По време на социализма руснаците цяло десетилетие се строяха БАМ /Байкало Амурската жп магистрала/ и така не можаха да я построят , въпреки че похарчиха за нея колосални средства, но проглушиха света с реклама за нея. Китайците тихо, без излишен шум си строят скоростните магистрали. Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.
"Китай има най-дългата в света мрежа от високоскоростни жп магистрали. По данни на China Railways към края на миналата година общата им дължина достигна около 29 000 километра. Общата дължина на жп линиите в Китай достигна 127 000 км през 2017 година."
По отношение на ЖП транспорт Китай заема една от водещите позиции в света. Всеки който като мен е пътувал с високоскоростните им влакове и линии разбира за какво става на въпрос.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Стига с тоя нещастен Сибир, вчера Си говори за обединение с остров Тайван, целия свят говори за китайските аспирации към Тайван, а вие продъжлавате да дъвчете за тоя Сибир...
Поне за малко бъдете реалисти, а не щрауси с главата в земята.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Това по скоро се отнася за САЩ, а не за Китай... за разлика от янките, китайците като народ са много по миролюбиви. Докато САЩ през последните години се превърна в най-големият световен жандарм, със десетки войни по целия свят.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
По време на социализма руснаците цяло десетилетие се строяха БАМ /Байкало Амурската жп магистрала/ и така не можаха да я построят , въпреки че похарчиха за нея колосални средства, но проглушиха света с реклама за нея.Китайците тихо, без излишен шум си строят скоростните магистрали.Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.
Има дребни разлики в терена. Явно ти можеш по-добре да строиш върху яма от кал, която зимата замръзва, а лятото се разтопява до някаква дълбочина...
мурзилка
И аз винаги с недоумение слушам и чета когато хората правят паралели между китайци и руснаци, сякаш са хора от един сой... ;)
Китайците са много трудолюбив и любознателен народ, докато руснаците са изключителни мързеливци с огромни претенции! Едва ли има по-калпав народ от руснаците - да живееш а 1/8 от сушата на планетата ни върху безброй природни суровини и богатства и в крайна сметка да генерираш единствено бомби, заклинания и заплахи към останалите!
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same.
Ronald Reagan
И аз винаги с недоумение слушам и чета когато хората правят паралели между китайци и руснаци, сякаш са хора от един сой... ;)
Китайците са много трудолюбив и любознателен народ, докато руснаците са изключителни мързеливци с огромни претенции! Едва ли има по-калпав народ от руснаците - да живееш а 1/8 от сушата на планетата ни върху безброй природни суровини и богатства и в крайна сметка да генерираш единствено бомби, заклинания и заплахи към останалите!
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same.
Ronald Reagan
Има разлики да - в релефа на мозъците на китаеца и руснака! 😂😂
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same.
Ronald Reagan
Не знам защо, вместо електокарчетата, където трудно ще стане пробив, не се строят високоскоростни жп линии и в Европа? Вярно, влакът не е кола, ама ако пътува десет пъти по-бързо, ще го избера него. И колата може да ми качат, а ако се зарежда по пътя, може и електрокарчетата да станат реална алтернатива.
До коментар [#13] от "usero": Защото парите за инвестицията са от населението и ще осигурява движението на населението. Затова и в Сибир има проблем с пътищата, защото населението е малко за такава огромна територия.
....Стига с тоя нещастен Сибир, вчера Си говори за обединение с остров Тайван, целия свят говори за китайските аспирации към Тайван, а вие продъжлавате да дъвчете за тоя Сибир... Поне за малко бъдете реалисти, а не щрауси с главата в земята.
някои вече казват "стига с това нещастно Черноморие, к'во ни пука че там бъка от целогодишно мотаещи се руски граждани, украсяващи апартхотелите с руски знамена - ние софиянци ходим на плаж в Гръцко". Други се шашват от надписите на турски в Кърджалийско, но службите не се вълнуват, тъй като това било българския етнически модел. И там вече има немалко турчеещи се местни мюсюлмани, които литературен турски изучават, но български не знаят, макар че корените им са местни.
Китайците са вече на приключване с ерата на копиране. Вече си правят капиталовложения в собствен R&D. Да не забравяме, че и японците са били копирачи през 70-те на миналия век.
Принципно, за изграждане на ж.п. линия, особено високоскоростна, се изискват доста сериозни предпоставки. 1. Интерес от изграждане - какъв ще бъде в крайна сметка икономическия ефект от нея. 2. Парични средства(ама серозни, и ако може да се крадне по-малко от тях) 3. Достатъчно квалифициран персонал, който да може да я построи(с магистралките е доста по-лесно). 5. Визия за бъдещето. Кои от тези предпоставки са налични у нас?
Благодаря. Целит списък е от битки, водени на китайската етническа територия. Като изключим междуособиците, династичните и гражданските войни, войните на китайците са на тяхна територия срещу външни нашественици - като почнеш от хуну и стигнеш до англичаните и японците. Имат 2 изключения за многохилядолетната си история. А какво да кажем за някои държави на 250 години?
учете китайски,засега експанзията им е предимно в гърция и сърбия но скоро и у нас след като г-н Борисов който ни направи европейци им разреши да нахлуят
Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.
В България последните направени жп линии са Горна Оряховица-Елена и тази до Силистра и двете завършени 74/75 година след това само свиване и закриване за 40 години кръгла НУЛА. Та 47 км на година съотнесено към населението не е никак малко
По време на социализма руснаците цяло десетилетие се строяха БАМ /Байкало Амурската жп магистрала/ и така не можаха да я построят , въпреки че похарчиха за нея колосални средства, но проглушиха света с реклама за нея.Китайците тихо, без излишен шум си строят скоростните магистрали.Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.
Малко несправедливо сравнявате скоростта на строителството в Китай и СССР, по няколко причини. 1. Има огромна разлика между строителната механизация на миналия век когато е строена БАМ и тази сега - сега се строи много по-бързо и качествено от тогава. 2. Има огромна разлика между климата в Русия - в Иркутск зимата започва през месец Октомври и свършва през Април, и температурите през декември, януари и февруари падат до -40. Как се строи в такива условия? Много по-бавно, и много по-скъпо. Изисква се специално обурудване, транспорта на материалите е много по-скъп. 3. БАМ е проект основно с военно предназначение, да осигури бърз начин да се транспортират войски из огромната руска територия, икономическият ефект е минимален. В Китай икономическият ефект е водещ - западните провинции са бедни, но населени, и са важен източник на евтина работна ръка, която се търси в богатия крайбрежен изток. 4. Китай изгради икономиката си въз основата на чужди инвестиции и отворения пазар на САЩ и така може да финансира това огромно строителство. СССР беше затворена централизирана система която не можеше да генерира достатъчно капитал за да се издържа и рухна от самосебе си.
Така че за СССР тогава да отдели необходимите средства за БАМ е било много по-трудно отколкото Китай да отдели пари за тези ЖП линии днес.
Става въпрос за съвсем различни случаи. Честно казано нямам притеснения, че руснаците ще ни вземат нашето Черноморие, още повече, че нашата страна е член на НАТО и ЕС (Украйна НЕ е). А, миналото лято минах от там и ми направи впечатление, че там има много повече румънци и германци, отколкото руснаци.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Китай не е извършвал военна експанзия по-далеч от Тибет и Виетнам, защото е щял загуби войната. Нямал е нито апмия, нито икономика за подобни действия. Затова и Тайван е оцелял. Затова и най-грандиозните битки на ВСВ са по суша,м щото е лесно. А, сега някой да погледне пак за Великобритания и 22-те страни, в които не се е намесвала... А, за онези с 250 години история изобщо не е за припомняне...
От Китай засега се "изнасят" доста мозъци, но нещата се променят :) Аз имах предвид количеството хора в Китай. Предвид константното ниво на гении, там те в абсолютно число са най-много.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Аз имах предвид количеството хора в Китай. Предвид константното ниво на гении, там те в абсолютно число са най-много. До коментар [#47] от "penetrating":
Абсолютно предимство е това. Разбира се, гениите трябва да се откриват навреме и да се развиват. А затова е необходима всеобхватна и качествена образователна система. В това отношение все още са назад. Огромната част от Кирай все още е аграрна.
Китайските гении работещи назапад са възпитани в западни училища и университети. Мисля че е така, защото говорят английски, а в Китай говорещите английски са много, много малко .
Китайската експанзия в сферата на високоскоростните влакове има дълга история. На практика в началото на века CNR прави съвместно предприятие с Сименс и Алстом, а CSR с Бомбардиер и Кавазаки за лицензно проиводство CRH1 до CRH6. Копията на 4-те модела влакове, които се произвеждат после са известни като серията CRH380A/B/C/D. Понеже извън Китай нямам как да ги продават, защото използват чужда интелектуална собственост, обединяват CNR и CSR в нова мега компания CRRC която създава изцяло нова серия влакове Fuxing, които са си изцяло китайска разработка. На практика CRRC в областа на железопътния подвижен състав е по-голяма от Сименс, Бомбардиер, Кавазаки и Алстом взети заедно.
Китайците учат английски, макар и много "особенен". С тези, с които се срещнах не успях да говоря свободно и без напрежение за да разбера какво точно казват. Допреди няколко години напливът на китайци за обучение в САЩ беше пословичен. Имаше дори суспендирани резултати по TOEFL и SAT в Китай заради очевидни пробиви в системата. Напоследък е по-спокойно, но след спадът в растежа на Китай миже пак да се засилят...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Защото населението плаща данъците с които се строят пътищата и населението се вози после и плаща билетчета.... Ама важното е да наплюеш България и да хвали китай и русия нали :D
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
selqnin
Рейтинг: 1778 НеутралноКитайската икономическа и културна експанзия е на път да прерасне във военна - за съжаление е само въпрос на време...да му мисли джуджето......
Маршалов
Рейтинг: 479 ВеселоА Боко ще си открие дупки в чорапите, кат бае Тошо на старини. Дали ще има кой да му ги изпере.
мурзилкаНезнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5267 НеутралноВеликата Байкало-Амурска магистрала е като междуселска теснолинейка, в сравнение с китайските скоростни железници.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевspiegel
Рейтинг: 1557 НеутралноСещам се и кой ще строи "живота нов". С онези "лагери за превъзпитание" могат направо да обръщат течението на реките по сталински и маовски.
tacheaux
Рейтинг: 4567 НеутралноПо време на социализма руснаците цяло десетилетие се строяха БАМ /Байкало Амурската жп магистрала/ и така не можаха да я построят , въпреки че похарчиха за нея колосални средства, но проглушиха света с реклама за нея.
Китайците тихо, без излишен шум си строят скоростните магистрали.
Така тихо и без шум от тяхна страна усвояват постепенно Сибир. Шум се чува от руска страна. Някои руснаци викат за помощ срещу китайската експанзия , но няма кой да ги чуе.
Иво
Рейтинг: 3730 Любопитно"Китай има най-дългата в света мрежа от високоскоростни жп магистрали. По данни на China Railways към края на миналата година общата им дължина достигна около 29 000 километра. Общата дължина на жп линиите в Китай достигна 127 000 км през 2017 година."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36По отношение на ЖП транспорт Китай заема една от водещите позиции в света. Всеки който като мен е пътувал с високоскоростните им влакове и линии разбира за какво става на въпрос.
Noise
Рейтинг: 269 ВеселоДо коментар [#5] от "tacheaux":
Sutor, Ne Supra Crepidam!Единственият шум засега се чува от Пентагона."Китай, Китай, Китай" нешепва ехото по коридорите...
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "tacheaux":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Стига с тоя нещастен Сибир, вчера Си говори за обединение с остров Тайван, целия свят говори за китайските аспирации към Тайван, а вие продъжлавате да дъвчете за тоя Сибир...
Поне за малко бъдете реалисти, а не щрауси с главата в земята.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2371 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "tacheaux":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Очаква се до едно десетилетие Китай да навакса и изпревари Расия и в ракетните и реактивни двигатели ,както и в ядрените реактори 4 то поколение!
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "selqnin":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Това по скоро се отнася за САЩ, а не за Китай... за разлика от янките, китайците като народ са много по миролюбиви. Докато САЩ през последните години се превърна в най-големият световен жандарм, със десетки войни по целия свят.
Тsonkooo
Рейтинг: 1316 НеутралноСравнено с нас по население, се равнява на 47 км в България, за цяла година, не е толкова много.
penetrating
Рейтинг: 8123 ВеселоКакто всичко друго и тук в основата е кражба на интелектуална собственост, в случая Сименс :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertusero
Рейтинг: 531 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "Тsonkooo":
И що сравняваш населението, а не територията?
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноИма дребни разлики в терена. Явно ти можеш по-добре да строиш върху яма от кал, която зимата замръзва, а лятото се разтопява до някаква дълбочина... мурзилка
Торбалан
Рейтинг: 589 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "tacheaux":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganИ аз винаги с недоумение слушам и чета когато хората правят паралели между китайци и руснаци, сякаш са хора от един сой... ;)
Китайците са много трудолюбив и любознателен народ, докато руснаците са изключителни мързеливци с огромни претенции! Едва ли има по-калпав народ от руснаците - да живееш а 1/8 от сушата на планетата ни върху безброй природни суровини и богатства и в крайна сметка да генерираш единствено бомби, заклинания и заплахи към останалите!
Торбалан
Рейтинг: 589 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "tacheaux":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganИ аз винаги с недоумение слушам и чета когато хората правят паралели между китайци и руснаци, сякаш са хора от един сой... ;)
Китайците са много трудолюбив и любознателен народ, докато руснаците са изключителни мързеливци с огромни претенции! Едва ли има по-калпав народ от руснаците - да живееш а 1/8 от сушата на планетата ни върху безброй природни суровини и богатства и в крайна сметка да генерираш единствено бомби, заклинания и заплахи към останалите!
Торбалан
Рейтинг: 589 ВеселоДо коментар [#14] от "Маршалов":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganИма разлики да - в релефа на мозъците на китаеца и руснака! 😂😂
Virgin
Рейтинг: 688 ЛюбопитноПосочи ми кога в историята Китай е извършвал военна експанзия!
usero
Рейтинг: 531 ЛюбопитноНе знам защо, вместо електокарчетата, където трудно ще стане пробив, не се строят високоскоростни жп линии и в Европа? Вярно, влакът не е кола, ама ако пътува десет пъти по-бързо, ще го избера него. И колата може да ми качат, а ако се зарежда по пътя, може и електрокарчетата да станат реална алтернатива.
Тsonkooo
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#13] от "usero":
Защото парите за инвестицията са от населението и ще осигурява движението на населението. Затова и в Сибир има проблем с пътищата, защото населението е малко за такава огромна територия.
Virgin
Рейтинг: 688 ВеселоВсъщност ако гледаме стандарта на междурелсието, то китайската жп система е от теснолинейки.
Като програмирани сте.
historama
Рейтинг: 636 Неутралнонякои вече казват "стига с това нещастно Черноморие, к'во ни пука че там бъка от целогодишно мотаещи се руски граждани, украсяващи апартхотелите с руски знамена - ние софиянци ходим на плаж в Гръцко". Други се шашват от надписите на турски в Кърджалийско, но службите не се вълнуват, тъй като това било българския етнически модел. И там вече има немалко турчеещи се местни мюсюлмани, които литературен турски изучават, но български не знаят, макар че корените им са местни.
D
Рейтинг: 217 НеутралноНие 50 км не можем да направим, а на китайците влаковете са им по-бързи от самолетите.
nemisemisli
Рейтинг: 479 ВеселоКъде ще ги открие, да си вземем и ние малко като ги открият ако останат :)
Браво на китайците.
half truth
Рейтинг: 1268 НеутралноДо коментар [#12] от "penetrating":
Китайците са вече на приключване с ерата на копиране. Вече си правят капиталовложения в собствен R&D. Да не забравяме, че и японците са били копирачи през 70-те на миналия век.
vassilun
Рейтинг: 4780 НеутралноДо коментар [#18] от "Virgin":
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chinese_wars_and_battles
penetrating
Рейтинг: 8123 ВеселоДо коментар [#25] от "half truth":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКакто казах "в основата" :)
Molossian
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#23] от "D":
Panta rhei....Принципно, за изграждане на ж.п. линия, особено високоскоростна, се изискват доста сериозни предпоставки.
1. Интерес от изграждане - какъв ще бъде в крайна сметка икономическия ефект от нея.
2. Парични средства(ама серозни, и ако може да се крадне по-малко от тях)
3. Достатъчно квалифициран персонал, който да може да я построи(с магистралките е доста по-лесно).
5. Визия за бъдещето.
Кои от тези предпоставки са налични у нас?
БМЗ
Рейтинг: 1139 ВеселоНие пък си имаме трети лъч на софийското метро.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)свети георги груп от последните дни на герп
Рейтинг: 426 ВеселоДо коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":
да не са им откраднали пленените германски специалисти от ВСВ
Virgin
Рейтинг: 688 ВеселоБлагодаря.
Целит списък е от битки, водени на китайската етническа територия.
Като изключим междуособиците, династичните и гражданските войни, войните на китайците са на тяхна територия срещу външни нашественици - като почнеш от хуну и стигнеш до англичаните и японците.
Имат 2 изключения за многохилядолетната си история.
А какво да кажем за някои държави на 250 години?
свети георги груп от последните дни на герп
Рейтинг: 426 Веселоучете китайски,засега експанзията им е предимно в гърция и сърбия но скоро и у нас след като г-н Борисов който ни направи европейци им разреши да нахлуят
KRAFTWERK
Рейтинг: 1300 НеутралноДо коментар [#18] от "Virgin":
"Посочи ми кога в историята Китай е извършвал военна експанзия!"
По запомнящите се 1949 г - Тибет и 1979 г - Виетнам
свети георги груп от последните дни на герп
Рейтинг: 426 Весело„Епъл” се срина, обвинява Китай
учете китайски,чичко доналд скоро почва да го срича,ще почна от думичката СИ:)))
half truth
Рейтинг: 1268 НеутралноДо коментар [#27] от "penetrating":
Важното е, че парите вече са при тях. R&D се прави с пари.
penetrating
Рейтинг: 8123 ВеселоДо коментар [#35] от "half truth":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИ хората :)
half truth
Рейтинг: 1268 НеутралноДо коментар [#36] от "penetrating":
Е, ама хората/работната ръка се наема срещу пари. Знам какви хора/ европпейци отидоха в Сингапур. Ще отидът и в Китай.
half truth
Рейтинг: 1268 НеутралноДо коментар [#36] от "penetrating":
Дори Турция обяви милиони в подкрепа на турски проекти, които успеят да привлекът учени от чужбина.
Припознах Литекс
Рейтинг: 587 НеутралноА аз мисля, че ще усвоят Тайван.
И вие ще вдигнете много шум.
но няма да има кой да ви чуе.
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноТо и египтяните са имали грандиозно за времето си строителство, ама горките роби...
Фат Ким
Рейтинг: 509 НеутралноВ България последните направени жп линии са Горна Оряховица-Елена и тази до Силистра и двете завършени 74/75 година след това само свиване и закриване за 40 години кръгла НУЛА. Та 47 км на година съотнесено към населението не е никак малко
Фат Ким
Рейтинг: 509 НеутралноЗавършена е през 1984 година. Повече четене по-малко писане.
skeptichen
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#5] от "tacheaux":
Малко несправедливо сравнявате скоростта на строителството в Китай и СССР, по няколко причини.
1. Има огромна разлика между строителната механизация на миналия век когато е строена БАМ и тази сега - сега се строи много по-бързо и качествено от тогава.
2. Има огромна разлика между климата в Русия - в Иркутск зимата започва през месец Октомври и свършва през Април, и температурите през декември, януари и февруари падат до -40. Как се строи в такива условия? Много по-бавно, и много по-скъпо. Изисква се специално обурудване, транспорта на материалите е много по-скъп.
3. БАМ е проект основно с военно предназначение, да осигури бърз начин да се транспортират войски из огромната руска територия, икономическият ефект е минимален. В Китай икономическият ефект е водещ - западните провинции са бедни, но населени, и са важен източник на евтина работна ръка, която се търси в богатия крайбрежен изток.
4. Китай изгради икономиката си въз основата на чужди инвестиции и отворения пазар на САЩ и така може да финансира това огромно строителство. СССР беше затворена централизирана система която не можеше да генерира достатъчно капитал за да се издържа и рухна от самосебе си.
Така че за СССР тогава да отдели необходимите средства за БАМ е било много по-трудно отколкото Китай да отдели пари за тези ЖП линии днес.
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "penetrating":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Siеmens е бил само началото, днешния успех в гради благодарение на собствените им усилия в тази област, ето нещо по темата:
https://thedragontrip.com/china-high-speed-train-revolution/
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "historama":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Става въпрос за съвсем различни случаи. Честно казано нямам притеснения, че руснаците ще ни вземат нашето Черноморие, още повече, че нашата страна е член на НАТО и ЕС (Украйна НЕ е). А, миналото лято минах от там и ми направи впечатление, че там има много повече румънци и германци, отколкото руснаци.
puknatastotinka
Рейтинг: 426 ВеселоКитай не е извършвал военна експанзия по-далеч от Тибет и Виетнам, защото е щял загуби войната. Нямал е нито апмия, нито икономика за подобни действия. Затова и Тайван е оцелял. Затова и най-грандиозните битки на ВСВ са по суша,м щото е лесно. А, сега някой да погледне пак за Великобритания и 22-те страни, в които не се е намесвала... А, за онези с 250 години история изобщо не е за припомняне...
penetrating
Рейтинг: 8123 ВеселоДо коментар [#37] от "half truth":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertОт Китай засега се "изнасят" доста мозъци, но нещата се променят :)
Аз имах предвид количеството хора в Китай. Предвид константното ниво на гении, там те в абсолютно число са най-много.
penetrating
Рейтинг: 8123 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "half truth":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЗащо "дори" ? Турция е голяма, амбициозна, развиваща се динамично икономика. Така и трябва.
penetrating
Рейтинг: 8123 ВеселоДо коментар [#44] от "Иво":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТака казах и аз "в основата" :)
half truth
Рейтинг: 1268 НеутралноАз имах предвид количеството хора в Китай. Предвид константното ниво на гении, там те в абсолютно число са най-много.
До коментар [#47] от "penetrating":
Абсолютно предимство е това. Разбира се, гениите трябва да се откриват навреме и да се развиват. А затова е необходима всеобхватна и качествена образователна система. В това отношение все още са назад. Огромната част от Кирай все още е аграрна.
Китайските гении работещи назапад са възпитани в западни училища и университети. Мисля че е така, защото говорят английски, а в Китай говорещите английски са много, много малко .
Фат Ким
Рейтинг: 509 НеутралноКитайската експанзия в сферата на високоскоростните влакове има дълга история. На практика в началото на века CNR прави съвместно предприятие с Сименс и Алстом, а CSR с Бомбардиер и Кавазаки за лицензно проиводство CRH1 до CRH6. Копията на 4-те модела влакове, които се произвеждат после са известни като серията CRH380A/B/C/D. Понеже извън Китай нямам как да ги продават, защото използват чужда интелектуална собственост, обединяват CNR и CSR в нова мега компания CRRC която създава изцяло нова серия влакове Fuxing, които са си изцяло китайска разработка. На практика CRRC в областа на железопътния подвижен състав е по-голяма от Сименс, Бомбардиер, Кавазаки и Алстом взети заедно.
tucker case
Рейтинг: 950 Веселознам, че нема да ми повервате, ама таа работа е същата като с празните градове - https://www.abc.net.au/news/2018-06-27/china-ghost-cities-show-growth-driven-by-debt/9912186
Now what's a few miles between the beauty and the beast...требе да симулират икономически растеж, щот партията е казала така, а кога партията каже немое да не изпълниш... комунизам сър
penetrating
Рейтинг: 8123 НеутралноДо коментар [#50] от "half truth":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКитайците учат английски, макар и много "особенен". С тези, с които се срещнах не успях да говоря свободно и без напрежение за да разбера какво точно казват.
Допреди няколко години напливът на китайци за обучение в САЩ беше пословичен. Имаше дори суспендирани резултати по TOEFL и SAT в Китай заради очевидни пробиви в системата. Напоследък е по-спокойно, но след спадът в растежа на Китай миже пак да се засилят...
penetrating
Рейтинг: 8123 НеутралноДо коментар [#51] от "Фат Ким":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНапълно вярно :)
charlesdegaulle
Рейтинг: 667 ВеселоДо коментар [#6] от "Иво":
+++! Ех, кога ще ги стигнем китайците...
rdb41527334
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#13] от "usero":
Защото населението плаща данъците с които се строят пътищата и населението се вози после и плаща билетчета.... Ама важното е да наплюеш България и да хвали китай и русия нали :D
rdb41527334
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#32] от "САЩ се управлява от Риад":
Руски трол с нов ъкаунт. Познаваш ли schilo от дир бг ?