"Фейсбук" затегна правилата за политически реклами преди евроизборите

"Фейсбук" затегна правилата за политически реклами преди евроизборите

© Robert Galbraith, REUTERS



Фейсбук" ще казва на европейските си потребители кой купува рекламите, които виждат. Освен това реклами ще могат да се купуват само от хора, пратили на социалната мрежа доказателства за идентичността си.


Действието на тези мерки ще започне от март. Те са част от опитите на компанията да попречи на разпространението на дезинформация преди европейските избори, след като множество скандали в последните години урониха сериозно репутацията ѝ.


Показването на допълнителна информация за рекламодателите ще се отнася и съдържание за оспорвани и важни обществени въпроси, дори то да не включва призивите на определена партия или кандидат, уточняват от "Фейсбук".




Информацията ще бъде видима за потребителите, стига да кликнат на съобщението "платено от", което ще се показва до всяка реклама. То ще ги препраща към Рекламната библиотека на социалната мрежа, където ще могат да видят до колко души е стигнала конкретната реклама, какви са демографските им данни, колко е платено за нея и къде се разпространява тя.


Рекламодателите ще трябва да уведомят компанията откъде идват парите за дейността им. За тези във Великобритания например, където функцията вече е налична, "Фейсбук" проверява активността на профила и иска пощенски адрес на потребителя, както и копие от личен документ.


Подобни мерки ще бъдат въведени и в други държави, където предстоят избори – сред тях Индия, Украйна и Израел.


Ето как изглежда една платена реклама. Текстът "платено за" препраща потребителите към по-подробна информация.

© Скрийншот от

Ето как изглежда една платена реклама. Текстът "платено за" препраща потребителите към по-подробна информация.


"Фейсбук" ще създаде и два нови регионални центъра – в Дъблин и Сингапур, които ще се занимават предимно с провеждането на изборите.


Какво е направено досега


Компанията вече има действащи процедура по отношение на фалшивите новини – ако те нарушават Стандартите на общността, директно ги премахва от платформата. Ако не нарушават правилата на социалната мрежа, но пък имат подвеждащи заглавия или сензационалистки привкус, "Фейсбук" ограничава разпространението им и показва на потребителите повече информация за това кой ги публикува и какво е нередното в тях.


"Фейсбук" съобщи още, че разширява съвместната си дейност с независими проверяващи фактите. (Преди известно време в. "Гардиън" се позова на разочаровани от процеса на работа участници, които смятат, че компанията ги използва повече, за да излъска имиджа си, отколкото за друго.) Програмата работи на 16 езика и участниците в нея вече могат да проверяват автентичността и на снимки и видеа. Когато някой от тях маркира даден пост за лъжлив, "Фейсбук" ограничава разпространието му.


Социалната мрежа обещава още, че страници и домейни, които често разпространяват лъжи, няма да могат да монетизират съдържанието си или да рекламират във "Фейсбук".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Късно е чадо - Брекзит и оранжевият клоун се състояха, полуразпада, бленуван от джуджето започна, но му предстои разочарованието, че няма да се случи!

  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1344 Любопитно

    Лошо за Навални...
    Всъщност него ли убиха на моста или кой беше там?

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1344 Весело

    "Фейсбук" ще казва на европейските си потребители кой купува рекламите, които виждат."

    Фирма Abvvgz, Сейшелски острови, пощенска кутия A2B 1C9.


    "Освен това реклами ще могат да се купуват само от хора, пратили на социалната мрежа доказателства за идентичността си."

    Асан.

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1414 Весело

    Ох, незнам защо, като чета тази статия и се сещам за този виц:

    - Трябва ми кредит.
    - Какъв е Вашият бизнес план?
    - Искам да отворя гей клуб.
    - А, кой ще го посещава?
    - Педераси разни... Иван и Пешо ще дойдат, те непрекъснато пият без да ме канят, Венци - полицайчето ще дойде, разни Фейсбук докладчици и админи...
    - Съжаляваме, но ще трябва да Ви откажем кредит.
    - О, ама и Вие ще сте добре дошли!.. ;)

    Бог да благослови Америка за България!
  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3775 Весело

    "Фейсбук" ще казва на европейските си потребители кой купува рекламите, които виждат."Фирма Abvvgz, Сейшелски острови, пощенска кутия A2B 1C9."Освен това реклами ще могат да се купуват само от хора, пратили на социалната мрежа доказателства за идентичността си."Асан.
    —цитат от коментар 3 на Веселин Дечев

    Що, бе?
    И Жирардели ще свърши работа ...

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3209 Неутрално

    То ако рекламата оказваше ефект, сега Хиларито щеше да е президент. :)

  7. 7 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Тия пък си мислят, че нещо зависи от тях.

  8. 8 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 8 Весело

    Радват ме :) Като си предоставиш задните части да обслужват определена демократична пропаганда и бизнеса почва да окуцява. До година две и ще се самозакрият.
    Горенето на клада на всякакво оргинално съдържание от хора с различни виждания от либерастките да продължи още известно време и посещенията ще се сринат със сигурност. Се едно да четеш дойче веле или ббс и да чакаш новини да видиш там :)))

    Путин - мы верим в тебя !
  9. 9 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "Веселин Дечев":

    Сакральная жертва ето бьило :) Застреляха горкия човек на площада с надеждата да създадат светец в борбата с Путин, ама не се получи, зян си отиде. Немцов беше това.

    Путин - мы верим в тебя !
  10. 10 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1113 Неутрално
  11. 11 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 2421 Весело

    "...към Рекламната библиотека на социалната мрежа, където ще могат да видят до колко души е стигнала конкретната реклама, какви са демографските им данни, колко е платено за нея и къде се разпространява тя...."


    И с тези и другите мерки май по-скоро ГРУ-то ще го закрият...

  12. 12 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2742 Любопитно

    кой още ползва Фейсбук?

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10516 Весело

    За фалшивите новини използвайте български :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8671 Неутрално

    Трябва да си ненормален, за да решаваш , за кого да гласуваш, като се влияеш от рекламите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK