"Амазон" инвестира в самоходни мотокари

"Амазон" инвестира в самоходни мотокари

© Lucas Jackson, REUTERS



Амазон" може да получи близо една трета от акциите на френска компания за строителни роботи, пише агенция "Ройтерс". Сделката между най-големия онлайн магазин и фирмата Balyo вероятно ще увеличи продажбите на самоходните мотокари, произвеждани от нея.


Автоматизацията на складовете на "Амазон" е ключов елемент в понижаването на цените и ускоряването на доставките. Сега компанията използва роботи, развити от Kiva Systems, която купи през 2012 г.


"Това споразумение представлява безпрецедентна възможност за Balyo да разшири бизнеса си и да поддържа стабилността на инвестициите в подобряването на техническите ни решения", коментира изпълнителният директор на фирмата Фабиен Бардине. Според условията на сделката "Амазон" ще получава акции в размер до 29% от капитала на фирмата, които може да използва, за да прави поръчки на нейни продукти.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Не, че е толкова важно, но не са нито "строителни роботи", нито "самоходни мотокари", а са "роботизирани електрокари". Електрокарите са на големите производители "Линде", "Хайстер" и "Йеил", а роботиката е на "Балио".

    https://www.balyo.com/Technology

  2. 2 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    още лоши новини за нискообразованите тръмпаци

  3. 3 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Гат Бай Тошо правеше най-добрите електрокарчета в света - 70-80-те години, Безос още си бъркаше в носа !

  4. 4 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Гат Бай Тошо правеше най-добрите електрокарчета в света - 70-80-те години, Безос още си бъркаше в носа !
    —цитат от коментар 3 на WWW


    БГ никога не е произвеждала нищо качествено. Никой не ви е купувал боклуците, всичко отиваше за СССР.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  5. 5 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 744 Неутрално

    [quote#4:"LiberalToTheBones"][/quote]

    "БГ никога не е произвеждала нищо качествено. Никой не ви е купувал боклуците"

    Ненависта ти към бъгларите е потресаваща !
    Мразиш ни и в червата !

  6. 6 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    До коментар [#3] от "WWW":

    Гат Бай Тошо правеше най-добрите електрокарчета в света - 70-80-те години, Безос още си бъркаше в носа !
    —цитат от коментар 3 на WWW


    Не ми е известно бай Тошо да е завил и един болт в електрокар или мотокар.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4844 Неутрално

    До коментар [#5] от "WWW":

    Няма какво да си кривим душата, продукцията на Балканкар се произвеждаше по заповед и се продаваше по заповед, а качеството нямаше значение.

    До коментар [#2] от "carlosestrada":

    Амазонковците и сега не ползват нискообразовани мотокаристи. Складовете им са автоматизирани и сега.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 9 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    До коментар [#4] от "LiberalToTheBones":
    До коментар [#5] от "WWW":

    От електрокарите и мотокарите на "Балканкар" 95% се доставяха в страните от СИВ, а от тях около 80% се доставяха в СССР. Надявам се знаете защо казвам "доставяха". Само около 5% се продаваха в останалата част от света.

  10. 10 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#9] от "Един препатил":

    Нека да ти обясня някои неща. Работил съм по време на студентски бригади в края на 80-те две поредни години в завод "6-ти септември" ( електрокарния в София). В т.н. бояджийски цех.Продукцията се изнясяше в над 30 страни. По т.н. първо направление - в страните от т.н. соцлагер.
    По т.н. второ направление - не само в арабските страни, но и в страни като Финландия и Сингапур. Имаше и други, но за тия двете се сещам, защото веднъж ни караха да пребоядисваме по една партида за всяка от тия две страни.....

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3121 Неутрално

    До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":

    А Интрансмаш помниш ли какво точно произвеждаше ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на peshkobg
    peshkobg
    Рейтинг: 370 Любопитно

    За съжаление приложението на технологиите се съсредоточава в сферата на услугите а не в производство на блага, което никъде никой не отбелязва. Амазон скоро ще покрие всички предградия на големи градове със складове, пълни с роботи, чиято функция ще е да обслужват все по-бързо и да не задават въпроси за бонуси и за синдикати. Любопитното тук е, че от това никоя нация не се облагодетелства, а го прави единствено една частна компания, която даже стопява бройката си служители.

  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    До коментар [#10] от "Росен съм аз и голем капут":

    Приятелю, хем ми е смешно, хем ми е малко тъжно. Работили сте две студентски бригади, а на мен карите са целия ми живот. Няма как точно на мен да обясните някои неща. Електрокарите за "Фетим" - нашето дружество в Сингапур не са били повече от пет-шест, тези за Финландия - и те тъдява. А само "6-ти септември" в някои години достигаше и до 24 000 бр. годишно. Впрочем между 30-те страни мога да Ви посоча и още една - Канада. Някъде към 1981-82 г. изнесохме и там един електрокар. Беше подарък лично от др. Тодор Живков за Комунистическата партия на Канада - да си превозват хартията из печатницата на издателството си.

  14. 14 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#2] от "carlosestrada":

    Това е лоша новина не за "нискообразованите тръмпаци" а за цялото човешко население с изключение на групата на милиардерите. Нискообразованите не са само "тръмпаци", те са повече от половината от населението. Те няма да изчезнат заедно с работните им места тъй като се множат с по-бързи темпове от всички останали, независимо от социалния им статус. Освен, че няма да изчезнат, те няма и да се образоват защото просто не го могат. Огромна част от населението е непригодно да извърши дейности, които не са свързани с физически труд.
    Това, което ни се представя като прогрес, много скоро ще представя безгранични възможности за разрастване на компаниите от ранга на Амазон, които ще мачкат всичко по пътя си.
    В един момент всички необразовани-недеоволни по света, които са били изхвърлени на бунището, ще бъдат впрегнати от по един популист-диктатор и тогава ще стане страшно за всички.

  15. 15 Профил на Анонимен7
    Анонимен7
    Рейтинг: 324 Неутрално

    До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Аре бе. А тия, дето толкоз се радваха преди месец, като милиардерът им вдигна заплатата на 10 долара на час какви бяха - бизнес консултанти, инженери по поддръжката на складовата техника или просто манекени, поддържащи човешкото лице на Мазон?
    И защо се носят слухове, че на роботите в Мазон не им позволяват да пикаят, когато си пожелаят, освен на всеки 6 часа, че ги следят с камери да не си говорят и пр. Горките роботи, ш знаиш

  16. 16 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    За съжаление приложението на технологиите се съсредоточава в сферата на услугите а не в производство на блага, което никъде никой не отбелязва. Амазон скоро ще покрие всички предградия на големи градове със складове, пълни с роботи, чиято функция ще е да обслужват все по-бързо и да не задават въпроси за бонуси и за синдикати. Любопитното тук е, че от това никоя нация не се облагодетелства, а го прави единствено една частна компания, която даже стопява бройката си служители.
    —цитат от коментар 12 на peshkobg


    Говориш пълни глупости! Селското стопанство и производството на храни може ли да се нарече - "производство на блага"? Защото в САЩ само 0.8% от населението засаждат, берат и преработват храна за 1.6 милиарда човека. Има комбайни с автоматика много подобна на тази за която се говори в статията които берат всичко от домати, ягоди, праскови, череши, маслини до най-стандартната пшеница и царевица. Много от тях могат да работят като дронове без човек вътре, като използват ГПС. Само от това че комбайн дрон прави абсолютно прави бразди можеш да изкараш до 7, 8% повече реколта от същия парцел. напояването се прави избирателно и автоматично и се управлява от спътник да полива само тези части на полето които имат по-ниска влажност. Това се разбира от сателитните снимки в ИЧ спектър. Тази сателитна услуга струва около $100 на месец.
    Преработката на храната става в абсолютно автоматизирани заводи от мармалад до замразени пуйки до картофи за пържене и торти нещата се произвеждат и опаковат абсолютно автоматично. Човек не ми пипа храната с ръце докато аз не я отворя в къщи.
    Подобно е положението при строеж на пътища където две, три машини вършат работата на 60 човека роми.
    Във всички индустриални производства се използват AGV ( Automated Guided Vehicles) - нещо като тези автоматични електрокари за които се говори тук.
    Явно нищо не ти е ясно но иначе знаеш че Амазон са лоши империалисти и .... по-убаво си беше при бай Тошо когато всичко се правеше на ръка.

    California Über Alles
  17. 17 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    До коментар [#2] от "carlosestrada":Това е лоша новина не за "нискообразованите тръмпаци" а за цялото човешко население с изключение на групата на милиардерите. Нискообразованите не са само "тръмпаци", те са повече от половината от населението. Те няма да изчезнат заедно с работните им места тъй като се множат с по-бързи темпове от всички останали, независимо от социалния им статус. Освен, че няма да изчезнат, те няма и да се образоват защото просто не го могат. Огромна част от населението е непригодно да извърши дейности, които не са свързани с физически труд.Това, което ни се представя като прогрес, много скоро ще представя безгранични възможности за разрастване на компаниите от ранга на Амазон, които ще мачкат всичко по пътя си.В един момент всички необразовани-недеоволни по света, които са били изхвърлени на бунището, ще бъдат впрегнати от по един популист-диктатор и тогава ще стане страшно за всички.
    —цитат от коментар 14 на tri


    И твоето решение е? Диктатура на Пролетариата? пробвахме го това когато простаците и необразованите владееха всичко и копачите и зидарите взимаха 3 пъти повече пари от лекарите и инженерите.

    California Über Alles
  18. 18 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    До коментар [#12] от "peshkobg":

    За съжаление приложението на технологиите се съсредоточава в сферата на услугите а не в производство на блага, което никъде никой не отбелязва....
    —цитат от коментар 12 на peshkobg


    Ами няма как и да го отбележи защото това, което сте написали си е явна глупост.

  19. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 732 Весело

    До коментар [#12] от "peshkobg":

    сигурно и нито една нация не се е облагодетелствала от комбайните или от багерите в мините. Най-благоденстващите нации все още си ползват белчо и сивушка, и копаят въглища с кирки и лопати. Там си трябва все пак бая работна ръка.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 20 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#13] от "Един препатил":

    Не знам къде точно в системата на "Балканкар" сте работели, но като човек, работил макатр и за съвсем картко в производството, се амбицирах и намерих следното:
    =========================================================================
    По-голямата част от продукцията на български електро- и мотокари отива за износ. Средногодишнонеговият обем се движи в рамките на 70 000 – 75 000 броя машини. Естествено повечето от тях – около 60 000 бройки заминават за СССР, 5 000 – 6 000 отиват в Германската демократична република (ГДР), а по т. нар. второ направление (страните извън СИВ) се търгуват около 4 500 бройки годишно. Кари се изнасят за Великобритания, Франция, Испания, Италия, Федерална република Германия (ФРГ), Египет, Сингапур и т.н. Срещу износа на кари за страните от СИВ България получава нефт, газ и метали на по-ниски цени. На практика от тази търговия страната ни само печели. Изнасяните от нас машини не винаги са изпълнени на ниво, тъй като конкуренция липсва и договорените бройки така или иначе се закупуват от социалистическите страни. Срещу тях обаче България получава конкурентоспособни, дори на западните пазари стоки.
    =========================================================================

    така че нека да не подценяваме толкова нещата; очевидно тогава със Запада сме търгували малко по понятни причини; но днес можем да му предложим на същия тоя Запад много по-малко, отколкото преди 1989.

  21. 21 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 589 Весело
  22. 22 Профил на pjc50313869
    pjc50313869
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#13] от "Един препатил":Не знам къде точно в системата на "Балканкар" сте работели, но като човек, работил макатр и за съвсем картко в производството, се амбицирах и намерих следното:=========================================================================По-голямата част от продукцията на български електро- и мотокари отива за износ. Средногодишнонеговият обем се движи в рамките на 70 000 – 75 000 броя машини. Естествено повечето от тях – около 60 000 бройки заминават за СССР, 5 000 – 6 000 отиват в Германската демократична република (ГДР), а по т. нар. второ направление (страните извън СИВ) се търгуват около 4 500 бройки годишно. Кари се изнасят за Великобритания, Франция, Испания, Италия, Федерална република Германия (ФРГ), Египет, Сингапур и т.н. Срещу износа на кари за страните от СИВ България получава нефт, газ и метали на по-ниски цени. На практика от тази търговия страната ни само печели. Изнасяните от нас машини не винаги са изпълнени на ниво, тъй като конкуренция липсва и договорените бройки така или иначе се закупуват от социалистическите страни. Срещу тях обаче България получава конкурентоспособни, дори на западните пазари стоки. =========================================================================така че нека да не подценяваме толкова нещата; очевидно тогава със Запада сме търгували малко по понятни причини; но днес можем да му предложим на същия тоя Запад много по-малко, отколкото преди 1989.
    —цитат от коментар 20 на Росен съм аз и голем капут


    ХАХАХАХААХ... да, днес можем да му предложим доста по-малко БОКЛУЦИ! Хайде сега напрегни мозъчето си малко и да видим какви предприятия имаме в БГ и какво изнасяме. Ще кажа само едно нещо, в което сме безспорен лидер - хидравлични помпи и ситеми! За останали продукти (И УСЛУГИ) разчитам, да се научиш да търсиш данни и да ги тълкуваш правлно, другарю. Ако не ти харесват нещата - бегом на североизток да търсиш много, което сме изнасяли преди 1989

  23. 23 Профил на pjc50313869
    pjc50313869
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#20] от "Росен съм аз и голем капут":

    И защото толкова малко му предлагаме сега, затова една камара "лоши" западни фирми хранят половин България (поне)! Айде у лево, аман от комунисти!

  24. 24 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    Добри новини за потребителите, лоши за неквалифицираните работници.

  25. 25 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    До коментар [#20] от "Росен съм аз и голем капут":
    До коментар [#22] от "pjc50313869":

    Спокойно колеги, това е само разговор. Работил съм в "Балканкаримпекс" - износа по второ направление. Не поценявам - просто казвам истината. Както виждате абсолютните цифри за износа съвпадат с процентите, които посочих. Оставете тези приказки за многото страни - дружествата в Италия, Франция, Германия, Англия мъждукаха с по 100-120 бр. годишно, под 1% от пазарите на съответните страни. По-голямата част от износа на тези 3500-4500 бр. по второ направление беше за разиващите се страни - Иран, Алжир, Египет, до време и Ирак, Пакистан. Но и това беше капка в морето в сравнение със СИВ. Всъщност "Балканкар" е възникнал като решение на СИВ някъде от 60-те години България да започне и да се специализира в производството на електрокари. Вярно е, че разпадането на СИВ е основната причина за гибелта на "Балканкар". Но е вярно и друго - производството на електро и мотокари, не в същите огромни мащаби, разбира се, можеше да бъде спасено. Как? Чрез бързо преструктиране и продажба на някой от другите световни производители. Както "Шкода" - чехите светкавично продадоха автомобилното производство на "Фолксваген" и колите на "Шкода" продължават успешно да се произвеждат и продават. Но съм чувал, че в Чехословакия още в 1985-86 г. комунистическото ръководство на страната си е давало сметка, че социализмът върви към провал и че "Шкода" един ден трябва да бъде продадена и то точно на "Фолксваген". Както виждате българските комунистически глави и до ден днешен не са узрели за такива мисли, та затова и си отиде "Балканкар". А колкото до това, че и в момента имаме успешни производства и износ ще посоча като пример, че хидравлични сервоуправления в Европа се произвеждат само от две фирми - датската "Данфос" и българската "М+С Хидравлик" - Казанлък.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK