  51. 51 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#50] от "Роси":

    А бе Роси, София е една шепа град. Населението няма особено нарастване. Доколкото знам е някъде 1.2 - 1.3 милиона. Разстоянията са никакви. Разстояния, които навремето ми се виждаха големи, примерно от Графа до Японския са всъщност около 4 км. Тук, в ЮАР където живея, толкова е от къщи до кварталния шопинг с два-три супермаркета и една бензиностанция. Проблемът на София е, че е строен без визия за бъдещето още по времето на Фердинанд. Проблемът е, че никой никога не се е погрижил да има паркоместа и големи многоетажни или подземни паркинги. Това е, което трябва да се прави. Всеки нов блок трябва да има средно по две поне паркоместа на всеки апартамент. При това в подземен паркинг. Проблемът е, че тъпите политици от изтеклите 100 години така и не им увряха главите да създадат квартали с ЕДНОФАМИЛНИ къщи - място бол. Може сама да си го сметнете, че населението на Младост 1, 2, 3 и 4 може да се помести на СЪЩАТА ПЛОЩ която заема сега, при средно парцелиране от 400 кв. м и средна етажност от 2.5 етажа! Тогава всеки може да има гараж. На булеварди като Евлоги Георгиев спокойно могат да се добавят по две ленти във всяка посока за сметка на тротоари, които изобщо не се ползват, плюс едно рационално бетониране коритото на реката,без даже да се покрива тая река, дето едно време си беше открит отходен канал - абсолютен дисгрейс за Европейски град! Място има достатъчно и може животът да е хубав и безконфликтен и да, може всеки човек, който желае това, да бъде на 4 колела и да му е удобно и приятно всекидневното придвижване. Който не обича да шофира - нека ползва обществен транспорт. Но активният човек трябва да може да стига навсякъде на 4 колела и това да не му струва много. Не стига че хората са натъпкани като сардели в идиотската концепция за етажна собственост, ами трябва пак да се тъпчат в обществения транспорт, да дишат прахоляка по спирките и грипните вируси в салона на автобуса, а после да ма-ат пеша от спирката към работното място и обратно. Абсолютна тъпотия!

  52. 52 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    И защо снимката към статията е от Орлов мост? Или това е нормално....Съветска република.....сме все пак....
    —цитат от коментар 16 на padrino


    Там ще посрещнем братушките като ни освободят от еврогейско робство и ни върнат народните пенсии.

  53. 53 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Ех какъв кеф ще е когато да имаш кола че е екзотика. Викаш си роботчето такси, кара те където искаш, няма поддръжка, автомивки, смяна на масло и гуми, застраховки, ремонти, паркиране. Чудя се дали роботчета-коли ще си свиракат ядосано едно на друго, показват среден пръст, държат манивели под седалките?

  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    До коментар [#15] от "boevbisser":

    Само донякъде :) София не е била 850 хиляди преди 20 години. Разбира се и инфраструктурата не е била като московската преди 20 години...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    До коментар [#25] от "telqk":

    Нещо не излизат сметките :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  56. 56 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    До коментар [#26] от "Мусаши":

    Напълно вярно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Весело

    До коментар [#23] от "keepwalking":

    Нямате германски градове в списъка :)
    Няма и да имате!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  58. 58 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Весело

    До коментар [#29] от "гошо":

    Не съм фен на "решението" на Детройт, но вас щом Ви влече, моля :)
    Погледнете по-близо, в Европа.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK