Китай ще открие близо 7 хил. км жп линии тази година

Китай ще открие близо 7 хил. км жп линии тази година

© China Stringer Network, Reuters



Китай планира тази година да пусне в експлоатация над 6800 км железопътни линии, от които 3200 км ще бъдат високоскоростни жп магистрали, съобщи държавната корпорация China Railways, цитирана от ТАСС.


Особено внимание тази година ще бъде отделено на разширяване на железопътната мрежа в централните и западните райони на Китай, където се усеща недостиг на този вид транспорт. През 2018 г. в Китай бяха пуснати в експлоатация 4600 км нови жп пътища, а обемът на инвестициите в строителството им достигна около 802.8 млрд. юана (близо 117 млрд. долара).


Китай има най-дългата в света мрежа от високоскоростни жп магистрали. По данни на China Railways към края на миналата година общата им дължина достигна около 29 000 километра. Общата дължина на жп линиите в Китай достигна 127 000 км през 2017 година.




До 2022 освен това ще бъде пуснат в движение високоскоростен влак с автоматизирана система за управление, който ще съедини Пекин с град Чжанцзякоу - едно от местата, където ще се проведат зимните олимпийски игри през 2022 година, информира в. "Чайна дейли".


По данни на изданието в периода юли-септември 2018 г. Китай успешно е завършил изпитанията на автоматизираната система за управление, която се инсталира във високоскоростните влакове. Пробно пътуване е било проведено в участъка, съединяващ китайската столица и град Шънян, столица на североизточната провинция Ляонин.


Чрез вградената система влакът автоматично тръгва, движи се между гарите, спазвайки разписанието, спира, отваря и затваря вратите на вагоните. Пускането на такива влакове значително ще увеличи ефективността на националната жп система и ще позволи да бъдат намалени закъсненията и авариите, отбелязва изданието. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    Китайската икономическа и културна експанзия е на път да прерасне във военна - за съжаление е само въпрос на време...да му мисли джуджето......

  2. 2 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2397 Весело

    А Боко ще си открие дупки в чорапите, кат бае Тошо на старини. Дали ще има кой да му ги изпере.

    мурзилка
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5280 Неутрално

    Великата Байкало-Амурска магистрала е като междуселска теснолинейка, в сравнение с китайските скоростни железници.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Сещам се и кой ще строи "живота нов". С онези "лагери за превъзпитание" могат направо да обръщат течението на реките по сталински и маовски.

  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3576 Неутрално

    По време на социализма руснаците цяло десетилетие се строяха БАМ /Байкало Амурската жп магистрала/ и така не можаха да я построят , въпреки че похарчиха за нея колосални средства, но проглушиха света с реклама за нея.
    Китайците тихо, без излишен шум си строят скоростните магистрали.
    Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.

  6. 6 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    "Китай има най-дългата в света мрежа от високоскоростни жп магистрали. По данни на China Railways към края на миналата година общата им дължина достигна около 29 000 километра. Общата дължина на жп линиите в Китай достигна 127 000 км през 2017 година."

    По отношение на ЖП транспорт Китай заема една от водещите позиции в света. Всеки който като мен е пътувал с високоскоростните им влакове и линии разбира за какво става на въпрос.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  7. 7 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2797 Весело

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Единственият шум засега се чува от Пентагона."Китай, Китай, Китай" нешепва ехото по коридорите...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Стига с тоя нещастен Сибир, вчера Си говори за обединение с остров Тайван, целия свят говори за китайските аспирации към Тайван, а вие продъжлавате да дъвчете за тоя Сибир...

    Поне за малко бъдете реалисти, а не щрауси с главата в земята.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5266 Любопитно

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Очаква се до едно десетилетие Китай да навакса и изпревари Расия и в ракетните и реактивни двигатели ,както и в ядрените реактори 4 то поколение!

    До истината се достига с познание!
  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Това по скоро се отнася за САЩ, а не за Китай... за разлика от янките, китайците като народ са много по миролюбиви. Докато САЩ през последните години се превърна в най-големият световен жандарм, със десетки войни по целия свят.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Сравнено с нас по население, се равнява на 47 км в България, за цяла година, не е толкова много.

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Весело

    Както всичко друго и тук в основата е кражба на интелектуална собственост, в случая Сименс :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2081 Любопитно

    До коментар [#11] от "Тsonkooo":

    И що сравняваш населението, а не територията?

  14. 14 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    По време на социализма руснаците цяло десетилетие се строяха БАМ /Байкало Амурската жп магистрала/ и така не можаха да я построят , въпреки че похарчиха за нея колосални средства, но проглушиха света с реклама за нея.Китайците тихо, без излишен шум си строят скоростните магистрали.Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.
    —цитат от коментар 5 на tacheaux


    Има дребни разлики в терена. Явно ти можеш по-добре да строиш върху яма от кал, която зимата замръзва, а лятото се разтопява до някаква дълбочина...

    мурзилка
  15. 15 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 830 Любопитно

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    И аз винаги с недоумение слушам и чета когато хората правят паралели между китайци и руснаци, сякаш са хора от един сой... ;)

    Китайците са много трудолюбив и любознателен народ, докато руснаците са изключителни мързеливци с огромни претенции! Едва ли има по-калпав народ от руснаците - да живееш а 1/8 от сушата на планетата ни върху безброй природни суровини и богатства и в крайна сметка да генерираш единствено бомби, заклинания и заплахи към останалите!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  16. 16 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 830 Любопитно

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    И аз винаги с недоумение слушам и чета когато хората правят паралели между китайци и руснаци, сякаш са хора от един сой... ;)

    Китайците са много трудолюбив и любознателен народ, докато руснаците са изключителни мързеливци с огромни претенции! Едва ли има по-калпав народ от руснаците - да живееш а 1/8 от сушата на планетата ни върху безброй природни суровини и богатства и в крайна сметка да генерираш единствено бомби, заклинания и заплахи към останалите!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  17. 17 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 830 Весело

    До коментар [#14] от "Маршалов":

    Има разлики да - в релефа на мозъците на китаеца и руснака! 😂😂

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  18. 18 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2075 Любопитно

    Китайската икономическа и културна експанзия е на път да прерасне във военна - за съжаление е само въпрос на време...да му мисли джуджето......
    —цитат от коментар 1 на selqnin

    Посочи ми кога в историята Китай е извършвал военна експанзия!

  19. 19 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2081 Любопитно

    Не знам защо, вместо електокарчетата, където трудно ще стане пробив, не се строят високоскоростни жп линии и в Европа? Вярно, влакът не е кола, ама ако пътува десет пъти по-бързо, ще го избера него. И колата може да ми качат, а ако се зарежда по пътя, може и електрокарчетата да станат реална алтернатива.

  20. 20 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#13] от "usero":
    Защото парите за инвестицията са от населението и ще осигурява движението на населението. Затова и в Сибир има проблем с пътищата, защото населението е малко за такава огромна територия.

  21. 21 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2075 Весело

    Великата Байкало-Амурска магистрала е като междуселска теснолинейка, в сравнение с китайските скоростни железници.
    —цитат от коментар 3 на Незнайко в Слънчевия град

    Всъщност ако гледаме стандарта на междурелсието, то китайската жп система е от теснолинейки.

    Байкало-Амурска магистрала
    —цитат от коментар 3 на Незнайко в Слънчевия град

    БАМ /Байкало Амурската жп магистрала/ .
    —цитат от коментар 5 на tacheaux

    ...Расия...!
    —цитат от коментар 9 на Willy Messerschmitt

    Като програмирани сте.


  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    ....Стига с тоя нещастен Сибир, вчера Си говори за обединение с остров Тайван, целия свят говори за китайските аспирации към Тайван, а вие продъжлавате да дъвчете за тоя Сибир... Поне за малко бъдете реалисти, а не щрауси с главата в земята.
    —цитат от коментар 8 на Иво


    някои вече казват "стига с това нещастно Черноморие, к'во ни пука че там бъка от целогодишно мотаещи се руски граждани, украсяващи апартхотелите с руски знамена - ние софиянци ходим на плаж в Гръцко". Други се шашват от надписите на турски в Кърджалийско, но службите не се вълнуват, тъй като това било българския етнически модел. И там вече има немалко турчеещи се местни мюсюлмани, които литературен турски изучават, но български не знаят, макар че корените им са местни.

  23. 23 Профил на D
    D
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Ние 50 км не можем да направим, а на китайците влаковете са им по-бързи от самолетите.

  24. 24 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 612 Весело

    Къде ще ги открие, да си вземем и ние малко като ги открият ако останат :)
    Браво на китайците.

  25. 25 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#12] от "penetrating":

    Китайците са вече на приключване с ерата на копиране. Вече си правят капиталовложения в собствен R&D. Да не забравяме, че и японците са били копирачи през 70-те на миналия век.

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4953 Неутрално
  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Весело

    До коментар [#25] от "half truth":

    Както казах "в основата" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#23] от "D":

    Принципно, за изграждане на ж.п. линия, особено високоскоростна, се изискват доста сериозни предпоставки.
    1. Интерес от изграждане - какъв ще бъде в крайна сметка икономическия ефект от нея.
    2. Парични средства(ама серозни, и ако може да се крадне по-малко от тях)
    3. Достатъчно квалифициран персонал, който да може да я построи(с магистралките е доста по-лесно).
    5. Визия за бъдещето.
    Кои от тези предпоставки са налични у нас?

    Panta rhei....
  29. 29 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1660 Весело

    Ние пък си имаме трети лъч на софийското метро.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  30. 30 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1054 Весело

    До коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":

    да не са им откраднали пленените германски специалисти от ВСВ

  31. 31 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2075 Весело

    До коментар [#18] от "Virgin":https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chinese_wars_and_battles
    —цитат от коментар 26 на vassilun

    Благодаря.
    Целит списък е от битки, водени на китайската етническа територия.
    Като изключим междуособиците, династичните и гражданските войни, войните на китайците са на тяхна територия срещу външни нашественици - като почнеш от хуну и стигнеш до англичаните и японците.
    Имат 2 изключения за многохилядолетната си история.
    А какво да кажем за някои държави на 250 години?

  32. 32 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1054 Весело

    учете китайски,засега експанзията им е предимно в гърция и сърбия но скоро и у нас след като г-н Борисов който ни направи европейци им разреши да нахлуят

  33. 33 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#18] от "Virgin":
    "Посочи ми кога в историята Китай е извършвал военна експанзия!"

    По запомнящите се 1949 г - Тибет и 1979 г - Виетнам

  34. 34 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1054 Весело

    „Епъл” се срина, обвинява Китай


    учете китайски,чичко доналд скоро почва да го срича,ще почна от думичката СИ:)))

  35. 35 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#27] от "penetrating":

    Важното е, че парите вече са при тях. R&D се прави с пари.

  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Весело

    До коментар [#35] от "half truth":

    И хората :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#36] от "penetrating":

    Е, ама хората/работната ръка се наема срещу пари. Знам какви хора/ европпейци отидоха в Сингапур. Ще отидът и в Китай.

  38. 38 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#36] от "penetrating":

    Дори Турция обяви милиони в подкрепа на турски проекти, които успеят да привлекът учени от чужбина.

  39. 39 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.
    —цитат от коментар 5 на tacheaux


    А аз мисля, че ще усвоят Тайван.

    И вие ще вдигнете много шум.

    но няма да има кой да ви чуе.

  40. 40 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 722 Неутрално

    То и египтяните са имали грандиозно за времето си строителство, ама горките роби...

  41. 41 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Сравнено с нас по население, се равнява на 47 км в България, за цяла година, не е толкова много.
    —цитат от коментар 11 на Тsonkooo


    В България последните направени жп линии са Горна Оряховица-Елена и тази до Силистра и двете завършени 74/75 година след това само свиване и закриване за 40 години кръгла НУЛА. Та 47 км на година съотнесено към населението не е никак малко

  42. 42 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 861 Неутрално

    По време на социализма руснаците цяло десетилетие се строяха БАМ /Байкало Амурската жп магистрала/ и така не можаха да я построят , въпреки че похарчиха за нея колосални средства, но проглушиха света с реклама за нея.Китайците тихо, без излишен шум си строят скоростните магистрали.Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.
    —цитат от коментар 5 на tacheaux


    Завършена е през 1984 година. Повече четене по-малко писане.

  43. 43 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Малко несправедливо сравнявате скоростта на строителството в Китай и СССР, по няколко причини.
    1. Има огромна разлика между строителната механизация на миналия век когато е строена БАМ и тази сега - сега се строи много по-бързо и качествено от тогава.
    2. Има огромна разлика между климата в Русия - в Иркутск зимата започва през месец Октомври и свършва през Април, и температурите през декември, януари и февруари падат до -40. Как се строи в такива условия? Много по-бавно, и много по-скъпо. Изисква се специално обурудване, транспорта на материалите е много по-скъп.
    3. БАМ е проект основно с военно предназначение, да осигури бърз начин да се транспортират войски из огромната руска територия, икономическият ефект е минимален. В Китай икономическият ефект е водещ - западните провинции са бедни, но населени, и са важен източник на евтина работна ръка, която се търси в богатия крайбрежен изток.
    4. Китай изгради икономиката си въз основата на чужди инвестиции и отворения пазар на САЩ и така може да финансира това огромно строителство. СССР беше затворена централизирана система която не можеше да генерира достатъчно капитал за да се издържа и рухна от самосебе си.

    Така че за СССР тогава да отдели необходимите средства за БАМ е било много по-трудно отколкото Китай да отдели пари за тези ЖП линии днес.

  44. 44 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#12] от "penetrating":

    Siеmens е бил само началото, днешния успех в гради благодарение на собствените им усилия в тази област, ето нещо по темата:

    https://thedragontrip.com/china-high-speed-train-revolution/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#22] от "historama":

    Става въпрос за съвсем различни случаи. Честно казано нямам притеснения, че руснаците ще ни вземат нашето Черноморие, още повече, че нашата страна е член на НАТО и ЕС (Украйна НЕ е). А, миналото лято минах от там и ми направи впечатление, че там има много повече румънци и германци, отколкото руснаци.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1671 Весело

    Китай не е извършвал военна експанзия по-далеч от Тибет и Виетнам, защото е щял загуби войната. Нямал е нито апмия, нито икономика за подобни действия. Затова и Тайван е оцелял. Затова и най-грандиозните битки на ВСВ са по суша,м щото е лесно. А, сега някой да погледне пак за Великобритания и 22-те страни, в които не се е намесвала... А, за онези с 250 години история изобщо не е за припомняне...

  47. 47 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Весело

    До коментар [#37] от "half truth":

    От Китай засега се "изнасят" доста мозъци, но нещата се променят :)
    Аз имах предвид количеството хора в Китай. Предвид константното ниво на гении, там те в абсолютно число са най-много.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  48. 48 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Любопитно

    До коментар [#38] от "half truth":

    Защо "дори" ? Турция е голяма, амбициозна, развиваща се динамично икономика. Така и трябва.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  49. 49 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Весело

    До коментар [#44] от "Иво":

    Така казах и аз "в основата" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  50. 50 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Аз имах предвид количеството хора в Китай. Предвид константното ниво на гении, там те в абсолютно число са най-много.
    До коментар [#47] от "penetrating":

    Абсолютно предимство е това. Разбира се, гениите трябва да се откриват навреме и да се развиват. А затова е необходима всеобхватна и качествена образователна система. В това отношение все още са назад. Огромната част от Кирай все още е аграрна.

    Китайските гении работещи назапад са възпитани в западни училища и университети. Мисля че е така, защото говорят английски, а в Китай говорещите английски са много, много малко .

  51. 51 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Както всичко друго и тук в основата е кражба на интелектуална собственост, в случая Сименс :)
    —цитат от коментар 12 на penetrating


    Китайската експанзия в сферата на високоскоростните влакове има дълга история. На практика в началото на века CNR прави съвместно предприятие с Сименс и Алстом, а CSR с Бомбардиер и Кавазаки за лицензно проиводство CRH1 до CRH6. Копията на 4-те модела влакове, които се произвеждат после са известни като серията CRH380A/B/C/D. Понеже извън Китай нямам как да ги продават, защото използват чужда интелектуална собственост, обединяват CNR и CSR в нова мега компания CRRC която създава изцяло нова серия влакове Fuxing, които са си изцяло китайска разработка. На практика CRRC в областа на железопътния подвижен състав е по-голяма от Сименс, Бомбардиер, Кавазаки и Алстом взети заедно.

  52. 52 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1305 Весело

    знам, че нема да ми повервате, ама таа работа е същата като с празните градове - https://www.abc.net.au/news/2018-06-27/china-ghost-cities-show-growth-driven-by-debt/9912186
    требе да симулират икономически растеж, щот партията е казала така, а кога партията каже немое да не изпълниш... комунизам сър

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  53. 53 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Неутрално

    До коментар [#50] от "half truth":

    Китайците учат английски, макар и много "особенен". С тези, с които се срещнах не успях да говоря свободно и без напрежение за да разбера какво точно казват.
    Допреди няколко години напливът на китайци за обучение в САЩ беше пословичен. Имаше дори суспендирани резултати по TOEFL и SAT в Китай заради очевидни пробиви в системата. Напоследък е по-спокойно, но след спадът в растежа на Китай миже пак да се засилят...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Неутрално

    До коментар [#51] от "Фат Ким":

    Напълно вярно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1275 Весело

    До коментар [#6] от "Иво":

    +++! Ех, кога ще ги стигнем китайците...

  56. 56 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#13] от "usero":

    Защото населението плаща данъците с които се строят пътищата и населението се вози после и плаща билетчета.... Ама важното е да наплюеш България и да хвали китай и русия нали :D

  57. 57 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#32] от "САЩ се управлява от Риад":

    Руски трол с нов ъкаунт. Познаваш ли schilo от дир бг ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK