Влакът от Скопие за София ще тръгне през 2027 г., твърди македонска телевизия

Влакът от Скопие за София ще тръгне през 2027 г., твърди македонска телевизия

© Анелия Николова



Влакът от Скопие за София ще тръгне през 2027 г. Жп линията от Скопие до българската граница трябва да се построи до 2025 г., а за цялостното жп свързване ще трябва да почакаме още две години, когато се очаква да бъде изградена линията от София до българо-македонската граница, съобщи македонската телевизия "Алсат М".


Министерството на финансите в Скопие подписа днес договора за грант от 68.6 млн. евро, отпуснат чрез Инвестиционната програма за Западните Балкани, договорена миналото лято на срещата на високо равнище в Триест.


С тези средства се финансира втората фаза от изграждането на жп линията от Беляковце до Крива паланка, която е част от коридор номер 8, дълга е 34 км и струва общо 145 милиона евро. За тази отсечка бе обявен търг и се очаква изграждането да започне догодина.


"През тези няколко години, тъй като това е стратегически проект за коридор номер 8, ние от наша страна ще бъдем максимално посветени, надявам се да няма проблем и от страна на България", каза министърът на транспорта и съобщенията Горан Сугарески. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4603 Весело

    2027!? Ядрена централа по-бързо щеше да се построи...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  2. 2 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Майко мила... Други държави по това време планират да са на Марс...

  3. 3 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 743 Неутрално

    От 30 години слушам, как влаковете по тази линия ще тръгнат след 8-10 години.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    България пак на опашката. Така е и със Сърбия за автомобилите.
    Коя от тези три страни е в ЕС? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1139 Любопитно

    Влакът от Скопие за София ще тръгне през 2027 г.,......
    .... от кой коловоз?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  6. 6 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7047 Любопитно

    Чак 2027 година... :( дали ще го дочакам този влак.

  7. 7 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3730 Неутрално

    По време на "окупацията" царска България за три години, при това военни години, със собствени средства построи линията София- Скопие на 80% готовност. Трасето беше прокарано с нужните мостове и тунели. Ако Хитлер беше уктискал още 5-6 месеца съпротива и ако не беше съветската окупация на България от сепнември 1944 година линията щеше да бъде готова за експлоатация.
    Сега при изградено трасе и с чуждо финансиране македонците ще се мотаят 10 години за строителството на линията, а със собствени пари похарчиха близо милиард за издигане на паметници в центъра на Скопие за увековечаване на антибългарския македонизъм.

  8. 8 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#7] от "tacheaux":

    Ти нещо не си разбрал. Те ще се мотаят до 2025 г. Ние ще се мотаем до 2027 г. Главно щото се мотаем от около 1990 г.

  9. 9 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да напишат и с каква средна скорост ще пътува влакът от Скопие до София. Меко казано несъвместима с 21 век. Той ще се ползва изключително за товарни превози, където скоростта не е такъв проблем.

  10. 10 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Нормални са тези срокове. Имайте предвид че ние в България още не сме приключили да модернизираме линията София-Бургас, която е от стратегическо значение. След това е ред на София-Кулата, а до Гюешево кой знае кога.

  11. 11 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1029 Весело

    български влак има до гюешево... отам до македония са има-нема 3 километра...
    ноо... ако тоа чичо мисли, че сички на земното кълбо са македонци и строят 50 километра еднопосочна неелектризирана релса за 8 години е редно да каже така... и то не за друго, ми щот българите нема да ръгнат да строят път за никъде преди да са сигурни, че мое да продължи нанякъде...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  12. 12 Профил на gemeto
    gemeto
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#7] от "tacheaux":Ти нещо не си разбрал. Те ще се мотаят до 2025 г. Ние ще се мотаем до 2027 г. Главно щото се мотаем от около 1990 г.
    —цитат от коментар 8 на Адекватно мислещ

    И ти нищо не си разбрал:
    Според македонците линията може да се строи само от едната страна, тоест когато почнем да строим ние те трябва да са спрели.
    Единствения начин линията да стане готова преди 2027-ма е нашето транспортно министерство да предложи ние да строим в съботите и неделите, когато те почиват.

    Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  13. 13 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Стамболовият план за национално обединение се е основавал на здравата вяра в собствените сили и пословичното българско търпение. На първо място, опазване на обществения мир. Второ, взаимно уважение между различните народности и религиозни общности. Трето, задължителни добросъседски отношения с Османската империя и Румъния. Дипломатическа ориентация към Великобритания и търговско сътрудничество с немскоезичните държави. Ценностно разграничаване от политиканстващото русофилство, отстраняване на опетнени офицери и чиновници, своевременна амнистия. Сдържащ натиск над панславистки архиереи и всестранна подкрепа за Българската екзархия, закрилница на двумилионната диаспора в Европейска Турция. Улесняване на транспортните, стопанските и образователните връзки с тамошните сънародници. За териториален дележ с гърци и сърби - чиста проба национално предателство - и дума не може да става. Печатната конфронтация тук, както нелегални чети и въоръжени надигания оттатък, ще затворят очите на Портата за съседски асимилационни посегателства. ,,Болният човек” на Европа неминуемо ще предостави случай и едва тогава обучената войска ще обезпечи обединяване без кръвопролитие.
    https://practic-sofia.blogspot.com/

  14. 14 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 525 Весело

    2027-ма
    То май Мъск планира в такъв период да пусне Хиперлуп...
    Ами да строят направо трасе за него - какво ще полагат железни релси.

  15. 15 Профил на Светозар Христов
    Светозар Христов
    Рейтинг: 848 Неутрално

    И като се добави и традиционното за такива случаи забавяне от 5 - 6 години, аз няма да го дочакам. Младите може и да дочакат, да си купят билет ЖП - билет София - Скопие.

  16. 16 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    Тия нещо са се объркали 😕. Може би имат предвид 2057,или 3027г?Тук европейско финансиране няма. Ние не може да се оправим с така наречените "европейски коридори", та ще мислим за този участък.

  17. 17 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Няма да го бъде тоя влак.

    Първо македонцие имат финансиран за отсечката до Крива Паланка. От там до българската граница са още 10-тина километра, които обаче са сложен терен (Осоговската планина). Там цената на километър жп линия скача драстично (поне 15-20 милиона евро на км). Което е почти колкото цената на линията до Крива Паланка дето макетата я строят с еврофинансиране вече 5 години.

    Хич не виждам да се справят с тази последна отсечка.

    После от наша страна също има проблеми. Жп линията към Гюешево е в много лошо състояние след Кюстендил. Там скоростта на влака пада до 20км/час защото траверсите са дървени и на по 70-80 години. Да се оправи това трасе също ще струва ужасно много - поне 200-300 милиона евро. Това са половин милиард лева. Не виждам как ние ще ги намерим тези пари при условие, че има маса проекти дето още не са тръгнали (трети мост на Дунава, тунел под Шипка и др.)

    Така, че линията София - Скопие няма да я бъде.

    До 10-15 години Сърбия ще стане член на ЕС и тогава заобикалянето на Сърбия се обезсмисля - а линия до Скопие през Сърбия има и сега.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  18. 18 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Иначе на думи отношенията с Македония са приоритет!

  19. 19 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#17] от "Николай Николов":

    Няма да ги бъде твоите Русия и Сърбия, друже Николов.

  20. 20 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 636 Неутрално

    А конете дето теглят влака къде ще ги сменяме, от наша или от тяхна страна?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK