"Китай, Китай, Китай" или накъде гледа новият ръководител на Пентагона

Президентът на САЩ Доналд Тръмп на среща на кабинета. Вляво от него е Дейвид Бърнард (изпълняващ длъжността вътрешен министър), а вдясно - изпълняващият длъжността министър на отбраната Патрик Шанахан.

© Associated Press

Президентът на САЩ Доналд Тръмп на среща на кабинета. Вляво от него е Дейвид Бърнард (изпълняващ длъжността вътрешен министър), а вдясно - изпълняващият длъжността министър на отбраната Патрик Шанахан.



Новият американски министър на отбраната Патрик Шанахан, който днес пое освободения от Джим Матис пост, постави Китай начело в приоритетите си, каза висш представител на министерството, цитиран от "Франс прес" и БТА.


На първото съвещание с висшите служители в Пентагона тази сутрин Шанахан "каза на екипа да съсредоточи усилията си върху изпълнението на стратегията за националната отбрана", разработена от неговия предшественик Матис, посочи източникът, пожелал анонимност. Въпросната стратегия определи Китай за стратегически конкурент миналата година (повече за нея четете тук).


"Помнете: Китай, Китай, Китай", добавил Шанахан, назначен за изпълняващ длъжността министър на отбраната, след като на 20 декември Матис подаде оставка заради дълбоки разногласия с президента Доналд Тръмп. С това новият шеф на Пентагона даде знак за лека промяна в ориентацията в сравнение с тази на Матис, който сочеше като главни неприятели на САЩ освен Китай и Русия.




"През 2019 г. водеща за нас ще остане стратегията за национална отбрана", заяви в "Туитър" Шанахан.


Поемайки новото си назначение, Шанахан възложи функциите на и.д. заместник-министър на отбраната на досегашния зам.-министър по финансовите въпроси Дейвид Норкуист.


Агенция "Ройтерс" отбелязва, че не е известно колко дълго ще остане Шанахан (бивш заместник на Матис) на поста - за Тръмп може да се окаже трудно бъдещата му номинация да бъде утвърдена в Сената, особено след начина, по който Матис напусна поста.


Повече за Шанахан, бивш вицепрезидент на "Боинг", четете тук.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1370 Весело

    Ах гада , разбра че Арматата е шпертплатова , а хиперзвуковите хвърчила са МТО балони.... и отсвири ватата като противник

  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2772 Весело

    Китай е бъдещия голям противник, а най-ценния съюзник срещу него......Русия !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3 Профил на оКоМаНапрай
    оКоМаНапрай
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Ако е свестен само въпрос на време е Тръмпака да го нарече тъп задник или нещо от сорта.

    Ама той кой светен ще се подложи на тоя малоумник?

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  4. 4 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Господарите на света - Федералнта Реервна СИстема , ще се опитат да ударят по Китай с военни средства.

  5. 5 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Ако е свестен само въпрос на време е Тръмпака да го нарече тъп задник или нещо от сорта.Ама той кой светен ще се подложи на тоя малоумник?
    —цитат от коментар 3 на О, ко ма напрай!


    Ти не бери грижа за Патрик Шанахан!
    Олигархията в САЩ е същата като тази в България и Франция. Те никога не губят.
    Само че във Франция „жълтите жилетки“ се усетиха и излязоха на улицата, а в България и САЩ наивниците „ръкопляскат“ на олигарсите.

    До коментар [#3] от "О, ко ма напрай!":

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    Интересно би било да бъде представена информация колко министри смени Тръмп до сега и колко време са работили преди да бъдат сменени.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    Съгладен съм по-скоро с Матис, че Китай и Русия са заплаха за САЩ. Китай е и заплаха за Русия! За нас заплаха е Русия и русоробите в България!

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    СъглаСен!

  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 846 Любопитно

    Ти не бери грижа за Патрик Шанахан!
    Олигархията в САЩ е същата като тази в България и Франция.
    —цитат от коментар 5 на ebf52574941


    И кои са олигарсите в САЩ? Определено, Патрик Шанахан не е такъв. Той е корпоративен чиновник, станал политик преди година и нещо.

    Ако мислите, че е собственик на Боинг - предполагам че вече няма дори от акциите, които е получавал докато е работел там. Боинг е публична компания, и всеки който иска може да си купи акции от нея, ако мисли че ще спечели. Дори не е най-печелившата публична компания.

  10. 10 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Ми той директно гледа Китай но Тръмп ще му покаже червен картон!

  11. 11 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 631 Весело

    До коментар [#2] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Късно е вече ! Стратегическият съюз Русия - Китай - Иран вече доказа, че притежава ресурсите, необходими за да бъдат изритани клоуните от държавите, чиито народи нямат намерение да подаряват природните си ресурси и полезни изкопаеми на Чичо Сам и останалите неоколониални разбоници и крадци от НАТО, Залива и т.н...

  12. 12 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":
    "За нас заплаха е Русия и русоробите в България!"

    Аз не съм толкова песимист. Русия не е заплаха за Европа. Заплаха са нашите политици с меки китки. Реално Русия е слаба военно. Путин само изнудва по същият начин както го правят ирансите чалми и Кимчо. Русия изнудва защото меките китки се поддават на изнудване.

    подпис
  13. 13 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Китай е бъдещия голям противник, а най-ценния съюзник срещу него......Русия !!!
    —цитат от коментар 2 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    За първото съм абсолютно съгласен. Второто може и да е минавало на Тръмп през ума. Но за Путин САЩ (и като продължение на това - НАТО и другите Западни институции) са главния противник, който трябва да се саботира и отслабва по всякакъв начин. За повечето руснаци - също (след 100 години анти-американска пропаганда в Русия с две кратки паузи).

    Единственото, което може да промени изборът на основен противник на Путин (и съюзник против него) би било директно нападение на Китай срещу Русия. Но Китай не би направил това. Те знаят, че времето е на тяхна страна срещу Русия и могат да се съсредоточат на борбата си за надмощие в Югоизточна Азия.

  14. 14 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3010 Весело

    До коментар [#11] от "dr_al_hussaini":
    "Стратегическият съюз Русия - Китай - Иран вече доказа, че притежава ресурсите"

    Стратегическият съюз Русия - Китай вече доказа, че руски военен спътник, след като го им спряха щатската електроника и го натовариха с китайска елетроника стана толкова тежък, че никоя руска ракета не можеше да го закара в космоса. Отказаха се от този спътник през 2014 г.

    подпис
  15. 15 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    С определянето на Китай като главен противник концентрирането на усилията срещу Китай, новият министър на отбраната демонстрира реализъм,който липсваше на ген. Матис. Русия е противник, но Русия нито има силите,нито претенциите да измести САЩ като световен хегемон. Русия изтърва своя шанш през Студената война. Докато Китай хем има силите,хем амбициите, хем си е направил планове докога трябва да измести САЩ като първа икономическа,военна и геополитическа сила. Това е в съответствие и с курса на Тръмп, възпиране на Китай по същия начин,по който САЩ възпряха СССР.

  16. 16 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    Трябва да знаете следното. Вследствие Студената война,започната от Тръмп срещу Китай, китайският растеж падна до около 1%. Растеж на БВП- 1%. Не гледайте официалните статистики,там лъжат. Ако кажат истината ще ги избесят. В момента в Китай се търси виновникът и главният въпрос е- кой е виновен,че изгубихме Америка? На таварищ Си яйце му се пече на задника.

  17. 17 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Матис - беше най-добрия (за мен) военен министър. Факт - със сигурност най-уважавания от починените му. И да го изгуби Тръмп, заради некакви 'политически' съображения...дето после се извърна така и така. Този господин има едни големи обувки да запълва.
    Китай добре, ама в край насметка не е толкова страшно и Китай да поеме повече отговорности. Далеч е от нас, доказано търпим и традиционен режим. Хората също консервативни, без месиански тежнения. Защо да не е втора суперсила. А дори и първа да е, не би било екзестенциален проблем.

  18. 18 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":...Заплаха са нашите политици с меки китки...
    —цитат от коментар 12 на Иван К


    Значи заради това в „Борисов-2“ се събраха с тези от ДСБ.
    И заради това „мъжките момичетата“ от БСП – Д. Златева и К.Нинова – не искат да са в едно правителство с политици с меки китки.

    До коментар [#12] от "Иван К":

  19. 19 Профил на Ну погоди
    Ну погоди
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Sled kato Putin im raskaza igrata v Syria, yankite razbraha, ce nyama da prokopsat sreshtu Russia. A i sled kato Germany im otryaza merazite za spiraneto na Severniya Potok 2, kravarite ononcatelno podviha opashka i zapocnaha da tyrsyat drug vrag.

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8526 Неутрално

    Така е, като се слагат мениджъри на такива постове. Ще мине време, докато разбере, кои са враговете.

  21. 21 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Sled kato Putin im raskaza igrata v Syria, yankite razbraha, ce nyama da prokopsat sreshtu Russia. A i sled kato Germany im otryaza merazite za spiraneto na Severniya Potok 2, kravarite ononcatelno podviha opashka i zapocnaha da tyrsyat drug vrag.
    —цитат от коментар 19 на Ну погоди


    И назначиха за военен министър вместо уважаваният боен генерал- този нещастник.
    Ще имаме втори епизод на шоуто "МакНамара"- и оня бе от "бизнеса" смърдящ.

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2770 Неутрално

    До коментар [#15] от "gozambo":

    Горе-долу е така. Умните виждат и другите полюси, не само своя...

  23. 23 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Америка и Китай са стратегически партньори и още как. Стокообменът им е 500 милиарда долара /половин трилион!/ Стокообменът на Америка с Русия е... 50 милиарда. 10 пъти по-малко.

  24. 24 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    "Китай е бъдещия голям противник, а най-ценния съюзник срещу него......Русия !!!"

    Мхъ, на руско-китайската граница има една руска дивизия.
    Когато НОАК влезе в Сибир даже няма да я забележи.

  25. 25 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 846 Разстроено

    До коментар [#7] от "vassilun":"За нас заплаха е Русия и русоробите в България!"Аз не съм толкова песимист. Русия не е заплаха за Европа. Заплаха са нашите политици с меки китки. Реално Русия е слаба военно. Путин само изнудва по същият начин както го правят ирансите чалми и Кимчо.
    —цитат от коментар 12 на Иван К


    Първо, Русия е реална военна заплаха за Европа. Тя нито може да се конкурира с Европа икономически нито знае как да го направи по друг начин освен с оръжия.

    Второ, на Русия не и трябва да воюва с Европа. Европа е най-големия купувач на това което Русия има за износ - газ и петрол. На Русия и е достатъчно да разделя единството на Европа - с "хибридни" средства. Тук подкуп, там подкуп (понякога - в натура) и после може да си налага интересите на всеки поотделно. България е особенно добър (или лош - в зависимост от гледната точка) пример за това. Тезата за "меките китки" която разпространявате - също.

  26. 26 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2770 Неутрално

    До коментар [#23] от "nik_77.":

    затова търговската война се отложи....
    отложи се и световната....

  27. 27 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#25] от "plamen_b":

    Има Европа и Европа. Някои имат паметници насъветската армия, други не.

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10286 Весело

    Кой в екипа на Тръмп (освен семейството) не е "изпълняващ длъжността"? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2231 Весело

    Докато събере екип на Ориндж ша му свърши мандата...

  30. 30 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    "Стратегията за национална отбрана,разработена от неговия предшественик Матис..."!

    Каква стратегия за национална отбрана има!? Има стратегия за национална сигурност,където се определят враговете,съперниците и съюзниците,но тя не се разработва от министъра на отбраната,а под ръководството на президента. Министерсвото на отбраната има планове.
    Чудят се как да създадат впечатление,че Тръмп няма никакъв дял в определянето на Китай като главен противник,нищо,че Тръмп бе оплют от същите медии когато прокара това с новата стратегия за национална сигурност. Кой е врагът нито от Матис е зависело,нито от новият ще зависи. Просто изпълняват заповедите на главнокомандващия, т.е. Тръмп.

  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#11] от "dr_al_hussaini":

    Ха-ха! "Стратегически съюз Русия-Китай-Иран"! Все утвърдени демокрации! 🤣

  32. 32 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Стратегическият съюз Русия - Китай - Иран вече доказа, че притежава ресурсите, необходими за да бъдат изритани клоуните от държавите
    —цитат от коментар 11 на dr_al_hussaini


    Разбирам, че пропагандата на Асад представа излизането на САЩ от Сирия като своя победа. Да добавим само малко доза реалност: фактът е, че 2.200 американски военни (с подкрепа от въздуха) и няколко десетки хиляди кюрдски и арабски бойци (голяма част от тях - жени) превзеха повечето територия на ИДИЛ (включително столицата им Рака, където те бяха решени да се сражават) и в момента контролират 1/3 от територията на Сирия. При това те по категоричен начин отразиха нападение на руски наемници биещи се на страната на правителствените войски, и сдържаха турската армия и проксита. Ако Тръмп не бе взел това решение, САЩ от военна гледна точка могат да останат в района колкото пожелаят.

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иван К":

    Кажете на Украйна, че Русия не е заплаха. Може и да Ви повярват!

  34. 34 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 846 Неутрално

    чиито народи нямат намерение да подаряват природните си ресурси и полезни изкопаеми на Чичо Сам и останалите неоколониални разбоници и крадци от НАТО, Залива и т.н...
    —цитат от коментар 11 на dr_al_hussaini


    Чичо Сам (или Макрон) дори да искат, не биха могли да вземат полезните изкопаеми от Източна Сирия. Олигарсите, които Путин ще изпрати да приберат задълженията на Асад са друго нещо. Те не работят за едната слава и победа над ИДИЛ...

  35. 35 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    Така е, като се слагат мениджъри на такива постове. Ще мине време, докато разбере, кои са враговете.
    —цитат от коментар 20 на Роси


    Амиииий! Всички янки знаят: Врагът е Русия + Китай! Ма ги е страх да го изговарят, скършва им се хатъра и им се разваля кефа. Съюзът между Китай и Русия може и да се разпадне причерно след 50-100 години, но към момента е железен. Плюс Иран, който по време на криза, има задача да спре петрола на едни войнствени но слаботелесни и слабохарактери субекти.

  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Любопитно

    До коментар [#35] от "Judjuk":

    На кого ще спре петрола Иран?

  37. 37 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Вляво от него е изпълняващ длъжността, а вдясно - изпълняващият длъжността

    яж бахур
  38. 38 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    "Съюзът между Китай и Русия може и да се разпадне причерно след 50-100 години, но към момента е железен. "

    Който е чел притчата на Езоп за жабата и скорпиона не може да се радва на такъв съюз.

  39. 39 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Вляво от него е изпълняващ длъжността, а вдясно - изпълняващият длъжността
    —цитат от коментар 37 на Моа Преател Тайпи


    А по средата е изпълняващия временно длъжността.

  40. 40 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 8 Весело

    Агент Тръмп ги разбира работите. Компетентно копеле, не може му се отрече. Смачка либерастката тоталитарна машина за има няма 2 години. Днес човек може да каже свободно неща за който до преди 2 години щяха жив да те изядът либерастите.... кариера, семейство, репутация. А сега се гърчат като червей на асфалта, на жегата :))))))

    С агент Тръмп и в ада отивам !

    Путин - мы верим в тебя !
  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2783 Неутрално

    До коментар [#6] от "vassilun":

    Няма как да стане.
    На сайтовете на съответните федерални служби има надпис, че временно са преустановили осъвремняването на информацията, защото няма средства:)

    Вярно се оказа гений Тръмп, виж как реши проблемите с критиките!
    Няма средства и всичко е тип топ...

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#37] от "Моа Преател Тайпи":

    А по средата е НЕизпълняващият длъжността! 🤣 Не е смешно, но ...

  43. 43 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    До коментар [#35] от "Judjuk":На кого ще спре петрола Иран?
    —цитат от коментар 36 на vassilun


    Ех, на кого, на кого? Аз ли трябва да го кажа? Иран знае какво да прави, няма мене да чака. Що, ти някакви съмнения ли имаш? Ма не се терзай, успокой душата си, това е само опция при световен конфликт. Не се ли сещаш, че даже и при локален кофликт в братска Украйна, първо ще спре газа, след това и всичко останало. Ще сме благодарни поне ако останем живи. Хайде със здраве.

  44. 44 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Много сте смешни значи . Някакви микроскопични създанийца - амеби и чехълчета,се джавкат, коя порода динозаври са по силни, надавяйки се и благосклонни, някак си да бъдат. Вярно е ,че руският динозавър е най-смотан и трябва да се стои далече от него. Но и останалите ще ви шитнат за жълти стинки, ако се закучи работата.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  45. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#43] от "Judjuk":

    Зададох елементарен въпрос. А получих хули!

  46. 46 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    "Който е чел притчата на Езоп за жабата и скорпиона не може да се радва на такъв съюз."
    До коментар [#38] от "palav_nik":

    То явно че ти не се радваш. И как да се радваш, не ти е такава задачата. Ще ти се да няма съюз, даже обратното да е. Но едва ли си глупав и не виждаш голата истина. Този съюз е стратегически и няма алтернатива. Без него и двете страни трябва да вдигнат бялото знаме. Или да стана курбан последователно и поотделно на световния касапин. Съгласи се, че тази схема най-малкото гарантира баланс на силите и поне още известно време мир и спокойствие. Що пък това да не те устройва? Я помисли!

  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    До коментар [#43] от "Judjuk":Зададох елементарен въпрос. А получих хули!
    —цитат от коментар 45 на vassilun


    Какви хули!? Даже здраве ти пожелах. Щях да ти се извиня, но не виждам причина. Ако мнението ми не ти харесва, туй е отделен въпрос. То си е само мое.

  48. 48 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1611 Любопитно

    Ако е свестен само въпрос на време е Тръмпака да го нарече тъп задник или нещо от сорта.Ама той кой светен ще се подложи на тоя малоумник?
    —цитат от коментар 3 на О, ко ма напрай!


    ако погледнеш историята Рейган смени 6 пълни кабинети докато беше на власт така че нищо ново

  49. 49 Профил на ygw17593282
    ygw17593282
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#7] от "vassilun":

    така де ,ама нещо не е съвсем баш така

  50. 50 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Китай е бъдещия голям противник, а най-ценния съюзник срещу него......Русия !!!
    —цитат от коментар 2 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Ми така е , доста от американците разсъждават точно така.

    Марс е изконна Американска територия!
  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3819 Неутрално

    До коментар [#2] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Китай е бъдещия голям противник,
    ======
    Китай плаши САЩ с над четирикратното си население.....
    И по конкретно с по ниските заплати на това население.
    На един американец му се дават многократно повече пари за определено количество работа отколкото на един китаец, за същото количество.

    Bukalemun
  52. 52 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3819 Весело

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Съгладен съм по-скоро с Матис
    ======
    Пак ли на куц кон залагаш?

    Bukalemun
  53. 53 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    Днес Тръмп удари една брадва на Матис. Заяви,че не е доволен от него,че той е дал повече пари на ведомството,отколкото Матис е мечтал и накрая войната в Афганистан се води по абсолютно некадърен и прахоснически начин. Тръмп заяви,че след Обама /който навремето е уволнил Матис/ и той един вид го е уволнил.

  54. 54 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    Тръмп днес споделя,че генералите не знаят какво правят. В голям район,казва, се бият талибаните с ИСИС. И едните,казва,ни са врагове и другите. Вместо генералите да ги оставят да се бият,те изпращат американски войски между тях. Каква е целта,не е ясно.
    Може би миналата година писах по някакъв повод,че колкото и участника да има в една война,те винаги се структурират в два противникови лагера. Сега разбрах,че американските генерали участват във война с три противникови лагера. Две световни изкарахме,такова нещо нямаше.

  55. 55 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    За прахосничеството. Говорах,казва Тръмп, с лидери на богати държави в Близкия изток и ги питах, какво ще стане,ако се изтеглим от Афганистан? Те казаха, че ракикалният ислям ще ги превземе. Тогава,казва Тръмп,ние ви правим на вас услуга? Така е, отговарят. И Тръмп ги пита-а защо тогава ни таксувате за преминаване през вашите страни и въздушно пространство? Защото никой досега не е поискал да не ви таксуваме, отговарят. Добре,ето,аз искам, казва Тръмп и те отговарят-ОК, няма повече. Не им пука на генералите.

  56. 56 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Москва вече не е заплаха, ребятата са Личен Състав на Белия Дом. Ако искате работа, пращайте резюметата до Кремъл.

  57. 57 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3761 Разстроено

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Еднополюсен вместе.
    Не. Двуполюсен. Честно.

    Не... Трети разряд?

    До коментар [#2] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Китай е бъдещия голям противник,
    а най-ценния съюзник срещу него......Русия !!!

  58. 58 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Сега вече е трудно! Иначе Тръмп е много последователен ....противник на САЩ е Китай, но....... ЛИБЕРАЛИСТИТИТЕ го правиха пиян през тези две години - Русия, та Русия. Сега вече връзката Русия Китай е изградена здраво ......и май ТАЙВАН САМ ЩЕ ИСКА ОБЕДИНЕНИЕ.От Китай технологии и пари от Русия военни технологии ..Как ще се позиционира ЕВРОПА е важно ,защото от това зависи всичко. Сега мога 100% да кажа че ще има северен поток 2 . На Германия се пада честта да бъде главен НАДЗОРНИК над европейските земи !

  59. 59 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    ...Стратегическият съюз Русия - Китай - Иран...
    —цитат от коментар 11 на dr_al_hussaini


    Няма такъв съюз и няма да има. Китай не си е мръднал пръста в полза на Русия, както и Русия за Китай. Близостта между горните три държави се дължи основно на техните противоречия със Съединените щати, а това не е здрава основа за дълготраен съюз.

    Eddie lives... somewhere in time!
  60. 60 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3194 Весело

    До коментар [#53] от "gozambo":

    Тръмп е комплексар. След публичното унижение на което го подложи Матис, сега си измисля със задна дата, че той го уволнил.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  61. 61 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    "Който е чел притчата на Езоп за жабата и скорпиона не може да се радва на такъв съюз."До коментар [#38] от "palav_nik":То явно че ти не се радваш. И как да се радваш, не ти е такава задачата. Ще ти се да няма съюз, даже обратното да е. Но едва ли си глупав и не виждаш голата истина. Този съюз е стратегически и няма алтернатива. Без него и двете страни трябва да вдигнат бялото знаме. Или да стана курбан последователно и поотделно на световния касапин. Съгласи се, че тази схема най-малкото гарантира баланс на силите и поне още известно време мир и спокойствие. Що пък това да не те устройва? Я помисли!
    —цитат от коментар 46 на Judjuk


    Викаш чудесен съюз - нещо като братският съюз между нацистка Германия и СССР. И тогава така са разправяли, че са братя и ще победят световния имоериализъм. Германските Панцер дивизии са тренирали на полигони в СССР защото им е било забранен да го правят в Германия. Въобще било е любов и братство между Фашистите и Комунистите - истински естествен съюз защото поотделно не са били достатъчно силни. И поне за известно време са гарантирали баланса, мира и спокойствието на такива като тебе. После вече не е било така. 50-100 години викаш ще продължи този съюз - че то нищо работа бе! Предишния щеше да продължи много повече между хилядолетния Райх и Нерушимият Съюз. Странно нещо е историята, нали? Сега бибшия съюзник на Фашистите и Хитлеристите изтри историята и направи участието си в победата срещу Фашизма едва ли не собствена заслуга. Всички документи бяха изгорени, историците убити, образователната програма сменена, снимките редактирани ..... все едно не е имало такъв братски съюз между естествените съюзници Фашистите и Комунистите.
    По-простичките старшини, които се чустват обидени от демокрацията сега вярват в новия естествен съюз Русия - Китай. Аз съм чел повечко и не само български учебници написани от Съветски другари и знам по-добре как започват и как свършват тази съюзи.

    California Über Alles
  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4224 Любопитно

    Тръмпи синофоба си подбра добра партия за него като министър на отбраната! Враговете на САЩ по света, особено тези в Близкия изток и Централна Азия могат да бъдат доволни.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    "Няма такъв съюз и няма да има. Китай не си е мръднал пръста в полза на Русия, както и Русия за Китай. Близостта между горните три държави се дължи основно на техните противоречия със Съединените щати, а това не е здрава основа за дълготраен съюз."
    [quote#59:"tigervi"][/quote]

    Че каква друга по-здрава основа да има?

  64. 64 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    "Аз съм чел повечко и не само български учебници написани от Съветски другари и знам по-добре как започват и как свършват тази съюзи."
    До коментар [#61] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Не се назлъндисвай човече. Никой и нищо не може да обедини Китай, Русия и Иран по-добре от Янкето. Ти не мене, ти себе си не можеш да убедиш и там ти е проблема. Поработи над тая тема.

  65. 65 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    До коментар [#33] от "vassilun":
    "Кажете на Украйна, че Русия не е заплаха. "

    Украйна постави всичко на военни релси и Русия вече не е страшна.

    подпис




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK