Руснаците тъгуват по СССР, но най-после осъзнават, че няма връщане назад

Руснаците тъгуват по СССР, но най-после осъзнават, че няма връщане назад

© Associated Press



Делът на руснаците, съжаляващи за разпадането на бившия Съветски съюз, достигна максимум за последните 10 години, показва ново социологическо проучване на института "Левада център".


Усилването на носталгията по СССР е все по-забележима тенденция, казва Карина Пипия от института. В същото време политологът Алексей Макаркин коментира пред "Ведомости", че ако преди руснаците са мислели, че бившите съветски републики са твърде обвързани икономически и са суровинно зависими помежду си и все някак ще се договорият [за възстановяването му], "то сега стигнаха до усещането, че това няма да се случи".


66% съжаляват за разпадането на СССР

Национално представителното проучване показва, че 66% от участвалите са отговорили с "да" на въпроса "Съжалявате ли за разпадането на СССР?". Групата на тези, които не съжаляват за съветските времена, е 2.5 пъти по-малка (25%). През последните 10 години никога носталгията по СССР не е била регистрирана сред повече от 61%. Абсолютният рекорд от 75% в този род проучвания на "Левада център" е поставен през 2000 г., когато Владимир Путин - посочен от президента Борис Елцин за своеобразен негов наследник, печели първите избори за държавен глава и управлява вече почти 19 години.




Социолозите сочат значителната разлика с 2017 г., когато съжаление са изразили 58%, а последвалият опит на властта да повиши пенсионната възраст в Русия е предизвикал масово недоволство и носталгия предимно сред възрастните. Но в последните две години ръст на такива настроения е регистриран и сред младите (18-24 години), които дори не са били родени, когато се разпада СССР в самия край на 1991 г.


Руснаците забравят за дефицита и купоните.

Социологът Карина Пипия коментира пред "Ведомости", че "населението винаги обяснява носталгията си по СССР с предимно ирационалните си представи за някаква силна икономика и благосъстояние от онези времена, като забравя за дефицита и купонната система". По думите ѝ това се подхранва от сегашната тревога за личното благосъстояние на подложената на международни санкции страна.


Когато изчезна СССР, за основа за възраждането му в една или друга форма се смяташе икономиката и затова мнозина приеха спокойно разпадането, обяснява и Макаркин. Той смята, че ръстът на съжалението по миналото се дължи на два фактора. "В началото имаше усещане, че Майданът е временно явление, появи се фантомът на Новорусия, но сега разбраха, че Украйна няма да се върне, а щом тя няма да се върне, значи и останалите също."


И Макаркин посочва пенсионната реформа като причина да се поднови идеализирането на страната, "в която рано се излизаше в пенсия и с парите някак си можеше да се преживява. Тази реформа се превърна и в символ на демонтирането на социалната държава, с която хората свързват СССР, но властта не успява по никакъв начин да се възползва от такива настроения, допълва той. "Да се води друга социална политика? Няма пари за това. Да затегнем гайките? Ето така СССР се възприема в тази митология като страната, в която всичко си беше добре."


Пипия посочва още, че анексирането на Крим през март 2014 г. и последвалото противопоставяне на Запада са компенсирали масовата нужда от усещане на руснаците, че живеят във велика държава. Но тенденцията е да отслабва връзката между носталгията по СССР и великодържавните настроения, допълва тя.


Руснаците тъгуват по СССР, но най-после осъзнават, че няма връщане назад

© Associated Press


Социологът предупреждава и за нещо друго: "Засилването на съжалението за разпада, романтизирането на всичко съветско - особено в младежките среди, където слабо познават историята - може да предизвика преоценка или реабилитация на неща, за които в постсъветска Русия имаше консенсус, че са неприемливи. Това са оправдаването на репресиите на Сталин, пренаписването на историята, пълното обезценяване на демократичните промени от 90-те години и т.н."


За изминалата година от 52% на 60% се е увеличил делът на анкетираните, отговорили, че СССР "би могло да бъде запазен", а това е максимален показател за последните 13 години. Отново тези настроения масово доминират в групата над 55 години.

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8960 Неутрално

    Времето, когато цоцаха от половин Европа свърши. Трябва да го разберат и забравят.

  2. 2 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    Скоро процентът ще се увеличи на 86 - когато стане ясно, че разлика от анимационните оръжия поне прикладите на калашников ставаха за ядене.

  3. 3 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Повредени от комунизъм и алкохол. Това е причината да са бедна и ограничена кочина, въпреки че са най-богатата на суровини държава. Комунизмът не прощава.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    И слава богу. Мордор никога няма повече да се върне.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    А Вова разбра ли го или още мисли, че е най-голямата трагедия на 20 век?

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Питайте българите, за много от тях бай Тошо е най-доброто, което им се е случвало.
    Сега си имат ББ - бай Тодор 2.
    Руснаците са ясни.

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    "Усилването на носталгията по СССР е все по-забележима тенденция, казва Карина Пипия от института."

    Ето тук е огромната разлика между българите и руснаците. Българите имат носталгия по младостта си, а руснаците по СССР.
    Братушки друг път. Различаваме се от земята до небето.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    "ако преди руснаците са мислели, че бившите съветски републики са твърде обвързани икономически и са суровинно зависими помежду си и все някак ще се договорият [за възстановяването му]"

    Явно украинците не мислят така, и затова русия агресивно ги нападна.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2231 Неутрално

    Докато не разберат истинските причини за разпадането на по-голямата империя, по-малката няма да се стабилизира и ще е застрашена от по-нататъшен разпад.

    E PLVRIBVS VNVM
  10. 10 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    Робите тъжат за синджира.

  11. 11 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2231 Неутрално

    До коментар [#10] от "Jumbo Jet":

    Те не са се освободили от него наистина.

    E PLVRIBVS VNVM
  12. 12 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    Питайте българите, за много от тях бай Тошо е най-доброто, което им се е случвало.Сега си имат ББ - бай Тодор 2.Руснаците са ясни.
    —цитат от коментар 6 на SSS


    Румен радев е бае Тодар 2, другарю, затова и толкова му се радвате.

  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3232 Неутрално

    Не мисля, че този народ е в състояние да разбере каквото и да е-пропагандата така им е промила лобовете, че сънуват само ракети и получават ерекция и мокри сънища...
    Жалка работа!!!!

  14. 14 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    ами като се вижда как се разбират с братята украинци , не е далеко от мисълта ,какви са пък обратните чувства на украинците към руснаците и дали имат сантимент към СССР, там не са цитирали никакви данни .

  15. 15 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    "СССР се възприема в тази митология като страната, в която всичко си беше добре."

    Защото не знаят колко са (били) зле.

  16. 16 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    Ами като тъгуват , вземат вестник Правда , режат го и в толетната. Та да се почувстват в собствена среда.

    SHADOWS of SOFIA
  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4137 Неутрално

    Няколко века крепостничество + 100 години чекистко-болшевишки тоталитаризъм са в състояние да превърнат всеки народ в ГМО.

    Тези хора никога няма да се освободят от робските си рефлекси, от нуждата да вярват в най-идиотски догми, шарлатани и лъжепророци, да обичат камшика, който плющи по гърбовете им, и на всичко отгоре да се смятат за нещо повече от свободните, способни, уредени и дърпащи прогреса нации.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2366 Весело

    До коментар [#5] от "EU defender":

    Самият Вова е най-голямата трагедия на 20 век...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  19. 19 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Съвсем ще полудеят по халюцинацията ссср, старателно поддържана от Путин химера, напролет. Когато и Беларус се откъсне от задушаващата, нагла "дружба" с азиатската сатрапия. Тогава съвсем отчетливо ще разберат, че без таланта и труда на заграбената Източна Европа, Русия е една кръгла НУЛА. Пушечно месо.

    Navigare Necesse Est
  20. 20 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    Нормалните хора искат да имат семейство, дом, хубава работа, сигурност и благоденствие. руснаците искат да живеят във “Велика държава’’.

    Болна работа.

  21. 21 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Россиянски соцносталгици. В България имаме задунайски соцносталгици.

  22. 22 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Русия е била империя преди СССР, империя е и след това.
    СССР като времева продължителност,вече е по-малката част от историята.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  23. 23 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Гневно

    Братушки друг път. Различаваме се от земята до небето.
    —цитат от коментар 7 на EU defender


    Естествено.

    Това с ‘Братушките’ е гнусна пропаганда с цел асимилацията на българите и тяхната култура, която е имала и има за цел да анексира окупираната българската територия към русия. Не веднъж, ами два пъти през последните 150 години.

  24. 24 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 522 Разстроено

    Няколко века крепостничество + 100 години чекистко-болшевишки тоталитаризъм са в състояние да превърнат всеки народ в ГМО.Тези хора никога няма да се освободят от робските си рефлекси, от нуждата да вярват в най-идиотски догми, шарлатани и лъжепророци, да обичат камшика, който плющи по гърбовете им, и на всичко отгоре да се смятат за нещо повече от свободните, способни, уредени и дърпащи прогреса нации.
    —цитат от коментар 17 на Norman Granz


    Когда душа кипит от злости
    На брата — это неспроста,
    Ты тоже забиваешь гвозди
    В запястья белые Христа.
    В степи, покрытой пылью бренной,
    Сидел и плакал человек.
    А мимо шёл Творец Вселенной.
    Остановившись, Он изрек:
    “Я друг униженных и бедных,
    Я всех убогих берегу,
    Я знаю много слов заветных.
    Я есмь твой Бог. Я всё могу.
    Меня печалит вид твой грустный,
    Какой нуждою ты тесним?”
    И человек сказал: “Я — русский”,
    И Бог заплакал вместе с ним.

    Тъжно, нали?

    Родолюбец
  25. 25 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1077 Разстроено

    Който няма бъдеще, тъгува за миналото.

  26. 26 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    Социализъма вирее само на две места:В рая където не им трябва и в Ада където си го имат.

    SHADOWS of SOFIA
  27. 27 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Забравих да добавя - МУЛТИКУЛТУРНА империя, доминирана от руския език и писменост.
    Но все пак - работещ мултикултурен модел, десетилетия преди чернокожите да ползват общ градски транспорт с белите, и преди турците да тръгнат на работа по германия.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  28. 28 Профил на minuva4a
    minuva4a
    Рейтинг: 678 Весело

    Все по-травмирани и по-комплексирани.

    Все така да са и да се затворят зад бодлива тел.

  29. 29 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Както се казва - Леле Майко. Сега остава да разберем, че кубинците тъгуват за Кастро, а иракчаните за Садам. Това даже не е и смешно.

  30. 30 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Тъй като СССР не мчоже да се върне, една монархия поне могат да си спретнат. Вече са готови с царя.

  31. 31 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Съвсем ще полудеят по халюцинацията ссср, старателно поддържана от Путин химера, напролет. Когато и Беларус се откъсне от задушаващата, нагла "дружба" с азиатската сатрапия. Тогава съвсем отчетливо ще разберат, че без таланта и труда на заграбената Източна Европа, Русия е една кръгла НУЛА. Пушечно месо.
    —цитат от коментар 19 на Schopenberg


    Най-важното е България да се откъсне от змийската прегръдка на северноазиатските монголоиди. Вече 140 години тази антибългарска империйка се стреми да ни ликвидира като държава и нация. Прав е бил на времето Захари Стоянов, както и много други българи родолюбци: “Като народ ние можем да се гордеем, че всичките ни народни деятели и патриоти: Г.Раковски, Л.Каравелов, В.Левски, Хр.Ботйов, А.Кънчев, П.Волов, Г.Бенковски и проч., са биле против официална Русия. Никога те не са апелирали към нея, защото са знаяли, че нейний камшик повече боли от турския….”
    Русчук, 1-й Март 1886 г.

  32. 32 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    Който няма бъдеще, тъгува за миналото.
    —цитат от коментар 25 на stein


    Най-вече нямат настояще.

    В русия от край време всичко е или героичното минало, или светлото бъдеще. Там всички най-големи успехи са или в минало време или в бъдеще време.

    А настоящето е такова, че народът пие каналин и се друса с каквото намери. русия е най-големият потребител на хероин в света.

  33. 33 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    До коментар [#17] от "Norman Granz":

    Руснаците са прокълнат народ, както циганите. Никога не са живяли добре, не живеят добре и няма да живеят добре.

    Gunter glieben glauchen globen
  34. 34 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Стокхолмски синдром, замаяни от водка глави и жалба по отминалата младост.
    То е като войнишката служба, за която шкембо ратува да се върне - докато си вътре броиш дните като затворник, ама като приключи си спомняш за нещата с хумор, па бил той и черничък.

  35. 35 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    До коментар [#22] от "Емил Емил":

    Не знам каква империя са руснаците, но драпат да дойдат в България. Всяка русначкаджийка, веднъж пришла замуж в Болгарии, никога след това не се връща в прекрасната Росссия, дори след като се разведе с бъгарския си съпруг.

    Gunter glieben glauchen globen
  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    "В същото време политологът Алексей Макаркин коментира пред "Ведомости", че ако преди руснаците са мислели, че бившите съветски републики са твърде обвързани икономически и са суровинно зависими помежду си и все някак ще се договорият [за възстановяването му], "то сега стигнаха до усещането, че това няма да се случи".

    Е, много ясно, че няма да се случи възстановяването на СССР. Една от основните причини довели до рухването на СССР бяха точно националистическите бунтове избухнали в редица бивши съветски републики (от Естония до Казахстан). Хората там пожелаха да живеят в свои собствени и незвисими държави. Убеден съм, че и днес мнозинството от населението на тези бивши съветски републики предпочитат да живеят в свои собствени държави, а не някакви васални републики подчинени на Москва, както е било в СССР.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    Великият Роналд Рейгън не случайно нарече ССССР "Империя на злото". Като не могат да живеят добре, руснаците гледат да пречат на другите народи да живеят добре. България е жив пример.

    Gunter glieben glauchen globen
  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    "За изминалата година от 52% на 60% се е увеличил делът на анкетираните, отговорили, че СССР "би могло да бъде запазен", а това е максимален показател за последните 13 години."

    Тези 60% явно не познават историята на собствената си държава. СССР беше обречен да се разпадне поради няколко причини. Горбачов с неговата перестройка се опита да спаси СССР, но този опит дойде твъде късно и беше твърде ограничен. Самият съветски икономически модел беше сбъркан, те затова китайците и виетнамците го смениха своя икономически модел по рано и така спасиха падането си от власт, иначе щяха да последват съдбата на СССР.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    Връщане назад към СССР няма, но има път напред, по-нататъшен разпад.

  40. 40 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Можеш да изкараш колхозника от колхоза, но не можеш да извадиш колхоза от колхозника. Това е то. Ушанките са просто зомбирани със съветска и неосъветска пропаганда и мания за величие. В главите им само петолъчки, статуи на ленин, народни републики и други идиотии. Ето вижте и в Луганда и Донбабве докъде им стигна акъла, да обявят народни републики и да си сложат по една петолъчка на ушанките. Идиотията алкашка край няма.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  41. 41 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#17] от "Norman Granz":Руснаците са прокълнат народ, както циганите. Никога не са живяли добре, не живеят добре и няма да живеят добре.
    —цитат от коментар 33 на Alarmstufe: Rot


    Това както и да е, искат да живеят като добитък и роби, тяхна си работа. Но нека не си протягат мръсните хищнически лапи към Родината ни. И ето пак откъс от едно писмо на Захари Стоянов до големият българомразец Иван Аксаков:

    "И защо налитате като орли на нашата нещастна земица? Малка ли е вашата държава? Не ви ли са доволни сто милиона верноподаници, състоящи се от 10—15 народности? Не ви ли стигат два милиона солдати? Искате съединението на славяните в едно цяло. Много добре; мисъл прекрасна, към която всеки славянин трябва да се стреми. Коя славянска малка държавица няма [да] се счита щастлива да бъде в съюз с велика Русия, да има на помощ нейната мощна сила. Но вашето желание за съединението на славянските племена е чингизхановско. Вие желаете да се простират над славянския свят не съвременни братски связи, не начала свободни, не пълно развитие на всяка отделна народност съобразно с нейните нрави и обичаи, не пълна търпимост на всяка местна култура — но отживелите византийско-татарски начала. Вие искате да млъкне всяка народност , всяко разумно същество да се възхищава от цар-колокол и цар-пушка, да няма разлика между твой и мой, да тържествува само православието, вашето православие, което е по-лошо и от идолопоклонството. В късо казано, вие искате да се даде голям простор на камшика и на попската молитва; вие искате да се върнат народите във века на татарщината. Че това е вашата любима девиза, вашата мечта — фактите са много. Вие скърцате злобно на нашия княз (26 брой , „Русь”) защо той в своята прокламация към българските войници е споменал имената на славните ни царе Крум, Борис и Симеон; защо той не е казал, че българите нямат нищо, че всичко те дължат, и победи, и сполука, на вашите генерали и офицери — на тия офицери, които дезертираха от нас?

    Турците, които са агаряни, немците и унгаритe, които са заклети врагове на славянството, най-после целият свят припозна нашето геройство, че то е извършено от нашите собствени мишци. Само вие, нашите покровители, водителите на славянството, само вие казвате: Йок, стрижено!

    Не ви е чист косъмът, бай Аксаков! Не желаеме ние такива покровители. „Всеки, който не е с вас, той е против вас.” После нашите победи при Пирот вие говорехте в своята газета: „Защо и княз Батенберг не е добре с нас, та да можем да го похвалим за победите му?” А какво ви е направил българският княз, та не можете да му признаете едно право? Какво ви е той прегрешил ? Вината му се състои в това тежко престъпление, че не послуша вас, Катков и други да измени на България, да продаде нейните интереси на една чужда държава. За същите тия грехове и Богориди стана за вас лош. Ние бяхме очевидци, когато вашите дипломати в Пловдив през 1884 г., като наближи срокът за генералгубернаторството на принц Богориди, държаха едната си ръка един чек от 40 000 лири, а в друга — орденът „Св. Ана” с мечами. „Друго не искаме от тебе — говореха , — недей разсъждава и слушай каквото ти заповядаме: хем генералгубернатор ще си останеш, хем 40 000 лири ще имаш, хем „Св. Ана” за заслуга.

    „Аз съм честен човек, нека моят наследник направи това”, отговори Богориди. „Ти си враг на Русия и като такъв трябва да паднеш” — казаха вашите дипломати. По едно време нашата преса беше прогласила , че такъв един подарък за заслуга (от около 3 000 000 рубли „чистаго серебра”) е бил предложен и на нашия княз. Но тъй като и той последвал примера на Богориди, то станал „враг на славянството”.

    Не обичате вие волнодумството, уважаеми. Много ви е драго, като чуйте тълпата да вика гологлава „ура”. Ето защо вие кълнете в България и конституция, и интелигенция, и литература, и всичко друго, което мисли. Колко ще ви бъде вам драго и едва ли ще да има от нас по-добър народ, ако по селата ни наместо училища се издигат камбанарии, ако мястото на Народното събрание е някаква си Киево-Печорска лавра, ако попът е пръв в селото, ако камбаната е единствената душевна храна на всекиго. Далеч от нас такива доброжелатели. „Не им щем ни меда , ни жилото” — както каза нашият съотечественик Др. Цанков едно време, когато в главата му имаше съвест и разум.

    Не желаем ние татарска цивилизация. Защо вие се въоръжихте против нашето съединение? Кой, та не вие, го задържахте досега? Кой свика конференцията? Кой даваше кураж на турците да затъпчат Тракия? Кой накара.това сръбско кюлхане, Милан, да ни нападне хайдушки? Кой проводи турски комисари в Тракия? Кой, та не вашият там консул, ходеше като бесен из Пловдив да заплашва българите, че ако не приемат турските комисари, Русия ще се разсърди и турците ще навлязат с „ красния шапочки”?

    Кой, та не вашите агенти на 7 и 8 ноември, когато България рискуваше да се закопае на Сливница, ходеха из Румелия да бунтуват жените против правителството? Кой в същите тия дни пиеше шампанско в София за победата на сърбите, та не вашият агент? И защо всичко това? Само за жестоко отмъщение, само за туй, че и в българите се появила капка самостоятелност, че и те са се показали като народ, че и от тях ще се родят авторитети. А според вас всичко това трябваше да се замести с „бит по сему”, с c милостиво съизволение и с фелдфебелска „опитност”. Когато вашето славянско чувство се възмущава от историческите имена Крум, Борис и Симеон, то лесно да се убеди човек колко ще бъдат вам противни и ненавистни и новите крумовци. Но стига засега толкоз!"
    в. “Независимост”, 12.03.1886 г.

    И на името на този антибългарин са наименувани десетки училища, улици площади, че даже и цели села?! Що за нация сме, че търпим такова издевателство с националното ни достойнство?

  42. 42 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Неутрално


    Братушки друг път. Различаваме се от земята до небето.
    —цитат от коментар 7 на EU defender

    Естествено.

    Това с ‘Братушките’ е гнусна пропаганда с цел асимилацията на българите и тяхната култура, която е имала и има за цел да анексира окупираната българската територия към русия. Не веднъж, ами два пъти през последните 150 години.
    —цитат от коментар 23 на FourOhFive


    Руснаците са наричали братушки всички завоювани от тях народи под формата на "освобождение". Братушки са били грузинците, кримските татари, арменците, тюркмените и....да не изброявам всички попаднали под руско робство народи.
    Тази дума не означава някакво роднинство , а по-скоро определено снизходително-презрителното отношение на руснаците към местното население на завладените земи. Българите , обаче погрешно си мислим , че като са ни наричали братушки, руснаците влагат някакво благовидно отношение на по-големия към по-малкия брат. Затова когато българин нарече руснак братушка, руснакът счита това едва ли не като обида. Тази дума в съвременния руски език рядко се употребява.
    Това ,че българският и руският език са в една езикова група не ни прави роднини с руснаците. Те в културно отношение са може би едни от най-отдалечените от нас народи. Корено се различаваме като манталитет и душевност , като народни обичай, като фолклор , народни носии, като национална кухня, във всичко. Антропологически също не си приличаме. Много по-близки в това отношение сме с народите от средиземноморието като испанци , италианци, португалци, французи, албанци...
    Най-невярното твърдение е, че сме братски народи.

  43. 43 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4337 Любопитно

    Страшното е че робите там им е мъчно за робството...мъчно им е за еднаквата бедност,за казарменият стил на живот,за опашките....за вечното нямане!На роба му е мъчно за оковите!А това е така защото в расия робството сега е по- пошло и безперспективно от казарменото съвецка робство!Защото тогава не знаеха колко са нещастни...поне това!

    До истината се достига с познание!
  44. 44 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#35] от "Alarmstufe: Rot":

    То така говорят и за жените от северна България.
    Аз не разбирам каква е целта на статията.

    Възможно ли е хора, на години, да не са разбрали в тоя живот, че руснаците са си руснаци и точка.
    А и нали по принцип гледаме на запад?

    Какво толкова ни интересуват, освен като източник на евтини суровини, евентуално пазар за по-нискокачествени стоки, които няма да ни ги искат на запад, източник на туристи?
    Русия би могла да е и дестинация за аутсорс на производства, както правят някои западноевропейски концерни.
    Ама ние сме мааалко по-малко зле от тях, и не можем да се възползваме от това ;)

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  45. 45 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    Промиват им мозъците още от детска възраст. Великия СССР, в който нямаше нищо, освен може би инструменти, и нямаше магазин без очереди.

  46. 46 Профил на Сотю Поплъжичков
    Сотю Поплъжичков
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    Много съм изненадан. Аз като гледам Первъй канал си мисля, че светът аха аха ще оцени предимствата и ще прегърне руския начин на живот.

  47. 47 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Неутрално

    До коментар [#44] от "Емил Емил":
    "Какво толкова ни интересуват, освен като източник на евтини суровини, евентуално пазар за по-нискокачествени стоки, които няма да ни ги искат на запад, източник на туристи?"

    Руските суровини за нас не са евтини. Веднага след разпада на СССР руснаците престанаха да купуват нашите нискокачествени стоки , произведени в техните допотопни заводи у нас. Руските туристи са нищожен брой спрямо общия брой на туристите у нас.
    Руснаците не би следвало да ни интересуват чак толкова, но лошото е , че те се интересуват от нас така , както вълкът се интересува от агнето.

  48. 48 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    До коментар [#42] от "tacheaux":

    Езикът няма как да бъде показател за някаква етническа съпринадлежност. Френски се говори в Полинезия и Алжир, това не прави полинезийците и алжирците етнически французи.

    Българите са древен европейски народ, нямащ нищо общо с фино-монголската северноазиатска смесица. Нито българите, нито руснаците са славяни.

  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    Промиват им мозъците още от детска възраст.
    —цитат от коментар 45 на Fiji


    Абсолютно, същото се случва и в Турция и техните училища, където още от ранна възраст промиват мозъците на местните деца с глупости от рода колко хубава и напреднала била Османската империя и как тя може отново да се възстанови в бъдеще. От ранна възраст им набиват имперския манталитет. А в действителност във всички днешни държави, които в миналото са били част от Османската империя има почти само негативни оценки за тази империя. Нито албанците, нито българите, нито гърците, нито иракчаните, нито сирийците, нито ливанците или който и да е друг народ и държава, които в миналото са били част от Османската империя НЕ иска да страната му да бъде част от нова подобна империя ръководена от турците. Същата работа и народите (от естонците до казахстанците), които в миналото са били част от СССР. Никой от тях (или почти никой) не изпитва тъга по СССР. И нормално - всеки трезво мислещ човек би продпочел да живее в своя собствена независима държава отколкото в някаква репресивна империя. Турците и руснаците трябва да разберат, че времето на империите отдавна изтече, западно европейците озъзнаха това в средата на миналия век. И там (в Западна Европа) е имало политици и граждани, които са искали да запазят своята имперска власт в далечни страни като Виетнам и Индонезия, опитаха се да наложат тази своя власт със сила, но бързо разбраха, че това е невъзможно след като бяха изритани от там от местните народи, които както писах по горе също желаят да живеят в своя собствена и независима държава.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    До коментар [#49] от "Иво":

    Засега единствено държавите от бившата Британска империя искрено съжаляват за нейния разпад. Милиони индийци, пакистанци, нигерийци, дори австралийци и новозеландци дават мило и драго да се доберат до Лондон.

  51. 51 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#47] от "tacheaux":

    Ами намирай по-евтини ;), никой не те спира.
    Въпрос на пазарлък.
    За износа - същата работа.
    Лично се сещам за някои неща, които продаваме там, защото подбиваме с цена (респ. и качеството отговаря).

    Между другото, модела е ясен.
    Както по-конкурентните западни компании могат да продават по-нискокачествени стоки в българия, често с по-висок процент надценка, и както могат да ползват хора в заводите за по 600 лв, така, теоретично, европейците от ЕС могат да действат в русия.
    Нарича се капитализъм и пазарна икономика ;).

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  52. 52 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Весело

    До коментар [#48] от "FourOhFive":
    "Българите са древен европейски народ, нямащ нищо общо с фино-монголската северноазиатска смесица. Нито българите, нито руснаците са славяни. "

    Някои мурзилки няма да те разберат. Позволявам си да поясня , че фино-монголската северноазиатска смесица това са руснаците.

  53. 53 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    Нито българите, нито руснаците са славяни.
    —цитат от коментар 48 на FourOhFive


    Хехе... да сигурно и поляците не са славяни, сърбите, чехите и хърватите и те не са славяни, нали така!?

    И остава въпросът след като всички тези народи не са славянски какви са те тогава и защо след като всички тези народи живеят в свободни и демократични държави (имам в предвид чехи, поляци, хървати, българи, словенци и т.н.) те продължават да смятат себе си за славяни!? Те ли са глупави и не знаят своя собствен произход или нещо друго има?

    П.П.
    Между другото, тук трябва да добавя, че почти няма народ днес, които да е етинически чист, повечето народи, особено тези в Европа са се получили от смесването на много други народи преди това. Примерно за нас българите, в нашият етногенезис влизат: траки, славяни, българи (прабългари имам в предвид), кумани, печенези, узи, гърци, турци, арменци, евреи, цигани и какви ли още не....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    До коментар [#50] от "FourOhFive":

    Говориш за определени хора, а не за мнозинството в тези държави. Мене лично ще ми е много интересно, ако има подобно социолгическо допитване в изброените от теб държави дали изпитват тъга и дали искат да бъдат част от някаква нова британска империя например. Според мен в огромната си част хората ще отговорят с не.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Неутрално

    До коментар [#51] от "Емил Емил":
    "Нарича се капитализъм и пазарна икономика ;)."

    Руският капитализъм и търговия се израждат в геополитика при която няма пазарна икономика , а изнудване и обслужване на руски имперски интереси.

  56. 56 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Неутрално

    До коментар [#49] от "Иво":
    "И нормално - всеки трезво мислещ човек би продпочел да живее в своя собствена независима държава отколкото в някаква репресивна империя. "

    Ако разсъждаваш така, тогава би следвало да подкрепиш сепаративните движения в Русия и борбата на народите от Руската федерация за свобода и независимост.
    Русия остана последната колониална страна в света.

  57. 57 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    До коментар [#53] от "Иво":

    Поляците и чехите и отчасти хърватите са славяни. Сърбите не са, както не са и българите. Българите в мнозинството си са с кафяви очи, среден ръст и кестенява коса. Огледай се около себе си и помисли колко от хората, които виждаш ти приличат на поляци и чехи.

  58. 58 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1319 Весело

    По време на комунизъма имах ерекция, дойде демокрацията и ми я отне!!

  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    До коментар [#56] от "tacheaux":

    Подкрепям всеки народ, който се бори за своята свобода и независимост. Според мен всеки българин трябва да подкрепя тези народи, защото ние като народ също сме водили тази тежка борба в продължение на столетия срещу Османската империя.

    Но не съм съгласен, че Русия е последната останала колониална държава днес, напротив повечето големи държави от типа на Русия, Китай, Индия, Индонезия, Нигерия, ДРК и т.н. са мултиетнически и във всички тях има сепаратистки движения на местни малцинствени народи, които се борят за своята независимост и държавност.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    До коментар [#53] от "Иво":Поляците и чехите и отчасти хърватите са славяни. Сърбите не са, както не са и българите. Българите в мнозинството си са с кафяви очи, среден ръст и кестенява коса. Огледай се около себе си и помисли колко от хората, които виждаш ти приличат на поляци и чехи.
    —цитат от коментар 57 на FourOhFive


    Значи, забравяш, че славяните са населявали огромни територии и затова учените и историците ги разделят на три големи групи - Източни, Западни и Южни. И в следствие на това тези които живеят на юг имат по тъмна кожа и тези на север, както и разлика в косата и очите. Затова южните и северните (западни и източни) славяни изглеждат различно на външен вид. Иначе, и аз не смятам, че българите са само славяни, или пък руснаците, чехите и поляците напротив славяните са само част от етногенезиса на тези народи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Неутрално

    До коментар [#41] от "GreenEyes":
    "И на името на този антибългарин са наименувани десетки училища, улици площади, че даже и цели села?! Що за нация сме, че търпим такова издевателство с националното ни достойнство? "

    Само той да е. Ами продажника Драган Цанков , антибългарина Граф Игнатиев, детронатора на Батенберг и руски агент Радко Димитриев, руския консул Хитрово организирал и плащал бунтовете срещу регентството в България с цел да се даде повод за окупация на България......Десетки са имената на национални предатели и врагове на България , на които са именувани улици , училища и селища. Това е следствие от налагането на двата мита в българската история, мита за турското робство и мита за освободителната мисия на Русия.

  62. 62 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#10] от "Jumbo Jet":

    Стокхолмски синдром му се казва съшо!

  63. 63 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    "...Почему сейчас и Ленин, и особенно Сталин в глазах огромного числа наших соотечественников – политики со знаком плюс? Всё дело в пропаганде, или менталитет у нас такой патерналистский? Нам вождя подавай, а жестокость – дело вторичное?
    Во-первых, мы нация крепостных, у нас менталитет крепостных. Рабство у нас отменили - и двухсот лет не прошло. А что такое 200 лет? 8 поколений. Во-вторых, благодаря репрессиям прошла смена генотипа. Сталин не зря трудился. Были уничтожены лучшие – крепкое крестьянство, интеллигенция, духовенство. И рабочий класс. Те самые рабочие, которые действительно ходили в маркситсткие кружки во времена первой революции, весь этот слой партии был срезан в годы борьбы с троцкизмом. И наконец, активные участники революции погибли в 30-е годы в лагерях, в ссылках. Ну и, конечно же, пропаганда. «Зомбоящик» работает со времён присоединения Крыма абсолютно в традициях «совка» - бесстыдно, лживо и агрессивно. Плюс среди наших соотечественников не так мало дебилов. Мы по-прежнему живём в «совке», и это печально. Со времён крушения СССР мы никуда не шагнули, а по-прежнему пережёвываем своё фальшивое прошлое, воспеваем набор мифов.
    Мы ходим по улицам, которые носят имена Ленина, Шлихтера, Уборевича. Мы живём и терпим. У нас опять патриотизм на сугубо советской основе. Где мы только не воюем, скажите, зачем? Зачем наши ребята в своей время погибали в Никарагуа и Анголе, а сейчас в Сирии?
    И какой Вы видите выход из сложившейся ситуации?
    Какой я вижу выход? Тут, чтобы нормальная жизнь началась, нужно лет 300. Я на такие сроки не рассчитываю."

  64. 64 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Неутрално

    До коментар [#59] от "Иво":

    Поне признаваш , че Русия е колониална държава. Чувал съм за сепаратизма на тибетския народ в Китай, но не зная да има сепаратизъм в Индия и Индонезия както и в Нигерия. Може би само предполагаш. Ако имаш сведения дай някой линк , за да не си мисля , че си измисляш.

  65. 65 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    До коментар [#22] от "Емил Емил":


    Русия е била империя преди СССР, империя е и след това.СССР като времева продължителност,вече е по-малката част от историята.
    —цитат от коментар 22 на Емил Емил


    Римската империя е била наистина велика.
    От нея остана Италия. Сравнително добра за живеене държава.

    От сесесерето остана талаш, в който не може да се живее нормално.
    Затова ще се доизрине боклука....остатъка от сесесерето на бунището на историята и света.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  66. 66 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    До коментар [#44] от "Емил Емил":

    ...................Възможно ли е хора, на години, да не са разбрали в тоя живот, че руснаците са си руснаци и точка...............

    Ако говорим за руснаците, а не за руските граждани става особено.
    Руснаците като етнос не са повече от 40, 50 милиона.
    Като добавим и осемте милиона хероинозависими млади руснаци става още по-особено.
    Останалите стотина милиона там не след дълго могат да си спретнат референдум и Русия да се свие териториално до размерите на Полша.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  67. 67 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2820 Любопитно

    До коментар [#24] от "Родолюбец":Тъжно, нали?
    >>>> А на български може ли?

  68. 68 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3475 Любопитно

    "но най-после осъзнават, че няма връщане назад"

    Това е малко съмнително, това проучване сред същите руснаци ли е правено, които реабилитираха Сталин?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  69. 69 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    До коментар [#63] от "objektivist96":Мы ходим по улицам, которые носят имена Ленина, Шлихтера, Уборевича
    >> Първо, дежурната мантра на човека ...Хайвей: А на български може ли?:)
    Днес научих тъжната новина, че легендарният ресторант "Русский самовар" в Манхатън банкрутирал:
    https://www.bbc.com/russian/features-46617676
    Покрай тази новина научих, че авторът на проекта на този ресторант бил син на Борис Збарский , известен биохимик, балсамирал Ленин ( а и наш Димитров). Същият този Збарский завеждал обслужващата мавзолея лаборатория и спасил светите мощи
    по време на войната....Сталин взел та го репресирал, когато почнал борбата с безродните космополити.

  70. 70 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    Очаче имат множество причини да са недоволни от сегашната диктатура.
    За тях разлика в диктатурите няма всъщност, но тази сегашната ги кара да работят до гроб практически.

    По отношение на работата до гроб в България е същата работа.
    Времето от 60 г. до 70 годишна възраст е различно от това след 70 г.
    Както е различно времето от 45 г. до 55 годишна възраст.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  71. 71 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#65] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Ти искаш ургулешката, на безценица.
    Верно че има капиталисти, има и милитаристи-имоериалисти.

    Неоколониализма се люшка на границата между двете.

    По долу описах как русия се вписва в отношенията с европа, без лирични отклонения за културно-историческите им връзки и забележи - съшествуващ, припокриващ се донякъде масив от обща ценностна база.
    За незбралите - тук се крие момента с пазарлъка и изграждане на взаимоизгодни отношения.
    Така се прави по прагматичния капиталистически начин.

    По другия начин не е удачно да се прави.
    За любителите на милитаристчния начин, ексклузувно, те имат подобаващ арсенал за изразяване на гостоприемство.
    Все пак, империя не се гради, нито поддържас толерантност на гол задник ;)

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  72. 72 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    В анкетата са участвали и ненормални.

    ...................Стана трудно свободно да пътуваш и даотидеш на почивка...............

    Вярно, че са само 13%, но не са три процента примерно.

    Не ги пускаха никъде. Бяха по-ограничени и от нас.
    Навремето не видях руснаци ни в Берлин, нито в Прага, нито в Братислава.

    В Унгария така и не отидох ама не мисля, че е било по-различно.

    Тотална липса на памет и сбъркано чувство за величие.
    Смятат, че са били велики само, защото са можели да унищожат света.
    Да проведеш успешна война или да затриеш света са коренно различни неща.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  73. 73 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2884 Неутрално

    Докато тъгуват по СССР ще живеят в кочина. Не знам само, защо родните ибрикчии искат да ни натикат в същата кочина?!

  74. 74 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    Значи, забравяш, че славяните са населявали огромни територии и затова учените и историците ги разделят на три големи групи - Източни, Западни и Южни.
    —цитат от коментар 60 на Иво


    Значи, забравяш. че "учените и историците" са кремълско пропагандно оръжие.
    Само в България и сесесерето се ширят такива легенди.

    Потърси из Интернет за голямото изследване на генотипа на българите. Българите са по-близки генетично с хората населяващи остров Сицилия, отколкото със северномонголските "славяни".

  75. 75 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    До коментар [#71] от "Емил Емил":

    След простотиите на Путаран Русия няма бъдеще.

    А можеше. Приемаха ги за равни всички.
    Путаран щеше да стори газопрод от Африка до Русия и да продава газ на Европа.
    Никой не беше против....до "зимата по Путарански 2009".

    Едно дребно кабестиче унищожи на практика една 150 милионна държава с огромна територия.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  76. 76 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 896 Неутрално

    [quote#74:"FourOhFive"][/quote]

    Всъщност най-много с хората от Северна и Средна Италия, Хърватска, Северна Гърция. И Македония естествено. Общ много древен предшественик - тракийски племена като етруски, мизи, беси, готи, пеласги и т.н.

  77. 77 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2585 Весело

    Всеки уважаващ се радетел за ИСТИНАТА(каквато и да е тя), като види подобна тенденциозна статия, би трябвало да си зададе някои въпроси.

    1. Що за организация е "Левада център", и от КОГО се издържа?

    2. Кои са представените в нея "експерти", в случая политологът Алексей Макаркин, и социоложката Карина Пипия, що за специалисти са, биография и т.н.?

    Е, разполагате с имената, вероятно знаете и как да ползвате Гугъл(или еквивалент)- Гуд Лак(Успех)!

    Тийзър: "Социоложката" Карина Пипия

    https://7x7-journal.ru/item/108471

    Ма сериозно ли това ДЯТИ, ще ми говори/обяснява за СССР, история...Останаха ли нормални ора, бре?! 🤪🙄😁😎😏

    reductio ad absurdum...
  78. 78 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    Даже и злоба не изпитвам към тая пияна нация...да си сърбат каквото са си надробили и да си махат мръсните ръце от Родината ми...а такива проводници на руската свинщина като Радев и останалото котило на Позитано са доказателство че всичко руско е гнусно...

  79. 79 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2884 Неутрално

    Всеки уважаващ се радетел за ИСТИНАТА(каквато и да е тя), като види подобна тенденциозна статия, би трябвало да си зададе някои въпроси.1. Що за организация е "Левада център", и от КОГО се издържа?2. Кои са представените в нея "експерти", в случая политологът Алексей Макаркин, и социоложката Карина Пипия, що за специалисти са, биография и т.н.?Е, разполагате с имената, вероятно знаете и как да ползвате Гугъл(или еквивалент)- Гуд Лак(Успех)! Тийзър: "Социоложката" Карина Пипияhttps://7x7-journal.ru/item/108471 Ма сериозно ли това ДЯТИ, ще ми говори/обяснява за СССР, история...Останаха ли нормални ора, бре?! 🤪🙄😁😎😏
    —цитат от коментар 77 на Divi filius


    Русиянец, ти си вярвай на св. Путин, за него няма нужда да си задавш въпроси...

  80. 80 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2585 Весело

    До коментар [#79] от "bez_ime2":

    Колко пъти да ви се казва, че НЕ съм вярващ, за разлика от умните и красивите, дето вярват на всякакви "личности", "успели"(и богаташи), "капацитети", "играчи" и т.н.! 🙄😏

    Виж, ако трябва да се доВЕРЯ на някой доказан руски политик, бих предпочел Иосифа Виссарионовича! 😉😁😎

    Поздрав от Севастопол, по случай годишнината от рождението му(вчера, 18. 12. 1878г.):

    https://youtu.be/yxQyE0IGAHs

    reductio ad absurdum...
  81. 81 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4137 Неутрално

    До коментар [#77] от "Divi filius":

    "Ма сериозно ли това ДЯТИ, ще ми говори/обяснява за СССР, история..."

    Да бе, как смее някой да познава историята на СССР по-добре от един дърт комуняга като теб?!

    Много ли плака, като умря Сталин? Или още не знаеш, че е умрял?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  82. 82 Профил на gemeto
    gemeto
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Русия е била империя преди СССР, империя е и след това.СССР като времева продължителност,вече е по-малката част от историята.
    —цитат от коментар 22 на Емил Емил


    "Руснаците тъгуват по СССР, но ..."
    Много скоро ще тъгуват и по руската федерация и тя ще бъде най-малката част от историята им.

    Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  83. 83 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 2585 Весело

    Времето, когато цоцаха от половин Европа свърши. Трябва да го разберат и забравят.
    —цитат от коментар 1 на Роси


    Точно обратното беше, и това беше една от причините, за отслабването на системата. Всички се възползваха, ние бяхме втори(след ГДР), в това отношение.

    Ще е разбираемо че мислиш така, ако си на годините на тая "социоложка".

    reductio ad absurdum...
  84. 84 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3358 Любопитно

    До коментар [#69] от "тулса":
    +:))))Moже,"Тулса",може и на български,но ме мързи,а пък и всеки текст да превеждам...:))))
    Не знаех това за Збарский. Благодаря!

  85. 85 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    Даже и злоба не изпитвам към тая пияна нация...
    —цитат от коментар 78 на BiGman1


    Аз също. Не изпитвам нито злоба, нито страх, нито омраза... само погнуса.

  86. 86 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    [quote#74:"FourOhFive"]
    —цитат от коментар 76 на bobyb
    Всъщност най-много с хората от Северна и Средна Италия, Хърватска, Северна Гърция. И Македония естествено. Общ много древен предшественик - тракийски племена като етруски, мизи, беси, готи, пеласги и т.н.[/quote]

    Именно.
    Всякакви славянски племена, мигрирали на юг, са се претопили в много по-голямото като брой местно население. Да се говори, че България е славянска държава е все едно да се говори, че населението на ЮАР са холандци.

  87. 87 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2884 Неутрално

    До коментар [#79] от "bez_ime2":Колко пъти да ви се казва, че НЕ съм вярващ, за разлика от умните и красивите, дето вярват на всякакви "личности", "успели"(и богаташи), "капацитети", "играчи" и т.н.! 🙄😏Виж, ако трябва да се доВЕРЯ на някой доказан руски политик, бих предпочел Иосифа Виссарионовича! 😉😁😎Поздрав от Севастопол, по случай годишнината от рождението му(вчера, 18. 12. 1878г.):https://youtu.be/yxQyE0IGAHs
    —цитат от коментар 80 на Divi filius


    Аз не чествам рожденни дни на чудовища...

  88. 88 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#75] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Какво да ги мислиш, и 20 милиона да са, с тази история, наследство, бележити личности в различни сфери, идентичност, нацията им няма да се затрие.

    Всъщност има какво да ги мислим, но не осъзнавате процеси на които сте съвременници.

    Вижте какво правят германци и други европейци в българия.
    - изнасят нискотехнологични производства и стоки по веригите.
    Първо боклуци, но лека полека се появяват читави работни места и читави стоки на достъпни цени.

    Европа продължава още на изток, отвъд границите на ЕС. А и още по-нататък, извън географска европа, има хляб.



    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  89. 89 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    До коментар [#88] от "Емил Емил":

    Но не и в Русия.
    Там и малкото, което вложи белият човек го извади вече.
    Виетнам, Индонезия......въобще целият регион е много по-надежден от нестабилната Русия. Това за бизнеса имам предвид.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  90. 90 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#89] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Нестабилността идва винаги от едно място - отвъд атлантика плискат водата и ни дават наклон на онова.

    Геополитическата метафора за т.нар. битка между левоатан и голиат, която дори не е актуална, заради много по мощните играчи и по-перспективни пазари на изток.

    Обаче - факт. Отвъд атлантика още упорстват в старата игра и плискат водата.

    Русия не е най перспективното място, но все пак не може да пренебрегнеш логистичните фактори и по-голямата културно-ценностна съвместимост на нас и тях (дори да хванеш и най-западния европеец), отколкото на нас и далекоизточните хора.

    Дет се вика, земя като една човешка дшан, пардон, като една малка планета, точно източно от портала.

    С тези хора НИЕ сме най-близки.
    Не американците, и надавам се не китайците.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  91. 91 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    До коментар [#90] от "Емил Емил":

    Нещо ги омеша.
    Битката на Голиад и Давид, доколкото помня.

    С тия нещастници никога не сме били близки. Никога.
    Винаги са ни вредили и никога не са ни помагали. Никога.
    Битките им за протоците........и ние сме следствие от това. Затова и са продължили да ни вредят.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  92. 92 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2820 Весело

    До коментар [#86] от "FourOhFive":Да се говори, че България е славянска държава
    .......»»Да се говори, че българският език е от групата на славянските езици е нонсенс. Виж, " генотипа" на сицилианската мафия е много по-близък до генотипа на нашенската.

  93. 93 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12073 Неутрално

    Горките руснаци - имали нужда да усещат, че живеят във велика държава :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  94. 94 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Весело

    До коментар [#59] от "Иво":Поне признаваш , че Русия е колониална държава. Чувал съм за сепаратизма на тибетския народ в Китай, но не зная да има сепаратизъм в Индия и Индонезия както и в Нигерия. Може би само предполагаш. Ако имаш сведения дай някой линк , за да не си мисля , че си измисляш.
    —цитат от коментар 64 на tacheaux


    Хахаха... това само показва какво е нивото на твоите познания по световна политика, ето ти примери, чети и се ограмотявай:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Separatist_movements_of_India

    https://www.aph.gov.au/About_Parliament/Parliamentary_Departments/Parliamentary_Library/Publications_Archive/CIB/cib9900/2000CIB17

    https://www.nytimes.com/2017/10/08/world/africa/nigeria-cameroon-secession-separatists.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  95. 95 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    Значи, забравяш. че "учените и историците" са кремълско пропагандно оръжие.
    Само в България и сесесерето се ширят такива легенди.
    —цитат от коментар 74 на FourOhFive


    Много грешиш за това. Във всички държави членки на ЕС в които населението има предимно славянски произход местните историци като нашите също разделят славяните по този начин на три. Нито в Полша, нито в Хърватска, нито в Чехия местните хора и местните историци НЕ се срамуват от своя славянски произход. И няма причина за това, точно напротив те могат и се гордеят със своят произход и история.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  96. 96 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    До коментар [#86] от "FourOhFive":

    Всъщност е точно обратното, броят на славяните, които са дошли на Балканите е бил доста по-голям на завереното население. Византийските историци (хроникьори) от онова време доста подробно описват тези демографски промени случили се на Балканите при идването на славяните. Още едно доказателство е езика, значи траки, илирийци и т.н. не са говорили на славянски език, а на гръцки и латински, все пак те са били част от Римската, а след това и Източната римска (в България по известна като Византийска империя) в продължение на стотици години, но днес на Балканите хората говорят на славянски езици (имам в предвид България, Сърбия, Македония, БиХ, Словения, Хърватия и т.н.) а НЕ на гръцки или латински, нали така. ;-) Няма как народът който е претопен (според теб това били славяните) да наложи своя език на народа, който е имал мнозинство (според теб траки и илири).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  97. 97 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#91] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Културно източноевропейците са по-близки до руснаците, западноевропейците до заселниците в щатите.

    Логистично, географски сме по-близко до руснаците.

    Въпреки политкоректната, неолибералната и проатлантическа пропаганда, която все още доминира нещастните германци - ИКОНОМИЧЕСКИ германците доказват второто твърдение, както и доказват че културната им близост с русия е достатъчно голяма (като жители на континента европа,които са имали взимане даване), за да не представлява проблем за едно взаимно изгодно сътрудничество.

    На този фон прекрасно се вижда кой плиска водата и се опитва да клати лодката.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  98. 98 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Давид и Голиат са от библиата.
    Перефразировката за битката между Левиатан (морското чудовище, изобразяващо геополитическата ориентация на великобритания и сащ, техния флот и военно-колониална мощ), и Голиат - исполинът притежаващ огромни сухоземни територии, е от една книга за геополитика.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  99. 99 Профил на Емил Емил
    Емил Емил
    Рейтинг: 455 Неутрално

    И ние от края на втората световна война наблюдаваме как морското чудовище се вклинява межу европа и най източната част на европа/евразия.
    Първоначално заплахата от руските танкове е била напълно реална.
    От десетилетия вече не е.
    Но атлантическата пропагандата има нужда да го представя, че е.
    Защото, европа и източната част на европа, с огромната азиатска площ след това, могат да съществуват в симбиоза.
    Напълно обезпечени и самодостатъчни.
    Не че е нужно да се изолират, но могат да съществуват самостоятелно.
    Американските колонии не харесват това.

    LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ; мисли глобално + решавай локално = прагматичен национализъм
  100. 100 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3486 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Соц логичното проучване не оставя съмнение
    кое бе най-великото падение през 20 век.

    Показва, още: Народът не е склонен да се катери
    високо назад чак до величието на СССР.

    Освен, ако има вполне отдаден на целта водач.

    Поучването е оставило многозначност
    благоприятна за задачата

    До коментар [#5] от "EU defender":

    А Вова разбра ли го или още мисли, че е най-голямата трагедия на 20 век?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK