Подозренията срещу Тръмп изтласкаха преводачите под светлината на прожекторите

Тръмп и Марина Грос.

© Atanas Skatov Athlete / Facebook

Тръмп и Марина Грос.



Скандалните твърдения, че един американски президент се опитва да скрие на всяка цена съдържанието на разговорите си с Русия, поставиха в светлината на прожекторите преводачите - една професия "в сянка" с решаващо значение за доброто функциониране на международната дипломация.


От съдебните зали до международните срещи на върха преводачите се подчиняват на етичен кодекс, който ги задължава да не разкриват какво чуват и превеждат.


Доналд Тръмп подхрани подозренията за негови връзки с Русия, когато през юли в разрез с дипломатическите условности отпрати главните си съветници и разговаря в продължение на два часа с Владимир Путин на първата им официална двустранна среща.




Тогава в залата в Хелзинки присъстваше само още един американски гражданин: преводачката от Държавния департамент Марина Грос. Миналата година демократите от Камарата на представителите се опитаха безуспешно да призоват Грос да даде показания. Те оправдаха прибягването до тази необичайна стъпка със също толкова необичайното поведение на Доналд Тръмп.


В края на миналата седмица в. "Вашингтон пост" съживи подозренията за връзки между Тръмп и Русия. Изданието твърди, че след среща между двамата лидери в Хамбург през 2017 г. Тръмп взел бележките на преводачката си и поискал от нея да не споделя съдържанието на разговора с другите членове на администрацията.


"Всъщност е безпрецедентно да сме толкова под светлината на прожекторите, колкото днес", смята Урош Петерц, председател на Международната асоциация на конферентните преводачи в Женева. Петерц, който шеговито нарича професията си втората най-стара в света, уверява, че поверителността на разговорите е основополагащ принцип за преводачите. "То е като да отидете на лекар. Нали не очаквате да ви срещне на улицата и да ви пита: как е ракът ви?", добавя Петерц, който е бил член на преводаческия екип на срещата на върха между Путин и Джордж Буш през 2001 г. в Словения.


"Никога не съм работил за Русия", защити се Доналд Тръмп в началото на тази седмица. Президентът се чувства под обсада от разследването на специалния прокурор Робърт Мюлър, което не успя да прекъсне въпреки постоянния си натиск.


Обаче дори и мотивите на Тръмп да са били чрез този разговор насаме единствено да създаде добри отношения с Владимир Путин, американските президенти на практика никога не се срещат сами с чуждестранни държавни ръководители, особено с тези, които са смятани за противници.


Някой съветник, обикновено високопоставен представител на Съвета за национална сигурност, а в някои случаи държавният секретар или министърът на отбраната, води бележки, каза Майкъл Гленън, преподавател по международно право в университета Тъфтс.


"Разузнавателната общност често пъти се интересува от тънкостите във формулировките и от гледните точки на другия държавен глава. Би било извънредно необичайно за един президент да не позволи на никой друг член от администрацията си да разбере какво е говорил по същество", каза той.


Воденето на подробни бележки от преводача е още по-голяма рядкост.


Според доцент Лора Бъриан от школата по писмен и устен превод и преподаване на езици в Института за международни изследвания в Мидълбъри (САЩ) преводачите упражняват добре тренирана краткотрайна памет за превеждане на мислите на събеседника в продължение на няколко секунди до няколко минути.


Когато нахвърлят някакви данни на хартия, това са само числа или собствени имена, които трябва да предадат точно, каза Бъриан. "Да се разглеждат тези бележки месеци по-късно или дори на следващия ден няма да отрази всичко казано в залата", добави тя.


"От Втората световна война насам, когато се въведоха по-конкретни правила за ползването на преводачи, просто се приема, че преводачът никога няма да бъде призован да говори", заяви Бъриан.


САЩ не са единствената страна, където преводачи са получавали призовка да дават показания. През декември Международната асоциация на конферентните преводачи би тревога, когато полските власти призоваха преводач, за да научат повече неща за стар разговор между Владимир Путин и председателя на Европейския съвет Доналд Туск, който по онова време е бил премиер на Полша. /БТА

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4324 Неутрално

    Дръмб се държи все повече като мафиотски капо ди тути капи, който не се доверява дори на собствените си консилиери, когато заговорничи с главата на противниковата фамилия.

    В мафията такива не свършват добре.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Не бих искал да съм на мястото на преводачите му-как ли се превеждат тези мисловни бози и бъркочи , които текат в хипотетичният ум на оранжевият клоун...

  3. 3 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    "От Втората световна война насам, когато се въведоха по-конкретни правила за ползването на преводачи, просто се приема, че преводачът никога няма да бъде призован да говори"

    Да, но правилата не важат, когато трябва да бъде оплют републикански президент!

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  4. 4 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nil satis nisi optimum":

    Тръмп вече прегази всички правила, скривайки от всички петте си разговора насаме с Путин.

  5. 5 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    Не бих искал да съм на мястото на преводачите му-как ли се превеждат тези мисловни бози и бъркочи , които текат в хипотетичният ум на оранжевият клоун...
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Хайде, постарайте се повече. През 80-те гидини републиканския президент го изкарваха тъп и сенилен.

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  6. 6 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 1258 Любопитно

    "Някой съветник, обикновено високопоставен представител на Съвета за национална сигурност, а в някои случаи държавният секретар или министърът на отбраната, води бележки...."


    Сега направо микрофон са му сложили и се чудят как да го обнародват, извън протокола.

  7. 7 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1795 Любопитно

    До коментар [#3] от "Nil satis nisi optimum":Тръмп вече прегази всички правила, скривайки от всички петте си разговора насаме с Путин.
    —цитат от коментар 4 на Пешу


    На колко държавни глави знаете разговорите? Какво си е говорил например Обама с Путин?

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  8. 8 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    До 5
    Не става въпрос за това дали Президентът е републиканец или демократ, а в конкретният случай за Ужасът, породен от факта, че ТОЗИ Президент на САЩ за съжаление е в състояние на диагноза!!!
    този "човек" систематично и последователно унищожава всичко, което някога направи Америка велика и лидер на Свободният свят!!!
    ЖАЛКО!!!

  9. 9 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    На колко държавни глави знаете разговорите? Какво си е говорил например Обама с Путин?
    —цитат от коментар 7 на Nil satis nisi optimum


    Не става въпрос тези разговори да ги знаят масите, а хората от кабинета и службите.

  10. 10 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    До 8
    "Не става въпрос за това дали Президентът е републиканец или демократ"...

    Напротив! Точно за това става дума! Посочете ми един републикански президент от 70-те години насам, който да не е обвиняван в тъпота и неграмотност?

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4975 Неутрално

    Не бих искал да съм на мястото на преводачите му-как ли се превеждат тези мисловни бози и бъркочи , които текат в хипотетичният ум на оранжевият клоун...
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Това е подобно на да си преводач на Димитър Пенев!

  12. 12 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    До коментар [#9] от "Yard":

    Аз останах с воечатление, че "миналата година демократите от Камарата на представителите се опитаха безуспешно да призоват [преводачката] Грос да даде показания." а не а хората от кабинета и службите.

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    До 10
    Очевидно имате обсесия на тема "Републикански президенти на САЩ, обвинени в тъпота"-темата е безумна и не ми е интересна. Всъщност ставаше дума за друго.
    Хубав ден Ви желая!!!

  14. 14 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4944 Любопитно

    Преводачите просто си вършат работата. Тяхната работа, особено на такова високо ниво е много конфиденциална. Ако, трябва да се разпитва някой това не са те, а президента патологичен лъжец Тръмпи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5868 Неутрално

    До коментар [#14] от "Иво":

    Но на детектор на лъжата трябва да го сложат!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16
    trial_jezz
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

    Дръмб се държи все повече като мафиотски капо ди тути капи, който не се доверява дори на собствените си консилиери, когато заговорничи с главата на противниковата фамилия.В мафията такива не свършват добре.
    —цитат от коментар 1 на Norman Granz


    Добро утро, троле! Почна ли работният ден?!

    ontopic:

    Видно е, че за марксистката паплач тоталитаристи, незнайно защо нарочващи се за "демократи", такива неща като етичен кодекс не важат. Важното е целта да оправдава средствата.
    Нали така, комрад?! ;)

  17. 17 Профил на vxa15365434
    vxa15365434
    Рейтинг: 1144 Весело

    Трьмп - Враг номер Едно на Тутраканската Сели.на Система!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  18. 18 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nil satis nisi optimum":

    Проблемът не е, че ние не знаем, проблемът е, че никой не знае какво са си говорили, дори и тези, които имат правомощие да знаят. Подобно поведение при автокрация е норма, при САЩ - изключение, което буди подозрение. При обвинения за съглашателство против интересите на страната - това подозрение буди сериозна тревога. Затова се предлага нетрадиционен и необичаен подход, който да преодолее направеното вече нарушение.

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    Да криеш от собствения си екип целите и резултатите от много важни преговори говори за две възможни причини:
    Едната е че си се провалил 100% и гледаш да скриеш това от хората които са наясно какво е трябвало да бъде постигнато. Друг е въпроса защо си се провалил, дали защото толкова ти е акъла или защото КГБ-то в лицето на джуджи е сложило на масата някакъв компромат и ти си отстъпил.
    Втората причина е директно да предаваш позициите на страната си, което дори за идиот като Тръмп не ми се вижда много вероятно.

  20. 20 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3151 Весело

    До коментар [#8] от "selqnin":

    Ако президент-демократ беше направил това, републиканците щяха да го заклеймят като предател - да крие разговорите с Путин. Щяха да валят призовки, старчоци със свъсени вежди щяха да говорят за импийчмънт, а тук алт-десните щяха да градят виртуални бесилки. Обаче сега не смеят гък да кажат заради любимия Вожд.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  21. 21 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    Лицето на преводачката казва всичко.
    а в случая там се чете 'уоттъфък'

  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    До коментар [#18] от "hammurabi":

    Всяка дума или действие може да бъде оплюто или аплодирано. Може и да не ти се вярва,но е така.Затова Тръмп мълчи за разговорите си с Путин. Защото каквото и да е казал на кремълския вожд,демократите непременно ще го изкарат нещо лошо. И понеже са клюкари ще го разгласят по света.

  23. 23 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3117 Неутрално

    До 8 Посочете ми един републикански президент от 70-те години насам, който да не е обвиняван в тъпота и неграмотност?
    —цитат от коментар 10 на Nil satis nisi optimum


    George H. W. Bush

  24. 24 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3117 Неутрално

    "От Втората световна война насам, когато се въведоха по-конкретни правила за ползването на преводачи, просто се приема, че преводачът никога няма да бъде призован да говори"

    С това не бих могъл да не се съглася, въпреки съмненията ми за Тръмп. Ако ни е страх, че президентът ще бъде подметнат (или нещо по-лошо) от чуждестранен лидер, трябва да му се забрани да се среща с такъв лидер насаме (без, примерно, членове на кабинета му). Но да се разпитва преводача е много лош прецедент. Това ще накара президентите в бъдеще да внимават какво говорят не само пред чуждите лидери, а и пред преводачите си (което ще стане еквивалентно да говорят пред всички, които които имат правото да разпитат преводача - дали ще е са парламентаристи, прокурори или съдии)...

  25. 25 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    До коментар [#19] от "tsvetko_51":

    А бе Цветко стига с тия малоумни "опорни точки"!!! Често пъти разговорите между държавни ръководители трябва да останат в тайна. Представи си,че Тръмп е притиснал и накарал Путин да върне Крим на Украйна,като в замяна му е обещал огромни американски инвестиции,които да изправят Русия на крака. Трябва ли на това да се даде гласност? Не разбира се. Защото може някои "ястреби" в Москва да не са съгласни и да свалят Путин от власт.
    Да си представим,че Путин притежава компромат срещу Тръмп. (Такъв може да бъде само доказателства,че Тръмп е извършил убийство. Никакъв друг компромат НЕ може да свали американският президент от власт.) То и тогава Путин не би посмял да го извади наяве,защото това може да доведе до война със САЩ. И може накрая и самият Владимир Владимирович да "гризне дървото". Ако извади такъв компромат тогава вече никой държавен лидер по света няма да иска да има нещо общо с Путин.

  26. 26 Профил на Napster
    Napster
    Рейтинг: 328 Весело

    До коментар [#2] от "selqnin": На оранжевия идиот всеки може да му е преводач. Речника му има няма 100-200 думи. Основно: very bad and beatiful wall...

  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12504 Неутрално

    Тръмп в случая играе едновременно срещу себе си и срещу САЩ. Това би трябвало да означава, че съдържанието на разговорите би му нанесло повече вреди отколкото поведението и обясненията му след разговорите...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12504 Неутрално

    По-интересното е, че казусите на преводачите са винаги с Путин :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#22] от "deaf":

    Тогава трябва да приеме упреците за конспиративна дейност и да замълчи. Поне докато тече разследването по този въпрос.

  30. 30 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3675 Неутрално

    До коментар [#25] от "deaf":
    "А бе Цветко стига с тия малоумни "опорни точки"!!! "

    Хич не са малоумни "опорните точки" на Цветко. Няма друга логика най-близките сътрудници на президента да бъдат отстранени от такива преговори. В крайна сметка Тръмп управлява държава , не частна корпорация. Тяхното отстраняване дори ми се вижда обидно за тях. Ако Тръмп им няма доверие, че могат да запазят тайната на преговорите, защо ги е сложил на това място? Поведението на Тръмп в Хелзинки беше скандално от която и гледна точка да се погледне. Тръмп вместо да разсейва съмненията за нечисти връзки с Путин, с поведението си засилва тези съмнения. Май докато е на този пост съмненията за руска връзка не само няма да отслабват , но ще се засилват.

  31. 31 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3675 Неутрално

    "Изданието твърди, че след среща между двамата лидери в Хамбург през 2017 г. Тръмп взел бележките на преводачката си и поискал от нея да не споделя съдържанието на разговора с другите членове на администрацията."

    Доколкото ми е известно, преводачите на високопоставени лица и държавни глави са "заклети". В смисъл, те са се заклели , че ще пазят в тайна разговорите , на които са присъствали като преводачи, както и , че преводите им ще бъдат точни. Така , че Тръмп няма какво да иска от преводачката си , ако тя е "заклета".

  32. 32 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Не бих искал да съм на мястото на преводачите му-как ли се превеждат тези мисловни бози и бъркочи , които текат в хипотетичният ум на оранжевият клоун...
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Е, как - много лесно!Трябва да знаят максимум 10-20 думи - толкова е речниковият запас на оранжевия клоун!Америка, велика, отново, зная, никога, стена, аз, аз, аз, аз...

  33. 33 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    До 8 Посочете ми един републикански президент от 70-те години насам, който да не е обвиняван в тъпота и неграмотност?
    —цитат от коментар 10 на Nil satis nisi optimum George H. W. Bush
    —цитат от коментар 23 на plamen_b


    Обвиняван, че си е купил място в Сената „така както си купуват място на Фондовата борса в Ню Йорк.“

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  34. 34 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Доколкото ми е известно, преводачите на високопоставени лица и държавни глави са "заклети". В смисъл, те са се заклели , че ще пазят в тайна разговорите , на които са присъствали като преводачи, както и , че преводите им ще бъдат точни.
    —цитат от коментар 31 на tacheaux


    Глупости. Клетвата е само за преводите - то даже не е клетва, а декларация. Смисълът е, че носи наказателна отговорност ако съзнателно направи неверен превод (в нашия Наказателен кодекс си има член за преводачите).
    Другото се решава с обикновено NDA. Преводачите не са адвокати или лекари и законът не им дава тайна на клиента.

  35. 35 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 1020 Весело

    Поредна партенка. Информацията за разговорите между Тръмп и Путин е достъпна за когото трябва. Продължават да търсят под вола теле. Мислех си, че целият този цирк ще приключи след междинните избори, но явно демократите ще го държат отворен до президентските през 2020. И може би с право - все пак балъците, които вярват в "руската връзка" не намаляват.

  36. 36 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2743 Любопитно

    Очевидно разследването на Мюлер боксува...Сега и етичните кодекси ще нарушим..Утре какво следва?Детектор на лъжата за действащ американски президент? Глупостите на демократите нямат край..

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4944 Любопитно

    До коментар [#15] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Съгласен съм с това предложение.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3235 Неутрално

    Браво. Да превърнеш недоверието на Тръмп към преводачите в недоверие срещу Тръмп е постижение, което не сме виждали от процеса срещу Жана д'Арк. Съдията Мутон може да ви завиди.

  39. 39 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3235 Неутрално

    До коментар [#15] от "Незнайко в Слънчевия град":Съгласен съм с това предложение.
    —цитат от коментар 37 на Иво


    Отдъхнах си, Иво се съгласи.

  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4944 Весело

    До коментар [#39] от "zyb18561487":

    Тази вечер можеш да спиш спокойно. :-D

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9176 Неутрално

    Ако това, което прави Тръмп засягаше само САЩ, на нас изобщо не ни пука. Но той предава и интересите на съюзниците си. А това вече е лошо.

  42. 42 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    В разговори като тези Тръмп-Путин всяко мнение на добър специалист е чисто злато. Ти може и да не забележиш, но друг би бил, че Путин е повдигнал вежди или е направил гримаса. Нещо, което говори доста повече от думите му. Да не говорим за това, че има хора дето знаят подредбата на думите в разговора и какви ли не още тънкости в поведението му. Имало е само един (поне познат и добре описан!) гений, който оценявал хората и възможностите им само за 3 минути - Наполеон. Тръмп е доста далече от него, въпреки че сам нарече себе си гений и че няма нужда от специалисти... Че Путин, чрез много добри специалисти се намеси в изборите 2016 вече май е доказано. Клинтъм би била непреодолима за неговите амбиции!! Но не смятам че Тръмп е свързан с него. Просто руската мафия е инвестирала доста пари в проектите му и с това е зависим.

  43. 43 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2946 Неутрално

    Факт е че американския президент действа срещу американските интереси. Което подклажда съмненията че може би действа в услуга на Русия. И призоваването на преводачката може да даде недвусмислен отговор на съмненията, макар да ми се струва невероятно да го направят. Друго е по-интересното, ако работи срещу американските интереси в услуга на Русия ще го отстранят от длъжност и вкарат в затвора. Ако обаче работи срещу американските интереси само от глупост, е ОК?

  44. 44 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    оранжевата руска кукла е подвластна на кремль - ФАКТ

    само пореден пример давам от вчера:
    на оранжевата руска кукла й беше заповядано от кремъл да отмени санкциите срещу Дерипаска и Русал - това тя обяви в навечерието на Коледа, а вчера безгръбначните й апологети в републиканския Сенат го гласуваха

  45. 45 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#36] от "Noise":

    и как позна, че буксува, бе, нострадамусе?

    или само си правиш вятър на клавиатурата

  46. 46 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    До коментар [#30] от "tacheaux":

    Значи ти ако си президент на някоя държава,(няма значение коя),ще имаш пълно доверие на твоите най-близки сътрудници?! Дори и сам да си ги назначил. Хайде стига глупости!!!

  47. 47 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    До коментар [#42] от "charlesdegaulle":

    Защо Тръмп трябва да вярва на тези специалисти по жестове,мимики и интонации?! Нима те не са хора и не може да бъдат подкупени или да се заблудят.
    И все пак и Наполеон е фатално сбъркал при Ватерло. Доверил се е на генерал Груши и му е дал да командва половината армия. В резултат Груши се проваля и завлича със себе си и Наполеон.
    Ако действително руската мафия е инвестирала свои пари в проектите на Тръмп,(кои пари в Русия не са на мафията?!),това как го прави зависим?! А бе хора спрете с тия глупости!
    Путин наистина се намеси в американските избори. Тази намеса обаче как помогна на Тръмп?! Никак. По-скоро му навреди.
    С помощта на Хилари Клинтън Путин купи американски уран,който е военна стратегическа суровина! И щом търсиш предатели насочи погледа си към Хилари.

  48. 48 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3151 Весело

    До коментар [#35] от "Black Hawk":

    Има балъци които още вярват в престъпленията на Хилъри. Защо недоволстваш? Ако намираш поведението на Тръмп за нормално - да крие от сътрудниците си информация за срещата с Путин както и открито да застане на страната на Путин в Хелзинки вместо на американските служби, значи си в един отбор с путинистите. Горчиво!

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  49. 49 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3151 Весело

    До коментар [#47] от "deaf":

    Стига лъга за Хилъри, сделката с урана е одобрена от комисия в която влиза 10на министерства, агенции и пр., Хилъри дори не е председател на комисията. Повтаряте една лъжа с надеждата да стане истина.
    Ако Тръмп е препирал парите на руската мафия, това го поставя в незавидно положение пред американското правосъдие, нищо че ти с лека ръка си готов да опростиш подобно прегрешение. Изобщо за тръмпистите няма престъпление което да ви убеди да кажете нещо против Вожда си - ще го оправдавате винаги.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  50. 50 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3151 Весело

    До коментар [#36] от "Noise":

    Очевидно си заравяш главата в пясъка и отричаш реалността. Разследването до момента напредва със завидна бързина.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  51. 51 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    До коментар [#49] от "vesolr":

    Вие комунистите много обичате да размивате отговорността като я прехвърляте върху цял бюлюк хора! Хилари подписала ли е документа разрешаващ продажбата на уран на Русия? Подписала го е. Тогава носи пълната отговорност.
    Ако случайно не помниш Русия до преди тридесетина години беше комунистическа. И комунистите заграбиха благата и ресурсите на Русия. Ключовата дума е "заграбиха". Искам да кажа,че е почти невъзможно да се установи кои пари в Русия са законни и кои - не. Напълно възможно е уранът който Хилари продаде на руснаците да е купен с мръсни пари на руската мафия.
    Една е ясно - досега НЯМА доказателства руската мафия да е давала пари на Тръмп. Но дори и да допуснем,че го е правила,това пак не може да послужи за изнудване на Тръмп. Той просто може да каже,че не е знаел,че са мафиотски пари. И да ги върне на руската мафия.
    Тръмп изрично предупреди Хилари и другите прости демократи да не вадят компромати за корупция и финансови далавери,защото и той може да извади информация,че и те са бъркали в кацата с меда.

  52. 52 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    До коментар [#49] от "vesolr":

    Вие комунистите много обичате да размивате отговорността като я прехвърляте върху цял бюлюк хора! Хилари подписала ли е документа разрешаващ продажбата на уран на Русия? Подписала го е. Тогава носи пълната отговорност.
    Ако случайно не помниш Русия до преди тридесетина години беше комунистическа. И комунистите заграбиха благата и ресурсите на Русия. Ключовата дума е "заграбиха". Искам да кажа,че е почти невъзможно да се установи кои пари в Русия са законни и кои - не. Напълно възможно е уранът който Хилари продаде на руснаците да е купен с мръсни пари на руската мафия.
    Една е ясно - досега НЯМА доказателства руската мафия да е давала пари на Тръмп. Но дори и да допуснем,че го е правила,това пак не може да послужи за изнудване на Тръмп. Той просто може да каже,че не е знаел,че са мафиотски пари. И да ги върне на руската мафия.
    Тръмп изрично предупреди Хилари и другите прости демократи да не вадят компромати за корупция и финансови далавери,защото и той може да извади информация,че и те са бъркали в кацата с меда.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK