Германските автомобилни концерни са дали тласък на продажбите в САЩ през 2018

Германските автомобилни концерни са дали тласък на продажбите в САЩ през 2018

© Fabian Bimmer, REUTERS



Германските автомобилни концерни "Фолксваген" (Volkswagen) и Бе Ем Ве (BMV) са увеличили продажбите си в САЩ през 2018 г., докато водещите американските компании "Дженерал мотърс" (General Motors) и "Форд" (Ford) отчетоха спад, съобщи ДПА.


"Фолксваген" е продал над 350 000 автомобила през 2018 година, като растежът от 4.2 на сто е бил стимулиран от популярността на спортните модели "Тигуан" (Tiguan) и "Атлас" (Atlas). Продажбите на Бе Ем Ве са нараснали с 1.7 на сто до над 311 000.


За "Фолксваген" това е втора година на нарастващи продажби след срива, последвал разследването на американските власти, което установи големи измами при отчитането на емисиите отработени газове от дизелови автомобили. За Бе Ем Ве това е първият растеж в годишните продажби от 2015 г.




Същевременно лидерът на американския пазар "Дженерал мотърс" отбеляза спад на продажбите с 2.7 на сто за четвъртото тримесечие на миналата година, а конкурентът му "Форд" - с 8.8 на сто за декември.


Американските автомобилостроители отчитат загуби и в общите продажби за 2018 година. "Дженерал мотърс" е продал 2.9 милиона нови коли миналата година, което е с 1.7 милиона по-малко спрямо 2017. Продажбите на "Форд" са се свили с 3.5 на сто до малко под 2.5 милиона.


Японските автомобилни гиганти "Хонда" (Honda) и "Тойота" (Toyota) също отчитат годишен спад на продажбите в САЩ от съответно 2.5 на сто и 0.9 на сто.


Общо автомобилните продажби на американския пазар леко са нараснали през 2018 година въпреки неблагоприятните очаквания, подчертавайки силата на икономиката, посочва "Асошиейтед прес". Продажбите са нараснали с 0.3 на сто на годишна основа до 17.27 милиона автомобила.


Ръководителите на автомобилните концерни изразяват оптимизъм за 2019 г. въпреки опасенията, че повишаването на водещите лихви на централната банка може да забави продажбите. "Настроени сме много оптимистично, отправяйки се към 2019", каза Кърт Макнийл, вицепрезидент на "Дженерал мотърс" по продажбите.


Икономиката запазва солидна основа, навлизайки в новата година, според главния икономист на Форд Емили Колински.


Потребителите, изглежда, гледат отвъд пазарната нестабилност и насочват вниманието си към продължаващите добри условия на трудовия пазар и при доходите, допълва тя. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10690 Любопитно

    А делът на Тесла?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    Бе Ем Ве (BMV)
    На английски е Би Ем ДабълЮ (защото се пише BMW)

  3. 3 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 667 Неутрално
  4. 4 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4261 Неутрално

    Просто моделите на Пасат и Джета са по-евтини и изглеждат по-добре от тези на Дженеръл Мотърз в този сегмент, по-привлекателни са за младите. Същото е с Тигуан.
    ВМВ е отделен въпрос, както и Мерцедес. Статут с ограничена времева стойност, цените има падат главоломно след първите три години или 70 хиляди мили.

  5. 5 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Дневник не са ви много верни данните!?!
    Номер едно по-продажби (бройки ) в САЩ е GM с 2.76млн и със спад от 7.6%
    На второ място е Toyota с 2.5млн и нарастване от 3.5%
    На трето място е Ford с 2.49млн и със спад от 3.3%
    Германските производители:
    на девето място VW с 634 хиляди и с нарастване от 1.3%
    на десето място BMW с 355 хиляди и с нарастване от 0.5%
    на едининадесето място Daimlew с 354 хиляди и със спад от 16.1%
    Tesla е на тринадесето място с 198 хиляди и с нарастване от 294%
    Най-големият губещ е Daimler, a най-печелившият е Tesla!
    :)

  6. 6 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Тласък на Американският пазар за автомобили не идва от Германските производители, а основно от Tesla, Fiat&Crysler и Toyota! И донякъде от Subaro.
    Германските производители са твърдо със спад последните 6 месеца на 2018 година.
    ;)

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8651 Неутрално
  8. 8 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5209 Любопитно

    Бе Ем Ве (BMV) ?
    Tuguan - спортен модел?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 9 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Така се получава когато качеството се занемари минават десетилетия и поколения който ги избягват да ги купуват .
    През 80-те години Ауди в Америка имаха елетро проблеми и хората спряха да ги купуват.
    Години по късно Фолксваген ги купи но хората все така бяха скептични да си купят отново Ауди но след като Фолксваге се издъни отново последните години цените им паднаха далеч под тези на компетиторите като БМВ , Мерцедес дори и Джип а Фолксвагена е мексиканско производство

  10. 10 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Няма да се оставят просто така.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK