Преди 50 години Русия тества за пръв път свръхзвуков пътнически самолет

Ту-144 през деветдесетте години.

© Associated Press

Ту-144 през деветдесетте години.



Преди 50 години съветският свръхзвуков пътнически самолет "Туполев-144" извърши първия си изпитателен полет, съобщава sm-news.ru. Съветската разработка беше първата в света свръхзвукова машина.


След първия изпитателен полет на 31 декември 1968 година през лятото на 1971 година самолетът беше представен на Международното авиоизложение в Париж. За демонстрацията на неговите възможности разработчиците изпратиха самолета от Москва в 9 часа сутринта и също в 9 часа сутринта той се приземи в столицата на България, София - поради часовата разлика.


Внедряването на самолета в редовна употреба бе съпроводено от трудности, включително самолетни катастрофи, поради което в края на 70-те години бяха спрени пътническите полети, а след това и товарните, се казва в публикацията.




Френският специализиран сайт air-cosmos.com отбелязва, че след спирането му от линиите на "Аерофлот" през 1983 година НАСА продължава да използва съвместно с компанията "Туполев" една от машините чак до 1999 година в рамките на програма за съвместни разработки.


От своя страна един след друг "Боинг" (Boeing), "Норт Американ" (North American) и "Локхийд" (Lockheed) се отказват от свръхзвуковите си проекти. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (150)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Всяка втора статия е за Русия.
    Айде да се спрете ли малко?

  2. 2 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Това некадърно копие на "Конкорд",дето се пльосна на изложението в Бурже???

  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Създаден за да бъде първи и толкова :) Интересно ми е кой от кого е крал при проектирането?

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  4. 4 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 593 Весело

    До коментар [#2] от "Димитър Димитров":

    Хм, значи хем е първият , хем е копие! Казват , че по Коледа се случват чудеса , ама май в нечии кратуни май се случват непрекъснато...

    Dum Spiro, Spero
  5. 5 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Добре де, а какво е тествано?
    Аз не виждам, нито снимка нито някакво обяснение за теста?

    В Русия съм! В Русия съм!
  6. 6 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#1] от "tosho_toto":

    Не може. "Петминутката на омразата" си има строг график

    Dum Spiro, Spero
  7. 7 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 982 Весело

    Всяка втора статия е за Русия.Айде да се спрете ли малко?
    —цитат от коментар 1 на tosho_toto


    Що бе, имаше май някакъв печатен вестник "Русия днес". Тук сайта е нещо като негово електронно издание.
    Трябва под заглавието с името само да се сложи мото "На борба с руските елхи-шпиони!"
    Едно време така имаше в някои вестници "пролетарии от всички страни-обединявайте се"

    В Русия съм! В Русия съм!
  8. 8 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1978 Весело

    Живо плагиатство ха ха

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  9. 9 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1978 Весело

    Руски клонинги на западни технологии и оръжия:

    http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=40667

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  10. 10 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1276 Весело

    До коментар [#2] от "Димитър Димитров":Хм, значи хем е първият , хем е копие! Казват , че по Коледа се случват чудеса , ама май в нечии кратуни май се случват непрекъснато...
    —цитат от коментар 4 на gargamel


    Това, че е първи не дава гаранция, че идеята не е крадена. Съдейки от последващото му "развитие" се вижда, че се е бързало ... или не са откраднали някои важни подробности. За разлика от този самолет, ако и "втори" си летя успешно цели 30 години и само нелепия инцидент бе причина да бъде спрян... доказано най- безопасния самолет :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  11. 11 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Златно време за авиацията.
    Десетилетието на овладяване на космоса и смели проекти в авиацията.
    Само за 3 месеца първи полети правят:

    Ту-144 - 31 декември 1968
    Boeing 747 - 9 февруари 1969
    Concorde - 2 март 1969

  12. 12 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Неутрално

    Дневник отбелязва 50 от тестване на свръхзвуковия съветски самолет , който беше една голяма неудача на руската техника , а така и не отбеляза 50 години от първото в историята на човечеството облитане на Луната в околунна орбита извършено от американски астронавти с кораба Аполо 8.

  13. 13 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Заедно с Конкорд,са построени почти по едно едно и също време!Само че,единия работи 27г и е най сигурния пътнически самолет!Другия,отива на бунището!Това обаче,не пречи ,на великото руско джудже,да ръси глупости за ракети,движещи се с скорост 20 мах!

  14. 14 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1276 Весело

    До коментар [#1] от "tosho_toto":Не може. "Петминутката на омразата" си има строг график
    —цитат от коментар 6 на gargamel


    Вие като какъв се явявате тука ... като възмутен гражданин, твърд обожател на петилетните планове и на Стаханов ли? Не е нужно да е непременно човек русофоб, за да се диви на едновремешните съветски и що не сегашни руски изцепки в областта на нАуката и техниката :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#4] от "gargamel":

    Кой е казал, че е първи?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 502 Весело

    Руски клонинги на западни технологии и оръжия:http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=40667
    —цитат от коментар 9 на venci4


    Не е политически коректно да се признае, че всъщност F-35 е клонинг на съветския Як-141, нали?

  17. 17 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    На хората ни се лети по-бързо, ама физиката не дава.

  18. 18 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#15] от "Darth Plagueis":

    Буквално второто изречение от статията. Нали не си забравил да четеш?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  19. 19 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    Когато бях малък, през 70-те години на 20-ти век, в новините и в "Работническо дело" се съобшаваха само успехите на "братския" съветски народ във всяко едно дело. То не бяха хвалби, то не беше чудо, а доколко са били успехи, всички видяхме. Та и с тази новина така, върнаха ме в онези "затъмнени" години, когато всичко беше само розово...

  20. 20 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 502 Весело

    Заедно с Конкорд,са построени почти по едно едно и също време!Само че,единия работи 27г и е най сигурния пътнически самолет!
    —цитат от коментар 13 на Plamen Shopov

    По коя статистика е най-сигурния пътнически самолет?
    Защото аз мислех, че това е Boeing 777.
    Иначе и двата пътнически свръхзвукови самолети са изпреварили времето си.
    Ненапразно американските компании се отказаха от това да проектират свръхзвукови пътнически самолети.
    В крайна сметка петролната криза от началото на 70-те и успехът на широкофюзелажните самолети показа че те са били по-далновидни.

  21. 21 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Технически шпионаж е имало и в двете посоки. Понякога на Изток разработките са били по-добри от гледна точка на инженерни решения, но са куцали материалите и изпълнението.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144

    Що се отнася до руските самолети, всички са били с двойно предназначение и са имали достатъчно подсигуровки, за да могат да служат и при военни действия. А големи самолетни катастрофи е имало и от двете страни на Желязната завеса.

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  22. 22 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3405 Любопитно

    До коментар [#1] от "tosho_toto":

    Дали Прокопи не е намерил нова хранилка при пасоля?

  23. 23 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Русия е дала много на света в самолетостроенето и това не трябва да се отрича ни най малко в България. Америка го признава и знае добре това.
    Конкорд беше чиста кражба на Ту 144 в която участваха пак руски инженери.
    Русия се усети на време и го спря докато Франция и Англия продължиха докато един ден им струва доста а Америка се вслуша в съветите (пак на руски авиоинженери) и не посмя да хвърля пари.

  24. 24 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 502 Весело

    Когато бях малък, през 70-те години на 20-ти век, в новините и в "Работническо дело" се съобшаваха само успехите на "братския" съветски народ във всяко едно дело. То не бяха хвалби, то не беше чудо, а доколко са били успехи, всички видяхме. Та и с тази новина така, върнаха ме в онези "затъмнени" години, когато всичко беше само розово...
    —цитат от коментар 19 на Г.Е.М.


    То и сега не е много по-различно.
    Само че "Работническо дело" е заменено от сайтове финансирани от разни чужди фондации и сега се съобщава само за неуспехите на Русия и успехите на "братските" западни народи.

  25. 25 Профил на zbs44514268
    zbs44514268
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Който разбира знае че не е копие на Конкурс, а точно обратното. Тя и хронологията го показва. По-скоро французите се поучиха и от недостатъците на Ту 144.

  26. 26 Профил на zbs44514268
    zbs44514268
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Конкорд имам предвид.

  27. 27 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4203 Весело

    До коментар [#1] от "tosho_toto":

    количествено натрупване , качествен скок, обучение през комунизма .... поне на петимата от РМС да сменят репертоара , че 7-8 години една плоча въртят

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  28. 28 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    До коментар [#1] от "tosho_toto":

    Не се възмущавай! Това е за СССР , който е много по-голям от русия. А и русия нама , има РФ

    SHADOWS of SOFIA
  29. 29 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    До коментар [#20] от "Panda":

    Ами Конкорд за 27 години е превозил 2.5 милиона пътници.....а безяналоговият изтърсак Ту-144 едва 3500 челавека.....

    До истината се достига с познание!
  30. 30 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1052 Любопитно

    До коментар [#2] от "Димитър Димитров":Хм, значи хем е първият , хем е копие! Казват , че по Коледа се случват чудеса , ама май в нечии кратуни май се случват непрекъснато...
    —цитат от коментар 4 на gargamel


    Копират го и бързат да го пуснат първи,сигурно за това е тотално фиаско.В твоята кратуна май боярещникът е повечко,а?

  31. 31 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#1] от "tosho_toto":

    Всяка втора статия е за Русия.Айде да се спрете ли малко?
    —цитат от коментар 1 на tosho_toto


    До коментар [#6] от "gargamel":

    Разбирам раздразневието ви, мурзилки. Московията се направи за посмешище на света. Ама на нас ни е гот. Щот тоз път сме от другата страна .
    А на вас, къв ти е зорът? Като видите статия за Московията, просто не я четете. Пропуска те я. Правете като мене, на мен, например, през ум не ми минава дори да влеза в страницата на Дума. Или на Атака. Камо ли пък да прочета нещо от техния талаш.




    Аз не зареждам в Лукойл.
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  33. 33 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#1] от "tosho_toto":

    Така се генерират посещения и се представя сметката на грантодателя в края на месеца. Опс, днес е края на месеца...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  34. 34 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    Уикипедия: Конструктивната схема на Ту-144, макар сходна на тази на Конкорд, съдържа важна разлика -- двигателите са по-близо до надлъжната ос на самолета. Разположението им се променя с вариантите, като цялото време стремежът е да се разположат възможно по-далеч от надлъжната ос на самолета. На първия проект от 1965 г. четирите двигателя са в обща мотогондола под тялото на самолета. Двигателите на първия летящ образец от 1968 г. са леко изместени встрани от надлъжната ос и монтирани в сдвоени гондоли. В разработения вариант от 1973 г. двигателите са в сдвоени гондоли, разположени под корена на крилото. До голяма степен разположението им е продиктувано от нуждата скоростта на въздуха, попадащ в двигателите при инак свръхзвукова скорост на самолета, да бъде дозвукова. Най-лесният начин за снижаване скоростта на постъпващия въздух е посредством дълъг заборен тракт (тунел). Това изискване е в разрез с конструктивните изисквания за ниска маса и за масово облекчаване на крилото посредством разполагане двигателите възможно по-далеч от надлъжната ос на самолета. С отдалечаване двигателните гондоли от надлъжната ос на самолета дължината и масата на заборния тракт спадат, а облекчаването на крилото нараства; но и последният вариант на Ту-144 има заборни трактове със значителна дължина.

    В силовата си установка Конкорд ползва сложна уредба от подвижни устройства, разположени при въздуозаборника и по входящия тракт, захранващ двигателите с въздух. Уредбата надеждно доставя въздух на двигателите с дозвукова скорост, независимо от свръхзвуковата скорост на самолета. Което е в повече, тя работи през целия диапазон скорости и височини -- от нулева до пределна -- и така снижава горивния разход и удължава обсега. Уредбата почива върху аналогова електроника. Сходна на тази уредба е разработена и предлагана от британското дружество Лукас. За Ту-144 подобна уредба така и не е разработена, поради което основна слабост на самолета е високият горивен разход и оттам малкият му обсег.

    Придобиването на уредбата на Лукас от СССР е предмет на усилени преговори. През 1978 г. СССР сключва договор за покупката ѝ, но британските и френски власти забраняват износа, поради приложимостта на уредбата и за военни самолети като средния бомбардировач Туполев „Бекфайър“ и далечния бомбардировач Туполев Ту-160.

    Сред другите различия между Ту-144 и Кокорд е това, че горивото на Конкорд се ползва и за оглаждане на планьора (корпуса на самолета) от кинетичното загряване, причинено от триенето на обтичащия го въздух. В Ту-144 същата функция изпълняват климатични устройства, увеличавайки масата и вътрешния шум.

    Алексей Туполев продължава да усъвършенства с доработки Ту-144 до началото на 1980-те години. Така, делтовидното крило постепенно придобива двойно оживална форма със сложна конична изпъкналост. Серийният вариант придобива и две прибираеми, силно механизирани предни крила тип „патица“, които снижават скоростта и увеличават подема на заход.

    Прилагането на нов тип управляващи повърхности -- елевони (елерон-елеватори) по изходящия ръб на делта-крилото опосредствява управлението на такива самолети по крен и тангаж. Но тъй като елевоните действат едновременно, за разлика от класическите елерони (крен и оттам – посока) и елеватори (тангаж или наклон), са нужни продължителни доработки за осъществяване на надеждно управление без значителни промени в ъгъла на атака. Крилата „патица“ улесняват това, същевременно снижавайки заходната скорост до 315 – 333 km/h (която обаче остава значително над тази на Конкорд). Проучване на NASA относно заходната скорост на Ту–144ЛЛ отчита минимална стойност 315 – 335 km/h. При редовни полети, FAA отчита заходна скорост на Ту-144С като 329 km/h, докато тази на Конкорд е докладвана като 300 km/h от производителите на сертификационните органи. Ред дебати са проведени относно устойчивостта на Ту-144С на заход. Когато НАСА възлага на Туполев през 1990 г. да превърне един Ту-144А в Ту-144ЛЛ („Летающая лаборатория“), конструкторското бюро заявява, че „Крайната скорост при заход на Ту-144ЛЛ... е от порядъка на 360 km/h в зависимост от масата на горивото". Брайън Кълвърт, технически мениджър полети на Конкорд и първи негов командир при първите му експлоатационни полети твърди, че крайната заходна скорост при типово кацане на Конкорд е 287 – 296 km/h. По-ниската скорост на кацане в сравнение с Ту-144 се дължи на това, че Конкорд има по-прецизно разработен крилен профил, осигуряващ повече подем при ниски скорости без влияние на свръхзвуковите характеристики.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  35. 35 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#16] от "Panda":

    Моите съболезнования.
    Разбирам, че състоянието ти е тежко, но ти не унивай. Нали знаеш, около Коледа стават и чудеса. Може пък и да се намери лек и за теб.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  36. 36 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1304 Весело

    божеее, боже... да земеш да си прибереш вересиите, че срамота тъй да се подиграваме с тея чесни, умни и добри хорица...
    (туй руфнягите га са налочат с буяришник)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  37. 37 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2884 Неутрално

    Не беше ли това самоварът, дето за малко да взриви Париж?

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#25] от "zbs44514268":

    Хахахахаххахба

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Създаден за да бъде първи и толкова :) Интересно ми е кой от кого е крал при проектирането?
    —цитат от коментар 3 на ь



    От дистанцията на времето е ясно кой :)

    Ето едно "Жигули"...

    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Фиат_1249

  40. 40 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Ако не бяха бързали да са първи, можеха да разработят добра машина,
    но комунистическата пропаганда не се интересува от безопасността !!!

  41. 41 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1276 Весело

    [quote#24:"Panda"][/quote]

    Само неуспехите ли ...хайде холан ... то не бяха Булави, хиперзвукови Витязи, Армати и всякакви безаналогови пушкала... веселбата е пълна :)
    Нямам нищо против, но да възхвалят Русия хора, които в бита си отдавна са изхвърлили от употреба всичко руско ми се струва достойно за съжаление :) СССР изпревари за един кратък период от време Запада само в една единствена техническа област - ракетостроенето ... и до там.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  42. 42 Профил на iwann1
    iwann1
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#1] от "tosho_toto":
    —цитат от коментар 31 на simval


    И аз съм така.

  43. 43 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3091 Неутрално

    В първия ден на 2018 г. Путин отиде в Първи канал на Руската телевизия. Поздрави програмата "Време" с половинвековния юбилей. "Тя", каза Путин сърдечно, като заговори за програмата "Время", "до известна степен беше и остава стандарт за надеждност."
    Телевизионният водещ Клейменов помоли Путин да си припомни тогавашна новина, от която е бил особено трогнат. "Да, ако преценим, че е било преди 50 години, 1968". Путин започна да си спомня носталгично, "за тези ярки събития...това е появата на свръхзвуковия самолет ТУ-144 в нашето небе."
    Фактът, че паметта на Путин, формирана от "стандарта на надеждност", т.е. програмата "Время", е изтрила Пражката пролет, смачкана от съветските танкове точно през 1968 г., е разбираема. Още оттогава съветските медии говореха за това събитие по тъп и неясен начин, но от казаното съветските хора, които бяха свикнали да разбират неясните намеци, разбраха, че чехите нападат заедно с НАТО, и съветското ръководство, за да попречи на НАТО да влезе в Москва, закара съветските танкове до Прага.
    Събитието, което „приковава” младия Путин и остава в паметта му след половин век, в много отношения е наистина символично за СССР и за днешната Русия. Свръхзвуковият пътнически самолет TU-144 е същият символ на Русия като царския топ, която не стреля, и царската камбана, която не звъни. След като "символът на надеждността" обяви създаването на това чудо, Владимир е бил убеден, че ще лети за дълго време. 5 години по-късно, през 1973-та, TU-144 най-накрая беше показан на света на авиошоуто в "Le Bourget". В крайна сметка - катастрофа.
    Новогодишното откровение на Путин преди една година демонстрира ценностите, които държавният глава най-много цени в миналото на страната и който той би искал да прехвърли към настоящето. А именно, програмата "Време" - символ на стагнация и тъжни лъжи, и ТУ-144 - символ на безсмислено и пагубно шоу.

  44. 44 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#39:"popovski31"][/quote]

    Жигули не е крадено ... придобито си е от Фиат, а града и завода са кръстени на Толиати - виден италиански комунист :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  45. 45 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#2] от "Димитър Димитров":Хм, значи хем е първият , хем е копие! Казват , че по Коледа се случват чудеса , ама май в нечии кратуни май се случват непрекъснато...
    —цитат от коментар 4 на gargamel


    Да го обясня този "феномен". Руснаците открадват голямо количество документация, от Конкорд по време на проектирането и разработката му. Проблема е, че са откраднали документацията, много преди самолета да е готов, а също така руски агент е заловен с част от документацията, с което успяват да затворят дупката в сигурността, която е имала Конкорд. Руснаците хвърлят всичките средства, които са били необходими за производството на самолета. Все-пак Конкорд е частна фирма с ограничени ресурси, до като СССР има почти неограничени, ако ги съсредоточат в едно начинание. Та руснаците успяват да произведат в кратки срокове уголемено копие на Конкорд, но както казах, плановете по които е бил направен, включват хем все-още незавършено проектиране, хем руска изработка. Сделано с една дума. В резултат на това, самолета, който откарват на изложението в Бурже пада и руснаците стават за смях. Първият си полет Ту-144 извършва само 2 месеца, преди Конкорд от когото е краден, но въвеждането му в "експлоатация" става цели 2 години след Конкорд. Още при първият си полет с пътници Ту-144 трагедията се размива на косъм. Самолета е толкова калпав, че стойността на горивото което лапа не е в границите на поносимата цена на билетите, а проблемите с него са безброй. С Ту-144 са направени всичко на всичко 55 полета с пътници. Конкорд лети няколко десетилетия.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  46. 46 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 51 Весело

    До коментар [#4] от "gargamel":

    В главите на тия е пълно само с чудеса. Ако знаеш от кога се питам кво им правят на горките , че така .... Почвам да вярвам че манджурския кандидат не е само легенда, даже е влязло в масова производство.

    Путин - мы верим в тебя !
  47. 47 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 142 Неутрално

    На шега го наричат "Конкордски" това недоразумение. Свръхзвуков Москвич.

  48. 48 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3786 Любопитно

    Съветски таралясник, сглобен набързо (от руснаци!) според откраднатите скици на ,,Конкорд”! Резултата е красноречив!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5180 Неутрално

    Това некадърно копие на "Конкорд",дето се пльосна на изложението в Бурже???
    —цитат от коментар 2 на Димитър Димитров


    Не е! Ту-144 - "След първия изпитателен полет на 31 декември 1968 година."

    Concorde - "The Aérospatiale/BAC Concorde (/ˈkɒnkɔːrd/) is a British-French turbojet-powered supersonic passenger airliner that was operated from 1976 until 2003."

    https://en.wikipedia.org/wiki/Concorde

  50. 50 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3786 Весело

    До коментар [#47] от "lpi31580057":

    Supersonic Lada 😃

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  51. 51 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5180 Неутрално

    [quote#10:"ь"][/quote]

    Конкорд не бе спрян само заради наистина нелепата катастрофа в Париж! Прекалино скъпи бяха полетите на Конкорд! Но пък вероятно е било кеф да кацнеш в Ню Йорк преди да си излетял от Лондон!

  52. 52 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Ако някой иска да види и двата самолета на едно место, да посети техническият музей в Синсхайм ФРГ. На ок. 40км от него е техническият музей в Шпайер, където може да се види Буран.
    https://www.klassiker-der-luftfahrt.de/luftfahrtmuseum/mach-2-mekka-auto-und-technik-museum-sinsheim/705652

  53. 53 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 896 Неутрално

    [quote#10:"ь"]
    —цитат от коментар 51 на vassilun
    Конкорд не бе спрян само заради наистина нелепата катастрофа в Париж! Прекалино скъпи бяха полетите на Конкорд! Но пък вероятно е било кеф да кацнеш в Ню Йорк преди да си излетял от Лондон![/quote]

    10 000 долара средна цена на билетите. И само първа класа места, естествено. Той е разработван преди петролната криза от 1973та, плановете са били за много повече самолети, но са зарязани защото няма как да излезнат на сметка освен при суперевтнино гориво.

  54. 54 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 479 Неутрално
  55. 55 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2743 Неутрално

    В резултат от кражбата на документацията на Конкорд, руснаците получават подхвърлен вариант с умишлено въведени грешки. От там са и многото проблеми с Ту-144. На пистата на завода във Воронеж стоеше един Ту-144 до деветдесетте години.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  56. 56 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#23] от "the only easy day was yesterday":
    "Русия е дала много на света в самолетостроенето "

    Русия е дала много и то във всички области. Но Русия е дала своето чрез руснаците ИЗБЯГАЛИ от русия и работейки като свободни граждани в демократичните държави.

    подпис
  57. 58 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#24] от "Panda":

    Ми чети си родните сайтове,там пише само и единствено за Могучая и за гадните америкоси и фашисти!

  58. 59 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    До коментар [#22] от "Lemmy":

    "Дали Прокопи не е намерил нова хранилка при пасоля?"

    Не, банерът още си стои на мястото ;)

    Бог да благослови Америка за България!
  59. 60 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#53] от "bobyb": Точно така. Катастрофата е повода, осн. причина е, че Конкорд е пълно финансово фиаско. Сега да се надяваме сър Р. Брансън да не прекрати проекта Boom Supersonic.

  60. 61 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Преди 50 години СССР а не русия, точно казано, тестваха, открадната от тях технология. После го покараха малко и всичко приключи.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  61. 62 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Преди 50 години СССР а не русия, точно казано, тестваха, открадната от тях технология. После го покараха малко и всичко приключи.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  62. 63 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    В ссср само военните разработки струваха нещо. И определено не всички... За военни цели се заделяше 2/3 от бюджета. Там работеха и най-добрите специалисти. В затворени зони и градове. И ако нещо куцаше, това беше ръководството им. Толкова. Имаха копие и на совалката, наричаха я Буран. Но всечко това оттече в канала. За технологии като тези на запад има технологичен тил. И технологична дисциплина. Които ссср нямаше. Това си пролича навсякъде. В гражданското производство нещата бяха катастрофални. Въпреки някой пробиви - крадените технологии на колите (Волгата и Джипа) и оптиката на Карл Цайс Йена. Впечатляващ пример беше закупената технология с нойхау от Италия на колата на 1964-та година - Фиат 124. Жигули и Лада. Така и не направиха нищо по-добро ит оригинала. И докато Фиал 20 години по-късно цъфтеше с нови технологии, в ссср си стояха технологично в 1964-та. Разровете се, интересно е, в архивите и намерете уникалния Философски Речник издаден у нас в края на 60-те години. И намерете дефиницията на термина Кибернетика - империалистическа лъженаука, която ни натрапва това, че една машина може да мисли... И така просто изпуснаха да преживеят технологичната революция! При това, малко по-късно, ни натрапиха съветския модел - правте само копие на IBM, не кооперирайте с врага!! Въпреки настойчивото предложение на IBM, ЦИИТ просто да оптимизира новия IBM 370 във всичките му варианти. Просто защото нашето копие на модела им 360 беше нива по-добро от оригинала. Същото се случи и с технологията на дизеловите двигатели. Направихме копие доста по-добро от оригинала. Както и да е, проблема е, че и досега (вече не по политически причини, разбира се) Русия не може да надхвърли сянката си. Затова наистина се изисква тил...

  63. 64 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    Когато самолтът гостува на летище София баща ми ме заведе да се снимаме.
    Уникално усещане и уникален самолет с тъжна съдба.
    Виждам че някои имбецили еякулират по въпроса, но какво да се прави - хората държат цялото щастие и съпровождащият го кеф в ръката си...

    I Want To Believe
  64. 65 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4209 Неутрално

    Русия е без аналогова в кражби на техническа , военна и всякаква друга документация от Запада. Митрохин , който изнесе целия архив на КГБ разказва , как не било никакъв проблем от западните либерални демократични режими да се открадне технология. Проблем било при наличие на цялостната документация за производство на дадено изделие, да се направи организация за неговото производство в условията на СССР. При най-голямо бързане, минавали няколко години през което време , когато с триста зора започнат производството на изделието, то фирмата от която са били откраднати технологиите , започвала да произвежда нов усъвършенстван модел на същото изделие. Руската некадърност не можела да догони Запада дори при тотални кражби на техники и технологии.

  65. 66 Профил на Сотю Поплъжичков
    Сотю Поплъжичков
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#4] от "gargamel":

    Затуй ли забранявахте Коледа?

  66. 67 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1005 Весело

    Внедряването на самолета в редовна употреба бе съпроводено от трудности, включително самолетни катастрофи
    ----------------------

    Да, катастрофите със сигурност биха били голяма трудност :))))

  67. 68 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3277 Неутрално


    Преди 50 години Русия не е тествала нищо . Нека не забравяме, че тогава имаше СССР и РФ беше една от 15-те реСпублики .
    Моля, не ме питайте какво е станало със СССР - забравил съм .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  68. 69 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3277 Неутрално

    Всяка втора статия е за Русия.Айде да се спрете ли малко?
    —цитат от коментар 1 на tosho_toto



    Да, бе ...
    Къде са онези от Политбюро на ЦК на БКП да вкарат в релсите самозабравилите се от " Дневник " ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  69. 70 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3277 Неутрално

    До коментар [#1] от "tosho_toto":Не може. "Петминутката на омразата" си има строг график
    —цитат от коментар 6 на gargamel



    Кой те бие с прът по ушите, да киснеш във този форум бе комунлер ?
    Няма ли за теб " Блиц ", " Дума " и въобще форуми, където няма " петминутка на омразата " ? Защо насилваш крехката си психика ? Не можеш ли без тези 10-15 стотинки на постинг, а ?
    Е, тогава ЩЕ ТЪРПИШ !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  70. 71 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8960 Неутрално

    До коментар [#3] от "ь":

    Външно двата самолета са много подобни, въпреки че се различават по своята конструкция. Създателите на Конкорд обвиняват СССР в технически шпионаж, като за доказателство служат и намерени години по-късно технически планове и документация на самолета у руски шпиони. В отговор руските конструктори заявяват, че сходната им цел е довела до сходни резултати. Поради приликата му с Конкорд, западните медии наричат самолета "Конкордски".

  71. 72 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3277 Неутрално

    До коментар [#23] от "the only easy day was yesterday":


    " Коекорд си беше чиста кражба на ТУ-144, в разработката на който участваха пак руски инденери . "


    Съгласен,
    тези серсеми от ЦРУ са в основата на всички интелектуални кражби в края на миналия век и не само в строежа на нови самолети . Този техен " Кадилак ", всъщност е едно бледо копие на " Москвич -408 И " и не само ... !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  72. 73 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3277 Неутрално

    [quote#39:"popovski31"]
    —цитат от коментар 44 на ь
    Жигули не е крадено ... придобито си е от Фиат, а града и завода са кръстени на Толиати - виден италиански комунист :)[/quote]


    Виц от онова време :
    Какво е " ВАЗ 2101 " ? ( Жигули )
    Това е италиански " Фиат " изпратен на заточение в Сибир .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  73. 74 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Русия е без аналогова в кражби на техническа , военна и всякаква друга документация от Запада. Митрохин , който изнесе целия архив на КГБ разказва , как не било никакъв проблем от западните либерални демократични режими да се открадне технология. Проблем било при наличие на цялостната документация за производство на дадено изделие, да се направи организация за неговото производство в условията на СССР. При най-голямо бързане, минавали няколко години през което време , когато с триста зора започнат производството на изделието, то фирмата от която са били откраднати технологиите , започвала да произвежда нов усъвършенстван модел на същото изделие. Руската некадърност не можела да догони Запада дори при тотални кражби на техники и технологии.
    —цитат от коментар 65 на tacheaux


    +++ Абсолютна истина . Точно така беше . Спорна , весела и здрава през новата година !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  74. 75 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#19] от "Г.Е.М.":
    Как ще те връщат като и в Дневник сега е така! Само че за успехите на братския американски народ!

  75. 76 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4137 Неутрално

    До коментар [#23] от "the only easy day was yesterday":

    "Конкорд беше чиста кражба на Ту 144 в която участваха пак руски инженери...."

    Бях решил да не се намесвам в теми, където всичко е очевидно, дъвкано и се знае от десетилетия.

    Просто се чудя що за трол си, за да напишеш подобна глупост.

    Прочети пост #32, пък размисли, ако можеш. 😐

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  76. 77 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#70] от "niksan1":

    Защо се сърдиш прав е човека, но и от Дневник са прави. Пари дават само за отрицателни новини спрямо русия, ако случайно новината не е отрицателна ролята на форума е да я направи такава. Само не ми обяснявай, че така случайно разни бот-тролове се явяват в същата минута на публикуване на новината!

  77. 78 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    До коментар [#23] от "the only easy day was yesterday":"Конкорд беше чиста кражба на Ту 144 в която участваха пак руски инженери...."Бях решил да не се намесвам в теми, където всичко е очевидно, дъвкано и се знае от десетилетия.Просто се чудя що за трол си, за да напишеш подобна глупост.Прочети пост #32, пък размисли, ако можеш. 😐
    —цитат от коментар 76 на Norman Granz


    +++ Весела , спорна и здрава нова година Нормане !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  78. 79 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#76] от "Norman Granz":

    Уважаеми, най-вече ти трябва да си наясно, че технология не се копира, това не е лист хартия, който да снимаш на ксерокса. за да наравиш нещо, дори и една елементарна лопата ти трябват материали, които да можеш да произведеш и да обработиш по определен начин. Ако ставаше така, както вие го разбирате, досега китайците щяха да са наводнили пазара с мерцедеси.

  79. 80 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 646 Любопитно

    До коментар [#23] от "the only easy day was yesterday":"Конкорд беше чиста кражба на Ту 144 в която участваха пак руски инженери...."Бях решил да не се намесвам в теми, където всичко е очевидно, дъвкано и се знае от десетилетия.Просто се чудя що за трол си, за да напишеш подобна глупост.Прочети пост #32, пък размисли, ако можеш. 😐
    —цитат от коментар 76 на Norman Granz


    Като че ли някакви диваци са налазили форума. Кой от кого по-невеж. Не може да се отрече, че да напишеш, че някой е откраднал технология от ватенките се изисква голям талант.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  80. 81 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 301 Весело

    До коментар [#78] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":

    И да има пари за фондацията! Че, ако се задържи Тръмп втори мандат, пари може и да няма, няма да има и статии за русия, както нямаше преди години, и коментарите ще намалеят!

  81. 82 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4137 Неутрално

    До коментар [#80] от "Чоко и Боко":

    “Като че ли някакви диваци са налазили форума.”

    По празници е така... 😔

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  82. 83 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4137 Неутрално

    До коментар [#78] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":

    “+++ Весела , спорна и здрава нова година Нормане !”

    Благодаря, приятелю! И на теб и хората около теб. 🙂

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  83. 84 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3277 Неутрално

    До коментар [#70] от "niksan1":Защо се сърдиш прав е човека, но и от Дневник са прави. Пари дават само за отрицателни новини спрямо русия, ако случайно новината не е отрицателна ролята на форума е да я направи такава. Само не ми обяснявай, че така случайно разни бот-тролове се явяват в същата минута на публикуване на новината!
    —цитат от коментар 77 на tvi63



    Господин адвокат на другарите,
    прав съм и за това не ми е причтно да бъдат поучавани и дори критикувани журналистите от " Дневник " за това което публиковат и за начинът им на избиране на теми . Аз никога не чета материали от " Блиц ", " Дума " и другите боклуци и не се възмущавам на редакторската линия на тези " издания ", а в същото време някои другари, не излизат от форума на " Дневник " и даже се възмущават . В правото си съм да запитам, чии го дирят в този форум и кой ги бие с прът по ушите да коментират тук, след като темите не им допадат - меко казано ...
    Неминуемо достигам до заключение, че това са хибридни пчелички, които безсилно се опитват да променят линията на издателите и участващите с коментари, за което им се заплаща .
    В този форум НЯМА мазохисти, а има някои другари, които търпят за да изкарат малко трохички, с които да подсилят пенсийката си .
    Опровергай ме .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  84. 85 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#80] от "Чоко и Боко":

    Не помня при всяко излитане на Конкорд главния конструктор да прави инспекция и само тогава да се допуска машината да лети, при Ту-144 си е стандартната процедура. Няма такова друго животно, самолет толкова рисков, че без Туполев да го огледа преди полета да не може да има полет...

    Сравненията на Ту-144 с Конкорд са неуместни, и Конкорд си има проблеми ама Ту-144 друго освен проблеми няма.

  85. 86 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    До коментар [#79] от "tvi63":

    Ми никой не твърди че СССР навремето е копирал технологиите внедрени в Конкорд. Твърди се че са се опитали да копират Конкорд, но поради липсата именно не технологиите довели до създаването на Френско-Британския самолет, опитът се оказа меко казано със съмнителен резултат. Ако по онова време СССР имаше технологиите, ТУ-144 би се експлоатирал доста годинки.

    Иначе самият СССР е правил реверсирано инженерство.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  86. 87 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    Фактите са такива, че Конкорд беше съвместна разработка на британски и френски инженери. Първият изпитателен полет на Конкорд е на 2 март 1969 г.
    Първият презокеански полет на Конкорд беше на 26 септември 1973 г., а първият комерциален - на 21 януари 1976 от Лондон до Бахрейн за британците и Париж до Рио ДеЖанейро. Общо са работили 14 самолета. Скоростта им е до 2.04 мах (два пъти скоростта на звука). Полетите се прекратяват 2003 по финансови съображения - нерентабилност на полетите.
    За катастрофи - на 25 юли 2000 г. един Конкорд катастрофира при излитане от Париж за Ню Йорк. Загиват 100 души пътници и 9 екипаж, плюс 4 на земята - самолетът удря малък хотел ресторант.
    Горният текст е преразказ на данните от Британската Енциклопедия - виж https://www.britannica.com/technology/Concorde

  87. 88 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Конкорд беше успешен технологично самолет. Проектът беше финансово неизгоден. ТУ-турутката беше неуспешен във всяко отношение.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  88. 89 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 859 Весело

    Като музеен експонат е безспорно първия - изпреварил е с много Конкорд.

  89. 90 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#88] от "Николай Колев":

    Не е точно така, макар че в технологично отношение Конкорд е бил доста по-напред. Просто руснаците не са имали достъп до електроника, оттам решенията им са били на по-ниско ниво. Иначе Ту-144Д е зиползван като транспортен десетина години.
    За подробности виж https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144

  90. 91 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 814 Гневно

    Всеки ден пропаганда.Русия изпробва С-350.Русия изпробва С-250.Русия почва изпитанията на Армата.Аре стига да еба.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  91. 92 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Преди добре, а сега? Къде се намира РФ в класациите за комършъл самолети? Колко руски самолети са в употреба и в кои страни?
    Равносметката не е радостна след 50 години. Същото е и със цялостното състояние на руската държава в последните 300 и отгоре години. Тъпчене на място или плъзгане надолу.

  92. 93 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12073 Любопитно

    И нито дума за Конкорд?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  93. 94 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#76] от "Norman Granz":

    То в руската история почти всичко "постигнато" от руснаците е крадено.
    Може би само самогона, плетените кошници и матрьошките не са крадени. Все пак за последните две "изобретения" не съм много сигурен. Да не забравя, че и по-старата руска история е крадната, отчасти от България, отчасти от Византия, отчасти от Златната орда и т.нат.

  94. 95 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    Дневник, сложете името на автора на статията. Пасол Макаров ще го награди за прослава на съветската техника!
    А самия самолет има десетина граждански полета и толкоз. Конкорд има хиляди!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  95. 96 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    До коментар [#88] от "Николай Колев":Не е точно така, макар че в технологично отношение Конкорд е бил доста по-напред.
    —цитат от коментар 90 на daskal1

    Напротив, точно така е, защото не постига дори зададените проектни параметри в реални условия. А провалите при ТУ-турутката, освен по-ниските проектни параметри и електроника, включват непригоден двигател, който лети в свръхзуков диапазон на постоянен форсаж, лоша херметизация и мн.др. "На хартия" е малко по-лош, реално е провал.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  96. 97 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3035 Весело

    Преди 50 години Русия тества за пръв път свръхзвуков пътнически самолет
    ===================
    Значи има да чакаме още 50 години да го произведат...дано да устискам до тогава... ако искат докато чакаме да произведат и прахосмукачка...

  97. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3604 Весело

    Мдаа, най- общо казано, сесерстански боклук! Поредното потьомкинско село на Империята на злото. Но това, че загниваща Русия е бледо копие на загниващият СеСеСеСеР не означава, че този летящ Москвич е руско постижение. Преди 50 години държавата Русия не съществуваше!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 99 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1223 Весело

    и сега се съобщава само за неуспехите на Русия
    —цитат от коментар 24 на Panda


    Ами ... новини трябва да има !

    Като няма успехи, остава за неуспехите на майка ти рашка да се съобщава !

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  99. 100 Профил на artdaisy
    artdaisy
    Рейтинг: 251 Неутрално

    По време на промените (1989) попаднах случайно на разказ на бивш научен работник от БАН от института за космически разработки. Та този човек беше ходил в т.н. съветски предприятия и космодруми. Накратко: военен завод зад Урал: затворена територия, самия завод на 400!!! метра под земята в гранитен блок (и до него се стига с метро!!!), за да не засичат от спътници разлика в температурите по-голяма от 0,10 градуса; два космодрума с по 24 рампи за изстрелване на ракети (на Кейп Канаверал само 2 рампи – Конгресът не дава повече пари), втечнените водород и кислород за ракетите минават по две триконтурни тръби (по външните две текат втечнени азот и хелий), а производството им е на 35 (тридесет и пет) км, защото според закон от 1935 г две военни предприятия трябва да са разположени така, че от едното да не се вижда другото... (при американците инсталацията е на 800 метра от стартовата рампа);
    !987 г. ми зашиха във Военна болница изкуствена аотрна клапа – американска, направена с тогавашните космически материали: титан, керамика (перлит) облечен в карбон, тефлонова тъкан...; хирурзите бяха специализирали в Германия и при проф. Чирков.... Руснаците тогава бяха на върха на космонавтиката. В щатите създават нов материал за военните и му търсят приложение в граждански производства; в Русия такъв материал става държавна тайна.... В същото време „съветските“ философи казват – нивото на развитие на една държава зависи най-вече от развитието на общественото съзнание....
    Изводите оставям на вас....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK