Венецуела и Китай бяха близки... досега

Венецуелският президент Николас Мадуро в Пекин с колегата си Си Цзинпин, 14 септември 2018 г.

© Associated Press

Венецуелският президент Николас Мадуро в Пекин с колегата си Си Цзинпин, 14 септември 2018 г.



Малко са местата по света, където събитията във Венецуела отекват както в Китай. Основният кредитор на режима на Николас Мадуро наблюдава внимателно ситуацията, откакто председателят на парламента Хуан Гуайдо се обяви за президент с подкрепата на САЩ и редица правителства. Връзката на двустранните отношения обаче може да зависи от следващите дни, а и бъдещето на заемите, отпуснати от Пекин на Каракас, пише испанският. "Ел Паис".


Китай недвусмислено подкрепи Мадуро и отхвърли всяка "намеса във вътрешните работи" на страната. В живота на Венецуела същевременно Пекин е от значение - заеми в размер 62 млрд. долара бяха отпуснати през последното десетилетие или 40% от цялото финансиране, отпуснато от Пекин за Латинска Америка. По-голямата част от тези кредити се изплащат в петрол, но около една трета (20 млрд. долара) все още не са върнати.


Между Венецуела и Пекин имаше "икономическа синергия... досега", отбелязва изданието, но има предвид проблем поне от няколко години. В началото двете страни си пазваха чудесно - най-големият вносител на петрол със страната с най-големи доказани резерви и със сходни идеологически наклонности. Не само заеми от Китайската банка за развитие, но и инвестиции близо 2.5 млрд. долара годишно валяха от Китай към Венецуела от 2010 г. насам. В замяна Венецуела плащаше със суров петрол, който достигна 5% от вноса на тази суровина в Китай. "Какво можеше да се обърка? С една дума: всичко", пише "Ел Паис".


Промяната




Съзвучието не е същото след смъртта на президента Уго Чавес през 2013 г., сриват се и цените на петрола, и венецуелската продукция, а кредитът към Каракас "пресъхна оттогава. През 2016 г. се даде само един голям заем от 2.2 млрд. доара за петролния сектор. През 2017 (нямаше) нито един заради притеснението на Китай за устойчивостта на инвестициите и способността на кабинета на Мадуро да плаща дълговете си."


Данни от китайските митници показват и спад в доставките на венецуелски петрол - от 437 хил. барела дневно (5.2% от внасяния петрол) през 2017 г. до 332.6 хил. барела миналата, спад с 24% за година.


Нямаше сериозни резултати и от посещението на Мадуро в Пекин през септември, организирано в търсене на ново финансиране. Китай така и не потвърди съобщенията на правителството му, че ще отпусне кредит от 5 млрд. долара. Макар отношението му към домакините да бе топло, посрещането от тяхна страна бе подчертано студено - в китайските медии визитата бе отразена много слабо сравнено с други на лидери от приятелски страни.


Едно наум


Китай същевременно поддържа съюза си с Мадуро и връзките надхвърлят петрола. Пекин например внася рудата колтан, жизненоважна за потребителската електроника, злато и суровини, има и инвестиции в минния сектор. Продуктите, които Венецуела получава от Китай, пък са за 2.5 млрд. долара годишно.


Венецуела е важна за Китай и като латиноамерикански приятел в регион, традиционно доминиран от САЩ, продължава "Ел Паис". Високата оценка за лоялността на Каракас обаче "не пречи (Китай) да поддържа контакти и с венецуелската опозиция, за да си гарантира, че дългът ще се изплати при смяна на правителството".


За Пекин кризата дойде в неподходящ момент - тази седмица китайски представители водят търговски преговори във Вашингтон на фона на икономическо забавяне и несигурност в година, в която режимът навършва 70 години. Затова образите на уличните протести и заплахите от санкции или дори инвазия само засилват притесненията. "Никой китайски политик не реагира в защита на Мадуро с енергията на руския президент Владимир Путин", нито изглежда президентът Си Цзинпин да е говорил с венецуелския лидер тези дни. Пекин по-скоро призовава за "рационалност и спокойствие".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 705 Любопитно

    Въпрос с повишена трудност - накъде отлетя самолетът с двама души на борда и 20 тона злато "багаж" тези дни? Руският.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Китайците са прагматици.Преди тридесет години разбраха ,че парата отишла в свирката е загуба и работят с всеки коректен икономически субект. Съвсем нормално е да загърбят Мадуро ,ако не си изпълнява поетите ангажименти за доставка на петрол

  4. 4 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Като четете за режимите на Чавес и Мъдуро, разбирате ли ли за какви некадърници става въпрос? Господ им дал, дал, всичко им дал и тези хайвани стигнаха дотам, че и най-близките им съюзници спряха да им дават заеми, защото разбраха, че връщане няма да има.

  5. 5 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Съобщават, че Тръмп днес е поздравил по телефона Гуайдо за встъпването в длъжност.
    Китайците май оттук нататък ще мислят само как да си върнат парите, защото има вариант и да не си ги върнат.

  6. 6 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар [#4] от "gozambo":


    Като четете за режимите на Чавес и Мъдуро, разбирате ли ли за какви некадърници става въпрос? Господ им дал, дал, всичко им дал и тези хайвани стигнаха дотам, че и най-близките им съюзници спряха да им дават заеми, защото разбраха, че връщане няма да има.
    —цитат от коментар 4 на gozambo


    Ами комунисти сър...друго какво да каже човек за тая грешка на човешкото развитие...

  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4433 Весело

    уникално , с 20млрд $ и Китай фалирал

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    "Ел паис" кои го държеше?

  9. 9 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    "Ел паис" кои го държеше?
    —цитат от коментар 8 на WWW


    А теб кой те издържа?

    SHADOWS of SOFIA
  10. 10 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Щатите спряха изкупуването на петрол от Венецуела, до десет дни се очаква бензинът във Венецуела да свърши. Свършват и парите за военните.

  11. 11 Профил на uje32596582
    uje32596582
    Рейтинг: 64 Неутрално

    До коментар [#8] от "WWW":
    "Ел паис" кои го държеше?"


    Севилския бръснар.

    Други тъпи въпроси?

  12. 12 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Щатите спряха изкупуването на петрол от Венецуела, до десет дни се очаква бензинът във Венецуела да свърши. Свършват и парите за военните.
    —цитат от коментар 10 на gozambo


    Гражданска война ли иска САЩ във Венецуела?

    Има ли вече прехвърлени "неизвестни снайперисти" на терен?

    Цветните революции Сорос-ци ги ескалират в кървави с "сакрални жертви" когато неизвестни снайперисти заповат да убиват и от двете страни - протестиращи и полицай.
    В Украйна беше така - Запада подкрепи опозицията, после убиха около 100 човека "неизвестни снайперисти", и започна кървавата фаза на гражданската война ...

    Да видим във Венецуела какъв е сценария.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  14. 14 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    До коментар [#12] от "WWW":

    Грешиш наново! Самия Сорос е инвестирал в карабина ''Барет'' и е заминал да обстреля Мадуро.

    SHADOWS of SOFIA
  15. 15 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Очаквам следващия призив на Запад-а ще е :
    Полицията/армията да не се намества при протести, защото това е "народен протест".
    След това протестираите ще започнат да вхърлят коктейли Молотов по полицията ...
    Протестите се обострят ... тече кръв ...

    Пиковия момент е "Сакралните жертви", обикновенно се позлват "неизвестни снайперисти", които разстералват някакви протестиращи ... може да е някоя знакова фигура .. може да опукат този дето се обяви за президент ..

    След това почва мощна патаклама ... и ако има достатъчно пара-военни подразделения властта пада !

  16. 16 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1692 Весело

    уникално , с 20млрд $ и Китай фалирал
    —цитат от коментар 7 на дерибеев


    Уникално тъпо заключение, може би защото не са твои Дерибеев...

    Имало едно време ссср...
  17. 17 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1177 Любопитно

    До коментар [#7] от "дерибеев":

    Дерибеев!
    Я ни "разясни", как ще реагира Китай, ако е пренебрегнат от Мадурчо, за сметка на фаворитизиране на Русия при връщане на деньгите!
    А и още нещо!
    И колко струват тия 20 тона Злато?
    5 млрн $? 10 млрд$?
    Защото по борсови цени 20 тона Злато са си САМО 850 млн $!
    За къде по-напред?

    Да разлая троловете!!
  18. 18 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    Китай и алкашките СА НЕСПОСОБНИ ДА БЪДАТ ПРИЯТЕЛ С КОГОТО И ДА Е!!!!
    Това са несбъднали се империи, които още сънуват този сън и са готови да прегазят всекиго и всичко за да сбъднат болното си бълнуване!!!!!

  19. 19 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5280 Весело

    По Дън Сяо Пин - на китайците не им е толкова важно какъв е цветът на котката (Мадуро), а по-важно им е, тя да лови мишки (петролът да тече към поднебесната империя).
    А котката се дъни! Дали му пари, той им дава петрол, щото плува в него, но дори и това не успява да свърши, и количествата се свиват. И китайците охладвяват. А червените знамена в Каракас явно изобщо не ги интересуват.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  20. 20 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#12] от "WWW":

    Колега, да не е излязла някаква нова дрога на пазара? Добри халюцинации причинява. Сподели

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  21. 21 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Не е към Щатите?! Въх каква мъка!

  22. 22 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Мечо Пух няма ли да помага на Мадуро??

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  23. 23 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#21] от "tvi63":

    Мадурко ще посети Щатите само както Нориега!

    Да разлая троловете!!
  24. 24 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    До коментар [#23] от "lone wolf":

    +

    SHADOWS of SOFIA
  25. 25 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 999 Неутрално

    А аз наивно си мислих, че англосаксонските империалисти точат петрола на угнетения народ на Венецуела, а то било китайските другари.

  26. 26 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4799 Неутрално

    Гражданска война ли иска САЩ във Венецуела?
    —цитат от коментар 12 на WWW


    С РУСКИ ГРАЖДАНИ, "гражданска война" във Венецуела няма как да стане.

    МАДУРКО държи висшите военни, но стигне ли се до сблъсъци,

    АРМИЯТА НИЩО ЧУДНО ДА СЕ ОБЪРНЕ, както срещу МАДУРКО,

    така и СРЕЩУ ЛОЯЛНИЯ НА МАДУРКО ГЕНЕРАЛИТЕТ.

    Така, че ще има война само и единствено на ВЕНЕЦУЕЛСКИЯ НАРОД

    СРЕЩУ ОХРАНЯВАЩИТЕ МАДУРКО РУСКИ БАШИБОЗУЦИ

  27. 27 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3841 Неутрално

    Разбрахме какво Китай е направил и какво предлага/не предлага. Сега нека разберем какво предлага Янкето, за да направим сравнение.

  28. 28 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    [quote#12:"WWW"][/quote]Да видим във Венецуела какъв е сценария.


    Във Венецуела сценарият е следният- Путин и кубинците са изпратили по една армия хора да пазят режима на Мъдуро.

  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    "Пекин е от значение - заеми в размер 62 млрд. долара бяха отпуснати през последното десетилетие или 40% от цялото финансиране, отпуснато от Пекин за Латинска Америка. По-голямата част от тези кредити се изплащат в петрол, но около една трета (20 млрд. долара) все още не са върнати."

    И тези милиарди ще бъдат върнати под формата на венецуелски петрол за Китай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Руските полит-икономически анализатори май са прави като казват - “не ни плашете с Америка, тя няма да ни нападне. Страхуваме се от Китай който ще ни изкупи и колонизира, както прави в Африка!”

  31. 31 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Историята е следната. Китайските другари дали на Мъдуро 60 милиарда заеми, а след като видели, че този няма откъде да ги връща, го извъртяли с нов договор, да си изплаща заемите с петрол. Но когато направили тези сделки, петролът бил 80 долара за барел, а сега е 40 долара за барел и венецуелците трябва да изпратят два пъти повече петрол. Но напоследък се видя, че и с петрол няма да стане работата, защото Мъдуро съсипа производството и започнаха да раздават каквото имат- мини, находища, концесии, каквото китайците и руснаците посочат. И това за изконсумирани вече заеми.

  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#18] от "selqnin":

    Китайците имат доста повече приятелски страни по света от руснаците. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#25] от "Индиана":

    Голяма част от венецуелския петрол се купува от САЩ, мисля, че поне 20% от целият им добив.

    По горе видях в коментара на Гозамбо, че САЩ са спрели да купуват нефт от Венецуела, ако това наистина е така, това ще бъде голям удар за Венецуела и нейната хазна.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5266 Неутрално

    До коментар [#9] от "КА2":

    Как кой-Партията!Само виреят такива и......ти!

    До истината се достига с познание!
  35. 35 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5266 Неутрално

    Аз онзи ден казах че Китай ще загърби некадърника.И матросовците начело с Велков ме оплюха!Ей ви на сега!

    До истината се достига с познание!
  36. 36 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3112 Разстроено

    ....Китайците си гледат единствено и само СОБСТВЕНИТЕ ИНТЕРЕСИ.......!!!!.......важното е ПЕТРОЛА да не спира да ТЕЧЕ към КИТАЙ..........!!!!!!.......без значение КОЙ е на ВЛАСТ.../......мадуро или опозиция....../

    България НАД ВСИЧКО .....
  37. 37 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2714 Неутрално

    До коментар [#12] от "WWW":

    "Има ли прехвърлени снайперисти"

    Има. "Вежливи" и без обозначителни знаци. (Имат опит от Киев). Скоро ще се съберат с колегите си, преселили се от околностите на Деир ес зор, в руския рай.

  38. 38 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Със Венецуела е свършено, комунистите я продадоха на Китай !!!

  39. 39 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Съобщават, че Тръмп днес е поздравил по телефона Гуайдо за встъпването в длъжност. Китайците май оттук нататък ще мислят само как да си върнат парите, защото има вариант и да не си ги върнат.
    —цитат от коментар 5 на gozambo



    До коментар [#5] от "gozambo":

    Китай е съгласен Мадуро да изплати дълга си и в нефт.

  40. 40 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#27] от "Judjuk":

    Предлагат да спрат доставката на лек американски петрол на национализирания петролопреработвателен сектор на Венецуела (200 000 барела месечно) и преработката на петрол във мадуристан ще забуксува

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  41. 41 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#29] от "Иво":

    Това не се оспорва.
    Само че китайците започват вече да се съмняват в способността на режима на Мадуро да се справи. Нараства риска.

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  42. 42 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#33] от "Иво":

    Колега, уса по-скоро продава на Венецуела лек петрол, за да могат в преработвателните съоръжения да разредят местния тежък петрол иначе спират...

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  43. 43 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    До коментар [#33] от "Иво":Колега, уса по-скоро продава на Венецуела лек петрол, за да могат в преработвателните съоръжения да разредят местния тежък петрол иначе спират...
    —цитат от коментар 42 на serafin


    Няма страшно, ще разреждат с бояришник, безпагонестите говеда сигурно носят достатъчно.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  44. 44 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2597 Неутрално

    "Пекин е от значение - заеми в размер 62 млрд. долара бяха отпуснати през последното десетилетие или 40% от цялото финансиране, отпуснато от Пекин за Латинска Америка. По-голямата част от тези кредити се изплащат в петрол, но около една трета (20 млрд. долара) все още не са върнати."И тези милиарди ще бъдат върнати под формата на венецуелски петрол за Китай.
    —цитат от коментар 29 на Иво


    Дръжки ще бъдат върнати.Китайофиле,не разбра ли,че Китай ще ги загуби тези милиуарди безвъзвратно.Нормално като се правят сметки без кръчмар.Тръмп успя да наложи на китайските комунистически крадци и мошенници други търговски правила,които не ощетяват никого.Не случайно икономическият растеж на крадлив Китай е спаднал до рекордно ниско равнище от 15 години насам.Хаха...Браво на президент Тръмп,успя да наложи волята си над мошенника и крадеца Мечо Пух.А ти китайофиле ближи рани...Хихи...

    AGAINST CHINA
  45. 45 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#44] от "Against China":
    Ти не ги мисли Китай и китайците, те пари без да са сигурни че ще се върнат не дават. Впрочем тия милиарди къде ги пишат не са долари, а стоки за които е отпуснат кредит. И не всичките са доставени, по сериозен проблем за руснаци и китайци са вложените в нефтените находила дялове и права. Още отсега американското мекере реве, че нямал да връща заемите, и затова май ще ритне камбаната.
    Мадуро много на армията доверие няма, то има едни разбойници къде са по лоши от ескадроните на смъртна, те са в състояние да направят кървава баня във Венецуела,

  46. 46 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 574 Весело

    Ключовата информация тук - Китай поддържа контакти и с опозицията. Както се казва, плъховете напускат потъващия кораб.

  47. 47 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 920 Неутрално

    КИТАЙ ПРАВИ РАЗЧЕТИТЕ СИ С ХИЛЯДОЛЕТИЯ НАПРЕД.ЗНАЕ ,ЧЕ Е ГЛУПАВО ДА ИЗБЪРЗВАШ😁

  48. 48 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#46] от "Black Hawk":
    Реално опозиция няма, Хуан Гуайдо не е лидер на опозицията. Просто 4 опозиционни партии се разбират да управляват парламента по ротационен принцип , Гуайдо и партията му нямат подкрепата от населението, а и от военните, които са и пострадали от неговите акции навремето, щото са с класическите за цветните революции провокации - стрелба и в полиция и военни , над 100 убити, и в демонстранти, технология използвана и на украинският майдан и къде ли не, ясно от кого.

  49. 49 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    За съжаление Венецуела заради тоя нефт къде има я чакат лоши времена... Страната с най-хубавите жени, и с най-големи запаси от нефт вероятно ще бъде вкарана в гражданска война и разруха като Сирия. Чрез Гуайдо САЩ не търсят мир...

  50. 50 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Весело

    Пекин: Нищо лично, просто бизнес, аз съм тук за да източа ресурсите ви.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  51. 51 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#50] от "penetrating":
    Реално Китай са с най-големите световни залежи от слънцен газ и нефт. Проблема е че не могат да ги извлекат засега поради няколко фактора. Надълбоко са, района е земетръсен и липсва вода. Затова те пробват технология различна от американската. Разрива на пластовете с електромагнитен импулс. Ако успеят Китай от най-голям вносител на нефт и газ може да стане износител.

  52. 52 Профил на 私のためにそれを吸う
    私のためにそれを吸う
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    https://lenta.ru/news/2019/01/31/zoloto/
    на чети !

    私のためにそれを吸う
  53. 53 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Неутрално

    До коментар [#51] от ".":

    Междувременно "инвестират" в правителства, които държат златното ключе до природни ресурси. В латинска Америка, в Африка, в Средния Изток :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  54. 54 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    "Пекин е от значение - заеми в размер 62 млрд. долара бяха отпуснати през последното десетилетие или 40% от цялото финансиране, отпуснато от Пекин за Латинска Америка. По-голямата част от тези кредити се изплащат в петрол, но около една трета (20 млрд. долара) все още не са върнати."И тези милиарди ще бъдат върнати под формата на венецуелски петрол за Китай.
    —цитат от коментар 29 на Иво



    Не бързай ...
    Нямаме представа как ще постъпи сеньор Гуайдо и си мисля, че неговото виждане по въпроса ще е обратно пропорционално на Мадуровото .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  55. 55 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    ....Китайците си гледат единствено и само СОБСТВЕНИТЕ ИНТЕРЕСИ.......!!!!.......важното е ПЕТРОЛА да не спира да ТЕЧЕ към КИТАЙ..........!!!!!!.......без значение КОЙ е на ВЛАСТ.../......мадуро или опозиция....../
    —цитат от коментар 36 на kesh



    Умен,
    има значение кой е на власт и какви властови решения взема .
    В едно, обаче съм много сигурен - ако във властта са опозиционните лидери, няма да постъпят така, както би постъпил Мадуро .
    Ето това безпокои китайските лидери, инвестирали във Венецуела по времето на Мадуро и компания .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  56. 56 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    [quote#39:"deaf"][/quote]


    А какво мисли Гуайдо и другите опозиционни лидери ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  57. 57 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1699 Любопитно

    Да му мислят руснаците, щото всичките им оръжейни доставки досега са "плащани" само с обещания за бази и концесии, които явно няма да се случат.
    Китай ще си върнат кредитите парите чрез доставки на нефт, ама на руснаците такава схема не им върши работа. Имат си нефт предостатъчно, доларчета нямат........

    Знанието е сила, информацията - власт
  58. 58 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    КИТАЙ ПРАВИ РАЗЧЕТИТЕ СИ С ХИЛЯДОЛЕТИЯ НАПРЕД.ЗНАЕ ,ЧЕ Е ГЛУПАВО ДА ИЗБЪРЗВАШ😁
    —цитат от коментар 47 на aramissss



    Хахахааа,
    значи прозорливите китайци предварително са знаели, че Мадуро ще иляди и, че през всичкото това време, ще бъде президент на Венецуела ?
    Железен си !!!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  59. 59 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    За съжаление Венецуела заради тоя нефт къде има я чакат лоши времена... Страната с най-хубавите жени, и с най-големи запаси от нефт вероятно ще бъде вкарана в гражданска война и разруха като Сирия. Чрез Гуайдо САЩ не търсят мир...
    —цитат от коментар 49 на .



    А, ако има гражланска война ( не дай Боже, както в Сирия ), Путин ще изпрати ли руски войски и спецназ във Венецуела ?
    Я кажи друже да се посмеем от сърце !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  60. 60 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    До коментар [#51] от ".":


    " ... залежи от слънцен газ и нефт . "


    Товаришч,
    на български се казва шистов газ, а сланцевый газ е на руски . Това " слънцен " от къде го изкопа ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  61. 61 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#60] от "niksan1":
    "До коментар [#51] от ".":
    " ... залежи от слънцен газ и нефт . "
    Товаришч,
    на български се казва шистов газ, а сланцевый газ е на руски . Това " слънцен " от къде го изкопа ?"

    хахаха, не е истина колко е паднало нивото на мурзилажа. буквално имам чувството ще ги копаят от тинята :-)

  62. 62 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#60] от "niksan1":"До коментар [#51] от ".":" ... залежи от слънцен газ и нефт . "Товаришч, на български се казва шистов газ, а сланцевый газ е на руски . Това " слънцен " от къде го изкопа ?"хахаха, не е истина колко е паднало нивото на мурзилажа. буквално имам чувството ще ги копаят от тинята :-)
    —цитат от коментар 61 на vila


    А какво да е нивото на мурзилажа, когато ти се струва правилно и редно:
    1. Супер нелогични неща, например като национализация;
    2. Нелогични неща, които историята е премазала през мелницата - като комунизма, руския просперитет и демокрация
    3.Когато са най-добре страните и гражданите, които според акъла ти би трябвало да станат човекоядци от глад.

    В едно нормално общество русофилите стават престъпници, а в нашето са престъпни русофили и национални предатели!

  63. 63 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#62] от "Oleg Shishmanov":
    "А какво да е нивото на мурзилажа, когато ти се струва правилно и редно:
    1. Супер нелогични неща, например като национализация;
    2. Нелогични неща, които историята е премазала през мелницата - като комунизма, руския просперитет и демокрация
    3.Когато са най-добре страните и гражданите, които според акъла ти би трябвало да станат човекоядци от глад.

    В едно нормално общество русофилите стават престъпници, а в нашето са престъпни русофили и национални предатели!"

    Ми какво. Русофил морал, род и родина няма. За мен това са някакви дегенерати, хора без ценностна система, готови за парче хляб/някой подхвърлен лев да продават и майка си и сестра си. Помня по комунистическо ни даваха за пример детето (героят комунист) предало баща си, който крие два вола, вместо да ги даде на ТКЗС-то. Много го хвалеха.
    Ноо преди сякаш бяха една идея по-умни. Напоследък са пълна катастрофа.

  64. 64 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#63] от "vila":

    Аз не вярвам, че са толкова продажни, освен по върховете. Смятам, че са продажни лидерите им, а за основанта маса е по-скоро емоционално-умствена травма съчетана с лошо образование.
    А най-смешното е като видиш от близо някой русофил-комунист (вече на преклонна възраст) от онези дето минават за истинските от 9-ти септември как треперят да прибарат всяка стотинка - та веднага ти става ясно, че основния им проблем със САЩ и Западна Европа е бил завистта, че не са там.

  65. 65 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 629 Весело

    Китайците търсят къде да си похарчат спечеленото последните 20г. Щатите , Канада и ЕС ги блокира . Вътрешната инвестиция претоварва икономиката . Остават развиващите се пазари . За да са с максимална изгода имат сметка от такива кризи
    Ще , си купят инфраструктура , както направиха в Гърция , но няма да позволят на запада да стъпи там където са вече .

  66. 66 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ian Smith":

    С Бояришник!!!
    Е това е връх!! :-)

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  67. 67 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#64] от "Oleg Shishmanov":
    "А най-смешното е като видиш от близо някой русофил-комунист (вече на преклонна възраст) от онези дето минават за истинските от 9-ти септември как треперят да прибарат всяка стотинка - та веднага ти става ясно, че основния им проблем със САЩ и Западна Европа е бил завистта, че не са там."

    Е тооо какво значи истинските, те 98% стават партизани на 8-ми септември. Останалите 2% са се занимавали да обират мандри.
    Абе утайка както и да го погледнеш.

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9211 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":
    Руснаците онзи ден предупредиха Мадуро да си плаща редовно вноските по кредитите. Може за това да използва златото.

  69. 69 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#41] от "serafin":

    Това е така.

    До коментар [#42] от "serafin":

    Това не е така. Рафинериите в САЩ могат спокойно да си преработват венецуелския тежък нефт. Правят го от десетилетия впрочем. Иначе, наистина най-качествения нефт е лекия, такъв например е нигерийският. Той най-лесно се обработва при прозводството на горива и масла.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  70. 70 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#54] от "niksan1":

    Никсъне, при всички положения без значение кой е на власт Венецуела трябва да си върне дълговете на длъжниците. Включитено дълговете й към Китай. Впрочем, точно затова Китай поддържа връзка с опозицията. Още от сега им е обяснено, че няма накъде да мърдат по отношение на тези заеми, който страната е получила.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  71. 71 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3841 Неутрално

    До коментар [#27] от "Judjuk":Предлагат да спрат доставката на лек американски петрол на национализирания петролопреработвателен сектор на Венецуела (200 000 барела месечно) и преработката на петрол във мадуристан ще забуксува
    —цитат от коментар 40 на serafin


    Това по-скоро е обратното. Янкето има дефицит от тежък петрол.

  72. 72 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Интересно, Китай купува петрол в количества 2 пъти по малки от САЩ. И го вози от другия край на света. Имат сметка, разбира се. Но искат стабилност, която Мадуро не може да осигури. Опозицията надали (когато дойде на власт) ще игнорира Китай, ще си плаща коленопреклонно. Има нужда от свежи пари. Ако бизнеса върви, има ли значение кой управлява?
    При Мадуро не върви.

    За сведение: https://www.eia.gov/dnav/pet/hist/LeafHandler.ashx?n=PET&s=MTTIMUSVE1&f=M
    и 437 хил. барела дневно (при 30 дни на месец) са 13,110 месечно за 2016.

  73. 73 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2597 Неутрално

    До коментар [#44] от "Against China":Ти не ги мисли Китай и китайците, те пари без да са сигурни че ще се върнат не дават. Впрочем тия милиарди къде ги пишат не са долари, а стоки за които е отпуснат кредит. И не всичките са доставени, по сериозен проблем за руснаци и китайци са вложените в нефтените находила дялове и права. Още отсега американското мекере реве, че нямал да връща заемите, и затова май ще ритне камбаната. Мадуро много на армията доверие няма, то има едни разбойници къде са по лоши от ескадроните на смъртна, те са в състояние да направят кървава баня във Венецуела,
    —цитат от коментар 45 на .


    Сигурни дръжки.Те китайците и руснаците не са сигурни за заемите,а ти ли???Освен това не се говори за даване на стоки,а на пари и то в брой.Китайската централна банка ги е отпоуснала,а сега ще пият една студена вода.И то зелени гущерчета,за да могат да си купуват други стоки в зелени гущерчета.

    AGAINST CHINA
  74. 74 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2597 Неутрално

    До коментар [#44] от "Against China":Ти не ги мисли Китай и китайците, те пари без да са сигурни че ще се върнат не дават. Впрочем тия милиарди къде ги пишат не са долари, а стоки за които е отпуснат кредит. И не всичките са доставени, по сериозен проблем за руснаци и китайци са вложените в нефтените находила дялове и права. Още отсега американското мекере реве, че нямал да връща заемите, и затова май ще ритне камбаната. Мадуро много на армията доверие няма, то има едни разбойници къде са по лоши от ескадроните на смъртна, те са в състояние да направят кървава баня във Венецуела,
    —цитат от коментар 45 на .


    Ето и "Дневник" и не само те са го писали,но няма кой да чете.https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/01/31/3382375_venecuela_i_kitai_biaha_blizki_dosega/

    AGAINST CHINA
  75. 75 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#12] от "WWW":Колега, да не е излязла някаква нова дрога на пазара? Добри халюцинации причинява. Сподели
    —цитат от коментар 20 на sashobal


    Не е дрога. Нещо генетично е при тоя екземпляр.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  76. 76 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Разбрахме какво Китай е направил и какво предлага/не предлага. Сега нека разберем какво предлага Янкето, за да направим сравнение.
    —цитат от коментар 27 на Judjuk


    По-интересно е с колко милиарда долара изгоряха руснаците. Китайците и американците по един или друг начин ще си върнат парите и дори може да спечелят, но падне ли Мадурото, руснаците губят всичко. Бандитските им договорки с Мадурото умират, а с тях и парите им.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  77. 77 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Китай не заема такива крайни позиции като Путинова Русия, та е държава от съвсем друг тип. Хейтът към нея е първичен и необмислен.

  78. 78 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Една част от заемите ще бъдат върнати, друга част ще бъдат опростени и така. За пореден път някой прави грешката да отпуска заем на комуняги, историческо доказано е, че комунягите винаги стигат до фалит и не си връщат заемите. Може би идеята е да прилапат нефтената промишленост на Венецуела когато мустакатия глупак падне от власт и в страната може да се развива що-годе нормален бизнес.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#12] от "WWW":

    Дето руснак стъпи, глад настъпва, хора убиват, и народът тръгва да емигрира, бяга. А руснакът задига златото, и ако може, пак остава. Да се възползва от благинките докато може.

  80. 80 Профил на sreta_shteta
    sreta_shteta
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#51] от ".":

    "слънцен" гар и нефт.... Кокершпаньола, ти руснак ли си?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK