Защитата на данните вече е добра реклама

Защитата на данните вече е добра реклама

© Associated Press



Каквото става във вашия iPhone, си остава във вашия iPhone": Apple, който не присъства на тазгодишното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас, голямата годишна среща на технологичните компании, има огромен билборд в града, с който се рекламира като защитник на личните данни.


На изложението Consumer Electronics Show (CES), което отвори врати официално във вторник, темата за сигурността не е нещо ново. Само че разкритията около непрозрачното управление на личните данни и за умни колонки, които записват всичките разговори, й придадоха ново измерение. И я превърнаха в чувствителна тема, която отсега нататък не може да бъде избегната. За редица компании тя е ос на развитие и ефективен маркетингов аргумент.


"Научихме много важен урок тази (2018) година: умните колонки слушат непрекъснато. Като се има предвид рискът "Alexa" (приложение на "Amazon" - бел. ред.) да предава частни разговори, отсега нататък един прибор може да гарантира на потребителите, че сигурността на техния личен дигитален живот е гарантирана". Така американската компания Winston Privacy рекламира кутията, която започна да произвежда. Скандалите "са като коледни подаръци за нас!", със задоволство казва Ричард Стоукс, който ръководи компанията.




Winston, метална кутия с изчистен дизайн, "криптира и гарантира анонимността" на данните от компютри, таблети, телефони и умни домакински уреди, обещавайки "защита" срещу "шпионажа". Winston блокира освен това геолокацията и рекламите, обяснява Стоукс.


"Тъй като ставаме свидетели на все повече умни устройства, задължително ще чуваме все повече и повече хора да говорят за сигурността и да се стремят да опазват данните си и достъпа до тях", коментира анализаторката Каролина Миланези, от Creative Strategies, отговаряйки на въпрос какъв е ефектът от полемиката около технологичните гиганти.


"Без съмнение ще се увеличи броят на компаниите, които ще се опитат да подражават на маркетинга на Apple, а той казва "вие не сте наш продукт, ние ви защитаваме, (...) сигурността на вашите данни е гарантирана...", допълва г-жа Миланези.


Холандската компания Scalys, която присъства на изложението в Лас Вегас, представя своята TrustBox (буквално "Кутия на доверието"). Това е рутер, който "не само гарантиран сигурността на комуникациите, но и на всички умни предмети".


"Да не зависим от GAFA"


Според компанията за пазарни проучвания eMarketer, над 74 млн. американци ще си служат с умен предмет с гласово задействане през 2019 година, а това е с 15% повече в сравнение с миналата година и лидер ще бъде Amazon, следван от Google.


"Конфиденциалността е важен въпрос и основателна причина за загриженост, когато човек си служи с умна вещ", аргументира се американската компания Smarte. Нейният кръгъл модул Mute+ служи за "запушване на ушите на умните електронни устройства".


Френската компания Snips предлага с нейната програма умните вещи, които се активират гласово, да бъдат задействани без да е необходим интернет, а следователно и без риск от изтичане на данни.


Преди скандалите от 2018 година и Европейския регламент за защита на данните (GDPR), "минавахме за много мили мечета, но след това клиентите ни се върнаха отново при нас", заинтригувани от идеята "да не зависят от GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon)", технологичните гиганти, обяснява шефът на Snips Ранд Хинди.


"Миналата година по мъчителен начин си дадохме сметка до каква степен въпросът с управлението на личните данни е важен и че има многобройни последици", посочи Боб О'Донъл, анализатор в Technalysis, който прогнозира появата на все повече офлайн продукти през 2019 година.


За разлика от Google или от Amazon, Snips "не изпраща вашия глас на сървъри", нашите устройства работят локално, в апарата, подчертава Ранд Хинди. Макар тези технологични гиганти да обясняват, че изпращането на данните е необходимо, за да се задействат гласовите им приложения, "това не е истина, единствената причина, поради която те се нуждаят от тях, е да ви "таргетират" (да могат да насочат правилно рекламата) в максимална степен", казва още той.


Според него Snips "освен това е успешна та дори и по-добра" от решенията, които функционират благодарение на "облака", който задейства приложението на Amazon Alexa или Google Assistant.


Красноречив пример за волята да се разграничи от технологичната индустрия, Le Pavе parisien (Парижкото паве), безжичното hi-fi устройство "изцяло от бетон", изобщо няма нищо общо с апаратите, изпълнени с интелигентност и изключително умните събирачи на данни на големите технологични гиганти.


"Всяка част на Pavе parisien е замислена така, че да може да се ремонтира и рециклира", твърди френският стартъп The Concrete Family, който участва на изложението в Лас Вегас и твърди, че иска да се бори срещу "програмираното изхабяване". /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12553 Любопитно

    Хубаво, но как ще се продават, ако искат да си ограничат сами пазара ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Безплатен обяд няма, а поддръжането на пощи с антиспам филтри, чат програми, социални мрежи и т.н. е скъпо удоволствие, освен това удобството и сигурността са две взаимноизключващи се понятия.

  3. 3 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    До коментар [#2] от "Batezuzi":

    Tutanota и protonmail ми предлагат удобство и сигурност

    ___


    За сега знам само Fairphone и Shift, смартфони, които могат да се поправят като старите лаптопи. Но за разлика от Парижкото паве работят на андроид а това никак не е защитено. Алтернативата си остава да нямаш смартфон.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK